Identification
Personal identification
- Full name
- Joana Maria Ribeiro da Silva
Citation names
- Silva, J.
- Silva, J. R.
Author identifiers
- Ciência ID
- 011A-FC28-0157
- ORCID iD
- 0000-0003-1372-561X
Email addresses
- joanas@upt.pt (Professional)
Telephones
- Telephone
-
- 225 572 00 (Professional)
Addresses
- Rua Dr. António Bernardino de Almeida, 541, 4200-072, Oporto, Oporto, Portugal (Professional)
Websites
- https://www.upt.pt/ (Professional)
Knowledge fields
- Social Sciences - Psychology
- Social Sciences - Psychology
- Social Sciences - Psychology
- Social Sciences - Psychology
- Social Sciences - Psychology
- Social Sciences - Psychology
- Social Sciences - Psychology
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
English | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Advanced (C1) |
French | Beginner (A1) | Intermediate (B1) | Intermediate (B1) | Beginner (A1) | Beginner (A1) |
German | Beginner (A1) | Beginner (A1) | Beginner (A1) | Beginner (A1) | Beginner (A1) |
Portuguese | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) | Proficiency (C2) |
Spanish; Castilian | Intermediate (B1) | Intermediate (B1) | Beginner (A1) | Intermediate (B1) | Beginner (A1) |
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2012/05/02 - 2015/08/30 | Researcher (Research) | Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2017/10/01 - Current | Assistant Professor (University Teacher) | Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal |
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal |
Other Careers
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2005/09/01 - 2006/07/31 | Técnico Psicologia 1 Cl (Técnico Psicologia) | Programa para a Prevenção e Eliminação do Trabalho Infantil (PEETI), Portugal |
Positions / Appointments
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2019/07/01 - 2022/09/01 | Coordenadora do Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde | Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2017/09/01 - Current | Psicóloga Clínica, psicoterapeuta | Clínica do Salgueiral, médica e dentária, Portugal |
2015/10/01 - 2017/08/30 | Investigadora de pós-doutoramento, financiamento pela FCT (SFRH/BPD/108674/2015), com o projeto " More than Words: Peripheral Psychophysiological Indicators of Change and Ambivalence in Psychotherapy" | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2006/09/01 - 2011/02/28 | Bolseira de Doutoramento (SFRH / BD / 29545 / 2006) com projecto “Attachment Disorganization and Attachment Disordered Behaviors in a Group of Portuguese Institutionalized Children” | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2007/09/01 - 2009/09/01 | Investigadora e membro formal da equipa (não doutorado) do projecto com financiamento competitivo (BIAL, refª 13/06) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2006/02/01 - 2006/08/31 | Consultora de um projecto de Psicologia aplicada ao conforto psicológico de materiais têxteis: COM4Wool - Reengenharia do Projecto de Tecidos Finos de Lã para a Valorização e Optimização do Conforto | Universidade do Minho, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2015/10/01 - 2017/09/30 | More than Words: Peripheral Psychophysiological Indicators of Change and Ambivalence in Psychotherapy
SFRH/BPD/108674/2015
Post-doc Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2006/09/01 - 2011/07/31 | Attachment disorganization and attachment disordered behaviors in institutionalized children
SFRH / BD / 29545 / 2006
PhD Student Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Concluded
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2022/01/16 - 2024/01/16 | Care4mommies: The longitudinal impact of psychological flexibility and compassion on mother-baby bonding
EXPL/PSI-GER/0259/2021
Researcher
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2012/05/01 - 2015/05/31 | Ambivalence and Therapeutic Failure
FCT - PTDC/PSI-PCL/121525/2010
Research Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2011/01/01 - 2013/12/31 | Strategic Project - UI 1662 - 2011-2012
PEst-C/PSI/UI1662/2011
Universidade do Minho, Portugal
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2007/01 - 2009/01 | Attatchment in institutionalized infants and narrative competence of their main caregivers: a study of infants cardiac activity
in the interaction with their caregiver through the BioBeAMS 2.0
13/06
Researcher
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação Bial
Concluded
|
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2019/08/01 - 2022/07/31 | International Credit Mobility with Montclair State University
2019-1-PT01-KA107-060472
Professor
Erasmus Plus, Belgium
|
