???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Nuno Tiago Cláudio Leitão Baptista

Citation names

  • Baptista, Nuno
  • Baptista, N.
  • Nuno Baptista

Author identifiers

Ciência ID
AD1D-892D-7353
ORCID iD
0000-0001-7130-0543
Researcher Id
AAU-3556-2021
Scopus Author Id
57200392594
Education
Degree Classification
2016/09/10 - 2021/01/06
Concluded
Marketing e Estratégia (Doutoramento)
Consórcio Universidade Beira Interior, Universidade Aveiro e Universidade do Minho, Portugal
"Social marketing in contexts of uncertainty: an analysis of social capital and health social support in online health communities facing treatment uncertainty" (THESIS/DISSERTATION)
Aprovado com distinção e unanimidade (class. máxima na UBI)
2015/07/10
Concluded
Msc of Science In International Management (Master)
Major in Specialization in Oil and Gas
University of Liverpool, United Kingdom
Graduation with Merit
2002
Concluded
Licenciatura em Organização e Gestão de Empresas (Licenciatura)
ISCTE Business School, Portugal
Classificação final de Bom com Distinção (Média 16 escala 0/20)
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2024 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Tecnologia e Gestão, Portugal
2021 - 2024 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021 - 2024 Assistant Professor (University Teacher) Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2017 - 2021 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2002 - 2004 Assistant (University Teacher) Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2023 - 2024 Coordenador da Licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - 2023 Coordenador da Licenciatura em Gestão de Empresa Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2023/08/06 - Current A aplicação da teoria do capital social no estudo da capacidade de inovação através da coopetição por PMEs inseridas em clusters setoriais.
PMEINCoope
Principal investigator
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Ongoing
2022/09/05 - 2023/09/05 Movimento consumerista e práticas de anticonsumo em contextos de poder de mercado significativo por parte das grandes empresas de base tecnológica
BIGTECHCon
Principal investigator
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
Instituto Politécnico de Lisboa
Concluded
2020 - 2021 Living Lab Comportamento Ético-Sustentável do Consumidor Português antes e depois da pandemia COVID
SDGsConsum
Researcher
Instituto Politécnico de Lisboa
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Baptista, N.; Antão, Mário. Gestão de ativos fixos tangíveis: Inventariação física, cadastro e reconciliação físico-contabilística de ativos fixos tangíveis (no Prelo). Lisboa, Portugal: Universidade Lusíada Editora. 2024.
    In press
Book chapter
  1. Fernández, Marianys; Baptista, N.; Antão, Mário. "Sustainable management of gastronomic events: A scoping review". In Sustainable Development, Humanities, and Social Sciences for Society 5.0. Hershey PA, United States: IGI Global, 2024.
    Published
  2. Baptista, N.. "A alteração de paradigma na análise dos ambientes geral e competitivo (prefácio ao livro de Dionísio, P., Rodrigues, V., Guerreiro, J., Canhoto, R. and Faria, H)". In AI_Novator - Marketing na era da Inteligência Artificial e da Sustentabilidade – Gen AI e ESG. Lisbon, Portugal: Bertrand Editora, 2024.
    Published
  3. Martins, M.; Baptista, N.; Boechat, Anna Carolina. "Consumerism and blockchain technology: The application of technology to improve market equalization". In Confronting Security and Privacy Challenges in Digital Marketing. Hershey, United States: IGI, 2023.
    Published
  4. Baptista, N.; Boechat, Anna Carolina. "O Marketing social no contexto da intervenção social". In Planeamento da Intervenção Social – Conceção, Ação e Avaliação, edited by Casquilho-Martins, Inês; J. Fialho. Portugal: Edições Sílabo, 2023.
    Published
  5. Torgal, M.; Boechat, Anna Carolina; Baptista, N.. "When Sustainability Goes Wrong: A Critical Perspective about Consumer Behavior, Greenwashing, and its Impact on Sustainability". In Effective Digital Marketing for Improving Society Behavior Toward DEI and SDGs. Hershey, United States: IGI Global, 2023.
    Published
  6. de Jesus Silva, Natacha; Dos-Santos, Maria José Palma Lampreia; Baptista, Nuno. "The Impact of Economic Globalization Welfare States". In Artificial Intelligence and Transforming Digital Marketing, 1117-1125. Springer Nature Switzerland, 2023.
    10.1007/978-3-031-35828-9_94
  7. Nelson deMatos; Jiménez, M.; Ramos, Célia; Baptista, N.; Ferreira, João. "Systematic Literature Review on Global strategy. Mapping trends and gaps". In Dynamic Strategic Thinking for Improved Competitiveness and Performance. IGI, 2020.
    Published
Conference paper
  1. Baptista, N.; Fernández, Marianys; Antão, Mário. "Coopetition as a strategy for technological innovation by SMEs: A literature review". Paper presented in International DICLE Scientific Research Congress, Dgyarbakir, 2024.
    Published
  2. Mata, F.; Baptista, N.; Lampreia Dos-Santos, Maria José Palma; Jesus-SIlva, N.. "Profiling European Consumers That Engage in Boycotting". Paper presented in 24th European Conference on Knowledge Management (ECKM 2023), Lisboa, 2023.
    Published
  3. Silva, Natacha; José Palma Lampreia Dos Santos, Maria; Baptista, Nuno. "The impact of COVID-19 pandemic on South Asian Stock Markets". Paper presented in 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated Conferences, San Francisco, 2023.
    Published • 10.54941/ahfe1003902
  4. Boechat, Anna Carolina; Baptista, N.. "Mind map as a creative tool in the advertising context: A teaching methodology". Paper presented in EDULEARN 15th International conference on education and new learning technologies, Palma de Mallorca, 2023.
    Published
  5. Jesus-Siva, N; Lampreia Dos-Santos, Maria José Palma; Baptista, N.; Mata, F.. "Crowdfunding as Entrepreneurial Funding for Investigative Journalism in Portugal". Paper presented in ECMLG 2023 19th European Conference on Management Leadership and Governance, London, 2023.
    Published
