Identification
Personal identification
- Full name
- João Daniel
Author identifiers
- Ciência ID
- 4010-D191-AF71
- ORCID iD
- 0000-0001-6609-2014
- Researcher Id
- D-4068-2015
- Scopus Author Id
- 24801983400
Email addresses
- jdaniel@ispa.pt (Professional)
Websites
- https://williamjamescr.org/ (Scholar)
- https://github.com/joaordaniel (Professional)
- https://joaordaniel.github.io/carpintaria/ (Blog)
Knowledge fields
- Social Sciences - Psychology
- Exact Sciences - Mathematics - Statistics and Probability
- Natural sciences - Biological Sciences - Behavioural Sciences Biology
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2022/03/10
Attended
|
Power analysis and sample size estimation (Outros)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
|
2022/03/09
Attended
|
Advanced mediational modela (Outros)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
|
2015 - 2022
Attended
|
23 short-courses on Data Science (Outros)
DataCamp, United States
|
|
2021/10
Attended
|
2 short courses on Pyhton programming language (Outros)
Kaggle, United States
|
|
2015/06/19
Attended
|
Modelling data (Outros)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
|
2013/05/24
Attended
|
Growth curve analysis: Statistical methods for analysing longitudinal data (Outros)
Universidade do Porto, Portugal
|
|
2007/01/01 - 2011/02/14
Concluded
|
Psychology (Doutoramento)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
"Affiliative structures and social development in preschool children groups" (THESIS/DISSERTATION)
|
Full Mark with Honor and Distinction |
2010/10/22
Attended
|
Applying person-oriented methodology to study patterns of individual development (Outros)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
|
2010
Attended
|
Introduction to exponential-family random graph (ERG or p*) modeling with statnet (Outros)
International Network for Social Network Analysis, United States
|
|
2010
Attended
|
An introduction to modelling social networks (Outros)
International Network for Social Network Analysis, United States
|
|
2008
Attended
|
Advance course in social network analysis (Outros)
Lisbon School of Economics and Management, Portugal
|
|
2007/10/19
Attended
|
Methods for exploring and analysing sequences of behaviour (Outros)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
|
2007
Attended
|
Introduction to social network analysis (Outros)
Lisbon School of Economics and Management, Portugal
|
|
2005/09 - 2006/07
Concluded
|
Probability and Statistics (Pós-Graduação)
Universidade de Lisboa Faculdade de Ciências, Portugal
|
|
1998/09 - 2003/10
Concluded
|
Biology (Licenciatura)
Universidade de Lisboa Faculdade de Ciências, Portugal
"Atração social, reconciliação e anxiedade num grupo de macacos verdes (Cercopithecus aethiops) em cativeiro [Social attraction,
reconciliation and anxiety in a captive group of vervet monkeys (Cercopithecus aethiops)]" (THESIS/DISSERTATION)
|
16 |
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2018/01/03 - Current | Contracted Researcher (Research) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
William James Center for Research, Portugal | ||
2012/01/01 - 2017/12/31 | Postdoc (Research) | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal (...) |
||
2004/01/01 - 2006/12/31 | Research Assistant (Research) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2010/02/18 - 2018/02/28 | Lecturer (University Teacher) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2007/01/01 - 2010/12/31 | PhD student | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal (...) |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2020 - Current | FCT R&D Unit Strategic Plan: William James Center for Research (710,000.00€)
FCT/UIDB/04810/2020
Researcher
William James Center for Research, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2015 - 2019 | FCT R&D Unit Strategic Plan: William James Center for Research (1,358,532.00€)
FCT/UID/PSI/04810/2013
Researcher
William James Center for Research, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2012/01/01 - 2017/12/31 | FCT Post-Doctoral Fellowship: Individual support grant (107,640.00€)
FCT/SFRH/BPD/82522/2011
Post-doc Fellow
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal William James Center for Research, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2016 - 2017 | University of Cologne: Junior Starting Grant (2,830.00€)
Junior Starting Grant
Researcher
Universität zu Köln Humanwissenschaftliche Fakultät, Germany
|
Excellence Center for Social and Economic Behavior at the University of Cologne
Concluded
|
2012 - 2016 | FCT SR&TD Project Grant (140,500.00€)
FCT/PTDC/CPE-CED/117476/2010
Researcher
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2011 - 2014 | FCT R&D Unit Strategic Plan: Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação (123,138.00€)
PEst-OE/PSI/UI0332/2011
Researcher
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2007 - 2011 | FCT SR&TD Project Grant (50,000.00€)
FCT/PTDC/PSI/66172/2006
Researcher
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2007/01/01 - 2010/12/31 | FCT Doctoral Studentship: Individual support grant (47,040.00€)
FCT/SFRH/BD/27489/2006
PhD Student Fellow
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2004/01/01 - 2006/12/31 | FCT SR&TD Project Grant (108,740.00€)
FCT/POCTI/PSI/46739/2002
Research Fellow
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2005 - 2005 | ISPA: Internal Project Grant (5,000.00€)
PI-05-010
Researcher
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida
Concluded
|
2004 - 2005 | ISPA: Internal Project Grant (3,750.00€)
PI-04-011
Researcher
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, Portugal |
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida
Concluded
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2018/01 - Current | FCT Junior Researcher contract
Norma Transitória DL 57/2016 - Lei 57/2017
Researcher
William James Center for Research, Portugal
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
Outputs
Publications
Book chapter |
|
Conference abstract |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Journal article |
|
Other
Other output |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2022/09 | Competências socioemocionais, envolvimento académico e saúde mental em jovens: Um estudo longitudinal | 14º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde |
2022/06 | A cross-cultural multilevel study about the association between socioemotional competences and student engagement in youth | |
2022 | The impact of combining SRSD instruction with a brief growth mindset intervention on sixth graders´writing motivation and performance | JURE 2022 |
2022 | Saúde mental, competências socioemocionais e envolvimento académico em jovens: Um estudo longitudinal antes e durante o confinamento | 1ª Conferência de Saúde Societal |
2021 | Effects of retention in grade 5-6 on Portuguese students’ psychosocial development in middle school | EARLI 2021 - ONLINE |
2021 | Student academic motivation during the COVID-19 lockdown: A cross-country comparison | EARLI 2021 - ONLINE |
2019/06/27 | Attachment security and the processing of social and non-social information | X Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
Associação Portuguesa de Psicologia
|
2019/03/21 | Social engagement, social acceptance and emotional regulation in preschool children | SRCD Biennial Meeting
Society for Research in Child Development (Baltimore, Maryland, United States)
|
2019/03/21 | Preschool emotion regulation and social engagement predict socio-emotional and academic adjustment in first grade | SRCD Biennial Meeting
Society for Research in Child Development (Baltimore, Maryland, United States)
|
2017 | The contribution of social engagement to social adaptation: A one-year longitudinal study in an Italian early childhood sample | SRCD Biennial Meeting
SRCD (Austin, Texas, United States)
|
2017 | Changes in social engagement with peers over three years in a Portuguese sample | SRCD Biennial Meeting
SRCD (Austin, Texas)
|
2017 | Longitudinal trajectories of social engagement with peers in a USA preschool sample: Variable and person-centered analyses | SRCD Biennial Meeting
SRCD (Austin, Texas)
|
2016 | Assessing group and dyadic relationships quality in the preschool setting: Is there an effect on children's early academic skills | EARLI SIG5 2016
(Porto)
|
2015 | Links between early attachment security and social competence in preschool years: The mediating role of attachment representations | 17th European Conference of Developmental Psychology
(Braga)
|
2015 | Assessment and prevalence of socially anxious children during early childhood | 17th European Conference of Developmental Psychology
(Braga)
|
2014 | Teacher-child relationships' quality and social participation in the preschool setting | 3rd Biennial EARLI SIG 5 Conference
(Jyväskylä, Finland)
|
