Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Oksana Tymoshchuk
Nomes de citação
- Tymoshchuk, Oksana
Identificadores de autor
- Ciência ID
- EB16-DC8A-1606
- ORCID iD
- 0000-0001-8054-8014
Endereços de correio eletrónico
- oksana@ua.pt (Profissional)
Moradas
- University of Aveiro. Campus Universitário de Santiago., 3810-193, Aveiro, Aveiro, Portugal (Profissional)
Websites
- http://orcid.org/0000-0001-8054-8014 (Profissional)
- https://cms.ua.pt/compartilha/ (Profissional)
Domínios de atuação
- Ciências Sociais - Ciências da Comunicação
- Ciências Sociais - Ciências da Educação - Educação Especial
- Ciências Sociais - Ciências da Educação - Educação Geral
- Ciências Exatas - Ciências da Computação e da Informação - Ciências da Informação
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Português | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) |
Ucraniano (Idioma materno) | |||||
Russo | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) |
Inglês | Utilizador independente (B2) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2017/06/01 - 2021/03/30
Concluído
|
Communication Sciences and Technologies (Pós-Graduação)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
|
2012/09/15 - 2017/03/07
Concluído
|
Multimedia in Education (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
"Shares: online space for collaboration and sharing of knowledge and resources in the field of special needs" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
Pass with Distinction and Honour |
2010/09/15 - 2012/07/26
Concluído
|
Special Education (Mestrado)
Especialização em Special Educational Needs
Universidade de Aveiro, Portugal
"ICT as a bridge in communication in children with cerebral palsy" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
19 |
1992/09/01 - 1997/07/01
Concluído
|
Universal History and Practical Psychology (Licence)
State Institute of Pedagogy "Ivan Franco", Ucrânia
"“Beginning of World War II. The Invasion of Poland"" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
19,4 |
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/01/01 - Atual | Investigador Auxiliar (carreira) (Investigação) | Universidade de Aveiro, Portugal |
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal | ||
2021/09/01 - 2022/01/01 | Investigador Contratado (Investigação) | Universidade do Porto, Portugal |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal | ||
2017/06/01 - 2021/03/31 | Pós-doutorado (Investigação) | Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
Outras Carreiras
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2015/05/01 - 2017/05/30 | Coordenador Técnico (Assistente Técnico) | Pais em Rede, Associação, Portugal |
Pais em Rede, Associação, Portugal | ||
2012/01/05 - 2013/01/06 | Técnico Superior (Técnico Superior) | Mão Amiga, Humanitarian Association, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2023/03/10 - Atual | DECOHDE: Design for a humanised communication of dementia: co-creation of an information platform about engaging in meaningful
activities
2022.03295.PTDC
Investigador
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2022/12/03 - Atual | Edu4OneHealth: Multifaceted intervention to improve antibiotic stewardship in Portugal: a One Health approach
2022.04568.PTDC
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2022/12/01 - Atual | YO-MEDIA: Youngsters' Media Literacy in Times of Crisis
269094
Investigador
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Fundação Calouste Gulbenkian
Em curso
|
2019/09/01 - 2022/12/30 | HiLives - Including and Connecting in Higher Education: networking opportunities for independent lives
2019-1-PT01-KA203-061312
Outra
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Em curso
|
