Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Andreia Maria Meira Machado Nogueira
- Data de nascimento
- 1989/01/18
- Género
- Feminino
Nomes de citação
- Andreia Nogueira
Identificadores de autor
- Ciência ID
- FF13-E701-3A7B
- ORCID iD
- 0000-0002-5390-8237
- Scopus Author Id
- 57191261286
Endereços de correio eletrónico
- andreia-nogueira@ipt.pt (Profissional)
- andreia_tinta@hotmail.com (Pessoal)
Telefones
- Telemóvel
-
- (+351) 914276849 (Pessoal)
Moradas
- Instituto Politécnico de Tomar, 2300-313, Santarém, Tomar, Portugal (Profissional)
- Travessa Luís de Camões, nº 36, 4820-346, Fafe, Fafe, Portugal (Pessoal)
Websites
- https://artinbetween.weebly.com/ (Profissional)
Domínios de atuação
- Humanidades - Artes
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Português (Idioma materno) | |||||
Inglês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2014/02/01 - 2018/12/21
Concluído
|
PhD in Conservation and Restoration of Cultural Heritage (Doutoramento)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
"Que futuro para o Património Musical Contemporâneo Nacional? Documentar para Preservar [What about the future of the Contemporary
Portuguese Musical Heritage? Document to Preserve]" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
Approved by unanimity |
2010 - 2012
Concluído
|
Master Programme in Conservation and Restoration (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
"Documentar: Porquê, o quê, como e quando? A preservação da obra de Francisco Tropa. [Documenting: why, what, how and when?
The preservation of Francisco Tropa's oeuvre]" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
18 out of 20 |
2007 - 2010
Concluído
|
Undergraduate Programme in Conservation-Restoration (Licenciatura)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
|
16 out of 20 |
2000 - 2007
Concluído
|
Complementary training course in piano (Ensino secundário)
Academia de Música José Atalaya, Portugal
|
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2023/02/17 - Atual | Investigador (Investigação) | Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
Grigore Gafencu Research Center for the History of International Relations and Cultural Heritage, Universitatea Valahia din Targoviste, Roménia | ||
2021/09/01 - Atual | Pós-doutorado (Investigação) | Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal | ||
2021/01/28 - 2021/08/19 | Gestão de Ciência e Tecnologia | Universidade do Minho - Centro de Investigação em Justiça e Governação, Portugal |
Universidade do Minho - Centro de Investigação em Justiça e Governação, Portugal | ||
2018/09/14 - 2021/01/13 | Gestão de Ciência e Tecnologia | Universidade do Minho - Gabinete de Apoio a Projetos, Portugal |
2014 - 2018 | Investigador (Investigação) | Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
2011 - 2013 | Investigador (Investigação) | Universidade Nova de Lisboa Instituto de História da Arte, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2018/09/14 - 2021/01/13 | Science and Technology Management fellow at the Project Support Office (UMinho)
UMINHO/BGCT/36/2018
Bolseiro de Gestão de Ciência e Tecnologia
Universidade do Minho - Gabinete de Apoio a Projetos, Portugal
|
Universidade do Minho
Concluído
|
2014/02/01 - 2018/01/31 | Que futuro para o Património Musical Contemporâneo Nacional? Documentar para Preservar [What about the future of the Contemporary
Portuguese Musical Heritage? Document to Preserve]
SFRH/BD/52316/2013
Bolseiro de Doutoramento
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2013/04/01 - 2013/09/30 | Documentation of Contemporary art
Bolseiro de Investigação
Universidade Nova de Lisboa Instituto de História da Arte, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2011/11/01 - 2012/10/31 | Documentation of Contemporary art
Bolseiro de Investigação
Universidade Nova de Lisboa Instituto de História da Arte, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2021/09/01 - Atual | ARTinBetween - Bridging the gap for the long term sustainability of multimedia artworks in between music and the visual arts
UID/05488/2020
Investigador Pós-doutorado
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2023/12 - 2024/12 | Creativity and Conservation: Cultural Heritage in transformation
UID/05488/2020
Investigador
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2023/12 - 2024/12 | Game-On: Orientations for Gamification in Cultural Heritage
