???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Bruno Pires

Citation names

  • Pires, Bruno

Author identifiers

Ciência ID
8215-94E4-A507

Knowledge fields

  • Social Sciences - Economics and Business
  • Social Sciences - Economics and Business - Business and Management
Education
Degree Classification
2021/10/01 - 2024/06/30
Ongoing
Marketing e Estratégia (Doutoramento)
Universidade do Minho, Portugal
2010/10/01 - 2012/09/28
Concluded
Gestão de Indústrias Criativas (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa Escola das Artes, Portugal
"The impact of "creative industries" definitions on subsector typologies" (THESIS/DISSERTATION)
16
2001/10/01 - 2005/10/20
Concluded
Gestão do Desporto (Licenciatura)
Instituto Universitário da Maia, Portugal
13
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2017/03/01 - 2018/02/28 Contracted Researcher (Research) Centro de Estudos da População Economia e Sociedade, Portugal
Centro de Estudos da População Economia e Sociedade, Portugal

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2023/03/01 - 2023/08/31 Invited Assistant (University Teacher) Universidade do Minho, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2023/09/01 - Current Branding entrepreneurial ecosystems: the role of stakeholders in brand co-creation
2023.00907.BD
Research Fellow
Universidade do Minho, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2017/03/01 - 2018/02/28 ITRACOTUR - Iniciativa de Transferência de Conhecimento na Promoção Online do Turismo
Research Fellow
Centro de Estudos da População Economia e Sociedade, Portugal
Centro de Estudos da População Economia e Sociedade
Ongoing
Outputs

Publications

Conference paper
  1. Pires, Bruno; Cerejo, Joana. "The socio-economic impact of creative products and services: developing the creative industries through design thinking". Paper presented in 6th Conference of the International Media Management Academic Association, Lisboa, 2013.
Report
  1. Pires, Bruno. 2019. PIMENED - The Oporto's Seminars. https://www.mediaxxi.com/wp-content/uploads/2021/12/JOCIS_4.pdf.
  2. Pires, Bruno. 2018. CREIMA - World-Class Researchers Discuss the Future of Media and Creative Industries. https://www.mediaxxi.com/wp-content/uploads/2021/12/JOCIS_3.pdf.
  3. Pires, Bruno. 2017. CREIMA - The Creative Industries and Media Management course summer school in Porto in July. https://www.mediaxxi.com/wp-content/uploads/2021/12/JOCIS_2.pdf.
Thesis / Dissertation
  1. Pires, Bruno Miguel Teixeira Bento. "The impact of Creative Industries definitions on subsector typologies". Master, Universidade Católica Portuguesa Escola das Artes, 2012. http://hdl.handle.net/10400.14/16571.
Activities

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2018/09/19 - 2018/09/22 O curso Creative Industries and Media Management é uma iniciativa conjunta da CIC.Digital, Universidade do Porto e da IMMAA, para estimular a transferência de conhecimento e experiências entre professores, profissionais e alunos das áreas das Indústrias Criativas e dos Média.
Other
Creative Industries and Media Management Summer School 2018
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
2017/07/03 - 2017/07/06 O curso Creative Industries and Media Management é uma iniciativa conjunta da CIC.Digital, Universidade do Porto e da IMMAA, para estimular a transferência de conhecimento e experiências entre professores, profissionais e alunos das áreas das Indústrias Criativas e dos Média.
Other
Creative Industries and Media Management Summer School 2017
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal

Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2023/01/26 - Current Representante discente da Escola de Economia e Gestão na Comissão Coordenadora do Colégio Doutoral da Universidade do Minho
Member
Universidade do Minho, Portugal

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2017/03/01 - 2021/06/30 Journal of Creative Industries and Cultural Studies (5-607727-158028) Media XXI
Distinctions

Award

2023 Prémio de Mérito Escolar da Escola de Economia e Gestão
Universidade do Minho, Portugal