Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Rui Araújo
Nomes de citação
- Araújo, Rui
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 5116-3A47-9F07
- ORCID iD
- 0000-0001-5748-821X
Domínios de atuação
- Ciências Médicas e da Saúde - Ciências da Saúde - Ciências do Desporto
- Ciências Sociais - Ciências da Educação
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Inglês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Português | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Espanhol; Castelhano | Utilizador independente (B1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador elementar (A1) | Utilizador independente (B1) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2010/09/01 - 2016/01/13
Concluído
|
Ciências do Desporto (Doutoramento)
Especialização em Desporto, Educação e Cultura
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
"Long-term Implementation of Sport Education and Step-Game Approach: The Development of Students’ Volleyball Competence and
Student-Coaches’ Instructional Skills." (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
Aprovado com Distinção |
2009/09/01 - 2010/07/28
Concluído
|
Treino de Alto Rendimento Desportivo (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
"Estudo do Conhecimento Processual, da Tomada de Decisão e da Performance na Ação de Ataque em Voleibol Feminino" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
17 |
2004/09/01 - 2009/07/10
Concluído
|
Desporto e Educação Física (Licenciatura)
Especialização em Desporto de Rendimento
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
"Análise dos Constrangimentos situacionais associados ao Ataque e ao Bloco no Voleibol masculino de elite - Estudo aplicado
na Fase Final do Campeonato do Mundo de 2007. " (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
15 |
Percurso profissional
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2020/09 - Atual | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | Instituto Universitário da Maia, Portugal |
2010 - 2021/08/31 | Assistente (Docente Universitário) | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2017 - 2020 | Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) | Instituto Universitário da Maia, Portugal |
Produções
Publicações
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Resumo em conferência |
|
Tese / Dissertação |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2023 | "How can I do it? I'm only a pre-service teacher." Sport Education model in an alternate teaching unit: an action-research study. | 1st International Meeting on Sport, Education and Communities: Beyond the Field. |
2023 | How Can Pre-Service Teachers Feel More Engaged in Their Physical Education Practicum? The Impact of a Caring Approach. | 6th international Conference on Innovative Research in Education
(Copenhaga, Dinamarca)
|
2023 | Sparking social emotional skills and motor competence with the skills4genius. | CIDESD International Congress
(Vila Real, Portugal)
|
2023 | Pre-service teachers’ use of Sport Education during alternate planning structures in Physical Education: an action-research study. | CIDESD International Congress
(Vila Real, Portugal)
|
2022 | Modelo de Educação Desportiva numa Unidade de Ensino Alternado: Um estudo de Investigação-Ação. | 4ª Edição do Seminário Porque é importante investigar sobre, e na, formação de professores de Educação Física? Onde a Teoria encontra a Prática. |
2021/10/19 | Programa gym4petiz- implementação/adaptação ao formato online e em contexto familiar. | XVI Seminário de Desenvolvimento Motor da Criança |
2021/10/19 | Gym4petiz, exercício físico em bebés e crianças com idade pré-escolar em família: apresentação do protocolo de intervenção. | XVI Seminário de Desenvolvimento Motor da Criança |
2021/10/19 | A eficácia da aplicação do storytelling para a estimulação da atividade física: revisão sistemática. | XVI Seminário de Desenvolvimento Motor da Criança |
2021/09/23 | GYM4PETIZ, physical exercise for toddlers and infants in family: study protocol with implementation to the online format. | 5th Assembly of the International Motor Development Research Consortium |
2020 | Efeitos do programa desportivo Skills4genius no pensamento criativo em crianças do 1.º CEB | XV Congresso da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação |
2020 | Perspetivas sobre o uso do Portefólio como instrumento de avaliação formativa e sumativa na formação de professores de Educação Física | XV Congresso da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação |
2019 | The implementation of informal and formal accountability systems in Sport Education. | VI Congreso Internacional y XXVII Nacional de Educación Física |
2019 | The importance of the longitudinal application of Sport Education to develop student-coaches’ pedagogical content knowledge and students’ learning | VI Congreso Internacional y XXVII Nacional de Educación Física |
2019 | Can composting reflection be achieved by pre-service teachers? | VI Congreso Internacional y XXVII Nacional de Educación Física |
2019 | The marriage between reflection and transformative learning: how pre-service teachers’ reflection skills can be improved. | VI Congreso Internacional y XXVII Nacional de Educación Física |
2019 | Application of a volleyball teaching unit based on step-game-approach – experience in a public school | 7º Congresso Internacional de Jogos Desportivos |
2019 | Can composting reflection be achieved by student coaches’? | 7º Congresso Internacional de Jogos Desportivos |
2019 | A aprendizagem colaborativa no desenvolvimento das habilidades reflexivas de professores estagiários de educação física. [Collaborative learning in the development of reflective skills of Physical Education pre-service teachers.] | 11º Congresso Nacional de Educação Física |
2018 | O impacto da aprendizagem colaborativa em comunidade de prática, no desenvolvimento das habilidades reflexivas de professores estagiários de EF. [The impact of collaborative Learning within communities of practice in the development of reflective skills of Physical Education pre-service teachers.] | VII Congresso da Sociedade Científica de Pedagogia do Desporto |
2017 | A aprendizagem dos alunos e as dinâmicas operantes no seio das equipas no Modelo de Educação Desportiva: Evidências da investigação e direções futuras. [Students' Learning and dynamics within the groups in Sport Education Model: research evidentes and future directions.] | VI Congresso Internacional dos Jogos Desportivos
Faculdade de Desporto da Universidade do Porto
|
2017 | O Modelo de Abordagem Progressiva ao Jogo [The Step-Game-Approach Model] | Seminário “Voleibol: da Formação ao Alto Rendimento”
Universidade da Beira Interior
|
2016 | A evolução instrucional dos estudantes-treinadores no uso combinado do Modelo de Educação Desportiva e do Modelo de Abordagem Progressiva ao Jogo. [The Evolution of student-coches' instrucional skills in the combined used of Sport Education and Step-Game-Approach models.] | XVI Congresso de Ciências do Desporto e Educação Física dos Países de Língua Portuguesa |
2016 | Impacto do Modelo de Educação Desportiva e do Modelo de Instrução Direta na aprendizagem das habilidades técnicas do Atletismo. [The impact of Sport Education and Direct Instruction models in the development of technical skills of Track and Field]. | XVI Congresso de Ciências do Desporto e Educação Física dos Países de Língua Portuguesa |
2016 | Da Aprendizagem À Aplicação Do Modelo De Educação Desportiva: Perceção De Estudantes Do Mestrado Em Educação Física. [From Learning to Teaching Sport Education: Student-Teachers perceptions.] | XVI Congresso de Ciências do Desporto e Educação Física dos Países de Língua Portuguesa. |
2015 | Autonomização do atleta na tomada de decisão: o papel das estratégias de treino implícitas e interativas. [Athletes autonomy in decision-making: the role of implicit and interactive strategies.] | Seminário “Formação de Treinadores: Mitos na formação de crianças e jovens”
Faculdade de Desporto da Universidade do Porto
|
2015 | The impact of a hybrid Sport Education – Step Game Approach Volleyball unit on students’ game understanding | V Congresso Internacional dos Jogos Desportivos |
2014 | The effectiveness of the student-coach instruction in peer-teaching tasks during a Sport Education unit. | ECER: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe |
2014 | The Evolution of the Students-Coach Task Instruction During a Sport Education Athletics Unit | European Educational Research Association. The European Conference on Educational Research |
2013 | Content knowledge of the student-coach in peer teaching tasks in a hybrid SE-SGA volleyball unit | IV Congresso Internacional de Jogos Desportivos; Presente e o Futuro nos Jogos Desportivos Coletivos: formação e investigação |
2013 | ‘Scaffolding’ students’ autonomy within a sport education class: towards handover of instructional leadership to student-coaches. | IV Congresso Internacional de Jogos Desportivos; Presente e o Futuro nos Jogos Desportivos Coletivos: formação e investigação |
