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Sara Santos. Completed a PhD in Management in 2019 from the University of Porto, a Master's in Marketing in 2014 from the University of Porto and a Degree in Communication, Organizational Communication option in 2007 by the Polytechnic Institute of Coimbra Higher Education School of Coimbra. She is Adjunct Professor (Invited) at the Polytechnic Institute of Viseu, Escola Superior de Educação de Viseu and ISCA-Universidade de Aveiro. Sara Santos. Concluiu o(a) Doutoramento em Gestão em 2019/06/27 pelo(a) Universidade do Porto, Mestrado em Marketing em 2014/09/28 pelo(a) Universidade do Porto e Licenciatura em Comunicação, opção de Comunicação Organizacional em 2007/09/20 pelo(a) Instituto Politécnico de Coimbra Escola Superior de Educação de Coimbra. É Professora Adjunta Convidada no(a) Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu e ISCA-Universidade de Aveiro.
Identification

Personal identification

Full name
Sara Santos

Citation names

  • Santos, Sara

Author identifiers

Ciência ID
BF1C-855D-D6E7
ORCID iD
0000-0002-3581-6478

Knowledge fields

  • Social Sciences - Economics and Business - Business and Management

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2) Upper intermediate (B2)
Education
Degree Classification
2015/09/28 - 2019/06/27
Concluded
Gestão (Doutoramento)
Major in Marketing e Estratégia
Universidade do Porto, Portugal
Aprovada por unanimidade
2012/09/28 - 2014/09/28
Concluded
Marketing (Mestrado)
Universidade do Porto, Portugal
"Portais verticais industriais: o caso PRODUTECH. Expetativas, motivações e criação de valor para a rede da fileira das tecnologias de produção" (THESIS/DISSERTATION)
17
2011/09/20 - 2012/07/27
Concluded
Marketing Digital (Pós-Graduação)
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
17
2003/09/20 - 2007/09/20
Concluded
Comunicação, opção de Comunicação Organizacional (Licenciatura)
Instituto Politécnico de Coimbra Escola Superior de Educação de Coimbra, Portugal
16
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2019/09 - Current Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2016/09/02 - Current Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2011/03/11 - 2019/07 Invited Assistant (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Coimbra Escola Superior de Educação de Coimbra, Portugal
Projects