UID/05488/2020
Investigador
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2023/12 - 2024/12 | TRADIGITAL: Digital Instruments inspired in traditional instruments
UID/05488/2020
Investigador
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2022/06 - 2023/06 | INSIGNIA_Roteiro de Turismo Militar: modelo para a valorização do património histórico-militar nacional
UID/05488/2020
Investigador
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2021/01/28 - 2021/08/19 | Junior Science and Technology Manager at JusGov (UMinho)
UIDP/05749/2020
Bolseiro de Gestão de Ciência e Tecnologia
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Livro |
|
Tese / Dissertação |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2023/10/19 | O projecto ARTinBetween e o conceito da Conservação Criativa | JORNADAS CIENTÍFICAS DO IPT
IPT (Portugal)
|
2023/09/18 | The power of creativity in nurturing sustainable development | Working towards a sustainable past. 20th Triennial Conference of the ICOM-CC
Universitat Politècnica de València (València, Espanha)
|
2022/08/10 | Is there a conservator in the room? Electroacoustic music preservation in an era of participation | CIM22 'Participation' - Conference on Interdisciplinary Musicology
The University of Edinburgh
|
2022/06/22 | Smart Talk #0: O projeto ARTinBetween no contexto dos estudos de preservação de arte contemporânea | 1º Ciclo de SMART TALKS- Práticas de preservação aplicadas à arte contemporânea nos domínios das artes plásticas, da música
e da dança
Polytechnic Institute of Tomar (Portugal)
|
2022/05/16 | O projeto ARTinBetween: Contexto, objetivos e resultados esperados | Ciência'22 - Encontro a Ciência e Tecnologia em Portugal
Centro de Congressos de Lisboa (Portugal)
|
2022/02/24 | Reflecting upon the (in)visibility of the conservator's creative agency. | 23rd Conference on Conservation of Contemporary Art
Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía
|
2022/01/28 | Documentation and the Digital Transition. What about its future sustainability? | Climate.Culture.Peace
ICCROM and British Council
|
2021/10/30 | Why copyright and open access matters in contemporary art conservation? | WikidataCon2021 |
2019/12 | Descrever e/ou prescrever? Um processo de documentação para a Arte Contemporânea | V Encontro Luso-Brasileiro de Conservação e Restauro
Universidade Católica Portuguesa (Porto, Portugal)
|
2019/06 | À redescoberta do envolvimento visual de Jogo Projectado I | Hidden Archives, Hidden Archives: Debates about music Making
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2018 | Preserving contemporary music today. The case of "Jogo Projectado I" | NOVA Contemporary Music Meeting 2018
(Lisbon, Portugal)
|
2018 | Examining the future of born-digital musical works. A survey on the Portuguese composers' preservation practices. | EMS18 – Electroacoustic Music: is it still a form of experimental music?
(Florence, Itália)
|
2018 | (invited) Que Futuro para o Património Musical Contemporâneo Nacional? O caso de "Jogo Projectado I" (1979). | GuimaraMus2018 - Pensar a Música
(Guimarães, Portugal)
|
2017 | Analisando o passado de um património musical em risco: O caso de "Jogo Projectado I" (1979) | ENIM 2017
(Braga, Portugal)
|
2017 | On Documentation: Rediscovering the creative process of "Libera me" | Tracking the creative process in music
(Huddersfield, Reino Unido)
|
2017 | Analisando o futuro do património musical contemporâneo nacional. Um inquérito sobre as práticas de preservação dos compositores nacionais | Arte Pública na Era da Criatividade Digital
(Porto, Portugal)
|
2017 | (invited) Aspetos sobre a preservação de "Jogo Projectado I" | Dois Acontecidos happenings & outras performatividades
(Lisbon, Portugal)
|
2016 | On the interplay of past, present and future. How can contemporary art conservators contribute to the preservation of the contemporary musical heritage? | Old is New. The Presence of the Past in the Music of the Present
(Lisbon, Portugal)
|
2016 | "Libera me" sob um olhar interdisciplinar | ENIM 2016
(Aveiro, Portugal)
|
2016 | Materializar o intangível: a documentação da obra "Luís Vaz 73" (1975), de Ernesto de Sousa e Jorge Peixinho | 1º Colóquio Investigações em Conservação do Património
(Lisbon, Portugal)
|
2016 | Where contemporary art and contemporary music preservation practices meet: The case of "Salt Itinerary" | Crossing Boundaries to Conserve Contemporary Works. IIC 2016 Los Angeles Congress