  6. Lampreia Dos-Santos, Maria José Palma; Baptista, N.. "Smart and Sustainable Cities Through Short Supply Chains of Food". Paper presented in 17th European Conference on Management Leadership and Governance, Valletta, 2021.
    Published
  7. Lampreia Dos-Santos, Maria José Palma; Baptista, N.; Nobre, Helena. "Exploring the Relationship Between Ethical and Sustainable Consumption in Short Supply Chains: A Literature Review.". Paper presented in 12th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics, 2021.
    Published
Journal article
  1. Baptista, Nuno; Dos-Santos, Maria; Mata, Fernando; Jesus-Silva, Natacha. "Institutional trust as a driver of product boycotts in Europe". International Review on Public and Nonprofit Marketing (2024): http://dx.doi.org/10.1007/s12208-024-00413-w.
    10.1007/s12208-024-00413-w
  2. Baptista, N.. "Exploring the Relationship Between Anti-Consumption and Consumerism". European Journal of Social Sciences Studies 9 3 (2023): http://dx.doi.org/10.46827/ejsss.v9i3.1613.
    10.46827/ejsss.v9i3.1613
  3. Baptista, N.; De Matos, N.; Bagheri, M.; Pereira, J.. "Attitudes towards materialism and consumer happiness". European Journal of Management and Marketing Studies 8 3 (2023): http://dx.doi.org/10.46827/ejmms.v8i3.1559.
    10.46827/ejmms.v8i3.1559
  4. Baptista, N.. "A critical realist inspired multilevel research method: combining netnography and social network analysis to study consumer behavior in online communities". European Journal of Management and Marketing Studies 7 4 (2022): http://dx.doi.org/10.46827/ejmms.v7i4.1388.
    Published • 10.46827/ejmms.v7i4.1388
  5. Baptista, N.. "The management of cross-cultural virtual teams". European Journal of Human Resource Management Studies 6 1 (2022): http://dx.doi.org/10.46827/ejhrms.v6i1.1364.
    10.46827/ejhrms.v6i1.1364
  6. Baptista, Nuno; Alves, Helena; Matos, Nelson. "Scoping Challenges and Opportunities Presented by COVID-19 for the Development of Sustainable Short Food Supply Chains". Sustainability 14 21 (2022): 14475. http://dx.doi.org/10.3390/su142114475.
    Open access • 10.3390/su142114475
  7. Baptista, Nuno. "Coopetition applied to small and medium-sized businesses: a literature review". European Journal of Management and Marketing Studies 7 4 (2022): http://dx.doi.org/10.46827/ejmms.v7i4.1338.
    Open access • 10.46827/ejmms.v7i4.1338
  8. Baptista, N.; Alves, Helena; Pinho, José. "The case for social support in social marketing". RAUSP Management Journal 56 3 (2021): 295-313. http://dx.doi.org/10.1108/rausp-08-2020-0193.
    Published • 10.1108/rausp-08-2020-0193
  9. Lampreia Dos-Santos, Maria José Palma; Baptista, Nuno; Machado-Santos, Carlos. "Smart and sustainable cities in the Mediterranean region : The contribution of short supply chains of food". Ecocycles 7 2 (2021): 8-17. http://dx.doi.org/10.19040/ecocycles.v7i2.196.
    10.19040/ecocycles.v7i2.196
  10. Baptista, N.; Pinho, José Carlos; Alves, Helena. "Examining social capital and online social support links: a study in online health communities facing treatment uncertainty". International Review on Public and Nonprofit Marketing 18 1 (2020): 57-94. http://dx.doi.org/10.1007/s12208-020-00263-2.
    10.1007/s12208-020-00263-2
  11. Nelson Matos; Marisol B. Correia; José Ramón Saura; Ana Reyes-Menendez; Nuno Baptista. "Marketing in the Public Sector—Benefits and Barriers: A Bibliometric Study from 1931 to 2020". Social Sciences (2020): https://www.mdpi.com/2076-0760/9/10/168.
    10.3390/socsci9100168
  12. Baptista, N.; Pinho, J.C.; Alves, H.. "Social Marketing and Online Social Support Structure in Contexts of Treatment Uncertainty". Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing (2020): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85097910407&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/10495142.2020.1865233
  13. Baptista, N.; Alves, H.; Matos, N.. "Public Sector Organizations and Cocreation With Citizens: A Literature Review on Benefits, Drivers, and Barriers". Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing 32 3 (2020): 217-241. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85063203612&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/10495142.2019.1589623
  14. Baptista, N.; Alves, H.; Pinho, J.C.. "Uncovering the Use of the Social Support Concept in Social Marketing Interventions for Health". Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing (2020): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85085505117&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/10495142.2020.1760999
  15. Baptista, N.; Pereira, J.; Moreira, A.C.; De Matos, N.. "Exploring the meaning of social innovation: a categorisation scheme based on the level of policy intervention, profit orientation and geographical scale". Innovation: Management, Policy and Practice (2019): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85062527452&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/14479338.2019.1585188
  16. Batista, N.. "Integrated reporting stimulates strategic communication of corporate social responsibility? A marketing perspective analysis based on Maignan, Ferrell and Ferrell’s stakeholder model of corporate social responsibility in marketing". Media and Jornalismo 18 33 (2018): 43-59. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85063607396&partnerID=MN8TOARS.
    10.14195/2183-5462_33_3
  17. Baptista, N.T.; Rodrigues, R.G.. "Clustering consumers who engage in boycotting: New insights into the relationship between political consumerism and institutional trust". International Review on Public and Nonprofit Marketing 15 1 (2018): 87-104. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85041123359&partnerID=MN8TOARS.
    10.1007/s12208-018-0192-8
  18. Baptista, N.. "Analyzing destination image from a consumer behavior perspective". Journal of Spatial and Organizational Dynamics VI 3 (2018): 226-236. https://www.jsod-cieo.net/journal/index.php/jsod/article/view/149.
    Published
  19. Baptista, N.. "A case for using social network analysis in tourism marketing studies". TOURISMOS 13 1 (2018): 133-142. https://tourismosjournal.aegean.gr/article/view/543.
    Published
Thesis / Dissertation
