???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
LIA RAQUEL NETO MARTINS DE LIMA PATRÍCIO

Citation names

  • Patrício, Lia

Author identifiers

Ciência ID
3715-C11F-5818
ORCID iD
0000-0003-2414-1556
Google Scholar ID
https://scholar.google.pt/citations?user=6YPXic4AAAAJ&hl=en
Scopus Author Id
22734539400

Knowledge fields

  • Engineering and Technology
Education
Degree Classification
2020/02/28
Concluded
Industrial Engineering and Management (Título de Agregado)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2006
Concluded
Programa de Doutoramento em Gestão e Engenharia Industrial (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
"Enhancing Service Delivery Systems through Technology: A Multidisciplinary Perspective Applied to Internet Banking" (THESIS/DISSERTATION)
2000
Concluded
Master in Business Administration (MBA) (Mestrado)
Universidade do Porto Porto Business School, Portugal
"Da Integração Vertical ao Outsourcing Estratégico: O Caso de Duas Empresas de Construção Portuguesas" (THESIS/DISSERTATION)
1987/10/01 - 1992
Concluded
Economia (Licenciatura)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
"O curso não envolveu a realização de tese" (THESIS/DISSERTATION)
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2023/09/27 - 2024/11/03 Visiting Researcher (Research) Carnegie Mellon University, United States

