???global.info.a_carregar???
Klênio Barros is a research fellow at the Centre for Research in Psychology of Music and Music Education (CIPEM), at the School of Education (ESE) of the Polytechnic Institute of Porto (IPP). He is an integrated researcher at the Institute of Ethnomusicology - Centre for Studies in Music and Dance (INET - MD). He has a doctorate in Ethnomusicology, with research funded by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (Capes/Brazil) and a master's degree in Music, both from the University of Aveiro. He has an undergraduate and postgraduate degree in Music from the Federal University of Rio Grande do Norte (UFRN-Brazil). He is co-author of the book ‘Pedagogical Sonorities' and has published and presented academic papers in the areas of Music Education, Ethnomusicology, Popular Music Studies and Music Performance at national and international events. In Brazil, he has worked on social intervention projects in disadvantaged communities through artistic practices and, in the academic field, as a guest lecturer at UFRN. At the moment, in Portugal, he works as a music education teacher in the 1st and 2nd cycles of basic education (Porto). He has experience in submitting research projects for funding and is a member of the ‘Education, Music and Theatre in the Community’ Research Group, supporting various Action Research projects developed at INET-md | CIPEM. He also acts as a scientific reviewer for conferences and colloquia in the field of ethnomusicology and music education at Brazilian universities.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Klênio Jonessy de Medeiros Barros

Nomes de citação

  • Barros, Klênio

Identificadores de autor

Ciência ID
3016-0008-1235
ORCID iD
0000-0002-2374-1085

Endereços de correio eletrónico

  • kleniotrombone@hotmail.com (Profissional)
  • klenio@ese.ipp.pt (Profissional)

Moradas

  • Rua de Anadia, n. 4, 3 left, 3810-208, Aveiro, Aveiro, Portugal (Pessoal)

Websites

Domínios de atuação

  • Humanidades - Artes
  • Humanidades - Artes - Estudo das Artes da Representação (música, teatro e dramaturgia)

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2)
Espanhol; Castelhano Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A1)
Formação
Grau Classificação
2022/09 - 2024/10
Em curso
Master's Degree in Teaching Music Education in Primary Schools (Mestrado)
Especialização em Music Education
Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, Portugal
2021/11/25
Concluído
Music (Doutoramento)
Especialização em Speciality: Ethnomusicology
Universidade de Aveiro, Portugal
"EXISTIR MUSICALMENTE Jazz, desafios comuns, políticas institucionais e processos de individuação em contextos de big band" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2014
Concluído
Music (Mestrado)
Especialização em Area of Expertise: Performance
Universidade de Aveiro, Portugal
"A singularidade performativa do trombonista Radegundis Feitosa (1962 - 2010)" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2011/01 - 2012/01
Concluído
Postgraduate Course in Music (Postgraduate Certificate)
Especialização em 20th and 21st century interpretative practices
Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil
"Três peças para trombone e piano de José Alberto Kaplan - aspectos técnicos e interpretativos" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2005/01/18 - 2009/08/18
Concluído
Music (Bachelor)
Especialização em Instrument
Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil
"Recital de conferência" (TESE/DISSERTAÇÃO)
2003/01 - 2007/06
Concluído
Técnico de Música (Licence)
Especialização em Instrumento
Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2023/11/18 - Atual Investigador (Investigação) Istituto de Etnomusicologia - Centro de Estudos em Música e Dança (INET-md), Portugal
Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical (CIPEM) - Polo da ESE I.P Porto, Portugal
2024/09/01 - 2024/12/30 Investigador Contratado (Investigação) Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto, Portugal
Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical (CIPEM) - Polo da ESE I.P Porto, Portugal
2024/09/01 - 2024/12/30 Investigador principal (carreira) (Investigação) Centre for Research in Psychology of Music and Music Education (CIPEM | INET-md), Portugal
Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2023/09/01 - 2024/02/29 Investigador Contratado (Investigação) Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto, Portugal
Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto, Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2011/01/14 - 2012/01/14 Assistente Convidado (Docente Universitário) Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil
Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil

Outras Carreiras

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2021/09/18 - 2022/06/30 Professor do ensino básico e secundário (Professor do ensino básico e secundário) Câmara Municipal de Ílhavo, Portugal
Câmara Municipal de Ílhavo, Portugal

Cargos e Funções

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2012/12/01 - 2016 Musician Reinforcement Orquestra Filarmonia das Beiras, Portugal
Orquestra Filarmonia das Beiras, Portugal

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2024/09/01 - 2025/06/30 Teaching in the 2nd CEB - Music Education Escola Básica Francisco Torrinha - Agrupamento de Escolas Garcia de Orta (Porto), Portugal
Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2011/11/25 - 2011/11/27 Teacher Associação Musical e Cultural do RN (AMUSIC), Brasil
Filarmônica 24 de Outubro, Brasil
2011/05/03 - 2011/05/07 Teacher Associação Brasileira de Trombonistas, Brasil
Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil
2011/04/29 - 2011/04/30 Teacher Departamento de Música AD Parnamirim, Brasil
Departamento de Música AD Parnamirim, Brasil
2006/07/22 - 2006/07/29 Teacher Centro Dragão do Mar de Arte e Cultura, Brasil
Centro Dragão do Mar de Arte e Cultura, Brasil
Projetos

Projeto

Designação Financiadores
2023/02/04 - Atual Sonoro ~ Mar - Clube do Choro Porto and Patrícia Lestre
Republica Portuguesa Direção-Geral das Artes, Portugal
Republica Portuguesa Direção-Geral das Artes
Em curso
2019/01/01 - 2019/12/31 Ethnomusicology Institute - Center for Studies in Music and Dance
UID/EAT/00472/2019
Universidade NOVA de Lisboa, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Barros, Klênio. "Strategies for studying and optimising popular music in academia: the role of the Jerimum Jazz big band". Trabalho apresentado em 1st Brazilian Meeting of Popular Music at the University, Porto Alegre, 2015.
    Publicado
Artigo em revista
  1. Barros, Klênio. ""When school and music travel": Music in education and social inclusion practices in refugee and hostel contexts". Revista Sensos-e (2025): https://parc.ipp.pt/index.php/sensos.
    Aceite para publicação
  2. Barros, Klênio. "THE PLACE WHERE WE LIVEMusic Education Practices in the 1st Cycle of Basic Education and the problem of borders". Portuguese Journal of Art Education (2025): https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea.
    Aceite para publicação
  3. Barros, Klênio; Barros, Samuel; Seixas, António. "Emerging knowledge in the pandemic: the case of the Brazilian Collective of Trombonists". ORFEU v. 7, ago. 2022 (2022): p. 2-p. 24. http://hdl.handle.net/10773/35064.
    10.5965/2525530407022022e0104
  4. Lima, Erickinson Bezerra de; Barros, Klênio. "Declassified dialogues: the music and voice behind the theory of declassification, step two". Orfeu 6 1 (2021): http://dx.doi.org/10.5965/2525530406012021e0019.
    Acesso aberto
  5. Lima, E.; Barros, Klênio. Autor correspondente: Barros, Klênio. "Declassified dialogues: the music and the voice behind the declassification theory, second step". Revista Orfeu 6 1 (2021): 1-12. https://www.revistas.udesc.br/index.php/orfeu/issue/view/828.
    Publicado
  6. Bezerra de Lima, Erickinson; Barros, Klênio. "UNCLASSIFIED DIALOGUES Music and body-archive in the construction of unfinished knowledge, first steps". Orfeu 5 2 (2020): 1-21. http://dx.doi.org/10.5965/2525530405022020e0006.
    Acesso aberto • Publicado
  7. Lima, E.; Barros, Klênio. "Declassified dialogues: Music and body-archive in the construction of an unfinished knowledge, first steps". Orfeu 5 2 (2020): http://dx.doi.org/10.5965/2525530405022020e0006.
    Publicado • 10.5965/2525530405022020e0006
  8. Barros, Klênio. "Polyphonic discourses in the work of Luciano Berio (1925-2003): the concept of timbre amalgam in the analysis and interpretation of Sequenza V". (2019): https://proa.ua.pt/index.php/postip/article/view/1333.
    Publicado • https://doi.org/10.34624/postip.v2i0.1333
Livro
  1. Barros, Klênio; Araújo, Maria José (55658917100); Barros, Rosa Maria. Pedagogical Sonorities: training narratives and sociability. Porto, Portugal. 2024.
    Publicado
Poster em conferência
  1. Barros, Klênio. "Theatricality in the construction of musical performance: the composition of the Clown in Luciano Berio's Sequenza V (1925-2003)". Trabalho apresentado em PERFORMA’15: Proceedings of the International Conference on Music Performance, 2015.
Resumo em conferência
  1. Barros, Klênio. "The Place Where We Live - Music Education Practices in the 1st Cycle of Basic Education and the Problem of Borders". Trabalho apresentado em International Art Education Congress 2024, Madeira, 2024.
