???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Cátia Magalhães

Citation names

  • Magalhães, Cátia

Author identifiers

Ciência ID
0F15-1BF9-D79F

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Spanish; Castilian Beginner (A1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Beginner (A1)
French Beginner (A1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Beginner (A1)
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
Education
Degree Classification
2021
Concluded
Agregação (Título de Agregado)
Major in Ciências da Educação - Educação para a Saúde
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2017 - 2020
Concluded
Mindful, compassion and mental health literacy in adolescents - em colaboração com a Univ da Carolina do Norte (Pós-doutoramento)
Major in Educação para a saúde
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2016
Concluded
Especialista em Psicologia Clínica e da Saúde (Título de especialista)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
2016
Concluded
Especialista em Psicologia do Desporto (Título de especialista)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
2016
Concluded
Especialista em Psicologia Comunitária (Título de especialista)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
2013
Concluded
Ciências Sociais em colaboração com o curso de Health Promotion (departamento da Univ Utah) (Doutoramento)
Universidade de Lisboa, Portugal
"“Effectiveness of the Strengthening Families Program 6-11 Years among US Portuguese Immigrant Families and Families in Portugal Compared to SFP Norms”." (THESIS/DISSERTATION)
2008
Concluded
pos -gradução vitimização da criança e do adolescente (Pós-Graduação)
Universidade de Lisboa Faculdade de Medicina, Portugal
"vitimização da criança e do adolescente" (THESIS/DISSERTATION)
2005
Concluded
licenciatura em psicologia clinica (Licenciatura)
Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
"Estágio na área da psicologia clínica, seminários clínicos e reunião científicas " (THESIS/DISSERTATION)
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2019 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2014 - 2019 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2012 - 2014 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2019 - Current Membro colaborador Universidade de Lisboa Instituto de Saúde Ambiental, Portugal
2016 - Current membro integrado Instituto Politécnico de Viseu Centro de Estudos em Educação Tecnologia e Saúde, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2023/02 - 2025 Intercultural Approach to Prevent Harmful Practices
101097087
Researcher
Ongoing
2023 - 2025 COBLAGES-Using Community-Based Learning to Prepare Higher Education Students for an Ageing World
OOO
Researcher
Erasmus
Ongoing
2023/01 - 2024/12 Projeto Poch Stay With Us
POCH-02-53I2-FSE-000027
Researcher
Ongoing
2020/11 - 2023/07 MAIs - Mulheres Agricultoras em Territórios do Interior
0000
Researcher
Ongoing
2020 - 2021 AppSaúde: Empoderar para melhor Viver
000
Researcher
Concluded
2016 - 2018 O Educador Social no trilhar de caminhos para a prevenção da violência no relacionamento entre jovens
REF
Researcher
2010 - 2013 European Family Empowerment: Improving family skills to prevent alcohol and drug related problems
0
Researcher
2009 - 2012 Club Health
0
Researcher
2005 - 2008 ECRIP -Study of recreative culture as a means of prevention
2004319
Researcher
Concluded

Other

Designation Funders
2020/12 - Current Mindflex
0000
Researcher
Ongoing
2020 - 2022 Valorizar a Agricultura Familiar
000
Researcher
Concluded
2021 - 2021 Escola de Verão -METODOLOGIA DE HISTÓRIAS DE VIDA COMO FERRAMENTA PROMOTORA DA SAUDE E IGUALDADE GÉNERO
000
Researcher
Concluded
2020 - 2020 scola de Verão - Agroecologia e Sistemas Alimentares Sustentáveis,
000
Researcher
Concluded
2017 - 2019 EPOPS - Empowering Parents Organizations to Prevent Substance-use
758400 – JUST-2016-AG-DRUG
Researcher
Concluded
2016 - 2017 European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction-EMCDDA and IREFREA family-based prevention interventions study
0
Researcher
2014 - 2016 Survey conduct in Europe of Evidence-based prevention programme providers (gender outcomes analysis of the effectiveness of programs for girls and boys) UNODC (United Nations Office on Drugs and Crime)
0
Researcher
Outputs

