???global.info.a_carregar???
Fernando Governo holds a Ph.D. in Digital Media at the UT Austin | Portugal Program. His main research interests focus on how the process of convergence involving the audiovisual, informatics, and telecommunication industries have affected the film industry and the online streaming video services.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Fernando Manuel Pereira Governo

Nomes de citação

  • Governo, Fernando

Identificadores de autor

Ciência ID
071A-0226-831E
ORCID iD
0000-0003-4371-6220

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Francês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Espanhol; Castelhano Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C2) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Formação
Grau Classificação
2018
Concluído
Digital Media (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
"A Social Content Network Proposal for World Films: Three Essays on the Topic" (TESE/DISSERTAÇÃO)
Approved - unanimous decision
2010
Concluído
Marketing (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
"A cross-country analysis of the demand for "art house" vs. "mainstream" cinema films. " (TESE/DISSERTAÇÃO)
2009
Concluído
Filmmaking (Film Direction) (Curso médio)
New York Film Academy, Estados Unidos
2007 - 2007
Concluído
Multimedia Producer (Curso médio)
Alquimia da Cor, Portugal
2007
Concluído
Master Business Administration (Pós-Graduação)
Universidade Lusíada Porto Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2002 - 2002
Concluído
Curso de Marketing (Curso médio)
Escola Superior de Negócios Atlântico, Portugal
2001
Concluído
Relações Internacionais (Licenciatura)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2012/01/01 - 2015/12 Investigador (Investigação) Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2024/01/02 - Atual Professor Adjunto Convidado (Docente Ensino Superior Politécnico) Instituto Politécnico de Gestão e Tecnologia Escola Superior de Tecnologia, Portugal
Projetos

Bolsa

Designação Financiadores
2012/01 - 2015/12 DIGITAL FILM ECONOMICS: A CROSS-COUNTRY ANALYSIS OF THE DEMAND FOR ONLINE FILMS. HOW WILL THE NEW TECHNOLOGIES AFFECT THE FILM CONSUMERS AND HOW GOING DIGITAL AND ONLINE COULD HELP INDEPENDENT FILMMAKERS
Provided by PTCRIS: SFRH/BD/51744/2011
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Produções

Publicações

Artigo em revista
  1. "Merging social computing with content: a proposal of a new film platform, Avids". Behaviour & Information Technology 39 10 (2020): 1039-1061. http://dx.doi.org/10.1080/0144929x.2019.1641227.
    10.1080/0144929x.2019.1641227
  2. "Social Multimedia Computing: An Emerging Area of Research and Business for Films". Journal of Creative Communications 12 1 (2017): 31-47. http://dx.doi.org/10.1177/0973258616688967.
    10.1177/0973258616688967
  3. "Marketing and technology sophistication as key determinants of the demand for ‘art house’ cinema films: A cross country analysis". Tékhne 12 1-2 (2014): 15-25. http://dx.doi.org/10.1016/j.tekhne.2014.05.001.
    10.1016/j.tekhne.2014.05.001
Tese / Dissertação
  1. Fernando Manuel Pereira Governo. "A Social Content Network Proposal for World Films: Three Essays on the Topic". Doutoramento, 2018. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/113419.
  2. Governo, Fernando Manuel Pereira. "A cross-country analysis of the demand for "art house" vs. "mainstream" cinema films.". Mestrado, 2011. http://hdl.handle.net/10216/56122.

Outros

Outra produção
  1. Marketing and technology sophistication as hidden weapons for fostering the demand for 'art house' cinema films: a cross country analysis. Existing studies on the motion picture industry tend to explore demand for cinema films focusing only on a single country, aiming to assess the probability of a movie's success. This means that the determinants of consumer demand, from a cross-country perspective, are relatively unexplored. The international film industry may be seen as offering two heterogeneous products falling into two experien. 2011. Fernando Governo; Aurora Teixeira. http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/2086.
Distinções

Outra distinção

2012 Bolsa de Investigação (doutoramento)/PhD Scholarship
Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal