???global.info.a_carregar???
João Ferreira do Rosário holds a Ph.D. in Management and is Marketing Professor-Coordinator at Escola Superior de Comunicação Social (ESCS), Polytechnic University of Lisbon, Portugal. Coordinator of Advertising and Marketing Department, Coordinator of an ESCS Research Line Communication, Strategies, and Creativity. Member of the ESCS Technical-Scientific Council and Pedagogic Council. Professor of Marketing and Management courses at graduation and master's degrees. Integrated Researcher at LIACOM-Communication and Media Applied Research Laboratory. Collaborator-Researcher at CiTUR - Center for Applied Research in Tourism. Published scientific articles, communications, and book chapters in the Marketing, Tourism and Information and Communication Technologies research areas. Scientific journals editor and reviewer and scientific conferences and books reviewer. Portuguese coordinator of trans-European academic projects such as Businet HedCom, Businet International Trade Mission, REVE-IP, and IP ISTAR-DOT-Erasmus. Project coordinator of IPL-IDICA Research Projects, Member of the FCT R&D Projects in All Scientific Domains "SHIFT" project research team.
Identification

Personal identification

Full name
João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário

Citation names

  • João Ferreira do Rosário
  • João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário
  • João Rosário
  • Ferreira do Rosário, João

Author identifiers

Ciência ID
AA19-63F3-0F90
ORCID iD
0000-0003-2524-8523

Websites

Knowledge fields

  • Social Sciences - Economics and Business

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Proficiency (C2) Proficiency (C2) Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1)
Portuguese (Mother tongue)
Education
Degree Classification
2011
Concluded
PhD in Management (Doutoramento)
Major in Marketing
Universidade de Lisboa Instituto Superior de Economia e Gestão, Portugal
"Analysis of the Network Effects in the Diffusion of Information Systems - The Case of Open Source" (THESIS/DISSERTATION)
Muito Bom
2003
Concluded
Master of Science in Management with a specialization in Marketing (Mestrado)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
"The Portuguese Market of Mobile Telecommunications" (THESIS/DISSERTATION)
Bom com Distinção
1988
Concluded
Bachelor's in Economics (Licenciatura)
Universidade Nova de Lisboa Nova School of Business and Economics, Portugal
"Não aplicável" (THESIS/DISSERTATION)
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2024/05 - Current Researcher (Research) LIACOM-Laboratório de Investigação Aplicada em Comunicação e Media, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2020/03 - Current Researcher (Research) Centro de Investigação Desenvolvimento e Inovação em Turismo, Portugal
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2004 - Current Researcher (Research) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2024/06/01 - Current Teacher Coordinator (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2011 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2005/11 - 2011/07 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
1999/11 - 2005/10 Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
1995/02 - 1998/09 Visiting Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Superior de Gestão Bancária, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2024/03/18 - Current Membro do Conselho Geral do Instituto Politécnico de Lisboa Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2021/03/24 - Current Advertising and Marketing Master Technical-Scientific Council Member Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - Current Scientific-Technical Council (Member) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - Current Advertising and Marketing Section Coordinator Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - Current Pedagogical Council (Alternate Member) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016/01 - Current ESCS Research Line “Communication, Strategies, and Creativity” Coordinator Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2012 - Current Courses Scheduling and Timetabling software Manager Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016 - 2019 IPL General Council (Alternate Member) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2014 - 2017 Pedagogical Council (Member) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2014 - 2017 Scientific-Technical Council (Alternate Member) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2010 - 2011 SID (Information and Documentation Service) team member Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2008 - 2011 Manager of Laboratory, Institute, Museum, Centre or Observatory CPIESCS, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2005 - 2007 Scientific-Technical Council (Member) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
1991 - 1999 Marketing Communications Mgr Grupo Prológica, Portugal
1988/03 - 1991/06 Consultant IPE-CIFAG + Iberconsult, Portugal
1991 - 1991 Consultant Microsoft Portugal, Portugal
1989 - 1991 Product Manager Sonicel - Panasonic, Portugal
1988 - 1989 Media Planner, IT Manager Sensus Bozell, Portugal
1988 - 1988 Manager Anka Petróleos, Portugal
1987 - 1988 Programmer Analyst NCR Portugal, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2022/01/02 - 2025/01/01 SHIFT - SHIFT - Sustainability-oriented, Highly interactive, and Innovation-based Framework for Tourism marketing; Framework para o Marketing Turístico, orientado para a Inovação, Sustentabilidade e Interação
PTDC/EGE-OGE/2146/2021
Researcher
Instituto Politécnico de Setúbal Escola Superior de Ciências Empresariais, Portugal

Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal

Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Instituto Politécnico de Leiria Centro de Investigação Aplicada em Turismo, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2020/09/07 - 2021/09/30 Sustentable Youth Tourism: Generation Z Clusters
TURGENZ
Principal investigator
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2019/05 - 2020/09/30 Assessment of Smart Tourism Attractions
SMARTURIS
Researcher
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Concluded
2018/06/01 - 2019/09/30 Evaluation of the touristic attractiveness of the city of Lisbon: Feelings & Performance, two methodological approaches
TURISLX18
Principal investigator
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Concluded
2018/06/01 - 2019/09/30 Health and Beauty Advertising Observatory
OBSPUB18
Researcher
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Concluded

Contract

Designation Funders
2016/07/18 - 2018/07/30 Polientrepreneurship Innovation Network (PIN) Massive Open Online Course (MOOC)
PIN MOOC
Researcher
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
Concluded
2011/01 - 2011/06 Strategic Project (PEst/OE/EGE/UI4027/2011)
PEst/OE/EGE/UI4027/2011
PhD Student Fellow
Advance Research Center ISEG, Portugal
Associação para a Inovação e Desenvolvimento da FCT
Concluded
2007/01/07 - 2009/03/27 EU Lifelong Learning Intensive Program ISTAR-DOT
EU Lifelong Learning Intensive Program ISTAR-DOT
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2005/05/02 - 2006/03/30 REVE Real Virtual Erasmus International Student Business Challenge 2005-2006
Europace REVE
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2003/02 - 2005/02 A Economia Digital e do Conhecimento - The Digital and Knowledge Economy
EDICO-2003
Researcher
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Concluded

Other

Designation Funders
2023/11/06 - 2024/03/15 International Trade Mission Ljubljana 2024
Businet
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2022/11/14 - 2023/03/09 International Trade Mission Rome 2023
Businet
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2021/10/04 - 2022/07/05 Prova que Visibilidade Sumol gera Vendas
Prova que Visibilidade Sumol gera Vendas
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2022/03/07 - 2022/06/21 Cross-Border Project
Cross-Border Project
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2021/11/08 - 2022/04/14 Businet International Trade Mission Madrid 2022
Businet International Trade Mission
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2020/11/02 - 2021/03/10 Businet International Trade Mission Lisboa 2021 (Online)
Businet International Trade Mission Lisboa 2021
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2019/11/02 - 2020/03/13 Businet International Trade Mission Lisboa 2020
Businet International Trade Mission Lisboa 2020
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2017/11/13 - 2018/04/19 Businet Hedcom Paris 2018
Businet Hedcom Paris 2018
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2018 - 2018 Belgium King Visit to Portugal-Presentation of a Belgium tourism campaign
PXL
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2016/11/02 - 2017/04/21 Businet HedCom Lisboa 2017
Businet Headcom Lisboa 2017
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2015/11/02 - 2016/04/29 Businet HedCom Hague 2016
Businet HedCom Hague 2016
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2014/11/02 - 2015/04/30 Businet HedCom Mons 2015
Businet HedCom Mons 2015
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2013/11/02 - 2014/04/30 Businet HedCom Paris 2014
Businet Hedcom Paris 2014
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2012 - 2012 EDP University Challenge 2012
EDP
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2011 - 2011 Competition “Constrói o stand do futuro!” Shopper Conference 2011 (WSC2011).
WSC 2011
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2010 - 2011 International Business Game 2010
EU
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
2008 - 2008 Google Marketing Challenge (1st Edition)
Google
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Costa, Teresa; Calisto, Maria de Lurdes; Machado, Ana Teresa; Ramos, Célia M.Q.; Montargil, Filipe; Severino, Filipe; Ferreira do Rosário, João; et al. SHIFT & Inspire: Tourism & Hospitality Trends. Setúbal, Portugal: Instituto Politécnico de Setúbal. 2023.
    Published
Book chapter
  1. Rosário, João Ferreira do; Machado, Ana Teresa; Belo, Miguel; Severino, Filipe Segurado; Ramos, Célia M.Q.; Calisto, Maria de Lurdes; Costa, Teresa. "Exploring Future Scenarios in Tourism". In Advances in Hospitality, Tourism, and the Services Industry, edited by Ramos, Célia; Costa, Teresa; Filipe Segurado Severino; Calisto, Maria de Lurdes, 66-91. IGI Global, 2024.
    Published • 10.4018/979-8-3693-0960-5.ch003
  2. Montargil, Filipe; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário; Severino, Filipe. "What do the experts say? Geopolitical and economic panorama in a scenario of uncertainty". In SHIFT & Inspire: Tourism & Hospitality Trends. Setúbal, Portugal: Instituto Politécnico de Setúbal, 2023.
    Published
  3. do Rosário, João Ferreira; Calisto, Maria de Lurdes; Machado, Ana Teresa; Gustavo, Nuno. "Importance-Performance Analysis of Tourism Destination Attractiveness". In Optimizing Digital Solutions for Hyper-Personalization in Tourism and Hospitality, 231-254. IGI Global, 2022.
    Published • 10.4018/978-1-7998-8306-7.ch012
  4. Sandra M. Loureiro; Eduardo M. Sarmento; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário. "Incorporating VR, AR, and Related Technologies in the Tourism Industry". In State of the Art. United States, 2020.
    10.4018/978-1-7998-2874-7.ch013
  5. Eduardo Moraes Sarmento; Sandra Loureiro; João Rosário. "Incorporating Virtual Reality, Augmented Reality and related technologies in tourism industry. State of the art.". 211-233. United States, 2020.
    Published
  6. Eduardo Moraes Sarmento; Sandra Loureiro; João Rosário; Loureiro, S.M.C.; Sarmento, E.M.; do Rosário, J.F.. "Overview of underpinnings of tourism impacts. Lisbon destination". In The Routledge Handbook of Tourism Impacts, 49-61. Routledge, 2019.
    Published • 10.4324/9781351025102-4
  7. do Rosário, J.C.. "Analyzing Open Source software business model viability". In Advances in Applied Business Research: The L.A.B.S. Initiative, 32-46. United States: Nova Science Publishers, 2016.
    Published
Conference abstract
  1. Costa, Teresa; Severino, Filipe; Calisto, Maria de Lurdes; Machado, Ana Teresa; Santos, Zélia Raposo; Ferreira do Rosário, João. "Anticipating Tomorrow’s Tourism: Unveiling the Most Significant Trends for the Next Five Years". Paper presented in XV International Tourism Congress: The Image and Sustainability of Tourism Destinations., Mirandela, 2023.
    Published
  2. Calisto, Maria de Lurdes; Costa, Teresa; Severino, Filipe; Belo, Miguel; Machado, Ana Teresa; Ferreira do Rosário, João. "Collaborative Tourism Marketing –A New Theoretical Framework". Paper presented in 36th Global Research Conference on Marketing and Entrepreneurship. American Marketing Association, Entrepreneurial Marketing SIG., Hamburg, 2023.
    Published
  3. Machado, Ana Teresa; Calisto, Maria de Lurdes; Ferreira do Rosário, João; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Georgette Andraz; Carvalho, Luisa. "Motivations for Traveling in the Near Future, Generational Differences". Paper presented in XIII International Tourism Congress, Estoril, 2021.
    Published
  4. João Ferreira do Rosário; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Ana Teresa Machado-Escola Superior de Comunicação Social; Maria de Lurdes Calisto - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Carvalho, Luisa; Georgette Andraz. "Generation Z: Insights into Travel Behavior". Paper presented in ICSTM 2021: XV. International Conference on Sustainable Tourism Management, Stockholm, 2021.
    Published
  5. Calisto, Maria de Lurdes; Gustavo, Nuno Silva; Batista, Manuel; Ferreira do Rosário, João; Machado, Ana Teresa. "Are Lisbon's Attractions Smart? Looking for Tourists' Perceptions.". Paper presented in IV International Forum on Management (2020), Lisbon, 2021.
    Published
  6. Machado, Ana Teresa; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Ferreira do Rosário, João; Calisto, Maria de Lurdes. "Smart tourist attractions: a metric proposal". Paper presented in ITC 20 - XII International Tourism Congress The Image and Sustainability of Tourism Destinations, Leiria, 2020.
    Published
  7. Ferreira do Rosário, João; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Manuel Batista; Calisto, Maria de Lurdes; Machado, Ana Teresa. "Are Lisbon Attractions smart looking for tourist perceptions?". Paper presented in IFM2020-IV International Forum on Management – Organizations in the digital age: challenges for sustainability., Lisbon, 2020.
    Published
  8. Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social; Ana Teresa Machado-Escola Superior de Comunicação Social; Maria de Lurdes Calisto - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril. "How Smart Are Tourist Attractions? The case of the city of Lisbon". Paper presented in XI International Tourism Congress 2019, Funchal, 2019.
  9. Ana Teresa Machado-Escola Superior de Comunicação Social; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Maria de Lurdes Calisto - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril. "Lisbon’s Cultural Heritage in the Light of Tourists’ Opinions". Paper presented in ICOT19: International Conference on Tourism: “Tourism into the New Decade: Challenges and Prospects”, Braga, 2019.
    Published
  10. João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social; Maria de Lurdes Calisto - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Ana Teresa Machado-Escola Superior de Comunicação Social; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Rui Gonçalves - NOVA Information Management School. "Sentiment Analysis of Tourist Online Reviews Concerning Lisbon CulturalPatrimony, as a Contribute to the City Attractiveness Evaluation". Paper presented in . ICHTMM 2019: International Conference on Hospitality, Tourism Marketing and Management, Berlim, 2019.
    Published
  11. Maria de Lurdes Calisto - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Ana Teresa Machado-Escola Superior de Comunicação Social; Nuno Gustavo - Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril; Rui Gonçalves - NOVA Information Management School; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social. "Sentiment Analysis in Tourism Location Evaluation: Lisbon monuments and museums case". Paper presented in TMS ALGARVE 2018: TOURISM & MANAGEMENT STUDIES INTERNATIONAL CONFERENCE, Olhão, 2019.
    Accepted
  12. Ferreira do Rosário, João; Reis, António Palma dos. "Consumers and Suppliers Decision Process in Information System Markets". Paper presented in 24th European Conference on Operational Research (Euro XXIV Lisbon), Lisboa, 2010.
    Published
  13. João Ferreira do Rosário; Orlando Gomes; Luis Cavique. "A Economia em Rede". Paper presented in 11º Congresso da APDIO - IO 2004, Porto, 2004.
    Published
Conference paper
  1. Ferreira do Rosário, João; Santos, Zélia Raposo; Filipe Segurado Severino; Calisto, Maria de Lurdes; Nunes, Sandra Cristina Dias; Costa, Teresa. "Avaliando Lisboa: Uma abordagem de Desempenho para Destinos Turísticos". Paper presented in RIPTUR-Um novo SHIFT para o Futuro (webinar. organização IPS), Setúbal, 2024.
  2. Ferreira do Rosário, João; Filipe Segurado Severino; Nunes, Sandra Cristina Dias; Santos, Zélia Raposo; Costa, Teresa; Calisto, Maria de Lurdes. "An Importance–Performance Analysis Approach to a Tourism Destination: the Case of Lisbon Metropolitan Area, Portugal". Paper presented in 7th International Conference on Tourism Research - ICTR 2024, Cape Town, 2024.
    Published • https://doi.org/10.34190/ictr.7.1.2098
  3. Severino, F.; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário; Maria Teresa Gomes Valente da Costa; Rui Neves Madeira; Calisto, Maria de Lurdes; Machado, Ana Teresa; Belo, Miguel; et al. "Trends and Events for Future Tourism". Paper presented in 10th International Tourism Conference - Tourism Priorities & Challenges:Recovery & Resilience, Barcelona, 2023.
  4. Verissimo, Jorge; Medeiros, Carla; Correia, Maria do Rosário; Ferreira do Rosário, João; David, Alexandra. "A publicidade em Saúde e Beleza em Portugal.". Paper presented in XVI Congresso Internacional de Comunicação IBERCOM 2019, 2021.
    Published
  5. Jorge Veríssimo; Carla Medeiros; João Ferreira do Rosário; João Barros; David, Alexandra; Rosário Correia. "Publicidade das marcas de saúde e beleza em Portugal: os apelos e os argumentos centrados nos valores da saúde". Paper presented in II Congreso Internacional de Estudios Culturales Interdisciplinares. Culturas locales, culturas globales, Madrid, 2020.
    Published
  6. Jorge Veríssimo; Carla Medeiros; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social; João Barros; Alexandra David; Rosário Correia. "Publicidade das Marcas de Saúde e Beleza em Portugal". Paper presented in Congresso Ibercom 2019, Bogotá, 2019.
    Published
  7. Alexandra David; Carla Medeiros; Rosário Correia; João Barros; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social; Jorge Veríssimo. "Que publicidade é divulgada pelas marcas de Saúde e Beleza em Portugal?". Paper presented in XI Congresso da SOPCOM, Funchal, 2019.
    Published
  8. João Ferreira do Rosário; Reis, António Palma dos. "Buying behavior and competition in the software market". Paper presented in 12ª CAPSI - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Guimarães, 2012.
    Published
  9. Ferreira do Rosário, João; António Palma dos Reis. "A influência da Economia de Rede na opção por standards de Sistemas de Informação: elementos para a construção de uma métrica". Paper presented in 7ª CAPSI - Conferência da Associação Portuguesa de Sistemas de Informação, Aveiro, 2007.
    Published
Conference poster
  1. Rosário, João Carlos Vinagre Ferreira do; Reis, António Palma dos. "Influencing factors on the buying behavior in the software market". Paper presented in 41st EMAC - Marketing to Citizens Going beyond Customers and Consumers, 2012.
Journal article
  1. Adriana Simões; João Rosário; Cláudia Silvestre. "The influencing factors in the purchase process of the breakfast cereals". Revista Lusófona de Estudos Culturais e Comunicacionais (2024): https://doi.org/10.29073/naus.v7i1.918.
    10.29073/naus.v7i1.918
  2. Cristiana Pereira; Ferreira do Rosário, João. "Influência do Marketing e-Word-of-Mouth versus Marketing de Influenciadores Digitais nas decisões de compra de turismo pelos Millennials". Comunicação Pública 19 36 (2024): 1-8. https://journals.ipl.pt/cpublica/article/view/816/756.
    Published
  3. João Ferreira do Rosário; Sandra M. Loureiro; do Rosário, J.F.; Loureiro, S.M.C.. "The effectiveness of e-word-of-mouth communication about smartphones purchase intention: digital influencer". International Journal of Internet Marketing and Advertising 15 4 (2021): 429-449. https://www.inderscience.com/info/inarticletoc.php?jcode=ijima&year=2021&vol=15&issue=4.
    Published • 10.1504/IJIMA.2021.117567
  4. Ferreira do Rosário, João. "Definição de standards nos mercados e suas implicações - Market standards definitions and their implications". Comunicação pública 1 2 (2006): 145-160.
    Published
  5. Orlando Gomes; Luis Cavique; João Carlos Vinagre Ferreira do Rosário - Escola Superior de Comunicação Social. "Dinâmica de Fidelização de Clientes - Clients Fidelization Dynamics". Economia Global e Gestão 9 3 (2004): 47-63.
    Published • 10.3895/rde.v0n2.2138
Newspaper article
  1. Ferreira do Rosário, João. "Começar de Novo Ou Mais do Mesmo? - Start Again or More of the Same?", Público, 2004
  2. Ferreira do Rosário, João. "Risco de Conluio Tácito nos Telemóveis - Mobile Tacit Collusion Risk", Público, 2002
Thesis / Dissertation
  1. Rosário, João Carlos Vinagre Ferreira do. "Influence of network effects on the diffusion of information systems: the case of open source". PhD, 2011. http://hdl.handle.net/10400.21/4084.
  2. Rosário, João. "Mercado português de telecomunicações móveis - Mobile telecommunications Portuguese market". Master, 2003.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2023/02/15 The Future of Tourism-International Meeting Session ""Economic and Geopolitical Panorama in a Scenario of Uncertainty". Introduction and moderator The Future of Tourism International Meeting
Instituto Politécnico de Setúbal; Escola Superior de Hotelaria e Turismo de Lisboa; Instituto Politécnico de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2009/03/31 Marketing in markets with network effects IPSTAR-DOT Project
Katholieke Hogeschool Kempen (Geel, Belgium)
2006/03/28 Network Economy and Consumer Choice International Days Business Studies
Katholieke Hogeschool Kempen (Geel, Belgium)
2004/12 A Economia em Rede Congresso "Investigação Operacional 2004"
Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto (Porto, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2023 - 2023/12/14 Plano de Marketing IPSIS - Consultora de Comunicação
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2023 - 2023/12/14 O que leva o adepto ao estádio de futebol? Fatores influenciadores da decisão
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2023 - 2023/12/12 A impulsividade e outros fatores na decisão de compra pelo comércio online
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - 2022/12/12 A decisão de compra tendo em conta a sustentabilidade e o impacto da pandemia Covid-19
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - 2022 O Impacto dos Influenciadores Digitais versus Passa-Palavra no Setor do Turismo: Geração Millennial
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - 2022 Fatores de decisão de compra de champôs: a importância relativa da sustentabilidade ambiental
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021/02 - 2021/10 Plano de Inbound Marketing Business to Business (B2B) - Faurecia Aptoide Automotive
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021 - 2021 O poder da embalagem na prateleira: o caso dos cereais de pequeno almoço
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2019 - 2019 Os fatores influenciadores da intenção de procura online por hospedagem alternativa
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2019 - 2019 Fatores que influenciam a decisão de compra de azeite - Factors that influence the olive oil purchase decision
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - 2018 Plano de Negócios: The Tee Sudio - The Tee Studio Business Plan
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - 2018 Plano de Marketing - PLC - Companhia de Vinhos do Alandroal - Marketing Plan PLC - Companhia de Vinhos do Alandroal
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - 2018 Plano de Negócio para a Comercialização de malas personalizadas online "Marianitas" - Business Plan of personalized bags online sale "Marianitas"
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2017 - 2017 Os fatores influenciadores da intenção de compra online de turismo em Portugal - The factors influencing the intention of tourism online buying in Portugal
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016 - 2016 Determinantes que influenciam a decisão de compra de sumos de fruta e néctares. O caso da marca Compal - Determinants that influence the decision to buy fruit juices and nectars. The case of the Compal brand
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016 - 2016 Concetualização de uma plataforma digital de vestuário em segunda mão com a vertente solidária - Conceptualization of a second-hand digital clothing platform with a solidarity side
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015 - 2015 O impacto do patrocínio na atitude e intenção de compra dos consumidores: Estudo do caso do patrocínio do Festival NOS Alive - The impact of sponsorship on consumers' attitude and buying intention: The sponsorship case of NOS Alive Festival case study
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015 - 2015 Plano de Negócios: UpBiz - UpBiz Business Plan
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015 - 2015 App mobile "My Corine de Farme"
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015 - 2015 Relatório de estágio em marketing corporativo na empresa Insite IT GmbH - Corporate marketing internship report in Insite IT GmbH company
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2014 - 2014 Campanha de comunicação de Ambient Media para a marca Leroy Merlin - Leroy Merlin brand Ambient Media communication campaign
Co-supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2014 - 2014 Plano de marketing para a empresa: Salss - Importação e Comércio Lda
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2013 - 2013 O impacto do patrocínio na intenção de compra dos consumidores: estudo do caso do patrocínio da Volta a Portugal pela Liberty Seguros
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2011 - 2011 A nova abordagem do webmarketing aliada ao comportamento do consumidor
Supervisor
Publicidade e Marketing (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2022/10/03 - 2023/02/14 The Future of Tourism-International Meeting (2023/02/15 - 2023/02/15)
Conference (Member of the Organising Committee)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal

Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023/11/27 How the Senses and Technologies of the Store Atmosphere Influence Brand Attachment and its Results on Brand Advocacy and Brand Intimacy
(Thesis) Main arguer
Beatriz Noronha de Almeida Sampaio Mariz (Master)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2023/11/23 Concept stores, Marcas e Clientes
President of the jury
Inês Fernandes (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2023/11/03 Criação de site e do blog da ATITTUDE
(Thesis) Arguer
Sofia Santos (Other)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2023/05/23 Projeto Estratégico de Marketing-Formação de Executivos em Marketing do IPAM e IADE. Impacto, Relevância e Tendências na Área.
President of the jury
Carla Viana (Other)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2022/12/22 “Ativismo Corporativo, Marca e Causas Sociais: O Caso Ben & Jerry's".
President of the jury
Inês Vaz Pinto (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022/12/16 Novas formas de comunicação publicitária sonora - O caso da SPORT TV no Clubhouse.
(Thesis) Main arguer
Maria Francisca Costa Seabra da Silva (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2022/12/07 O impacto da personalidade de marca no brand attachment: o caso da Nike
President of the jury
Rita Figueiras dos Santos Martins-Mourão (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022/12/06 Plano de Negócio: Alojamento Rural “Eco-Turismo de Luxo” no Vale de Foz Côa
(Thesis) Main arguer
Pedro Nuno de Sá Bernardo Henrique Casquinha (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2022/11/29 Human Branding na indústria de Hospitalidade e Turismo
(Thesis) Main arguer
Francisco Manuel Victor Vinagre (Master)
ISCTE Business School, Portugal
2022/11/28 The impact of film-induced tourism, emotional responses and lifestyle patterns on behavioral intentions to travel to a destination
(Thesis) Main arguer
Julia Ryan Novak (Master)
ISCTE Business School, Portugal
2022/05/24 Plano de Negócios Casa do Lima
(Thesis) Main arguer
Guilherme Manuel Franco Afonso (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2022/02/04 Aplicações digitais como ferramentas de personalização e comercialização em hotelaria: A perspetiva dos empresários e especialistas do setor
(Thesis) Main arguer
Leonor de Barros Martins (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2021/12/10 O impacto do marketing sustentável na criação de vantagem competitiva e na satisfação dos consumidores: o caso do Lidl
President of the jury
Vanessa Luzia Rodrigues Palma (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021/11/30 Fatores determinantes para o engagement no Instagram de marcas de restauração
President of the jury
Ricardo Lopes Barreira Gomes Camacho (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021/11/17 A perceção da valorização da hiperpersonalização em hotelaria pela Gen Z”
(Thesis) Main arguer
Beatriz Isabel da Silva Farinha (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2021/11/03 Explorar a interação entre trabalhadores e Inteligência Artificial dentro das organizações
(Thesis) Main arguer
Diogo Afonso Capelo Neto (Master)
ISCTE Business School, Portugal
2021/07/20 Efeitos das Experiências Sensoriais Olfativas na Avaliação da Experiência de Visita do Comprador em Lojas Físicas de Roupa
President of the jury
Elisa Rijo Ribeiro Soares (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021/07/20 Impacto das Fake Web User Reviews no Setor da Restauração”
President of the jury
Vlada Domanska (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021/07/07 O Impacto das Reviews Online na Gestão Operacional dos Gerentes da Restauração: O Caso dos Restaurantes da Região Oeste
President of the jury
Rosana Filipa Henriques (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021/04/30 Plano de Marketing Digital Empresa Dan Cake
(Thesis) Arguer
Francesco Berrettini (Other)
Universidade do Algarve, Portugal
2021/01/18 Living Room Instead of Hotel Room, the Underlying Motivation of Peer-to-Peer Booking: A Focus on Airbnb and Hotels
(Thesis) Main arguer
Artur Martea (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2020/05/08 Exploring university students engagement in learning through gamification, transmedia and virtual reality
(Thesis) Arguer
Fernando José de Aires Angelino (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2020/04/07 O papel da marca no momento de consumo de café no canal Horeca
(Thesis) Main arguer
Joana Raquel da Silva Batalha (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2020/03/20 Projeto Casa da Terra – Proposta de desenvolvimento de um TER
(Thesis) Main arguer
Inês Filipa Marques Ramos (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2020/03/10 O marketing nos mercados organizacionais e a relevância da marca corporativa - Marketing in the organizational markets and the relevance of the corporation brand
(Thesis) Arguer
Paula Maria Maqueijo Francisco (Other)
Instituto Politécnico de Setúbal Escola Superior de Ciências Empresariais, Portugal
2020/02/18 Os Eventos como Estratégia de Marketing Experiencial das Marcas: O caso dos Festivais de Música em Portugal
(Thesis) Main arguer
Mariana Coutinho Dinis Torres (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2020/01/09 Planeamento Estratégico e Desenvolvimento de Destinos Turísticos: Plano de Desenvolvimento do Turismo para o concelho de Ovar
(Thesis) Main arguer
Francisca Ferreira da Costa e Silva (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2019/12/06 As motivações que levam casais estrangeiros a escolher Portugal como destino para o seu casamento. O caso de estudo do Pestana Palace Lisboa Hotel & National Monument
(Thesis) Main arguer
