???global.info.a_carregar???
Sílvia Faria has a PhD in Economic Sciences, a Specialist degree in Marketing and Advertising, a Master degree in Management, Specialization in Marketing and a Degree in Business Sciences. She worked as Business Unit Manager, at Segfredo Zanetti, during a periode of 15 years and being responsible for the Retail Department. She teaches since 2003 and worked as an independent consultant at Quarteirão, Qria and Adpress. She enjoys to do research in Marketing, Strategy, Consumer Behavior, Retail and AI, specifically at the point of sale. She is also interested in Touristic Marketing.
Identification

Personal identification

Full name
Sílvia Faria

Citation names

  • Faria, Sílvia
  • Silvia, Faria
  • Faria, S.

Author identifiers

Ciência ID
1D19-2036-56AF
ORCID iD
0000-0002-7672-3972

Knowledge fields

  • Social Sciences - Economics and Business

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1)
French Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2011/05/31 - 2015/11/12
Concluded
Marketing e Comunicação (Título de especialista)
Major in Marketing
Instituto Politécnico do Porto, Portugal

Instituto Politécnico de Coimbra, Portugal

Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
Aprovado
2010/05/01 - 2012/10/12
Concluded
Ciências Económicas (Doutoramento)
Major in Marketing
Universidad Rey Juan Carlos, Spain
"Análisis de los principales determinantes en el proceso de selección de un punto de venta de retail por el consumidor – el caso del mercado portugués" (THESIS/DISSERTATION)
Laude por Unanimidade
2000/09/01 - 2002/10/27
Concluded
Mestrado em Gestão de Empresas (Mestrado)
Major in Marketing
Universidade do Minho, Portugal
"A Fidelização às Marcas Um Processo Contínuo e que passa pelo Consumidor jovem – Análise do Sector das Telecomunicações Móveis" (THESIS/DISSERTATION)
Bom com Distinção
1995/10/01 - 1999/07/20
Concluded
Ciências Empresariais (Licenciatura)
Major in Relações Públicas
Instituto Superior de Ciências Empresariais e do Turismo Centro de Investigação Interdisciplinar e Intervenção Comunitária, Portugal
16 valores
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2018/09/04 - Current Assistant Professor (University Teacher) Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2014/09/01 - Current Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico do Porto, Portugal
2015/09/01 - 2018/09/04 Assistant Professor (University Teacher) Universidade Lusíada Porto, Portugal
2003/10/01 - 2015/07/31 Assistant (Polytechnic Teacher) Universidade Europeia, Portugal
2012/09/01 - 2014/08/31 Assistant Professor (University Teacher) Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão e Engenharia Industrial, Portugal
2012/09/01 - 2014/07/31 Assistant Professor (University Teacher) Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Investigação em Comunicação Aplicada Cultura e Novas Tecnologias, Portugal
Associação Lusófona para o Desenvolvimento da Investigação e Ensino em Ciências da Saúde, Portugal
2012/09/14 - 2013/02/28 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viana do Castelo, Portugal
Instituto Politécnico de Viana do Castelo, Portugal
2009/09/01 - 2010/06/30 Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viana do Castelo, Portugal
2003/09/01 - 2005/07/31 Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Superior de Paços de Brandão, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2010/09/01 - 2011/10/30 Coordenador Mestrado em Marketing Universidade Lusófona do Porto, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2022/05 - Current Coordenação do Mestrado em Marketing e Negócios Digitais Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
1994/06/01 - 2009/03/31 Gestor de Unidade de Negócio - Retalho Segafredo Zanetti (Portugal), SA, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2022/09/01 - 2023/01/31 BIP 2021-2022 Blended Intensive Program Universidade de Parma
BIP 2021/2022
Supervisor
Ongoing
Outputs