2014 | Post-conflict affiliative interactions between bystanders in Japanese macaques | XI Congress of the Portuguese Ethological Society
Sociedade Portuguesa de Etologia (Vairão, Portugal)
|
2014 | Inter-organizational knowledge sharing networks: A study on a business network | 15th European Conference on Knowledge Management
(Santarém, Portugal)
|
2013 | As redes sociais de jovens adolescentes | VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
APP (Aveiro, Portugal)
|
2013 | Análise das redes sociais dos grupos de pares de crianças em idade pré-escolar | Ciclo de conferências: A ciência que por cá se faz
Centro de Investigação: ISPA - Instituto Universitário (Lisboa, Portugal)
|
2012 | Explorations of a model of social competence for preschool children: Testing the moderating effects of age, sex, and culture | IX Congresso Nacional de Etologia
(Lisboa, Portugal)
|
2012 | Social characteristics of low social engagement in preschool children | IX Congresso Nacional de Etologia
(Lisboa, Portugal)
|
2012 | Preschool affiliative networks and social withdrawl in preschool children | IX Congresso Nacional de Etologia
(Lisboa, Portugal)
|
2012 | Processos estruturais na formação de redes afiliativas de crianças em grupos pré-escolares [Structural processes behind the formation of affiliative networks in preschool peer groups] | III Encontro de Analistas de Redes Sociais
(Lisboa, Portugal)
|
2011 | Low social engagement in preschool children: Dimensions and types in relation to age, sex, and ethnicity | Society for Research in Child Development Biennial Meeting
(Montreal, Canada)
|
2011 | A competência social da criança em meio pré-escolar: Um modelo hierárquico no contexto das relações [Social competence in preschool children: An hierarchical model in a relational context] | I Congresso Internacional de Psicologia do Desenvolvimento
(Lisboa, Portugal)
|
2011 | Características do isolamento social na infância e relações com o desenvolvimento socio-emocional [Characteristics of social withdrawal in childhood and its relations with socio-emotional development] | I Congresso Internacional de Psicologia do Desenvolvimento
(Lisboa, Portugal)
|
2011 | Affiliative networks and social withdrawal in preschool children | Society for Research in Child Development Biennial Meeting
(Montreal, Canada)
|
2011 | Estruturas afiliativas e desenvolvimento social em grupos de crianças de idade pré-escolar [Affiliative structures and social development in preschool peer groups] | I Congresso Internacional de Psicologia do Desenvolvimento
(Lisboa, Portugal)
|
2010 | Relações entre a expressão afectiva e a competência social em crianças de idade pré-escolar | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Braga, Portugal)
|
2010 | Análise longitudinal do modelo hierárquico da competência social em crianças de idade pré-escolar | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Braga, Portugal)
|
2010 | Impacto do comportamento solitário em crianças de idade pré-escolar nas amizades e no conhecimento das emoções | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Braga, Portugal)
|
2010 | O isolamento social na infância: Preditores, correlatos e consequências para o desenvolvimento sócio-emocional [Social withdrawal in childhood: Predictors, correlates and consequences for socio-emotional development] | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Braga, Portugal)
|
2010 | Coesão e homofilia nas estruturas afiliativas de grupos pré-escolares [Cohesion and homophily in affiliative structures in preschool peer groups] | VII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Braga, Portugal)
|
2010 | Social network analysis of preschool children association patterns | Sunbelt XXX
(Trento, Italy)
|
2009 | A longitudinal study of social competence in a sample of Portuguese preschool children: Stability of social competence indicators | Society for Research in Child Development Biennial Meeting
(Denver, United States)
|
2009 | Social withdrawal in preschool children: Observational assessments and external correlates in Portuguese preschool sample | XIVth European Conference on Developmental Psychology
(Vilnius, Lithuania)
|
2009 | A statistical modelling approach to the occurrence of in-group bias in preschool affiliative networks | II Iberian Primatological Conference
(Madrid, Spain)
|
2009 | Reconciliation and post-conflict anxiety in brown capuchins. | II Iberian Primatological Conference
(Madrid, Spain)
|