Other

Designation Funders
2022/11 - 2024/11 STORYTur The use of storytelling in tourist promotional videos| STORYTur - O uso do storytelling em vídeos promocionais turísticos
PIDI/CISeD/2022/006
Principal investigator
Instituto Politécnico de Viseu Centro de Investigação em Serviços Digitais, Portugal
Ongoing
2020/01/02 - 2022/01/02 Communication and environmental sustainability: city practices and public behaviors| Comunicação e sustentabilidade ambiental: práticas das cidades e comportamentos dos públicos
PROJ/IPV/ID&I/012
Researcher
Ongoing
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Sara Santos; Pedro Espírito Santo; Sónia Ferreira. "Brand Engagement and Creative Digital Advertising: A Case Study of Galo Portuguese Brand". 207-219. Springer Nature Switzerland, 2024.
    10.1007/978-3-031-41770-2_12
  2. Santos, Sara; Vasconcelos, Maria; Ferreira, Sónia; Augusto, Luísa; Santo, Pedro Espírito. "The Role of Social Media in Sustainable Branding - A Systematic Literature Review". In Compelling Storytelling Narratives for Sustainable Branding. 2024.
    Published
  3. Santos, Sara; Silva, Paulo; Lopes, Margarida. "The Role of Social Responsibility on Consumer Engagement Through Fashion Brands' Instagram". In Driving Green Marketing in Fashion and Retail, edited by T. Tarnanidis; E. Papachristou; M. Karypidis; V. Ismyrlis, 148-165. Hershey, PA, United States: IGI Global, 2024.
    Published • 10.4018/979-8-3693-3049-4.ch009
  4. Sara Santos; Pedro Espírito Santo; Sónia Ferreira. "Video Ad Informativeness and Narrative Structure and Transportation as Antecedents of Brand Choice: A Portuguese Brand Case Study". 553-565. Springer Nature Switzerland, 2023.
    10.1007/978-3-031-20364-0_47
  5. Luísa Augusto; Sara Santos; Pedro Manuel do Espírito Santo. "How Endorser Promotes Emotional Responses in Video Ads". 2023.
    10.1007/978-981-19-9099-1_37
  6. Sara Santos; Pedro Espírito Santo; Luísa Augusto. "Antecedents of Participation in Music Festivals". In The Role of Congruence Between the Sponsor and the Festival. 2023.
    10.4018/978-1-6684-6356-7.ch002
  7. Luísa Augusto; Sara Santos; Pedro Manuel do Espírito Santo. "Endorser Altruism Effects on Narrative Transportation in Video Ads". 2022.
    10.1007/978-981-16-9272-7_59
  8. Santos, Sara; Augusto, Luísa. "Comunicação ambiental: como promovem os municípios a sustentabilidade". In Comunicação e Sustentabilidade Ambiental: conceitos e práticas.. Portugal, 2022.
    Published
  9. Santos, Sara; Espírito Santo, Pedro; Ferreira, Sónia. "How do advertising structure and creativity influence brand engagement in generation Z?". 2022.
    https://doi.org/10.34628/4b5m-f849
  10. Santos, Sara. "Storytelling in Advertising: From Narrative to Brand Distinctiveness". 516-527. Springer International Publishing, 2021.
    10.1007/978-3-030-61671-7_48
  11. Santos, Sara. "Brands and Stories in Ads: The Relationship Between Storytelling and Brand Distinctiveness". 2021.
    10.4018/978-1-7998-6605-3.ch007
  12. Santos, Sara. "Brands Should Be Distinct! The Contribution of Ad’s Narrative and Joy to Distinctiveness". 319-332. Springer International Publishing, 2021.
    10.1007/978-3-030-75867-7_21
  13. Sónia Ferreira; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "Social Media Engagement Through Video Advertising: Informativeness and Self Brand Connection as Predictors". 2021.
    10.1007/978-3-030-71782-7_23
  14. Santos, Sara. "The Role of Customer Engagement in the COVID-19 Era". 2021.
    10.4018/978-1-7998-3919-4.ch005
  15. Santos, Sara. "How Creativity and Celebrity Trust Promotes Intention to Visit a Destination". 689-700. Springer International Publishing, 2021.
    10.1007/978-3-030-89735-2_56
  16. Augusto, Luísa; Santos, Sara; Adriana Oliveira; Sara Santos; Lu?sa F. Augusto; Adriana José de Oliveira. "Digital Communication and Dialogism in Official Websites of Tourism Institutions: From Past to Present". In Impact of New Media in Tourism, 192-209. United States: IGI Global, 2021.
    Published • 10.4018/978-1-7998-7095-1.ch012
  17. Santos, Sara. "Willingness to Pay a Premium Price for Streaming Services: The Role of Trust in Services". 2020.
    10.1007/978-981-15-1564-4_3
Conference abstract
  1. Santos, Sara. "Engagement in facebook and dialogue on destination websites: a study of the best european cities". Paper presented in EUPRERA Conference 2018, 2018.
Conference paper
  1. Santos, Sara; Vasconcelos, Maria; Ferreira, Sónia. "User-Generated Content in Tourism: Could it Impact Brand Equity and Intention to Visit?". Paper presented in 11th European Conference on Social Media, 2024.
    Published
  2. Santos, Sara; Vasconcelos, Maria; Ferreira, Sónia; Augusto, Luísa; Santo, Pedro Espírito. "Exploring word-of-mouth: The Impact of Social Interaction, Attitudes and Video Ad Design in Tourist Behaviour". Paper presented in 7th International Conference on Tourism Research, 2024.