Ongoing
|
Outputs
Publications
Book chapter |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Journal article |
|
Other
Other output |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2023/09/21 | Can mother’s compassion discriminate her attachment style? A study during pregnancy | 2nd Riseup-PPD International Conference
(Sofia, Bulgaria)
|
2023/07/24 | The role of mother's prenatal compassion and psychological flexibility in postpartum mother-to-infant bonding | ACBS World Conference 2023
ACBS (Nicosia, Cyprus)
|
2023/06/23 | Innovative Moments combined writing: explorative study of on-line feasibility and change outcomes | 54rd International Annual Meeting of the Society for Psychotherapy Research
SPR (Dublin, Ireland)
|
2022/06/16 | Pandemic’s effects on mental health of higher education students: a multi-level approach study across Portugal and the USA | ACBS World Conference 2022 |
2019/07/04 | Psychophysiological markers of change in successful CBT for depression: an exploratory study | 50th Society for Psychotherapy Research International Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Buenos Aires, Argentina)
|
2018/06 | Tracking narrative change in the context of extremism and terrorism: Adapting the Innovative Moments Coding System | 10th International Dialogical Self Conference
International Society for Dialogical Science (Braga, Portugal)
|
2018/06 | IMs as developmental markers of change in psychotherapy: An exploratory study | 49th Society for Psychotherapy Research International Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Amesterdão, Netherlands)
|
2017/06 | Psychophysiological markers of change in psychotherapy: An exploratory case study | 48th Society for Psychotherapy Research International Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Toronto, Canada)
|
2017/06 | The mediation role of relational schemas in the association between innovative moments and recovery in brief therapy for depression | 48th Society for Psychotherapy Research International Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Toronto, Canada)
|
2017/06 | Interface between Acceptance and Commitment Therapy and Strategic Therapy | ACBS Annual World Conference 15
ACBS (Sevilha, Spain)
|
2015/06 | Reconceptualization Innovative Moments as promoter of sustained change | 46th Society for Psychotherapy Research International Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Filadélfia, United States)
|
2014/08 | Ambivalence in emotion-focused therapy for depression: The maintenance of problematically dominant self-narratives. | 8th International Conference on the Dialogical Self,
International Society for Dialogical Science (Netherlands)
|
2014/08 | Innovative moments as predictors of symptom change in narrative therapy for depression | 8th International Conference on the Dialogical Self
International Society for Dialogical Science
|
2014/08 | Ambivalence in emotion-focused therapy for depression: The maintenance of problematically dominant self-narratives | 8th International Conference on the Dialogical Self
International Society for Dialogical Science (Haia)
|
2014/08 | Innovative moments as predictors of symptom change in narrative therapy for depression | 8th International Conference on the Dialogical Self
International Society for Dialogical Science (Haia, Netherlands)
|
2014/06 | Ambivalence in Narrative Therapy: A Comparison between Recovered and Unchanged Cases | 45th Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Copenhaga, Denmark)
|
2014/06 | How individual changes affect relational patterns: a qualitative analysis of Innovative Moments and the Core Conflictual Relationship Theme | 45th Annual Meeting
Society for Psychotherapy Research (Copenhaga, Denmark)
|
2013/09 | What does change when people change: Studying the narrative changes on depression with the CCRT and the Innovative Moments Coding System | 25th Society for Psychotherapy Research UK chapter Annual Conference
(Oxford, United Kingdom)
|
2013/07/12 | Comportamentos perturbados de vinculação em crianças institucionalizadas: Impacto da qualidade dos cuidados. Seminário de Investigação: Qualidade dos Cuidados e Desenvolvimento de Crianças em Acolhimento Institucional |
(Braga, Portugal)
|
2013/07 | What does change when people change: Studying the narrative changes on depression with the CCRT and the Innovative Moments Coding System | 44th Society for Psychotherapy Research International Annual Meeting
(Australia)
|
2013/06/22 | Estudo longitudinal do desenvolvimento físico e mental da criança adotada e sua relação com experiências prévias à adoção | VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia (SNIP).
