???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Ana Cristina Ferraz Machado Freitas

Citation names

  • Freitas, Ana
  • Freitas, A.C.

Author identifiers

Ciência ID
101B-E3F6-73DE

Email addresses

  • anafreitas@fe.up.pt (Professional)

Websites

Knowledge fields

  • Social Sciences - Educational Sciences

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1) Proficiency (C2)
French Intermediate (B1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Intermediate (B1)
Education
Degree Classification
2026
Ongoing
Programa Doutoral em Ciências da Educação (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
n/a (a frequentar)
2023 - 2023
Concluded
Mentoring for Researcher Developers 2023 (Postgraduate Certificate)
The University of Queensland School of Education, Australia
2016
Concluded
Ciências da Educação (Mestrado)
Major in Especialização em Formação, Trabalho e RH
Universidade do Minho, Portugal
2003
Concluded
Educação (Licenciatura)
Major in Especialização em Gestão da Formação e Trabalho
Universidade do Minho, Portugal
"Qualidade e Pedagogia no Ensino Superior" (THESIS/DISSERTATION)
2001 - 2002
Concluded
Socrates/Erasmus intensive programme (Licence)
Humboldt Universität zu Berlin Philosophische Fakultät II, Germany
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2023 - Current Invited Assistant (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 - Current Invited Assistant (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Ciências, Portugal

Other Careers

Category
Host institution
Employer
2008 - 2024 Técnico Superior (Técnico Superior) Universidade do Porto, Portugal
2001 - 2008 Técnico Superior (Técnico Superior) Universidade do Minho, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2023 - 2023 Mobilidade staff (Educação Doutoral, criação de unidades de apoio ao talento doutoral, microcredenciais de competências transversais de doutorandos e ECRs) Høgskulen på Vestlandet, Norway
2022 - 2022 Mobilidade staff (Educação Doutoral, Impacto e desafios) Univerzita Karlova, Czech Republic
2017 - 2017 Mobilidade staff (Educação Doutoral, Competências transversais para doutorandos) Sveucili¿ta u Zagrebu Poslijediplomsko sredi¿te Dubrovnik, Croatia
Projects

Grant

Designation Funders
2024/10/01 - 2026/10/01 PhD studentship
2024.02139.BD
PhD Student Fellow
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing

Contract

Designation Funders
2022/09 - 2025/08 E4E-Engineers for Europe
Proposal ID 101054872
Researcher
Erasmus Plus
Ongoing
2023/01 - 2024/12 Transforming Europe Through Doctoral Talent and Skills Recognition
Researcher
European Commission
Ongoing
2014 - 2017 PhDs Enhanced for Projects
Researcher
Erasmus Plus
Concluded
2011 - 2011 ES-Health - Higher Education in Health
ES-Health
Research Fellow
Instituto Português de Apoio ao Desenvolvimento (IPAD, IP)/ Camões - Instituto da Cooperação e da Língua, I.P.
Concluded
2008 - 2011 A Name for Health - A Network Approach in Medical Education for the Pursuit of Quality of Higher Education Institutions and Health Systems
9 ACP RPR 118 # 29
Research Fellow
African, Caribbean and Pacific - European Union
Concluded
2008 - 2010 Program for the Quality and Excellence of Education/Medical Training in FMUAN: Vector of Health Promotion of Populations in Angola
n.a.
Research Fellow
Instituto Português de Apoio ao Desenvolvimento (IPAD, IP)/ Camões - Instituto da Cooperação e da Língua, I.P.
Concluded
2003 - 2005 Transition, Adaptation and Academic Performance of Young People in Higher Education
Proc. 48969
Other
Fundação Calouste Gulbenkian
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Correia, Miguel; Duarte Brandão, Sara; Roselina Fernandes; Bezerra, Pollyana; Costa, Aline; Ana Duarte; Freitas, Ana; et al. Corresponding author: Correia, Miguel. XVI International Seminar of the Doctoral Programme in Education Sciences - Echoes for the future: Inclusion, innovation and interdisciplinarity in education. Book of abstracts and notes.. Porto, Portugal: Centro de Investigação e Intervenção Educativas (CIIE). 2024.
    Published • http://dx.doi.org/10.34626/2024/978-989-8471-70-3
Conference abstract
  1. Freitas, Ana; Veiga, Amélia; Pêgo, João Pedro. "STEM doctoral education in transition: challenges, policies, and future directions". Paper presented in 4th CIPES PhD student workshop: Higher Education in Transition: Challenges, Policies, and Future Directions, 2025.
    Submitted
  2. Pêgo, João Pedro; Freitas, Ana. "DocTalent4EU: competências transversais para doutorandos e investigadores juniores". Paper presented in CNAPPES-Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2024.
  3. Freitas, Ana; Pêgo, João Pedro; Rocha, Ana Paula. "Competências Transversais para Doutorandos na FEUP". Paper presented in CNAPPES-Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2024.
  4. Freitas, A.C.; Veiga, Amélia; Pêgo, João Pedro. "Knowledge Transitions and the purposes of STEM doctoral education". Paper presented in XVI Seminário Internacional do Programa Doutoral em Ciências da Educação — Ecos para o Futuro: Inclusão, Inovação e Interdisciplinaridade em Educação, Braga, 2024.
    Published • https://doi.org/10.34626/2024/978-989-8471-70-3
  5. Freitas, Ana; Pêgo, João Pedro; Sousa, A. Augusto; José Fernando Oliveira. "Promoting Faculty pedagogical development: the strategy for a public engineering Higher Education institution". Paper presented in Book of Abstracts of the 4th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, Lisboa, 2021.
    Published
  6. M. Firmino Torres; Freitas, Ana; Pêgo, João Pedro. Corresponding author: Freitas, Ana. "Competências transversais de Liderança e Negociação para doutorandos em engenharia". Paper presented in Livro de Resumos - 7º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2021.
    Published
  7. Ana Isabel Salgado; Freitas, Ana; Martins, Helena; Direito, Inês. "A importância das competências transversais na formação de doutorados em engenharia: estarão os cursos doutorais a preparar os estudantes para o mercado de trabalho?". Paper presented in Livro de Resumos - 7º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2021.
    Published
  8. Pêgo, João Pedro; Mouraz, Ana; Freitas, Ana; Ana Isabel Salgado. "De Par em Par interinstitucional: uma experiência de formação pedagógica entre a U.Porto e o IPP". Paper presented in Porto ICRE'19: Porto International Conference of Research in Education: livro de resumos, 2019.
    Published
  9. Pêgo, João Pedro; Ana Isabel Salgado; Mouraz, Ana; Freitas, Ana. "A Escola Superior de Saúde do Politécnico do Porto abre a porta "De Par em Par"". Paper presented in CNaPPES 19: 6º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior: resumos, 2019.
    Published
  10. Ana Isabel Salgado; Freitas, Ana; Oliveira, Nuno Ricardo; Sofia Sá. "Formação pedagógica no ensino superior: desafios e oportunidades". Paper presented in CNaPPES 2019: 6º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2019.
    Published
  11. Soeiro, Alfredo; Freitas, Ana; Pêgo, João Pedro. "Mudar a avaliação para mudar a aprendizagem: método de avaliação de aprendizagens via e-portfólio". Paper presented in CNaPPES 2019: 6º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2019.
    Published
  12. Freitas, Ana; Garcia, Paulo J.V.; Lopes, Helena; Sousa, A. Augusto. "Desenvolvimento de competências transversais e transferíveis numa escola pública de engenharia". Paper presented in 5º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2018.
    Published
  13. Freitas, Ana; Garcia, Paulo J.V.; Coelho Rodrigues, José. ""Fit for Industry?": módulo de formação em competências transversais para estudantes de doutoramento em engenharia". Paper presented in CNaPPES.17: 4º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2017.
