???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
João Gomes Reis

Citation names

  • Reis, João Gomes

Author identifiers

Ciência ID
051D-A4C7-D3AA
ORCID iD
0000-0001-8729-4512
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?user=XV7vse4AAAAJ&hl=en

Knowledge fields

  • Humanities - Arts - Performing Arts Studies (Musicology, Theater Science, Dramaturgy)

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
German Beginner (A1) Beginner (A1) Beginner (A1) Beginner (A1)
Education
Degree Classification
2020 - 2021/09/01
Concluded
Music MA - Musicology (Master)
Major in Musicology
Goldsmiths University of London, United Kingdom
"Mapping the musician: exploring musical practice in two European educational contexts" (THESIS/DISSERTATION)
Distinction
2017 - 2019/07/22
Concluded
Ensino de Música (Mestrado)
Major in Formação Musical
Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, Portugal

Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo, Portugal
"A ausência de repertório culturalmente próximo dos alunos na disciplina de Formação Musical do Ensino Especializado de Música" (THESIS/DISSERTATION)
18
2014 - 2017/07/03
Concluded
Educação Musical (Licenciatura)
Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, Portugal
17
Projects

Grant

Designation Funders
2016 - 2017 Apoio a estudantes cegos – Musicografia Braille
n/a
Bolseiro de Colaboração
Instituto Politécnico do Porto - Núcleo de Apoio à Inclusão Digital, Portugal
Concluded
2016 - 2016 Visual Impairment and Specialized Music Education: Braille musicography as a technological device that promotes inclusive educational practices and attitudes
Integration into Research Grant Fellow
Instituto Politécnico do Porto Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical, Portugal
Concluded
Outputs

Publications

Journal article
  1. Reis, João Gomes (051D-A4C7-D3AA); Duarte, Pedro. "O currículo, a educação musical e as realidades individuais de cada estudante: um ensaio em defesa da inclusão cultural no ensino de música". Revista da Abem 26 41 (2018): 5-20. http://dx.doi.org/10.33054/abem2018b4101.
    Open access • Published • 10.33054/abem2018b4101
Thesis / Dissertation
  1. Reis, João. "A ausência de repertório culturalmente próximo dos alunos na disciplina de Formação Musical do Ensino Especializado de Música". Master, Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, 2019. https://www.researchgate.net/publication/334807356_A_ausencia_de_repertorio_culturalmente_proximo_dos_alunos_na_disciplina_de_Formacao_Musical_do_Ensino_Especializado_de_Musica?channel=doi&linkId=5d41b21ba6fdcc370a711ad0&showFulltext=true.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2019/08 A ausência de repertório culturalmente próximo dos alunos na disciplina de Formação Musical 2nd International Conference of Research in Education
Instituto Superior de Engenharia do Porto - Instituto Politécnico do Porto (Porto, Portugal)
2018 Music Education and the blind: Braille music as a technological device for an inclusive and meaningful learning. Third Research Symposium on Social Impact of Making Music
CIPEM - Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical (Porto, Portugal)
2018 O currículo, a educação musical e as realidades individuais de cada estudante: um ensaio em defesa da inclusão cultural no ensino da música CIPEM 20 anos de Investigação e Prática
CIPEM - Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical (Porto, Portugal)
2018 A musicografia braille e o ensino especializado de música Encontro de Investigação em Música (ENIM’18)
SPIM - Sociedade Portuguesa de Investigação em Música (Porto, Portugal)

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2019/09 - Current International Conference of CIPEM "Challenges in Music Education" (2019/09)
Conference (Other)
Instituto Politécnico do Porto Centro de Investigação em Psicologia da Música e Educação Musical, Portugal