  1. Baptista, Nuno Tiago Cláudio Leitão. "Social marketing in contexts of uncertainty: An analysis of social capital and health social support in online health communities facing treatment uncertainty". PhD, 2021. http://hdl.handle.net/10400.6/11149.
  2. "The effects of state energy prices and subsidies in energy management practices of four and five-star hotels in Luanda". Master, University of Liverpool, 2015.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2024/10/27 Coopetition as a strategy for technological innovation by SMEs: A literature review International DICLE Scientific Research and Innovation Congress
(Dgyarbakir, Turkey)
2024/10/18 Sustainable management of gastronomic events: A scoping review 3rd International Congress on Food Research
(Sivas, Turkey)
2024/08/18 The application of Social Capital Theory to Research Coopetition involving Small Companies 12th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference
(Mardin, Turkey)
2024/08/18 Public Sector Cocreation with Citizens 12th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference
(Mardin, Turkey)
2024/08/03 The importance of social capital for the success of coopetition strategies of SMEs Taras Shevchenko 10th International Congress on Scientific Research
Lesya Ukrainka Volyn National University (Lutsk, Ukraine)
2024/08/03 Using Canvas to Define a Business Recovery Strategy Taras Shevchenko 10th International Congress on Scientific Research
Lesya Ukrainka Volyn National University (Lutsk, Ukraine)
2024/07/20 Evolution of Strategic Thinking in Companies - 75 Years of History 4th International Trakya Scientific Research and Innovation Congress
(Edirne, Turkey)
2024/07/20 Place Branding Research: The Past, The Present and the Way Forward 4th International Trakya Scientific Research and Innovation Congress
(Edirne, Turkey)
2024/07/20 Perspectives in Contemporary Marketing 4th International Trakya Scientific Research and Innovation Congress
(Edirne, Turkey)
2024/05/29 Political consumption in Europe 12th International Summit Scientific Research Congress
(Gaziantep, Turkey)
2024/05/22 Transition to a sustainable economy: A scoping review of literature focused on sustainable gastronomy International Multidisciplinary Environment and Hemp Congress
Ostim Technical University (Ankara, Turkey)
2024/02/17 Exploring coopetition as a strategy for small and medium size companies 10th International Paris Congress on Social Sciences & Humanities
University of Paris (Paris, France)
2024/02/17 A social capital approach to study coopetition involving Smes 10th International Paris Congress on Social Sciences & Humanities
University of Paris (Paris, France)
2023/11/16 Smart cities through urban short supply chains of food Congress Farm to Fork
(Castelo Branco, Portugal)
2023/11/16 Sustainable consumption in urban short supply chains Congress Farm to Fork
(Castelo Branco, Portugal)
2023/10/19 Profiling European Consumers that Engage in Boycotting 24th European Conference on Knowledge Management (ECKM 2023)
Iscte - Instituto Universitário de Lisboa
2023/08/26 Political consumerism in Europe: The drivers of consumers’ boycotts. 9th International Paris Congress on Social Sciences & Humanities
(Paris, France)
2023/08/15 Generation Z consumerism and the market power of big-tech companies. TARAS SHEVCHENKO - 9th International Congress on Social Sciences & Humanities
(Lutsk, Ukraine)
2023/07/24 The Impact of COVID-19 Pandemic on South Asian Stock Markets 14th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics and the Affiliated Conferences
(San Francisco, United States)
2023/07/13 Consumer activism and anti-consumption of generation Z consumers in a context of significant market power by big-tech companies. VIII- International European Conference on Interdisciplinary Scientific Research
(Rome, Italy)
2023/07/08 An analysis of social capital in online forums in which users are subject to treatment uncertainty ISPEC - 7th International Conference on Medical & Health Sciences
(Ordu, Turkey)
2023/07/05 Mind map as a creative tool in the advertising context: A teaching methodology EDULEARN 15th International conference on education and new learning technologies
(Palma de Mallorca)
2023/04/28 Exploring the Relationship Between Anti-Consumption and Consumerism IV International Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studies
(Cyprus, Turkey)
2023/04/28 Attitudes towards consumption: The development of an operational Scale IV International Conference on Global Practice of Multidisciplinary Scientific Studies
(Turkey)
2023/02/06 The Impact of Economic Globalization on Welfare States at 6th Equal Opportunities Conference Sustainable Leadership and Technology Innovation Management
(Manama, Bahrain)
2023 Poster "Gen Z consumerism in a context of significant market power by big-tech companies " 15th Anniversary & Alumni Meeting – Doctoral Programme in Marketing and Strategy from the University of Minho, University of Aveiro and University of Beira Interior
Universidade do Minho (Braga)
2021/11/08 Smart and sustainable cities through short supply chains of food ECMLG 17th European Conference on Management Leadership and Governance
(Valletta, Malta)
2021/07/28 Exploring the Relationship Between Ethical and Sustainable Consumption in Short Supply Chains AHFE 2021,12th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics
2021/05/28 A importância das ciências económicas e empresariais na formação superior dos profissionais da comunicação: I&D e sustentabilidade 1.º Encontro de Ciências Sociais da ESCS-IP - A importância das ciências sociais na formação em comunicação e media
ESCS (Lisboa, Portugal)
2020/07/04 Uncovering the use of the social support concept in social marketing interventions for health 19th IAPNM, International Congress on Public and Nonprofit Marketing
Universidad de León and UNED (León, France)
2019/07/11 An analysis of the structure of social support in online health communities facing uncertainty in treatment outcomes. Implications for social marketing segmentation and targeting CARA – 2019 - Coloquio de Análise de Redes Aplicada
ISEG – Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