2013 | The impact of a hybrid sport education-step game approach model volleyball unit on students’ learning outcomes. | IV Congresso Internacional de Jogos Desportivos; Presente e o Futuro nos Jogos Desportivos Coletivos: formação e investigação |
2013 | Examining the Impact of a Sport Education Athletics unit on Student’s Skill Execution according to Gender and Skill Level. | AIESEP 2013 International Conference: Physical Education and Sport: Challenging the Future. |
2013 | A Longitudinal Study of Student’s Game Performance, Personal and Social Skills in Volleyball through Sport Education. | AIESEP 2013 International Conference: Physical Education and Sport: Challenging the Future. |
2013 | Implementing Sport Education for teaching Physical Education: an Action-Research study. | AIESEP 2013 International Conference: Physical Education and Sport: Challenging the Future. |
2013 | Implementing Sport Education for teaching Physical Education: an Action-Research study | AIESEP 2013 International Conference: Physical Education and Sport: Challenging the Future |
2012 | Determinants related to the attack tempo in high-level male Volleyball. | World Congress of Performance Analysis of Sport IX |
2012 | Sporting activities of Volleyball players throughout the development stages according to competitive level and gender. | World Congress of Performance Analysis of Sport IX |
2012 | The sport development pathway of volleyball players: the nature and type of sport practice. | World Congress of Performance Analysis of Sport IX |
2011 | Tactical Determinants of the Attack Player in High Level Male Volleyball | 3º Congresso Internacional dos Jogos Desportivos. |
2011 | Differences in Game Performance and Decision-Making in Female Volleyball Players according to experience level and status within the team. | 3º Congresso Internacional dos Jogos Desportivos. |
2011 | Procedural Knowledge of Female Volleyball Players in Defensive Actions: Differences Across Three Levels of Experience. | 3º Congresso Internacional dos Jogos Desportivos |
2011 | Relationship Between Procedural Knowledge and Player Status Within The Team. Study With Female Volleyball Players During Performance of Defensive Tasks in Live-Action Settings. | 3º Congresso Internacional dos Jogos Desportivos. |
2011 | Estudo do Desempenho Motor e da Competência Percebida no Ensino do Andebol Segundo o Modelo de Educação Desportiva. [The Analysis of Motor Performance and Perceived Competence in Teaching Handball Through Sport Education Model.] | 3º Congresso Internacional dos Jogos Desportivos |
2011 | The impact of a hybrid sport education-invasion games competence model soccer unit on defensive decision making and skill execution according to students' skill level. | 16th annual Congress of the ECSS |
2010 | Análise da Ação de Ataque do Jogador Oposto em Voleibol – Estudo aplicado em equipas de elite no Campeonato do Mundo de 2007. | 1º Congresso da Sociedade de Pedagogia do Desporto |
2010 | Estudo de constrangimentos ofensivos afetos à Ação de Distribuição no Voleibol de Alto Rendimento Masculino. | 1º Congresso da Sociedade de Pedagogia do Desporto |
2010 | Estudo da relação entre a Ação de Distribuição, o Resultado no Set, o Tempo de Ataque e o Jogador Solicitado no Voleibol de Alto Rendimento Masculino. | 1º Congresso da Sociedade de Pedagogia do Desporto |
2010 | Estudo da Ação de Receção em função do Jogador Interveniente no Voleibol de Alto Rendimento Masculino. | 1º Congresso da Sociedade de Pedagogia do Desporto |
2009 | Estudo da relação da eficácia do ataque no side-out com o tipo de oposição do bloco em função da especialização do jogador atacante. | Seminário Internacional “Desafios às Ciências do Desporto” |
2009 | Análise da eficácia do jogador atacante de acordo com o tempo de ataque, zona de ataque e o número de atacantes disponíveis para o ataque no side-out. | Seminário Internacional “Desafios às Ciências do Desporto” |
2008 | O regime jurídico das Federações Desportivas: a realidade orgânica e funcional da F. P. de Voleibol. | 9º Congresso Nacional de Gestão de Desporto e 1º Congresso Internacional de Gestão de Desporto. |
2008 | O estatuto da Federação Portuguesa de Voleibol: a comparação entre o regime jurídico das federações desportivas e o estatuto interno da respetiva federação. | XII Congresso de Ciências do Desporto e Educação Física dos Países de Língua Portuguesa. |
Orientação
Título / Tema Papel desempenhado |
Curso (Tipo) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2017 - Atual | The impact of collaborative learning within communities of practice in the development of reflective skills of Physical Education
pre-service teachers.
