???global.info.a_carregar???
Lara Marisa Santos completed her Ph.D. in Marketing and Strategy in 2019 at the University of Aveiro, the University of Beira Interior, and the University of Minho. She is an Invited Assistant Professor at Instituto Politécnico de Bragança and Instituto Politécnico do Cávado e do Ave. She has published 8 articles in specialized journals and contributed to 11 book chapters. She has supervised five MSc dissertations and three undergraduate/baccalaureate final projects, co-supervising two others. She has participated as a researcher in one project, organized one event, and participated in another. Her research focuses on Social Sciences, emphasizing Economics and Management. In her Ciência Vitae curriculum, the most frequent terms in her scientific production are visitors, motivations, natural parks, ecotourism, protected areas, food tourism, crisis management, and NPOs.
Identification

Personal identification

Full name
Lara Marisa Santos

Citation names

  • Santos, Lara

Author identifiers

Ciência ID
6A1E-FF92-A981
ORCID iD
0000-0001-6927-8906
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=02hKmIkAAAAJ
Researcher Id
D-2659-2015
Scopus Author Id
57196741208

Email addresses

  • lara.santos@ipb.pt (Professional)
  • lmsantos@ipca.pt (Professional)

Knowledge fields

  • Social Sciences - Economics and Business

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2)
French Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2)
German Elementary (A2) Intermediate (B1) Elementary (A2) Intermediate (B1) Elementary (A2)
Education
Degree Classification
2014 - 2019
Concluded
Marketing and Strategy (Doctor of Philosophy)
Universidade de Aveiro, Portugal

Universidade da Beira Interior, Portugal

Universidade do Minho, Portugal
"Capital do empreendedor e desempenho organizacional: o caso das indústrias criativas da região Norte de Portugal" (THESIS/DISSERTATION)
Approved with distinction
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2022/02 - Current Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2023/09/11 - 2025/07/31 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/01 - 2025/02/01 Assistant Professor (University Teacher) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Ciências Económicas Sociais e da Empresa, Portugal
2022/02 - 2022/07 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2019/10 - 2021/07/31 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal

Other Careers

Category
Host institution
Employer
2017/07 - 2020/01 Técnico Superior (Técnico Superior) Santa Casa da Misericórdia do Porto, Portugal
2014 - 2017 Técnico Superior (Técnico Superior) Instituto de Emprego e Formação Profissional - Centro de Emprego e Formação Profissional de Viana do Castelo, Portugal
Instituto de Emprego e Formação Profissional - Centro de Emprego e Formação Profissional de Viana do Castelo, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2013 - 2014 Formador Instituto Lusófono de Formação Psicossocial e Comunitária – ActualGest , Portugal
2012 - 2013 Formador Associação de Investigação e Debate em Serviço Social, Portugal
2009 - 2011 Gestor de Processos Salamondetur - viagens e transportes, Portugal
2006 - 2009 Assistente Social Animaclub - Animação e Inovação Social, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2023 - 2024 ICCA - Mais Inteligência Coletiva para uma Comunidade mais Aberta
Researcher
Universidade Lusófona do Porto, Portugal
Fundação Calouste Gulbenkian
Ongoing

Contract

Designation Funders
2019/01/01 - 2019/12/31 Núcleo de Investigação em Políticas Económicas
UID/ECO/03182/2019
Universidade do Minho, Portugal