2018/10/18 A literature review on place branding research: the past, present and the way forward ICMD 2018 - International Conference on Marketing and Design
Universidade do Algarve (Faro, Portugal)
2018/07/11 Clustering boycotters to explore the relationship between political consumerism and institutional trust X Congresso Português de Sociologia
Universidade da Beira Interior (Covilhã, Portugal)
2018/07/03 Exploring the meaning of social innovation: A categorization scheme based on the level of policy intervention, profit orientation and geographical scale. 2nd conference TOCRIA - Tourism and Creative Industries
Nova School of Social Sciences and Humanities (Lisboa, Portugal)
2017/11/09 Anti-consumption and consumerism: the development of an operational scale WIN - XIX Seminário Luso-espanhol de Economia Empresarial
Universidade do Algarve (Faro, Portugal)
2017/11/09 Coopetition as a strategy for technological innovation: A literature review WIN - XIX Seminário Luso-espanhol de Economia Empresarial
Universidade do Algarve (Faro, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2024 - Current Competitividade empresarial do sector do comércio em S. Tomé e Príncipe
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - Current O Impacto das politicas de sustentabilidade dos hotéis nas intenções de compra por parte dos consumidores
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - Current O lado negro da cocriação de valor: uma análise no setor da hotelaria
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - Current Avaliação de desempenho de uma empresa de ótica: Aplicação do Balanced Scorecard no Algarvisão
Co-supervisor
Gestão Empresarial (Master)
Universidade do Algarve, Portugal
2024 - Current Influência da Gestão do Conhecimento na Progressão de Carreira do Colaborador
Supervisor
Gestão de Recursos Humanos e Análise Organizacional (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - Current O efeito da pandemia COVID-19 na comunicação interna empresarial
Supervisor
Gestão de Recursos Humanos e Análise Organizacional (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - Current Influência das estratégias de marketing de afiliados com influenciadores virtuais na intenção de compra de produtos
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - Current A perceção dos stakeholders do sector da restauração sobre as práticas sustentáveis e a sua relação com o willingess to pay por produtos gastronómicos endógenos
Co-supervisor
Turismo (PhD)
Universidad de Sevilla, Spain
2023/10 - Current Estratégias empresariais com foco na sustentabilidade: O caso das marcas de luxo
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023/10 - Current A influência dos criadores de conteúdo sobre o comportamento de compra no mercado Fast Fashion: Caso Zara
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - Current A utilização do conceito de apoio social para prevenir o síndrome de esgotamento profissional: Uma análise no contexto de empresa de consultoria e auditoria
Supervisor
Gestão de Recursos Humanos e Análise Organizacional (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022/12/01 - Current Anticonsumo e Consumerismo: o ativismo pró-consumidor em comunidades online
Supervisor
Gestão (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Vicentina Surf
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 UrArtisan
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 The Office
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Subtil e Chique
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Street2neakers
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Salty Seas
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Road Advertising
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Reluxury Events
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 ProKeeping
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Privilégios da Beleza
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 PlayPadel
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Padram
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Mike V
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 MENU
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 JumpinSite
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Home Office
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Garrafeira Late Night Drinks
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Cantata Cénica D. Garcia - Princípio da Troca, Marketing Mix,
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Cantata Cénica D. Garcia – Revisão da Literatura
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Cantata Cénica D. Garcia – Metodologia e Métodos, Segmentação e Targeting
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Cantata Cénica D. Garcia – Análise Externa, Comunicação
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Boxing Core
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Avo´ Lise
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Art Blossom
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Areia Dourada
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Read For Good
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Lusíada Jazz Fest – Marketing Mix
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Lusíada Jazz Fest – Revisão da Literatura
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Lusíada Jazz Fest - Metodologia, Investigação do Consumidor e Análise dos Resultados Obtidos
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Gemaec
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Flexfit Essentials
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Beautyland
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Eternal Beauty
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Garrafeira Late Night Drinks
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Ultimate Footy Shop
Co-supervisor
Marketing (Degree)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022/10/01 - 2023/12/13 Avaliação de desempenho na hotelaria: Aplicação do Balanced Scorecard no The Magnolia Hotel
Co-supervisor
Mestrado em Gestão, Empreendedorismo e Inovação (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Event organisation