Coorientador
|
Ciências do Desporto (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 - 2021 | What do we know about coaches' reflection development: a systematic review.
Orientador
|
Treino Desportivo (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Coorientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Coorientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 - 2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 - 2020 | O que sabemos sobre o Modelo de Ensino de Pares: um estudo de revisão sistemática da literatura.
Orientador
|
Treino Desportivo (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2019 - 2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 - 2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 - 2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 - 2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 - 2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 - 2019 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 - 2019 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 - 2019 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 - 2018 | The Development of the Pedagogical Content Knowledge of a Novice Tennis Coach: an Action-Research Study.
Orientador
|
Desporto para Crianças e Jovens (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 - 2018 | 29 letters, 5 words, 1 dream - To Be Physical Education Teacher.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 - 2017 | The Pursuit for an Inexistent Perfection.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 - 2017 | Professional Internship: Happy is the One Who Transfers What He Knows and Learns to What He Teaches.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2015 - 2016 | To Be a Teacher - From the Difficulty to the Accomplish of a Dream.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2015 - 2016 | To Be a Teacher - the Arise of a Dream: From Fear to Motivation.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2015 - 2016 | A Journey, the More Difficult it Gets, More Close is From Success.
Orientador
|
Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2011 - 2012 | The Impact of a hybrid Sport Education – Step Game Approach Model Volleyball Unit on Students’ Game Understanding.
Coorientador
|
Desporto para Crianças e Jovens (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
Júri de grau académico
Tema Tipo de participação |
Nome do candidato (Tipo de grau) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Diogo da Silva Teixeira (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Vítor Luís de Sousa Anjo Brito (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Desenvolvimento e uso da prática reflexiva por treinadores desportivos: uma revisão sistemática de literatura
Orientador
|
Felipe Yeye (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente
|
Ana Lucinda Barros (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente
|
Frederico Fernandes (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente
|
Ângela Ferreira (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente
|
Gerson Lopes (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente
|
Pedro Pinto (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Short-term effects when manipulating force vectors during warm-up on the vertical jump in Volleyball: back squat vs hip thrust.
Arguente
|
André Manteigas (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Daniel Rocha (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Pedro Silva (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Duarte Duarte (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Diogo Calvão (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Jaime Silva (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
João Martins (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Ana Rodrigues (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Diogo Silva (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Vítor Brito (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Pedro Lima (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2021 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Orientador
|
Cláudio Miranda (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | What do we know about Peer-Teaching model: a systematic review.
Orientador
|
Jasmine Sousa (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 | Overcoming a trail through the hills of education.
Arguente principal
|
Andreia Ramos Oliveira (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 | The arena of learning. Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente principal
|
António Jorge Matos da Silva Marques (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 | Professional internship: the student who became a teacher.
Arguente principal
|
Carlos Filipe Azevedo Moleiro (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Cristiana Rafaela Alves Rodrigues (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | Professional internship: a path of a pre-service teacher to a dream come true.
