???global.info.a_carregar???
Luísa Augusto. Concluiu o(a) Doutoramento em Ciênicas da Comunicação em 2015 pelo(a) Universidade de Coimbra, Faculdade de Letras e Mestrado em Ciências Empresariais em 2007 pelo(a) Universidade Fernando Pessoa. Publicou vários artigos em revistas especializadas. Possui capítulo(s) de livros. Recebeu 1 prémio(s) e/ou homenagens. No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: Comunicação; Relações Públicas, Website, dialogismo; Fotografia; Imagem do destino; Imagem; Destino turístico; Competitividade; Atração de investimento; Estratégia; Fatores diferenciadores; Meios de comunicação; Divulgação; Entidades promotoras; Produtos endógenos; Lamego; Identidade; Responsabilidade social corporativa; Eventos Gastronómicos; Experiências gastronómicas; Turismo gastronómico; Produtos locais; Novos media; Diálogo; Cultura; Mobilidade; Media; Meios digitais; Gastronomia; Marca de destinos; Turismo gastronómico; .
Identification

Personal identification

Full name
Luísa Augusto

Citation names

  • Augusto, Luísa

Author identifiers

Ciência ID
8115-8053-06FA
ORCID iD
0000-0001-9117-4775
Education
Degree Classification
2015
Concluded
Communication Sciences (Doutoramento)
Universidade de Coimbra Faculdade de Letras, Portugal
"Communication and Tourism: public relations, dialogism and image in digital media" (THESIS/DISSERTATION)
Approved with Praise and Distinction
2007
Concluded
Business Sciences (Mestrado)
Universidade Fernando Pessoa, Portugal
"The Effects of Market Orientation on the Hotel Sector in the Dão Lafões Tourism Region and the Tourism Region of the Center" (THESIS/DISSERTATION)
Good
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2017 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu, Portugal
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2011/04 - 2017 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu, Portugal
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2009 - 2011 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu, Portugal
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
Projects