Event name
Type of event (Role)
Institution / Organization
2024/08/19 - 2024/08/19 Session Chairman na conferência 12th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference (2024/08/17 - 2024/08/18)
Conference (Other)
2024/02/27 - 2024/02/27 Moderador seminário sobre o tema "Escravatura e desenvolvimento de longo prazo no Brasil", apresentado pelo Doutor Guilherme Lambais, investigador do Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa, e organizado pelo Prof. Doutor Álvaro Matias (2024/02/27 - 2024/02/27)
Seminar (Other)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Organização de conferência sobe o tema “E-Business: Mobile Commerce” (2024/05/06 - 2024/05/06)
Conference
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Organização de Palestra sobre o tema "Empreendedorismo e Economia Circular" (2024/04/15 - 2024/04/15)
Seminar
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Organização de evento – Briefing Força Aérea Portuguesa, oportunidades de recrutamento, dirigido a alunos finalistas dos cursos de Gestão e Marketing da Universidade Lusíada (2024 - 2024)
Other (Member of the Organising Committee)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023/09/07 - 2023/09/07 Session Chairman na conferência 24th European Conference on Knowledge Management (ECKM 2023) (2023/09/07 - 2023/09/07)
Conference
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2023/08/06 - 2023/08/06 Session Chairman na conferência 9th International Paris Congress on Social Sciences & Humanities, Paris, France 26 de Agosto de 2023 (2023/08/25 - 2023/08/27)
Conference (Other)
Iksad institute, Turkey
2023 - 2023 Chair, membro da comissão organizadora e do comitê científico da conferência “BIGTECHCon - O ativismo pró-consumidor e o anti-consumo em contextos de poder de mercado significativo por parte das grandes empresas tecnológicas (2023/05/10 - 2023/05/10)
Conference (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2023 - 2023 Organização de Palestra sobre o tema "Publicidade Programática" (2023/05/02 - 2023/05/02)
Seminar
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - 2022 Chair, membro da comissão organizadora e do comitê científico da conferência “Perspectives for short food supply chains and smart cities in a post-pandemic world”, ESCS, Lisboa, 19 de Maio de 2022 (2022)
Conference (Co-organisor)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - 2022 Membro do comitê científico da conferência XXI International Congress on Public and Nonprofit Marketing, IAPNM (2022 - 2022)
Conference (Member of the Scientific Committee)
Universidade do Minho, Portugal
2021 - 2021 Chair, membro da comissão organizadora e do comitê científico da conferência “Economia da Inovação, Empreendedorismo e Sustentabilidade” (EIES), ESCS, Lisboa, 17 de Maio de 2021 (2022) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2018 - 2018 Membro do Comité Científico da conferência ICMD 2018 International Conference on Marke¬ting and Design: intersections and challenges" (2018 - 2018)
Conference (Member of the Scientific Committee)
Universidade do Algarve, Portugal

