???global.info.a_carregar???
Viviane Peçaibes. Completed the PhD in Design in 2023 by Universidade do Porto - Faculdade de Belas Artes, Master in Strategic Design in 2015 and Bachelor in Design in 2012 by Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Brazil). She is an integrated researcher and postdoc researcher at LARSyS/ITI, Collaborator Researcher at Instituto de Investigação em Design Media e Cultura and RISE - Health Research Network. Published 3 articles in journals. Has 6 sections of books and 1 book. Has 1 patent registered. Has received 20 awards and/or honours. Participates and/or participated as Other in 2 project(s), PhD Student Fellow in 1 project(s), Post-doc in 1 project(s) and Researcher in 3 project(s). In her professional activities interacted with 62 collaborator(s) co-authorship of scientific papers.
Identification

Personal identification

Full name
Viviane Peçaibes de Mello
Date of birth
1973/08/11
Gender
Female

Citation names

  • Peçaibes, Viviane

Author identifiers

Ciência ID
8C1F-A6A6-1EB3
ORCID iD
0000-0002-4198-5972
Google Scholar ID
https://scholar.google.com/citations?user=tADgPaUAAAAJ&hl=pt-PT
Researcher Id
https://www.webofscience.com/wos/author/record/JNE-7540-2023
Scopus Author Id
57205743859

Email addresses

  • vivianepecaibes@gmail.com (Professional)

Websites

  • vivianepecaibes.wix.com/vivipecaibes (Professional)

Knowledge fields

  • Humanities - Arts - Architectural design

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1) Upper intermediate (B2) Intermediate (B1)
Education
Degree Classification
2024/11/18 - 2025/12/31
Ongoing
Speculative Serious Games for Mental Health (Pós-doutoramento)
Laboratório de Robótica e Sistemas de Engenharia, Portugal

Interactive Tecnologies Institute, Portugal
2024/08/01 - 2025/08/01
Ongoing
Neuroscience and Behaviour (Pós-Graduação)
Editora da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brazil
2024/05/01 - 2024/12/31
Ongoing
English (Outros)
British Council School, Spain
2023/10/04 - 2023/11/28
Concluded
Serious Games - Microcredencial (Pós-Graduação)
Universidade de Aveiro, Portugal
16
2023/06/06
Concluded
Design (Doutoramento)
Major in Sem especialidade
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
"O design e o Lúdico como Mecanismos no Tratamento da Anorexia Nervosa" (THESIS/DISSERTATION)
2021/01/31 - 2023/03/31
Ongoing
Student Evaluator (Outros)
AE3S - Agência de Avaliação e Acreditação do Ensino Superior, Portugal
Selecionado / Aprovado
2020/10/06 - 2021/03/01
Concluded
Innovation Support Program / Programa de Apoio a Inovação PAI (Outros)
EIT Health, Germany

Universidade do Porto, Portugal
2020/09/07 - 2021/02/01
Concluded
Introduction to e-health (Outros)
Lund Universitet Avdelningen för Förbränningsfysik, Sweden
2020/07/27 - 2020/08/25
Concluded
English Course (Outros)
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
16
2019/09/23 - 2019/10/31
Concluded
Learning from users (Outros)
Major in User research & UX
Associação Fraunhofer Portugal Research, Portugal
Aprovado
2019 - 2019
Concluded
CienciaVitae Roadshow (Outros)
Associação para a Inovação e Desenvolvimento da FCT, Portugal

Universidade do Porto, Portugal
2018 - 2018
Concluded
English Course (Outros)
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal
Aprovado
2017 - 2017
Concluded
Gamification (Curso de Especialização Tecnológica)
University of Pennsylvania Wharton School, United States
Aprovado
2017 - 2017
Concluded
Redemprendia (Outros)
Universitat Autònoma de Barcelona, Spain

Banco Santander Central Hispano SA, Spain
2016 - 2016
Concluded
Project Management (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2013/08/01 - 2015/03/10
Concluded
Strategic Design (Master)
Major in Design para a Saúde
Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
"Tangibilizar o imaterial através do Design Estratégico para auxiliar no tratamento da Dependência Química" (THESIS/DISSERTATION)
Aprovado
2015 - 2015
Concluded
Leadership (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2015 - 2015
Concluded
Emotional Competence (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2015 - 2015
Concluded
Innovation and Creativity (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2015 - 2015
Concluded
Entrepreneurship (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2015 - 2015
Concluded
Financial Management (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2015 - 2015
Concluded
Negotiation (Curso de Especialização Tecnológica)
Instituto Euvaldo Lodi, Brazil
Aprovado
2013 - 2013
Concluded
Matter, Material, Materiality. (Outros)
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Brazil
Aprovado
2013 - 2013
Concluded
Human Centered Design for Social Innovation (Outros)
IDEO, United States
Aprovado
2010/03/01 - 2012/12/01
Concluded
Design (Bachelor)
Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
"O design como auxiliar no tratamento da dependência química" (THESIS/DISSERTATION)
Plenamente aprovado
2012 - 2012
Concluded
Dream IN: Social Networks (Outros)
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Brazil
Aprovado
2010 - 2010
Concluded
Furniture Design (Curso de Especialização Tecnológica)
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Brazil
Aprovado
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2025/02/19 - Current Researcher (Research) Associação do Instituto Superior Técnico para a Investigação e Desenvolvimento, Portugal
Laboratório de Robótica e Sistemas de Engenharia, Portugal
2024/11/18 - Current Postdoc (Research) Laboratório de Robótica e Sistemas de Engenharia, Portugal
Interactive Tecnologies Institute, Portugal
2024/02/20 - Current Researcher (Research) RISE - Health Research Network, Portugal
2017/09/01 - Current Researcher (Research) Instituto de Investigação em Design Media e Cultura, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2021/09/01 - 2023/12/20 Specialization Course - Teacher (Interaction Design, Web and Games) Universidade do Porto, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2015/03/02 - 2017/12/01 R&D - Researcher and Designer Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brazil
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brazil
2017/01/23 - 2017/01/26 Specialization Course - Teacher (Creative Strategies) Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
Projects

Grant

Designation Funders
2020/01/01 - 2022/08/31 O Design e o lúdico como mecanismos no tratamento da Anorexia Nervosa
SFRH/BD/145986/2019
PhD Student Fellow
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded

Contract

Designation Funders
2022/10/14 - Current Egames Lab
Associação do Instituto Superior Técnico para a Investigação e Desenvolvimento, Portugal
Ongoing
2025/01/01 - 2026/06/30 O Desenho com vista à Re-conexão Social. Explorar Ambientes Inclusivos, Colaborativos e Digitais para Pacientes com Síndrome de Encarceramento Parcial a Total.
2023.11224.PEX
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2022/12 - 2023/10 Skills for a Next Generation
POCH-02-53I2-FSE-000005
Game Designer
Universidade do Porto, Portugal
Concluded

Other

Designation Funders
2019/03/10 - 2019/10/01 Projeto JoSeES - Jogos Sérios no Ensino Superior: impactos, experiência e expectativas
PTDC/MHC-CED/7182/2014
Other
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal

Universidade do Porto Centro de Investigação e Intervenção Educativas, Portugal
Concluded
2013/04/02 - 2015/11/12 O Design para o Desenvolvimento de Habilidades Sociais na Infância
CNPQ 14/2013
Researcher
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brazil

Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Brazil
Concluded
2011/03/01 - 2015/03/01 Design para emoção na perspectiva do Design Estratégico: Uma abordagem dirigida pela Psicologia para a projetação de Sistemas-Produto-Serviço com foco na experiência do usuário
224601
Researcher
Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Brazil
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Giesteira, Bruno; Berge, Gerd; Peçaibes, Viviane. Positive Play: Designing Ludic Tools for Health. Tromso, Norway: Septentrio. 2024.
    In press • 10.7557/7.7582
Book chapter
  1. Giesteira, Bruno; Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Maior, Guilherme Vila; Quaresma, Isabel. "Inclusivity Play: Web Platform and Games for Inclusion and Diversity in the University: The Skills for a Next-Generation Project". In Exploring Educational Equity at the Intersection of Policy and Practice, 120-137. IGI Global, 2024.
    Published • 10.4018/979-8-3693-1614-6.ch007
  2. Ana Ferreira; Silvana Oliveira; Viviane Peçaibes; Bruno Giesteira; Andreia Pinto de Sousa. "Girls4Cyber: A Game to Promote Awareness and Innovation in Cybersecurity". 2022.
    10.1007/978-3-031-06394-7_60
  3. Cardoso, Pedro; Peçaibes, Viviane; Giesteira, Bruno; Castro, Liliana Correia de. "Positive Play: Games for Human Potential and the Yet Unexplored Case of Anorexia Nervosa". In Handbook of Research on Solving Modern Healthcare Challenges With Gamification, 154-185. IGI Global, 2021.
    Published • 10.4018/978-1-7998-7472-0.ch010
  4. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Castro, Liliana; Giesteira, Bruno; Lopes, Livia; Junqueira, Clara. "How Do I Feel When… A Card-Based Communication Game to Stimulate Empathy Among Family Members with Anorexia Nervosa". In Advances in Design and Digital Communication, 418-432. Springer International Publishing, 2020.
    Published • 10.1007/978-3-030-61671-7_40
  5. miriam reis; Durán, Lersi; Rita Oliveira; Peçaibes, Viviane. "Anxiety: monitoring by the psychiatrist". In ehSemi 2020 - 1º seminário de estudantes em Tecnologias Digitais e Saúde/Bem-Estar: livro de resumos, edited by Ana Margarida Pisco Almeida; Rita Santos; Rita Oliveira, 62-64. Aveiro, Portugal: UA Editora - Universidade de Aveiro, 2020.
    Published
  6. Peçaibes, Viviane. "You have to hear this! / Você tem que ouvir isso!". In Você tem que ouvir isso!, 126. Editora Pensamento-Cultriz, 2011.
    Published
Conference abstract
  1. Viviane Peçaibes; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira; Liliana Castro. "Design and ludic as tools for the prevention and treatment of Anorexia Nervosa". Paper presented in III Seven International Congress of Health, 2023.
    Published • 10.56238/HOMEIIISEVENHEALTH-033
  2. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Giesteira, Bruno; Castro, Liliana; Isabel Quaresma; Maria Araújo. "Crown's Rescue: A game-book to help anorexia nervosa patients externalise their emotions". Paper presented in ehSemi 2022: 2nd Students Seminar in Health and Wellbeing, 2022.
    Published
  3. Peçaibes, Viviane; Livia Lopes; Clara Junqueira. "Anabela - empathy and communication as tools to prevent anorexia nervosa". Paper presented in ehSemi 2020 - 1º seminário de estudantes em Tecnologias Digitais e Saúde/Bem-Estar, Aveiro, 2020.
    Published
  4. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira. "Speculative Prototypes of Serious Games in the context of Anorexia Nervosa". Paper presented in Videojogos 2018 - 10th Conference on Videogame Sciences and Arts, 2018.
    Published
Conference paper
  1. Peçaibes, Viviane. "Co-Designing Speculative Games to explore new opportunities in mental health and wellbeing". Paper presented in 2025 ACM SIGCHI Conference on Designing Interactive Systems (DIS), Madeira, 2025.
    Under revision
  2. Peçaibes, Viviane. "SG4AN Game Tool: 11 Design Principles to Create Serious Games for Anorexia Nervosa". Paper presented in Conference on Human Factors in Computing Systems - CHI 2025, Yokohama, 2025.
    Under revision
  3. Amado, Pedro; Penedos-Santiago, Eliana; Lima, Cláudia; Simões, Sílvia; Bruno Sérgio Gonçalves Giesteira; Peçaibes, Viviane. "Challenges and Opportunities for Designing Digital Communication Interfaces for Persons with Partial Locked-in Syndrome". Paper presented in 13th ArtsIT, Interactivity & Game Creation, 2024.
    In press
  4. Guilherme Vila Maior; Bruno Giesteira; Peçaibes, Viviane; Viviane Peçaibes. "Jane Doe’s Mission: a serious-critical digital game for web designers and developers to train web accessibility for screen readers". Paper presented in 17th annual International Conference of Education, Research and Innovation - ICERI 2024, 2024.
    In press • 10.21125/iceri.2024.2240
  5. van Zeller, Maria; Morgado, Leonel; Peçaibes, Viviane. Corresponding author: van Zeller, Maria. "Participatory design as a co-creation methodology for health literacy games: the case of the TRIO project". Paper presented in 16th International Conference on Education Technology and Computers (ICETC 2024), Porto, 2024.
    Accepted
  6. Maria van Zeller; Leonel Morgado; Viviane Pecaibes. "Participatory design as a co-creation methodology for health literacy games: the case of the TRIO project". 2024.
    10.1145/3702163.3702413
  7. Peçaibes, Viviane; Viviane Peçaibes; Andreia Pinto de Sousa; Rute Mata João. "POPToys: Playing and tradition to promote intergenerational experiences through digital app". Paper presented in HCI Conference 2024 - Methodological approaches to study (inter)generational perspectives, Washington, 2024.
    Accepted • 10.1007/978-3-031-61546-7_16
  8. Giesteira, Bruno; Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Guilherme Vila-Maior; Isabel Quaresma; Bruno Giesteira; Viviane Peçaibes; Pedro Cardoso. "Towards Inclusion in Higher Education: The case of the SKILLS FOR A NEXT GENERATION project". Paper presented in HCI International 2024: 26th International Conference on Human-Computer Interaction, 2024.
    Accepted • 10.1007/978-3-031-60884-1_2
  9. Giesteira, Bruno; Peçaibes, Viviane; Lino, Luisa; Vila Maior, Guilherme. "THE SOCIAL ROLE OF DIGITAL DESIGN IN INCLUSION AND DIVERSITY: A REFLECTION-IN-ACTION APPROACH IN THE CONTEXT OF THE SKILLS FOR A NEXT GENERATION PROJECT". Paper presented in EDULEARN 2023 - 15th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, 2023.
    Published • 10.21125/edulearn.2023.1399
  10. Pedro Cardoso. "Mind Full of Colour: An AR gamebook to Help Inpatients with Anorexia Nervosa". Paper presented in GameBooks Spring Seminar of Game Studies, Tampere, 2022.
    Published
  11. Peçaibes, Viviane; Lívia Lopes; Pedro Cardoso; Liliana Castro; Bruno Giesteira; Clara Junqueira. "Ana: a game to promote learning about the prevention of anorexia nervosa in young people". Paper presented in EJML 2020 - 5º Encontro sobre Jogos e Mobile Learning, Coimbra, 2020.
    Published
  12. Peçaibes, Viviane; Lopes, Lívia; Cardoso, Pedro; Castro, Liliana; Giesteira, Bruno. "Ana: Um jogo para promover a aprendizagem sobre a prevenção da anorexia nervosa na população jovem". Paper presented in EJML2020: 5º Encontro sobre Jogos e Mobile Learning – Congresso Internacional, 2020.
    Published
  13. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira. "Speculative prototypes of Serious Games: ANgame Competitive and ANgame Collab". Paper presented in 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, Braga, 2018.
    Published
  14. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira. "Speculative Design for Serious Games: Towards a matrix for the conception of ludic tools in the context of anorexia nervosa". Paper presented in DIGICOM International Conference on Digital Design & Communication, Barcelos, 2018.
    Published
  15. Peçaibes, V.; Cardoso, P.; Giesteira, B.. "Speculative Design for Development of Serious Games: A Case Study in the Context of Anorexia Nervosa". Paper presented in ArtsIT International Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation, 2018.
    Published • 10.1007/978-3-030-06134-0_19
  16. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Alvelos, Heitor. "Game Design for Health Innovation: Ludic as a Mechanism in the Treatment of Anorexia Nervosa". Paper presented in UD18: 7th Meeting on PhD Design Research, 2018.
    Published
  17. Peçaibes, Viviane; Adriana Galli Velho. "Banksy’s Dismaland: A brief analysis of emotions through design". Paper presented in 10th International Conference on Design Emotion - D&E 2016, Amsterdão, 2016.
    Published
  18. Peçaibes, Viviane. "Environmental influence on the formation of the new century's authorial music scene in Rio Grande do Sul: Bidê ou Balde's birth". Paper presented in II Congresso Internacional de Estudos do Rock, Cascavel, 2015.
    Published
  19. Peçaibes, Viviane. "Culture industry and society: a break with the aesthetic order through artistic movements". Paper presented in 11º Congresso Brasileiro de Pesquisa e Desenvolvimento em Design, Gramado, 2014.
    Published
Conference poster
  1. Peçaibes, Viviane; Luisa Lino. Corresponding author: Luisa Lino. "Skills for A Next Generation project: the social role of the design towards inclusion". Paper presented in IJUP 2023 - Encontro de Investigação Jovem da Universidade do Porto, 2023.
  2. Peçaibes, Viviane; Diego Mergener. "Positive Play for Mental Health in Modern Life: The Challenge of Anorexia Nervosa". Paper presented in EUGLOH Annual Student Research Conference - Global Health Challenges: Diseases of Modern Life, 2020.
  3. Peçaibes, Viviane; Liliana Castro; Isabel Brandão; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira. "Ludic Tools in Anorexia Nervosa: Armour Game". Paper presented in I Congresso do Hospital de Magalhães Lemos - A percorrer etapas em Saúde Mental, 2019.
  4. Peçaibes, Viviane; Liliana Castro; Bárbara Almeida; Isabel Brandão; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira. "Serious Games in Eating Disorders". Paper presented in I Congresso do Hospital de Magalhães Lemos - A percorrer etapas em Saúde Mental, 2019.
  5. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira; Liliana Castro. "Design and Playful as Mechanisms for the treatment of Anorexia Nervosa". Paper presented in We are Media - Semana do Design / FBAUP, 2019.
  6. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Castro, Liliana. "Design and Playful as Mechanisms for the treatment of Anorexia Nervosa". Paper presented in We are Media - Semana do Design / FBAUP, 2019.
  7. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso. "Game Design, Experience Design and Co- Design as methods to foster engagement in individuals dealing with anorexia". Paper presented in 1o Encontro de Perturbações do Comportamento Alimentar do CMIN, 2019.
  8. Cardoso, Pedro; Peçaibes, Viviane; Castro, Liliana; Giesteira, Bruno; Almeida, Bárbara; Brandão, Isabel. "Jogos Sérios nas Perturbações Alimentares". Paper presented in I Congresso de Psiquiatria, Hospital Magalhães Lemos, 2019.
  9. Cardoso, Pedro; Peçaibes, Viviane; Castro, Liliana; Giesteira, Bruno; Brandão, Isabel. "Ferramentas Lúdicas na Anorexia Nervosa: O Jogo da Armadura". Paper presented in I Congresso em Psiquiatria, Hospital Magalhães Lemos, 2019.
  10. Peçaibes, Viviane; Castro, Liliana; Cardoso, Pedro; Giesteira, Bruno. "Design e os Sistemas Lúdicos como mecanismos no tratamento da anorexia nervosa". Paper presented in Encontro com a Ciência 2019, 2019.
  11. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Castro, Liliana. "Design and Ludic Systems as Mechanisms in the Treatment of Anorexia Nervosa". Paper presented in Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal 2018, 2018.
Journal article
  1. Peçaibes, Viviane. Corresponding author: Peçaibes, Viviane. "Yama's Liberation: Co-designing a ludic educational system to support teens’ group therapy". Digital Wellbeing for Teens: Designing Educational Systems (2025):
    Under revision
  2. Peçaibes, Viviane; Tonetto, Leandro Miletto; Andretta, Ilana. "“Step by step”: the development of a therapeutic game to assist in the treatment of drug use". Ciência & Saúde Coletiva 25 6 (2020): 2325-2334. http://dx.doi.org/10.1590/1413-81232020256.17372018.
    Published • 10.1590/1413-81232020256.17372018
  3. Peçaibes, Viviane; Leandro Milletto Tonetto; Henrique Luzzardi. "DEVELOPMENT OF A THERAPEUTIC GAME FOR PSYCHOEDUCATION IN SUBSTANCE ADDICTION". Revista Educação Gráfica 20 (2016): 76. http://www.educacaografica.inf.br/artigos/desenvolvimento-de-um-jogo-terapeutico-para-psicoeducacao-na-dependencia-quimica-development-of-a-therapeutic-game-for-psychoeducation-in-substance-addiction.
    Published
  4. Peçaibes, Viviane; Leandro Milletto Tonetto; Filipe Campelo Xavier da Costa; Mônica Greggianin. "USING MOTHERS’ EXPERIENCE INFORMATION AS INSIGHT SOURCE FOR TOY DEVELOPMENT: A DESIGN PERSPECTIVE". Educação gráfica 19 (2015): 242. https://www.educacaografica.inf.br/artigos/o-uso-de-informacoes-sobre-a-experiencia-das-maes-como-fonte-de-insights-para-o-desenvolvimento-de-brinquedos-uma-perspectiva-do-design-using-mothers-experience-information-as-insight-source-for.
Thesis / Dissertation
  1. Mello, Viviane Peçaibes de. "Making the intangible tangible through strategic design to help the treatment of drug addiction". Master, Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, 2015. www.repositorio.jesuita.org.br:UNISINOS/4526.

Artistic / Performance

Artistic exhibition
  1. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira; liliana correia de castro. Design and Ludic Systems as Mechanisms in the Treatment of Anorexia Nervosa in: Posters of a Doctorate. PhD Design 2016_2023+. 2023.
  2. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira; liliana correia de castro. Design and ludic as mechanisms for the treatment of Anorexia Nervosa. 2023.
  3. Peçaibes, Viviane; Pedro Cardoso; Bruno Giesteira; liliana correira de castro. Design and Playful as Mechanisms for the treatment of Anorexia Nervosa in: We are Media. 2019.
Audio recording
  1. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2015. "Gilgongo! ou, a Última Transmissão da Rádio Ducher". Hearts Bleed Blue - HBB.
  2. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2012. "Eles São Assim. E Assim Por Diante". Independente.
  3. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2010. "Adeus, Segunda-feira Triste". Independente.
  4. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2004. "É Preciso Dar Vazão aos Sentimentos". Ufa! Discos.
  5. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2002. "Outubro ou Nada". Gravadora ACIT / Antídoto.
  6. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2002. "Exijo Respeito! Quero Viver!". MTV Music Television | Governo do Estado do Rio Grande do Sul.
  7. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2001. "Para Onde Voam os Ventiladores de Teto no Inverno?". Revista Rádio Atlântida.
  8. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2000. "Se Sexo é o Que Importa, Só o Rock é Sobre Amor!". Gravadora ACIT - Antídoto / Abril Music.
Video recording
  1. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane; Project by coupleofthings.com.br (Producer). 2015. Fazer Tudo a Pé.
  2. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2014. À La Minuta. Independente.
  3. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2013. +Q1 Amigo. Independente.
  4. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2013. Lucinha. Independente.
  5. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane; MTV Music Television (Producer). 2005. MTV Unplugged: Bandas Gaúchas. Sony BMG Music Entertainment | Epic | MTV Music Television.
  6. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2004. É Preciso Dar Vazão aos Sentimentos. Independente.
  7. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2003. Cores Bonitas. Gravadora ACIT-Antídoto.
  8. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2003. Bromélias. Gravadora ACIT/Antídoto.
  9. Bidê ou Balde Band; Peçaibes, Viviane. 2001. Melissa. Gravadora ACIT-Antídoto / Abril Music.

Intellectual property

Patent
  1. Peçaibes, Viviane. 2015. "Learning, understanding and assimilation system of strategies and concepts for drug addicts and co-dependents". Brazil.
    Allowed

Other

Dataset
  1. Peçaibes, Viviane. Product Design. Development of didactic or instructional material. Editora A – Grupo A.
Other output
  1. Do I have a EATING DISORDER?. Panfleto informativo sobre perturbações alimentares para o I Congresso do Hospital de Magalhães Lemos. Premiado com menção honrosa.. 2019. Peçaibes, Viviane; Liliana Castro; Vânia Fernandes.
  2. Melissa Academy. Design de produto e Design de Calçados para desenvolvimento de um calçado de plástico. 2012. Peçaibes, Viviane. http://melissa.com.br/academy/.
  3. Orquestra Unisinos/Anchieta Branding. 2011. Peçaibes, Viviane. http://www.unisinos.br/orquestra/.
Physical object
  1. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Escape from Mars | Digital Game". 2024. , Brazil.
  2. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Zarkstars Stellar Project | Digital Game". 2024. , Brazil.
  3. Peçaibes, Viviane; Maria Isabel Quaresma; Guilherme Vila Maior; Bruno Giesteira; Cardoso, Pedro. "LifeStories Game". 2023. Universidade do Porto, Portugal.
  4. Peçaibes, Viviane; Maria Isabel Quaresma; Guilherme Vila Maior; Bruno Giesteira; Cardoso, Pedro. "Memory Game". 2023. Universidade do Porto, Portugal.
  5. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Coolmeia Game". 2023.
  6. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "ANgame Competitive". 2023.
  7. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Know yourself Game". 2023.
  8. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Crown Rescue". 2023.
  9. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Yama's Liberation Game". 2023.
  10. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "ANgame Collab". 2023.
  11. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "How do I Feel When... Game". 2023.
  12. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Intruders | Digital Game". 2023. , Brasil.
  13. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Zarkstars IV - Nebula | Digital Game". 2023. , Brazil.
  14. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Orbital War | Digital Game". 2022. , Brazil.
  15. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Zarkstars II - Ground Force | Digital Game". 2022. , Brazil.
  16. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "ZPH The game". 2022. , Brazil.
  17. Leandro Câmara; Peçaibes, Viviane. "Zarkstars I - A Space Saga | Digital Game". 2021. , Brazil.
Software
  1. Peçaibes, Viviane; Maria Isabel Quaresma; Guilherme Vila Maior; Bruno Giesteira; Cardoso, Pedro. "Taboo Game". Universidade do Porto. 2023.
  2. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Blindness". Universidade do Porto. 2023.
  3. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Autism". Universidade do Porto. 2023.
  4. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Dyslexia". Universidade do Porto. 2023.
  5. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | ADHD". Universidade do Porto. 2023.
  6. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | LGBTQIA+". Universidade do Porto. 2023.
  7. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Anxiety". Universidade do Porto. 2023.
  8. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Depression". Universidade do Porto. 2023.
  9. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | International Students". Universidade do Porto. 2023.
  10. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Student Worker". Universidade do Porto. 2023.
  11. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Classroom Practices | Students - Paternity or Maternity". Universidade do Porto. 2023.
  12. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Blindness". Universidade do Porto. 2023.
  13. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Autism". Universidade do Porto. 2023.
  14. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Dyslexia". Universidade do Porto. 2023.
  15. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | ADHD". Universidade do Porto. 2023.
  16. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | LGBTQIA+". Universidade do Porto. 2023.
  17. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Anxiety". Universidade do Porto. 2023.
  18. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Depression". Universidade do Porto. 2023.
  19. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | International students". Universidade do Porto. 2023.
  20. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Worker students". Universidade do Porto. 2023.
  21. Peçaibes, Viviane. "Digital Quiz - Good Practices in Services | Students - Paternity or Maternity". Universidade do Porto. 2023.
  22. Peçaibes, Viviane. "UP! Game". Universidade do Porto. 2023.
  23. Peçaibes, Viviane. "UP Treasure Hunt Game". Universidade do Porto. 2023.
  24. Peçaibes, Viviane. "Breather Game". Universidade do Porto. 2023.
  25. Peçaibes, Viviane. "Bubble Wrap Game". Universidade do Porto. 2023.
  26. Peçaibes, Viviane. "Ballance Digital Game". 2023.
  27. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Anabela Digital Game". Non-funtional prototype. 2023.
  28. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Monsters that dwell in me Game". Non-functional prototype. 2023.
  29. Peçaibes, Viviane; Cardoso, Pedro; Bruno Giesteira; Correia de Castro, Liliana. "Mind Full of Colour Game Book". 2023.
  30. Peçaibes, Viviane. "Armour Game". 2023.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2024/06/29 POPToys: Playing and tradition to promote intergenerational experiences through digital app 26th HCI International Conference, HCII 2024
Human Computer Interaction (Washington, United States)
2024 Skills for a Next Generation: Potential of User Research (2024)
FBAUP | Degree in Communication Design | CU Introduction to Digital Tools (Porto, Portugal)
2023 Games for Inclusion: Skills for a Next Generation
Specialisation in Interaction, Web and Game Design (iX) (Porto, Portugal)
2023 Games for Inclusion: Skills for a Next Generation
FLUP | Degree in Communication Sciences | CU Digital Communications and Internet (Porto, Portugal)
2023 Axis 4.2 - Platform and Games for Inclusion: Skills for a Next Generation
UP - Rectorate | Great Hall (Porto, Portugal)
2022 Mind Full of Colour: an AR gamebook to help inpatients with anorexia nervosa GAMEBOOKS – 18th Annual Tampere University Game Research Lab Spring Seminar
(Tempere, Finland)
2022 Crown Rescue: A game-book to help anorexia nervosa patients externalise their emotions EhSemi - 2o Seminário de Estudantes Em Tecnologias Digitais e Saúde/Bem-Estar
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2021 How Do I Feel When… A Card-Based Communication Game to Stimulate Empathy Among Family Members with Anorexia Nervosa 4th International Conference on Design and Digital Communication, Digicom
IPCA (Barcelos, Portugal)
2021 Games for anorexia nervosa
FBAUP, FEUP e UPTEC | Specialisation in Interaction Design, Web and Games (iX) (Porto, Portugal)
2020/11/10 [Video] games in education? XXVIII Semana de Psicologia e de Ciências da Educação
Associação de Estudantes da Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto (Porto, Portugal)
2020/09/28 Positive Play for Mental Health in Modern Life: The Challenge of Anorexia Nervosa EUGLOH Annual Student Research Conference Global Health Challenges: Diseases of Modern Life
European University Alliance for Global Health (EUGLOH) (Szeged, Hungary)
2020/05/15 Ana<b3l@>: a game to promote learning about the prevention of anorexia nervosa in young people EJML 2020 - 5º Encontro sobre Jogos e Mobile Learning
Universidade de Coimbra (Coimbra, Portugal)
2020/01/24 Anabela - empathy and communication as tools for preventing anorexia nervosa ehsemi 2020 - 1º seminário de estudantes em Tecnologias Digitais e Saúde/Bem-Estar
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2019/07/08 Design and Ludic Systems as Mechanisms in the Treatment of Anorexia Nervosa Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal 2019
Ciência Viva (Lisboa, Portugal)
2019/03/29 Game Design, Experience Design and Co-Design as methods to foster engagement in individuals dealing with anorexia 1º Encontro de Perturbações do Comportamento Alimentar do CMIN
Centro Hospitalar e Universitário do Porto. (Porto, Portugal)
2019 Games for anorexia nervosa
FBAUP, FEUP e UPTEC | Specialisation in Interaction Design, Web and Games (iX) (Porto, Portugal)
2018 ANgame Collab and ANgame Competitive Videojogos 2018 - 10th Conference on Videogame Sciences and Arts
Society of Video Games Sciences (SPCV) (Porto, Portugal)
2018 Speculative Design for Serious Games: Towards a matrix for the conception of ludic tools in the context of anorexia nervosa DIGICOM International Conference on Digital Design & Communication
(Barcelos, Portugal)
2018 Speculative prototypes of Serious Games: ANgame Competitive and ANgame Collab 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, DLI 2018, ICTCC 2018
(Braga, Portugal)
2018 Game Design for Health Innovation: ludic as a mechanism in the treatment of anorexia nervosa UD18 Encontro De Doutoramentos em Design
(Aveiro, Portugal)
2018 Speculative Design for Development of Serious Games: A Case Study in the Context of Anorexia Nervosa ArtsIT International Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
2018 Design and Ludic Systems as mechanisms in the treatment of Anorexia Nervosa Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal 2018
(Lisboa, Portugal)
2018 Game Design for Health Innovation: Ludic as a mechanism in the treatment of anorexia nervosa UD18 Encontro De Doutoramentos em Design
Universidade de Aveiro (Aveiro, Portugal)
2016 Sanzaru: Design Empathic Approach User Experience + Agile Summit 2016
HP Hewlett Packard Enterprise (Houston, United States)
2015 Design as innovation for health: Step by Step Game Faculdade SENAC RS
(Porto Alegre, Brazil)
2014 Strategic Design as an aid in the treatment of Chemical Dependency through a therapeutic game Ciclo de Palestras do Projeto Design no Bairro
UFRGS (Porto Alegre, Brazil)
2014 Step by Step Game Salão de Protótipos - 11º Congresso Brasileiro de Pesquisa e Desenvolvimento em Design
UFRGS (Gramado, Brazil)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2023 - 2024 Jane Doe’s Mission: A Serious-Critical Digital Game for Web Designers and Developers to Train Web Accessibility for Screen Readers
Co-supervisor
Multimédia (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2022 - 2023 The Social Role of Design in Inclusion: An Action-Reflection Approach in the Context of the Skills for a Next Generation U.Porto Project
Co-supervisor
Design Gráfico e Projetos Editoriais (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2025/02/01 - Current LARSyS Annual Meeting (2025) (2025/07/14 - 2025/07/15)
Conference (Member of the Organising Committee)
Laboratório de Robótica e Sistemas de Engenharia, Portugal
2024/11/21 - 2024/11/21 IF Intermedia Festival (2024/11/21 - 2024/11/21)
Festival (Co-organisor)
Instituto Superior de Ciências Educativas do Douro, Portugal
2023/11/24 - 2023/11/24 Random Encounters (2023/11/24 - 2023/11/24)
Meeting (Co-organisor)
Associação Quebra Dados, Portugal
2023/10/28 - 2023/10/28 Random Encounters (2023/10/28 - 2023/10/28)
Meeting (Co-organisor)
Associação Quebra Dados, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2022/11/11 - 2022/11/11 From Idea to Project
Round table
Empreende Makers | Paredes de Coura
2021/10/25 - 2021/10/27 Bin@Porto 2021
Conference
Bin@Porto 2021
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2021/04/22 - 2021/04/22 Armour Game - Finalist project - Santa Casa Challenge 2021
Call
Santa Casa Challenge 2021
Santa Casa de Misericórdia, Portugal

Casa do Impacto, Portugal
2020 - 2020 Memento Wine Game
Other
Hackaton Douro & Porto
Instituto de Vinhos Douro e Porto , Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2024 Modular Typography: Development of a board game for teaching typography
(Thesis) Main arguer
Laura Maria Costa Mineiro (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2023/07/14 Augmented Reality Game Design for Tourist Tours
(Thesis) Main arguer
Francisco Gil Guerra Coelho (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023/07/14 Application of Augmented Reality as a Means of Promoting Tourism and Poetry in Porto
(Thesis) Main arguer
Sandra Maria Amorim Pires (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2023 A Special Game: Developing a game for Special Education
(Thesis) Main arguer
Rodrigo Manuel Palhoto Lucena Ferreira do Amaral (Master)
Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2015 Design como catalisador da mudança social: uma experiência na vila cruzeiro
(Thesis) Arguer
Quitéria de Conto Oliveira (Other)
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brazil
2015 Design para empoderar para o designer como facilitador na co-criação de um projeto de impacto social com jovens de uma comunidade vulnerável
(Thesis) Arguer
Marcos Vinícius Machado de Oliveira (Other)
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brazil

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2023/12/15 - Current BMC Digital Health (2731-684X) Springler Nature
2025/02/14 - 2025/03/15 Interaction Design and Architecture(s) - IxD&A Journal (1826-9745)

Consulting

Activity description Institution / Organization
2015/10/23 - Current Game Designer | Owner Skyline Games, Brazil
2023/10/29 - 2024/12/31 Degree in Product Design | Creation of the course and programme contents Instituto Superior de Ciências Educativas do Douro, Portugal
2017/03/05 - 2024/08/31 Strategic Designer Everythink Design Studio, Portugal
2023 - 2024 Health from Portugal | PRR | Axis 6.1 Health Cluster Portugal, Portugal
2023 - 2023 Trio Project - Co-creation of games to boost Digital Health Literacy in Europe Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2021 - 2021 Electric Mobility - EDP Comercial | Lease Plan Everythink Design Studio, Portugal
2021 - 2021 New Paradigm - Sogrape | Visit centres Everythink Design Studio, Portugal
2020 - 2020 Innovation Cycle II - REN | Redes Energéticas Nacionais Everythink Design Studio, Portugal
2019 - 2019 Flooring Innovation - ACC | Amorim Cork Composites Everythink Design Studio, Portugal
2019 - 2019 Innovation Cycle I - REN | Redes Energéticas Nacionais Everythink Design Studio, Portugal
2019 - 2019 Reserve Club 1500 - Sogrape | Grape Ideas Everythink Design Studio, Portugal
2018 - 2018 Challenges for Porto - Town Hall | OERN Everythink Design Studio, Portugal
2017/06/04 - 2017/12/27 Designer | Strategy and Innovation SESI | Serviço Social da Indústria, Brazil
2000/01/01 - 2017/12/08 Artist | Musician Bidê ou Balde Band, Brazil
2015/03/02 - 2017/12/01 Research in R&D projects (Tecnopuc Crialab). Technology development projects for HP (Hewlett-Packard Development Company - USA/BR)
2016 - 2016 Lego Serious Play - Creative Session Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul, Brazil
2012 - 2012 Scenario Planning Workshop for Funpet Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2024/09/25 - 2025/01/30 Contemporary Visual Culture | 1st semester Desenvolvimento de Conteúdos Multimédia (Curso Técnico Superior Profissional) Instituto Superior de Ciências Educativas do Douro, Portugal
2024/09/24 - 2024/09/24 With the People: Co-design for the health and well-being of children and adolescents | Workshop Design de Comunicação (Licenciatura) Universidade Lusófona do Porto, Portugal
2024/02/07 - 2024/02/09 Idea Camp 2024 (Outros) UiT Norges arktiske universitet Fakultet for biovitenskap fiskeri og økonomi, Norway

European University Alliance for Global Health - EUGLOH, Portugal

Instituto de Investigação em Design Media e Cultura, Portugal

Universidade do Porto, Portugal

Universidade de Aveiro, Portugal
2023/11/09 - 2023/12/16 Module 5 - Interaction Architecture and Scenarios Specialization in Interaction Design, Web and Games - IX (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal
2023/10 - 2023/11 Module 3 - Interface Design Specialisation in Web and Game Interface Design (iX) (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2023/10/10 - 2023/10/14 Module 2 - Game Design Context Specialisation in Web and Game Interface Design (iX) (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2023/10/09 - 2023/10/09 Serious Games for Anorexia Nervosa: A case of empathy and extracting insights in complex contexts Business School (Curso de Especialização Tecnológica) Universidade do Minho, Portugal
2023/06/14 - 2023/06/14 Therapeutic games in Anorexia Nervosa Internato Médico (Pós-Graduação) Hospital de Magalhães Lemos EPE, Portugal

Centro Hospitalar Universitário de Santo António, Portugal
2023 - 2023 Ideation Session in: Startups School (Curso de Especialização Tecnológica) UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2022/09/26 - 2022/10/24 Module 3: Interface Design Specialization in Interaction Design, Web and Games - IX (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2022 - 2022 Module 2: Game Design Context Specialisation in Web and Game Interface Design (iX) (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2022 - 2022 Module 5 - Interaction Architecture and Scenarios Specialisation in Web and Game Interface Design (iX) (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2022 - 2022 Ideation Session in: Startups School (Curso de Especialização Tecnológica) UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2021/10/18 - 2021/11/15 Module 3 - Interface Design Specialization in Interaction Design, Web and Games - IX (Especialização pós-bacharelato) Universidade do Porto, Portugal
2021 - 2021 Module 5 - Interaction Architecture and Scenarios Specialisation in Web and Game Interface Design (iX) (Pós-Graduação) Universidade do Porto, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2021 - 2021 Ideation Session in: Startups School (Curso de Especialização Tecnológica) UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2020 - 2020 Ideation Session in: Startups School (Curso de Especialização Tecnológica) UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2020 - 2020 Ideation Session in: Design Management Class Design de Comunicação (Licenciatura) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2019 - 2019 Ideation Session in: Design Management Class Communication Design (Licenciatura) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2019 - 2019 Design and ludic as tools in the treatment of anorexia Specialisation Course in Interaction Design, Web and Games (Curso de Especialização Tecnológica) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal

UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2019 - 2019 Prototypes Session in: Design Methodologies Design de Comunicação (Licenciatura) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2018 - 2018 Plan B Session in: Design Methodologies Class Communication Design (Licenciatura) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2018 - 2018 Ideation Session in: Design Management Design de Comunicação (Licenciatura) Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2018 - 2018 Ideation Session in: Startups School (Curso de Especialização Tecnológica) UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2017/01/23 - 2017/01/26 Creative Strategies Creative Strategies (Curso de Especialização Tecnológica) Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
2017 - 2017 Ideation Session in: Startups School (Curso de Especialização Tecnológica) UPTEC Associação de Transferência de Tecnologia da Asprela, Portugal
2016 - 2016 Creative Strategies Creative Strategies (Curso de Especialização Tecnológica) Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil
2015 - 2015 Creative Strategies Workshop Design (Licenciatura) Centro Universitário Ritter dos Reis - Campus Canoas, Brazil
2015 - 2015 Design Workshop Design (Bacharelato) Universidade do Vale do Rio dos Sinos - Campus de Porto Alegre, Brazil

Evaluation committee

Activity description
Role
Institution / Organization Funding entity
2021/01/01 - Current A3ES - Member of the Evaluation Committee
Member

Interview (tv / radio show)

Program Topic
2013 - 2013 Solução criativa pode ajudar no tratamento de dependentes químicos
2012 - 2012 Inauguração do CapsAd Partenon-Lomba do Pinheiro
2011 - 2011 Claro/RS Campanha Publicitária
Distinctions

Award

2025 Annual Atari Homebrew Awards | Best Graphics Category | 2nd Place
ZPH Homebrew, Canada
2025 Annual Atari Homebrew Awards | Best Packaging Category | Winner
ZPH Homebrew, Canada
2022 Annual Atari Homebrew Awards | Best Music and Sound Category | Winner
ZPH Homebrew, Canada
2022 Annual Atari Homebrew Awards | Best Original Game Category | 4th place
ZPH Homebrew, Canada
2022 Annual Atari Homebrew Awards | Best Graphics Category | 2nd place
ZPH Homebrew, Canada
2022 Annual Atari Homebrew Awards | Best Original Game Category | 2nd place
ZPH Homebrew, Canada
2021 Annual Atari Homebrew Awards | Best Music and Sound Category | Winner
ZPH Homebrew, Canada
2021 Annual Atari Homebrew Awards | Best Packaging Category | Winner
ZPH Homebrew, Canada
2021 Santa Casa Challenge 2021 | Finalist
Casa do Impacto, Portugal
2020 GovTech Innovation Awards 2020 | Finalist
Governo da República Portuguesa, Portugal
2019 IF Design Award 2019 | Router 5G NOS Project | Winner
IF Design Foundation, Germany
2018 IF Design Award | AVA Violin | Winner
IF Design Foundation, Germany
2015 IF Student Award 2015 | Finalist
IF Design Foundation, Germany
2014 Top Ser Humano 2014 | Winner
Associação Brasileira de Recursos Humanos - ABRH, Brazil
2014 5º Prêmio Bornancini de Design | 2nd place
APDesign, Brazil
2013 Top Cidadania 2013 | Winner
Associação Brasileira de Recursos Humanos - ABRH, Brazil

Other distinction

2024 Health Innovation Award 2024: All for Sustainability | Finalist
Universidade do Porto Faculdade de Medicina, Portugal
2023 Doctoral Thesis of the Year | Winner
Universidade do Porto Faculdade de Belas Artes, Portugal
2020 Ibero-American Design Biennial 2020 | Honourable Mention | Citizen Design
Ibero-American Design Biennial, Spain
2020 EIT Heath | PAI Program | New Health Category | Winner
EIT Health, Germany

Universidade do Porto Faculdade de Engenharia, Portugal
2020 Hackaton Douro & Porto 2020 | Finalist
Instituto de Vinhos Douro e Porto , Portugal
2019 Magalhães Lemos Hospital Congress | Honourable mention
Centro Hospitalar Universitário de Santo António, Portugal