Universidade deAveiro (Aveiro, Portugal)
|
2013/06/21 | Comportamentos perturbados de vinculação em crianças institucionalizadas: Impacto da qualidade dos cuidados | VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia (SNIP)
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2013/06/21 | Desenvolvimento mental e sensibilidade da cuidadora e da mãe por adopção: Diferenças entre crianças retraídas e não retraídas | VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia (SNIP)
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2013/06/21 | Interacção entre os níveis de cortisol e oxitocina na predição das estratégias de vinculação em crianças institucionalizadas | VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia (SNIP)
Universidadede Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2013/06/09 | Innovative moments and psychotherapeutic change | SEPI anual meeting
(Barcelona, Spain)
|
2013/06 | Mudança narrativa em depressão: Padrões relacionais e Momentos de inovação | VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
|
2012/07/09 | Oxytocin and cortisol as neuroendocrine biomarkers of attachment disordered behaviors in institutional reared children | International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD)
(Canada)
|
2012/04 | Physical growth, mental development and social withdrawal: Comparison between adopted and institutionalized children | 13th World Congress of the World Association for Infant Mental Health,
(Cape Town, South Africa)
|
2012/04 | Developmental trajectories in institutionalized children: Inter- and intra-individual associations with child, family, and institutional factors | 13th World Congress of the World Association for Infant Mental Health
(Cape Town, South Africa)
|
2012/04 | Disturbances of attachment in community and institutionalized children in preschool age: A comparative study | 13th World Congress of the World Association for Infant Mental Health
(Cape Town, South Africa)
|
2012/04 | Developmental trajectories in institutionalized children: Inter- and intra-individual associations with child, family, and institutional factors | 13th World Congress of the World Association for Infant Mental Health,
(Cape Town, South Africa)
|
2011/11 | Na família adotiva e no CAT: Estudo comparativo do desenvolvimento | Na família adotiva e no CAT: Estudo comparativo do desenvolvimento.
(Maia, Portugal)
|
2011/05 | Vinculação e Segurança Afectiva | II Encontro Crescer em Família
ASAS/CAFAP (Portugal)
|
2011/03 | Disorganization and attachment disorder behaviors in Portuguese institutionally reared children | Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development,
(Montreal, Canada)
|
2011/03 | Neuroendocrine functioning and quality of care in portuguese institutionally-reared children: Preliminary longitudinal findings | Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development
(Montreal, Canada)
|
2011/02/05 | Comportamentos perturbados de vinculação em crianças em Centros de Acolhimento Temporário: Papel da prestação de cuidados do contexto institucional | I Congresso Internacional de Psicologia do Desenvolvimento
ISPA (Lisboa, Portugal)
|
2011/02/03 | Desenvolvimento físico e mental do CAT para a família adoptiva: O papel da qualidade dos cuidado | I Congresso Internacional de Psicologia do Desenvolvimento
ISPA (Lisboa, Portugal)
|
2011/02/03 | Trajectórias de desenvolvimento físico e mental em crianças em Centros de Acolhimento Temporário: Papel dos factores de risco familiar e do contexto institucional | I Congresso Internacional de Psicologia do Desenvolvimento.
ISPA (Lisboa, Portugal)
|
2011 | Problemas na CBCL em crianças institucionalizadas: Relação com outros domínios de desenvolvimento da criança e com o contexto de cuidados. Avaliação da Psicopatologia em Crianças e Adolescentes: Aferição da bateria | ASEBA
UCP, Porto (Porto, Portugal)
|
2010/06 | Early deprivation, quality of care and developmental catch-up in postinstitutionalized children | 12th World Congress of the World Association for Infant and Mental Health
(Leipzig, Germany)
|
2010/06 | Early deprivation, quality of care and developmental catch-up in postinstitutionalized children | 12th World Congress of the World Association for Infant and Mental Health (WAIMH)
(Leipzig, Germany)
|
2010/06 | Attachment in institutionally-reared children and caregivers' narrative competence: Child's cardiac activity during interactions with the caregiver | 2th World Congress of the World Association for Infant and Mental Health (WAIMH)
(Leipzig, Germany)
|
2010/06 | Disorganization and attachment disordered behaviors in institutionalized infants: Prevalence and associations with quality of care | 12th World Congress of the World Association for Infant and Mental Health (WAIMH)
(Leipzig, Germany)
|
2010/03/13 | Indiscriminate attachment behavior among institutionally-reared infants using the RISE assessment: Relations to maternal risk | XVIIth Biennial International Conference on Infant Studies (ICIS)
(Baltimore, United States)
|
2010/03/12 | Attachment disordered behaviours in Portuguese institutionally-reared infants | XVIIth Biennial International Conference on Infant Studies (ICIS)
(Baltimore, United States)
|
2010/02/04 | Crescimento físico, desenvolvimento mental, sócio-emocional e neurobiológico e temperamento de crianças em Centros de Acolhimento Temporário | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia (SNIP).