Universidade do Minho Núcleo de Investigação em Políticas Económicas e Empresariais, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Bruno Barbosa Sousa; João Abreu; Lara Marisa Santos; Vítor Silva; Ana Paula Figueira. "Film-Induced Tourism and Promotion of Tourist Destinations". In An Exploratory Approach. 2025.
    10.4018/979-8-3693-1548-4.ch006
  2. Marco Martins; Ricardo Jorge da Costa Guerra; Lara Santos; Luisa Lopes; Ana Rita Conde. "Virtual Tourism and the Virtual Tourist Experience". In Implications for Destination Marketing. 2025.
    10.4018/979-8-3693-8417-6.ch011
  3. Martins, Marco; Guerra, Ricardo; Santos, Lara; Lopes, Luísa. "Aiming towards green capability in the hospitality sector using nudge strategies". In XV International Tourism Congress, 254-265. Sciendo, 2024.
    Published • 10.2478/9788367405287-027
  4. Marco Martins; Ricardo Jorge da Costa Guerra; Lara Santos; Luisa Lopes; Ana Rita Conde. "Slow Food Tourism". In Exploring Consumer Motivational Dimensions. 2024.
    10.4018/979-8-3693-7096-4.ch028
  5. Lara Santos; Luisa Lopes; Salete Esteves. "Crisis Management and Planning in Portuguese Nonprofit Organizations During the COVID-19 Pandemic". 2023.
    10.1007/978-3-031-29020-6_5
  6. Bruno Sousa; Annaelise Machado; Márcia Gonçalves; Lara Santos; André Catarino. "Market Segmentation and Relationship Management of Fashion Tourism: An Exploratory Perspective". 2023.
    10.1007/978-981-19-9960-4_35
  7. Luisa Lopes; Salete Esteves; Lara Santos. "Visitors to Vale do Tua Regional Natural Park in Northeast Portugal: A Cluster Segmentation Analysis". 2023.
    10.1007/978-981-99-0337-5_31
  8. Marco Martins; Ricardo Jorge da Costa Guerra; Lara Santos; Luísa Lopes; Martins, Marco; Guerra, Ricardo Jorge da Costa; Santos, Lara; Lopes, Luisa. "Marketing Sustainable Events for Children". 39-51. Emerald Publishing Limited, 2023.
    10.1108/978-1-80455-690-020231007
  9. Marco Martins; Ricardo Jorge Costa Guerra; Lara Santos; Luísa Lopes; Martins, Marco; Guerra, Ricardo Jorge da Costa; Santos, Lara; Lopes, Luisa. "The Exploration of the Metaverse by Destination Management Organisations Towards Sustainability". 105-117. Emerald Publishing Limited, 2023.
    10.1108/978-1-80455-157-820231007
  10. Martins, Marco; Guerra, Ricardo Jorge da Costa; Santos, Lara. "Rethinking Tourism Planning and Development in a Post COVID-19 World". In Reviving Tourism, in the Post-Pandemic Era, edited by Christou, E; Fotiadis, A., 144-158. Thessaloniki, Greece: School of Economics & Business, International Hellenic University, 2022.
    Published
  11. Martins, Marco; Guerra, Ricardo Jorge da Costa; Santos, Lara Marisa. "Rethinking Tourism Planning and Development in a Post COVID-19". In Restarting tourism, travel, and hospitality, edited by Christou, E.; Fotiadis, A.. Thessaloniki, Greece: IHU-SEB Press, 2022.
    Accepted
  12. Santos, Lara. "Empreendedorismo Social na Economia Social". In Recursos Humanos - Das Teorias às Boas Práticas - Os Artigos de Investigação e Intervenção. Portugal: Editorial Novembro, 2010.
    Published
Conference paper
  1. Luisa Lopes; Salete Esteves; Santos, Lara. "Sustainable tourism in protected areas: perceptions of residents and local communities of Tua Valley Regional Natural Park". Paper presented in International Tourism Congress 2024, Mindelo, 2024.
  2. Lopes, Luisa; Esteves, Salete; Quintão, Ronan; Santos, Lara. "Pedestrianismo e Turismo no Vale do Tua: estudo exploratório sobre atributos, motivações e satisfação". Paper presented in International Tourism Congress 2024, Mindelo, 2024.
  3. Martins, Marco; Guerra, Ricardo; Santos, Lara; Lopes, Luisa. "Food tourism and storytelling - a conceptual framework". 2023.
    Published
  4. Lopes, Luisa; Santos, Lara; Esteves, Salete. "Motivations for Visiting Peri-urban Natural Areas". 2023.
    Published • 10.23919/cisti58278.2023.10211706
  5. Barbosa Sousa, Bruno; Machado, Annaelise; Márcia Gonçalves; Santos, Lara; Catarino, André. "Market segmentation and relationship management of fashion tourism: an exploratory perspective". Paper presented in International Conference On Tourism Technology And Systems, Santiago, 2022.
    Published • 10.1007/978-981-19-9960-4_35
  6. Lopes, Luisa; Salete Esteves; Santos, Lara. "Visitors to Vale do Tua Regional Natural Park in Northeast Portugal: A cluster segmentation analysis". Paper presented in International Conference On Tourism Technology And Systems, Santiago, 2022.