  2. Barros, Klênio; Barros, Rosa Maria; Araújo, Maria José (55658917100). "To the sound of crickets. A reflection on the importance of education and artistic expression in childhood". Trabalho apresentado em International Art Education Congress 2024, Madeira, 2024.
    Publicado • https://cea.conservatorioescoladasartes.com/wp-content/uploads/2024/10/LivrodeResumosCEA24.pdf
  3. Barros, Klênio. ""When school and music travel": Music in education and social inclusion practices in refugee and hostel contexts". Trabalho apresentado em Porto International Conference on Research in Education (Porto ICRE'24), 2024.
  4. Barros, Klênio. "OnLife Connections: when Music Education, the Hidden Curriculum and Information and Communication Technologies (ICT) converge for a ‘second life of Curricula". Trabalho apresentado em 13th International Conference on Information and Communication Technologies in Education - Challenges 25 years, Braga, 2024.
  5. Barros, Klênio. ""The journey of songs and everything that goes with songs": inclusive practices in music education in multicultural contexts". Trabalho apresentado em 5th International Colloquium on the Social Sciences of Education: I've come a long way... I'm going a long way - 50 years of Education in Democracy, Braga, 2024.
    Publicado
  6. Barros, Klênio. "From the journey of music to the collaborative construction of knowledge: citizen science practices in music education in multicultural contexts". Trabalho apresentado em I G.A.T.A. Seminar - The meanings of academic work, Porto, 2023.
  7. Barros, Klênio. "Music education beyond the surface: the depth of the hidden curriculum in promoting a second life for curricula". Trabalho apresentado em 5th Education Conference - Educational intervention and learning: realities and challenges, Guarda, 2023.
  8. Barros, Klênio. "From the individual to the collective: musical improvisation as a way of thinking and acting socially". Trabalho apresentado em 6th National Music Research Meeting, Aveiro, 2016.
    Publicado
  9. Barros, Klênio. "From an anthropology of music to a musical anthropology: the different faces of fieldwork in Ethnomusicology". Trabalho apresentado em VI Congress of the Portuguese Anthropology Association: Futures in dispute, Coimbra, 2016.
    Publicado
  10. Barros, Klênio. "The journey of language and everything that goes with language: Brazilian popular music and the interlocution of cultures in Porto's nightlife venues". Trabalho apresentado em 3rd International Congress Pelos Mares da Língua Portuguesa, Aveiro, 2016.
    Publicado
  11. Barros, Klênio. ""It was next month": the contribution of crowdfunding practices to independent music production in Brazil". Trabalho apresentado em 3rd International Postgraduate Forum in Music and Dance Studies, Post-ip'15, Aveiro, 2015.
    Publicado
  12. Barros, Klênio. ""Mas como é que é": mimesis and intertextuality in the analysis, construction and realisation of the musical performance of choro Radega". Trabalho apresentado em 3rd International Postgraduate Forum in Music and Dance Studies, Post-ip'15, AVeiro, 2015.
    Publicado
  13. Barros, Klênio. "Embarrassments in the field: the imbalance between the security of theory and the uneasiness of practice". Trabalho apresentado em I Jornadas de Etnomusicología y Antropología de la Música, Barcelona, 2015.
    Publicado
  14. Barros, Klênio. "The application of the theory of Intertextuality in analysing musical performance: the particular case of trombonist Radegundis Feitosa (1962-2010)". Trabalho apresentado em Performa'15: performance research meetings, Aveiro, 2015.
    Publicado
  15. Barros, Klênio. "The musical discourse of Radegundis Feitosa: intertextual analysis as a conveyor of meaning in musical performance". Trabalho apresentado em IV National Music Research Meeting, Lisboa, 2014.
    Publicado
  16. Barros, Klênio. "Three pieces for trombone and piano by José Alberto Kaplan: technical and interpretative aspects". Trabalho apresentado em International Congress "Music in the Luso-Brazilian space: a historical overview", Lisboa, 2013.
    Publicado
Tese / Dissertação
  1. Barros, Klênio Jonessy de Medeiros. "Existing musically: jazz, common challenges, institutional policies and individuation processes in big band contexts". Doutoramento, 2021. http://hdl.handle.net/10773/33532.
  2. Barros, Klênio Jonessy de Medeiros. "The performative singularity of trombonist Radegundis Feitosa (1962-2010)". Mestrado, 2014. http://hdl.handle.net/10773/13907.