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2017/03/07 - Current Associate Professor (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2006/07/31 - 2017/03/07 Assistant Professor (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2002/01/09 - 2006/07/30 Assistant (University Teacher) Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
1997/01/09 - 2002/01/08 Invited Assistant (University Teacher) Universidade do Porto Porto Business School, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2024/04/11 - Current Membro do Conselho de Administração Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
2022/06/01 - Current Coordenadora do Centro de Engenharia e Gestão Industrial Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
2021/09/01 - Current Diretora Científica da Área de Engenharia e Políticas Públicas CMU-Portugal, Portugal
2015/04/28 - 2023/03/23 Directora do Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
1993/09/01 - 1997/01/08 Gestora de Conta Empresas Banco Português do Atlântico, Portugal
1992/09/01 - 1993/08/31 Apoio técnico à Direcção Comercial Banco Espírito Santo e Comercial de Lisboa, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2024/06/01 - 2027/11/30 DECODIT - Digitally empowering citizens to deliver the twin transition
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
European Commission
Ongoing
2022/09/01 - 2025/08/31 CircularTech
Researcher
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
Agência para a Competitividade e Inovação IP
Ongoing
2019/10/01 - 2024/09/30 POCITYF - POsitive Energy CITY Transformation Framework
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
European Commission
Ongoing
2023/01/01 - 2024/06/30 MOSH - Modelling shared mobility: advanced demand modelling and learning for the sustainable shared mobility of the future
2022.03138.PTDC
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2022/11/01 - 2024/01/31 Smart Translog - Smart Solutions for Transport and Logistics Management
101082533
Researcher
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
European Commission
Ongoing
2018/06/01 - 2021/05/31 ASAP - Airport Slot Allocation Processes: Advances in Current Guidelines and Practices
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2015/01 - 2018/12 SDIN - Service Design for Innovation
Principal investigator
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
European Commission
Concluded
2015/10/01 - 2017/09/30 UPGRID - Real proven solutions to enable active demand and distributed generation flexible integration, through a fully controllable low voltage and medium voltage distribution grid
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
European Commission
2014/02/15 - 2016/01/31 PSS Design - Estudo e desenvolvimento de metodologias para sistemas e produtos e serviços no âmbito do projeto INTELLAB II
INESCP-SERV-36/14
Principal investigator
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal
Concluded
2013/09 - 2015/08 SAL - Service Assisted Living: Design of new services for detection and monitoring of skin cancer, and for blood donation, collection and usage
30377
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
Agência Nacional de Inovação SA
Concluded
2009/10/01 - 2013/09/30 Zon Service Engineering
MADFDR-01-0190-FEDER-000002
Researcher
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
Agência Regional para o Desenvolvimento da Investigação Tecnologia e Inovação
2010/09/01 - 2013/06/30 Desenho do Registo de Saúde Eletrónico Português para os Serviços Partilhados do Ministério da Saúde
Principal investigator
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
SPMS Serviços Partilhados do Ministério da Saúde EPE
Concluded
2009/06 - 2012/12 SINAIS - Sustainable Interaction with social Networks, context Awareness and Innovative Services
Researcher
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2009/04/17 - 2012/04/16 Estudo e desenvolvimento de comunidades ancoradas em serviços
FEUP/CONTINENTE/2009
Principal investigator
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
Concluded
2008/10/01 - 2010/09/30 DELLIISS - DEsigning Lifelong Learning for Innovation in Information Services Science
14250-LLP-1-2008-1-LU-ERASMUS-ECUE
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
European Commission
Concluded
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Sangiorgi, D; Holmlid, S; Patricio, L. "The Multiple Identities of Service Design in Organizations and Innovation Projects". 2022.
    10.1007/978-3-030-91828-6_26
  2. Patrício, L; Fisk, RP; Edvardsson, B. "Designing for transformative collaboration in complex service systems". 2021.
  3. Banica, B.; Patricio, L.. "Service Design for Business Process Reengineering". 2020.
    10.1007/978-3-030-38724-2_17
  4. Satzger, G.; Patrício, L.; Zaki, M.; Kühl, N.; Hottum, P.. "Preface". 2018.
Conference paper
  1. Maíra Prestes Joly; Jorge G. Teixeira; Patricio, Lia; Daniela Sangiorgi. "Service designers, unite! Identifying shared concerns among multidisciplinary perspectives on service design". Paper presented in ServDes2018 - Service Design Proof of Concept, Milão, 2018.
    Published
  2. Teixeira, JG; Patrício, L; Tuunanen, T. "Bringing Design Science Research to Service Design". 2018.
    10.1007/978-3-030-00713-3_28
  3. Faculdade de Engenharia. "Design Science Research: an Emerging Methodology for Service Design". 2018.
  4. Faculdade de Engenharia. "Identifying and systematizing multidisciplinary contributions to Service Design". 2017.
  5. Faculdade de Engenharia. "An activity-centric perspective to upframe customer experience and foster service innovation". 2017.
  6. Carpanen, P; Patricio, L; Ribeiro, B. "Designing Product Service Systems in the Context of Social Internet of Things". 2016.