2019/09/01 - 2021/12/31 | Volunteering for All Programme
BPISolidário/09/2019
Orientador
Pais em Rede, Associação, Portugal
|
BPI
Concluído
|
2017/06/01 - 2021/03/30 | Research Program Community-led Networks for Territorial Innovation (CeNTER). (CENTRO-01-0145-FEDER-000002)
Bolseiro de Investigação
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Concluído
|
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2022/01/01 - 2023/12/31 | Digimedia - Project UIDB/05460/2020
UIDB/00194/2020
Bolseiro de Investigação
|
Em curso
|
2021/09/01 - 2022/01/01 | Roots of Education for the Future (REduF)
PTDC/CED-EDG/30342/2017
Bolseiro de Iniciação Científica
Universidade do Porto, Portugal
Universidade do Porto Centro de Investigação e Intervenção Educativas, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2015/05/01 - 2017/05/30 | Project GAPRIC (Support Offices for Programs Included in the Community)
INR/539/2015
INR/784/2016
INR/102/2017
Desenvolvimento técnico
Instituto Nacional para a Reabilitação, Portugal
|
Instituto Nacional para a Reabilitação
Em curso
|
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Edição de livro |
|
Livro |
|
Poster em conferência |
|
Recurso online |
|
Relatório |
|
Resumo em conferência |
|
Tese / Dissertação |
|
Outros
Outra produção |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2023/12/07 | Youngster’s Media Literacy in Times of Crisis | Dia Nacional da Imprensa
Museu do Fado (Lisbom, Portugal)
|
2023/07/12 | Accessibility to Autonomy: Exploring the Potential of Assistive Technologies in Creating Inclusive, Innovative, and Sustainable Societies | Research Summit'2023
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2023/07/12 | Accessibility to Autonomy: Exploring the Potential of Assistive Technologies in Creating Inclusive, Innovative, and Sustainable Societies | Research Summit'2023
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2022/12/14 | "Un prototipo de herramienta digital para conectar y poner en red oportunidades" | 5th Multiplier Event of the HiLives Project
University of Salamanca (Salamanca, Espanha)
|
2022/12/13 | "Stakeholders point of view: Parents and families of persons with intellectual disabilities" | 5th LTTA Including and Connecting in Higher Education
University of Salamanca (Salamanca)
|
2022/12/12 | "A prototype of a digital tool to connect and network opportunities" | 5th LTTA Including and Connecting in Higher Education
University of Salamanca (Salamanca)
|
2022/11/21 | "Interfaces accessible to people with intellectual disabilities" | "TDM Happens!"
Superior School of Technology and Gestão de Viseu (Viseu, Portugal)
|
2022/11/19 | "Cultural Heritage and Education: what relationship?" | 4th International Colloquium on Education, Cultural Heritage and Development
University of Porto (Murça, Portugal)
|
2022/11/09 | "HiLives Platform Demo (IO2)" | HiLives Project Multiplier Event_Including and Connecting in Higher Education: networking opportunities for independent lives
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2022/11/09 | "Dissemination of the HiLives Project intellectual outputs (IOs)" | HiLives Project Multiplier Event_Including and Connecting in Higher Education: networking opportunities for independent lives
University of Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2022/10/21 | "Digital technologies as a promotor of inclusion of people with IDD" | Sentidos-International Congress on Education, Literacies, Inclusion and Technologies
School of Education in Viseu (Portugal)
|
2021/11/06 | "The first kindergartens in Murça" | 3rd Colloquium "Education, cultural heritage and development".
University of Porto (Murça, Portugal)
|
2021/11/06 | Murça and its "Mesrtas"- a historical survey | 3rd Colloquium "Education, cultural heritage and development".