(Los Angeles, Estados Unidos)
|
2015 | (Keynote) Qual o futuro do Património Musical Contemporâneo? Documentar para preservar | Contemporaneidades
(Lisbon, Portugal)
|
2015 | Preservation as an Intertextual Process. Reflections on Constança Capdeville's "Libera me" | Intertextuality in Music since 1900
(Lisbon, Portugal)
|
2015 | (invited) Pensar o futuro da Música Contemporânea com o advento da tecnologia digital | SOS-Digital. Património Musical e Preservação Digital
(Lisbon, Portugal)
|
2014 | Connecting practices of preservation: questioning authenticities in musical performances and performance artworks | Authenticity in Transition: Changing Practices in Contemporary Art Making and Conservation
(Glasgow, Reino Unido)
|
2014 | O espólio em fitas magnéticas da compositora Clotilde Rosa. Ponto de partida para a preservação das suas obras mistas | ENIM 2014
(Lisbon, Portugal)
|
2014 | A preservação da performance musical contemporânea: o caso do espólio fonográfico em fitas magnéticas de Clotilde Rosa | Processos de Musealização. Um Seminário de Investigação Internacional
(Porto, Portugal)
|
2013 | Whose decision is it? Reflections about a decision making model based on qualitative analysis of the artist's discourse | Interim meeting of the ICOM-CC Theory & History WG Conservation: Cultures and Connections
(Copenhagen, Dinamarca)
|
2013 | Entering the Psychology of installation art: An exploratory case study | 30th International Conference on Psychology and the arts
(Porto, Portugal)
|
2012 | The poetics of discourse: from artistic intention to spectator's perception in the artist's point of view | 3rd Global Conference Performance: Visual aspects of performance practice
(Salzburg, Áustria)
|
2012 | The Conservator as a performer | 3rd Annual International Conference on Visual and Performing Arts
(Athens, Grécia)
|
Orientação
Título / Tema Papel desempenhado |
Curso (Tipo) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2012 - 2013 | Co-supervision of the research project developed by Luísa Fernandes titled "Vasco Araújo. Documentação da obra: Happy Days:
Didascálias, 2010. Fundação Calouste Gulbenkian", under the framework of the discipline "Project II" of the first year of
the Master in Conservation and Restoration
Coorientador
|
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2023/02/14 - 2023/02/14 | Public Session | R&D Units of the Polytechnic Institute of Tomar (2023/02/14 - 2023/02/14)
Encontro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2022/09/26 - 2022/09/27 | KreativEU_Meeting at Tomar (2022/09/26 - 2022/09/27)
Encontro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2022/09/07 - 2022/09/07 | Webinar de apresentação da WAVECOM (2022/09/07 - 2022/09/07)
Seminário (Membro da Comissão Organizadora)
|
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2022/06/29 - 2022/06/29 | Sessão de informação sobre as bases de dados de pesquisa para investigação da EBSCO (2022/06/29 - 2022/06/29)
Seminário (Membro da Comissão Organizadora)
|
Techn&Art - Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2022/06/22 - 2022/06/22 | 1º Ciclo de SMART TALKS- Práticas de preservação aplicadas à arte contemporânea nos domínios das artes plásticas, da música
e da dança (2022/06/22)
Conferência (Presidente da Comissão Organizadora)
|
Instituto Politécnico de Tomar Centro de Tecnologia Restauro e Valorização das Artes, Portugal |
2018/11/21 - 2018/11/23 | International Conference: NOVA Contemporary Music Meeting 2018 (2018/11/21 - 2018/11/23)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
2017/04/21 - 2017/04/21 | National Conference: Dois Acontecidos happenings & outras performatividades (2017/04/21 - 2017/04/21)
Conferência (Membro da Comissão Científica)
|
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
2016/11/24 - 2016/11/26 | International Conference: Old is New: The Presence of the Past in the Music of the Present (2016/11/24 - 2016/11/26)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
2013/06/20 - 2013/06/21 | International Conference: Performing Documentation in the Conservation of Contemporary Art (2013/06/20 - 2013/06/21)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade Nova de Lisboa Instituto de História da Arte, Portugal |
2012/10/01 - 2012/10/02 | National Meeting: Documentação, Museus e História (2012/10/01 - 2012/10/02)