    Published • 10.1007/978-981-99-0337-5_31
  7. Santos, Lara; Lopes, Luisa; Esteves, Salete. "Crisis Management Planning in Nonprofit Organizations - The Portuguese Case in COVID-19". Paper presented in XXI International Congress on Public and Nonprofit Marketing, Braga, 2022.
    Accepted
  8. Lopes, Luisa; Esteves, Salete; Santos, Lara. "Tourists' motivations in protected areas: the case of vale do Tua regional natural park (northeast Portugal)". 2022.
    Published
  9. Santos, Lara Marisa; Marco Martins; Ricardo da Costa Guerra. "Rethinking Tourism Planning and Development in a Post COVID-19 World – An exploratory study". Paper presented in TOURMAN 2021, Thessaloniki, 2021.
    Published
  10. Santos, Lara Marisa; Luisa Lopes; Salete Esteves. "Brand Re/Action On Covid-19: An Exploratory Crosscountry Study". Paper presented in 37th IBIMA International Conference, 2021.
  11. Santos, Lara. "Crisis Management in the Nonprofit Organizations – the case of North Portugal on COVID-19". Paper presented in Sustainable Economic Development and Advancing Education Excellence in the Era of Global Pandemic, Granada, 2020.
    Published
  12. Lopes, Luisa; Santos, Lara. "Crisis management in the nonprofit sector - the (exploratory) case of North Portugal on COVID-19". Paper presented in II Congreso Latinoamericano de Marketing Social, 2020.
    Accepted
  13. Santos, Lara; Pinho, José Carlos; Macedo, Isabel Maria. "Conceptualising entrepreneurship capital in creative industries: an exploratory study". Paper presented in 16th Congress on Public and Nonprofit Marketing, Badajoz, 2017.
    Published
  14. Santos, Lara; Pinho, José Carlos. "Capital do Empreendedorismo: a proposta de uma escala de medida". Paper presented in ENTREPRENEURSHIP AND PERFORMANCE IN A REGIONAL CONTEXT, Lisboa, 2016.
    Published
Journal article
  1. Esteves, Salete; Santos, Lara; Lopes, Luisa. "An Exploratory Study to Understand Nonprofit Organizations’ Crisis Leadership Competencies: A Portuguese Analysis on COVID-19". Employee Responsibilities and Rights Journal 36 2 (2023): 129-145. http://dx.doi.org/10.1007/s10672-023-09438-5.
    Published • 10.1007/s10672-023-09438-5
  2. Santos, Lara Marisa; Luisa Lopes; Salete Esteves. "Brand´s image perceptions during crisis: Brazil versus Portugal on COVID-19". The Journal of Human Resources Management Research 2022 (2022): 1-14.
    Open access • Published • 10.5171/2022.945344
  3. Martins, Marco; Santos, Lara. "Transformational Marketing and Transformational Travel". Journal of Tourism Futures (2022):
    Published • 10.1108/JTF-01-2022-0025
  4. Martins, Marco; Guerra, Ricardo Jorge da Costa; Santos,  Lara. "Tourism developmente policy and the use of scenario analisis: a synthesis model". PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural 20 5 (2022): 1103-1112. http://dx.doi.org/10.25145/j.pasos.2022.20.074.
    10.25145/j.pasos.2022.20.074
  5. Santos, Lara; Lopes, Luísa. "The Level of Preparedness and Response of Nonprofit Organizations in A Pandemic Crisis: An Exploratory Qualitative Research". Journal of Administrative Sciences and Technology (2021): 1-11. http://dx.doi.org/10.5171/2021.472658.
    Open access • 10.5171/2021.472658
  6. Santos, Lara Marisa. "Tourism development policy and the use of scenario analysis in a Post COVID-19 World". Journal of Hospitality & Tourism Research (2021):
    Under revision
  7. Santos, Lara. "Empreendedorismo Social e Desempenho Organizacional: um estudo aplicado às organizações sem fins lucrativos". Revista da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais 7 (2010): 196-206.
  8. Santos, Lara; Coutinho, Manuela. "Empreendedorismo e Turismo: uma relação virtuosa". Percursos e Ideias - Cadernos de Turismo ISCET 2 2 (2010): 71-78.
    Open access • Published
Thesis / Dissertation
  1. Santos, Lara Marisa Gonçalves dos. "O impacto do capital empreendedor no desempenho organizacional: o caso das indústrias criativas na região norte de Portugal". PhD, 2019. http://hdl.handle.net/1822/65926.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2021/05/23 Rethinking Tourism Planning and Development in a Post COVID-19 World: An exploratory study TOURMAN 2021 4th International Scientific Conference “Restarting tourism, travel and hospitality: The day after
Hellenic University (Greece) (Thessaloniki, Greece)
2020/09/10 Crisis management planning in the nonprofit sector - the (exploratory) case of North Portugal on COVID-19. II Congreso Latinoamericano de Marketing Social