2009 | Análise das estruturas afiliativas de grupos de crianças em meio pré-escolar utilizando modelos p* [Analysis of affiliative structures in preschool peer groups using p* models] | II Encontro de Analistas de Redes Sociais
(Lisboa, Portugal)
|
2008 | Medidas de observação e medidas sociométricas na avaliação da competência social, em crianças de idade pré-escolar: Um estudo replicativo com uma amostra portuguesa. | I Congresso em Estudos da Criança - Infâncias Possíveis Mundos Reais
(Braga, Portugal)
|
2007 | Measurements of social competence for preschool children: A replication study with a Portuguese sample | Society for Research in Child Development Biennial Meeting
(Boston, United States)
|
2007 | Affiliative structures and social network analysis in preschool peer groups | Ethologische Gesellschaft Meeting
(Grünau, Austria)
|
2007 | Organization and social attraction principles in brown capuchins (Cebus apella | I Encontro de Analistas de Redes Sociais
(Lisboa, Portugal)
|
2007 | Affiliative structure and agonistic support in captive brown capuchin monkeys (Cebus apella) | Ethologische Gesellschaft Meeting
(Grünau, Austria)
|
2006 | Estruturas afiliativas de grupos de crianças em meio pré-escolar | VI Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Évora, Portugal)
|
2006 | Relações entre a amizade e a competência social de crianças em meio pré-escolar | VI Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
(Évora, Portugal)
|
2005 | Identifying preschool affiliative subgroups: The strength of weak ties | VI Congreso de la Asociacón Primatológica Espanola
(Madrid, Spain)
|
2005 | Conciliatory tendency in captive brown capuchin monkeys (Cebus apella) | VI Congreso de la Asociacón Primatológica Espanola
(Madrid, Spain)
|
2003 | Dominance and social attraction in a captive group of vervet monkeys (Cercopithecus aethiops). | 1ª Conferência Internacional de Primatologia em Portugal
(Lisboa, Portugal)
|
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2021 - 2022/12/15 | Early childhood education teachers, assistants, and coordinators
beliefs and attitudes about children's right to participation in early childhood educational settings
Co-supervisor
|
Community Psychology, Protection of Children and Youth in Risk (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2019/07 - 2019/07 | Post-doctoral researcher: Scientific collaboration networks (short-stay)
Supervisor
|
Universidade de la República, Uruguay
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
2019/02 - 2019/07 | Programa de Desenvolvimento de Competências de Investigação: ISPA Instituto Universitário [Research Competencies Development
Program]
Supervisor
|
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2018/04 - 2018/11 | Research assistant grant: William James Center for Research:
Supervisor
|
William James Center for Research, Portugal
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
2018/02 - 2018/02 | Programa de Desenvolvimento de Competências de Investigação: ISPA Instituto Universitário [Research Competencies Development
Program]
Supervisor
|
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2015 - 2016 | Mestrado: Relações de amizade em idade pré-escolar: Concordância entre relatos de crianças e educadores [Masters: Friendship
relationships in preschool: Children and teachers' agreement]
Co-supervisor
|
Mestrado em Psicologia Comunitária e Proteção de Menores (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2013 - 2014 | Mestrado: Interações afiliativas pós-conflito entre espectadores em macacos do Japão [Masters: Post-conflict affiliative interactions
between bystanders in Japanese macaques]
Supervisor
|
Psicobiologia (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2011 - 2012 | Mestrado: Colaboração online, a análise de redes sociais e o sucesso académico dos alunos [Masters: Online collaboration,
social network analysis and students' academic sucess]
Co-supervisor
|
Educação (Master)
Universidade de Lisboa, Portugal
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2009 - 2009 | II Encontro de Analistas de Redes Sociais [II Meeting of Social Network Analysts] (2009 - 2009)
Meeting (Other)
|
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2019 | Phd: Determinantes político-institucionais na formação de redes de inovação em tecnologias emergentes [Political-institutional
determinants in the formation of innovation networks in emergent technologies]
(Thesis) Main arguer
|