Publications

Book
  1. 0000. Modelos e Práticas nos Comportamentos Aditivos e dependências: da Prevenção à Reinserção. Edições Esgotadas. 2024.
    In press
  2. 0000-0001-9611-7390. Desafios e Perspetivas na Intervenção Psicossocial. Edições Esgotadas. 2023.
    Published • Editor
  3. Magalhães, Cátia; Amante, Maria João; Xavier, Paula; Fonseca, Susana. Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco III - Da Prevenção à promoção da Autonomia. ESEV. 2022.
    https://doi.org/10.34633/978-989-53495-8-6
  4. Magalhães, Cátia; Amante, M. J.; Xavier, P.; Fonsec, S.. Reflexões em torno da COVID-19: Famílias, Crianças e Jovens em Risco.. 2021.
    Published
  5. Calafat, Amador; Blay, Nicole; Bellis, Mark; Hughes, Karen; Kokkevi, Anna; Mendes, Fernando; Cibin, Barbara; et al. Tourism, nightlife and violence: a cross cultural analysis and preventive recommendations.. 2011.
Book chapter
  1. Susana Fonseca; Catia Magalhães; Ana Berta Alves. "Intervenção socioeducativa: desafios e potencialidades para a educação social". In desafios e perspetivas na intervenção psicossocial. Edições Esgotadas, 2023.
    Published
  2. Dário Gomes; Catia Magalhães; Paula Xavier. "A Importância do Voluntariado no Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais dos Jovens". In Intervenção da Educação Social com públicos especialmente vulneráveis. 2023.
    Published
  3. Magalhães, C. et al.. "Aspects of Family Violence and Child Violence Prevention in Portugal". In Handbook of Anger, Aggression, and Violence.. Springer, 2023.
    Published
  4. Alves,A.B.; Magalhães,C.; Carraça,B; Sargento,J.. "Autocuidadoe mindfulness em profissionais do contexto social". In Ciências Humanas:desafios metodológicos e resultados empíricos. 2022.
    Published
  5. Magalhães,C.. "Inflexibilidade psicológica,fadiga de compaixão pandémica,mindfulness em profissionais de saúde portugueses". In Ciências da Saúde:Pluralidade dos Aspetos que interferem na saúde humano. 2022.
    Published
  6. Magalhães,C.; Brinca,J.. "A intervenção psicossocial nas esquipas de rua em Portugal,em contexto de COVID-19:o contributo da empatia e da compaixão". In Articulação Ensino-Serviço-Comunidade na Saúde:Possibilidades e Desafios. 2022.
    Published
  7. Campos, Sofia; Gonçalves, Amadeu; Ferreira, Manuela; Magalhães, Cátia; Cardoso, Ana Paula; Guiné, Raquel P. F.. "Estilos de vida em estudantes do ensino superior". 2022.
  8. Gonçalves, Amadeu; Ferreira, Manuela; Campos, Sofia; Magalhães, Cátia; Cardoso, Ana Paula; Guiné, Raquel P. F.. "Comportamentos aditivos numa amostra de estudantes do ensino superior". 2022.
  9. Gaspar de Matos et al.. "Saúde mental, bem estar e a pandemia por COVID-19: a Aventura Social preparando o dia seguinte e o futuro". In Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco III – da Prevenção à promoção da Autonomia. 2022.
    Published
  10. Gomes et al.. "O papel do voluntariado Jovem nas Motivações e Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais". In Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco III – da Prevenção à promoção da Autonomia. 2022.
    Published
  11. Joana Brinca et al.. "Práticas Pedagógicas Inovadoras no ensino superior: configurações teóricas e desafios". In Educação em Perspetiva: reflexões e aprendizados. Bagai, 2022.
    Published
  12. Magalhães, Cátia. "A intervenção psicossocial nas equipas de rua em Portugal em contexto e COVID-19: contributos da empatia e da compaixão". 2021.
    Published
  13. Magalhães, Cátia. "Recursos para crianças, jovens, famílias e profissionais na pandemia de COVID-19". In Diálogos de Educação. 2021.
    Published
  14. Magalhães, Cátia. "mental health literacy, psychological flexibility and fear of compassion: contributions of gender and its associations with depression and anxiety in adolescents". New Science Publisher, 2021.
    Published
  15. Magalhães, Cátia. "Distress and mental health". New Science Publisher, 2021.
  16. "Mindfulness-based soccer interventions, self-compassion and self-criticism on flow and perceived soccer performance". In Psychological Distress: Current Perspectives and Challenges. United States, 2021.