Publications

Book
  1. Silvia, Faria; Manuel Sousa Pereira; Ana C. Lima; José Vilela ; Susana Loureiro. Corresponding author: Susana Loureiro. Manual de Distribuição e Gestão do Ponto de Venda Atratividade, Negociação e Estratégias. Forte da Casa, Portugal: Escolar Editora. 2022.
    Published
Book chapter
  1. António Cardoso; Manuel Sousa Pereira; Bruno Barbosa Sousa; Tamari Poladashvili; Silvia Faria. "Attachment Theory and Sense of Place for Visitors to Kazbegi National Park". 2024.
    10.1007/978-981-99-9765-7_28
  2. Faria, Sílvia; Batista, B.; Vale, V.. Corresponding author: Batista, B.. "Covid-19 pandemic, digital transformation and the consumer’s experience – factors that influence satisfaction and loyalty in food retail: A study about the Portuguese market.". In IGI: connecting With ConsumersThrough Effective Personalization and Programmatic Advertising, 1-22. Portugal: IGI Global, 2024.
  3. Faria, Sílvia. "Emotions and their impact on employee happiness and satisfaction in organizational performance". In People Management - Highlighting Futures, 1-20. Porto, Portugal: IntechOpen, Open Access book, 2023.
    Published
  4. Manuel Sousa Pereira; Silvia Faria; António Cardoso; Eulália Sabino; Jéssica Fonseca; Renan Soler. "The Influence of Instagram on Consumer Behavior and Purchase of Home Decor Items in Brazil". 2023.
    10.1007/978-981-19-9099-1_49
  5. Manuel Pereira; António Cardoso; Alvaro Cairrão; Taise Silva; Sílvia Faria; Faria, Sílvia. "Brazilian consumer behavior in restaurants during the pandemic: practical implications". In Proceedings of the 6th International Conference on Tourism Research - ICTR. 2023, 340-347. United Kingdom: Proceedings of the 6th ICTR Conference, 2023.
    Published • 10.34190/ictr.6.1.1192
  6. João M. S. Carvalho; Sílvia Faria; Daniel Alves de Oliveira. "Artificial Intelligence Effectiveness in Customer Experience at Retail". 2023.
    10.4018/978-1-6684-8574-3.ch009
  7. Manuel Sousa Pereira; Ana Carolina Braga; Bruno Sousa; Sílvia Faria; Álvaro Cairrão. "The Brazilian Tourist on International Trips: A Behavioral Analysis". 2023.
    10.1007/978-981-99-0337-5_3
  8. Faria, Sílvia; Sousa Pereira, M.; Cardoso, A. ; Cairrão, Álvaro. "Personal Leadership and Communication Abilities: Impacts on Organizational Performance.". In People Management Highlighting Futures, 1-20. IntechOpen, 2023.
    Published
  9. João M. S. Carvalho; Sílvia Faria. "Social Media Choice of Generations Y and Z in the Portuguese Market". 2022.
    10.1007/978-981-16-9272-7_31
  10. Manuel Sousa Pereira; António Cardoso; José Carlos Sá; Miguel Magalhães; Sílvia Faria. "Digital Transformation in Organizations and Its Impact on Knowledge Management". In A Quantitative Study. 2022.
    10.4018/978-1-6684-5538-8.ch001
  11. Faria, Sílvia. "The Impact of Creativity as a Foremost Attraction for a Business Through social media: The power of Instagram". In Proceedings ICABM22, 221-224. Porto, Portugal: ISAG - European Business School, 2022.
    Published
  12. Faria, Sílvia. "The Perception of Tourists – Image of Peneda-Gerês National Park". In 39th IBIMA Proceedings. 39th IBIMA Conference, 2022.
    Accepted
  13. Faria, Sílvia. "The Role of Brand Trust and Perceived Risk in Shaping Brand Experience: The case of a Second-Hand Marketplace". In Proceedings of the 39th IBIMA Conference. Proceedings of the 39th IBIMA Conference, 2022.
    Accepted
  14. Faria, Sílvia. "Factors that Affect the Perception of the Tourist Destination of Braga". In Proceedings of the 5th International Conference on Tourism Research. Academic conferences International Limited, 2022.
    Published
  15. Faria, Sílvia. "The Influence of Facebook to Satisfy and Engage Football Fans: A Study with the Portuguese Professional Clubs in the 2nd League.". In Proceedings of the 37th IBIMA International Business Information Management Association, 8308-8315. United States: Proceedings of the 37th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 2021.
    Published
  16. Silvia, Faria; Faria, S.; Ferreira, P.. "From the 4 Ps to 5 Ps: Prompt, a New Element for the Marketing Mix: A Specific Analysis of the Coffee Market: The Portuguese Market". In Eurasian Business Perspectives, Proceedings of the 29th Eurasia Business and Economics Society Conference. Springer., 307-320. Switzerland: Springer, Cham, 2021.