University of Porto (Murça, Portugal)
|
2020/11/27 | Innovation and technology in territorial development | Lecture cycle "Scientific innovation"
UNESP (Brasil)
|
2020/06/18 | How to motivate kids to learn at school using the new tools? / Como motivar os miúdos para as aprendizagens escolares fazendo uso das novas ferramentas? | Lecture cycle "Mostra social virtual"
Viseu City Hall (Portugal)
|
2020/03/07 | Technologies as organizers and promoters of learning/ As tecnologias como organizadores e promotores de aprendizagem | V Saturday cycle: Challenges for an inclusive school
Mangualde City Hall (Portugal)
|
2019/11/30 | Listening to the city to transform it / Escutar a cidade para a transformar | Commemoration of the International Day of Educating Cities
Manuel Alegre Municipal Library (Agueda, Portugal)
|
2019/07/01 | Employment, Inclusion and Professional Rehabilitation | 1st Symposium on Inclusive Education
Câmara Municipal de Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2017/06/30 | GAPRIC Project: learning for life | Congress CNAM 2017' Autism and Mathematical Learning
University of Aveiro
|
2017/03/17 | Person centred support: GAPRIC project | 10th Inter Pares Meeting: "Bridges for Cooperation"
Directório Sector3 Portugal (Porto)
|
Orientação
Título / Tema Papel desempenhado |
Curso (Tipo) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024/09/15 - Atual | Video-Based Intervention as a Support for Parental Stress
Orientador
|
Master in Audiovisual Communication for New Media (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2024/09/15 - Atual | Development of a Web Platform to Support Parenting and Healthy Growth in Early Childhood / Desenvolvimento de uma Plataforma
Web para Apoiar a Parentalidade e o Crescimento Saudável na Primeira Infância
Coorientador
|
Master in Communication and Web Technologies (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2023/10/01 - Atual | Good practices in the production of news content: A study of the young Portuguese university audience
Coorientador
|
Audiovisual Communication for New Media (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2023/09/30 - Atual | The Distress of the Parents of Children with Learning Support Needs - The Special Education Needs Teacher as mediator of an
Intervention Program
Coorientador
|
Doctoral Program in Education, Educational Psychology Branch (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2023/09/15 - Atual | Listening for inclusion: Collaborative design of an educational resource to support diversity and inclusion in primary education
Orientador
|
Doctoral Programme in Education, Diversity and Inclusive Education Branch (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2023/09/15 - Atual | Socio-emotional learning in pre-school education: participatory design of a digital educational game / Aprendizagem socioemocional
em educação pré-escolar: design participativo de jogo educativo digital
Coorientador
|
Multimedia in Education (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/07/20 - Atual | Desenvolvimento de uma campanha de comunicação para promoção do espaço INCLUI da Universidade de Aveiro
Coorientador
|
Programa Doutoral de Multimédia em Educação (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/06/01 - Atual | A participação das famílias na inclusão: estudo nas escolas públicas do Brasil e Portugal
Orientador
|
Doctoral Program in Education, Diversity and Special Education (PhD) (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/01/06 - Atual | Inclusão de Alunos com Deficiência Motora numa Escola Superior Pedagógica em Angola
Coorientador
|
Doctoral Program in Education, Diversity and Special Education (PhD) (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021/06/20 - Atual | Inclusion of students with intellectual and developmental difficulties in higher education
Coorientador
|
Doctoral Program in Education, Diversity and Special Education (PhD) (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/10/01 - 2024/07/30 | Promoting healthy development in early childhood: a proposal for a mobile application for the Cres(SER) project
Coorientador
|
Communication and Web Technologies (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/10/01 - 2024/07/20 | Playing whit Music: an Educational Eye-Tracking game for Children whit Cerebral Palsy
Orientador
|
Digital Game Development (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/10/01 - 2024/07/15 | MobileResponder: Agility and Efficiency in Incident Response
Orientador
|
Communication and Web Technologies (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2018/09/15 - 2024/05/03 | Inclusion of children with special needs in Specialized Art Education: from research to action
Coorientador
|
Doctoral Program in Education, Diversity and Special Education (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2023/09/01 - 2023/12/31 | YO- MEDIA PROJECT: Measuring levels of media literacy in health with young Portuguese people
Coorientador
|
Health Information and Communication (Outra)
Fundação Oswaldo Cruz, Brasil
|
2022/09/15 - 2023/07/30 | O papel dos pares na promoção de competências socioemocionais no contexto da Paralisia Cerebral: as perspetivas dos agentes
educativos.