International Association on Public and Nonprofit Marketing (Uruguay)
2016 Capital do Empreendedorismo: a proposta de uma escala de medida 24th APDR Workshop – Entrepreneurship and Performance in a Regional Context
APDR (Lisboa, Portugal)
2015 Empreendedorismo Social na Economia Social Seminário Economia Social - Desafios e Oportunidades | Criação de Valor Social na Economia Social
Três R`s, Lda. e Turnaround Social (Ponte de Lima, Portugal)
2010 Sustentabilidade das Organizações Qualificar a Intervenção Social
Rede Europeia Anti-Pobreza do Norte (Porto, Portugal)
2010 Empreendedorismo e Turismo: uma relação virtuosa Conferência International Congress on Tourism – Heritage & Innovation – CIT 2010
ISCET - Instituto Superior de Ciências Empresariais e do Turismo (Porto, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2024 - 2025 Meios de Comunicação utilizados na promoção do festival IndieJúnior Porto
Supervisor
Comunicação, Marketing e Media Digitais (Master)
Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2024 - 2025 EXPLORAÇÃO DO POTENCIAL DA EXPERIÊNCIA NA CRIAÇÃO DE UMA AGÊNCIA DE VIAGENS: PLANO DE MARKETING PARA A AGÊNCIA DE VIAGENS SURPRESA IT’S A PORTUGUESE THING
Supervisor
Marketing Turístico (Master)
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2024 - 2025 O PAPEL DOS INFLUENCIADORES DIGITAIS NA PROMOÇÃO DOS DESTINOS TURÍSTICOS
Supervisor
Marketing Turístico (Master)
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2024 - 2024 A IMPORTÂNCIA DAS REALIDADES MISTAS NO DESENVOLVIMENTO DO TURISMO
Supervisor
Marketing Turístico (Master)
Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2021/04/26 - 2021/12/13 Branding e Comunicação Digital
Supervisor
Marketing (Degree)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2021/04/22 - 2021/12/13 Crisis management in NPO
Supervisor
Marketing (Degree)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2021/04/22 - 2021/11/29 Composto promocional
Supervisor
Marketing (Degree)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2021/04/01 - 2021/11/29 Projeto de investigação - Na Gaveta
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/11 - 2021/03/10 Gestão de Produto
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2024/04/30 - 2024/05/01 Hackathon (2024/04/30 - 2024/05/01)
Other (Co-organisor)
Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Ciências Económicas Sociais e da Empresa, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2021/04/30 - 2021/04/30 A atividade desenrola-se com 4 equipas, um quadro de registos e as regras da pontuação. Tem 10 jogadas e as equipas estão proibidas de falar umas com as outras. O dilema do prisioneiro refere-se a um problema da teoria dos jogos, em que se supõe que cada equipa, de forma independente, quer aumentar ao máximo a sua vantagem competitiva sem se importar com o resultado das outras equipas.
Other
ULP Open days
Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Comunicação Arquitetura Artes e Tecnologias da Informação, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023 Sound Designing Brands and Establishing Sonic Identities: the Sons Em Trânsito Music Agency
(Thesis) Main arguer
João Pedro Melo Albino de Sá Cardielos (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 "Gestão e importância das promoções no mercado do vinho: um estudo relativo à população portuguesa"
(Thesis) Main arguer
João Fernando Vieira Pinto (Master)
Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2022 O marketing sensorial na otimização da experiência, conexão emocional e lealdade do consumidor - o Caso Claus Porto
(Thesis) Main arguer
Mariana Campo Grande Faria Machado (Master)
Instituto Superior de Administração e Gestão, Portugal
2021 "Análise da tendência de adoção dos veículos elétricos em Portugal: O Papel dos Atributos Instrumentais e Simbólicos."
(Thesis) Main arguer
Verónica Nunes Avelar Nascimento (Master)
Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2020/11/23 Estágio na Onnet
(Thesis) Main arguer
Marco Silva (Other)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/07/24 Estratégias de Marketing na Construção
(Thesis) Main arguer
Diogo Moreira (Other)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/07/22 Comunicação e Marketing no ambiente digital
(Thesis) Main arguer
Adelino Ramos (Other)
Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal

Association member

Society Organization name Role
2024/07/12 - Current Observatório de Segurança Interna Vice-presidente da Direção
2022 - Current Observatório de Segurança Interna Member

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2022/02 - Current Pesquisa de Marketing Mestrado Marketing Turístico
2022/02 - Current Pesquisa de Marketing Marketing Turístico (Mestrado integrado) Instituto Politécnico do Cávado e do Ave Escola Superior de Hotelaria e Turismo, Portugal
2022/02 - Current Marketing Estratégico Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2022/02 - Current Gestão Comercial e Negociação Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2022/02 - Current Gestão de recursos humanos Turismo (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2021/02/16 - Current Marketing II Gestão (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Ciências Económicas Sociais e da Empresa, Portugal
2021/02/15 - Current Atelier de Marketing e Publicidade Videojogos e Aplicações Multimédia (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2021/02/15 - Current Marketing Internacional Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2021/02/15 - Current Comunicação da Marca Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2021/02/15 - Current Markerting Estratégico Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2020/09/22 - 2022/02/12 Marketing Digital Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2021/04 - 2021/05 Marketing de Serviços Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/10/01 - 2021/02/19 Comunicação de Apoio à Venda Gestão de Vendas e Marketing (Curso Técnico Superior Profissional) Instituto Politécnico de Bragança, Portugal

Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/10/01 - 2021/02/19 Gestão Comercial e Negociação Administração e Negócios (Curso Técnico Superior Profissional) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/09/22 - 2021/02/12 Marketing I Gestão (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2020/09/22 - 2021/02/12 Planeamento de Meios Ciências da Comunicação (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2020/09/22 - 2021/02/12 Atelier de Marketing Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2020/02/16 - 2020/07/31 Marketing II Gestão (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Ciências Económicas Sociais e da Empresa, Portugal
2020/02 - 2020/07/31 Marketing Estratégico Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Comunicação Arquitetura Artes e Tecnologias da Informação, Portugal
2020/02 - 2020/07/31 Marketing Estratégico Ciências da Comunicação (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Comunicação Arquitetura Artes e Tecnologias da Informação, Portugal
2020/02 - 2020/07/31 Comunicação da Marca Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Comunicação Arquitetura Artes e Tecnologias da Informação, Portugal
2020/02 - 2020/07/31 Marketing Internacional Comunicação Aplicada (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto Faculdade de Comunicação Arquitetura Artes e Tecnologias da Informação, Portugal
2020/02 - 2020/07/31 Seminários de Marketing Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2020/02 - 2020/07/31 Marketing Estratégico Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal
2019/10/01 - 2020/02/14 Publicidade e Relações Públicas Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Bragança Escola Superior de Comunicação Administração e Turismo, Portugal

Evaluation committee

Activity description
Role
Institution / Organization Funding entity
2024/10 - 2024/11 Elaboração do parecer técnico/científico ao plano de estudos da Licenciatura em Gestão Comercial e Marketing da Universidade de Cabo Verde
Evaluator

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2016 - Current Cross Cultural Management: an International Journal (1352-7606)

Mentoring / Tutoring

Topic Student name
2020/09/01 - Current Regime Tutorial da Universidade Lusófona do Porto Tutora da licenciatura de Comunicação Aplicada da FCAATI - Faculdade de Comunicação, Arquitetura, Ar