Artística / Interpretação

Gravação vídeo
  1. Mendes, Helvio; Barros, Klênio; De Oliveira, Nery André Borges; Pedro Aragão; José Daniel Telles dos Santos; Marcelo Leite; Vinicius de Lucena; Independent (Produtor); Aveiro Choro Club (Realizador). 2020. Santa Morena - Jacob do Bandolin - Roda de Choro de Aveiro.
  2. Mendes, Helvio; Barros, Klênio; De Oliveira, Nery André Borges; José Daniel Telles dos Santos; Marcelo Leite; Vinicius de Lucena; Pedro Aragão; Independente (Produtor); Clube de Choro de Aveiro (Realizador). 2020. Choro Negro - Paulinho da Viola e Fernando Costa.
  3. Mendes, Helvio; Marcelo Leite; De Oliveira, Nery André Borges; Pedro Aragão; Vinicius de Lucena; Barros, Klênio; José Daniel Telles dos Santos; Independente (Produtor); Clube de Choro de Aveiro (Realizador). 2020. Um Xodó para mim - Dominguinhos - Roda de Choro de Aveiro.
  4. Mendes, Helvio; José Daniel Telles dos Santos; Borges, Nery; Marcelo Leite; Vínicius de Lucena; Pedro Aragão; Barros, Klênio; Clube de Choro de Aveiro (Realizador). 2020. Pedacinhos do Céu - Waldir Azevedo - Roda de Choro de Aveiro.
Gravação áudio
  1. Martins, F. B. P; Aragão, Pedro; Raimundo, Isaac; Sardo, Susana; Barros, Klênio; Felipe Bastos; Saulo Giovannini; Vinícius de Lucena ; Patricia Lestre; Clube do Choro Porto (Produtor). 2024. "Sonoro ~ Mar - Clube do Choro and Patrícia Lestre". In Sonoro ~ Mar - Clube do Choro and Patrícia Lestre, Tradisom.
  2. Barros, Klênio; Moacyr Luz; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "Zuela De Oxum". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  3. Barros, Klênio; Moacyr Lus; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "Anjo Da Velha Guarda". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  4. Barros, Klênio; Moacyr Luz; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "Som De Prata". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  5. Barros, Klênio; Moacyr Luz; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "Vida da Minha Vida". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  6. Barros, Klênio; Moacyr Luz; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "Saudades Da Guanabara". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  7. Barros, Klênio; Moacyr Luz; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "Toda A Hora". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  8. Barros, Klênio; Moacyr Luz; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2024. "5 de Abril". In Orquestra Bamba Social Revisits Moacyr Luz, Spotify.
  9. Barros, Klênio; Sebastian Jantos (Produtor). 2024. "Tu Nombre". In Diurno, Spotify.
  10. Barros, Klênio; Sebastian Jantos (Produtor). 2024. "Puro Movimiento". In Diurno, spotify.
  11. Barros, Klênio; Sebastian Jantos (Produtor). 2024. "Candor". In Diurno, Spotify.
  12. Martins, F. B. P; Sergio Guri; Barros, Klênio; MOTTA, C. C.; Sergio Guri (Produtor). 2023. "This girl dances". In Pra lá daquela Serra, CD Baby.
  13. Barros, Klênio; Orquestra BAmba Social (Produtor). 2022. "Tempero de Bamba". In New World, Spotify.
  14. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Berço do Afeto". In New World, Spotify.
  15. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Mundo Novo". In New World, Spotify.
  16. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Sarapi". In New World, Spotify.
  17. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Assim é, imortal". In New World, Spotify.
  18. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Dia do compositor". In New World, Spotify.
  19. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Abraça". In New World, Spotify.
  20. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Qual a Maria?". In New World, Spotify.
  21. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Nem às Paredes Confesso". In New World, Spotify.