Ricardo João de Lourenço Abreu (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2016 | Mestrado: Análise dos comportamentos sociais e não-sociais de crianças em idade pré-escolar. Um olhar sobre as características
da criança [Master: Analysis of social and non-social behavior in preschool children. A look on children's characteristics]
(Thesis) Main arguer
|
Raphaelle Guedes Dischler (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2015 | Mestrado: Um olhar sobre os comportamentos sociais e não-sociais de crianças em idade pré-escolar: Contributos da compreensão
das emoções e da competência verbal [Master: A look on preschool children's social an non-social behaviors: Contributes of
emotion comprehension and verbal competence]
(Thesis) Main arguer
|
Ana Patrícia Faria Ferreira (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2015 | Phd: Qualidade da vinculação e desenvolvimento social: Mapeamento dos contributos das relações pais-criança para a competência
social nos grupos pré-escolares [PhD: Attachment quality and social development: Mapping the contributes of parent-child relationships
in preschool groups social competence]
(Thesis) Arguer
|
Carla Sofia Rodrigues Dias Fernandes (PhD)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2014 | Mestrado: O isolamento social e a depressão na adolescência [Masters: Social withdrawal and depression in adolescence]
President of the jury
|
Cátia S. Diogo (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2014 | Mestrado: Influência do conflito parental e envolvimento paterno na competência social da criança [Masters: Influence of parental
conflict and parental involvement on child's social competence]
(Thesis) Main arguer
|
Inês C. G. M. Martins (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2014 | Mestrado: A qualidade da amizade e a sua relação com o auto conceito [Masters: Friendship quality and its relation with self-concept]
President of the jury
|
Cátia Filipa Nobre Martins Lopo (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2014 | Mestrado: Interações afiliativas pós-conflito entre espectadores em macacos do Japão [Masters: Post-conflict affiliative interactions
between bystanders in Japanese macaques]
Supervisor
|
Renata Lopes Alves (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2014 | Mestrado: Comportamentos sociais e não sociais de crianças a frequentar o ensino pré-escolar. Associações com estilos parentais
em famílias nucleares portuguesas [Masters: Social and non-social behaviors of preschool children. Associations with parental
styles in Portuguese families]
(Thesis) Main arguer
|
Patrícia Andreia Nunes Martins (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2013 | Mestrado: O sono e a perturbação de hiperactividade e défice de atenção [Masters: Sleep and attention deficit hyperactivity
disorder]
President of the jury
|
Carolina Norton de Matos (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2013 | Mestrado: A relação entre o envolvimento paterno e os estilos parentais [Masters: The relation between parental involvement
and parenting styles]
President of the jury
|
Mercedes F. Mendoça (Master)
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|
2011 | Mestrado: Social network analysis no suporte ao ensino à distância: Análise da interacção estabelecida em fóruns de discussão
[Masters: Social network analysis as support in on-line teaching: Analysis of interactions in discussion forums]
Supervisor
|
Gonçalves, J. N. C. (Master)
Universidade de Lisboa, Portugal
|
Ad Hoc journal article review
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2021 - Current | Frontiers in Communication | |
2020 - Current | Social Development (1467-9507) | Wiley (Blackwell Publishing) |
2020 - Current | The Spanish Journal of Psychology (1988-2904) | Cambridge University Press |
2020 - Current | Frontiers in Psychology (1664-1078) | Frontiers Media SA |
2020 - Current | Psychology of Sport and Exercise | |
2019 - Current | Psicologia | |
2019 - Current | European Journal of Developmental Psychology (1740-5610) | Informa UK (Taylor & Francis) |
2018 - Current | Contemporary Educational Psychology (1090-2384) | Elsevier |
2016 - Current | Early Childhood Research Quarterly | |
2015 - Current | Canadian Journal of Zoology | |
2015 - Current | American Journal of Primatology | |
2015 - Current | Child Development | |
2015 - Current | Social Networks | |
2014 - Current | Redes. Revista Hispana para el Análisis de Redes Sociales | |
2010 - Current | International Journal of Primatology |