Event participation

Activity description
Type of event
Event name
Institution / Organization
2023 - Current Organização do curso de curta duração: Gestão de Unidades Desportivas
Other
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - Current Organização do curso de curta duração Marketing Público, Não-lucrativo e Social
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - Current Organização do curso de curta duração: Análise Estratégica de Empresas
Other
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023/05/03 - 2023/05/03 Orador - Estudos qualitativos. Como recolher os dados e organizar. Análise de conteúdo. Análise categorial e resultados
Seminar
Programa de acompanhamento e apoio à elaboração de dissertações de mestrado 2022/2023
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023/04/24 - 2023/04/24 Orador - Estratégia, Coopetição e Sustentabilidade
Seminar
Programa de palestras Estratégia
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2024 The Relationship Between the Usage of Instagram and Self-Esteem
(Thesis) Main arguer
Katirina Maria Fernandez (Master)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2024 Creating a Brand Strategy for Careceiver: Careceiver's Segmentation, Targeting and Positioning
(Thesis) Main arguer
Ana Sofia Pestana Ferreira da Silva (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Creating a Brand Strategy for Careceiver: Careceiver's Brand Personality, Verbal and Visual Identity
(Thesis) Main arguer
Maria de Melo Sousa Pereira Alves (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Creating a Brand Strategy for Careceiver: Crafting Effective Communication Strategies for Careceiver
(Thesis) Main arguer
Ottavia Santoro (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 CRM at Borussia Dortmund: Internationalization strategies leveraging on digital platforms. Optimizing Sports CRM: Borussia Dortmund's USA strategy
(Thesis) Main arguer
Eric Lennard Händel (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 CRM at Borussia Dortmund: Internationalization strategies leveraging on digital platforms. Digital internacionalization strategies and market analysis USA
(Thesis) Main arguer
Jan Ulrich Borges (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to increase online sales of Comporta Perfumes Brand? Brand Management and Marketing Mix
(Thesis) Main arguer
Maria Inês Martins Castilho (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to increase online sales of Comporta Perfumes Brand? Customer Retention
(Thesis) Main arguer
Mariana Ferreira Ribeiro (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to increase online sales of Comporta Perfumes Brand? Customer acquisition and conversion
(Thesis) Main arguer
Mariana de Almeida Nunes (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to increase online sales of Comporta Perfumes Brand? E-commerce platform and purchasing journey
(Thesis) Main arguer
Madalena Mira Vieira de Azevedo Mendes (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Exploring the Foreign Direct Investment Opportunities for Renewable Energy in Southeast Asia: An in-depth analysis of hydropower in Indonesia
(Thesis) Main arguer
Amélie van Lynden (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Exploring the Foreign Direct Investment Opportunities for Renewable Energy in Southeast Asia: An in-depth analysis of wind power in Vietnam
(Thesis) Main arguer
Sarah Strack (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Exploring the Foreign Direct Investment Opportunities for Renewable Energy in Southeast Asia: An in-depth analysis of solar power in Thailand
(Thesis) Main arguer
Eric Martin Möller (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 The Impacto of Gratitude on Sustainable Behaviour: Gratitude and Sustainable Behaviour in a Hedonic Context
(Thesis) Main arguer
Afrem Shemunkasho (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 The Impacto of Gratitude on Sustainable Behaviour: Gratitude and Sustainable Behaviour in a Utilitarian Context
(Thesis) Main arguer
Marlene Valentina Suzanna Jäger (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Field Lab on Deciphering the Key Elements Driving German Consumer Perceptions and Preferences for Frozen Ready-to-eat Meals: A Quantitative Analyisis on Consumer Perception
(Thesis) Main arguer
Elena Dreyer (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Field Lab on Deciphering the Key Elements Driving German Consumer Perceptions and Preferences for Frozen Ready-to-eat Meals: A Qualitative Research
(Thesis) Main arguer
Thea Carla Gässler (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Field Lab on Deciphering the Key Elements Driving German Consumer Perceptions and Preferences for Frozen Ready-to-eat Meals: New Product Development
(Thesis) Main arguer
Joana Ferreira Do Santos Pereira (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Field Lab on Deciphering the Key Elements Driving German Consumer Perceptions and Preferences for Frozen Ready-to-eat Meals: Assessing Consumer Prerefences
(Thesis) Main arguer
Sara Christiansen (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Field Lab on Deciphering the Key Elements Driving German Consumer Perceptions and Preferences for Frozen Ready-to-eat Meals: Integrating Market Insights and Theoretical Perspectives
(Thesis) Main arguer
Tabea Halter (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Increase Customer Attraction and Retention in BPI’s Consumer Banking Business in Portugal, for young professionals and adults: Brand Identity, Brand Elements and Service and Product Assortments for BPI
(Thesis) Main arguer
Wiktoria Anh Mikusek-Le (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Increase Customer Attraction and Retention in BPI’s Consumer Banking Business in Portugal, for young professionals and adults: Physical Evidence and Process
(Thesis) Main arguer
Carolina Carrelo de Azevedo (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Increase Customer Attraction and Retention in BPI’s Consumer Banking Business in Portugal, for young professionals and adults: Positioning and People
(Thesis) Main arguer
Lisa Copparoni (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Increase Customer Attraction and Retention in BPI’s Consumer Banking Business in Portugal, for young professionals and adults: Communications Plan
(Thesis) Main arguer
Maria Margarida Silva (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 The BPI Pricing Approach: How to Attract and Retain Young Professionals and Adults in Portugal
(Thesis) Main arguer
Ilinca Buzdugan (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Unveiling the Significance of the Semiconductor Industry in Capital Markets: Investment Recommendations Trough Expert Insights and Stock Market Analysis
(Thesis) Main arguer
Julius Anton Pelle Reich (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Unveiling the Significance of the Semiconductor Industry in Capital Markets: An In-depth Examination of Industry Dynamics and Event-Driven Stock Movements
(Thesis) Main arguer
Niklas Leon Volk (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Grow Mateu’s business in Spain, focusing on activating critical Summer spots – Developing the Product Strategy for Mateus in Spain
(Thesis) Main arguer
Muriel Esther Langen Martinez (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Grow Mateu’s business in Spain, focusing on activating critical Summer spots – Developing the Pricing Strategy for Mateus in Spain
(Thesis) Main arguer
Ana Sofia Figueiredo Oliveira (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Grow Mateu’s business in Spain, focusing on activating critical Summer spots – Developing the Brand Identity and Brand Elements for Mateus in Spain
(Thesis) Main arguer
Catarina Vinhas de Faria (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Grow Mateu’s business in Spain, focusing on activating critical Summer spots – Developing Segmentation, Targeting and Positioning Strategy for Mateus in Spain
(Thesis) Main arguer
Gabriela Plamenova Dimova (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 How to Grow Mateu’s business in Spain, focusing on activating critical Summer spots – Developing the Communications Plan for Mateus in Spain
(Thesis) Main arguer
Carlotta Lovato (Master)
Universidade NOVA de Lisboa NOVA School of Business and Economics, Portugal
2024 Mudanças provocadas pela pandemia covid-19 nos processos de recrutamento e seleção em empresas especializadas em recursos humanos
(Thesis) Main arguer
Mariana Inês Coelho Augusto (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 Designing and Measuring Hotel Brand Experience
(Thesis) Arguer
Sara Merefatnia (PhD)
Universidade do Algarve, Portugal
2023 Os Millennials e a Indústria da Beleza: O Impacto Das Marcas Socialmente Responsáveis na Decisão de Compra
(Thesis) Main arguer
Catarina Lourenço Souto (Master)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2023 Comunicação de Empresas na Meta e Google baseada em Big Data, Data Analytics e Inteligência Artificial
(Thesis) Main arguer
José Maria da Cunha Ribeiro (Master)
Universidade Europeia IADE Faculdade de Design Tecnologia e Comunicação, Portugal
2023 Does Gen Z Trust in Instagram Fashion Influencers? An Analysis of the Portuguese Context
(Thesis) Main arguer
Maria Leonor Amaral (Master)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2023 Projeto de estufa de aeroponia no Algarve
(Thesis) Arguer
Hugo Tomás Gamito Batista (Master)
Universidade do Algarve, Portugal
2022 O mercado informal em são Tomé e Príncipe
(Thesis) Main arguer
Erikson da Costa do Espírito Santo (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 Marketing digital: Estratégias para impulsionamento comercial das organizações
(Thesis) Main arguer
João Fernandes Guerreiro (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 Aplicação do plano de marketing no clube de futsal Atibá
(Thesis) Main arguer
João Augusto Oliveira (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 A Gestão de Grandes Eventos: O caso da Expo-98
(Thesis) Arguer
Fernando Manuel dos Santos Cardoso (PhD)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 Os desafios do comércio online de luxo em Portugal e a sua potenciação para o incremento das exportações nacionais
(Thesis) Arguer
Rui Manuel Lanção Gonçalves (PhD)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 Modelo estratégico de desenvolvimento turístico na cidade de Lisboa: Caso de estudo – Largo do Intendente
(Thesis) Main arguer
Afonso Maria Loução Zúquete (Master)
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 Qual o Impacto de campanhas de comunicação de marketing de influência no Instagram junto dos Consumidores? Estudo de caso da marca A Vaca que ri
(Thesis) Main arguer
Ana Antunes (Master)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2022 Can digital storytelling influence luxury brand perception? The case of Christian Dior
(Thesis) Main arguer
Sofia Rodrigues (Master)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2022 The impact of brand activism on brand equity among generation Z consumers
(Thesis) Main arguer
Paula Kubetzek (Master)
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2022 Obstacles for SMEs in under developing economies: a descriptive study focusing on economy of Pakistan
(Thesis) Arguer
Nida Masroor (PhD)
University of Karachi, Pakistan

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2024 - Current Annals of Forest Science Springer
2024 - Current Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking Mary Ann Liebert, Inc. Publishers
2024 - Current Tourism & Management Studies Universidade do Algarve
2024 - Current Qeios Qeios
2023 - Current Journal of Tourism, Sustainability, and Well-Being Research Centre for Tourism, Sustainability and Well-being (CinTurs) University of Algarve
2023 - Current Sustainability MDPI
2023 - Current Agriculture MDPI
2023 - Current Cogent Business and Management Taylor & Francis
2023 - Current PLOS One PLOS
2023 - Current Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events Taylor & Francis
2023 - Current Journal on Nonprofit & Public Sector Marketing Taylor & Francis
2020 - Current International Review on Public and Nonprofit Marketing Springer
2020 - Current Tourism Analysis: An Interdisciplinary Journal Cognizant
2020 - Current Social Responsibility Journal Emerald
2020 - Current International Journal of Consumer studies John Wiley & Sons
2020 - Current Innovation Organization and Management Taylor & Francis

Association member

Society Organization name Role
2024 - Current LIACOM - Laboratório de Investigação Aplicada em Comunicação e Média, Escola Superior de Comunicação Social, Instituto Politécnico de Lisboa Colaborator
2023/08/05 - Current Comegi - Centro de Investigação em Organizações, Mercados e Gestão Industrial Membro Integrado
2020 - Current International Association on Public and Nonprofit Marketing Membro
2021 - 2023/08/05 Núcleo de Estudos em Ciências Empresariais (NECE) da Universidade da Beira Interior Membro integrado do Núcleo de Estudos em Ciências Empresariais (NECE) da Universidade da Beira Interior
2022/12/01 - 2023/08/04 Comegi - Centro de Investigação em Organizações, Mercados e Gestão Industrial Membro colaborador
2019 - 2020 Núcleo de Estudos em Ciências Empresariais (NECE) da Universidade da Beira Interior Membro colaborador do Núcleo de Estudos em Ciências Empresariais (NECE) da Universidade da Beira Interior

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2022 - 2024 Membro do Conselho Escolar da Universidade Lusíada de Lisboa
Member
Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2024 - 2024 Sustainable Finance International Conference Universidade Lusíada
2022/11/16 - 2022/11/18 TMS Algarve: Sustainability Challenges in Tourism, Hospitality And Management Faro
2022/07/07 - 2022/07/08 XXI International Congress on Public and Nonprofit Marketing, IAPNM Braga
2018/10/18 - 2018/10/19 ICMD 2018 - International Conference on Marke¬ting and Design: intersections and challenges Faro

Consulting

Activity description Institution / Organization
2004 - 2004 Consultoria para a Honda Portugal, desenvolvido no âmbito do Núcleo de Investigação para o Sector Automóvel do Centro de Estudos Aplicados da Universidade Católica Portuguesa Universidade Católica Portuguesa, Portugal
2003 - 2003 Consultoria estratégica à Vitrocristal, ACE, no âmbito do Centro de Estudos Aplicados da Universidade Católica Portuguesa Universidade Católica Portuguesa, Portugal

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2024 - Current UC Gestão Estratégica Curso de Licenciatura em Contabilidade e Finanças Instituto Politécnico de Leiria Departamento de Gestão e Economia, Portugal
2024 - Current UC Estratégia Empresarial Licenciatura em Marketing Instituto Politécnico de Leiria Departamento de Gestão e Economia, Portugal
2024 - Current UC Advanced Strategic Management Mestrado em International Business Instituto Politécnico de Leiria Departamento de Gestão e Economia, Portugal
2024 - Current UC Marketing Operacional Licenciatura em Marketing Instituto Politécnico de Leiria Departamento de Gestão e Economia, Portugal
2024 - Current UC Marketing de Serviços Licenciatura em Marketing Instituto Politécnico de Leiria Departamento de Gestão e Economia, Portugal
2024 - Current UC Estágio Licenciatura em Marketing Instituto Politécnico de Leiria Departamento de Gestão e Economia, Portugal
2023 - Current UC Projeto Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - Current UC Comunicação Curso de Licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - Current UC Comunicação Curso de licenciatura em Gestão de Recursos Humanos Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Mutações dos Média, Modelos de Negócio e Conteúdos Desportivos Pós-graduação em Jornalismo Desportivo Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - Current UC Marketing Mestrado em Gestão Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Gestão do Conhecimento Curso de Mestrado em Gestão dos Recursos Humanos Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Estratégia Empresarial Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Gestão de Produto e Marca Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Marketing Curso de licenciatura em Gestão de Empresa
2022 - Current UC Gestão comercial e vendas Curso de licenciatura em Gestão Empresa Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Complementos de Marketing Curso de licenciatura em Gestão de Empresa Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Estratégia Empresarial Curso de licenciatura em Gestão Organizações Desportivas Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Estratégia Empresarial Curso de licenciatura em Gestão do Turismo Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Marketing Curso de licenciatura em Gestão do Turismo Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - Current UC Gestão comercial e vendas Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2021 - Current UC Complementos de Gestão Licenciatura em Publicidade e Marketing Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021 - Current UC Tópicos de Marketing Curso de mestrado em Gestão Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2021 - Current UC Marketing Industrial e dos Serviços Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2019 - Current UC Gestão Empresarial Licenciatura em Publicidade e Marketing Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2017 - Current UC Análise Económica Licenciatura em Relações Públicas e Comunicação Empresarial Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - 2023 UC Complementos de Marketing Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - 2023 UC Planificação e Estratégia dos Media Curso de licenciatura em Gestão de Recursos Humanos Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2021 - 2023 UC Planificação e Estratégia dos Media Curso de licenciatura em Marketing Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2019 - 2021 UC Gestão Empresarial Licenciatura em Relações Públicas e Comunicação Empresarial Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2002 - 2004 UC Planeamento e Controlo de Gestão Curso de licenciatura em Gestão Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2002 - 2004 UC Introdução à Gestão Curso de licenciatura em Gestão Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2002 - 2004 UC Contabilidade Financeira Curso de licenciatura em Gestão Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2002 - 2004 UC Contabilidade Financeira Curso de licenciatura em Economia Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal
2002 - 2004 UC Marketing Curso de licenciatura em Gestão Universidade Católica Portuguesa Faculdade de Ciências Económicas e Empresariais, Portugal