    Published
  14. Freitas, Ana; Garcia, Paulo J.V.; Ambrósio, Mariana; Mouraz, Ana. "Uso de vídeo no ensino superior da física". Paper presented in CNaPPES.17: 4º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2017.
    Published
  15. Freitas, Ana; Lopes, Helena; Garcia, Paulo J.V.; Sousa, A. Augusto. "Desenvolvimento de competências transversais para doutorandos: o caso da Faculdade de Engenharia do Porto". Paper presented in CNaPPES.15 - 2º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2015.
    Published
  16. Freitas, Ana; Lopes, Helena; Garcia, Paulo J.V.; Sousa, A. Augusto. "Competências transversais para estudantes de engenharia: estratégia da FEUP". Paper presented in Livro de Resumos - Inovação Pedagógica no Ensino Superior, 2015.
    Published
  17. Freitas, Ana; Mouraz, Ana; Garcia, Paulo J.V.. "Criação de micro-videos educativos de apoio ao ensino-aprendizagem de engenharia". Paper presented in CNaPPES.2014: Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2014.
    Published
  18. Oliveira, Manuel Joaquim ; Freitas, Ana; Garcia, Paulo J.V.. "Consultório Digital de Matemática: sistema de avaliação formativa online em engenharia". Paper presented in CNaPPES.2014: Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2014.
    Published
  19. Freitas, Ana; Lopes, A.; Lopes, Amélia. "Identidades formadoras em formação inicial em enfermagem". Paper presented in Ensino Superior: inovação e qualidade na docência: livro de resumos do VII congresso IberoAmericano de docência universitária, 2012.
    Published
  20. Ilda Barbosa Lima; Lopes, A.; Lopes, Amélia; Elisabete Ferreira; Sousa, Ana Rita; Freitas, Ana; Pereira, Fátima. "Valores e inquietudes dos formadores de enfermagem: (trans)formações identitárias". Paper presented in Referência: revista de enfermagem, 2012.
    Published
  21. Freitas, Ana; Lopes, A.; Lopes, Amélia. "Estratégias de desenvolvimento das competências pedagógicas dos docentes de medicina". Paper presented in Ensino Superior: inovação e qualidade na docência: livro de resumos do VII congresso IberoAmericano de docência universitária, 2012.
    Published
  22. Lima, Ilda; Lopes, Amélia; Pereira, Fátima; Ferreira, Elisabete; Freitas, Ana. "Identidades formadoras em formação inicial em enfermagem [Training identities in initial nursing training]". Paper presented in VII Congresso Iberoamericano de Docência Universitária, 2012.
  23. Lima, Ilda Maria Gomes Barbosa; Lopes, Amélia; Ferreira, Elisabete; Sousa, Rita; Freitas, Ana; Pereira, Fátima. "Valores e inquietudes dos formadores de enfermagem: (Trans)formações identitárias [Values and concerns of nursing educators: Identity (trans)formations]". Paper presented in III Congresso de Investigação em Enfermagem Ibero-Americano e de Países de Língua Oficial Portuguesa, Coimbra, 2012.
Conference paper
  1. Inês Cristina Direito Baptista da Silva; Freitas, Ana; Gouveia, Andreia S.L.. "Mapping Inner Development Goals in Transversal Skills Engineering Courses: An Exploratory Study". Paper presented in 6th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education Title: Emerging Trends in Engineering Education: Adapting to a Changing World, Setúbal, 2025.
    Accepted
  2. Freitas, Ana; Veiga, Amélia; Pêgo, João Pedro. "Shaping engineering doctoral education for the 21st-century knowledge production". Paper presented in 6th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education Title: Emerging Trends in Engineering Education: Adapting to a Changing World, Setúbal, 2025.
    Accepted
  3. Inês Direito; Ana Freitas. "Bridging the Gap: Embedding Transversal Skills in Engineering Doctoral Education". Paper presented in EDUCON-IEEE Global Engineering Education Conference, 2024.
    10.1109/EDUCON60312.2024.10578771
  4. Soeiro, Alfredo; Keith Sunderland; Martin Barrett; Freitas, Ana; Pêgo, João Pedro. "E4E – Engineers for Europe: a study about the future of Engineering profession". Paper presented in SEFI 2024 - Educating Responsible Engineers, Lausanne, 2024.
    https://doi.org/10.5281/zenodo.14256703
  5. Martins, Helena; Inês Cristina Direito Baptista da Silva; Freitas, Ana; Ana Isabel Salgado. "Roses In, Roses Out - How the Framework of Management by Competencies in HRM can help address the issue of Doctoral Candidates and Graduates Soft Skills development in Engineering". Paper presented in INTED2022 - 16th International Technology, Education and Development Conference, 2022.
    Published • 10.21125/inted.2022.2534
  6. Martins, Helena; Freitas, Ana; Inês Cristina Direito Baptista da Silva; Salgado, Ana. "Engineering the future: transversal skills in Engineering Doctoral Education". Paper presented in CISPEE - 4th International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, 2021.
    Published • 10.1109/cispee47794.2021.9507210
  7. Lopes, Cristina Sousa; Oliveira Ramos, Teresa; Palmira Seixas; Luís Miguel Costa; Freitas, Ana. "Library and faculty partnering to increase Open Access Publishing among researchers". Paper presented in IATUL - International Association of Scientific and Technological University Libraries Conferences, 2021.
    Published
  8. Soeiro, Alfredo; Freitas, Ana; Pêgo, João Pedro. "Changing assessment leading to improving learning using eportefolios". Paper presented in CNaPPES 2019: 6º Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior, 2020.