Course / Discipline taught
Academic session | Degree Subject (Type) | Institution / Organization | |
---|---|---|---|
2021 - 2021 | (On-line) Modelos probabilísticos para dados em rede [Probabilistic models for social network data] | ||
2020/12 - 2020/12 | (On-line) Modelos probabilísticos para dados em rede [Probabilistic models for social network data] | IV Escola Luso-Brasileira de Análise de Redes Sociais | |
2019/07/19 - 2019/07/19 | Análise longitudinal de redes sociais com RSiena [Longitudinal social network analysis with RSiena] | III Escola Luso-Brasileira de Análise de Redes Sociais (Outros) | Lisbon School of Economics and Management, Portugal |
2019/07/18 - 2019/07/18 | Modelos estatísticos p* para a análise de redes sociais [p* star models for social network analysis] | III Escola Luso-Brasileira de Análise de Redes Sociais (Outros) | Lisbon School of Economics and Management, Portugal |
2019/03/21 - 2019/03/22 | Introduction to linear mixed models | (Doutoramento) | ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal |
2010/02 - 2018/02 | Métodos quantitativos de investigação em Psicologia [Quantitative research methods in Psychology] | Mestrado Integrado em Psicologia (Mestrado integrado) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
2017 - 2017 | Modelos estatísticos p* para análise de redes sociais [p* star models for social network analysis] | I Escola Luso-brasileira de Análise de Redes Sociais (Outros) | Lisbon School of Economics and Management, Portugal |
2017 - 2017 | Introdução à análise de dados em R [Introduction to data analysis in R] | (Doutoramento) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
2014 - 2014 | Modelos estatísticos p* para análise de redes sociais [p* star models for social network analysis] | VI Escola de Verão de Análise de Redes Sociais (Outros) | Universidade de Lisboa Instituto de Ciências Sociais, Portugal |
2013 - 2013 | Estatística de redes sociais: p* models [Social networks' statistics: p* models] | V Escola de Verão de Análise de Redes Sociais (Outros) | Universidade de Lisboa Instituto de Ciências Sociais, Portugal |
2013 - 2013 | Modelos estatísticos p* para análise de redes sociais [p* statistical models for social network analysis] | I Encontro Brasileiro de Analistas de Redes Sociais (Outros) | Universidade Federal de Minas Gerais, Brazil |
2013 - 2013 | Análise longitudinal de redes sociais [Longitudinal social network analysis] | I Encontro Brasileiro de Analistas de Redes Sociais | Universidade Federal de Minas Gerais, Brazil |
2012 - 2012 | Estatística de redes sociais: p* models [Social networks' statistics: p* models] | IV Escola de Verão de Análise de Redes Sociais (Outros) | Instituto de Ciências Sociais - IU, Portugal |
2011/02 - 2011/07 | Métodos qualitativos de investigação em Psicologia [Qualitative research methods in Psychology] | Mestrado Integrado em Psicologia (Mestrado integrado) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
2011 - 2011 | Modelos estatísticos para a análise de redes sociais: modelos p* [Statistical models for social network analysis: p* models] | III Escola de Verão de Análise de Redes Sociais (Outros) | Instituto de Ciências Sociais, Portugal |
2010 - 2010 | Introdução aos modelos estatísticos de análise de redes sociais [Introduction to statistical models in social network analysis] | II Escola de Verão de Análise de Redes Sociais (Outros) | Instituto de Ciências Sociais, Portugal |
2009 - 2009 | Modelos estatísticos para a análise de redes sociais [Statistical models for social network analysis] | Curso de Verão de Análise de Redes Sociais (Outros) | Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal |
Interview (tv / radio show)
Program | Topic | |
---|---|---|
2020/06 - Current | Mind in the new 20s |
Journal scientific committee
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2021 - Current | Frontiers in Psychology |
Distinctions
Award
2019 | Best Poster Award: X Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
Associação Portuguesa de Psicologia, Portugal
|
2013 | Bes Poster Award: VIII Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia |
2009 | Student Travel Award: SRCD 2009
Society for Research in Child Development, United States
|
2006 | Travel Award: Fundação Calouste Gulbenkian
Fundação Calouste Gulbenkian, Portugal
|
Other distinction
2011 | Phd Honour Award
Instituto Universitário de Ciências Psicológicas Sociais e da Vida, Portugal
|