Catarina Alexandra Verganista Mateus Martins (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2019/12/06 A perceção do turista relativamente aos impactos do alojamento local no destino turístico: antes e após a experiência turística ¿ O caso de Lisboa
(Thesis) Main arguer
Maria Inês Mendonça Gonçalves Curado Ascenção (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2019/12/06 Pequenos turistas: a oferta de empresas hoteleiras direcionada ao segmento infantil
(Thesis) Main arguer
Ana Catarina Raimundo Belo (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2019/12/04 Fatores determinantes na escolha de uma Transportadora Aérea: A importância do programa de Fidelização. O caso TAP
President of the jury
David Plácido (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2019/12/04 Fatores determinantes da reserva online de alojamento nas Gerações X e Y
President of the jury
Catarina Martins e Sousa (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2019/11/28 Plano de negócios. Show Portugal
(Thesis) Main arguer
Andreia Castanho Ribeiro (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2019/10/11 A profissão youtuber em função do humor
(Thesis) Main arguer
Carlos Eduardo Barbosa de Sousa (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2019/07/19 As mudanças das representações sociais de gênero nas publicidades dos anos de 1952 e 2016
(Thesis) Main arguer
Bruna Correia Bruck (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2018/12/27 Os novos Modelos de Negócio das aplicações móveis de viagens
(Thesis) Main arguer
Sónia Alexandra Ferreira Dias (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2018/12/27 Determinantes na escolha de um destino para a realização de eventos corporativos: O Caso de Cascais
(Thesis) Main arguer
Maria Inês Cartaxo Guimarães (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2018/12/27 O Incentivo ao Engagement na Brande Experience - Aplicação Cuckuu
(Thesis) Main arguer
Marcela Elisa Vieira de Sousa (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2018/12/20 Projeto de conceito e estrutura de um website para a Biblioteca Municipal do Barreiro
President of the jury
Sofia Correia (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018/12/17 16ª Conferência Trienal International Council of Museums - Património Cultural vs. Identidade Cultural: o papel da conservação
(Thesis) Arguer
Pedro Silva Pedroso (Other)
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2018/07/31 Plano de Negócio-Quinta do Sossego
(Thesis) Main arguer
Sara Rita da Silva Figueiredo (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2018/07/27 S´Tour- City Branding em Setúbal
(Thesis) Main arguer
Sara Patrícia Pereira Malhão (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2018/07/21 Os Consumidores nas Redes Sociais – As suas Motivações e as Percepções das Marcas
(Thesis) Main arguer
Soraia Inês Pires de Oliveira (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2018/04/26 Plano de Negócios Ecosaraz Glamping
(Thesis) Main arguer
Andreia Sofia Trinca Quintas (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2018/01/23 A Comunicação de Marketing na Restauração Direcionada para Turistas: O Caso da Cidade de Lisboa
(Thesis) Main arguer
Bárbara Amaral Viegas (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2017/12/14 Conta-me uma estória, dir-te-ei quem és: storytelling como ferramenta de branding
President of the jury
Tânia Filipa Vieira (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2017/12/07 Projeto de campanha para a esterilização de gatos domésticos e errantes
President of the jury
Susana Isabel Viana Rodrigues (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2017/11/30 Plano de marketing interno para a Guarda Nacional Republicana
President of the jury
Luís Ribeiro Rodrigues (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2017/07/06 Plano de Negócios – Segredo da Beira
(Thesis) Main arguer
Mariana Filipa da Silva de Almeida (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2017/05/31 As Estratégias de Marketing Hoteleiro da Província de Inhambane: Caso do Projecto Capulana
(Thesis) Main arguer
António Gomes Matola (Master)
Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal
2016/12/05 Do marketing tradicional ao marketing experiencial – o caso do Instituto Espanhol de Línguas
President of the jury
Marcos Freijo Marcos (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016/05/03 Plano de Marketing 2004-2006 da Portgás
(Thesis) Arguer
Maria Isabel Rodrigues Bastos (Other)
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2016 Facilitadores e inibidores da Qualidade da Relação,num relacionamento diádico business-to-business: o sector do vinho em Portugal - Facilitators and inhibitors of Relationship Quality, in a dyadic business-to-business relationship: the wine sector in Portugal
(Thesis) Arguer
Namércio Pereira da Cunha (PhD)
Universidade de Aveiro Departamento de Economia Gestão Engenharia Industrial e Turismo, Portugal
2015/12/15 Proposta de melhoria de presença online de marca Cabeça, Aldeia Natal
President of the jury
Inês Cunha Monteiro (Master)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015/07/06 Plano de Marketing 2014 Reynaers Aluminium - Reynaers Aluminium Marketing Plan 2014
(Thesis) Arguer
Romeu Filipe da Costa Oliveira (Other)
Instituto Politécnico de Coimbra Instituto Superior de Contabilidade e Administração de Coimbra, Portugal
2014/09/22 A comunicação integrada de marketing : um novo sentido para a comunicação da Maria Papoila
(Thesis) Main arguer
Francisca Maria Castro Lopes Rodrigues Carolino (Master)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Humanas, Portugal
2012/10/01 Marketing em Tempos de Crise - Turismo de Lifestyle
(Thesis) Main arguer
Filipa Azevedo da Glória Dias Mendes (Master)
Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Humanas, Portugal

