Identification
Personal identification
- Full name
- Ana Maria Pereira Antunes
Citation names
- Antunes, Ana
- Antunes, Pereira Ana
- Antunes, A. P.
Author identifiers
- Ciência ID
- 8C1F-376F-899F
Email addresses
- aantunes@uma.pt (Professional)
Addresses
- Universidade da Madeira. Faculdade de Artes e Humanidades, Campus Universitário da Penteada, 9020-105, Funchal, Funchal, Portugal (Professional)
Websites
- http://orcid.org/0000-0002-3336-7867 (Professional)
Knowledge fields
- Social Sciences - Psychology
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2015/12
Concluded
|
Educational Sciences, Main area: Educational Psychology (Pós-doutoramento)
Major in Ciências da Educação, área de Psicologia da educação [Educational Sciences, in the area of Educational Psychology]
Universidade do Minho - Instituto de Educação, Portugal
|
|
2008
Concluded
|
Psychology, Main area: Educational Psychology (Doutoramento)
Universidade do Minho, Portugal
"Educational and psychological support to high ability students: An enrichment program in an inclusive school]" (THESIS/DISSERTATION)
|
|
2001
Concluded
|
Psychology, Main area: Educational Psychology (Mestrado)
Universidade do Minho, Portugal
"Cognitive abilities and academic achievement: A comparison of perspectives and tests" (THESIS/DISSERTATION)
|
|
1997
Concluded
|
Psychology (Licenciatura)
Universidade do Minho, Portugal
|
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2009/10 - Current | Researcher (Research) | Research Centre on Child Studies - CIEC, FCT 317 unit, Portugal |
Universidade do Minho Instituto de Educação, Portugal |
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2014/03/10 - Current | Assistant Professor (University Teacher) | Universidade da Madeira, Portugal |
2009/09/14 - 2013/09/13 | Invited Assistant Professor (University Teacher) | Universidade da Madeira, Portugal |
Positions / Appointments
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2023/11 - Current | Presidente do Observatório do Estudante da Universidade da Madeira [President of the Student Observatory of the University of Madeira] | Universidade da Madeira, Portugal |
2023/05 - Current | Ponto focal de monitorização da Estratégia Nacional para inclusão das pessoas com deficiência 2021-25 [Focal point for monitoring the National Strategy for the inclusion of people with disabilities] | Universidade da Madeira, Portugal |
2022/09 - Current | President of the Pedagogic Council | Universidade da Madeira, Portugal |
2016/10 - Current | Membro da comissão científica do Departamento de Psicologia [member of the of the scientific committee of the Psychology Department] | Universidade da Madeira, Portugal |
2023/08 - 2023/11 | Presidente da equipa de criação do Observatório do Estudante da Universidade da Madeira [President of the creation team of the Student Observatory of the University of Madeira] | Universidade da Madeira, Portugal |
2016/10 - 2023/06 | Membro do conselho científico da Faculdade de Artes e Humanidades [Member of the scientific council of the Faculty of Arts and Humanities] | Universidade da Madeira, Portugal |
2017/03 - 2021/06 | Vice-Presidente da Faculdade de Artes e Humanidades [Vice-president of the Faculty of Arts and Humanities] | Universidade da Madeira, Portugal |
Universidade da Madeira Faculdade de Artes e Humanidades, Portugal | ||
2016/10 - 2021/06 | Coordenadora do Departamento de Psicologia [ Coordinator of the Psychology Department] | Universidade da Madeira, Portugal |
Universidade da Madeira Faculdade de Artes e Humanidades, Portugal | ||
2014/09 - 2015/09 | Diretora de curso do 1º ciclo em Psicologia [Degree Director of the 1st Cycle in Psychology] | Universidade da Madeira, Portugal |
Universidade da Madeira Faculdade de Artes e Humanidades, Portugal | ||
2014/09 - 2015/09 | Membro do conselho pedagógico [Member of the teaching council] | Universidade da Madeira, Portugal |
2012/04 - 2013/09 | Diretora de curso do 1º ciclo em Psicologia [Degree Director of the 1st Cycle in Psychology] | Universidade da Madeira, Portugal |
Universidade da Madeira Faculdade de Artes e Humanidades, Portugal | ||
2012/04 - 2013/09 | Membro do conselho pedagógico [Member of the teaching council] | Universidade da Madeira, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2004/10/01 - 2008/03/31 | O apoio psico-educativo a alunos com altas habilidades: Um programa de enriquecimento numa escola inclusiva [Psycho-educational
support for students with high skills: an enrichment program in an inclusive school]
PhD scholarship from the Foundation for Science and Technology (SFRH / BD / 19283/2004)
PhD Student Fellow
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
1998/09 - 2000/12 | Projeto PRAXIS XXI: Avaliação Processual da Realização Cognitiva de Adolescentes e Jovens Adultos [PRAXIS XXI Project: Process
Assessment of Cognitive Realization of Adolescents and Young Adults]
PRAXIS / PCSH / C / PSI / 93/96
Researcher
|
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2023/10 - Current | MathIA: Modelo de Inteligencia Artificial para enriquecer y mejorar las competencias matemáticas en el alumnado adolescente
[Artificial Intelligence Model to enrich and improve mathematical skills in adolescent students]
2023-1-ES01-KA220-SCH-000156975
Researcher
Universidad de Murcia, Spain
|
Ongoing
|
2022/09 - Current | Programa de Promoção de Sucesso e Redução de Abandono do Ensino Superior [Program for the Promotion of Success and Reduction
of Abandonment of Higher Education]
No number.