Encontro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade Nova de Lisboa Instituto de História da Arte, Portugal |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2023/11/24 - 2023/11/24 | III Encontro Nacional Universidades Europeias
Conferência
|
Agência Nacional Erasmus+ Educação e Formação
Universidade do Minho, Portugal
|
2023/11/10 - 2023/11/10 | EUROPEAN UNIVERSITIES - Erasmus+ 2024 Call for Proposals
Outro
|
Online information session
European Commission, Bélgica
|
2023/11/09 - 2023/11/09 | Workshop - Preservation of New Media Art - by Gaby Wijers
Oficina (workshop)
|
Workshop
Universidade Católica Portuguesa Centro Regional do Porto, Portugal
|
2023/03/29 - 2023/03/29 | NFTs, Museums and the Metaverse | Webinar
ICOM-CC and Patron of Art, Reino Unido
|
2023/03/20 - 2023/03/20 | Taylor & Francis and International Institute for Conservation peer reviewer training workshop | Workshop
Taylor & Francis Group, Reino Unido
|
2023/03/15 - 2023/03/15 | Moving towards a New European Collaborative Could for Cultural Heritage | Online information session
European Commission, Bélgica
|
2022/11/30 - 2022/11/30 | The right to decay: A panel discussion on inherent vice in conservation and creative practice
Conferência
|
ICOM-CC Theory, History, and Ethics in Conservation Working Group |
2022/11/15 - 2022/11/15 | EUROPEAN UNIVERSITIES - Erasmus+ 2023 Call for Proposals
Outro
|
Online information session
European Commission, Bélgica
|
2022/11/10 - 2022/11/10 | Workshop: Sustaining Art Conference Henry McGhee Curating Tomorrow
Oficina (workshop)
|
Sustaining Art: People, Practice, Planet in Contemporary Art Conservation
Dutch Foundation for the Conservation of Contemporary Art, Países Baixos
|
2022/11/04 - 2022/11/04 | II Encontro Nacional Universidades Europeias. O que mudará no Ensino Superior.
Conferência
|
Agência Nacional Erasmus+ Educação e Formação
Universidade do Porto, Portugal
|
2022/10/11 - 2022/10/11 | Sessão de informação: Inovação e indústrias criativas: TV, Cinema, Videojogos e Realidade virtual
Seminário
|
Agência Nacional de Inovação SA, Portugal
|
2022/09/14 - 2022/09/16 | Reshaping the Collectible: Learning Through Change
Conferência
|
Tate Poject: Reshaping the Collectible: When Artworks Live in the Museum
Tate, Reino Unido
|
2021/10/20 - 2021/10/21 | ReCreating Europe Workshop "Supporting Open Culture through Open Data"
Conferência
|
H2020 Project: ReCreating Europe Rethinking digital copyright law for a culturally diverse, accessible, creative Europe |
2021/10/14 - 2021/10/16 | 6th IIC-S&ECC 2021: The Faces of Conservation
Conferência
|
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal
|
2021/09/29 - 2021/09/29 | Can Performance (Art) Be Conserved? Claire Bishop in Conversation | Project: Performance, Conservation, Materiality, Knowledge (PI Hanna B. Hölling) |
2021/09/27 - 2021/09/27 | SSH Integration across Clusters |
Agência Nacional de Inovação SA, Portugal
|
2021/09/15 - 2021/09/15 | Webinar New European Bauhaus: Get Involved |
Agência Nacional de Inovação SA, Portugal
|
2021/04/29 - 2021/04/30 | EU Project's Design and Managment (Training programme) |
Vocal Europe, Bélgica
|
2021/01/14 - 2021/01/14 | Horizon Europe: Cluster 2 (Training programme) |
Universidade do Minho, Portugal
|
2020/11/20 - 2020/11/20 | ERC Info Session 2020 (Training programme) |
International Iberian Nanotechnology Laboratory, Portugal
|
2020/11/07 - 2020/11/17 | Proposals submission to funding entities (Training programme) |
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
|
2020/07/10 - 2020/07/10 | Marie Curie Open Day @ NOVA FCSH (training programme) |
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
2018/02/03 - 2018/04/14 | Specialization course in data analysis with SPSS
Outro
|
Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Engenharia do Porto, Portugal
|
2014/10/13 - 2014/12/05 | 3D theories and practices (Principles of three dimensional creation)
Outro
|
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
2014/07/07 - 2014/07/17 | Specialization in the programming language Max/Msp
Outro
|
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
2014/04/25 - 2014/04/28 | Research skills development course
Outro
|
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
2013/05/09 - 2013/06/07 | Digital Aesthetics: contemporary visualities and sonorities
Outro
|
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
Júri de grau académico