Arguente principal
|
Joana Patrícia Gonçalves Melo (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente principal
|
José Miguel Rebelo Ferreira (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | From doubt to realization. The double route and the mission to be a teacher.
Arguente principal
|
Rodrigo Dias da Costa (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente principal
|
Rui Pedro Marques Oliveira André Moreira (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Arguente principal
|
Rute Maria Oliveira Poças (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Sara Martins Calção (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Daniel da Costa Vieira (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Isabela de Sousa Mota (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2020 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Nelson Filipe Torres Coentrão (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 | Contributions of Social NetworkAnalysis, through EigenvectorCentrality, for the study of sports performance in high-level
Volleyball.
Vogal
|
Lorenzo Iop Laporta (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2019 | Game Analysis and the Use of New Technologies in the Training Processo of a High Level Female Team.
Arguente
|
Carmen Fernández Echeverría (Doutoramento)
Universidad de Extremadura Facultad de Ciencias del Deporte, Espanha
|
2019 | Pursuing a dream: To be a Physical Education Teacher
Arguente
|
Geraldin Mendes (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2019 | A path: learning to teach by teaching.
Arguente
|
Nuno Vilas (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2019 | The place of the Physical Education Teacher: to be where the students are.
Arguente
|
Vítor Ribeiro (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2019 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Maria Lima Rodrigues (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Mariana Costa (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2019 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Rui Manuel Martins Ramos (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | The development of game plans in volleyball: elaboration and implementation in practice and competition.
Arguente
|
João Martins (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2018 | The Development of the Pedagogical Content Knowledge of a Novice Tennis Coach: an Action-Research Study.
Orientador
|
Teresa Magalhães (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2018 | The tutoring Process in Portuguese football: tutors perceptions regarding knowledge and skills related with the pre-service
coaches professional development
Arguente
|
Rui Andrade (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2018 | In the path to be a Teacher: transforming obstacles in opportunities.
Arguente
|
Ana Margarida Silva (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2018 | 29 letters, 5 words, 1 dream - to be a Physical Education teacher.
Orientador
|
Ana Batista (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
André Filipe Castro Nunes (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Gil dos Santos Ferreira (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Kelly Pereira Martins (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Nuno Gabriel Ribeiro Silva (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Rui Fernando Fernandes Resende (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Tânia Patrícia Ferreira da Cunha (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2018 | Internship Report of the Supervised Pedagogical Practice.
Presidente do júri
|
Hugo Jorge Moreira Lourenço (Mestrado)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
|
2017 | The path to the excellence of teaching begins in the student-teacher relationship.
Vogal
|
Bárbara Ferreira (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The achievement of a dream: the journey of a Pre-Service Teacher.
Vogal
|
Raquel Monteiro (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The challenge of being a teacher.
Arguente
|
Catarina Guedes (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The Utopia of Being a Good Teacher
Arguente
|
Ana Rute Costa (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The pursuit for an inexistent perfection.
Orientador
|
Marco Lima (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The begging of a new path
Vogal
|
Bárbara Silva (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The coded motivation
Arguente
|
Pedro Gomes (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The achievement of a dream - from student to teacher of Physical Education
Arguente
|
André Cabral (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2017 | The strategic goals of School Sport and the real application. School community perceptions.
Arguente
|
Joaquim Santos (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | Teaching in Physical Education: A Year-long Action Research in Sport Education.
Vogal
|
Cláudio Farias (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | The Strategic Knowledge of the High Level Volleyball Coach.
Vogal
|
Fernando Manuel de Paulo Cunha (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | The orchestration of conflicts mediated by power and micropolitics: a study with Gymnastic coaches
Arguente
|
Eduardo Queiroz (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | Systemic mapping of the High Level Female Volleyball Game through the Analysis of Social Networking
Arguente
|
Marta Hurst (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | When more difficult a journey gets, more close is from success.
