Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Richard Inman
Nomes de citação
- Inman, Richard A.
Identificadores de autor
- Ciência ID
- EA1C-9098-F920
- ORCID iD
- 0000-0001-9384-3071
Websites
Domínios de atuação
- Ciências Sociais - Psicologia
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Inglês (Idioma materno) | |||||
Português | Utilizador independente (B1) | Utilizador independente (B1) | Utilizador independente (B1) | Utilizador independente (B2) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2012 - 2015
Concluído
|
Doctor of Philosophy (Doctor)
School of Psychology, Cardiff University, Reino Unido
"The Discrimination of Magnitude" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
|
2011 - 2012
Concluído
|
Social Science Research Methods (Psychology) (Master)
School of Psychology, Cardiff University, Reino Unido
|
Distinction |
2008 - 2011
Concluído
|
Psychology (Bachelor)
School of Psychology, Cardiff University, Reino Unido
|
2:1 Honours |
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/04/01 - Atual | Investigador (Investigação) | Fundação Minerva, Portugal |
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal | ||
2017/03/01 - 2022/03/31 | Pós-doutorado (Investigação) | Fundação Minerva, Portugal |
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal | ||
2015/10/15 - 2016/10/15 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Cardiff University Cardiff School of Biosciences, Reino Unido |
Institute of Psychological Medicine & Clinical Neurosciences, Cardiff, Wales, Reino Unido |
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/04/01 - Atual | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | Fundação Minerva, Portugal |
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal | ||
2013 - 2015 | Monitor (Docente Universitário) | Cardiff University, Reino Unido |
Cardiff University School of Psychology, Reino Unido |
Cargos e Funções
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2023 - Atual | Coordinator of The Wellbeing, Health, and Adaptive Processes Laboratory at CIPD | Fundação Minerva, Portugal |
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2024 - Atual | Advancing Quality Education through Parental Engagement: Updating frameworks and piloting innovative interventions for the
digital age
2023.13475.PEX
Investigador responsável
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2019/03/11 - 2022 | Change in student engagement with global sustainability over time: the effects of school characteristics and school interventions
PTDC/CED-EDG/31615/2017
Investigador Pós-doutorado
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2018/02/15 - 2019/02/15 | School effects on change in student engagement with school over time
PTDC/MHC-CED/2224/2014
Bolseiro de Pós-Doutoramento
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2017/03/01 - 2018/02/01 | School effects on student engagement
CIPD-BI-UID/PSI/04375/2016
Bolseiro de Pós-Doutoramento
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal
|
Concluído
|
Outro
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2022 - Atual | Similarities and differences in concepts and measures of work engagement: a psychometric study
CIPD/2122/BESPA/3
Investigador responsável
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal
|
Não financiado
|
Produções
Publicações
Artigo em revista |
|
Artigo em revista (magazine) |
|
Capítulo de livro |
|
Poster em conferência |
|
Tese / Dissertação |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2024/09 | Relação entre regulação emocional, uso problemático de internet, pensamentos negativos intrusivos e bem-estar subjetivo em estudantes universitários: implicações para a prática | 6º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses e no XIII Congresso Ibero-Americano de Psicologia
(Lisbon, Portugal)
|
2023/06/20 | Subjective well-being supports student engagement with school in times of adversity: Evidence from a comparison of samples from before vs. during COVID-19. | X International Congress on Psychological Intervention
Universidade Lusíada Porto (Porto, Portugal)
|
2021/06/30 | Are you engaged in sustainable development? Assessing people's engagement is key to informing the promotion of sustainable development. | Encontro Ciência '21
FCT (Lisbon, Portugal)
|
2021/01/28 | Changes in Engagement with Sustainability in adolescents Before and after the Covid-19 Outbreak: is nature sending us a message? | 5th International Conference on Childhood and Adolescence
(Porto, Portugal)
|
2021/01/27 | Youth Engagement/Disengagement in Sustainable Development Inventory - YEDiSDI | 5th International Conference on Childhood and Adolescence
(Porto, Portugal)
|
2019/11 | Personality and student engagement | IX Congresso Internacional de Intervenção Psicológica. Saúde e Bem-Estar