    Published
  9. Rodrigues, Jose Coelho; Freitas, Ana; Garcia, Paulo; Maia, Catarina; Pierre-Favre, Marie. "Transversal and transferable skills training for engineering PhD/doctoral candidates". Paper presented in CISPEE 2018 - 3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, 2018.
    Published • 10.1109/cispee.2018.8593472
  10. Freitas, Ana; Garcia, Paulo; Lopes, Helena; Sousa, Augusto de. "Mind the gap: bridging the transversal and transferable skills chasm in a public engineering school". Paper presented in CISPEE 2018 - 3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, 2018.
    Published • 10.1109/cispee.2018.8593485
  11. Oliveira, Manuel Joaquim ; Freitas, Ana. "Support system for learning mathematics in engineering higher education programmes: The case of the ‘Mathematics Digital Practice Office’". Paper presented in CISPEE 2016 - 2nd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, 2016.
    Published • 10.1109/cispee.2016.7777737
  12. Freitas, Ana; Garcia, Paulo J.V.; M. Joaquim Oliveira. "Consultório Digital de Matemática: sistema de suporte para a promoção do sucesso educativo em engenharia". Paper presented in Educação a Distância e Diversidade no Ensino Superior, 2014.
    Published
  13. Freitas, AC; P. J. V. Garcia; Manuel Joaquim Oliveira. "Consultório Digital de Matemática: sistema de suporte para a promoção do sucesso educativo em engenharia". 2014.
  14. Freitas, Ana; Almeida, Leandro da Silva ; Ana Paula Soares; Salgueira, Ana; Rosa M. Vasconcelos. "Questionário de Vivências Académicas (QVAr): novo estudo de validação". Paper presented in X Conferência Internacional de Avaliação Psicológica: formas e contextos, Braga, 2004.
    Published
  15. Almeida, Leandro S.; Soares, Ana Paula; Salgueira, Ana Paula; Freitas, Ana; Vasconcelos, Rosa. "Questionário de Vivências Académicas (QVAr): novo estudo de validação". 2004.
  16. Freitas, Ana; Silva, Eugénio Alves da; Vasconcelos, Rosa. "Qualidade e inovação no ensino de engenharia: a aprendizagem cooperativa e por projectos como metodologia de ensino/aprendizagem". 2003.
Conference poster
  1. Freitas, A.C.; Veiga, Amélia; Pêgo, João Pedro. "Knowledge Transitions and the purposes of STEM doctoral education". Paper presented in XVI Seminário Internacional do Programa Doutoral em Ciências da Educação — Ecos para o Futuro: Inclusão, Inovação e Interdisciplinaridade em Educação, 2024.
Journal article
  1. Miguéis, V.L.; Freitas, Ana; Garcia, Paulo J.V.; Silva, André. "Early segmentation of students according to their academic performance: A predictive modelling approach". Decision Support Systems 115 (2018): 36-51. http://dx.doi.org/10.1016/j.dss.2018.09.001.
    Published • 10.1016/j.dss.2018.09.001
  2. LS Almeida; AP Soares; Freitas, Ana. "Integración y adaptación académica en la universidad: estudio considerando la titulación y el sexo". Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxia e Educación 11 9 (2004): 169-182. https://hdl.handle.net/1822/12093.
  3. Almeida, Leandro S.; Soares, Ana Paula; Freitas, Ana. "Integración y adaptación académica en la universidad: estudio considerando la titulación y el sexo". (2004): https://www.authenticus.pt/P-010-XM0.
  4. L S Almeida; Eugénia Fernandes; Ana Paula Soares; Rosa M. Vasconcelos; Freitas, Ana. "Envolvimento académico: Confronto de expectativas e comportamentos em universitários do 1º ano". Revista Psicologia da Educação 2 2 (2003): 57-70. http://hdl.handle.net/1822/12066.
    Published
  5. Freitas, Ana; Martins, Maria Joana; Vasconcelos, Rosa Maria de Castro Fernandes. "Integração do (a) aluno (a) s do 1º ano na Universidade do Minho". Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación 10 8 (2003): 1373-1382. https://hdl.handle.net/1822/9335.
    Open access • Published
  6. Freitas, Ana; Martins, Maria Joana; Vasconcelos, Rosa. "Integração do(a) aluno(a)s do 1º ano na Universidade do Minho". (2003): https://www.authenticus.pt/P-010-XKZ.
  7. Almeida, Leandro S.; Fernandes, Eugénia M.; Soares, Ana Paula; Vasconcelos, Rosa; Freitas, Ana. "Envolvimento académico : confronto de expectativas e comportamentos em universitários do 1º ano". (2003): https://www.authenticus.pt/P-010-XKY.
Manual
  1. Pêgo, João Pedro; Cophignon, Aurea; Freitas, Ana. Manual for DocTalent4EU credentials issuing. DocTalent4EU Consortium.. 2024.
    Published • https://doi.org/10.5281/zenodo.13833646
Online resource
  1. Monika Tasa; Mili Losmanová; Chiara Ceriott; Hanna Brinkmann; Radka Mrazkova; David Zuser; Ivana Jaskova; Lukáš Nachtigal; Freitas, Ana. Corresponding author: Monika Tasa. HandBook-Doctoral Candidates Onboarding. 2024. https://pride-network.eu/wp-content/uploads/handBook_Onboarding-doctoral-candidates-A-practical-guide.pdf.
    10.24840/978-972-752-321-4
  2. Edlund, Karl Kilbo; Saugmann, Pil Maria; Dahle, Sebastian; Dengo, Nicola; Simakhova, Anastasiia; Ezzallat, Achraf; Naeem, Rimsha; et al. EURODOC Statement “The doctoral education - a research education. 2023. https://doi.org/10.5281/zenodo.10277824.
    https://doi.org/10.5281/zenodo.10277824
Thesis / Dissertation
  1. Freitas, Ana. "Qualidade e inovação no Ensino de Engenharia: a aprendizagem cooperativa e por projectos como metodologia de ensino/aprendizagem". Degree, 2003. https://hdl.handle.net/1822/42756.
Activities