    10.1007/978-3-319-32689-4_32
  7. Battaglia, D; Borchardt, M; Patricio, L; Battaglia,D; Borchardt,M; Lia Patrício. "PSS offering in a B2B context: towards the drivers to enable integrated solutions". 2016.
    10.1016/j.procir.2016.03.230
  8. Faculdade de Engenharia. "Broadening Service Customer Experience with an Activity-Centric perspective". 2016.
  9. Faculdade de Engenharia. "From service experience to value constellation experience: an activity-centric perspective". 2015.
  10. Faculdade de Engenharia. "Integrating Management and Interaction Design perspectives for Service Design: The MINDS framework". 2015.
  11. Sarmento, Teresa; Patrício, Lia; Faculdade de Engenharia. "Incorporating the customer experience along different iterative cycles of service design". 2014.
  12. Faculdade de Engenharia. "Improving Health Information Systems by employing a Service Design perspective". 2014.
  13. Teixeira, J.G.; Patricio, L.; Nobrega, L.; Constantine, L.; Fisk, R.P.; Jorge Daniel Teixeira; Lia Patrício; et al. "Healthcare professionals as customers: A service perspective on Portuguese primary care health information systems". 2013.
    10.1109/HealthCom.2013.6720704
  14. Teixeira, J.G.; Patricio, L.; Huang, K.-H.; Nobrega, L.; Constantine, L.; Fisk, R.P.; Jorge Daniel Teixeira; et al. "Dynamic multi-interface services: An application to the design of a multimedia service". 2013.
    10.1109/icssi.2013.39
  15. Oliveira, M.; Brito, A.C.; Patrício, L.. "Adopting electronic health records in health care practices: A multiple case study of the portuguese healthcare system". 2012.
  16. Faculdade de Engenharia. "Designing Services with Model-based Methods". 2012.
  17. Sarmento, Teresa; Patrício, Lia. "Mobile Service Experience -­ a quantitative study". 2012.
  18. Faculdade de Engenharia. "Giving Voice to Service Design in the Management Boardroom: Strengthening the Connection between Service Design and Management". Paper presented in SERVDES 2012, Helsínquia, 2012.
  19. Sarmento, Teresa; Patrício, Lia. "Mobile Service Experience Prototyping: A Holistic View of the Service Experience". 2011.
  20. Sarmento, Teresa; Patrício, Lia. "Mobile Users and Service Experience Developers". 2010.
  21. Sarmento, Teresa; Patrício, Lia. "Mobile Service Experiences – qualitative study with a broader perspective". 2010.
  22. Falcao e Cunha, JFE; Patricio, L; Camanho, A; Fisk, R. "A Master Program in Services Engineering and Management at the University of Porto". 2008.
    10.1007/978-0-387-76578-5_29
  23. Patrício, L.; Cunha, J.F.E.; Fisk, R.P.; Nunes, N.J.; Patrício, L; Falcão e Cunha, J; Fisk, RP; Nunes, NJ. "Designing interaction experiences for multi-platform service provision with essential use cases". 2004.
    10.1145/964442.964511
  24. Patrício, L.; Fisk, R.P.; Falcão e Cunha, J.; Nunes, N.J.. "Customer experience requirements for multi-platform service interaction: Bringing services marketing to the elicitation of user requirements". 2004.
    10.1109/icre.2004.1335661
  25. Patrício, L.; Falcão E Cunha, J.; Fisk, R.P.; Pastor, O.. "Essential use cases in the design of multi-channel service offerings - A study of internet banking". 2003.
Edited book
  1. Patrício, Lia. Handbook of Service Science, Volume II. Cham, Switzerland: Springer International Publishing. 2019.
    10.1007/978-3-319-98512-1
  2. Patrício, Lia. Exploring Service Science. Springer International Publishing. 2018.
    10.1007/978-3-030-00713-3
Journal article
  1. Nabila As’ad; Lia Patrício; Kaisa Koskela-Huotari; Bo Edvardsson. "Understanding service ecosystem dynamics: a typology". Journal of Service Management (2024): https://doi.org/10.1108/JOSM-07-2023-0322.
    10.1108/JOSM-07-2023-0322
  2. Bianca Banica; Lia Patrício; Vera Miguéis. "Citizen engagement with sustainable energy solutions - understanding the influence of perceived value on engagement behaviors". Energy Policy (2024): https://doi.org/10.1016/j.enpol.2023.113895.
    10.1016/j.enpol.2023.113895
  3. Ana Kustrak Korper; Stefan Holmlid; Lia Patrício. "The role of meaning in service innovation: a conceptual exploration". Journal of Service Theory and Practice 32 2 (2022): 179-198. https://doi.org/10.1108/JSTP-01-2020-0004.
    10.1108/JSTP-01-2020-0004
  4. Cambra-Fierro, J; Gao, L; Melero-Polo, I; Patricio, L. "Theories, constructs, and methodologies to study COVID-19 in the service industries". SERVICE INDUSTRIES JOURNAL (2022):
    10.1080/02642069.2022.2060209
  5. Goncalves, L; Patricio, L. "From smart technologies to value cocreation and customer engagement with smart energy services". ENERGY POLICY (2022):
    10.1016/j.enpol.2022.113249
  6. van Wees, M; Revilla, BP; Fitzgerald, H; Ahlers, D; Romero, N; Alpagut, B; Kort, J; et al. "Energy Citizenship in Positive Energy Districts-Towards a Transdisciplinary Approach to Impact Assessment". BUILDINGS (2022):
    10.3390/buildings12020186
  7. Sierra Perez, J; Teixeira, JG; Romero Piqueras, C; Patricio, L. "Designing sustainable services with the ECO-Service design method: Bridging user experience with environmental performance". JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION (2021):
    10.1016/j.jclepro.2021.127228
  8. Koskela Huotari, K; Patricio, L; Zhang, J; Karpen, IO; Sangiorgi, D; Anderson, L; Bogicevic, V. "Service system transformation through service design: Linking analytical dimensions and service design approaches". JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH (2021):
    10.1016/j.jbusres.2021.07.034
  9. Cambra-Fierro, J.; Melero-Polo, I.; Patrício, L.; Sese, F.J.. "Channel Habits and the Development of Successful Customer-Firm Relationships in Services". Journal of Service Research (2020): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85083057611&partnerID=MN8TOARS.