Universidade Lusíada, Porto (Porto, Portugal)
|
2018/07 | Personality and Education | Encontro Nacional de Ciência 2018
(Lisbon, Portugal)
|
2018/03 | The discrimination and representation of magnitude | XVIII Associative Learning Symposium
School of Psychology, Cardiff University (Gregynog, Reino Unido)
|
2015/04 | Asymmetrical acquisition of a magnitude discrimination by rats | XV Associative Learning Symposium
School of Psychology, Cardiff University (Gregynog, Reino Unido)
|
2014/04 | The discrimination of numerosity: the role of the ITI in an unexpected asymmetry | XIV Associative Learning Symposium
School of Psychology, Cardiff University (Gregynog, Reino Unido)
|
Orientação
Título / Tema Papel desempenhado |
Curso (Tipo) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024 - Atual | Value-Trait interactions and their relation to Work Engagement and Subjective Wellbeing in Academia
Coorientador
|
Applied Psychology: Health and Wellbeing (Doutoramento)
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal
|
2024 - Atual | A influência do estatuto socioeconómico (riqueza familiar) no envolvimento com o desenvolvimtno sustentável em estudantes
ingleses [The role of socio-economic status (family affluence) on engagement with sustainable development]
Orientador
|
Clinical Psychology (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto Instituto de Psicologia e Ciências da Educação, Portugal
|
2022 - Atual | Well-being in Pre-School Education
Coorientador
|
Applied Psychology: Health and Wellbeing (Doutoramento)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2022 - Atual | Well-being and work engagement: The role of perceptions about organizational support for sustainable development
Orientador
|
Applied Psychology: Health and Well-being (Doutoramento)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2022 - Atual | The influence of moral foundations and subjective wellbeing on engagement/disengagement with sustainable development and sustainable
behaviors [Ref: 2023.05007.BD]
Coorientador
|
Applied Psychology: Health and Well-being (Doutoramento)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2022/11/11 - 2023/12/05 | Diferenças significativas ao nível das virtudes entre população psiqiátrica e população normativa [Significant Differences
in Virtues between Psychiatric Patients and the General Population]
Orientador
|
Clinical Psychology (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2022/11/11 - 2023/12/05 | Relação entre Personalidade e Funcionamento Familiar na população psiquiátrica adults [The Relation between Personality and
Family Functioning in Adult Psychiatric Patients]
Orientador
|
Clinical Psychology (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2022/11/07 - 2023/07/18 | Resisténcia a Mudança e Stress percebido em relaçaõ à COVID19 [Resistance to Change and Perceived Stress related to COVID-19]
Orientador
|
Clinical Psychology (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2023 - 2023/06 | Member of organization comittee for the X International Congress in Psychological Intervention (2023/06/20 - 2023/06/20)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade Lusíada Porto, Portugal |
2023 - 2023 | Member of Scientific Committee for the X International Congress in Psychological Intervention (2023/06/20 - 2023/06/20)
Conferência (Membro da Comissão Científica)
|
Universidade Lusíada Porto, Portugal |
2014/09 - 2014/10 | Organization of the Annual Cardiff University, School of Psychology, postgraduate conference. (2014/10)
Conferência (Presidente da Comissão Organizadora)
|
School of Psychology, Cardiff University, Reino Unido |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024/06/03 - Atual | 2nd Global Wellness Day Workshop
Oficina (workshop)
|
2nd Global Wellness Day Workshop
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2023/11/24 - Atual | Ação de divulgação do convite à apresentação de candidaturas à iniciativa universidades europeias: Workshop boas prácticas
de candidatura [Action to publicise the call for applications to the European universities initiative: Workshop on good application
practices]
Congresso
|
III Encontro Nacional das Universidades Europeias
Universidade do Minho, Portugal
|
2023/06/20 - Atual | X International Congress in Psychological Intervention
Conferência
|
X International Congress in Psychological Intervention
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2023/06/13 - Atual | 1st Global Wellness Day Workshop: From Research to Action
Oficina (workshop)
|
1st Global Wellness Day Workshop: From Research to Action
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2024/06/16 - 2024/06/20 | 27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
Conferência
|
27th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) |
2024/05/21 - 2024/05/22 | XI International Congress on Psychological Intervention