  22. Barros, Klênio; Orquestra Bamba Social (Produtor). 2022. "Samba do Amigo". In New World, Spotify.
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2024/12/16 The Afghan fresh start: collaborative construction of a "curriculum with a taste of home" Identity and Musical Communities | 2024
University of Minho (Braga, Portugal)
2024/09/06 The Place Where We Live - Music Education Practices in the 1st Cycle of Basic Education and the Problem of the Border International Art Education Congress 2024, Madeira
Conservatory - Madeira Professional School of the Arts / Directorate of Artistic Education Services (Madeira, Portugal)
2024/09/06 To the sound of crickets. A reflection on the importance of education and artistic expression in childhood International Art Education Congress 2024, Madeira
Conservatory - Madeira Professional School of the Arts / Directorate of Artistic Education Services (Madeira, Portugal)
2024/07/17 "When school and music travel": music in education and social inclusion practices in refugee and hostel contexts Porto International Conference on Research in Education (Porto ICRE'24)
ESE- IPP (School of Education of the Polytechnic Institute of Porto), promoted by Centre for Research and Innovation in Education (inED) (Porto, Portugal)
2024/05/10 OnLife Connections: when Music Education, the Hidden Curriculum and Information and Communication Technologies (ICT) converge for a ‘second life of Curricula’ 13th International Conference on Information and Communication Technologies in Education - Challenges 25 years
Institute of Education of the University of Minho (Braga, Portugal)
2024/02/02 "The journey of songs and everything that goes with songs": inclusive practices in music education in multicultural contexts 5th International Colloquium on the Social Sciences of Education: I've come a long way... I'm going a long way - 50 years of Education in Democracy
Braga | Institute of Education of the University of Minho (Braga, Portugal)
2023/12/06 From the journey of music to the collaborative construction of knowledge: citizen science practices in music education in multicultural contexts 1st G.A.T.A. Seminar - The meaning of academic work
School of Education of the Polytechnic Institute of Porto (Porto, Portugal)
2023/11/29 Music education beyond the surface: the depth of the hidden curriculum in promoting a second life for curricula 5th Education Conference - Educational intervention and learning: realities and challenges
Polytechnic Institute of Guarda (Guarda, Portugal)
2016/06/02 From an anthropology of music to a musical anthropology: the different facets of fieldwork in Ethnomusicology VI Congress of the Portuguese Anthropology Association: Futures in dispute
University of Coimbra (Coimbra, Portugal)
2016/05/04 The journey of language and everything that goes with language: Brazilian popular music and the interlocution of cultures in Porto's nightlife 3rd International Congress Pelos Mares da Língua Portuguesa
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
2015/12/09 "Foi no mês que vem": the contribution of crowdfunding practices to independent music production in Brazil. 3rd International Postgraduate Forum in Music and Dance Studies, Post-ip'15
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
2015/12/09 "Mas como é que é": mimesis and intertextuality in the analysis, construction and realisation of the musical performance of choro Radega. 3rd International Postgraduate Forum in Music and Dance Studies, Post-ip'15
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
2015/06/11 The application of the theory of Intertextuality in analysing musical performance: the particular case of trombonist Radegundis Feitosa (1962-2010) Performa'15: performance research meetings
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)

