???global.info.a_carregar???
Mário Gouveia Moniz holds a degree in Musicology from Universidade NOVA de Lisboa – Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, complemented by a postgraduate qualification in Educational Training for Music Teaching. Further enhancing his academic journey, he obtained a master’s degree in Cultural Practices for Municipalities from the same esteemed institution. In tandem with his academic pursuits, he actively participated in the first immersive training project of the Companhia de Música Teatral (Grande Bichofonia) and, also in Dabo Domo, a part of the GermInArte Project supported by the Calouste Gulbenkian Foundation. In S. Miguel-Azores, Mário enriched his artistic repertoire by contributing as a pianist and musical director in numerous theatrical productions. Notably, he is the creator of innovative performances for children like "Projeto Música Bebé!"; "Du-Dé-Du"; and "Crescer com Música," designed to foster musical expression among newborns and young children through specialized music workshops and activities. In 2019, Mário further expanded his expertise by completing the first level of the Early Childhood Music Professional Development Course at The Gordon Institute of Music Learning, Temple University, Philadelphia, PA. As a founding member of Musiquim - Associação Musicoteatral dos Açores, Mário Gouveia Moniz has played a key role in spearheading various artistic and educational projects for children, having already collaborated with renowned institutions such as the Companhia de Música Teatral. His creative activities have culminated in the presentation of numerous musical performances such as Música Bebé I, II, III; Caixinhas; Musiquim - ACAC; O Sonho do Miguel; Impromptu; +MARe; Em.pa.ti.a; and Ratibum: o planeta dos ENTes. Currently, Mário Gouveia Moniz is a Ph.D. candidate in Musicology at Universidade NOVA de Lisboa – Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, specializing in Music Teaching and Music Psychology. His research centers on the study of the relationship between phonological awareness and music classes.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Mário Filipe Gouveia Moniz
Data de nascimento
1984/11/16
Género
Masculino

Nomes de citação

  • Moniz, M. G.

Identificadores de autor

Ciência ID
7419-351B-33CA

Endereços de correio eletrónico

  • a13367@campus.fcsh.unl.pt (Profissional)

Moradas

  • Rua D. João Francisco de Sousa, 80, 9500-187, S. José, Ponta Delgada, Portugal (Pessoal)

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Português (Idioma materno)
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Espanhol; Castelhano Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B1) Utilizador elementar (A1) Utilizador independente (B1)
Francês Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A2) Utilizador elementar (A1) Utilizador elementar (A2)
Formação
Grau Classificação
2020/10/02 - 2026/04/01
Em curso
Ciências Musicais (Doutoramento)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2008/09/01 - 2010/04/01
Concluído
Práticas Culturais para Municípios (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
2002/10/02 - 2007/07/29
Concluído
Ciências Musicais (Licenciatura)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Percurso profissional

Outras Carreiras

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2007/09/01 - Atual Professor do ensino básico e secundário (Professor do ensino básico e secundário) Escola Secundária da Ribeira Grande, Portugal

Outros

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2020/09/01 - Atual PhD Candidate Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2024/02/13 The relationship between phonological awareness and the ability to echo musical rhythmic patterns in Portuguese preschool children British Early Childhood Education Research Association
Center for Research in Early Childhood (Birmingham , Reino Unido)