Presidente do Observatório do estudante da UMa [President of the UMa Student Observatory]
|
Ongoing
|
2020/02/07 - 2023/09 | The European Family Support Network. A Bottom-up, Evidence-based and Multidisciplinary Approach (EuroFam-Net)
Researcher
|
|
2014/04 - 2016/12 | Percursos de desenvolvimento da profissionalidade docente na Educação de Infância [Trajectories of development of teaching
professionalism in Childhood Education]
N/A
Researcher
|
Centro de Investigação e Inovação em Educação (ESE-IPP)
Concluded
|
2009 - 2009/08 | Estudo Nacional para a Avaliação de Programas de Formação Parental [National Study for the Evaluation of Parental Training
Programs]
N/A
Other
|
Concluded
|
Outputs
Publications
Book chapter |
|
Book review |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Journal article |
|
Online resource |
|
Report |
|
Other
Other output |
|
Standard or policy |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2024/01 | The inclusion of students with special needs in higher education: Perceptions from the academic community | 8º World Conference on Qualitative Research
University of the Azores
|
2024/01 | Qualitative research training in psychology: The curricula of Portuguese master's degrees | 8º World Conference on Qualitative Research
University of the Azores
|
2023/09 | Ensino de métodos qualitativos: Estudo de caso em psicologia [Teaching qualitative methods: Case study in psychology] | XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
University of A Coruña (Spain)
|
2023/09 | Perfis de parentalidade em tempos de covid-19 [Parenting profiles in times of covid-19] | XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
University of A Coruña (Spain)
|
2023/09 | Enquadramento dos estudantes com necessidades educativas especiais: Diversidade e convergências no ensino superior português [Framework for students with special educational needs: Diversity and convergence in Portuguese higher education] | XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
University of A Coruña
|
2023/07 | Inclusão no Ensino Superior: Condições associadas à sua concretização [Inclusion in Higher Education: Conditions associated with its implementation] | Conferência apresentada sessão internacional de formação e mobilização da ADIPSIEDUC (Online).
ADIPSIEDUC (Online)
|
2023/07 | Painel de discussão: El uso de software en análisis de texto: Criterios de elección entre Alceste, Leximancer o Iramuteq [Discusson panel: The use of software in text analysis: Election criteria between Alceste, Leximancer or Iramuteq] | 12º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa [12th Ibero-American Congress on Qualitative Research]
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa
|
2023/07 | Regulamentação sobre os alunos com necessidades educativas especiais: Análise documental no ensino superior privado português [Regulation on students with special educational needs: Document analysis in Portuguese private higher education] | 12º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa [12th Ibero-American Congress on Qualitative Research]
Escola Superior de Enfermagem de Lisboa
|
2023/05 | Inclusão no Ensino Superior: requisitos para a sua efetivação [Inclusion in Higher Education: Requirements for its implementation] | III Jornadas em Psicologia da Educação
Universidade Católica Portuguesa
|
2023/01 | Teaching qualitative research in Psychology: A look at the Portuguese reality | 7º World Conference on Qualitative Research
University of Faro
|
2022/11 | Alumnado com altas capacidades intelectuales y género: Diferenciación de características psicológicas associadas al rendimiento académico [Students with high intellectual abilities and gender: Difference in psychological characteristics associated with academic performance] | IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Retos de la actualización en la enseñanza
de las Áreas de Conocimiento (IV CIDICO)
(Madrid, Spain)
|
2022/09 | Humor parental em tempo de confinamento devido à COVID-19: Análise de diferenciação por grupos e variáveis preditoras [Parental mood during confinement due to COVID-19: Analysis of differentiation by groups and predictor variables] | 14º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde - Psicologia e Saúde em Tempos de Crise
Universidade da Madeira (Portugal)
|
2022/09 | Parents’ perceptions of impacting experiences on the family dynamics during the lockdown in Portugal and Brazil: A qualitative study. | 1st International Conference on Child Studies
University of Minho (Braga, Portugal)
|
2022/07 | O apio à família e à parentalidade: A European Family Support Network – Eurofamnet [Support for family and parenting: The European Family Support Network – Eurofamnet] | XI Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro (Portugal)
|
2022/07 | Competências dos profissionais de apoio à família: Contributos de uma revisão de livros e manuais [Skills of family support professionals: Contributions from a review of books and manuals] | 11º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa [11th Ibero-American Congress on Qualitative Research
University of A Coruña (A Coruña, Spain)
|
2022/02 | Family life and Covid-19 in Portugal: Parenting changes during the lockdown and its implications. | IV International Week, da Universidade S. Cirílo e S. Metódio de Escópia [from the University of S. Cyril and S. Methodius
of Skopje]
University of S. Cyril and S. Methodius of Skopje (Macedonia)
|
2022/01 | Introduction to qualitative research in Educational Psychology: Feedback from master’students. | 6º World Conference On Qualitative Research
online
|
2022 | Alunos de mérito no Ensino Superior Português: Diferenciação além do desempenho académico [Merit students in Portuguese Higher Education: Differentiation beyond academic performance] | 4º Congresso Internacional de Psicologia, Educação e Cultura
Instituto Superior Politécnico Gaya (Vila Nova de Gaia, Portugal)
|
2021/11 | Gifted students and the COVID-19 pandemic: What the research says | V Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales
Online edition
|
2021/11 | El censo de los estudiantes ALCAIN en Canarias [Census of the ALCAIN students at Canary islands] | V Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales
Online edition
|
2021/09 | Mudanças na parentalidade em tempos de Covid-19: Um estudo com pais e mães em Portugal [Parenting changes at Covid-19 time: A study with mathers and fathers in Portugal] | XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía - III Congreso ACIP
(Braga, Portugal)
|
2021/09 | Formação sobre necessidades educativas especiais em contexto universitário: Impacto nos participantes [Training about special educational needs at higher education: impact in participants] | XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía - III Congreso ACIP
(Braga)
|
2021/08 | A gifted child becoming a (gifted) adult? A case study | 17th Conference of the European Council for High Ability
Online edition
|
2021/07 | Iniciação à investigação qualitativa: Perceção e apreciação de alunos de Psicologia [Introduction to Qualitative Research: Perception and Assessment of Psychology Students] | 10º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa
Online edition
|
2021/07 | Perceção de experiências marcantes do confinamento em famílias portuguesas e brasileiras: Um estudo qualitativo [Perception of Impressive Experiences during the Confinement on Portuguese and Brazilian Families: A Qualitative Study] | 10º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa |
2021/01 | A mix-method approach to study parenting during Covid19 lockdown: preliminary analyses and findings | 5º World Conference On Qualitative Research
Online edition
|
2021/01 | Learning Qualitative Research: Perceptions and Expectations of Master’s Degree Students in Educational Psychology | 5º World Conference On Qualitative Research
Online editor
|
2021 | Alunos com dupla excecionalidade: Alunos (in)visíveis? [Twice exceptional students: (in)visible students?] | V Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales
Online edition
|
2020/10 | Aprender metodologia qualitativa em Psicologia da Educação: Perceções e expectativas de alunos de mestrado [Learning qualitative research in Educational Psychology: Perceptions and expectations of a Master’s Degree students] | 9º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa - online (vídeoconferência) |
2019/10 | Research on high abilities: The state of the art and the “hard walk” of qualitative inquiry | 4o World Conference On Qualitative Research
(Porto, Portugal)
|
2019/10 | Inclusion in Portuguese Higher Education: Framework and recognition of students with special educational needs | IV Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology - 1st International Scientific Meeting in Psychology
(Funchal, Portugal)
|
2019/07 | Alunos com necessidades educativas especiais: Análise da regulamentação no ensino superior português [Students with special educational needs: Analysis of regulations in the Portuguese higher education] | 8o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa
(Lisboa, Portugal)
|
2019/06 | Investigação sobre altas capacidades: Tendências e opções metodológicas [Research on high abilities: Trends and methodological options] | IV Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales
(La Laguna, Spain)
|
2019/03 | Promoção da parentalidade positiva: Descrição de programas de apoio psicoeducativo implementados em recursos educativos [Promotion of positive parenting: Description of psychoeducational support programs implemented in educational resources] | I congreso Internacional de Educación e Intervención: Psicoeducativa, Familiar y Social
(Gran Canaria, Spain)
|
2018/09 | A intervenção na parentalidade positiva como prática de apoio psicoeducativo em recursos comunitários: Relato de programas de educação parental implementados na Região Autónoma da Madeira [Positive parenting intervention as a practice of psychoeducational support in community resources: Report on parental education programs implemented in the Autonomous Region of Madeira] | 4o Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
Ordem dos Psicólogos Portugueses (Braga, Portugal)
|
2018/09 | Implementation and sustainability of positive parenting programmes | 9th Congress of the European Society on Family Relations
(Porto, Portugal)
|
2018/08 | Assessment of workplace-based learning in early years: An exploratory study. | 28th EECERA Annual Conference: Early Childhood Education, Families and Communities
(Budapeste, Hungary)
|
2018/08 | Honours college students: Who are they? | 16th Conference of the European Council for High Ability
(Dublin, Ireland)
|
2017/09 | Importância dos programas de educação parental: Perceção de pais e mães participantes [Importance of parenting programmes: Perception of participating parents] | XIV Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogia
(Braga, Portugal)
|
2017/07 | Avaliação autêntica e coparticipada no estágio supervisionado em educação de infância: Resultados em domínios estruturantes do desempenho professional [Authentic and coparticipated assesment in the practicum in childhood education: Results in structuring domains of professional performance] | Porto International Conference on Research in Education at ISEP
(Porto, Portugal)
|
2017/05 | Avaliação do estágio supervisionado: Perfis evolutivos na formação de educadoras/es de infância [Assessment of practicum: Evolutive profiles in the training of early childhood educators] | I Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE)
(Bragança, Portugal)
|
2017/02 | Raparigas sobredotadas e talentosas: O estado da arte [Gifted and talented girls: The state of the art] | III Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales
(La Laguna, Spain)
|
2017/02 | Intervir junto de alunos com altas capacidades: Práticas educativas baseadas em evidência [Intervention with high-ability students: Evidence-based educational practices] | III Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales
(La Laguna, Spain)
|
2016/07 | O Enfoque Qualitativo na Avaliação de Programas Psicoeducativos: Aplicações e Contributos da Metodologia Qualitativa [Qualitative Approach on Psychoeducational Programmes Assesment: Applications and Contributions of Qualitative Methodology] | 5o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa - Investigação Qualitativa em Ciências Sociais
(Porto, Portugal)
|
2016/05 | Educação parental e promoção da inclusão: Contributo do programa Grupo Laços de Inclusão [Parental education and promotion of inclusion: Contribution of the programme Bonds of Inclusion Group] | Simpósio Pensar Temas/Resolver Problemas: Contributos do Mestrado de Psicologia da Educação da UMa
(Funchal, Portugal)
|
2016/03 | Honours students and professional success: Trajectories of life and personal accomplishments | 15th International ECHA Conference TALENTS IN MOTION: Encouraging the Gifted¿in the context of Migration and Intercultural
Exchange
(Viena)
|
2015/10 | Qualidades psicométricas do Inventário de Caraterísticas Psicológicas Associadas ao Desempenho Académico: Estudo exploratório no ensino superior [Psychometric properties of the Inventory of Psychological Characteristics Associated with Academic Performance: Exploratory study in higher education] | Congresso Internacional da ANEIS 2014 - Sobredotação: A aceleração escolar como resposta educativa
(Braga, Portugal)
|
2015/09 | Avaliação e regulação da aprendizagem profissional na formação prática: Análise de perfis evolutivos [Assessment and regulation of professional learning in practicum: Analysis of evolutive profiles.] | XIII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagogía
(Corunha, Spain)
|
2015/09 | Assessment in preservice early childhood teacher education: Analysis of evolutive profiles | 25th EECERA Annual Conference: Innovation, Experimentation and Adventure in Early Childhood,
(Barcelona, Spain)
|
2015/08 | Investigação qualitativa em Psicologia da Educação: Estudo dos perfis de alunos de mérito escolar [Qualitative research in Educational Psychology: Study of the profiles of honours students] | 4º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa
(Aracaju, Brazil)
|