Coorientador
|
Post-graduation (Outra)
INSTITUTO PIAGET - Instituto Superior de Estudos Interculturais e Transdisciplinares (ISEIT), Portugal
|
2021/10/01 - 2022/09/15 | Contexto familiar e estratégias de inclusão de crianças com perturbação do desenvolvimento Intelectual : Estudo de caso
Coorientador
|
Pós-graduação em Educação Especial: Domínio Cognitivo Motor (Curso de aperfeiçoamento / especialização)
Instituto Superior de Estudos Interculturais e Transdisciplinares de Viseu, Portugal
|
2021/10/01 - 2022/07/28 | Vestindo todos a mesma camisa: Um estudo sobre a Inclusão no Ensino Superior
Coorientador de Rosa Celeste dos Santos Oliveira
|
Pós-graduação em Educação Especial: Domínio Cognitivo Motor (Curso de aperfeiçoamento / especialização)
Instituto Superior de Estudos Interculturais e Transdisciplinares de Viseu, Portugal
|
2019/09/15 - 2021/12/17 | Accessible Pedestrian Routes for People with Disabilities in the City of Aveiro
Coorientador
|
Tourism Management and Planning (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2020/09/20 - 2021/12/16 | Support from Early Childhood Intervention Teams
Coorientador
|
Postgraduate Course in Special Education: Domain of Early Intervention in Childhood (Curso de aperfeiçoamento / especialização)
Instituto Piaget de Viseu, Portugal
|
2018/09/15 - 2019/12/06 | Construction of personal audiovisual narratives for the promotion of the Central Region
Coorientador
|
Comunicação Multimédia (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2024/10/18 - Atual | Workshop "Digital Technologies for Promoting Inclusive Education" (2024/10/18)
Oficina (workshop) (Coorganizador)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2024/07/18 - Atual | Students@DigiMedia#03 (2024/07/18)
Outro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2024/05/29 - Atual | Media Play #2024 (2024/05/29)
Exposição
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2024/05/24 - Atual | Workshop "Introduction to Bibliometrix: A Tool for Scientific Research" (2024/05/24)
Oficina (workshop)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2024/04/18 - Atual | Workshop "Artificial Intelligence tools applied to scientific research" (2024/04/18 - 2024/04/18) | |
2023/07/13 - Atual | Students@DigiMedia#02 (2023/07/13)
Outro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2023/06/28 - Atual | Inclusive Music Education: technologies for access to music learning (2023/06/28)
Oficina (workshop) (Coorganizador)
|
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
2023/06/27 - 2023/06/27 | Workshop Power BI - Initiation (2023/06/27 - 2023/06/27)
Oficina (workshop) (Coorganizador)
|
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
2023/01/10 - 2023/03/15 | Organisation Member of the Media Play #2023 (2023/03/15 - 2023/03/15)
Exposição (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
2022/02/02 - 2022/02/03 | Organisation Member of the 2nd students’ seminar on Ehealth and Wellbeing. (2022/02/02 - 2022/02/03)
Seminário (Membro da Comissão Científica)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2021/11/06 - 2021/11/07 | Organisation Member of the 3rd Colloquium "Education, cultural heritage and development".
University of Porto (Murça, Portugal) (2021/11/05 - 2021/11/07)
Simpósio (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2020/11/23 - 2020/11/26 | Organisation Member of the International Conference “Communities and Networks for Territorial Innovation” (2020/11/23 - 2020/11/26)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2019/04/03 - 2019/04/03 | Organisation Member of the 2nd CeNTER Seminar "Territories and innovation: speeches and practices" (2019/04/03 - 2019/04/03)
Seminário (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2018/03/21 - 2018/03/21 | Organisation Member of the 1st CeNTER Seminar "The role of communities in regional innovation " (2018/02/21 - 2018/03/21)
Seminário (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2018/03/18 - 2018/03/18 | Collaboration in the Organization of the Solidarity Concert for Inclusion (2018/03/18 - 2018/03/18)
Concerto (Membro da Comissão Organizadora)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal |
2017/11/21 - 2017/11/21 | Responsible for organizing the Organization of the Seminar "Sexuality for all" (2017/11/21 - 2017/11/21)
Seminário (Coorganizador)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal Vera Cruz Parish Council, Portugal |
2017/11/13 - 2017/11/13 | Responsible for organizing the Seminar "Let's talk about affections" (2017/11/13 - 2017/11/13)