    Published
  17. Xavier, P.; A. "Pandemia COVID-19 e Qualidade de Vida:Perceções de Estudantes de Ensino Superior Portugueses". In Reflexões em torno da COVID-19: famílias, crianças e jovens em risco. 2021.
    Published
  18. Magalhães, Cátia; Alves,A.B; Carraça,B.; Sargento,J.. "Recursos para crianças,jovens,famílias e profissionais na pandemia de COVID-19". 2021.
  19. Xavier, Paula; Amante, Maria João; Araújo, Lia; Fonseca, Susana; Magalhães, Cátia; Silva, Carla; Cordeiro, Leandra. "Pandemia COVID-19 e Qualidade de Vida: Perceções de Estudantes de Ensino Superior Portugueses". Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viseu, 2021.
  20. Magalhães, Cátia. "The role of fathers in successful child development: A summary of the empirical literature and resources for family therapists". Atena, 2020.
    In press
  21. Brinca, et al.. "A redução de riscos e minimização de danos e os desafios da intervenção de proximidade em Portugal". In Ciência em Foco volume IV. Pantanal Editora, 2020.
    Published
  22. Magalhães, Cátia. "Psychological flexibility, mindfulness and compassion in adolescence". In what to know about mindfulness. Nova Science Publisher, 2020.
    Published
  23. Magalhães, Cátia. "Mindfulness compassion and psycholgohical flexibility based intervention to sport performance". Nova Science Publisher, 2020.
    Published
  24. Magalhães, Cátia. "Family Based Prevention Programs for Children and Adolescents". routledge, 2020.
    Published
  25. Magalhães, Cátia. "A redução de riscos e minimização de danos e os desafios da intervenção de proximidade em Portugal". 2020.
    Published
  26. Kumpfer, et al.. "Cultural and gender adaptations of evidence-based family interventions". In Psychological Insights for Understanding COVID-19 and Families, Parents and Families.. Springer, 2020.
    Published
  27. MagMhae. "Mindfulness, self-compassion and psychological flexibility on adolescence". In What to Know about Mindfulness. Nova Science Publisher, 2020.
    Published
  28. Magalhaes. "Mindfulness compassion and psychological flexibility based interventions to sport performance". In PERFORMANCE, AND PSYCHOLOGY AN ESSENTIAL GUIDE TO SPORTS PERFORMANCE. United States: Nova Science Publisher., 2020.
    Published
  29. Magalhães, Cátia. "A redução de riscos e a minimização de danos e os desafios da intervenção de proximidade em Portugal". In Ciência em Foco volume IV. 2020.
    Published
  30. Magalhães, Cátia. "Strengthening Families Program". Springer, 2019.
  31. Magalhães, Cátia. "Personality disorders and quality of Life in a Portuguese Primary Care Patient´s Clinical Sample". 2019.
  32. Kumpfer, Karol; Magalhães, Cátia; Brown, Jaynie. "Strengthening Families Enrichment Program". Springer, 2019.
  33. Magalhães, Cátia. "Prevention as Treatment: Enhancing resilience in high-risk children". oxford press, 2016.
  34. Magalhães, Cátia. "Impact of Family Structure, Culture, and Family-Based Interventions on Children´s Health". springer, 2016.
  35. Magalhães, Cátia. "Strengthening Families for middle/late childhood". Psychology Press, 2016.
  36. Magalhães, Cátia. "Strengthening Families Program". Routledge, 2016.
  37. Magalhães, Cátia. "Cultural and Gender Adaptations of evidence-based family i". In Family-based Prevention Programs for Children and Adolescents: Theory, Research, and Large-Scale Dissemination. Psychology Press., 2016.
Conference paper
  1. Magalhães, Cátia; Sargento, J.; Alves,A.B; Carraça,C.. "No combate ao Coronavirus:recursos e estratégias". 2021.
    Published
  2. Ribeiro, Esperança; Felizardo, Sara; Novo, Rosa; Prada, Ana Raquel Russo; Magalhães, Cátia. "Contributions to training in social education: solving conflicts in dating and empathy". 2018.
  3. Jales Ribeiro, Esperança; Sara, Felizardo; Novo, Rosa; Prada, Ana; Magalhães, Cátia. "Contributions to training n social education: Solving conflicts in dating and empathy". 2018.
  4. Ribeiro, Esperança; Felizardo, Sara; Novo, Rosa; Prada, Ana Raquel Russo; Magalhães, Cátia. "Contributions to training in Social Education: solving conflicts dating and empathy". 2018.