Orientador
|
Rui Novais (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | To be a teacher - form difficult to the achievement of a dream.
Orientador
|
João Carvalho (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | To be is necessary to feel: the begging of a journey to find the teaching identity
Arguente
|
Tiago Marques (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | The discovery of a physical education teacher identity: a journey to the professional internship.
Arguente
|
Nuno Silva (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | The professional internship as a starting point to be a teacher - perceptions of a pre-service teacher.
Arguente
|
Ana Catarina Soares (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
2016 | Working with passion is the path to success - perceptions of a pre-service teacher.
Arguente
|
Dulce Castro (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal
|
Arbitragem científica em conferência
Nome da conferência | Local da conferência | |
---|---|---|
2020 - 2020 | 6º Congresso Internacional dos Jogos Desportivos Coletivos |
Arbitragem científica em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2021 - Atual | European Physical Education Review | |
2021 - Atual | Frontiers in Psychology | |
2021 - Atual | Journal of Sport Pedagogy & Research | |
2021 - Atual | Physical Education and Sport Pedagogy | |
2020 - Atual | ECNU Review of Education | |
2020 - Atual | Journal of Physical Education | |
2020 - Atual | Investigadores em Educação Física | |
2020 - Atual | Journal of Sport Pedagogy & Research | |
2020 - Atual | Physical Education and Sport Pedagogy | |
2019 - Atual | Motriz | |
2018 - Atual | Physical Education and Sport Pedagogy (1742-5786) | Informa UK (Taylor & Francis) |
2017 - Atual | Revista Portuguesa de Ciências do Desporto (1645-0523) | Faculdade de Desporto |
2017 - Atual | European Physical Education Review (1356-336X) | SAGE Publications |
2016 - Atual | Revista Brasileira de Ciências do Esporte (2179-3255) | SciELO |
2016 - Atual | Annals of Research in Sport and Physical Activity (2182-7087) | Coimbra University Press |
2016 - Atual | Educação e Filosofia | |
2015 - Atual | Kinesiology (1848-638X) | "Faculty of Kinesiology, University of Zagreb" |
2015 - Atual | International Journal of Performance Analysis in Sport (1474-8185) | Informa UK (Taylor & Francis) |
2011 - Atual | Journal of Quantitative Analysis in Sport |
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2017 - Atual | Pedagogy of Physical Activity and Sport | Ciências da Educação Física e Desporto (Licenciatura) | Instituto Universitário da Maia, Portugal |
2017 - Atual | Action-Research | Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado) | Instituto Universitário da Maia, Portugal |
2017 - Atual | Assessment in Physical Education | Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado) | Instituto Universitário da Maia, Portugal |
2017 - Atual | Sports Didactics - Volleyball | Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado) | Instituto Universitário da Maia, Portugal |
2010 - Atual | Specific Didactics of Sport I - Volleyball | Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado integrado) | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2018 - 2020 | Sport General Didactics | Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário (Mestrado) | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2016 - 2020 | Methodology II - Volleyball | Ciências do Desporto (Licenciatura) | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2016 - 2020 | Methodology III - Volleyball | Ciências do Desporto (Licenciatura) | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2013 - 2020 | Practical Studies III - Volleyball | Ciências do Desporto (Licenciatura) | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2013 - 2020 | Practical Studies IV - Volleyball | Ciências do Desporto | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
2009 - 2016 | Methodology I - Volleyball | Ciências do Desporto | Universidade do Porto Faculdade de Desporto, Portugal |
Distinções
Outra distinção
2010 | Comunicação em painel distinguida no 1º Congresso da Sociedade Científica Pedagogia do Desporto como 1 dos 3 melhores Posters:
Estudo de constrangimentos ofensivos afectos à Acção de Distribuição no Voleibol de Alto Rendimento Masculino
Sociedade Científica de Pedagogia do Desporto, Portugal
|