    Published • 10.1007/978-3-030-65085-8_20
  17. Faria, Sílvia. "How far Perceived Quality and Satisfaction are Important for Customer Brand Loyalty? The Case of the Portuguese Mobile Market". In Proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 3752-3762. United States: Proceedings of the 36th International Business Information Management Association Conference (IBIMA), 2020.
    Published
Conference paper
  1. Sousa Pereira, M.; Tavares, V.. "The Relevance and Pertinence of Creativity and Innovation in the Design of Creative Processes.". Castelo Branco, 2024.
    Published
  2. Sousa Pereira, M.; Carvalho, J.M.S.; Marques, R. . Corresponding author: Marques, R.. "Brazilians’ Acceptance of Multri-Atribute Reverse Auction Model for B2C E-commerce". Praga, 2023.
    Accepted
  3. Félix, J.; Carvalho J.M.S. Corresponding author: Carvalho J.M.S. "Hyper-Personalisation in Wine Industry – A Scoping Review.". Praga, 2023.
    Accepted
  4. Faria, Sílvia; Cardoso, A.; Sousa Pereira, M.; Sousa, B.. "Attachment Theory and sense of place for vistors to Kaz-begi National Park". Bacalar, 2023.
    Submitted
  5. Faria, Sílvia. "The Influence of Instagram on consumer behavior and purchase of home décor items in Brazil". 2022.
    Accepted
  6. Faria, Sílvia. "The Brazilian tourist on international trips: A behavioral analysis". Paper presented in ICOTT's 22, 2022.
    Accepted
  7. Faria, Sílvia. "The Impact of Creativity as a Foremost Attraction for a Business Through social media: The power of Instagram". Paper presented in ICABM22, Porto, 2022.
    Accepted
  8. Silvia, Faria. "Factors affecting the decision for a specific touristic destination: a quantitative study of the perception of non-resident tourists in the city of Braga.". Vila do Conde, 2022.
    Accepted
  9. Faria, Sílvia. "The Perception of Tourists – Image of Peneda-Gerês National Park". Paper presented in 39th IBIMA Conference, Granada, 2022.
    Accepted
  10. Faria, Sílvia. "The Role of Brand Trust and Perceived Risk in Shaping Brand Experience: The case of a Second-Hand Marketplace". Paper presented in 39th IBIMA Conference, Granada, 2022.
    Accepted
  11. Faria, Sílvia. "Organizational toughness in clothing industry during Covid19 pandemic". 2022.
    Published
  12. Faria, Sílvia. "The Influence of Facebook to satisfy and engage football fans: a study with the Portuguese professional football clubs in the 2nd league". Córdova, 2021.
  13. Faria, Sílvia; Ferreira, Pedro. "How far Perceived Quality and Satisfaction are Important for Customer Brand Loyalty? The case of the Portuguese Mobile Market". Paper presented in 36ht IBIMA Conference, Granada, 2020.
    Published
  14. Silvia, Faria. "The analysis of brand loyalty in the Portuguese mobile telecommunication market: a generational approach.". Paper presented in 29th EBES Eurasian Conference, holded at ISCTE in, ocotobre 2019, Lisboa, 2019.
    Submitted
  15. Faria, Sílvia; Ferreira, Pedro. "Prompt, a New Element for The Marketing-Mix: A Specific Analysis of The Coffee Market – The Portuguese Market". Paper presented in 29th EBES Eurasian Conference, holded at ISCTE in, ocotobre 2019, Lisboa, 2019.
    Accepted
  16. Faria, Sílvia. "Consumer Behavior in Retail: Online and Offline - What is the future?". Paper presented in ICMC, Matosinhos, 2013.
    Accepted
  17. Faria, Sílvia. "Brand and Store Management - Analyzing the main determinants in the process of choosing a point of sale at the retail by the consumer - the case of the Portuguese market.". Paper presented in 8th Global Brand Conference Brand, Corporate Identity and Reputation, and Sustainability, Universidade Católica Poro, Porto, 2013.
    Submitted
  18. Faria, Sílvia. "Marketing de Luxo numa perspetiva de Gestão de Marcas – como ser competitivo e responder adequadamente aos diferentes consumidores deste tipo de Produtos e Serviços – Estudo de caso Qualitativo.". Paper presented in LIC’12 – Lusófona International Congress, Porto, 2012.
    Published
Journal article