Universidade doMinho (Braga, Portugal)
|
2010/02/04 | Perturbações de Vinculação em Bebés em Centros de Acolhimento Temporário: Dados Preliminares | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia (SNIP). Universidade do Minho, Braga, 4-5 de Fevereiro
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2009/06 | Effects of institutionalization on infants’ physical growth, mental development, temperament, neuro-endocrine, and social-emotional functioning: Preliminary data | 0th International Meeting of the Society for Psychotherapy Research
(Chile)
|
2009/06 | Caregiver’s narrative competence and child development: A comparison study with a normative sample and a risk sample with institutionalized children | 39th Annual Meeting Jean Piaget Society
(Utah, United States)
|
2008/10 | Attachment transmission and arital representations | ASA Conference
(Bertinoro, Italy)
|
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2018/10 - Current | Intervenção Cognitiva em Adolescentes com Ansiedade Social Moderada: Avaliação do Processo e do Resultado Terapêutico
(Cognitive Intervention with Adolescents with Moderate Social Anxiety: Assessment of the Therapeutic Process and Outcome)
Co-supervisor
|
Programa Doutoral em Psicologia Clínica e Aconselhamento (PhD)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2022/10/01 - 2023/12/04 | Terapia de Aceitação e Compromisso em Adolescentes com Perturbação de Ansiedade Social: Processos e Resultados de Mudança
do Pré ao Pós-intervenção
Co-supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2022/10/01 - 2023/12/01 | Preditores Psicológicos do Stress Digital em Estudantes Universitários
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2022/10/01 - 2023/12/01 | Estudo das Qualidades Psicométricas de uma Escala de Stress Digital
Co-supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2022/10/01 - 2023/09/07 | Innovative Moments and Social Anxiety Sympthomathology in Adolescents Submitted to Acceptance and Commitment Therapy
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2022/10/01 - 2023/07/30 | Processos de mudança em ACT para
adolescentes com Perturbação de Ansiedade Social: O papel da Inflexibilidade Psicológica, Aceitação e Ação Comprometida
Co-supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2021/10/10 - 2023/01/27 | Flexibilidade psicológica e stress académico em estudantes universitários: antes e após vacinação.
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2021/10/06 - 2022/10/31 | Impacto da Vinculação e da Flexibilidade Psicológica Materna no Vínculo ao Bebé nos Primeiros Meses de Vida
Co-supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2020/10 - 2021/07 | Ajustamento Psicológico de Adultos Portugueses à Pandemia por COVID-19: O Papel da Centralidade do Acontecimento e da Flexibilidade
Psicológica
(Psychological adjustment of Portuguese adults to COVID-19 pandemic: The role of centrality of event and psychological flexibility)
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2019/10 - 2020/10 | Análise qualitativa da perspetiva dos professores sobre a agressividade na adolescência: um estudo exploratório
(Qualitative analysis of teachers' perspective over aggressive behavior in adolescence: an exploratory study)
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2019/10 - 2020/07 | Promoção de inovação narrativa na escrita expressiva: impacto na sintomatologia psicopatológica e no ajustamento global
(Promotion of narrative innovation in expressive writing: impact on psychopathological symptomatology and global adjustment)
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2019/10 - 2020/07 | Intervenção em adolescentes para a prevenção do comportamento agressivo em contexto escolar: um estudo exploratório
(Intervention in adolescents for the prevention of aggressive behavior in school context: an exploratory study)
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2019 - 2020/07 | Ajustamento psicológico e ajustamento global após rutura conjugal: Análise exploratória de mediadores
(Psychological and global adjustment after marital rupture: Exploratory analysis of mediators)
Supervisor
|
Mestrado em Psicologia Clínica e da Saúde (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Departamento de Psicologia e Educação, Portugal
|
2017 - 2018 | Escrita Expressiva e Momentos de Inovação
(Expressive Writing and Innovative Moments)
Co-supervisor
|
Mestrado integrado em psicologia (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal
|
2017 - 2018 | Escrita Expressiva e Regulação Emocional
(Expressive Writing and Emotional Regulation)
Co-supervisor
|
Mestrado em Psicologia (Master)
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal
|
2016 - 2017 | Marcadores de ambivalência na ansiedade: Um estudo de caso de Insucesso
(Ambivalence markers in anxiety: an unchanged case study)
Co-supervisor
|
Mestrado integrado (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2016 - 2017 | Marcadores de ambivalência na ansiedade: Um estudo de caso de sucesso
(Ambivalence Markers in Anxiety: A recovered case study)
Co-supervisor
|
Mestrado integrado em Psicologia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2018/10/01 - 2019/02/15 | Colaboração na Organização da 1ª semana da Psicologia, Departamento de Psicologia e Educação, Universidade Portucalense
(Member of the organizing committee of the 1st Week of Psychology, Department of Psychology and Education, Portucalense University) (2019/02/04 - 2019/02/06)
Meeting (Member of the Organising Committee)
|
Universidade Portucalense Infante Dom Henrique, Portugal |
2017/01/15 - 2018/06/16 | Colaboração na Organização da 10th International Dialogical Self Conference, Escola de Psicologia, Universidade do Minho
(Member of the Organizing Committee of the 10th International Dialogical Self Conference, School of Psychology, University
of Minho) (2018/06/13 - 2018/06/16)
Conference (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2006/02/01 - 2007/07/13 | Colaboração na organização da International Attachment Conference, realizada no Campus de Gualtar, Instituto de Educação e
Psicologia, Universidade do Minho (2007/07/11 - 2017/07/13)
Conference (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2023/07/04 | Programa online de autoajuda no luto – Um estudo de viabilidade “Escrita no luto”
(Thesis) Main arguer
|
Eduarda Carvalheira (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2022/03/25 | A intervenção cognitivo-comportamental mediada por uma aplicação móvel para a ansiedade social no apoio psicológico universitário
(Thesis) Main arguer
|
Carla Oliveira Pratas (PhD)
Universidade de Aveiro Departamento de Educação e Psicologia, Portugal
|
2021/06/29 | The Effectiveness of Combined Writing in Preventing Psychological Problems: The Role of Ambivalence
(Thesis) Main arguer
|
Janine Marinai (Master)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2020/06/29 | Escrita Expressiva no Bem-Estar: Impacto das Experiências Difíceis e dos Recursos
(Thesis) Main arguer
|
Ana Luísa Alves (Master)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2019 | Luto prolongado, mudança narrativa e ambivalência: como se constrói significado após uma perda?
