???global.info.a_carregar???
Tiago Durães holds a Master's in Marketing and a Bachelor's in Communication. He is, currently, pursuing a Ph.D. in Communication, focusing on risk, behavior change, and politics. Is currently an Assistant Professor at the University of Porto instructing classes that intertwine marketing and communication with public health. Professionally, he has cultivated a rich background in marketing and communication within various organizations in the healthcare field.
Identification

Personal identification

Full name
Tiago Durães

Citation names

  • Durães, Tiago

Author identifiers

Ciência ID
1015-24A6-00FF
ORCID iD
0000-0002-6976-0820

Knowledge fields

  • Social Sciences - Media and Communications
Education
Degree Classification
2021 - 2025
Ongoing
Informação e Comunicação em Plataformas Digitais (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
2017/10
Concluded
Marketing (Mestrado)
Major in Sem especialização
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
"Content marketing and Country-of-origin effect: The case of APICCAPS" (THESIS/DISSERTATION)
16
2011 - 2014/07/07
Concluded
Ciências da Comunicação (Licenciatura)
Major in Assessoria
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
16
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2022/09 - Current Invited Assistant (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Ciências da Nutrição e Alimentação, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Ciências da Nutrição e Alimentação, Portugal
2020 - Current Invited Assistant (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Medicina, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Medicina, Portugal

Other Careers

Category
Host institution
Employer
2021/12 - 2023/01 Técnico Superior (Técnico Superior) PeekMed, Portugal
2019/06 - 2021/12 Técnico Superior (Técnico Superior) Grupo Lusíadas Saúde, Portugal
2018/12 - 2019/05 Técnico Superior (Técnico Superior) ANJE Associação Nacional de Jovens Empresários, Portugal
2017/02 - 2019/01 Técnico Superior (Técnico Superior) Universidade do Porto Faculdade de Medicina, Portugal
2016/09 - 2017/02 Técnico Superior (Técnico Superior) Domus Social, Portugal
2014/03 - 2016/07 Técnico Superior (Técnico Superior) Central de Informação, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2022 - 2022 Formador Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2023/09/01 - Current The relation of Digital Strategic Risk Communication and behavior change: exploring the interplay of science, policy, and population regarding salt
2023.02718.BDANA
PhD Student Fellow
Universidade do Porto Centro de Investigação Transdisciplinar Cultura Espaço e Memória, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
Outputs

Publications

Conference paper
  1. Durães, Tiago; Casais, Beatriz; Morgado, Pedro; Ribeiro, Vasco. "I hear voices: can podcasts reduce stigma towards people with mental health issues?". Paper presented in Conference: 8th World Social Marketing ConferenceAt: Cali, Colombia, Cali, 2023.
    Published
  2. Durães, Tiago. "Comunicação de risco e decisões políticas: um estudo exploratório das fontes de informação". Paper presented in Conference: XVIII Congresso IBERCOM, Santa Cruz de la Sierra, 2023.
  3. Durães, Tiago; Casais, Beatriz; Ribeiro, Vasco. "Exploring Policymakers' perspectives on unhealthy eating: Where is the balance between public health, individual freedom, and the economy?". Paper presented in Twentieth International Colloquium on Arts, Heritage, Nonprofit and Social Marketing, London, 2023.
    Published
  4. Durães, Tiago. "Uma má influência: as celebridades condicionam a opinião na saúde pública?". Paper presented in XVII CONGRESSO IBERO-AMERICANO DE COMUNICAÇÃO (IBERCOM), Porto, 2022.
    Published
  5. Durães, Tiago; Casais, Beatriz; Ribeiro, Fernando Vasco Moreira. "Rules at the table: an exploratory study about the relationship between risk perception and policymaking to promote healthy eating". Paper presented in Conference: 19th International Research Colloquium on Arts, Heritage, Nonprofit and Social Marketing, “Seeing differently: Exploring how creativity can help find new solutions to societal challenges”, Oxford, 2022.
    Published
  6. Durães, Tiago; Brandão, Amélia Maria Pinto da Cunha; Novais, Rui Alexandre. "PEEBLE IN THE SHOE? CONTENT MARKETING MADE IN PORTUGAL". Paper presented in Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, 2018.
    Published
Journal article
  1. Brandão, Amélia Maria Pinto da Cunha; Durães, Tiago. "Content Marketing and Country-of-Origin Effect: The case of APICCAPS.". (2018): http://u3isjournal.isvouga.pt/index.php/ijmcnm/article/view/356.
Thesis / Dissertation
  1. Tiago Edgar Durães Moreira. "Content marketing and Country-of-origin effect: The case of APICCAPS". Master, 2017. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/107711.
Activities

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2022 - 2022 XVII Congresso Ibero-Americano De Comunicação (IBERCOM), evento promovido pela Assibercom (Associação Ibero-Americana de Investigadores de Comunicação) em parceria com a Universidade do Porto e a Faculdade de Letras da Universidade do Porto (FLUP), e realizado no Porto, Portugal
Member
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2022/10 - 2022/10 Press Relations: Be and manage the news (Outros) Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
2022/10 - 2022/10 Science and Health Communication (Outros) Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
2022 - 2022 The Three Minute Thesis (3MT®) (Outros) Universidade do Porto, Portugal