Other

Designation Funders
2020 - 2022/01/02 Comunicação e sustentabilidade ambiental: práticas das cidades e comportamentos dos públicos
PROJ/IPV/ID&I/012
Researcher
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Augusto, Luísa. "Endorser Altruism effects on Narrative Transportation in Video Ads". In Marketing and Smart Technologies. Singapore: Springer, 2022.
    In press
  2. Augusto, Luísa; Adriana Oliveira; Sara Santos. "Digital Communication and Dialogism in Official Websites of Tourist Institutions - from Past to Present". In Impact for New Media in Tourism. IGI-Global, 2021.
    In press
  3. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "The Role of Customer Engagement on Covid-19 era". In Insights, Innovation, and Analytics for Optimal Customer Engagement. IGI-Global, 2021.
    Accepted
  4. Augusto, Luísa; Santos, Sara; Adriana Oliveira. "Digital Communication and Dialogism in Official Websites of Tourism Institutions: From Past to Present". In Impact of New Media in Tourism, 192-209. IGI Global, 2021.
    Published
  5. Santos, Sara; Santo, Pedro Espírito; Augusto, Luísa. "The Role of Customer Engagement in the COVID-19 Era". In Advances in Marketing, Customer Relationship Management, and E-Services, 91-116. IGI Global, 2021.
    10.4018/978-1-7998-3919-4.ch005
  6. Barroco, Cristina; Augusto, Luísa; Martins, Lurdes. "Building food experiences: The case of food events in small regions". Routledge, 2018.
  7. Augusto, Luísa. "Corporate Social Responsibility in Portuguese Companies: Online Communication Practices". Emerald Publishing Limited, 2017.
    https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/S2043-052320170000011008
  8. Barroco, Cristina; Augusto, Luísa. "Mangualde - a terra do entusiasmo e da força". Idioteque, 2017.
  9. Remondes, Jorge; Augusto, Luísa. "LAMEGO Turismo e Qualidade de Vida". Idioteque, 2017.
Conference paper
  1. Augusto, Luísa. "Fatores influenciadores do Word of Mouth pelos residentes das cidades: Estudo comparativo entre homens e mulheres". Paper presented in 5Tth International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour, Aveiro, 2021.
    Published
  2. Augusto, Luísa. "Territory image: the mediating effect of citizens' well-being on tourism". Paper presented in International Workshop Tourism and Hospitality Management, Porto, 2021.
    Published
  3. Augusto, Luísa. "Usabilidade e sofisticação dos websites: um caminho para a satisfação no retalho online". Paper presented in ICMarkTech'20 - International Conference on Marketing and Technologies, 2020.
  4. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "E-Commerce: O papel principal da confiança". Paper presented in ICMarkTech'20 - International Conference on Marketing and Technologies, 2020.
  5. Augusto, Luísa. "Willingness to Pay a Premium Price for Streaming Services: The Role of Trust in Services". Paper presented in ICMarkTech'19 - The 2019 International Conference on Marketing and Technologies, Maia, 2019.
  6. Augusto, Luísa. "Envolvimento nas redes sociais: uma análise multigrupos entre indivíduos de Portugal e da Polónia". Paper presented in ICMarkTech'19 - The 2019 International Conference on Marketing and Technologies, 2019.
  7. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "Influência dos motivos para a participação nos Festivais de música na ligação à marca patrocinadora". Paper presented in XESCOM – Faculdade de Letras da Universidade do Porto, 2019.
  8. Augusto, Luísa. "Engagement in Facebook and dialogue on destination websites: a study of the best European cities". Paper presented in Euprera 2018: 20th Annual Congress, Aarhus, 2018.
  9. Augusto, Luísa. "Online communication measurements: food tourism experiences.". Paper presented in Consumer Behavior in Tourism Symposium 2017 (CBTS2017): A Decade of Research in Consumer Behavior in Tourism, 2017.
  10. Augusto, Luísa; Silveirinha, Maria João. "Comunicação nos novos ambientes tecnológicos: uma análise das entidades de turismo". 2016.
  11. Augusto, Luísa; Barroco, Cristina. "Os media digitais, a gastronomia e a marca do destino: o caso da Região Dão Lafões e Alto-Paiva". 2016.
  12. Augusto, Luísa. "Identidade de um destino turístico online: comunicação e fotografia". 2015.
  13. Barroco, Cristina; Augusto, Luísa. "Turismo Gastronómico Dão Lafões e Alto-Paiva: Formas de Comunicar os Produtos Endógenos". 2015.
  14. Augusto, Luísa. "Public Relations, Media, Dialogism and the Formation of Tourism Destination Image". 2015.
  15. Augusto, Luísa; Silveirinha, Luísa. "Diálogo e o meio para uma cultura de mobilidade". 2015.
Journal article
  1. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "Usabilidade e sofisticação dos websites: um caminho para a satisfação no retalho online". Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação E34 (2020): 542-556. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85092249923&partnerID=MN8TOARS..
    Published
  2. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "E-commerce: the main role of trust [E-commerce: o papel principal da confiança]". Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação E34 (2020): 557-570. https://search.proquest.com/docview/2452331533?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true.
    Published
  3. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "Willingness to Pay a Premium Price for Streaming Services: The Role of Trust in Services". Marketing and Smart Technologies (2020): 19-28. https://doi.org/10.1007/978-981-15-1564-4_3 .
    Published
  4. Santos, Sara; Augusto, Luísa; Barros, Teresa. "Lenguas extranjeras y las organizaciones: la perspectiva de los profesionales de la comunicación". (2019): https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/15210.
  5. Augusto, Luísa; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "Envolvimento nas redes sociais: uma análise multigrupos entre indivíduos de Portugal e da Polónia". Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação E24 (2019): 112-124. https://search.proquest.com/docview/2348890642?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true .
    Published
  6. Augusto, Luísa; Sara Santos; Teresa Antas de Barros. "Línguas estrangeiras e as organizações: a perspetiva dos profissionais de comunicação". Millenium-Journal of Education, Technologies, and Health 4e (2019): 31-39. https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/15210 .
    Published
  7. Augusto, Luísa; Silveirinha, Maria João. "Tourist Destination Image in the New Technological Environments: Dialogism under the Public Relations Gaze". (2016): http://hdl.handle.net/10400.19/3355.
    http://dx.doi.org/10.4172/2324-8807.S2-003
  8. Barroco, Cristina; Augusto, Luísa. "Turismo Gastronómico em Portugal: formas de comunicar os produtos endógenos da região Dão Lafões e Alto-Paiva". (2016): http://ojs2.ufjf.emnuvens.com.br/abet/article/view/3121.
Thesis / Dissertation
  1. Augusto, Luísa. "Comunicação e turismo: relações públicas, dialogismo e imagem nos media digitais". PhD, 2015. http://hdl.handle.net/10316/26792.
Distinctions

Other distinction

2016 Best Scientific Presentation