    10.1177/1094670520916791
  10. Korper, AK; Patricio, L; Holmlid, S; Witell, L. "Service design as an innovation approach in technology startups: a longitudinal multiple case study". CREATIVITY AND INNOVATION MANAGEMENT (2020):
    10.1111/caim.12383
  11. Fisk, RP; Alkire (nee Nasr), LA; Anderson, L; Bowen, DE; Gruber, T; Ostrom, AL; Patricio, L. "Elevating the human experience (HX) through service research collaborations: introducing ServCollab". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2020):
    10.1108/josm-10-2019-0325
  12. Goncalves, L; Patricio, L; Teixeira, JG; Wunderlich, NV. "Understanding the customer experience with smart services". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2020):
    10.1108/josm-11-2019-0349
  13. Patricio, L; Sangiorgi, D; Mahr, D; Caic, M; Kalantari, S; Sundar, S. "Leveraging service design for healthcare transformation: toward people-centered, integrated, and technology-enabled healthcare systems". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2020):
    10.1108/josm-11-2019-0332
  14. Lia Patrício; Jorge Grenha Teixeira; Josina Vink. "A service design approach to healthcare innovation: from decision-making to sense-making and institutional change". AMS Review (2019): https://doi.org/10.1007/s13162-019-00138-8.
    10.1007/s13162-019-00138-8
  15. Teixeira, JG; Patricio, L; Tuunanen, T. "Advancing service design research with design science research". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2019):
    10.1108/josm-05-2019-0131
  16. Joly, MP; Teixeira, JG; Patricio, L; Sangiorgi, D. "Leveraging service design as a multidisciplinary approach to service innovation". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2019):
    10.1108/josm-07-2017-0178
  17. Teixeira, JG; de Pinho, NF; Patricio, L. "Bringing service design to the development of health information systems: The case of the Portuguese national electronic health record". INTERNATIONAL JOURNAL OF MEDICAL INFORMATICS (2019):
    10.1016/j.ijmedinf.2019.08.002
  18. Patricio, L; de Pinho, NF; Teixeira, JG; Fisk, RP. "Service Design for Value Networks: Enabling Value Cocreation Interactions in Healthcare". SERVICE SCIENCE (2018):
    10.1287/serv.2017.0201
  19. Costa, N; Patricio, L; Morelli, N; Magee, CL. "Bringing Service Design to manufacturing companies: Integrating PSS and Service Design approaches". DESIGN STUDIES (2018):
    10.1016/j.destud.2017.09.002
  20. Martins, C; Patricio, L; Martins, Carla; Patricio, Lia. "Company social networks: customer communities or supplementary services?". JOURNAL OF SERVICES MARKETING (2018): http://hdl.handle.net/10400.14/25817.
    10.1108/jsm-07-2016-0250
  21. Beirao, G; Patricio, L; Fisk, RP; Gabriela Beirão; Lia Patrício; Fisk,RP. "Value cocreation in service ecosystems Investigating health care at the micro, meso, and macro levels". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2017): http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/6090.
    10.1108/josm-11-2015-0357
  22. Teixeira, JG; Patricio, L; Huang, KH; Fisk, RP; Nobrega, L; Constantine, L; Jorge Daniel Teixeira; et al. "The MINDS Method: Integrating Management and Interaction Design Perspectives for Service Design". JOURNAL OF SERVICE RESEARCH (2017): http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/6175.
    10.1177/1094670516680033
  23. Witell, L; Gebauer, H; Jaakkola, E; Hammedi, W; Patricio, L; Perks, H; Witell,L; et al. "A bricolage perspective on service innovation". JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH (2017): http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/6333.
    10.1016/j.jbusres.2017.03.021
  24. Patrício, Lia; Fisk,RP; Anderson,L; Bowen,DE; Gruber,T; Ostrom,A; Lia Patrício; Reynoso,J; Sebastiani,R. "Billions of impoverished people deserve to be better served A call to action for the service research community". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT (2016): http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/6294.
    10.1108/JOSM-04-2015-0125
  25. Wuenderlich, N.V.; Heinonen, K.; Ostrom, A.L.; Patricio, L.; Sousa, R.; Voss, C.; Lemmink, J.G.A.M.; et al. "“Futurizing” smart service: implications for service researchers and managers". Journal of Services Marketing 29 6-7 (2015): 442-447. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84942112120&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/JSM-01-2015-0040
  26. Ostrom,AL; Parasuraman,A; Bowen,DE; Lia Patrício; Voss,CA; Ostrom, A.L.; Parasuraman, A.; et al. "Service Research Priorities in a Rapidly Changing Context". Journal of Service Research 18 2 (2015): 127-159. http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/6296.
    http://dx.doi.org/10.1177/1094670515576315
  27. Pinho, N.; Beirão, G.; Patrício, L.; Fisk, R.P.; Pinho,N; Gabriela Beirão; Lia Patrício; Fisk,RP. "Understanding value co-creation in complex services with many actors". Journal of Service Management 25 4 (2014): 470-493. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84927519803&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/josm-02-2014-0055
  28. Rui Carreira; Lia Patrício; Jorge,RN; Magee,C; Carreira, R.; Patrício, L.; Natal Jorge, R.; Magee, C.. "Understanding the travel experience and its impact on attitudes, emotions and loyalty towards the transportation provider-A quantitative study with mid-distance bus trips". Transport Policy 31 (2014): 35-46. http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/6297.
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tranpol.2013.11.006
  29. Carreira, R.; Patrício, L.; Natal Jorge, R.; Magee, C.; Van Eikema Hommes, Q.; Rui Carreira; Lia Patrício; et al. "Towards a holistic approach to the travel experience: A qualitative study of bus transportation". Transport Policy 25 (2013): 233-243. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84875167512&partnerID=MN8TOARS.
    10.1016/j.tranpol.2012.11.009
  30. Patrício, Lia; Rui Carreira; Lia Patrício; Jorge,RN; Magee,CL. "Development of an extended Kansei engineering method to incorporate experience requirements in product-service system design". Journal of Engineering Design 24 10 (2013): 738-764. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84887124174&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/09544828.2013.834038
  31. Martins, CS; Patricio, L; Martins,CS; Lia Patrício; Martins, C.S.; Patrício, L.. "Understanding participation in company social networks". JOURNAL OF SERVICE MANAGEMENT 24 5 (2013): 567-587. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84884763042&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/josm-04-2013-0112
  32. Patrício, Lia; Larry Constantine; Jorge Daniel Teixeira; Lia Patrício; Leonel Nóbrega; Raymond Fisk. "Customer experience modeling: From customer experience to service design". Journal of Service Management 23 3 (2012): 362-376. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84863611818&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/09564231211248453
  33. Patrício, L.; Fisk, R.P.. "Synthesizing service design and service science for service innovation". Touchpoint 3 2 (2011): 14-16. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84864642063&partnerID=MN8TOARS.
  34. Patrício, Lia; Fisk, R.P.; Patrício, L.. "A brief history of SERVSIG". Journal of Service Management 21 4 (2011): 59-67. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85003056530&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/josm.2011.08522daa.001
  35. Teixeira, J.; Patrício, L.; Nunes, N.J.; Nóbrega, L.. "Customer experience modeling: Designing interactions for service systems". Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) 6949 LNCS PART 4 (2011): 136-143. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-80052792759&partnerID=MN8TOARS.
    10.1007/978-3-642-23768-3_11
  36. Patrício, L.; Fisk, R.P.; e Cunha, J.F.; Constantine, L.. "Multilevel service design: From customer value constellation to service experience blueprinting". Journal of Service Research 14 2 (2011): 180-200. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-79955543125&partnerID=MN8TOARS.
    10.1177/1094670511401901
  37. Raymond Risk; Lia Patrício; Larry Constantine; João Falcão Cunha. "Multilevel Service Design: From Customer Value Constellation to Service Experience Blueprinting". (2011): http://repositorio.inesctec.pt/handle/123456789/2980.
    http://dx.doi.org/10.1177/1094670511401901
  38. Sarmento, T.; Patrício, L.. "Mobile service experiences: Qualitative study with a broader perspective". ACM International Conference Proceeding Series (2010): 413-414. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-78249281970&partnerID=MN8TOARS.
    10.1145/1851600.1851691
  39. Martins, Carla; Patrício, Lia; Miguez, José. "Value Co-creation through Service Related Online Communities". (2010): http://hdl.handle.net/10400.14/11716.
  40. Patrício, Lia. "Requirements engineering for multi-channel services: The SEB method and its application to a multi-channel bank". Requirements Engineering 14 3 (2009): 209-227. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-67650284278&partnerID=MN8TOARS.
    10.1007/s00766-009-0082-z
  41. Patrício, L.; Fisk, R.P.; Falcão E Cunha, J.. "Designing multi-interface service experiences: The service experience blueprint". Journal of Service Research 10 4 (2008): 318-334. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-41549090513&partnerID=MN8TOARS.
    10.1177/1094670508314264
  42. Patricio, L; Cunha, JFE; Fisk, RP; Nunes, NJ. "Addressing marketing requirements in user-interface design for multiple platforms". INTERACTIVE SYSTEMS: DESIGN, SPECIFICATION, AND VERIFICATION (2003):
  43. Patrício, L; Fisk, RP; Falcão Cunha, J. "Improving satisfaction with bank service offerings: Measuring the contribution of each delivery channel". Managing Service Quality: An International Journal (2003):
    10.1108/09604520310506531
Report
  1. Patrício, Lia Raquel Neto Martins de Lima; Faria, José António Rodrigues Pereira de; Azevedo, Ana Maria Gomes Gonçalves; Universidade do Porto. Faculdade de Engenharia; Universidade do Porto. Faculdade de Letras. 2007. Gestão da qualidade no Serviço de Documentação e Informação da Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto : análise do Processo “Gerir Documento”. http://hdl.handle.net/10216/59036.
  2. Patrício, Lia Raquel Neto Martins de Lima; Sousa, José Carlos Caldeira Pinto de; Universidade do Porto. Faculdade de Engenharia; Universidade do Porto. Faculdade de Letras. 2006. Avaliação da usabilidade e organização e representação da informação do website do SDI da FEUP. http://hdl.handle.net/10216/59959.
  3. Patrício, Lia Raquel Neto Martins de Lima; Pereira, Hugo; Universidade do Porto. Faculdade de Engenharia; Universidade do Porto. Reitoria. 2005. Modelação dos processos e definição dos termos de referência do sistema de informação da Universidade do Porto desenvolvido na Reitoria da Universidade do Porto. http://hdl.handle.net/10216/60646.
  4. Patrício, Lia Raquel Neto Martins de Lima; Gomes, Carlos; Universidade do Porto. Faculdade de Engenharia; Casa da Música. 2004. Eventos culturais - gestão de relacionamentos na Casa da Música ! Porto 2001, S. A.. http://hdl.handle.net/10216/60772.
Thesis / Dissertation
  1. Patrício, Lia Raquel Neto Martins de Lima. "Enhancing service delivery systems through technology : a multidisciplinary perspective applied to internet banking". PhD, 2005. http://hdl.handle.net/10216/59886.