Seminário (Coorganizador)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal Vera Cruz Parish Council, Portugal |
2017/01/05 - 2017/10/01 | Collaborator in the organisation and participant in the Promotional video "Stop stigma" (2017/01/05 - 2017/10/01)
Outro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Aveiro, Portugal Pais em Rede, Associação, Portugal Centro de Saúde de Aveiro, Portugal |
2017/05/13 - 2017/05/13 | Responsible for organizing the Seminar "Special people and legislation" (2017/05/13 - 2017/05/13)
Seminário (Coorganizador)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal |
2017/03/17 - 2017/03/17 | Collaboration in the Organization of the Solidarity Gala " Deixa cair o D" (2017/03/17)
Concerto (Membro da Comissão Organizadora)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal |
2017/01/28 - 2017/01/28 | Responsible for organizing the Seminar "Caring for those who care" (2017/01/28 - 2017/01/28)
Seminário (Coorganizador)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal Vera Cruz Parish Council, Portugal |
2015/04/10 - 2015/04/10 | Organisation Member of the Colloquium "All together for special people" (2015/04/10 - 2015/04/10)
Outro (Coorganizador)
|
Pais em Rede, Associação, Portugal Vera Cruz Parish Council, Portugal |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2023/04/19 - Atual | Participation in the DataStrategy event- "Microsoft Power BI".
Oficina (workshop)
|
Scientific |
2022/12/03 - Atual | Moderator of round table "Higher education for people with intellectual and developmental disabilities".
Mesa-redonda
|
2nd edition of the exhibition Feelings: The transperency of feelings, Forum Aveiro
Pais em Rede, Associação, Portugal
|
2023/03/24 - 2023/03/24 | Dynamisation of the workshop "Information Session and Debate Digital Solutions for Active and Healthy Ageing".
Oficina (workshop)
|
Digital Solutions for Active and Healthy Ageing
EAPN Portugal/ European Anti-Poverty Network, Portugal
|
2022/12/14 - 2022/12/14 | Participated in the 2nd multiplier event of the HiLives project
Seminário
|
HiLives Project Multiplier Event_Including and Connecting in Higher Education: networking opportunities for independent lives
Universidad de Salamanca, Espanha
|
2022/11/09 - 2022/11/10 | Participated in the multiplier event of the HiLives project.
Seminário
|
HiLives Project Multiplier Event
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/09/26 - 2022/09/30 | 4th Learning Teaching Training Activity - Blended mobility of higher education students.
Seminário
|
4th Learning Teaching Training Activity - HiLives Project (ref. 2019-1-PT01KA203-061312)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/06/27 - 2022/07/02 | LTTA "Including and Connecting in HE: networking opportunities for independent lives" , Rejkyavik, Iceland.
Encontro
|
Learning, Teaching Training Activity (LTTA) |
2019/05/31 - 2019/05/31 | Moderator of the event "Researchers, Education and Community""
Outro
|
Ciência Pró Bar
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019/04/15 - 2019/04/18 | Participant in the formation in Gentle Teaching
Seminário
|
Gentle Teaching
ASSOL, association, Portugal
|
2017/07/30 - 2017/07/30 | Speaker of the event Ignite Portugal
Outro
|
Ignite Portugal
Ignite Portugal, Portugal
|
2016/11/24 - 2016/11/26 | Participant in the formation "Support centered on the person and the community"
Outro
|
Person-Centered Planning
ASSOL, association, Portugal
|
2011/06/03 - 2011/06/05 | Participant in the Adapted Toy Workshop
Oficina (workshop)
|
Adapted Toy Workshop
CRTIC de Cinfães, Portugal
|
2011/04/12 - 2011/04/14 | Participant in the Workshop Assistive Technologies for Visual Disabilities
Oficina (workshop)
|
Assistive Technologies for Visual Disabilities
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2011/02/16 - 2011/02/16 | Participant in the workshop Project MagicKey- assistive technologies for people with motor limitation
Oficina (workshop)
|
Assistive technologies for people with motor limitation
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Júri de grau académico
Tema Tipo de participação |
Nome do candidato (Tipo de grau) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024/02/22 | Development of guidelines for the design of digital games to support the learning of deaf students in a bilingual school
Arguente principal
|
Bianca Antonio Gomes (Doutoramento)
Universidade Federal de Santa Catarina, Brasil
|
2022/12/06 | O espaço exterior e a abordagem experiencial em educação Pré-escolar como promotores de aprendizagem e inclusão.