  5. Ribeiro, Esperança; Felizardo, Sara; Novo, Rosa; Prada, Ana Raquel Russo; Magalhães, Cátia. "Perceção da empatia em estudantes de educação social: implicações para a formação no ensino superior". 2018.
  6. Fernandes, Rosina; Araújo, Patrícia; Martins, Emília; Mendes, Francisco; Magalhães, Cátia. "Comportamento de jovens consumidores: orientações para a educação social na promoção do consumo frugal, ético e sustentável". 2016.
  7. Marques, Carla; Mendes, Francisco; Martins, Emília; Magalhães, Cátia. "Crianças e jovens em risco/perigo: contributos para a caracterização de uma CPCJ da região norte de Portugal". 2016.
  8. Araújo, Patrícia; Martins, Emília; Fernandes, Rosina; Mendes, Francisco; Magalhães, Cátia. "O Método das Histórias de Vida na Investigação Qualitativa em Psicologia". 2016.
  9. Neves, Susana; Martins, Emília; Magalhães, Cátia; Fernandes, Rosina; Mendes, Francisco. "Instituição, regulação emocional e satisfação com a vida numa amostra de adolescentes portugueses". 2016.
  10. Magalhães, Cátia; Kumpfer, Karol. "Prevention science: family evidence-based, adolescents and drug use". 2015.
Journal article
  1. Altafim, E.; Magalhães, C. ; Linhares, L.. "Prevention of child maltreatment: Integrative review of findings from an evidence-based parenting program". Trauma, Violence, & Abuse (2023):
    Published
  2. Magalhães, Cátia; Carraça,B.; ALves,A.B.; Sargento,J.. "TRINKA E JOÃO NO COMBATE AO GRANDE VÍRUS:UM RECURSO PARA CRIANÇAS, FAMÍLIAS E PROFISSIONAIS NA PANDEMIA DE COVID-19". (2022):
    In press
  3. Araújo, Lia; Fonseca, Susana; Amante, Maria João; Xavier, Paula; Silva, Carla; Cordeiro, Leandra; Magalhães, Cátia. "Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19". (2022): http://hdl.handle.net/10400.19/7659.
    10.12707/RV21109
  4. Araújo,Lia; Fonseca,Susana; Amante,Maria João; Xavier,Paula; Silva,Carla; Cordeiro,Leandra; Magalhães,Cátia. "Saúde mental em estudantes do ensino superior politécnico na pandemia COVID-19". (2022): http://scielo.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0874-02832022000100218.
  5. Ferreira, Manuela; Campos, Sofia; Magalhães, Cátia; Gonçalves, Amadeu; Nelas, Paula; Cardoso, Ana Paula; Guiné, Raquel P. F.. "Literacia em comportamentos aditivos nos estudantes do ensino superior". (2022): http://hdl.handle.net/10400.19/7475.
    10.29352/mill0211e.27653
  6. Ferreira, Manuela Maria Conceição; Campos, Sofia; Magalhães, Cátia; Gonçalves, Amadeu; Nelas, Paula; Cardoso, Ana Paula; Guiné, Raquel. "Literacia em comportamentos aditivos nos estudantes do ensino superior". (2022): https://doi.org/10.29352/mill0211e.27653.
    https://doi.org/10.29352/mill0211e.27653
  7. Magalhães, Cátia. "parent´s organizations empowerment towards community and environmental prevention: a systematic literature review". Journal of Drug and Alcohol Research (2021):
    Published
  8. Magalhães, Cátia. "Food intake, physical activity and quality of life among children and youth". Work 69 (2021): 475-484.
    Published
  9. Magalhães, Cátia. "A multi-site study of the ACT raising safe kids program in Portugal". Journal of Aggression, maltreatment & trauma (2021):
    Published
  10. Magalhães, Cátia. "Alimentação, atividade física e qualidade de vida em crianças e jovens". Work Study (2020):
    In press
  11. Magalhães, Cátia. "Implementação de um programa de competências parentais na região Centro de Portugal". Acta Paulista de Enfermagem (2020):
    In press
  12. Santos, Ana Isabel Pratas Martins dos; Martins, Emília; Magalhães, Cátia; Mendes, Francisco; Fernandes, Rosina; et al.. "Impacto de um programa de competências parentais no stress e competências de atenção plena". (2020): http://hdl.handle.net/10400.19/6704.
    http://dx.doi.org/10.37689/acta- ape/2020AE02826
  13. Magalhães, Cátia; Carraça, Bruno. "An online school-based prevention programme targeting substance use, depression, and anxiety in adolescence: improving impact and accessibility". (2020): http://hdl.handle.net/10400.19/6383.
    10.1016/S2589-7500(19)30239-0
