???global.info.a_carregar???
Maile Costa Colbert is an intermedia artist, researcher, and educator with a focus on sound and time-based media. She was PhD Research Fellow in Artistic Studies with a concentration on sound studies, cinematic sound design and art, and its relationship with soundscape ecology and archives at the Universidade Nova de Lisboa, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, through the Fundação para a Ciência e a Tecnologia. Her project titled, Wayback Sound Machine: Sound through time, space, and place (http://www.mailecolbert.com/proj-wayback.html), asks what we might gather from sounding the past. She is an invited Assistant Professor of Multimedia at the School of Fine Arts, University of Lisbon, and a Junior Researcher in the working group of Art and Technology at CineLab - IFILNOVA. She is a collaborator with the art organization Binaural Nodar, where she is a Digital Archive Curator, and a founding member of the Ecocinema workgroup in the Association of Moving Image Researchers (https://aim.org.pt/?p=about&sp=workgroups&l=en ), and is an editor and author at Sonic Field (http://sonicfield.org/author/mailecolbert/ ). She has exhibited, screened, and performed globally, including in The New York Film Festival, The Ear to Earth Festival for Electronic Music, MOMA, LACMA, Serralves, REDCAT Theater, Tokyo's Contact, Every Woman Biennial film, and the Berlin International Film Festival, among others. She has designed sound and composed for such works as Irene Lusztig's feature documentaries Yours in Sisterhood, The Motherhood Archives and Richland, Trang Tran's multi-channel video installation Movements: Battles and Solidarity, Rebecca Baron's film How Little We Know of Our Neighbors, Adele Horne's feature documentary The Tailenders, Isabelle Carbonell's The Blessed Assurance, Courtney Stephens and Pacho Velez's The American Sector, and Allan Sekula's epic The Lottery of the Sea.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Maile Nicole Wriston Colbert

Nomes de citação

  • Colbert, Maile
  • Colbert, Maile Costa

Identificadores de autor

Ciência ID
371F-684A-6D41
ORCID iD
0000-0001-5168-9280
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?user=MaileColbert=en&authuser=1
Scopus Author Id
57202790293

Endereços de correio eletrónico

  • mailecolbert@fcsh.unl.pt (Profissional)

Websites

Domínios de atuação

  • Humanidades - Artes - Estudos de Cinema, Rádio e Televisão
  • Humanidades - Artes - Artes
  • Humanidades - Artes - Estudo das Artes da Representação (música, teatro e dramaturgia)
  • Humanidades - Outras Humanidades
  • Ciências Sociais - Ciências da Comunicação

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês (Idioma materno)
Português Utilizador independente (B1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B1)
Formação
Grau Classificação
2022/11/11
Concluído
Estudos Artísticos - Arte e Mediações (Doutoramento)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
"Wayback Sound Machine: Sound through time, space, and place" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Unanimous with Distinction
2004/05/12
Concluído
Film/Video and Integrated Media (second certificate) (Master)
California Institute of the Arts, Estados Unidos
HP
2001/05/15
Concluído
Studio for Interrelated Media (Bachelor)
Massachusetts College of Art and Design, Estados Unidos
HP
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2024/01/01 - 2024/12/31 Pós-doutorado (Investigação) Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia da Linguagem, Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2023/09/12 - Atual Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
2019/09/15 - 2022 Assistente (Docente Universitário) Universidade da Maia, Portugal
Universidade da Maia, Portugal
2013 - 2016 Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2013 - 2015 Leitor (Docente Universitário) Instituto Superior Autónomo de Estudos Politécnicos, Portugal
Instituto Superior Autónomo de Estudos Politécnicos, Portugal
2010 - 2013 Leitor (Docente Universitário) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugal
2005 - 2006 Assistente (Docente Universitário) University of California San Diego, Estados Unidos
University of California San Diego Division of Arts and Humanities, Estados Unidos