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2024/10/02 - 2024/10/30 organisation of the WINTERSCHOOL ''Personal Effectiveness and Leadership skills for PhD candidates'' (2024/10/02 - 2024/10/30)
Other (Member of the Organising Committee)
Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 - 2024 organization of the SEMINAR ''The Future of Engineering Education'' (2022) (2022 - 2024)
Seminar (Co-organisor)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023 - 2023 organization of the CONFERENCE ''Research Conduct and Integrity - the Challenges for the Doctoral Journey'' (2023)
Conference (Co-organisor)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

PRIDE network - Professionals in Doctoral Education, Austria
2023 - 2023 organization of the INTERNATIONAL TRAINING ''Research Integrity in Doctoral Education'' (2023)
Workshop (Co-organisor)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2018 - 2018 organization of the SEMINAR ''Novos paradigmas da educação: O futuro da educação e dos educadores-professores'' (2018)
Seminar (Co-organisor)
Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, Portugal
2016 - 2016 organization of the SEMINAR ''Que Educação para Portugal?'' (192 attendees) (2016)
Seminar
Universidade Lusíada de Lisboa Instituto de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
2015 - 2015 organization of the DOCTORAL CONGRESS in Engineering (5 editions: 2015, 2017, 2019, 2021, 2023 each edition with around 250-500 attendees) (2015)
Congress (Co-organisor)
Faculdade de Engenharia, Universidade do Porto, Portugal
2015 - 2015 organization of the SEMINAR: Novos paradigmas da educação: Educação Informal (417 attendees) (2015)
Seminar (Co-organisor)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2024 - Current Technology, Knowledge and Learning (22111662) Springer Science
2024 - 2024 International journal of computers for mathematical learning (1382-3892) Springer Nature
2024 - 2024 Journal of Engineering Education (1069-4730) AMER SOC ENGINEERING EDUCATION