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2023/04/28 - Current Ecocycles (2416-2140) European Ecocycles Society
2022/06/15 - Current Spanish Journal of Marketing Emerald Publishing
2021/11/09 - Current International Journal of E-Business Research IGI Global
2021/06/01 - Current International Journal of Consumer Studies (1470-6431) Wiley
2021/04/27 - Current Frontiers Quantitative Psychology and Measurement (2297-4687) Frontiers
2021/01 - Current International Journal of Hospitality Management (0278-4319) Elsevier
2020/11/04 - Current American Journal of Industrial and Business Management American Journal of Industrial and Business Management (2164-5167 ) Scientific Research
2020/09/30 - Current European Journal of Tourism, Hospitality, and Recreation (2182-4916) Polytechnic Institute of Leiria
2020/04/25 - Current Tourism Management (0261-5177) Elsevier
2019/08 - Current IGI Global Book Chapters IGI Global
2016/11/11 - Current Comunicação Pública Escola Superior de Comunicação Social do Instituto Politécnico de Lisboa
2015/02/03 - Current Revista de Ciências da Computação Universidade Aberta

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2003 - 2017 ADMES - Academia de Docentes de Marketing do Ensino Superior - Academy of Higher Education Marketing Teachers
Director

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2023/02/15 - 2023/02/15 The Future of Tourism-International Meeting FCT Founded SHIFT Project
2022/09/01 - 2022/09/03 ICMarkTech’22 - The 4th International Conference on Marketing and Technologies University of Santiago de Compostela, Spain
2021/12/02 - 2021/12/04 ICMarkTech’21 - The 2021 International Conference on Marketing and Technologies University of La Laguna, Spain
2020/11/05 - 2020/11/08 2020 Global Marketing Conference (Virtual Conference) “Bridging Asia and the World: New Marketing and Management in Digitally Connected World” Seoul, Republic of Korea
2020/10/08 - 2020/10/10 ICMarkTech'20 - International Conference on Marketing and Technologies of 2020 ISCTE-IUL
2019/11/27 - 2019/11/29 ICMarktech19 - International Conference on Marketing and Technologies IPMaia
2019/07/11 - 2019/07/14 2019 Global Fashion Management Conference “Fashion, Culture and Design Management in Sustainable Environment” Paris, France
2018/07/26 - 2018/07/29 2018 Global Marketing Conference “Bridging Asia and the World: Searching for Academic Excellence and Best Practice in Marketing and Management” Tokyo, Japan
2017/07/06 - 2017/07/09 2017 Global Fashion Management Conference “Fashion, Music and Design Management in the Networked World” Vienna, Austria
2016/09/14 - 2016/09/16 EuroMed 2016 - 9th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, " Innovation, Entrepreneurship and Digital Ecosystems" Warsaw, Poland
2015/09/16 - 2015/09/18 EuroMed 2015 - 8th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, "Innovation, Entrepreneurship and Sustainable Value Chain in a Dynamic Environment" Verona, Itália
2014/11/03 - 2014/11/08 EuroMed 2014 - 7th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, "The International Conference on Cultural Heritage" Limassol, Cyprus
2014/05/16 - 2014/05/17 ISDOC 2014 - International Conference on Information Systems and Design of Communication ISCTE-IUL
2013/09/23 - 2013/09/24 EuroMed 2013 - 6th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, ¿The Confronting Contemporary Business Challenges through Management Innovation¿ Estoril, Portugal
2013/07/11 - 2013/07/11 OSDOC 2013-Workshop on Open Source and Design of Communication ISCTE

