Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Diogo Branco
Nomes de citação
- Branco, Diogo
Identificadores de autor
- Ciência ID
- F41F-2FCD-B6FE
- ORCID iD
- 0000-0002-6269-6192
Endereços de correio eletrónico
- diogo.aa.branco@gmail.com (Profissional)
- diogo.branco@arditi.pt (Profissional)
Websites
- https://github.com/DiogoAABranco (Profissional)
- https://www.linkedin.com/in/diogo-branco-186499194/ (Profissional)
Domínios de atuação
- Ciências Médicas e da Saúde - Medicina Básica - Neurociências
- Ciências da Engenharia e Tecnologias - Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática
- Ciências Sociais - Psicologia
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Português (Idioma materno) | |||||
Inglês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador independente (B2) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2020/10/06 - 2024
Em curso
|
Informatics Enginnering - Human Computer Interaction (Doutoramento)
Universidade da Madeira Madeira Interactive Technologies Institute, Portugal
|
|
2021/04/12 - 2021/04/21
Concluído
|
Spring School 2021: BCI & Neurotechnology (Outros)
Guger Technologies OG, Áustria
|
|
2020 - 2020
Concluído
|
Practical Deep Learning with PyTorch (Outros)
Udemy Inc, Estados Unidos
|
|
2020 - 2020
Concluído
|
Qualitative Methodology in Scientific Research. (Outros)
Universidade de Coimbra, Portugal
|
16 |
2020 - 2020
Concluído
|
Fundamentals of Accelerated Computing with CUDA Python (Outros)
Especialização em Fundamentals of Accelerated Computing with CUDA Python
NVIDIA Corp, Estados Unidos
|
|
2019 - 2020
Concluído
|
Complete C# Unity Developer 3D: Learn to Code Making Games (Outros)
Udemy Inc, Estados Unidos
|
|
2019 - 2019
Concluído
|
Intro to Game Development (Outros)
Zenva Pty Ltd, Austrália
|
|
2019 - 2019
Concluído
|
A Gentle Introduction to Machine Learning Using SciKit-Learn (Outros)
Udemy Inc, Estados Unidos
|
|
2016 - 2018
Concluído
|
Clinic Psychology and Health (Mestrado)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal
"Emotional Movie Database (EMDB): from concept to impact and future directions." (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
|
2013 - 2016
Concluído
|
Psicologia Clínica e da Saúde (Licenciatura)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal
|
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/01/01 - Atual | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
Universidade da Madeira Madeira N-Lincs, Portugal | ||
2021 - Atual | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Agência Regional para o Desenvolvimento da Investigação Tecnologia e Inovação, Portugal |
2021 - 2021 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Universidade da Madeira, Portugal |
2020/07 - 2021 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Universidade da Madeira Madeira Interactive Technologies Institute, Portugal |
Universidade da Madeira Madeira Interactive Technologies Institute, Portugal | ||
2018/11 - 2020 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Universidade do Minho, Portugal |
Universidade do Minho, Portugal |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2021 - 2023 | Member | International Society for Virtual Rehabilitation (ISVR), Estados Unidos |
2017 - 2018 | Estágio Curricular na Rede Local de Intervenção Social (RLIS) | Instituto da Segurança Social, Portugal |
2015 - 2018 | Librarian (contractual grant for services) - (1) Functions of cataloging books, theses and other documents. (2) Insertion of theses in online repositories and databases. | Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal |
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2022/01/01 - Atual | EcoVR Framework
2021.05646.BD
Bolseiro de Doutoramento
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2021/09/01 - 2021/12/31 | Knowledge-Driven Profile Dynamics
PTDC/CCI-COM/4464/2020
Bolseiro de Investigação
|
|
2020/07 - 2021/08/31 | BRANT – Belief Revision applied to Neurorehabilitation Therapy
02/SAICT/2017-030990
Bolseiro de Investigação
Universidade da Madeira Madeira Interactive Technologies Institute, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2019 - 2020 | Transcranial Direct Current Stimulation (tDCS) as add-on treatment to Cognitive-Behavior Therapy in patients with Obsessive-Compulsive
Disorder: a phase II randomised clinical trial
IF/00091/2015
Bolseiro de Investigação
Universidade do Minho, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2018 - 2019 | Increasing the effectiveness of transcranial electrical stimulation: Development of a closed loop system.