Interview (newspaper / magazine)

Activity description Newspaper / Forum
2021/08/01 Entrevista para Revista Insight Stage (8ª edição) Revista Insight Stage

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2023 - Current International Review on Public and Nonproft Marketing - Membro Editorial board Springer
2023/04/21 - 2023/07 BooK: The role of blockchain in e-commerce business models: Blockchain in e-commerce IGI

Mentoring / Tutoring

Topic Student name
2024/10/07 - Current Orientação do estágio de Hugo Franco na empresa Startup Leiria, subordinado ao tema “A importância do marketing relacional para o sucesso de uma incubadora”, Mestrado em Marketing Relacional, ESTG, Instituto Politécnico de Leiria Hugo Rafael Tanasijevic Franco
2024/07/01 - Current Orientação do estágio de Bernardo Rafael Neves Pereira na empresa R2C Consulting, subordinado ao tema “Construção de Marcas no Ambiente Digital”, Mestrado em Marketing Relacional, ESTG, Instituto Politécnico de Leiria Bernardo Rafael Neves Pereira

Other jury / evaluation

Activity description Institution / Organization
2024 - 2024 Membro do Júri provas de avaliação de capacidade de acesso ao ensino superior para maiores de 23 anos, Licenciatura em Marketing, Universidade Lusíada Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - 2023 Presidente do júri para contratação de investigador bolsista para Projeto de Investigação "A aplicação da teoria do capital social no estudo da capacidade de inovação através da coopetição por PMEs inseridas em clusters setoriais". Projeto de investigação desenvolvido no âmbito da 8ª edição dos projetos IDICA do Instituto Politécnico de Lisboa. Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2023 - 2023 Membro da comissão que emitiu parecer sobre candidato a assistente convidado para lecionar a UC Análise Social na Escola Superior de Comunicação Social, do Instituto Politécnico de Lisboa. Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2022 - 2022 Reviewer Tese Doutoramento (Ph.D.) de Nida Masroor, com o título "Obstacles for SMEs in under developing economies: a descriptive study focusing on economy of Pakistan". University of Karachi, Paquistão University of Karachi, Pakistan
2022 - 2022 Presidente do júri para contratação de investigador bolsista para Projeto de Investigação "Movimento consumerista e práticas de anti-consumo em contextos de poder de mercado significativo por parte das grandes empresas de base tecnológica". 7º edição dos projetos IDICA do Instituto Politécnico de Lisboa. Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2021 - 2021 Membro do júri para contratação de investigador bolsista para Projeto de Investigação "Living Lab Comportamento Ético-Sustentável do Consumidor Português antes e depois da pandemia COVID" - 5º edição dos projetos IDICA do Instituto Politécnico de Lisboa Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal

Scientific expedition

Activity description Institution / Organization
2024 - 2024 Aula Aberta – Coopetição no contexto das pequenas e médias empresas, 9 de Maio de 2024 Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2024 - 2024 Aula Aberta – Economia circular – Projeto eco startup, orador convidado: Sérgio Lorga, 13 de dezembro de 2024 Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
2024 - 2024 Aula Aberta – Gestão estratégica e empreendedorismo jovem, orador convidado: Paulo Tinta, 9 de dezembro de 2024 Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
2023 - 2023 Aula Aberta - A importância das redes sociais no setor turístico, Dia 10 de Maio de 2023 Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2023 - 2023 Aula Aberta - Anti-consumo e consumerismo: Uma análise na perspetiva do Marketing, dia 8/11/2023 Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
2022 - 2022 Aula Aberta - Marca e imagem do destino na perspetiva do comportamento do consumidor, dia 9/11/2022 Universidade Lusíada de Lisboa, Portugal
Distinctions

Award

2024 Prémio científico Instituto Politécnico de Lisboa-Caixa Geral de Depósitos 2024 Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2023 Prémio científico Instituto Politécnico de Lisboa-Caixa Geral de Depósitos 2023
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2022 Prémio científico Instituto Politécnico de Lisboa-Caixa Geral de Depósitos 2022
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2022 Best Reviewer Award
XXI International Congress on Public and Nonprofit Marketing, IAPNM, Portugal
2021 Prémio científico Instituto Politécnico de Lisboa-Caixa Geral de Depósitos 2021
Instituto Politécnico de Lisboa, Portugal
2020 Best paper award
Universidad de León Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Spain
2001 Bolsa de estudo por mérito
ISCTE Business School, Portugal
2000 Bolsa de estudo por mérito
ISCTE Business School, Portugal