Conferência
|
XI Congresso Internacional de Intervenção Psicológica
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2021/06/30 - 2021/06/30 | Encontro Ciência '21
Conferência
|
Encontro Ciência '21 |
2019/11/12 - 2019/11/12 | IX International Conference of Psychological Intervention. Health and Well-being
Conferência
|
IX International Conference of Psychological Intervention. Health and Well-being
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2018/07/03 - 2018/07/03 | Econtro Ciência 2018
Conferência
|
Econtro Ciência (2018): Encontro com a ciência e tecnologia em Portugal |
2018/05/23 - 2018/05/23 | VII International Conference of Psychological Intervention
Conferência
|
VII International Conference of Psychological Intervention
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2018/03 - 2018/03 | XVIII Associative Learning Symposium
Conferência
|
XVIII Associative Learning Symposium
Cardiff University School of Psychology, Reino Unido
|
2015/04 - 2015/04 | XV Associative Learning Symposium
Conferência
|
XV Associative Learning Symposium
Cardiff University School of Psychology, Reino Unido
|
2014/04 - 2014/04 | XIV Associative Learning Symposium
Conferência
|
XIV Associative Learning Symposium
Cardiff University School of Psychology, Reino Unido
|
Júri de grau académico
Tema Tipo de participação |
Nome do candidato (Tipo de grau) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2023/11/28 | A relação entre os Valores e o Bem-Estar Subjectivo na População Normativa Portuguesa [The relation between values and subjective
well-being in the Portuguese general population]
Arguente principal
|
Catarina Dias Gomes (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2023/11/15 | Bem - Estar subjetivo em população reclusa e população não reclusa [Subjective well-being in prison and non-prison populations]
Presidente do júri
|
Libânia Cristina da Silva Dias (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2023/11/14 | Psychometric Properties of the Adverse Childhood Experiences Questionnaire among Portuguese Adolescents and Young Adults
Arguente principal
|
... (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2023/07/18 | Resistência à Mudança e Stress Percebido em Relação à Covid-19 [Resistance to Chance and Perceived Stress Related to COVID-19]
Orientador
|
Marta Ramalhosa Barbosa (Mestrado)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2023 - Atual | Ph.D. in Applied Psychology: Health and Well-being | PROJECT/THESIS I (Year 1) (Doutoramento) | Universidade Lusíada Porto, Portugal |
2023 - Atual | Ph.D. in Applied Psychology: Health and Well-being | PROJECT/THESIS III (Year 2) (Doutoramento) | Universidade Lusíada Porto, Portugal |
2022 - Atual | Ph.D. in Applied Psychology: Health and Well-being | Research Methods and Data Analysis I (Doutoramento) | Universidade Lusíada Porto, Portugal |
2024/04/04 - 2024/04/19 | Degree in Psychology | Statistics | Universidade Lusíada Porto, Portugal |
Membro de associação
Nome da associação | Tipo de participação | |
---|---|---|
2023/02/03 - Atual | APA Division 5: Quantitative and Qualitative Methods | |
2020 - Atual | Peer Reviewers' Openness Initiative (opennessinitiative.org) | Signatory |
2020/11/30 - 2021/11/30 | Society for the Improvement of Psychological Science | Member |
Membro de comissão
Descrição da atividade Tipo de participação |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2022 - Atual | CIPD Board of Directors
Membro
|
Universidade Lusíada Porto Centro de Investigação em Psicologia para o Desenvolvimento, Portugal |
2012 - 2015 | Post-graduate representative for scientific council.
Membro
|
School of Psychology, Cardiff University, Reino Unido |
Outro júri / avaliação
Descrição da atividade | Instituição / Organização | |
---|---|---|
2023/05 - Atual | Member of the evaluation panel for the Research Grant (reference: BIPD(6M)/educacao/2023) | Universidade Lusíada Porto, Portugal |
2023/05 - Atual | Member of the evaluation panel for the Research Grant (reference: BIPD(6M)/Clinica/2023) | Universidade Lusíada Porto, Portugal |
Revisão ad hoc de artigos em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2023/04/30 - Atual | Journal of Personality Assessment | Taylor & Francis |
2023/03/22 - Atual | Studies in Educational Evaluation | Elsevier |
2023/02/08 - Atual | PsyEcology (1989-9386) | Taylor & Francis |
2021/10/15 - Atual | PeerJ (2167-8359) | O'Reilly and SAGE |
2018/04/20 - Atual | Frontiers in Psychology (1664-1078) | Frontiers Media SA |
Distinções
Prémio
2016 | Hadyn Ellis Prize for Outstanding Dissertation (Best PhD Prize)
Cardiff University, Reino Unido
|
2015 | Junior Researcher of the Year “in recognition of achievements in research and research related activity during the second
year of PhD”
Cardiff University, Reino Unido
|