2015/06 | Parece que sou (sobre)dotado: Serei aluno excelente? [It seems that I am a (high)ability student: Will I be an excellent student?] | Conferência Doutoral apresentada no âmbito do Programa de Doutoramento em Estudos da Criança [Doctoral Conference presented
as part of the Doctoral Program in Child Studies]
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2015/02 | Exercitar a criatividade em contexto escolar: As propostas do programa MAIS [Training creativity at school: the MAIS program proposals] | Ciclo de Workshpos: Criatividade em Educação
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2015/01 | Avaliação e desenvolvimento da profissionalidade docente: Análise de perfis evolutivos na formação de educadores de infância [Assessment and development of teacher professionalism: Analysis of evolutionary profiles in training of early childhood teachers] | XXII Colóquio da AFIRSE - Diversidade e Complexidade da Avaliação em Educação e Formação
(Lisboa, Portugal)
|
2014/09 | Era uma vez uma história... O desafio da avaliação das produções criativas [Once upon a time... The challenge of creative productions' assessment] | IX Congresso Iberoamericano de Psicologia e 2o Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
(Lisboa, Portugal)
|
2014/09 | Desafio a ser "magis": O programa MAIS como proposta de intervenção para alunos com altas habilidades [The challenge to be "magis": The MAIS programme as an interventivon proposal for high ability students] | IX Congresso Iberoamericano de Psicologia e 2o Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
(Lisboa, Portugal)
|
2014/07 | Programas de enriquecimento para alunos com altas habilidades: Ensaio de avaliação qualitativa dos produtos criativos [Enrichment programmes for high ability students: Qualitative assessment test of creative products] | 3o Congreso Ibero-Americano en Investigación Cualitativa, Universidade de Extremadura
(Badajoz, Spain)
|
2013/09 | Educação para a parentalidade positiva em contextos inclusivos: O grupo laços de inclusão [Education for positive parenting in inclusive contexts: The Bonds of Inclusion Group] | XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia
(Braga, Portugal)
|
2013/09 | Práticas educativas e parentalidade positiva: Estudo exploratório numa comunidade caraterizada por condições psicossociais adversas [Educational practices and positive parenting: Exploratory study in a community characterized by adverse psychosocial conditions] | XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia
(Braga, Portugal)
|
2011/11 | Práticas educativas na sobredotação: Contributos da investigação e importância da avaliação [Educational practices in giftedness: Research contributions and importance of evaluation] | Congresso Internacional da A.N.E.I.S. 2011 – Sobredotação e talento: Atenção da escola à diversidade
(Braga, Portugal)
|
2011/05 | Educação parental: Aplicação de um programa [Parental education: implementation of a program] | Congresso Internacional Educação, Saúde e Desenvolvimento Social
(Funchal, Portugal)
|
2010/07 | Educação parental e dança inclusiva: Experiências de promoção da inclusão [Parental education and inclusive dance: Experiences to promote inclusion] | I Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos
(Braga, Portugal)
|
2010/07 | Alunos com altas habilidades: Valor preditivo dos critérios de identificação [High ability students: Predictive value of identification criteria] | I Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos
(Braga, Portugal)
|
2010/04 | O programa "Para lá do 9º ano!": Aplicação junto de um grupo de alunos mais capazes [The program "Beyond the 9th grade!": Application in a group of high ability students] | VI Conferência de Desenvolvimento Vocacional: Avaliação e Intervenção
(Braga, Portugal)
|
2008/07 | More able students in the Portuguese school: The MAIS enrichment program | More able students in the Portuguese school: The MAIS enrichment program
(Paris, France)
|
2007/09 | Enriquecimento MAIS: Uma proposta de intervenção psicopedagógica [MAIS enrichment: A proposal for psychopedagogical intervention] | IX Congresso Galego-Portugués de Psicopedagoxía
(Corunha, Spain)
|
2000/05 | Variáveis cognitivas e rendimento académico: Resultados no Ensino Secundário e Ensino Superior [Cognitive variables and academic achivement: Results in Secondary Education and Higher Education] | Seminário Internacional sobre Transição para o Ensino Superior
(Braga, Portugal)
|
1999/09 | Variáveis Cognitivas e Rendimento Escolar [Cognitive variables and academic achivement] | III Congresso Internacional de Psicologia y Educación: Orientación y Intervención Psicopedagógica
(Santiago de Compostela, Spain)
|
1997/09 | Bateria de Provas de Raciocínio (BPR-5): Estudo de validação em contexto escolar [Reasoning Tests Battery (BPR-5): Validation study in school context] | III Congresso Galego/Portugués de Psicopedagoxia
(Corunha, Spain)
|
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2020 - 2021/07 | A Inclusão de alunos com Necessidades Educativas Especiais: Recorte panorâmico no Ensino Superior Português [Inclusion of
students with Special Educational Needs: A panoramic view of the Portuguese Higher Education]
Supervisor of Fátima Mónica Sousa
|
Master (Master) |
2017 - 2019 | Formação superior e inserção laboral de alunos com necessidades especiais: Estudo de caso numa universidade portuguesa [Higher
education and job placement for students with special needs: Case study at a Portuguese university]
Supervisor of Andreia Brazão Santos
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2017 - 2018 | Relação entre inteligência e criatividade: Estudo com alunos do 3o ciclo do ensino básico português [The relationship between
intelligence and creativity: A study with students of the 3rd cycle of the Portuguese elementary education]
Supervisor of Ana Carolina Chaves Macedo
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2016 - 2018 | Parentalidade Positiva: Estudo sobre a Perceção da Importância da Participação em Programas de Educação Parental [Positive
parenting: A study about the perceived importance of the participation in Parenting programmes]
Supervisor of Sónia Maria de Jesus Câmara Bettencourt
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2015 - 2017 | Alunos de mérito no ensino superior: Estudo de caracterização numa universidade portuguesa [Honours students at higher education:
A caracterisation study in a Portuguese university], 2017
Supervisor of Maria da Luz Vieira Lourenço
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2014 - 2017 | Alunos de mérito no ensino superior: Traços, percursos e projetos condicionantes do desempenho académico e profissional [Honours
students at higher education: Traits, trajectories and projectos conditionong academic and professional achievement]
Supervisor of Micaela Cristina Clemente Manuel
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2014 - 2015 | Universidade inclusiva e o aluno com necessidades especiais: A investigação realizada em Portugal [Inclusion at university
and the student with special needs: The state of the art in Portugal]