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2020/01/01 - Atual NGO Art and Culture Association Binaural Nodar, Portugal
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2025 - Atual Generative AI as a New Cognitive Ecology
101225059
Investigador
Horizon 2020, Bélgica
Horizon 2020
Submetido
2025 - Atual International Network for Advanced Research on Computational Audiovisual Media
Investigador
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
European Cooperation in Science and Technology
Submetido
2021 - Atual Rural Virtual: online artistic residency in the Binaural Nodar Digital Archive
Co-Investigador Responsável (Co-IR)
Binaural Nodar, Portugal
Republica Portuguesa Direção-Geral das Artes
Em curso
2024 - 2027 Tramontana IV - Collection, cataloguing, artistic co-creation and co-dissemination of the intangible cultural heritage of Europe's rural and mountainous territories
Investigador
European Commission Creative Europe, Bélgica
European Commission Creative Europe
Em curso
2020 - 2021 Coletivo Habitacional
Desenvolvimento técnico
Teatro Virgínia, Portugal
Republica Portuguesa Direção-Geral das Artes
Concluído
2018 - 2020 Da Serra para a Fábrica
Co-Investigador Responsável (Co-IR)
Binaural Nodar, Portugal
European Commission Creative Europe
Concluído

Projeto

Designação Financiadores
2024/01/01 - 2025/12/31 Ensuring Human Cognitive Flourishing against the background of GENerative AI: sustaining deep minds within our new cognitive ecology.
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas
Em curso
2024/01/01 - 2024/12/31 NOVA Institute of Philosophy
UIDP/00183/2020
Investigador Pós-doutorado
Universidade Nova de Lisboa, Portugal

Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
2019/01/01 - 2019/12/31 Nova Institute of Philosophy
UID/FIL/00183/2019
Universidade Nova de Lisboa, Portugal

Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal

Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
2015/11/15 - 2019/11/14 Wayback Sound Machine: Sound Through time, space and place
PD/BD/114112/2015
Provided by PTCRIS: PD/BD/114112/2015
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Colbert, Maile. "Art and the wayback sound machine. Practices for sounding time, space, and place". Trabalho apresentado em The Global Composition: conference on sound, ecology, and media culture, Darmstadt, 2018.
    Publicado
  2. Colbert, Maile; Monteiro, Ana. Autor correspondente: Monteiro, Ana. "Soundwalk-walk -- Listening Backwards, Moving Forwards". Trabalho apresentado em Invisible Places Sound, Urbanism and Sense of Place, São Miguel, 2017.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Bértolo, José; Mouzinho, Susana; Colbert, Maile. Autor correspondente: Bértolo, José. "Introduction to the Thematic Dossier: Nature in the Machine". aniki: The Natural World in Cinema 11 2 (2024): https://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/1098.
    Acesso aberto • Publicado • https://doi.org/10.14591/aniki.v11n2.1098
  2. Jen Reimer; Max Stein; Sarah Hennies; Colbert, Maile; Rui Costa; Gerard Gormley; Christopher Haworth; et al. Autor correspondente: Rui Costa. "Sonic Commentary: All Ears Contributors’ Notes". Leonardo Music Journal 26 26 (2016): 102-106. https://doi.org/10.1162%2Flmj_a_00987.
    Publicado • 10.1162/lmj_a_00987
  3. Colbert, Maile. "Wayback Sound Machine: Sound through time, space, and place". Soundscape: The Journal of Acoustic Ecology 13 1 (2013): 21-24. https://www.wfae.net/journal.html.
    Acesso aberto • Publicado
Artigo em revista (magazine)
  1. Colbert, Maile; Irene Luztig. Autor correspondente: Irene Luztig. "Sound Designing Motherhood: Irene Lusztig & Maile Colbert Open The Motherhood Archives", Wrong Wrong, 2016, https://wrongwrong.net/article/sound-designing-motherhood-irene-lusztig-maile-colbert-open-the-motherhood-archives.
Capítulo de livro
  1. Colbert, Maile. "Section Nine-- “Can You Hear Me Now?”: Sound, Agency, and Activism. Listening to Disaster: Sound Art in a Moment of Danger". In Power in Listening: The Sounding Out! Reader, editado por Stoever, Jennifer, 42. New York, Estados Unidos: NYU Press, 2025.
    No prelo
  2. Colbert, Maile. "Eldorado XXI (Lamas, 2016)". In Um Olhar Português — Cinema e Natureza no Século XXI : A Portuguese Perspective: Cinema and Nature in the 21st Century, editado por Filipa Rosário; José Duarte, 276-283. Portugal: Sistema Solar, 2024.
    Publicado
  3. Colbert, Maile. "CINEMA E PROCURA: UMA NATUREZA NO SOM E VISÃO DE WERNER HERZOG". In Cinema e Filosofia. Encontros e Reflexões, editado por Castello Branco, Patrícia; Viegas, Susana, 43-60. Portugal: Tinta-da-China, IFILNOVA - NOVA FCSH, 2024.
    Publicado
  4. Colbert, Maile; Ana Monteiro. Autor correspondente: Ana Monteiro. "Soundwalk-walk -- Listening Backwards, Moving Forwards". In Propositional Attitudes: What do we do now?, editado por John Burtle; Elana Mann. Los Angeles, Estados Unidos: Golden Spike Press, 2018.
    Publicado
  5. Colbert, Maile. "The Sound of Disaster, Our relationship to sound in danger". In Mono #2: Cochlear Poetics, Writings on Music and Sound, editado por Miguel Carvalhais; Pedro Tudela. Porto, Portugal: FBAUP, 2014.
    Publicado
Edição de número de revista
  1. Bértolo, José; Colbert, Maile Costa ; Susana Mouzinho. "Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento". Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento 11 2 (2024): http://dx.doi.org/10.14591/aniki.v11n2.
    Publicado • 10.14591/aniki.v11n2 • Co-editor
Recurso online
  1. Colbert, Maile. Sounding the Archives: Sounding the past towards a future Living Archive, including the Binaural Radio Rural podcast series links to An Archive is a Place: Exploring the when and where of an archive. 2022. https://phildoc.fcsh.unl.pt/sounding-the-archives-sounding-the-past-towards-a-future-living-archive/.
Revisão de livro
  1. Colbert, Maile. "Musique et écologies du son Propositions théoriques pour une écoute du monde / Music and ecologies of sound Theoretical Projects for a Listening of the World". Revisão de Musique et écologies du son Propositions théoriques pour une écoute du monde 16, 2 (2016): 35-36. http://hdl.handle.net/10362/161157.
    Publicado
Tese / Dissertação
  1. Colbert, Maile Nicole Wriston. "Wayback Sound Machine: Sound through time, space, and place". Doutoramento, Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, 2022. http://hdl.handle.net/10362/148146.
Website
  1. Colbert, Maile. Sonic, Social, Distance and Soundtracks for Strange Days. 2020. https://sonicfield.org/call-for-works-sonic-social-distance-and-soundtracks-for-strange-days/.
  2. Colbert, Maile. Wayback Sound Machine, a constellation of sounding time. 2018. https://sonicfield.org/call-work-wayback-sound-machine-constellation-sounding-time/.
  3. Colbert, Maile. Maile Colbert artistic works until 2014. 2010. https://www.mailecolbert.com.

