???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Handerson Webber Aguiar Engrácio

Citation names

  • Engrácio, Handerson

Author identifiers

Ciência ID
B212-3387-F397
ORCID iD
0000-0002-3902-761X

Knowledge fields

  • Social Sciences - Media and Communications

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1)
Spanish; Castilian Advanced (C1) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Proficiency (C2) Advanced (C1)
French Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2008/11/01 - 2015/06/03
Concluded
Ciências da Comunicação (Doutoramento)
Major in Comunicação Estratégica.
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Bom com distinção.
2004/01/01 - 2008/07/07
Concluded
Comunicação Educacional Multimédia (Mestrado)
Universidade Aberta, Portugal
Muito Bom
1994/10/10 - 2002/10
Concluded
Comunicação e Relações Públicas (Licenciatura)
Instituto Politécnico da Guarda, Portugal
13
1997/11 - 2000/01
Concluded
Comunicação Social (Licenciatura)
Universidade do Minho, Portugal
14
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2002/11/15 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico da Guarda Escola Superior de Educação Comunicação e Desporto, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2019/05 - Current Diretor curso Comunicação e Relações Públicas Instituto Politécnico da Guarda, Portugal
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Rodrigues, Florbela; Brigas, Joaquim; Gonçalves, Fátima; Gonçalves, Jorge; Engrácio, Handerson. "Las redes sociales y sus impactos en los viajes de estudios universitarios". In Innovación docente e investigación en educación y ciencias sociales: nuevas tendecnias para el cambio en la enseñaza superior, 281-288. Spain: DYKINSON, 2023.
    Published
  2. Brigas, Joaquim; Rodrigues, Florbela; Gonçalves, Fátima; Engrácio, Handerson; Gonçalves, Jorge. "Las galerias de arte y multimedia como herramientas didáticas". 289-296. Spain: DYKINSON, 2023.
    Published
Conference paper
  1. Florbela Rodrigues; Fátima Gonçalves; Joaquim Brigas; Jorge Gonçalves; Handerson Engrácio. "EDUCATIONAL ESCAPE ROOMS AS GAME-BASED ENVIRONMENTS". 2023.
    10.21125/edulearn.2023.1247
  2. Florbela Rodrigues; Fátima Goncalves; Joaquim Brigas; Jorge Gonçalves; Handerson Engrácio. "EMPLOYING SOCIAL MEDIA TO IMPROVE UNIVERSITY FIELD TRIPS EXPERIENCE". 2023.
    10.21125/edulearn.2023.1253
Journal article
  1. Ana Carolina Perpectuo Figueiredo; ´Handerson Engrácio. "Competências desenvolvidas em contexto de estágio: perceção dos diplomados em comunicação multimédia". RCEJ - Revista de Ciências Empresariais e Jurídicas / Review of Business and Legal Sciences (2024): http://dx.doi.org/10.56002/ceos.pp34-003_rcej.
    10.56002/ceos.pp34-003_rcej
  2. Ana Figueiredo; Handerson Engrácio. "Perceção dos diplomados entre os anos 2018 e 2021 da licenciatura em Comunicação Multimédia do Instituto Politécnico da Guarda relativamente às competências desenvolvidas e adquiridas em contexto de estágio". Conferência - Investigação e Intervenção em Recursos Humanos (2023): N.º 11 (2022): XI Co-N.º 11 (2022): XI Co. https://parc.ipp.pt/index.php/iirh/article/view/5219.
    10.26537/IIRH.VI11.5219
  3. Carolina Figueiredo; ´Handerson Engrácio. "Técnicas de Persuasão Utilizadas em Campanhas de Comunicação da Netflix". Revista Comunicando (2023): https://revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/307.
    10.58050/COMUNICANDO.V12I1.307
  4. Joaquim Manuel Fernandes Brigas; Pedro Miguel De Sousa Marques Simões; Handerson Webber Aguiar Engrácio. "Terrorismo: efeitos dos “new media” na difusão informativa". Redmarka. Revista de Marketing Aplicado (2019):
    10.17979/redma.2018.01.021.4844
Magazine article
  1. ´Handerson Engrácio. "Ídolos desportivos no espaço mediático: O caso de Kimi Raikkonen", 2019, http://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/index.php/ec/article/view/430/pdf.
    10.25768/FAL.EC.N28.A12

Other

Other output
  1. NEW PATHS OF TEACHING AND LEARNING – HOW COVID 19 E-LEARNING EXPERIENCE SHAPED THE LEARNING PROCESS AND COMPETENCES OF COMMUNICATION STUDENTS IN POLYTECHNIC OF GUARDA. 2022. Jorge Gonçalves; Handerson Engrácio; Florbela Rodrigues; Joaquim Brigas; Fátima Gonçalves.
    10.21125/edulearn.2022.1859
  2. SOCIAL MEDIA AS A TEACHING RESOURCE AND STRATEGIC COMMUNICATION TOOL DURING AN ERASMUS+ MISSION. 2022. Jorge Gonçalves; Florbela Rodrigues; Fátima Gonçalves; António Pissarra; Handerson Engrácio.
    10.21125/edulearn.2022.1858