Tema Tipo de participação |
Nome do candidato (Tipo de grau) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024/01/11 | O colecionismo e preservação de Media Art em Portugal [The collection and preservation of New Media Art in Portugal]
Arguente principal
|
Eva Rebelo Direito (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa Centro Regional do Porto, Portugal
|
2022/07/19 | OS MURAIS DE RIACHOS: PROPOSTA DE PROJETO PARA DOCUMENTAÇÃO
Arguente principal
|
Beatriz Linberger dos Anjos Oliveira (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
Arbitragem científica em conferência
Nome da conferência | Local da conferência | |
---|---|---|
2024/06/06 - 2024/06/06 | CILRAID 2024 - International Scientific Conference on Craft: Craftsmanship – its Local, Regional, and International Dimension | Opole University of Technology (Poland) |
2024/05/16 - 2024/05/17 | First Annual International KreativEU Conference | Institute of Multidisciplinary Research for Science and Tech, Valahia University of Târgovi¿te (Romania) |
2024/04/18 - 2024/04/20 | EPoCH 2024. Emerging Perspectives on Conservation and Heritage: Documentation Practices and Critical Reflection in Heritage Conservation | Center for Science and Technology of the Arts (CITAR) of Universidade Católica Portuguesa (Portugal) |
2023/07/12 - 2023/07/15 | I Colóquio Internacional de Património e Turismo Militar | Núcleo de História Militar Manuel Coelho Baptista de Lima |
Arbitragem científica em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2024/01 - Atual | Studies in Conservation (which is the premier international peer-reviewed journal for the conservation of historic and artistic works.) | Taylor & Francis (on behalf of the International Institute for Conservation of Historic and Artistic Works) |
Consultoria / Parecer
Descrição da atividade | Instituição / Organização | |
---|---|---|
2022/03/01 - 2025/02/28 | Consultant of the Directorate General for the Arts | Republica Portuguesa Direção-Geral das Artes, Portugal |
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2024/02/14 - 2024/07/31 | History and Theory of Conservation and Restoration | Undergraduate Programme in Conservation-Restoration (Licenciatura) | Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2022/09/19 - 2023/02/17 | Current Conservation Problems | Master in Conservation-Restoration (Mestrado) | Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2022/09/19 - 2022/12/22 | History and Theory of Conservation and Restoration | Undergraduate Programme in Conservation-Restoration (Licenciatura) | Instituto Politécnico de Tomar, Portugal |
2015 - 2017 | Introduction to Conservation and Restoration | Undergraduate Programme in Conservation-Restoration (Licenciatura) | Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências e Tecnologia, Portugal |
Entrevista (jornal / revista)
Descrição da atividade | Jornal / Forum | |
---|---|---|
2023/08 | Interviewing Andreia Nogueira by Kamila Vasques | Forum Permanente (Brazil) |
2022/02/01 | Interview directed by Catarina Martins, student from the 12th year of the Visual Arts Course, Viana do Castelo, under the scope of the discipline Drawing. |
Membro de associação
Nome da associação | Tipo de participação | |
---|---|---|
2022/03 - Atual | ICOM-CC (International Council of Museums - Committee for Conservation) | Member |
2021/10 - Atual | Creative Commons Open GLAM Platform | Member |
2020/01 - Atual | INCCA - International Network for the Conservation of Contemporary Art | Member |
2016 - Atual | IIC - International Institute for Conservation of Historic and Artistic Works | Member |
2022/01 - 2023/01 | Creative Commons Open GLAM Platform | Member of the working group "Archiving new media materials" |
Tutoria
Tópico | Nome do aluno | |
---|---|---|
2016 - 2016 | Documentation of Contemporary Art | Carolina Bastos |
2015 - 2015 | Documentation of Contemporary Art | João Lizardo |
2015 - 2015 | Documentation of Contemporary Art | Daniel Fernandes |
Distinções
Prémio
2010 | Prize Santander Totta - Universidade Nova de Lisboa (for the best students of NOVA University of Lisbon)
Banco Santander Totta, Portugal
|
2009 | Prize Santander Totta - Universidade Nova de Lisboa (for the best students of NOVA University of Lisbon)
Banco Santander Totta, Portugal
|
2004 | Prize Concurso Escolar Santa Cecília (2nd place in piano; B category)
Curso de Música Silva Monteiro, Portugal
|