Other

Other output
  1. Upframing Service Design and Innovation for Research Impact. 2018. Patricio, L; Gustafsson, A; Fisk, R.
    10.1177/1094670517746780
  2. Sixth SERVSIG international research conference 2010, Porto, Portugal - special issue. 2011. Fisk, RP; Patricio, L.
Activities

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2024/02/05 - Current Living Labs for Sustainability Transitions,
Supervisor
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023/09/01 - Current Community Engagement with Energy Transition
Co-supervisor of Brissa Acevedo
Engineering and Public Policy (PhD)
Carnegie Mellon University, United States

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2021/02/03 - Current Co-creating citizen engagement strategies for sustainable energy transition
Supervisor of Manuel Aires de Matos
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2020/09/15 - Current From customer engagement to citizen Engagement with Smart Energy Solutions
Supervisor of Bianca Banica
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2017/09/15 - Current Designing Service Platforms for Service Ecosystems
Supervisor of Nabila As'ad
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023/02/05 - 2023/06/30 Design of a method for International Information System implementation
Supervisor of Ana Rita Sousa Silva
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023/02/05 - 2023/06/30 Designing AI-Enabled Self-Service
Supervisor of Madalena Maria Mesquita Romano da Cunha
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023/02/05 - 2023/06/30 Understanding citizen engagement with energy communities: a mental models approach
Supervisor
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2016/09/15 - 2022/09/09 Innovating Innovation: Understanding the role of service design in service innovation
Co-supervisor of Ana Kustrak Korper
Doctoral Program in Science and Technology (PhD)
Linköpings universitet, Sweden
2022/02/01 - 2022/07/15 Desenvolvimento de Um Modelo de Segmentação de Clientes, Num Contexto de Uma Empresa B2B
Supervisor of Inês Miranda Marques de Sousa
Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2015/09/15 - 2022/07/02 Understanding customer engagement with smart energy services
Supervisor of Luísa Souza Gonçalves
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 - 2022 Designing a Customer Application for Consulting Services through Service Design
Supervisor of David Tomé Grande
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 - 2022 Designing out stigma in an online-based sexual health promotion programme
Supervisor of Diogo Renato Barreira Coutinho
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 - 2022 Service Design for Information Management
Supervisor of Gonçalo Ornelas Soares
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2021 - 2021 Understanding the customer experience and designing new services for after-sales service in food retailing
Supervisor of Diana Sofia Silva Marinho
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2021 - 2021 Application of Service Design for Business Intelligence consulting services
Supervisor of Pedro Manuel Almeida Roseira
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2015/09/15 - 2020/04/27 Integration of the multidisciplinary contributions on Service Design for Innovation
Supervisor of Maíra Prestes Joly
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2020 - 2020 Redesigning Digital Public Services: a proposal to bring them closer to Young Citizens
Supervisor of Vasco Pacheco Costa Alves
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2020 - 2020 Developing Countries and ERP Implementations - Going Agile with Service Design
Supervisor of Miguel Marinho Mendes
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2019 - 2019 Electric Mobility Services for Commercial Buildings
Supervisor of Bárbara Ramos Sobreiro
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2019 - 2019 Understanding and Mapping the Retailing Employee Experience:  A Qualitative Study
Supervisor of Benedita de Castro Girão Sanches de Sá
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2019 - 2019 Understanding Service Innovation Approaches: Design Thinking and Service Design - An Exploratory Study
Supervisor of Cátia Sofia Costa Miranda
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2018 - 2018 Understanding the Customer Experience in Healthcare for Pressure Ulcers
Supervisor of Ana Catarina Monteiro Azevedo
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2018 - 2018 Qualitative evaluation of a self-management system for shift workers working in healthcare
Supervisor of Cristiana Filipa Ribeiro Braga
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2018 - 2018 Understanding Service Design Approaches in Technology Start-ups
Supervisor of Joana Raquel Monteiro Azevedo
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2012/09/15 - 2017/12/21 Designing Product-Service System solutions for value co-creation - Integrating Product-Service System and Service Design approaches
Supervisor of Nina Diana Oliveira Costa
Líderes para Indústrias Tecnológicas (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2016 - 2016 Multicanal: Estudo da satisfação do cliente nos diferentes canais de contacto com uma empresa de acessórios de moda
Supervisor of Ana Rita Maia Monteiro da Silva
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2016 - 2016 Service Design para a experiência do cliente num contexto B2B
Supervisor of Ana Rita Pires Pereira
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2016 - 2016 Creating a Product-based Service Start up
Supervisor of Catalina Rodríguez Espinoza
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2016 - 2016 Desenho de serviços para a economia do oceano: o caso da valorização do turismo naútico
Supervisor of Maria Catarina Pinto Ferreira Rocha
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009/09/15 - 2015/07/24 Designing complex services for multiple stakeholders: an application to electronic health records
Supervisor of Nelson Figueiredo de Pinho
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2011/09/15 - 2015/04/15 Designing Technology-Enabled Services with Model-based Methods
Supervisor of Jorge Daniel Grenha Teixeira
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2015 - 2015 Understanding the strategic value of services - a case study in a semiconductor company
Supervisor of Marlene Alexandra Antunes Barbosa
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2015 - 2015 Desafios do omnichannel na aplicação às empresas nacionais
Supervisor of Sandra Cristina Pereira Coelho
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2007/09/15 - 2014/03/28 value co-creation through online communities in the context of new social media sites
Supervisor of Carla Sofia Carvalho Martins
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2014 - 2014 Desenvolvimento do serviço lean finance
Supervisor of Marta Alexandra Faria Ferreira
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2014 - 2014 E-Lisbon: an e-grocery service marketing project for Lisbon area
Supervisor of Mihai Oprea
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2014 - 2014 Designing set of services for internationalization strategy with multicultural stakeholders
Supervisor of Nabila As´ad
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2014 - 2014 Customer perception of internet banking service quality: A case study
Supervisor of Thanongsith Thepphongeun
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2007/09/15 - 2013/12/16 Designing mobile service experiences - from understanding and conceptualizing to prototyping the customer experience
Supervisor of Maria Teresa Vasconcelos de Morais Sarmento Lopes
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2013 - 2013 Designing services for new technology implementation in the fashion retail industry
Supervisor of Cláudia Marinha de Sousa Pereira
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2013 - 2013 Designing product-service systems for sustainability - a methodological exploration
Supervisor of Nils Frithjof Decker
Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2013 - 2013 Exploring new Mobile Services for Proximity Retailing
Supervisor of Filipa dos Anjos Carneiro
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2013 - 2013 Gestão de Condomínios: Redesenho dos serviços em busca do desenvolvimento sustentável e promoção da inovação social
Supervisor of Arine Isabel Coelho Malheiro
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2007/09/15 - 2012/05/17 Designing the travel experience: identification and incorporation of passengers' experience requirements in new bus body development
Supervisor of Rui Alexandre Salgado Carreira
Líderes para Indústrias Tecnológicas (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2007/09/15 - 2012/05/16 New service development (NSD) process in the collaborative networks context: a study of NSD performance factors across its different stages
Supervisor of Thais Batista Zaninelli
Engenharia e Gestão Industrial (PhD)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2012 - 2012 Externalização de serviços de sistemas de informação na Sonae Indústria
Supervisor of Cristina Maria Rocha Aleixo
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2012 - 2012 Desenho de Processos no Marketing Digital
Supervisor of Nuno Miguel Araújo Lopes
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2012 - 2012 Desenho de Serviços em contexto Business 2 Business: O caso do Portal do Cliente Portugal Telecom Inovação
Supervisor of Nuno José Ferreira de Sá Couto
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2012 - 2012 Criação de um sistema de avaliação para redes de Afiliação de Marketing Digital
Supervisor of Guilherme da Cunha Soares Coelho
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2011 - 2011 Nova abordagem para a prestação de serviços de consultoria de tecnologias de informação
Supervisor of Francisco Manuel Rodrigues Reis Figueira
Mestrado em Engenharia Industrial e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2011 - 2011 Designing Services for Sustainability: The case of home energy consumption
Supervisor of Ana Rita Padrão Viana
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2011 - 2011 Gestão de níveis de serviços
Supervisor of Pedro Miguel Cura Pinho Dias
Mestrado de Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2010 - 2010 Understanding the customer experience for service design
Supervisor of Jorge Daniel Grenha Teixeira
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2010 - 2010 Desenvolvimento no âmbito do sap r3 no módulo cs - logística de pós venda e gestão financeira
Supervisor of Marta Peixoto Abreu Enes
Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2010 - 2010 Identificação de necessidades na área das compras públicas electrónicas: desenho de serviços de suporte à desmaterialização de processos na sector da saúde
Supervisor of Soraia Teresa Rodrigues de Oliveira Gonçalves
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2010 - 2010 Desenho de um novo serviço na era do google e das redes sociais - caso BIZUP
Supervisor of Mónica Conceição de Almeida Alves
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2010 - 2010 Conceptualizing interaction in online grocery retail: mapping the customer's mindset
Supervisor of Miguel Armando Oliveira Henriques Carneiro
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Confiança nos Serviços On-Line
Supervisor of Cláudia Simão Xavier
Mestrado em Gestão da Informação (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Integração de Elementos de Contexto no Processo de Desenvolvimento de Sistemas Interactivos Centrados nos Utilizadores - Caso de Estudo:Desenho dos Serviços Online e dos Serviços de Documentação e Informação da FEUP
Supervisor of Paulo Jorge da Cunha Barreiro de Sousa
Mestrado em Engenharia Informática e Computação (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Integração e Colaboração com Clientes
Supervisor of Paulo Castro Pereira de Andrade e Cunha
Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Marketing de Serviços Aplicado a Plataforma SaaS de Gestão de Condomínios
Supervisor of Nelson Figueiredo de Pinho
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Um Estudo sobre as Necessidades de Investigação dos Vitivinicultores da Região Demarcada do Douro
Supervisor of José Vicente Fraga Martins
Mestrado em Engenharia de Serviços e Gestão (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Optimização da Supply Chain da área de Compras dos transformadores
Supervisor of Magali Esteves Alves
Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2009 - 2009 Transforming Data into Processes, through Business Process Management
Supervisor of Filipe Miguel Esteves Castro
Mestrado em Engenharia Informática (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2008 - 2008 Desenvolvimento de Serviços Multi-Canal de Base Tecnológica com o Método Service Experience Blueprint: Aplicação ao Caso da Banca
Supervisor of Gaspar Coimbra Torres Lencastre
Mestrado em Engenharia Informática (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2008 - 2008 Melhoria de Serviços de Base Tecnológica - Aplicação ao Caso do Retalho
Supervisor of Sérgio Rui França Santos
Mestrado em Engenharia Informática (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2007 - 2007 A Utilização dos "E-Services" como Ferramenta para Obter Vantagens Competitivas nas Organizações: Estudo de Casos Múltiplos
Supervisor
Mestrado em Ciência da Informação (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2017/06/12 - 2017/06/15 QUIS 15, 15th International Research Symposium on Service Excellence in Management (2017/06/12 - 2017/06/15)
Conference (President of the Organising Committee)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2010/06/17 - 2010/06/19 SERVSIG 2010 – AMA SERVSIG International Research Conference (2010/06/17 - 2010/06/19)
Conference (President of the Organising Committee)