Arguente principal
|
Tatiana Araújo de Oliveira (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/07/18 | Promoção do pensamento crítico e criativo em educação pré-escolar experiencial: a problemática do consumo sustentável
Arguente
|
Raquel Filipa Liberal Afonso Mendes Nicolau (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2022/04/22 | Videojogo para estudo da comunicac¸a~o em crianc¸as com Perturbac¸a~o do Espetro do Autismo
Arguente
|
Ricardo Manuel Lopes Fernandes (Mestrado)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Viseu, Portugal
|
2021/12/17 | Stream of emotions project for emotional development and promotion of digital skills in the 1st CEB
Arguente principal
|
Maria Manuela Pequeno Rangel Barbosa (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021/11/10 | Enhancing transition and inclusion in Higher Education: the experience of students with SEN and their families
Arguente
|
Evelyn Michelini Fortes dos Santos (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021/09/29 | The effects of an educational program based on modeling and social stories to improve the social skills of students with autism
Arguente
|
Issa Jamil Qasim Alkinj (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021/07/26 | Adult style, child participation and autonomy in an experience approach to preschool education
Arguente principal
|
Tatiana Alexandra Ribeiro Santos (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021/02/26 | Promotion of Gender Equality in context X for a harmonious construction of preschool citizens
Arguente
|
Mariana Balreira Seabra Costeira (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021/02/26 | Influence of the educational space in the development of cooperative behaviors of children in the context of Preschool Education
Arguente
|
Joana Beatriz da Silva Monteiro (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2020/01/31 | Education for Sustainable Development: an experiential approach to preschool education
Arguente principal
|
Carla Gabriela Pereira Farraia (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2020/01/31 | Playing outdoors - Sporting activity as a complement to teaching.
Arguente principal
|
Pedro Miguel Silva Correia (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019/12/05 | Opportunities for cooperative learning outside the four walls, in a group of children in Pre-School Education.
Arguente principal
|
Cátia da Silva Pereira (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019/11/29 | The accessibility of museums websites in Portugal for the public with disabilities.
Arguente principal
|
Diana Catarina de Pinho Lemos (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019/07/24 | Educational Policies for the Inclusion of Students with SEN in Higher Education in Angola - The Case of Lueji-A'Nkonde University
Arguente
|
Miúdo, Paula Rosa (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019/07/10 | Experiential approach and cooperative learning in preschool citizen development.
Arguente principal
|
Ana Rita Teixeira (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019/06/07 | Sustainable development based on levels of involvement and emotional well-being in preschool education.