Supervisor of Filomena Débora Freitas Rodrigues
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011 - 2012 | Alunos dos quadros de honra e excelência académica: Estudo de caso no ensino secundário [Honours students and academic excellence:
A study case in the secondary education]
Supervisor of Dina Maria Aguiar Capelo Freitas
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011 - 2012 | Inclusão de Alunos com Necessidades Educativas Especiais no Ensino Superior: Estudo exploratório sobre as perceções dos docentes
[Inclusion of the students with special educational needs in higher education: An exploratory study about teachers' perceptions]
Supervisor of Catarina Pereira Faria
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011 - 2012 | Os professores e a sobredotação: Estudo exploratório numa escola da Região Autónoma da Madeira [Teachers and giftedness: An
exploratory study in a school in the Autonomous Region of Madeira]
Supervisor of Carla Maria de Abreu Rodrigues
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011 - 2012 | Avaliação da criatividade e Teste de Pensamento Criativo de Torrance: Estudo Exploratório no 1o Ciclo [Creativity assessment
and the Torrance Test of Creative Thinking: An exploratory study in the 1st cycle]
Supervisor of Petra Sofia Freitas Branco
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2012 | Um programa de treino da criatividade: Estudo exploratório com alunos do 1.o ciclo [A programme to train creativity: An exploratory
study with students from the 1st cycle]
Supervisor of Raquel Susana Rodrigues de Oliveira
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2011 | Alunos com Necessidades Educativas Especiais: Estudo exploratório sobre a inclusão no ensino superior [Students with special
educational needs: An exploratory study about inclusion at higher education]
Supervisor of Suzete Micaela Velosa Aleixo Abreu
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2011 | Educação Parental: Aplicação de um programa para pais numa escola do pré-escolar [Parenting education: Aplication of a programme
to parents in a in a preschool institution]
Supervisor of Fabiana Aguiar Fernandes
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2011 | Dança (Inclusiva): O impacto do Grupo Dançando com a Diferença [(Inclusive) Dance: The impact of the Dancing with the Difference
Group]
Supervisor of Ana Carolina Pereira da Silva
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2011 | Educação sexual: Estudo exploratório num contexto escolar [Sexual Education: An exploratory study in a school]
Supervisor of Maria Gertrudes de Sousa Afonso
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2011 | Dificuldades de aprendizagem específicas: Estudo de caso sobre dislexia [Specific learning disabiblities: A study case on
dyslexia]
Supervisor of Florismundo Augusto da Silva Costa
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2010 - 2011 | Educação parental: O significado da participação no Grupo Laços de Inclusão [Parenting education: The meaning of the participation
in the Bonds of Inclusion Group]
Supervisor of Joana Oliveira Xavier
|
Psicologia da Educação (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2021/07 | A Inclusão de alunos com Necessidades Educativas Especiais: Recorte panorâmico no Ensino Superior Português [Inclusion of
students with Special Educational Needs: A panoramic view of the Portuguese Higher Education]
Supervisor
|
Fátima Mónica Sousa (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2020/01 | A relação entre a qualidade das relações fraternais e as práticas agressivas entre pares [The relationship between the quality
of fraternal relationships and aggressive peer practices]
President of the jury
|
Carlota Maria Faria Crawford (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2019/12 | A transmissão de padrões de interação violenta de reclusos agressores [The transmission of patterns of violent interaction
by prisoner aggressors]
President of the jury
|
Laura Maria Fernandes Rodrigues Correia (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2019/05 | A importância de programas de competências parentais para a reunificação familiar de crianças em acolhimento residencial [The
importance of parenting programs for family reunification of children in residential care]
(Thesis) Main arguer
|
Liliana Raquel Abreu Costa (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2019/04 | Formação Superior e Inserção Laboral de Alunos com Necessidades Especiais: Estudo de caso numa universidade portuguesa [Higher
Education and Students with Special Needs Inclusion: Case study at a Portuguese university
Supervisor
|
Andreia Brazão Santos (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2018/06 | Atribuições Causais, Estratégias Self-Handicapping e Perceção Subjetiva de Rendimento Académico em Estudantes do Ensino Superior
[Causal Atributions, Self-Handicapping Strategies and Subjective Perception of Academic Achievement in Higher Education Students]
(Thesis) Main arguer
|
Jennire Indira Gonçalves Vargas (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2018/04 | Biblioterapia e Psicologia da Educação: Avaliação de um programa de intervenção (com crianças de 1o Ciclo do Ensino Básico)
[Bibliotherapy and Educational Psychology: Evaluation of an intervention program (with primary school children)]
(Thesis) Main arguer
|
Décia Marília Andrade Teixeira (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2018/04 | Relação entre inteligência e criatividade: Estudo com alunos do 3o ciclo do ensino básico português [Relationship between
intelligence and creativity: Study with students from the 3rd cycle of Portuguese basic education]
Supervisor
|
Ana Carolina Chaves Macedo (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2018/02 | Parentalidade Positiva: Estudo sobre a Perceção da Importância da Participação em Programas de Educação Parental [Positive
Parenting: Study on the Perception of the Importance of Participation in Parental Education Programs]
Supervisor
|
Sónia Maria de Jesus Câmara Bettencourt (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2018/02 | Análise do impacto da prática de Yoga na autoestima, autoconceito, bem-estar psicológico e satisfação com a vida nos adolescentes
em ambiente escolar [Analysis of the impact of Yoga practice on self-esteem, self-concept, psychological well-being and life
satisfaction in adolescents in a school environment]
(Thesis) Main arguer
|
Carmen Gabriela Mitroi (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2018/01 | A avaliação do pensamento divergente em docentes e não docentes: Um estudo exploratório comparativo na Região Autónoma da
Madeira [The evaluation of divergent thinking in teachers and non-teachers: A comparative exploratory study in the Autonomous
Region of Madeira]
President of the jury
|
Maria da Paz Pereira Rodrigues (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2017/04 | Interação com animais: Fatores protetores na ansiedade e autoestima de crianças em idade escolar? [Interaction with animals:
Protective factors in anxiety and self-esteem in schoolchildren?]
President of the jury
|
Sara Carolina Ramos Mendes (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2017/03 | Alunos de mérito no ensino superior: Estudo de caraterização numa universidade portuguesa [Honours students in higher education:
Characterization study at a Portuguese university]
Supervisor
|
Maria da Luz Vieira Lourenço (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2017/03 | Alunos de mérito no ensino superior: Traços, percursos e projetos condicionantes do desempenho académico e profissional [Honours
students in higher education: Traits, paths and projects that affect academic and professional performance]
Supervisor
|
Micaela Cristina Clemente Manuel (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2017/03 | Impacto do programa GPS no desenvolvimento de competências socio-emocionais nos indivíduos em situação de reclusão: O caso
do Estabelecimento Prisional do Funchal [Impact of the GPS program on the development of socio-emotional skills in prisoners:
The case of the Funchal Prison]
President of the jury
|
Fátima Mariana Agrela Teixeira (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2016/05 | Estudo da competência parental no contexto da implementação do programa de educação parental "Crescer felizes em família"
na modalidade em grupo [Study of parental ability in the context of the implementation of the parental educational program
"Crescer felizes em família" in group modality]
(Thesis) Main arguer
|
Carina Sofia da Silva Pereira (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2016/05 | O absentismo nos estudantes e as vivências académicas nas instituições de ensino superior da Região Autónoma da Madeira [Absenteeism
among students and academic experiences in higher education institutions in the Autonomous Region of Madeira]
President of the jury
|
Filipa Gomes Ferreira Espinho Andrade (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2016/01 | Teamwork in academia: An empirical study | Zita Dulce de Gouveia Pacheco (PhD)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2016/01 | Universidade inclusiva e o aluno com necessidades especiais: A investigação realizada em Portugal [Inclusive higher education
and the student with special needs: Research carried out in Portugal]
Supervisor
|
Filomena Débora Freitas Rodrigues (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2015/12 | Análisis e intervención de la interacción social medido a través de la observación sistemática del alumnado con altas capacidades intelectuales | María Cadenas Borges (PhD)
Universidade de La Laguna, Spain
|
2015/12 | Resiliência Familiar e Risco Psicossocial: Estudo das percepções das famílias e dos profissionais que as acompanham [Family
Resilience and Psychosocial Risk: Study of the perceptions of families and professionals who work with them]
(Thesis) Main arguer
|
Cláudia Sofia Sampaio Miranda (Master)
Universidade do Minho, Portugal
|
2015/10 | A criatividade no ensino básico: Construção de uma prova para avaliação do pensamento divergente [Creativity in basic education:
Construction of a test to assess divergent thinking]
President of the jury
|
Fábio André Pereira Pita (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2015/10 | Estilos de aprendizagem e reeducação: Um estudo comparativo com agressores de violência doméstica [Learning styles and re-education:
A comparative study with domestic violence aggressors]
President of the jury
|
Verónica Sofia Mendonça Simões (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2015/06 | Ferramentas interativas na reabilitação cognitva pós AVC: Um programa psiceducativo [Interactive tools in cognitive rehabilitation
after stroke: A psiceducative program]
President of the jury
|
Andreia Carina Abreu Andrade (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2015/03 | A personalidade nos trabalhos em grupo no ensino superior [Personality in group work in higher education]
(Thesis) Main arguer
|
Joana Belmira Mendes Silva (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2014/12 | Criatividade e Stress Docente no 2o e 3o Ciclo do Ensino Básico [Creativity and Teacher Stress in the 2nd and 3rd Cycle of
Basic Education]
President of the jury
|
António José Guerreiro Caetano (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2014/05 | Aspetos desenvolvimentais da inteligência emocional em jovens institucionalizados [Developmental aspects of emotional intelligence
in institutionalized youth]
President of the jury
|
Érica Nicola Silva Anjo (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/05 | A multidimensionalidade da criatividade: A pessoa, o processo, o produto e o ambiente criativo | Soraia Fernandes Garcês (PhD)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/05 | Autoconceito e prática desportiva: Um estudo na escola Dragon Force - Madeira [ Self-concept and sports practice: A study
at the Dragon Force school - Madeira]
President of the jury
|
Maria Helena Teixeira Vasconcelos (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/03 | Inclusão de Alunos com Necessidades Educativas Especiais no Ensino Superior: Estudo exploratório sobre as percepções dos docentes
[Inclusion of Students with Special Educational Needs in Higher Education: An exploratory study about teachers' perceptions]
Supervisor
|
Catarina Pereira Faria (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/02 | Voltar à escola: Motivações e expectativas de alunos dos cursos EFA [Back to school: Motivations and expectations of EFA students]
President of the jury
|
Ana Paula de Castro Andrade Figueira (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/02 | A escolha vocacional na transição para o ensino superior: Estudo exploratório no acesso à Universidade da Madeira (UMa) [The
vocational choice in the transition to higher education: Exploratory study on access to the University of Madeira (UMa)]
President of the jury
|
Cátia Sofia Vieira (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/02 | Alunos dos quadros de honra e excelência académica: Estudo de caso no ensino secundário [Honor and Academic Excellence Students:
Case Study in Secondary Education]
Supervisor
|
Dina Maria Aguiar Capelo Freitas (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/01 | As práticas educativas parentais: perceções de pais e filhos [Parental educational practices: perceptions of parents and children]
(Thesis) Main arguer
|
Raquel Gonçalves dos Santos (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/01 | O aluno e a transição: Relação entre auto-conceito e atitudes face à escola [The student and the transition: Relationship
between self-concept and attitudes towards school]
(Thesis) Main arguer
|
Carla Liliana dos Santos Gonçalves (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/01 | O envolvimento parental no 2o ciclo: Perceções de pais e diretores de numa Escola Básica da RAM [Parental involvement in the