  1. Manuel Sousa Pereira; Carlos Pinto Bessa; Sílvia Faria. "Leadership: impact on the satisfaction of Public Administration workers in Portugal". European Conference on Management Leadership and Governance (2023): https://doi.org/10.34190/ecmlg.19.1.1704.
    10.34190/ecmlg.19.1.1704
  2. Sousa Pereira, Manuel; Cardoso, António; Magalhães, Miguel; Faria, Sílvia; Cairrão, Álvaro. "A Study on the Tourist Experiences in the Peneda-Gerês National Park: Impact on Satisfaction, Loyalty and Recommendations". IBIMA Business Review (2023): 1-11. http://dx.doi.org/10.5171/2023.765777.
    10.5171/2023.765777
  3. Sílvia Faria; João M.S. Carvalho; Vera Teixeira Vale. "Service quality and store design in retail competitiveness". International Journal of Retail & Distribution Management (2022): https://doi.org/10.1108/IJRDM-01-2022-0005.
    10.1108/IJRDM-01-2022-0005
  4. Faria, Sílvia. "Brand Experience, Trust, and Perceived Risk in a second-hand online marketplace: The case of OLX Group. . https://doi.org/10.5171/2022.872205 (julho 2022).". IBIMA Business Review 2022 (872205) (2022): 1-14. https://doi.org/10.5171/2022.872205.
    Published
  5. Mariana Domingos; Vera Teixeira Vale; Silvia Faria. "Slow Fashion Consumer Behavior: A Literature Review". Sustainability (2022): https://www.mdpi.com/2071-1050/14/5/2860.
    10.3390/su14052860
  6. Faria, Sílvia. "Understanding the Effect of Social Media Marketing Activities on Football Fans’ Satisfaction and Engagement: A Study of Portuguese 2nd League Professional Football Clubs". Ibima Business Review, 2022, Article ID 448483 1 (2022): 1-9. https://ibimapublishing.com/articles/IBIMABR/2022/448483/.
    Published
  7. Ferreira, Pedro; Faria, Silvia; Gabriel, Carla. "The influence of brand experience on brand equity: the mediating role of brand love in a retail fashion brand". Management & Marketing (2022): https://publons.com/wos-op/publon/36344507/.
    10.2478/MMCKS-2022-0001
  8. Carvalho, Joao M. S.; Faria, Silvia. "Organizational Toughness in Clothing Industry during Covid-19 Pandemic". Proceedings of the International Conference on Finance, Economics, Management and It Business (femib) (2022): https://publons.com/wos-op/publon/54345404/.
    10.5220/0010919800003206
  9. Ferreira, P.; Gabriel, C.; Faria, S.; Rodrigues, P.; Pereira, M.S.. "What if employees brought their life to work? The relation of life satisfaction and work engagement". Sustainability (Switzerland) 12 7 (2020): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85083588008&partnerID=MN8TOARS.
    10.3390/su12072743
  10. Faria, Sílvia. "Are assortment variety and stock-failures management in Hypermarkets and Supermarkets an important factor for consumers to develop a store-type preference, willing to come back and continue to buy?". RPM - Revista Portuguesa de Marketing 19 36 (2017): 43-58. http://hdl.handle.net/11328/2258.
    Published
  11. Faria, Sílvia; Assunção,J.; Ferreira, P.; Carvalho, V.. "The Impact of Store Environment on Shopping Behavior and Loyalty". . Revista do Instituto Universitário Superior da Maia, Studies of Organizational Management and Sustainability, 2 1 (2014): 26-35. ID: 166470562.
    Open access • Published
  12. Faria, Sílvia. "Satisfaction, commitment and loyalty in online and offline retail in Portugal". European Journal of Business and Social Sciences 2 7 (2013): 49-66. https://ejbss.org/.
    Published
  13. Faria, Sílvia. "Análise dos principais determinantes no processo de escolha de um ponto de venda do retalho pelo consumidor–o caso do mercado português". RPM Revista Portuguesa de Marketing 1 (2012): 1-47. Sem Versão on-line disponível.
    Open access • Published
Thesis / Dissertation
  1. "As Parcerias Público-Privadas na Saúde: Um Instrumento Político ou de Gestão". PhD, Universidade Portucalense Infante Dom Henrique Centro de Investigação em Gestão e Economia, 2022.
  2. "Análisis de los principales determinantes en el proceso de selección de un punto de venta de retail por el consumidor-El caso del mercado portugués". PhD, Universidad Rey Juan Carlos - Campus de Madrid, 2012.
  3. "A Fidelização às Marcas Um Processo Contínuo e que passa pelo Consumidor jovem – Análise do Sector das Telecomunicações Móveis.". Master, Universidade do Minho, 2002.
Activities