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023/04/18 Modeling energy communities: A multiagent Framework, Programa Doutoral em Sustainable Energy Systems
Supervisor
Inês Filipa Gomes dos Reis (PhD)
Universidade de Coimbra Faculdade de Ciencias e Tecnologia, Portugal
2021/04/28 Customer experience management: expanding our understanding of the drivers and consequences of the customer experience
(Thesis) Main arguer
Lily Gao (PhD)
Universidad de Zaragoza, Spain
2020/06/17 Towards a customer centric perspective of customer experience
(Thesis) Main arguer
Larissa Becker (PhD)
Englannin kieli Turun Yliopisto, Finland
2019/10/21 Curadoria de Significação na Economia Criativa, Uma Proposta de Valor,
(Thesis) Main arguer
Israel Alves Jorge de Souza (PhD)
Universidade de Coimbra, Portugal
2018/10/30 The Contribution of Service for Career Counseling Service Improvements in Higher Education Institutions
(Thesis) Arguer
Nie Zichao (PhD)
Politecnico di Milano, Italy
2018/06/07 Omni-channel Services in the Banking Industry: Qualitative Multi-Method research
(Thesis) Arguer
João Carlos Gonçalves dos Reis (PhD)
Universidade de Aveiro, Portugal
2018/05/18 Optimising IT outsourcing services by managing the balance between standardization and customization: a provider’s perspective
(Thesis) Main arguer
João Paulo Correia dos Santos (PhD)
Instituto Superior Técnico Departamento de Engenharia e Gestão, Portugal
2017/03/06 Proposição de um Modelo para Diagnosticar o Nível de Maturidade de uma Oferta de Product-Service-System em um Contexto B2B
Thesis Member
Daniel Battaglia (PhD)
Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
2016/11/25 Service, Innovation, and Dynamic Capabilities: From Conceptualization to Explanation
(Thesis) Main arguer
Seidali Kurtmollaiev (PhD)
Norges Handelshoyskole Institutt for samfunnsøkonomi, Norway
2015/04/20 An Approach to identify the appropriate design requirements and specifications to define the target percept of an in-car interface: Case of Non-Visual Senses
(Thesis) Main arguer
Ioannins Malliaros (PhD)
Instituto Superior Técnico Departamento de Engenharia e Gestão, Portugal
2014/12/18 User Involvement in Service Design Teams: Investigating the Effect of Involving Lead Users in Ideation of Library Services
(Thesis) Main arguer
Jakob Trischler (PhD)
Southern Cross University Faculty of Business Law and Arts, Australia
2012/12/11 Interface matters: post-phenomenological perspectives on service design
(Thesis) Main arguer
Fernando Secomandi (PhD)
Technische Universiteit Delft, Netherlands