Artística / Interpretação

Composição musical
  1. Colbert, Maile Costa. Come Kingdom Come (experimental opera album). Two Acorns, Japan, 2013.
Exposição artística
  1. Past, Pass, Passing (single channel video and installation). 2015.
Gravação vídeo
  1. Colbert, Maile Costa; Maile Costa Colbert (Realizador). 2021. Mutationem.
  2. Colbert, Maile Costa; Maile Costa Colbert (Realizador). 2019. Exponere.
  3. Colbert, Maile Costa; Binaural Nodar (Produtor); Maile Costa Colbert (Realizador). 2018. See saw, past passing. Binaural Nodar.
Gravação áudio
  1. Colbert, Maile; Binaural Nodar (Produtor). 2023. "Binaural Radio Rural #17 - Between bridges... were voices". In Binaural Radio Rural podcast, Binaural Nodar.
  2. Colbert, Maile; Binaural Nodar (Produtor). 2023. "Binaural Radio Rural #18 - Between bridges... were voices thawed". In Binaural Radio Rural podcast, Binaural Nodar.
  3. Colbert, Maile; Binaural Nodar (Produtor). 2023. "Binaural Radio Rural #19 - Between bridges... voices stir time travelled". In Binaural Radio Rural podcast, Binaural Nodar.
  4. Colbert, Maile; Binaural Nodar (Produtor). 2022. "Binaural Radio Rural #11 - An Archive is a Place: Exploring the when and the where of an archive (1)". In Binaural Radio Rural podcast, Binaural Nodar.
  5. Colbert, Maile; Binaural Nodar (Produtor). 2022. "Binaural Radio Rural #12 - An Archive is a Place: Exploring the when and the where of an archive (2)". In Binaural Radio Rural podcast, Binaural Nodar.
  6. Colbert, Maile; Binaural Nodar (Produtor). 2022. "Binaural Radio Rural #13 - An Archive is a Place: (Re)presentations". In Binaural Radio Rural podcast, Binaural Nodar.
  7. Colbert, Maile Costa ; Costa, Rui; Leonardo Music Journal (Produtor). 2016. "Calendar, Doors, and Corridors". In LMJ26, MIT Press.
Interpretação artística
  1. Susana Santos Silva. 2018. Impermanence. Belém Cultural Center, live broadcast through RTP.
  2. 2018. Come Kingdom Come (first in the Extinction Trilogy). Activating the Medium Festival, The Lab, San Francisco.
  3. Colbert, Maile; Produção: Binaural Nodar; Desenho e Composição Sonoras: Rui Costa e Maile Colbert; Dramaturgia: Rui Catalão; Coreografia: Wanda Gala; Dança e Coreografia: Rafaela Salvador; Desenho de Luz e Vídeo: Maile Colbert; Performer Vocal: Anna Hints; Assistente Vídeo: Sara Morais. 2013. Passageira em Casa. RMIT Melbourne, Australia and Teatro Viriato, Viseu, Portugal.
Projeto de som
  1. Sonja Bertucci (Escritor / Produtor). 2024. The Diamond Couple (feature documentary).
  2. Irene Lusztig; Sara Archambault; Helki Frantzen; Irene Lusztig (Escritor / Produtor). 2023. Richland (documentary film).
  3. Madiu Furtado; Natacha Campos; Rolaisa Embaló; Luís Mucauro; Joãozinho da Costa; Rui Catalão (Escritor / Produtor). 2022. Ivone!.
  4. Kelly Sears (Escritor / Produtor). 2021. Phase II (film animation).
  5. Irene Luzstig (Escritor / Produtor). 2021. Contents Inventory (documentary film).
  6. JJJJJerome Ellis; Courtney Stephens (Escritor / Produtor). 2020. Perfect Fifths (short film).
  7. Asterlight; Courtney Stephens and Pacho Velez (Escritor / Produtor). 2019. The American Sector (feature documentary).
  8. Women Make Movies; Irene Lusztig (Escritor / Produtor). 2018. Your's In Sisterhood (feature documentary).
  9. Tran, T. Kim-Trang; Tran, T. Kim-Trang (Escritor / Produtor). 2018. Color Class War.
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2022/11/08 Cinema and Expanded Cinema with the sound machine to listen to the past: Practices of probing time, space and place
ESAD.CR - Instituto Politécnico de Leiria (Leiria, Portugal)
2021 Cinema e Cinema Expandido com a Wayback Sound Machine: Práticas para fazer soar o tempo, o espaço e o lugar Escola Livre, Lisboa
University of Lisbon (Lisbon, Portugal)
2021 Cinema and Expanded Cinema with the Wayback Sound Machine, in conversation with Budhaditya Chattopadhyay Seminários Interartes & Intermedia #8
FLUL, University of Lisbon (Lisbon, Portugal)
2016 Resisting (re)Reality: The Push and Pull of Immersion in Expanded Cinema Stereo and Immersive Media
Universidade Lusófona (Lisbon, Portugal)