  14. Santos,Ana Isabel Pratas Martins dos; Martins,Emília da Conceição Figueiredo; Magalhães,Cátia Clara Ávila; Mendes,Francisco Emiliano Dias; Fernandes,Rosina Inês Ribeiro de Sá. "Impacto de um programa de competências parentais no stress e competências de atenção plena". (2020): http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-21002020000100480.
  15. Carvalho et al.. "The role of non-verbal communication in the context of leadership and marketing". Revista Portuguesa de Marketing (2020):
    Published
  16. Magalhães et al.. "Review of Community Prevention Studies Empowering Parents as a Vector of Prevention". Journal of Drug and Alcohol Research (2020):
    Published
  17. Magalhães, Cátia. "Mindful compassion training on elite soccer: effects, roles and associations on flow, psuchological distress". (2019):
  18. Magalhães, Cátia. "Strengthening Families Program: An Evidence Based Family Intervention for Parents of High-Risk Children". (2018):
  19. Magalhães, Cátia. "Cultural Adaptation and Implementation of Family Evidence-Based Interventions with Diverse Population". (2017):
  20. Neves, Susana; Martins, Emília; Magalhães, Cátia; Mendes, Francisco. "Institucionalização, regulação emocional e satisfação com a vida numa amostra de adolescentes portugueses". (2016): http://hdl.handle.net/11067/3505.
    https://doi.org/10.34628/6fpt-bt71
  21. Martins, Emília; Mendes, Francisco; Fernandes, Rosina; Magalhães, Cátia. "Risk of malnutrition in a sample of community-dwelling elderly". (2016): http://hdl.handle.net/10400.19/4047.
  22. Mendes, Francisco; Fernandes, Rosina; Martins, Emília; Magalhães, Cátia; Araújo, Patrícia. "Physical activity and health state selfperception by portuguese adults". (2016): http://hdl.handle.net/10400.19/4048.
    10.1186/s12913-016-1423-5
  23. Lopes, Ana Isabel; Mendes, Francisco; Magalhães, Cátia; Fernandes, Rosina; Martins, Emília. "A atividade processual de uma comissão de proteção de crianças e jovens do centro de Portugal". (2016): http://hdl.handle.net/11067/3503.
    https://doi.org/10.34628/y18r-cs39
  24. Marques, Cátia; Mendes, Francisco; Fernandes, Rosina; Martins, Emília; Magalhães, Cátia. "Crianças e jovens em risco/perigo : contributos para a caracterização de uma CPCJ da região norte de Portugal". (2016): http://hdl.handle.net/11067/3506.
    https://doi.org/10.34628/dfjf-kb83
  25. Kumpfer, Karol; Magalhães, Cátia; Xie, Jing. "Cultural Adaptation and Implementation of Family Evidence-Based Interventions with Diverse Populations". (2016): http://hdl.handle.net/10400.19/4164.
    DOI 10.1007/s11121-016-0719-3
  26. Magalhães, Cátia. "Effectiveness of culturally adapted Strengthening Families Programme 6-11 years among Portuguese families". Journal of Children’s Services (2015):
  27. Magalhães, Cátia; Kumpfer, Karol. "Effectiveness of culturally adapted Strengthening Families Programme 6-11 years among Portuguese families". (2015): http://hdl.handle.net/10400.19/4165.
    DOI 10.1108/JCS-02-2014-0010
  28. Amante, Maria João; Araújo, Lia; Fernandes, Rosina; Fonseca, Susana; Magalhães, Cátia; Martins, Emília; Mendes, Francisco; Xavier, Paula. "A Prática do Educador Social no Envelhecimento: da Formação à Ação". (2014): http://hdl.handle.net/10400.22/10166.
  29. Magalhães, Cátia. "Cultural adaptations of evidence-based family interventions to strengthen families and improve children's developmental outcomes". (2012):
  30. Kumpfer, Karol; Magalhães, Cátia; Xie, Jing. "Cultural adaptations of evidence-based family interventions to strengthen families and improve children’s developmental outcomes.". (2012): http://hdl.handle.net/10400.19/4177.
    http://dx.doi.org/10.1080/17405629.2011.639225
Manual
  1. Magalhães, Cátia. Manual EPOPS – versão Portuguesa. 2019.
    Published
  2. Magalhães, Cátia. Manual EPOPS – Empowering Parent´s Organizations to Prevent Substance use. 2018.
Report
  1. Kumpfer, Karol; Magalhães, Cátia. 2016. Guidelines on drug prevention and treatment for girls and women. http://hdl.handle.net/10400.19/4185.
Thesis / Dissertation
  1. "Comportamentos aditivos sem substância numa amostra de adolescentes da região centro". Master, 2023.
  2. "em Risco Relatório de Estágio do Mestrado em Intervenção Psicossocial com Crianças e Jovens". Master, 2023.