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2018/11/20 - Current Journal of the Academy of Marketing Science (0092-0703) Sage Journals
2013/12/07 - Current Journal of Product Innovation Management (1540-5885) Wiley
2013/11/15 - Current Journal of Business Research (1873-7978) Elsevier

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2021/06/01 - Current Journal of service research - Associate Editor (1094-6705) Sage
2019/06/01 - Current Journal of Services Marketing - Associate Editor (0887-6045) Emerald
2018/06/01 - Current Journal of Service Management - Member of Editorial Board (1757-5818) Emerald
2013/06/01 - 2021/06/01 Journal of service research - Member of Editorial Board (1094-6705) Sage
Distinctions

Award

2023 Best Paper Award 2022, Journal of Service Theory and Practice
Emerald Group Publishing Pty Ltd, Australia
2022 Diploma de Reconhecimento Pedagógico - Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 Outstanding associate editor award 2021 - Journal of Service Research
Journal of Service Research, United States
2022 Best Paper in Track Award - Customer Experience & Journeys SERVSIG 2022
American Marketing Association, United States
2021 Diploma de Reconhecimento Científico - Faculdade de Engenharia da Universidade do porto
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2019 Journal of Service Research Best Article Award Finalist 2018
2016 Best Paper Award Finalist 2016 Journal of Service Research
Journal of Service Research, United States
2015 Bob Johnston Honorable Mention paper Award
QUIS 14 - The 14th International Research Symposium on Service Excellence in Management, China
2015 Diploma de Reconhecimento Pedagógico - Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2013 Bob Johnston Best Paper Award
QUIS 13 - The 13th International Research Symposium on Service Excellence in Management, Sweden
2012 Journal of Service Research Best Article Award Finalist 2011

Other distinction

2016 Academic Scholar - Cornell Institute of Healthy Futures
Cornell Institute for Healthy Futures (CIHF), Cornel University, United States
2011 Global Faculty - Center for Services Leadership - Arizona State University
Center of Services Leadership, Arizona State University, United States