2nd cycle: Perceptions of parents and principals of a Basic School in RAM]
(Thesis) Main arguer
|
Tatiana Mafalda Neto Nunes (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2013/01 | O envolvimento parental no ensino secundário: Perceções de pais e diretores de turma em duas escolas da RAM [Parental involvement
in secondary education: Perceptions of parents and class directors in two schools in RAM]
(Thesis) Main arguer
|
Susana Lurdes Jardim Branco (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/12 | Alunos sobredotados: Emergência de um atendimento diferenciado [Gifted students: Emergence of a differentiated support]
(Thesis) Main arguer
|
Ângela Fernanda Teixeira Rodrigues (Master)
Universidade Católica Portuguesa Centro Regional de Braga, Portugal
|
2012/12 | O papel da família no apoio às crianças com trissomia 21 [The the family importance in supporting children with trisomy 21]
(Thesis) Main arguer
|
Maria Mariela Camacho Sousa (Master)
Universidade Católica Portuguesa Centro Regional de Braga, Portugal
|
2012/12 | A relação entre inteligência emocional e o rendimento escolar em crianças do 1o ciclo do Ensino Básico da R.A.M [The relationship
between emotional intelligence and academic achievement in children from the 1st cycle of Basic Education at R.A.M]
President of the jury
|
Elisabete de Borba Porto da Silva (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/11 | Inteligência emocional: A compreensão das emoções em crianças do pré-escolar [Emotional Intelligence: Emotions comprehension
in Preschool Children]
(Thesis) Main arguer
|
Natalie de Nóbrega dos Santos (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/10 | A inteligência emocional e a leitura: Um estudo com crianças do 1o Ciclo do Ensino Básico [Emotional intelligence and reading:
A study with elementary school children]
(Thesis) Main arguer
|
Lénia Carina Vieira Freitas (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/09 | A construção de cartas como instrumento educativo e terapêutico: O medo narrado pelas crianças [Letters construction as an
educational and therapeutic tool: The fear narrated by children]
President of the jury
|
Sónia Cristina Freitas Teixeira Vasconcelos (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/09 | Os professores e a sobredotação: Estudo exploratório numa escola da Região Autónoma da Madeira [Teachers and giftedness: Exploratory
study in a school in the Autonomous Region of Madeira]
Supervisor
|
Carla Maria de Abreu Rodrigues (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/07 | Avaliação da criatividade e Teste de Pensamento Criativo de Torrance: Estudo Exploratório no 1o Ciclo [Creativity Assessment
and Torrance Test of Creative Thinking: Exploratory Study in the 1st Cycle]
Supervisor
|
Petra Sofia Freitas Branco (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/07 | Um programa de treino da criatividade: Estudo exploratório com alunos do 1.o ciclo [A creativity training program: Exploratory
study with 1st cycle students]
Supervisor
|
Raquel Susana Rodrigues de Oliveira (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/02 | Alunos com Necessidades Educativas Especiais: Estudo exploratório sobre a inclusão no ensino superior [Students with Special
Educational Needs: Exploratory study about inclusion in higher education]
Supervisor
|
Suzete Micaela Velosa Aleixo Abreu (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/01 | Perda e luto em contexto educativo: Perspetivas dos docentes no 1o ciclo do ensino básico [Loss and grief in educational context:
Perspectives of teachers in the 1st cycle of basic education]
President of the jury
|
Patrícia Henriques Leal (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012/01 | A inteligência emocional na prática educativa do pré-escolar: Um estudo etnográfico [Emotional intelligence in the educational
practice of preschoolers: An ethnographic study]
(Thesis) Main arguer
|
Mafalda Correia Nogueira Fino (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2012 | Sinalização de alunos com altas habilidades: Relação das perceções dos professores com o rendimento escolar dos alunos [Signalization
of high ability students: Relationship between teachers 'perceptions and students' academic performance]
(Thesis) Main arguer
|
Maria Emília Brito Gonçalves de Araújo (Master)
Universidade Católica Portuguesa Centro Regional de Braga, Portugal
|
2011/12 | Educação parental: O significado da participação no Grupo Laços de Inclusão [Parental education: The meaning of participation
in the Laços de Inclusão Group]
Supervisor
|
Joana Oliveira Xavier (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/12 | Educação Parental: Aplicação de um programa para pais numa escola do pré-escolar [Parental Education: Implementing a program
for parents in a preschool school]
Supervisor
|
Fabiana Aguiar Fernandes (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/10 | A criança e as emoções na escola dos corações: Um estudo sobre a eficácia de um programa de desenvolvimento do conhecimento
emocional [The child and emotions in the school of hearts: A study on the effectiveness of an emotional knowledge development
program]
(Thesis) Main arguer
|
Carla José Carreira Pereira (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/07 | O envolvimento parental no 2o e 3o ciclos: Um estudo na Região Autónoma da Madeira [Parental involvement in the 2nd and 3rd
cycles: A study in the Autonomous Region of Madeira]
(Thesis) Main arguer
|
Fátima Raquel Pinto Correia Rodrigues (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/07 | Gestão construtiva de conflitos nas Escolas Básicas do 1o Ciclo [Constructive conflict management in Primary Schools]
(Thesis) Main arguer
|
Elsa Maria de Freitas Ferreira Nóbrega (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/07 | Dança (Inclusiva): O Impacto do Grupo Dançando com a Diferença [(Inclusive) Dance: The Impact of the Group Dancing with the
Difference]
Supervisor
|
Ana Carolina Pereira Silva (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/07 | Educação Sexual: Estudo exploratório num contexto exploratório [Sexual Education: Exploratory study in an exploratory context]
Supervisor
|
Maria Gertrudes de Sousa Afonso (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/07 | Teste do desenho da Figura Humana: Validação e aferição do sistema de Weschler à população portuguesa "madeirense" [Human
Figure Drawing Test: Validation and Measurement of Weschler's System to the Portuguese "Madeiran" Population]
(Thesis) Main arguer
|
Georgina Filipa da Silva Neves (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/05 | Escala de estilos de pensar e criar: Adaptação e validação à população portuguesa [Thinking and creating styles scale: Adaptation
and validation to the Portuguese population]
(Thesis) Main arguer
|
Soraia Fernandes Garcês (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/05 | Inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress em contexto escolar [Teachers' emotional intelligence and
vulnerability to stress in the school context]
President of the jury
|
Ricardo Luís Valente Sousa (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/05 | Dificuldades de aprendizagem específicas: Estudo de caso sobre dislexia [Specific learning difficulties: Case study about
dyslexia]
Supervisor
|
Florismundo Augusto da Silva Costa (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011/05 | Criatividade e inteligência emocional em alunos do 3o ciclo do Ensino Básico [Creativity and emotional intelligence in students
from the 3rd cycle of Basic Education]
(Thesis) Main arguer
|
Carla Cristina Dias Faria (Master)
Universidade da Madeira, Portugal
|
2011 | O atendimento do sobredotado na escola regular portuguesa: Um estudo exploratório [The attendance of the gifted student in
the Portuguese regular school: An exploratory study]
(Thesis) Main arguer
|
Ana Isabel Ferreira Carneiro (Master)
Universidade Católica Portuguesa Centro Regional de Braga, Portugal
|
2010/07 | Opção fundamental de vida: Motivação e "agir" pedagógico em professores do 2o e 3o ciclos do Ensino Básico e do Ensino Secundário da RAM | Marco Paulo Ramos Gomes (PhD)
Universidade da Madeira, Portugal
|
Ad Hoc journal article review
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2023 - 2023 | New Trends in Qualitative Research | Ludomedia |
2023 - 2023 | Healthcare | MDPI |
2023 - 2023 | Talincrea: Talento, Inteligência e Criatividade | University of Guadalajara |
2022 - 2022 | Societies | MDPI |
2022 - 2022 | IJERPH | MDPI |
2022 - 2022 | Youth | MDPI |
2022 - 2022 | Pesquisa Qualitativa | Sociedade de Estudos e Pesquisa Qualitativos |
2022 - 2022 | Talincrea: Talento, Inteligência e Criatividade | University of Guadalajara |
2020/02 - 2020/03 | Revista Portuguesa de Educação (2183-0452) | University of Minho |
2016/09 - 2016/10 | Sensos | Escola Superior de Educação- Instituto Politécnico do Porto |
2016/06 - 2016/07 | Sobredotação | ANEIS |
2016/05 - 2016/06 | Revista Portuguesa de Educação (2183-0452) | University of Minho |
2014/03 - 2014/04 | Revista Portuguesa de Educação (2183-0452) | University of Minho |
2014/02 - 2014/02 | The International Journal of Diversity in Education | Common Ground Research Networks |
Association member
Society Organization name | Role | |
---|---|---|
2015 - Current | REINEVA- Red Internacional de Investigación, Intervención y Evaluación en Altas Capacidades Intelectuales (International Network for Research, Intervention and Assessment in Intelectual High Abilities) | Partner |
2014 - Current | ADIPSIEDUC- Associação para o Desenvolvimento da Investigação em Psicologia da Educação (Association for Development of Research in Educational Psychology) | Founding member and member of the social bodies. |
2010 - Current | Associação Nacional para o Estudo e Intervenção na Sobredotação (National Association for the Study and Intervention on Giftedness) | Member |
2010 - Current | Ordem do Psicólogos Portugueses (Portuguese Psychologists' Association) | Full member |
Conference scientific committee
Conference name | Conference host | |
---|---|---|
2024 - 2025 | 9º World Conference On Qualitative Research | Jagiellonian University |
2024/04 - 2024/04 | VI Jornadas Internacionales sobre Panorámica de intervención en Altas Capacidades Intelectuales [VI International Conference on Overview of intervention in High Intellectual Abilities] | University of La Laguna |
2024 - 2024 | 8º World Conference On Qualitative Research | University of the Azores |
2024 - 2024 | 13º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa [13th Ibero-American Congress on Qualitative Research | Universidade da Extremadura |
2024 - 2024 | Challenges of Contemporary Families | |
2023/07 - 2023/07 | 12º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa [12th Ibero-American Congress on Qualitative Research] | Escola Superior de Enfermagem de Lisboa |
2023/01 - 2023/01 | 7th World Conference on Qualitative Research | University of Algarve |
2022/07 - 2022/07 | 11º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa [11th Ibero-American Congress on Qualitative Research | University of A Coruña and online |
2022 - 2022 | IX Congresso Internacional Olhares sobre o Envelhecimento [IX International Congress Views on Aging] | University of Madeira |
2021 - 2021 | 10º Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa, realizado de 13 a 16 de julho | Online edition |
2021 - 2021 | V Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales [V International Conference on Overview of intervention in High Intellectual Abilities] | Online edition |
2020 - 2020 | 9o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | Online editon |
2019 - 2019 | 8o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | Lisboa - Portugal |
2018 - 2018 | 7o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | Fortaleza - Brasil |
2017 - 2017 | 6o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | Salamanca - Espanha |
2017 - 2017 | 15th ICIE conference 2017 on: Excellence, Innovation, & Creativity in Basic-Higher Education & Psychology, Latest Development in Research & Practices | Lisboa - Portugal |
2017 - 2017 | III Jornadas Internacionales sobre Panorámica de Intervención en Altas capacidades Intelectuales | La Laguna - Espanha |
2016 - 2016 | 5o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | Porto - Portugal |
2016 - 2016 | Sobredotação: Saberes consolidados e desenvolvimentos promissores | Braga - Portugal |
2015 - 2015 | 4o Congresso Ibero-Americano em Investigação Qualitativa | Aracaju - Brasil |
2015 - 2015 | III Seminário Internacional Cognição, Aprendizagem e Desempenho | Braga - Portugal |
2011 - 2011 | Seminário Sobredotação: Perspectivas, percursos e desafios | Funchal - Portugal |
Consulting
Activity description | Institution / Organization | |
---|---|---|
2019/01 - 2019/02 | Parecer sobre alunos com Necessidades especiais na Universidade da Madeira, elaborado por solicitação da Reitoria [Report on students with special needs at the University of Madeira, responding to a Rectory request ] | Universidade da Madeira, Portugal |
Course / Discipline taught
Academic session | Degree Subject (Type) | Institution / Organization | |
---|---|---|---|
2023/10/16 - 2023/10/16 | Workshop: A inclusão de alunos com NEE no ensino superior [The inclusion of students with SEN in higher education] | (Outros) | Universidade da Madeira, Portugal |
Journal scientific committee
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2017/05 - Current | Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación (2386-7418) | Universidade da Corunha |
2015/03 - Current | Talincrea: Talento, Inteligência e Criatividade | University of Guadalajara |
2013/04 - Current | Psique | Universidade Autónoma de Lisboa |