Organização de evento

Nome do evento
Tipo de evento (Tipo de participação)
Instituição / Organização
2024/11/21 - 2024/11/23 Organisation of the Autumn School 2024 | Autumn School 2024 What we've been through to get here: perspectives and practices on music education in higher education. The event took place from 21 to 23 November 2024 at the School of Education of the Polytechnic Institute of Porto. (2024/11/21 - 2024/11/23)
Seminário (Membro da Comissão Organizadora)
Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2023/11/09 - 2023/11/11 Organisation of the Autumn School 2023 Cartographies of the Present: exploring music education in a changing society. The event took place from 9 to 11 November at the Polytechnic Institute of Porto's School of Education. (2023/11/09 - 2023/11/11)
Conferência
Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2016/07/07 - 2016/07/09 Member of the Organising Committee of the Congress Music and Lusophony in 78rpm collections. (2016/07/07 - 2016/07/09)
Congresso (Membro da Comissão Organizadora)
Universidade de Aveiro, Portugal
2013/12/05 - 2013/12/07 Member of the Organising Committee of the 2nd International Postgraduate Forum in Music and Dance Studies, Post-ip'13 (2013/12/05 - 2013/12/07)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
Universidade de Aveiro, Portugal

Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal

Participação em evento

Descrição da atividade
Tipo de evento
Nome do evento
Instituição / Organização
2024/02/02 - 2024/02/02 Moderator of communications session 2.7, as part of the 5th International Colloquium on the Social Sciences of Education - ‘I've come a long way... I'm going a long way - 50 years of Education in Democracy.
Conferência
5th International Colloquium on the Social Sciences of Education - ‘I've come a long way... I'm going a long way’ - 50 years of education in democracy
Instituto de Educação, Universidade do Minho, Portugal
2023/05/31 - 2023/06/01 Participation in the ‘Training for teachers: Digital transformation in music teaching’ which took place at the Department of Communication and Art of the University of Aveiro, with simultaneous transmission via Zoom
Encontro
DigiMusi Digital transformation in elementary music education
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal

Comissão de avaliação

Descrição da atividade
Tipo de assessoria
Instituição / Organização Entidade financiadora
2024/08/08 - 2024/08/27 Scientific evaluator at the XI Jornada de Etnomusicologia, IX Colóquio Amazônico de Etnomusicologia (Belém-Pará/Brazil). Universidade Federal do Pará - Guamá, Brasil
2023/06/05 - 2023/06/21 Scientific evaluator at the X Conference on Ethnomusicology, VIII Amazonian Colloquium on Ethnomusicology
2022/08/15 - 2022/08/22 Scientific reviewer for Art Research Journal (ARJ): Art Research Journal
Avaliador
Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Brasil
2022/07 - 2022/08 Scientific evaluator at the IX Jornada de Etnomusicologia VII Colóquio Amazônico de Etnomusicologia and IV Encontro Regional Norte da ABET.
Avaliador
Associação Brasileira de Etnomusicologia, Brasil Associação Brasileira de Etnomusicologia
2021/08 - 2021/10 Scientific evaluator at the VIII Ethnomusicology Conference and the VI Amazonian Ethnomusicology Colloquium
Avaliador
Associação Brasileira de Etnomusicologia, Brasil Associação Brasileira de Etnomusicologia

Membro de comissão

Descrição da atividade
Tipo de participação
Instituição / Organização
2023/09/01 - Atual Member of the Editorial Team of ‘Revista Música, Psicologia e Educação’, performing secretarial duties.
Membro
Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical (CIPEM) - Polo da ESE I.P Porto, Portugal