  3. "Relatório de Estágio do Mestrado de IPCJR". Master, 2023.
  4. Fonseca, Érica Amaral. "Forças, Resiliência e Coping Familiar em Contextos de Vulnerabilidade". Master, 2022. http://hdl.handle.net/10400.19/7384.
  5. Gomes, Dário Filipe. "O Papel do Voluntariado Jovem nas Motivações e Desenvolvimento de Competências Pessoais e Sociais". Master, 2021. http://hdl.handle.net/10400.19/7025.
  6. Santos, Ana Isabel Pratas Martins dos. "Educar crianças num ambiente seguro: Papel da parentalidade consciente numa amostra de pais de crianças da região centro do País". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.19/6056.
  7. Oliveira, Sara Sofia da Silva Pereira. "Promoção de autonomia em jovens institucionalizados: perceções dos profissionais de casas de acolhimento residencial". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.19/6319.
  8. Silvestre, Vilma Manuela de Albuquerque. "Vinculação aos Pais e aos Pares, Memórias de Vergonha e Comportamento Antissocial na Adolescência". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.19/6172.
  9. Eira, Joana Rita Vinagre da. "Consumo de a´lcool e tabaco numa amostra de adolescentes Portugueses: releva^ncia das memo´rias de vergonha e de pra´ticas parentais". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.19/6041.
  10. Fernandes, Maria Elisabete Lopes. "Literacia em saúde mental e consumo de álcool numa amostra de adolescentes da região centro / Maria Elisabete Lopes Fernandes". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.19/4900.
  11. Simões, Maria Salomé de Almeida. "Formação parental : implementação do programa ACT num grupo de pais da região centro de Portugal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.19/4908.
  12. Batista, Vanessa Alexandra Correia. "Práticas educativas positivas : aplicação do programa de educação parental (ACT) na região centro". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.19/4907.
  13. Almeida, Tânia Patrícia Pereira de. "Literacia em saúde mental : conhecimentos, estigma e preconceito numa amostra de adolescentes da região centro de Portugalprojeto de investigação". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.19/2979.
  14. Lopes, Ana Isabel Cunha. "O processo de promoção e proteção da criança : o caso de uma CPCJ da região centro". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.19/2956.
  15. Neves, Susana Raquel Martins. "A regulação emocional, autoconsciência e satisfação com a vida em jovens institucionalizados e não institucionalizados". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.19/2957.
  16. Mendes, Carla Maria Figueiredo; Amante, Maria João orient.; Magalhães, Cátia orient.. "Comportamentos de vitimização e agressividade entre pares : um estudo com crianças do 4º ano de escolaridade". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.19/1839.
Translation
  1. Cátia Magalhães; Bruno Carraça; Ana Berta Alves; José Sargent. Trinka & João:O dia do temporal (tradução e adaptação Portuguesa). Piplo Production. 2023.
    In press
  2. Magalhães, Cátia; Carraça,B.; Alves,A.B; Sargento,J.. Trinka e João:O dia em que a terra tremeu(tradução e adaptação Portuguesa). Piplo Production. 2022.
    Published
  3. Magalhães, Cátia; Carraça,B.; Sargento,J.; e,. Unstuck Não te deixes ficar!(tradução e adaptação Portuguesa). 2022.
    Published
  4. Magalhães, Cátia. Doing what matters in times of stress. OMS Brasil. 2021.
    In press
  5. Magalhães, Cátia. Trinka & João: O grande Fogo. 2021.
    Published
  6. Magalhães, Cátia. Coronavirus: Um guia para crianças.. Magination Press: American Psychology Association. 2020.
    Published
  7. Magalhães, Cátia. Coronavirus: Um guia para crianças.. Magination Press: American Psychology Association. 2020.
    Published
  8. Magalhães, Cátia. Trinka &João: No Combate ao Grande Virus. Piplo Production.. 2020.
    Published
  9. Magalhães, Cátia. Apoio aos prestadores de cuidados formais e informais para compreender e responder às mudanças de comportamento da pessoa com demência, durante a pandemia de COVID-19. NHS Health and Social Trust. 2020.
    Published
Activities