PTDC/MHC-PCN/3950/2014
Bolseiro de Investigação
Universidade do Minho, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Poster em conferência |
|
Resumo em conferência |
|
Tese / Dissertação |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2021/04/09 | Mind wandering and musical creativity in expert jazz improvisation. | XV National Meeting da APPE (Portuguese Association of Experimental Psychology)
Portuguese Association of Experimental Psychology (Lisbon, Portugal)
|
2020/11/18 | BRANT- BELIEF REVISION APPLIED TO NEUROREHABILITATION THERAPY: Combining AI modules, gamification and remote monitoring capabilities to enable Health Professionals to provide long-term personalized cognitive rehabilitation therapy at home. | 1st International Conference on Immersive Technology (Virtual reality, augmented, virtual, mixed reality, and AI) 2020. https://www.xrcol.nl/
Tilburg University (Tilburg, Países Baixos)
|
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2023/06/12 - 2023/06/16 | This course combined lectures and hands-on sessions. We showed how Python can be used on parallel architectures and how to
optimize critical parts of the kernel using various tools.
The topics covered included:
Interactive parallel programming with Python
Profiling and optimization
High-performance NumPy
Just-in-time compilation with numba
Distributed-memory parallel programming with Python and MPI
Bindings to other programming languages and HPC libraries
Interfaces to GPUs
The course consisted of 18 lectures (18 hours).
Oficina (workshop)
|
High-performance computing with Python
Forschungszentrum Jülich GmbH, Alemanha
|
2022/09/07 - 2022/09/07 | Workshop "Desenvolvimento de avaliações e intervenções neuropsicológicas com validade ecológica através de tecnologias baseadas
em realidade virtual" with the participation of Ana Lúcia Faria, Gonçalo Barradas, Fábio Pereira e Diogo Branco.
Oficina (workshop)
|
Universidade da Madeira, Portugal
|
2021/04/12 - 2021/04/16 | Atendee
Conferência
|
Nvidia's Graphics Technology Conference (GTC) 2021
NVIDIA Corp, Estados Unidos
|
2019 - 2019 | Analysis of EEG data using ULLRToolbox, a toolbox built in R. Analysis of Event Related Potentials and linear mixed models.
Oficina (workshop)
|
ULLRToolbox - Data Analysis with R
Universidad de La Laguna, Espanha
|
2019 - 2019 | Theoretical approach to Trancranial Direct Current Stimulation (tDCS) followed by a couple of months of weekly training with
the technique itself.
Oficina (workshop)
|
Trancranial Direct Current Stimulation (tDCS) training sessions.
Universidade do Minho, Portugal
|
2019 - 2019 | Introduction To Modern Brain-Computer Interface Design, in depth explation and hands-on BCILAB toolbox.
Event-Related Potential analysis, analysis using Principal Component Analysis (PCA), Support Vector Machines (SVM) and Linear
Discriminant Analysis (LDA).
Oficina (workshop)
|
Introduction To Modern Brain-Computer Interface Design (Online)
University of California San Diego Swartz Center for Computational Neuroscience, Estados Unidos
|
2019 - 2019 | Introduction to basic principles of Machine Learning such as curating datasets, cross-validation, optimizers and
various algorithms.
Oficina (workshop)
|
Machine Learning Recipes
Google Inc, Estados Unidos
|
2019 - 2019 | Introdutory Course to Python language.
Oficina (workshop)
|
Python Programming: A Concise Introduction by Wesleyan University
Coursera, inc, Estados Unidos
|
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2020 - 2020 | Laboratório I valência de neurociências | Laboratório I valência de neurociências (Licenciatura) | Universidade do Minho, Portugal |
Tutoria
Tópico | Nome do aluno | |
---|---|---|
2022/09/15 - Atual | A Dynamic Difficulty Adjustment Framework for Serious Games Applications in Neurorehabilitation | Pedro Lobo |
2020 - 2021 | Reh@Store: An ecosystem for the management, deployment and update of serious games and virtual environments for health | Ivan Teixeira |
Distinções
Prémio
2019 | 1st Place Winner at BR41N.IO DESIGNERS' HACKATHON AT BRAINSTORMS FESTIVAL VIENNA
Guger Technologies OG, Áustria
|
Outra distinção
2019 | Fee waiver granted for PracticalMEEG ICM 2019
Hôpital Pitié-Salpêtrière Département de Neuropathologie, França
|