Orientação

Título / Tema
Papel desempenhado
Curso (Tipo)
Instituição / Organização
2024 - Atual UNDOING THE ARCHIVE: QUEER SUBVERSION IN MEDIA ARCHEOLOGY INSTALLATION
Orientador
Arte Multimédia (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
2023 - Atual What remains
Orientador
Arte Multimédia (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
2022 - Atual Anthropophony: Listening to the soundscape of an expanded (human) body from the practice of video performance
Coorientador de Mariana Coutinho Lanhoso Pinto Coelho Dias
Arte Multimédia (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
2022 - 2024 Neo Cinema: Saving Art from the Algorithm and Creating a New Cinema in the Post-Digital Age
Orientador
Department of Transdisciplinary New Media (Mestrado)
Paris College of Art, França
2018 - 2020 Participating in Doug Aitken¿s Places: A Study of Temporal Experience in Contemporary Places
Orientador
Department of Transdisciplinary New Media (Mestrado)
Paris College of Art, França
2016 - 2018 Polifonia visual e experiência perceptiva no live cinema
Coorientador
Cinematográfico - especialização em Tecnologias de Pós-Produção (Mestrado)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugal
2010 - 2012 RESPLANDY, Realidade;Representação;Desconstrução
Coorientador
Áudio-Visuais e Produção dos Media (Mestrado)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Teatro e Cinema, Portugal

Organização de evento

Nome do evento
Tipo de evento (Tipo de participação)
Instituição / Organização
2024/01/01 - 2024/12/31 Artificial Atmospheres and Unexpected Media: Exploring Media Art and Machine Learning. This conference seeks to explore the intricate relationship between artistic expression and emerging media technologies, particularly focusing on machine learning and virtual environments. We aim to delve into the creative intersections of media art, immersive technologies and virtual environments, and machine learning through the creative lens of the artist. (2024/10/16 - 2024/10/18)
Conferência (Coorganizador)
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal
2023/09/21 - 2024/12/31 Speakers Series: The Art and Technology working group. The ongoing seminar, part of the research project, “AI, Art, and Archives”. Presentations: -The Ghost in the Machine: two days on the works of Ross Lipman -Auditory Presence and Technological Mediation of (Sonic) Reality: Two-day seminar and performance by Budhaditya Chattopadhyay -Speculative hybrid storytelling: Experimental animation as a critical practice, Kelly Sears -The Evolving Perception of Nature: Exploring Representation through Artificial Intelligence, Ana Carvalho (2023/09/21 - 2024/12/31)
Seminário (Coorganizador)
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal
2024/01/31 - 2024/07/02 The Flaherty Film Seminar 2024 Lisbon Gathering: TO COMMUNE. From June 27 to July 2, 2024, the Flaherty Film Seminar: TO COMMUNE promotes a gathering with screenings and discussions, at times in sync, at FBAUL and IFILNOVA — NOVA FCSH. The programme is part of the activities of the Artificial Atmospheres project from the working group in Art and Technology, CineLab – IFILNOVA. Within the immediate context of the Flaherty Seminar, we’re interested in exploring the latent communal capacities of its format, apparatus, and institutional infrastructure (2024/06/27 - 2024/07/02)
Seminário (Coorganizador)
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal

Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2024 - Atual Doc's Kingdom
Simpósio
Doc's Kingdom
APORDOC - ASSOCIACAO PELO DOCUMENTARIO, Portugal
2022/05/28 - Atual The Unsound Recordings: Tracing ecologies and sonic warfare in an experimental film world conference paper presentation with Kelly Sears, AIM
Conferência
XI Annual Meeting of AIM
Association of Moving Image Researchers, Portugal
2018 - Atual Wayback Sound Machine: Practices for sounding time, space, and place in cinema
Conferência
International Conference on Landscape and Cinema
Universidade de Lisboa, Portugal
2018 - Atual Wayback Sound Machine, a constellation of sounding time Stereo and Immersive Media
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
2018 - Atual Doc’s Kingdom Doc's Kingdom
APORDOC - ASSOCIACAO PELO DOCUMENTARIO, Portugal
2017 - Atual Ethnographic Experimentation. Fieldwork Devices and Companions
Conferência
Ethnographic Experimentation. 1st Colleex workshop
European Academy of Sciences and Arts, Colleex Network, Portugal
2016 - Atual Sounding the Archives: Sounding the past towards a future living archive
Conferência
VI Congresso da Associação Portuguesa de Anthropologia
Associação Portuguesa de Antropologia, Portugal
2015 - Atual Discussion of feature documentary collaboration, The Motherhood Archives, with director Irene Lusztig
Simpósio
The Third Work: Sound/Image/Interaction research symposium in non-fiction media
Hunter College, Estados Unidos
2024/06/05 - 2024/06/05 IFILNOVA & Macquarie Workshop on Flourishing Minds GENAI — Exploring Human Cognitive Flourishing against the background of GENerative The project aims to provide interdisciplinary insights into the evolving nature of the human mind in the context of the rapid integration of GENAI technologies into various aspects of our lifeworld. SPEAKERS Richard Menary (Maquarie University) & Gloria Andrada (IFILNOVA) Jesús Navarro (U. Seville) & Daniel Barbarrusa (U. Seville) Maile Costa Colbert (IFILNOVA) Marco Fasoli (Sapienza Roma) Robert W. Clowes (I
Oficina (workshop)
Workshop on Flourishing Minds
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal
2023/11/13 - 2023/11/13 The GENAI project explores the profound implications of Generative Artificial Intelligence (GENAI) for our understanding of the human mind and the possibilities for human cognitive flourishing against this new background. Building on the understanding that the human mind evolves in tandem with technological advancements, this initiative aims to explore and safeguard the conditions necessary for optimal cognitive development amidst the proliferation of GENAI tools.
Mesa-redonda
GENAI Project Launch Meeting
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Filosofia, Portugal
2023/07/06 - 2023/07/07 Art and Humanities in a Digital Translation panel: POST-CYBERNETIC SPACES AND SPECULATIVE FICTION
Conferência
Virtual and actual: time, place, sound and art in the Binaural Nodar Digital Archive. Maile Costa Colbert (IFILNOVA - NOVA FCSH), Luís Costa (Binaural Nodar), residential artists: Martín Baus, Hanna Kaszewska & Gardika Gigih.
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Comunicação da Nova, Portugal
2017 - 2019 This project takes as its point of departure the resonating body, an apparatus for perceiving and communicating sound. With our centuries’ old privileging of sight and the visual, we have been left audio-illiterate, ill-equipped to attend to our own capacity to use sound to navigate and interact with the world. To study sound deeply from the perspectives of the artistic disciplines, we must develop competencies specific to it, starting with the body’s ability to sound. I took part of the conference and gave a workshop for this project.
Simpósio
Sounding Bodies – Resonance in and between Bodies
Kunstakademiets Konservatorskole, Dinamarca

Júri de grau académico

Tema
Tipo de participação
Nome do candidato (Tipo de grau)
Instituição / Organização
2024 Decolonizing Art and Video Games
Arguente
Isabelle Jacqueline Andrée Arvers (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal

Arbitragem científica em conferência

Nome da conferência Local da conferência
2022/07/23 - 2022/07/24 Listening Academy, Lisbon Hangar - center for production and artistic research
2017 - 2018 Invisible Places Sound, Urbanism and Sense of Place University of the Açores

Membro de associação

Nome da associação Tipo de participação
2021 - Atual AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento co-founding member of working group in Ecocinema
2020/01/01 - Atual Binaural Nodar Digital Archive https://www.archive.binauralmedia.org/ Digital Archive Curator

Outro júri / avaliação

Descrição da atividade Instituição / Organização
2017 - Atual Jury member for film festival awards for Heritales, International Heritage Film Festival. The project HERITALES – International Heritage Film Festival was born in 2016 in the city of Évora (Portugal) to promote the dissemination of heritage through various media, the seventh art being its main focus. It presents anthropological knowledge through cinema and documentaries. It focuses on the dissemination of tangible and intangible heritage, the ways of life, customs, education, and architecture of different cultures, transmitting the meaning of rites Câmara Municipal de Évora, Portugal
Distinções

Prémio

2024 Best Sound Documentary Award
SILICON BEACH FILM FESTIVAL, Estados Unidos