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2022/12 O Impacto da Pandemia no comportamento sustentável na Indústria da Moda – Estarão os consumidores Portugueses mais responsáveis?
(Thesis) Main arguer
P. Santos (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão e Engenharia Industrial, Portugal
2022/07 Os fatores da experiência que influenciam a satisfação e lealdade no retalho alimentar – durante o período de covid-19
(Thesis) Main arguer
Bárbara Batista (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2022/06 As Parcerias Público-Privadas na Saúde: Um Instrumento Político ou de Gestão
(Thesis) Arguer
Nuno Rodrigues (PhD)
Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2022/02 A Sustentabilidade Ambiental e o Consumidor Millenial em contexto Geracional. Universidade.
(Thesis) Main arguer
Pedro Ferreira (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2021/12 As Principais Motivações de Turistas Gastronómicos para o consumo de comida local em Portugal
(Thesis) Main arguer
A. Moura (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2021/06 Comportamento do consumidor Slow Fashion
(Thesis) Main arguer
M.C.Domingos (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2021/02 Determinantes do Comportamento de Compra de Marcas de Gadgets: o caso dos Smartphones
(Thesis) Main arguer
Cláudia C. Quaresma (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2018/12 Tomada de Decisão de Compra de Marcas Patrocinadoras de Atletas
(Thesis) Main arguer
R. M. S. Henriques (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2018/12 De que forma um programa de Fidelização seria viável no negócio B2B de uma empresa de Comercialização de Vinhos
(Thesis) Main arguer
M.B.M.P. Pereira (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2018/12 De que forma um programa de Fidelização seria viável no negócio B2B de uma empresa de Comercialização de Vinhos
(Thesis) Main arguer
M. Pereira (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2018/12 A Importância da Qualidade das Relações em Contextos
(Thesis) Main arguer
A. Rodrigues (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2018/05 Estará a grande distribuição alimentar em Portugal a contribuir para um consumo mais responsável?
(Thesis) Main arguer
T. Fonseca (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2018/05 ). Millenials in transition
(Thesis) Main arguer
A. Afonso (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2018/02 Impacto de Stocks nas Finanças Empresariais: Estudo de caso da Empresa Inoxtubo, S.A
(Thesis) Main arguer
M. Machado (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2017 Valor da Marca do Produto vs Marca Branca.
(Thesis) Main arguer
V. Abreu (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2016/12 Estudo da Marca OLX na Internet; Qual o Impacto da Confiança e do Risco Percebido na Experiência da Marca
(Thesis) Main arguer
Heloísa Silva (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2015/07 A Qualidade de Serviço na Satisfação e Fidelização de Clientes – O Caso de uma Microempresa
(Thesis) Main arguer
P. Freitas (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2015/03 ). Medicamentos de Prescrição Médica Obrigatória: A Tomada de Decisão Participativa, o Risco Percebido e a Consciência de Preço
(Thesis) Main arguer
C. Barbosa (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2014/12 O Impacto da Liderança na Cultura Organizacional: Um Estudo aplicado às PME da região Norte
(Thesis) Main arguer
A. Costa (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2014/11 Implementação de uma plataforma virtual na empresa Dorel Portugal e análise das perceções dos custos e benefícios para os consumidores
(Thesis) Main arguer
R. Moreira (Master)
Universidade da Maia Centro de Estudos de Desenvolvimento Turístico, Portugal
2013/04 Marketing Relacional. Estudo de Caso numa Empresa de Serviços no Ramo Automóvel.
(Thesis) Main arguer
A. Santos (Master)
Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2023/09 - Current Membro de Comissão da Licenciatura em Marketing, Universidade Portucalense.
Member
Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2021/04 - Current Marketing Doutoramento em Ciências Empresariais (Doutoramento) Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2018/09 - Current Marketing I; Marketing II; Gestão de Produtos e Marcas; Criatividade Individual; Vendas e Mecanismos de Mercado; Marketing do Ponto de Venda; Marketing de Distribuição; Administração e Técnica de Vendas; Gestão do Ponto de Venda Licenciatura em Marketing; Licenciatura em Comércio Internacional; Licenciatura em Inovação e Criatividade; CET em Gestão do Ponto de Venda (Licenciatura) Instituto Politécnico do Porto Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto, Portugal
2018/09 - Current Organização de Empresas; Gestão de Negócios Internacionais; Criatividade e Inovação; Gestão de Produto e Preço; Distribuição e Merchandising; Licenciatura em Gestáo; Licenciatura em Marketing (Licenciatura) Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2018/09 - Current Comércio Eletrónico; Marketing Estratégico e Operacional Mestrado em Marketing e Negócios Digitais (Mestrado) Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2014/09 - 2018/08 Introdução à Gestão; Marketing; Comunicação em Marketing; Gestão de Operações e Logística; Organização Empresas; Gestão de Preço e Produto; Estágios; Planificação e Estratégia de Meios; Marketing Industrial e de Serviços; Gestáo da Cadeia de Abastecimento; Publicidade e Mercados. Licenciatura em Gestão; Licenciatura em Marketing; Mestrado em Marketing; MBA em Gestão (Licenciatura) Universidade Lusíada de Vila Nova de Famalicão Faculdade de Ciências da Economia e da Empresa, Portugal
2012/09 - 2015/07 Gestão de Equipa de Vendas; Marketing de Serviços; Marketing Aplicado Mestrado em Marketing; Mestrado em Gestão; Mestrado em Gestão do Desporto (Mestrado) Universidade da Maia Departamento de Ciências Empresariais, Portugal
2013/09 - 2014/07 Teoria da Publicidade; Atelier de Publicidade; Marketing; Mercados e Concorrência; Distribuição e Franchising. Licenciatura em Comunicação Aplicada; Mestrado em Gestão; CET em Gestão de Marketing Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Investigação em Comunicação Aplicada Cultura e Novas Tecnologias, Portugal
2005/09 - 2014/07 Gestão de Produto; Gestão de Preço; Distribuição e Consumo Sustentável; Value Score Card; Licenciatura em Marketing; Licenciatura em Comportamento do Consumo (Licenciatura) IPAM Instituto Superior de Administração e Marketing, Portugal
2013/09 - 2014/02 Gestão de Empresas Licenciatura em Gestão, Estudos Editoriais; Engenharia Química e Relações Internacionais (Licenciatura) Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2012/09 - 2013/07 Desenvolvimento de Novos Produtos; Gestão Editorial. Gestão e Gestão Editorial (Mestrado) Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2011/09 - 2012/01 Estratégia e Competitividade; Comportamento de Compra. Gestão; Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Viana do Castelo, Portugal
2000/09 - 2002/07 Marketing Internacional; Introdução à Gestão e Projeto de Licenciatura. Gestão e Contabilidade (Licenciatura) Instituto Superior de Paços de Brandão, Portugal

Evaluation committee

Activity description
Role
Institution / Organization Funding entity
2022/12 - 2023/12 Participação na proposta de sugestão de alteração da estrutura/do plano curricular do 2º Ciclo em Marketing e Negócios Digitais (2022/23), aceite pela Agência e para entrar em vigor a partir do ano letivo de 2024/25.
Coordinator
Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2020/09 - 2022/06 Membro da Comissão de Avaliação de Projeto de Doutoramento, tendo sugerido alterações que promoveram melhorias significativas e consequente impacto na avaliação final obtida.
Member
Universidade Portucalense Infante D Henrique Departamento de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
Distinctions

Other distinction

2022 Best Paper Award