Arguente principal
|
Ana Isabel Machado (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Arbitragem científica em conferência
Nome da conferência | Local da conferência | |
---|---|---|
2024/11/21 - Atual | The 1st International Conference on Crisis Media | University of Aveiro |
2024/11/04 - 2024/11/07 | 7th International Congress on Media Ecology and Image Studies (MEISTUDIES)- Democracy and Media Education | UNESP, Brazil |
2022/11/01 - 2022/11/30 | 5th INTERNATIONAL MEDIA CONGRESS ECOLOGY AND IMAGE STUDIES - The virtualization of the new media ecosystem | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Brasil |
2022/02/02 - 2022/02/03 | ehSemi 2022 - 2st student seminar on Digital Technologies and Health/Welfare | http://ehealthseminar.web.ua.pt/workshop-eng.html |
2022/02/02 - 2022/02/03 | EhSemi - 2nd students’ seminar on Ehealth and Wellbeing | University of Aveiro |
2021/11/01 - 2021/11/30 | 4th International Congress Media Ecology and Image Studies - Reflections on the post-pandemic media ecosystem | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Brasil |
2020/11/23 - 2020/11/25 | Conference Communities and Networks for Territorial Innovation | University of Aveiro |
2020/01/24 - 2020/01/26 | ehSemi 2020 - 1st student seminar on Digital Technologies and Health/Welfare | University of Aveiro |
2018/10/01 - 2018/10/30 | 1st International Congress Media Ecology and Image Studies - Challenges for imagery narratives | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Brasil |
Consultoria / Parecer
Descrição da atividade | Instituição / Organização | |
---|---|---|
2019/09/01 - Atual | Editorial Board Member "Ria Editoral" | Ria Editoral Publisher, Portugal |
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2023/01/15 - Atual | Digital accessibility and compliance | Master in Digital Game Development and Master in Communication and Web Technologies (Mestrado) | Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
2012/09/05 - 2013/07/31 | Invited Lecturer at the University of Aveiro - Observation and Analysis in Special Education / Master of Science in Education - Special Education | Master of Science in Education - Special Education (Curso de mestrado (conclusão do curso de especialização)) | Universidade de Aveiro, Portugal |
2012/09/05 - 2013/07/31 | Invited Lecturer at the University of Aveiro - Evidence-Based Intervention Protocols/ Master of Science in Education - Special Education | Master of Science in Education - Special Education (Mestrado) | Universidade de Aveiro, Portugal |
Membro de associação
Nome da associação | Tipo de participação | |
---|---|---|
2018/02/28 - Atual | DigiMedia - Digital Media and Interaction is a research center focusing on innovation in the design of new interaction approaches for human-centered digital media applications. | Integrated member |
Membro de comissão
Descrição da atividade Tipo de participação |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2020/01/05 - Atual | Collaborator in the organisation and participant in Conference Communities and Networks for Territorial Innovation
Membro
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2019/01/22 - Atual | Organisation Member and participant in eHSemi- 1st students' seminar on eHealth and Wellbeing
Membro
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2022/11/09 - 2022/11/10 | HiLives Project Multiplier Event "Including and Connecting in Higher Education: networking opportunities for independent lives"
Membro
|
Universidade de Aveiro, Portugal |
2021/11/05 - 2021/11/06 | Responsible for organizing the 3rd Colloquium "Education, cultural heritage and development".
Coordenador
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Outro júri / avaliação
Descrição da atividade | Instituição / Organização | |
---|---|---|
2021/07/01 - 2021/07/02 | Member of the jury at the event SDC'21 | ICPD Summer Doctoral Consortium 2021 | Universidade de Aveiro, Portugal Universidade do Porto, Portugal |
Revisão ad hoc de artigos em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2024/04/01 - Atual | Revista In Mediaciones de la Comunicación (1688 - 8626) | Universidad ORT Uruguay |
2022/09/01 - Atual | Interaction Design and Architecture (s)) Journal (IxD&A Journal), Special Issue on "Online Social Environments for Active Ageing" (ISSN: 1826-9745) | ASLERD |
2023/09/01 - 2023/09/22 | Journal of Digital Media and Interaction (2184-3120) | University of Aveiro |
2020/12/01 - 2021/12/31 | Journal of Digital Media & Interaction (2184-3120) | University of Aveiro |
Tutoria
Tópico | Nome do aluno | |
---|---|---|
2022/12/01 - 2023/02/28 | Orientation of the internship "Games as an auxiliary tool for learning of deaf students" of a PhD student | Bianca Antonio Gomes |
2022/09/15 - 2023/01/15 | Supervision of MSc students in the development of the game "Grasshopper". | Carolina Araújo; Francisco Rodrigues Pinto; Miguel Monteiro; Tiago Rebelo; Pedro Costa |
Distinções
Prémio
2024 | Best Position Paper at ICT4AWE(2024)
ICT4AWE, Portugal
|
2023 | Grasshopper Game_Award for the best project, chosen by the public, Media Play’2023
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2021 | ICEIS 2021 Best Student Paper Award
International Conference on Enterprise Information Systems (ICEIS), Portugal
|