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2021 - 2022 Casa de Infância e Juventude – CIJE ”
Supervisor
Mestrado em Intervenção Psicossocial com Crianças e Jovens em Risco (Master)
2021 - 2022 Intervenção Comunitária com crianças e jovens em risco em Bairros Sociai
Supervisor
Mestrado emIntervenção Psicossocial com Crianças e Jovens em Risco (Master)
2021 - 2022 Comportamentos aditivos sem substância numa amostra de adolescentes da região centro
Supervisor
Mestrado emIntervenção Psicossocial com Crianças e Jovens em Risco (Master)
2017 - 2018 práticas educativas positivas: aplicação do programa de educação parental ACT na região centro
Co-supervisor
Mestrado em Intervenção Psicossocial com Crianças e Jovens em Risco (Master)

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2023/06 - Current IV Seminário Internacional de Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco (2023/06)
Seminar (Member of the Scientific Committee)
2023/06 - Current IV Seminário Internacional de Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco (2023/06)
Seminar (Member of the Organising Committee)
2023/05 - Current Conferência Politicas e Programas de Promoção de bem-estar e saude mental nos jovens (2023/05)
Conference (Member of the Organising Committee)
2023/05 - Current X edição- Seminário Novos & Velhos (2023/05)
Seminar (President of the Organising Committee)
2023/03 - Current Simpósio Internacional de Prevenção de Comportamentos Aditivos: Perspetivas e Desafios (2023/03)
Symposium (Member of the Scientific Committee)
2023/03 - Current Simpósio Internacional de Prevenção de Comportamentos Aditivos: Perspetivas e Desafios (2023/03)
Symposium (Member of the Organising Committee)
2022/06 - Current membro da comissão cientifica -III Seminário Internacional de Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco (2022/06)
Seminar
2022/06 - Current membro da comissão organizadora -III Seminário Internacional de Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco (2022/06)
Seminar
2022/03 - Current membro comissão organizadora - IX seminarios Novos&Velhos (2022/03)
Seminar (Member of the Organising Committee)
2021 - Current Comissão organizadora - Ciclo de Conversas Partilhadas 3P- Prevenir para Proteger” SPECULA) (2020 - 2020)
Round table (Member of the Organising Committee)
2021 - 2021 II Seminário Internacional de Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco (2021 - 2021)
Seminar
2021 - 2021 Conferência Internacional “Child Maltreatment Prevention in the US”, proferida pela Prof. Michele Knox (Univ de Toledo, USA) (2021 - 2021)
Conference (Member of the Organising Committee)
2020 - 2020 Ciclo de Seminarios Temáticos “Violência e Género, não Discriminação, Tolerância Cultural e Interculturalidade (2020 - 2020)
Seminar
2020 - 2020 7º Seminário Novos & Velhos (2020 - 2020)
Seminar

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023 Doutoramento -“Bem-estar docente e a sua relação com mindfulness, regulação emocional e distress”
(Thesis) Main arguer
Sónia Espain (PhD)
Universidade de Aveiro, Portugal

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2021 - 2021 comissão científica - II Seminário Internacional de Políticas e Respostas para Crianças e Jovens em Risco
Other
2021 - 2021 Comissão Cientifica -Simposio Internacional de Psicologia da Educação: Passado, Presente e Futuro (SinPE2020), da Univ de Aveiro
Other
2020 - 2020 Comissão cientifica do Ciclo de Seminarios Tematicos “Violência e Género, não Discriminação, Tolerancia Cultural e Interculturalidade”
Other

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2023 - Current Journal of Prevention and Intervention in the Community Taylor & Francis
2023 - Current Family Relations Wiley-Blackwell
Distinctions

Other distinction

2017 Bolsa da American Psychological Association
American Psychological Association, United States
2014 Science for Prevention Academic Network (SPAN). Early career researcher bursary.
2013 Jacobs Foundation Fellowship for Young Researchers
Jacobs Foundation, Switzerland
2011 Jacobs Foundation Fellowship for Young Researchers
Jacobs Foundation, Switzerland