(Prolonged grief, narrative change and ambivalence: how to reconstruct meaning from a loss?)
(Thesis) Main arguer
|
Rita Magalhães de Castro (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2019 | A motivação do professor de violino: estudo multidimensional sobre a influência das percepções dos professores face à motivação
dos alunos
(Motivation of a violin teacher: multidimensional study of teachers' perceptions in the face of students' motivations)
(Thesis) Main arguer
|
Joana Maria Luciano Nogueira (Master)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
2019 | Estimulação transcraniana por corrente contínua combinada com psicoterapia no tratamento da depressão
(Transcranial direct current stimulation combined with psychotherapy in the treatment of depression)
(Thesis) Main arguer
|
Rui Filipe de Sousa Vieira (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2017 | A perspetiva dos clientes relativamente ao impacto dos acontecimentos significativos: Casos de sucesso e insucesso
(The perspective of clients regarding the impact of significant events: Successful and Unsuccessful cases)
(Thesis) Main arguer
|
Sílvia Patrícia Ribeiro da Silva (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2017 | Ambivalência e Resolução da Ambivalência: Uma Análise da Interação Terapêutica
Ambivalence and Ambivalence Resolution: An analysis of the Therapeutic Interaction
(Thesis) Main arguer
|
Sara Maria do Nascimento Dinis Pereira (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2017 | Sincronia Psicofisiológica entre terapeuta e cliente em acontecimentos significativos em psicoterapia
(Psychophysiological synchrony between therapist and client in significant events in psychotherapy)
(Thesis) Main arguer
|
Vânia Cristina Martins da Silva (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2016 | O poder preditivo dos Momentos de Inovação de reconceptualização na fase final do processo terapêutico
(The predictive power of reconceptualization innovative moments at the final phase of the therapeutic process)
(Thesis) Main arguer
|
Janine Alves Dias (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2016 | Processo de externalização em terapia narrativa: Desenvolvimento de um sistema de codificação
(Externalizing processes in narrative therapy: developing a coding system)
(Thesis) Main arguer
|
Marta Vilas Boas Correia (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2015 | Escola, conhecer o presente para moldar o futuro
(School, knowing the present to shape the future)
(Thesis) Main arguer
|
Márcia Filipa Silva Gomes (Master)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2015 | A nossa casa na sala de aula. Influência do funcionamento familiar no processo de aprendizagem da criança e do adolescente
(Our home in the classroom: Influence of family functioning in children and adolescents learning)
(Thesis) Main arguer
|
Tânia Cristina Almeida Teixeira (Master)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2015 | Se bem me lembro?
(If I remember it well?)
President of the jury
|
João Pedro Morais (Master)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
2015 | A prática da Psicologia Clínica numa instituição particular de solidariedade social
President of the jury
|
Francisca Rodrigues (Master)
Universidade Lusíada Porto, Portugal
|
Distinctions
Award
1992 | Prémio de Mérito Escolar
Fundação Martins Sarmento, Portugal
|
Other distinction
2006 | Prémio Fundação Engenheiro António de Almeida
Fundação Engenheiro António de Almeida, Portugal
|
2003 | Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal
|
2002 | Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal
|
2001 | Prémio de Mérito Escolar
Universidade do Minho, Portugal
|