???global.info.a_carregar???
Pedro Dourado is a PhD candidate at the University of Porto. His research focuses on the impact of digital communication in promoting the sustainability of Portuguese authorial fashion. With professional experience in the areas of marketing, communication and fashion, he is the author of papers in the fields of sustainable fashion, brand value, digital platforms of circular fashion and influencer marketing. He is member of CITCEM - Center for Transdisciplinary Research “Culture, Space and Memory”, at Universidade of Porto, Portugal.
Identification

Personal identification

Full name
Pedro Manuel Dourado dos Santos Pereira Gomes

Citation names

  • Dourado, Pedro

Author identifiers

Ciência ID
7411-EF34-46C0
ORCID iD
0000-0002-8196-3399

Knowledge fields

  • Social Sciences - Media and Communications
  • Social Sciences - Economics and Business

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
Spanish; Castilian Advanced (C1) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Advanced (C1)
English Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Advanced (C1) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2021/09 - 2024
Ongoing
Informação e Comunicação em Plataformas Digitais (Doutoramento)
Universidade do Porto, Portugal

Universidade de Aveiro, Portugal
18
2016/09 - 2018/11/29
Concluded
Marketing (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal
"A Aplicabilidade do Modelo See Now, Buy Now e a sua Relação com o Consumidor e o Valor das Marcas: O Contexto de Moda Português" (THESIS/DISSERTATION)
17
2012/09 - 2015/06/20
Concluded
Ciências da Comunicação: Jornalismo, Assessoria, Multimédia (Licenciatura)
Major in Assessoria
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Economia, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
17
Affiliation

Other Careers

Category
Host institution
Employer
2019/04/15 - Current Técnico Superior (Técnico Superior) Ventura + Partners, Portugal
2015/06/15 - 2019/04/14 Técnico Superior (Técnico Superior) Eusébio & Rodrigues, Portugal
2015/02/23 - 2015/05/22 Assistente Técnico (Assistente Técnico) EDP, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2021/10 - Current A influência da comunicação digital na promoção da sustentabilidade: o caso da moda de autor portuguesa
2021.07379.BD
PhD Student Fellow
Universidade do Porto Centro de Investigação Transdisciplinar Cultura Espaço e Memória, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
Outputs

Publications

Conference paper
  1. Dourado, Pedro. "Online Influencer Marketing: Defining The New Cool". Paper presented in FL Conference | Fashion & Sustainability, Lisboa e Cascais, 2022.
    Accepted
  2. Dourado, Pedro; Machado, Sara Monteiro. "Opinião Pública e Cultura Participativa na Era da Personalização". Paper presented in XVII Congresso Ibero-Americano de Comunicação, Porto, 2022.
    Accepted
  3. Dourado, Pedro. "O Impacto do User Generated Content na Promoção da Moda Sustentável". Paper presented in XVI Congresso Brasileiro Científico de Pesquisadores de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas da Abrapcorp, Alagoas, 2022.
Journal article
  1. Pedro Dourado. "Usability and User Experience on Secondhand Fashion Digital Platforms: A Comparative Study". Observatorio (OBS*) (2023): https://doi.org/10.15847/obsOBS17320232154.
    10.15847/obsOBS17320232154
  2. Dourado, Pedro; Brandão, Amélia; Palma Martos, Luís. "See Now, Buy Now Model: A Passport to Fashion Brand Equity". Scientific Annals of Economics and Business 67 (2020): 33-55.
    Open access • Published • 10.47743/saeb-2020-0028
Thesis / Dissertation
  1. Dourado, Pedro. "A Aplicabilidade do Modelo See Now, Buy Now e a sua Relação com o Consumidor e o Valor das Marcas: O Contexto de Moda Português". Master, Universidade do Porto Faculdade de Economia, 2018. https://hdl.handle.net/10216/117198.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2022/05/26 O Impacto do User Generated Content na Promoção da Moda Sustentável XVI Congresso Brasileiro Científico de Pesquisadores de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas da Abrapcorp
Associação Brasileira de Pesquisadores de Comunicação Organizacional e de Relações Públicas (Brazil)