Association member

Society Organization name Role
2023 - Current RnED - Rede Nacional de Escolas Doutorais participante
2023 - Current EURODOC - European Council of Doctoral Candidates and Junior Researchers participated in the meetings and discussions of the working group 'Doctoral Training (2023); contributed to the position paper: Edlund, Karl Kilbo; Saugmann, Pil Maria; Dahle, Sebastian; Dengo, Nicola; Simakhova, Anastasiia; Ezzallat, Achraf; Naeem, Rimsha; et al. EURODOC Statement “The doctoral education - a research education. 2023. https://doi.org/10.5281/zenodo.10277824. https://doi.org/10.5281/zenodo.10277824; participated in the meetings and discussions of the working group 'Doctoral Supervision' (2025)
2017 - Current PRIDE-Professionals in Doctoral Education member of the WG 'onboarding PhD candidates'; organization of the CONFERENCE ''Research Conduct and Integrity - the Challenges for the Doctoral Journey''
2023 - 2023 SGOUP 'Universities in Europe' (think tank for Doctoral Studies) participated in the meetings and discussions of the think tank for Doctoral Studies; participated in several training sessions; colaborated in the organization of the SGroup BIP on Doctoral Education https://sgroup-unis.eu/project/sgroup-bip-on-doctoral-education

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2024 - Current EDUCON-IEEE Global Engineering Education Conference
2024 - 2024 Seminário anual do Programa Doutoral em Ciências da Educação
2022 - 2023 CNAPPES-Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior Portugal

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2022 - Current How to survive your PhD Universidade do Porto Faculdade de Ciências, Portugal
2015 - Current Formação Pedagógica para lecionar no Ensino Superior Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

Evaluation committee

Activity description
Role
Institution / Organization Funding entity
2024 - Current Registered as EU Expert in the Funding & Tenders Portal (EC. 2021-2027) for topics under the HORIZON-WIDERA-2024-ERA-01 call and for the 'HORIZON-MSCA-DN-2024 call.
Evaluator
European Commission, Belgium
Distinctions

Award

2024 Selo de qualidade Inovação Pedagógica
Universidade do Porto, Portugal
2022 AWARD InovPed curricular units UPorto (4th edition)
Universidade do Porto, Portugal
2021 AWARD: UPorto Pedagogical Innovation projects - 2021 (5th edition)
Universidade do Porto, Portugal
2019 AWARD: UPorto Pedagogical Innovation projects - 2019 (3rd edition)
Universidade do Porto, Portugal
2018 AWARD InovPed curricular units UPorto (2nd edition)
Universidade do Porto, Portugal
2002 Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal
2001 Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal
2000 Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal
1999 Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal