???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Irina Borges

Citation names

  • Borges, Irina

Author identifiers

Ciência ID
A518-7FC0-C1ED
ORCID iD
0009-0003-5975-9302
Education
Degree Classification
2024/10/07 - 2027
Ongoing
Educação a Distância e E-Learning (Doutoramento)
Universidade Aberta, Portugal
2022/09 - 2024/06
Concluded
Supervisão Pedagógica (Mestrado)
Universidade Aberta, Portugal
"Mapeando o(s) Futuro(s) da Educação: Uma Tabela Periódica de Competências para o Século XXI" (THESIS/DISSERTATION)
19
2019/09 - 2022/07
Concluded
Licenciatura em educação (Licenciatura)
Major in pedagogia Social
Universidade Aberta, Portugal
18
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2024/05/15 - Current Research Assistant (Research) Universidade Aberta, Portugal
Outputs

Publications

Conference abstract
  1. Borges, I., & Seabra, F. (24/07/2024). Shaping 21st Century Skills: Towards Sustainable Curriculum Development Through P. "Shaping 21st Century Skills: Towards Sustainable Curriculum Development Through Pedagogical Supervision". Paper presented in XVIII World Congress of Comparative Education Societies, New York, 2024.
    Published
Conference paper
  1. Irina Borges (0009-0003-5975-9302). "TRABALHAR AS COMPETÊNCIAS DIGITAIS NA ESCOLA PARA PROMOVER A IGUALDADE DE GÉNERO EM PAÍSES LUSÓFONOS AFRICANOS". Paper presented in OBVIE (observatório da vida nas escolas), Porto, 2024.
Conference poster
  1. Borges, Irina. "TRABALHAR AS COMPETÊNCIAS DIGITAIS NA ESCOLA PARA PROMOVER A IGUALDADE DE GÉNERO EM PAÍSES LUSÓFONOS AFRICANOS". Paper presented in Encontro Ciência 2024, 2024.
Report
  1. Ana Mouraz; Filipa Seabra; Irina Borges; Cristina Vieira. 2024. Promoting gender equality in education through the use of digital technologies: a systematic review. https://doi.org/10.37766/inplasy2024.10.0013.
    10.37766/inplasy2024.10.0013
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2024/07/24 Shaping 21st Century Skills: Towards Sustainable Curriculum Development Through Pedagogical Supervision XVIII World Congress of Comparative Education Societies
Ithaca University (New York, United States)
2024/06/11 TRABALHAR AS COMPETÊNCIAS DIGITAIS NA ESCOLA PARA PROMOVER A IGUALDADE DE GÉNERO EM PAÍSES LUSÓFONOS AFRICANOS OBVIE (observatório da vida nas escolas)
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto (Porto, Portugal)