???global.info.a_carregar???
Elisabete Barbosa Parodi is an Invited Assistant Lecturer at Instituto Politécnico do Cávado e do Ave since December 2020. She is the Global Marketing Manager at PARODI Shoes (B2B) and Founder and General Manager of MARMIstore (B2C); She is currently a Ph.D. candidate in Business and Management Studies (Marketing) at the University of Porto. She holds a Master's in Marketing (2010-2012) from the University of Porto, a Postgraduate in Communication and Brand Management (2005-2006) from the Portuguese Institute of Administration and Marketing, a European Diploma in Business and Management (2002-2003) from Rotterdam Business School and a Degree in Economics (1999-2003) from University of Minho. More than 15 years of experience in the Sales & Marketing area in international markets. Passionate about people and projects. Love to share knowledge and experiences. With consulting experience in the areas of entrepreneurship, international markets, and marketing strategies. Her main research focuses on Marketing, Sustainability, Resilience, and Entrepreneurship in the business and Management field. Research interests: Marketing, Resilience, Sustainability, Entrepreneurship Areas of expertise based on JEL codes: M10 general M13 New firms, Start Ups M14 Corporate Culture, Diversity, Social Responsibility M19 Other M30 General M31 Marketing M37 Advertising M38 Government Policy and Regulation M39 Other
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Elisabete Cardoso-Barbosa Parodi

Nomes de citação

  • Elisabete Barbosa Parodi

Identificadores de autor

Ciência ID
091F-E235-2C47
ORCID iD
0000-0002-7046-886X
Formação
Grau Classificação
2018/09/15 - 2025/09/15
Em curso
Doutoramento em Gestão (Doutoramento)
Especialização em Marketing
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
2012/09/15 - 2023/06/14
Concluído
Curso de Doutoramento em Gestão (Curso de doutoramento (conclusão de unidades curriculares))
Especialização em Marketing
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
2010/09/01 - 2012/07/31
Concluído
Mestrado em Marketing (Mestrado)
Especialização em Marketing
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
"Criação e Gestão do portfólio de marcas da empresa F. Parodi" (TESE/DISSERTAÇÃO)
16
2005/09/15 - 2006/07/31
Concluído
Pós Graduação em Comunicação e Gestão da Marca (Pós-Graduação)
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
1999/09/15 - 2003/09/30
Concluído
Economia (Licenciatura)
Universidade do Minho, Portugal
2002/09/01 - 2003
Concluído
European Diploma in International Business and Management (Diploma de especialização)
Especialização em Marketing
Hogeschool Rotterdam, Países Baixos
16
Percurso profissional

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2020/12/03 - Atual Assistente (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
Distinções

Prémio

2022 Conference Best Paper
Università degli Studi di Firenze Facoltà di Economia, Itália