Consulting

Activity description Institution / Organization
2021/02 - 2021/02 A3Es evaluation process for the Audiovisual and Multimedia bachelor's degree at Escola Superior de Comunicação Social. Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018/02 - 2018/02 A3Es evaluation process for the Advertising and Marketing bachelor's degree at Escola Superior de Comunicação Social. Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2023 - Current Marketing 5.0: Customer-Centric Marketing Gestão Estratégica das Relações Públicas (Mestrado integrado) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2023 - Current Inteligência Artificial e Marketing Pós-Graduação em Data Science e Marketing (Pós-Graduação) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016 - Current Atelier de Análise e Investigação de Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015/02 - Current Globalization and International Marketing (Erasmus course) Erasmus (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2014/09 - Current Gestão e Finanças Gestão Estratégica das Relações Públicas (Mestrado) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2006 - Current Marketing Operacional (with Markstrat Simulator) Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2001/09 - Current Políticas de Produto e Preço (before Gestão de Produto e Preço and Estratégias de Produto e Preço) Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021 - 2023 Marketing 5.0 e Proposta de Valor Publicidade e Marketing (Mestrado integrado) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2010/09 - 2021/07 Finanças em Marketing Publicidade e Marketing (Mestrado integrado) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2015 - 2020 Marketing e Comunicação de Organizações e Produtos Criativos Indústrias e Culturas Criativas: Gestão e Estratégias (Pós-Graduação) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2016 - 2019 Estratégias de Mercado Publicidade e Marketing Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018/01/23 - 2018/01/23 Lecture Marketing e Publicidade - atividades de influência na sociedade - Marketing and Advertising - activities of influence in the society 17º Curso de Planeamento de Operações Psicológicas (Especialização pós-licenciatura) Instituto Universitário Militar, Portugal
2017/01/19 - 2017/01/19 Lecture Marketing e Publicidade - atividades de influência na sociedade - Marketing and Advertising - activities of influence in the society 16º Curso de Planeamento de Operações Psicológicas (Especialização pós-licenciatura) Instituto Universitário Militar, Portugal
2006 - 2017 Sistemas de Informação de Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2005/09 - 2016/02/28 Ateliê de Análise e Diagnóstico de Marketing (semester course-market and consumer research) Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2013 - 2016 Atelier de Análise e Diagnóstico de Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2007 - 2015 Modalidades de Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2012 - 2014 Fundamentos de Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2013/11/09 - 2013/11/09 Lecture "Network effects no contexto de Open Source" - "Network effects in the Open Source context" Software de Código Aberto (Mestrado integrado) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2007 - 2012 Marketing nas Infocom Audiovisual e Multimédia (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2007 - 2012 Seminário de PM-III Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2011/11/05 - 2011/11/05 Lecture "Network effects no contexto de Open Source" - "Network effects in the Open Source context" Software de Código Aberto (Mestrado integrado) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2010 - 2011 Account Management Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2008 - 2011 Seminário de PM-IV Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2007 - 2011 Seminário de PM-II Publicidade e Marketing Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2007 - 2011 Princípios de Marketing Audiovisual e Multimédia (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2006 - 2011 Seminário de PM-I Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2008 - 2010 Auditoria de Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2007 - 2009 Sem. Profissoes de Com./ Gest. Prod. em Marketing Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2004 - 2008 Marketing de Serviços Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2005 - 2007 Marketing Digital II Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2003 - 2007 Marketing Internacional Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2000/02 - 2006/07 Marketing Estratégico e Operacional (with Markstrat Simulator) Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2006/03/15 - 2006/03/15 Network Economy and Consumer Choice Thomas More - Campus Geel, Belgium
2004 - 2006 Plano de Marketing Curso de Especialização "Plano de Marketing" (Diploma de especialização) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
1999 - 2006 Seminário Curricular Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2003 - 2005 Estratégias de Mercado Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
1999/09 - 2004/07 Projeto Multidisciplinar (year course for creation of a Marketing Plan starting with the market and consumer research) Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2002 - 2004 Marketing Industrial e de Serviços Publicidade e Marketing (Licenciatura) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
1994 - 1998 Marketing Bancário Gestão Bancária (Diploma de especialização) Instituto Superior de Gestão Bancária, Portugal
1994 - 1995 Gestão do Mix de Comunicação Dislogo-Curso Aberto de Marketing para Executivos (Especialização pós-licenciatura) Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2021/04/27 - Current Frontiers in Psychology (Editorial Board of Quantitative Psychology and Measurement) (1664-1078) Frontiers
2019/11/11 - Current IGI-Global books (books chapters) IGI-Global
2016/10/24 - Current Comunicação Pública (1646-1479) Escola Superior de Comunicação Social - IPL
2014/12/12 - Current Revista de Ciências da Computação (2182-1801) Universidade Aberta
2023/09/11 - 2026/09/11 International Journal of Business and Economics Research (2328-7543) Science Publishing Group

Other jury / evaluation

Activity description Institution / Organization
2018/09/19 - Current Júri de Admissão a Provas Públicas de Professor-Especialista Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
Distinctions

Award

2019 Best Presentation Award
World Academy of Science Engineering and Technology, Turkey