    Published
  3. Sónia Ferreira; Sara Santos; Luísa Augusto; Pedro Espírito Santo; Maria Vasconcelos. "EXAMINING THE ROLE OF FAMILIARITY IN THE DESTINATION WORD-OF-MOUTH". 2024.
    10.5281/ZENODO.10593272
  4. Santos, Sara; Vasconcelos, Maria; Ferreira, Sónia; Augusto, Luísa; Santo, Pedro Espírito. "Which Factors Influence Word of Mouth for Tourism Video Ads?". Paper presented in ICMarkTech 2023, 2024.
    Published
  5. Sara Santos; Joana Monteiro; Pedro Espírito Santo; Luísa Augusto; Adriana Oliveira. "The Future of Brand Awareness and Brand Loyalty on Travel Agencies". 2022.
    10.34190/ictr.15.1.107
  6. Sara Santos; Fábio Caldas; Pedro Espírito Santo; Luísa Augusto; Adriana Oliveira. "Winery Word of Mouth: the Role of Brand Prestige, Brand Credibility and Wine Experience". 2022.
    10.34190/ictr.15.1.116
  7. Santos, Sara; Pedro Espírito Santo; Luísa Augusto. "Fatores influenciadores do Word of Mouth pelos residentes das cidades: Estudo comparativo entre homens e mulheres". Paper presented in 5Tth International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour, Aveiro, 2021.
    Published
  8. Santos, Sara. "Territory image: the mediating effect of citizens' well-being on tourism". Paper presented in International Workshop Tourism and Hospitality Management, 2021.
    Published
  9. Santos, Sara; De Almeida Ferreira, S.; Santos, S.; Santo, P.E.. "The main role of Video Ads’ structure on Social MEDIA engagement". Paper presented in Conference www.internet, 2020.
    Accepted
  10. Santos, Sara. "Consequences of Citizens' Quality of Life in Word of Mouth of Cities: The Mediating Effect of Destination Image". Paper presented in ICIEMC 2020, 2020.
  11. Santos, Sara. "To “like” or “not to like”: the relation among Facebook, brand attachment and loyalty in Higher Education Institutions". Paper presented in ICIEMC International Conference on Innovation and Entrepreneurship in Marketing and Consumer Behaviour, 2020.
  12. Santos, Sara. "Place Branding: Características dos territórios e qualidade de vida: um modelo explicativo". Paper presented in 1ª Conferência Ibero-Americana de Place Branding, 2020.
  13. Santos, Sara. "VIDEO ADS ENGAGEMENT IN COVID-19 ERA". 2020.
    10.47696/adved.2020
  14. Santos, Sara. "A perceção dos indivíduos sobre um vídeo publicitário". Paper presented in Avanca | Cinema - Conferência Internacional de Cinema - Arte, Tecnologia, Comunicação, 2020.
  15. Santos, Sara. "STUDENTS' NARRATIVE TRANSPORTATION THROUGH THE VIDEO AD USE IN THE CLASSROOM". 2020.
    10.46529/socioint.2020171
  16. Ferreira, Sónia; Santos, Sara; Santo, Pedro. "The main role of vídeo ads’ structure on social media engagement". 2020.
  17. Santos, Sara. "INFLUÊNCIA DOS MOTIVOS PARA A PARTICIPAÇÃO NOS FESTIVAIS DE MÚSICA NA LIGAÇÃO À MARCA PATROCINADORA". Paper presented in XESCOM - IV Simposio internacional sobre gestion de la comunicación, 2019.
  18. Do Espírito Santo, P.M.; Santos, S.. "Sponsorship congruity and attitude towards advertising in music festivals: The role of trust and social media engagement". 2019.
  19. Santos, S.; Santo, P.E.. "The effects of collectivism and social network self-congruity on engagement". 2019.
  20. Santos, Sara. "Cidades e territórios: o dialogismo das autarquias e o envolvimento dos públicos online". Paper presented in 10ª Conferência SOPCOM, 2017.
    Published
  21. Santos, Sara. "Melhor destino europeu: a importância do envolvimento online". Paper presented in 1º Congresso Internacional de Redes Sociais, 2017.
    Published
  22. Santos, Sara. "Capitais de distrito portuguesas: a relação entre o City Brand Ranking e o envolvimento no Facebook". Paper presented in Jornadas de Publicidade e Comunicação. SOPCOM, 2016.
  23. Santos, Sara. "E-reputation and international QS ranking - the relationship with the website of the Higher Education Institutions". Paper presented in Portuguese Marketing Conference., 2015.
    Published
  24. Coursaris, Constantinos; Hassanein, Khaled; Head, Milena. "Industrial Vertical Portals: Influence of Cluster Membership on Participants’ Perceptions of Future Value Creation, Motivations and Expectations". Paper presented in 9th International Conference on Industrial Engineering and Industrial Management., 2015.
    10.1109/icmb.2006.35
Conference poster
  1. Vasconcelos, Maria; Santos, Sara; Ferreira, Sonia. "The Influence of User-Generated Content on Tourism Organizations". Paper presented in Dias da Comunicação Aplicada, 2023.
Edited book
  1. Santos, Sara; Augusto, Luísa; Pato, Maria Lúcia; Santo, Pedro Espírito ; Sofia Campos; Paulo Siva; Luís Sousa; Miguel Mota. Comunicação e Sustentabilidade Ambiental: conceitos e práticas. Viseu, Portugal: Edições Esgotadas. 2022.
    Published • Editor
Journal article
  1. Sónia Ferreira; Sara Santos; Luísa Augusto; Pedro Espírito Santo; Maria Vasconcelos. "PROMOTIONAL TOURISM VIDEOS: EXAMINING THE ROLE OF FAMILIARITY, ATTITUDE, AND WORD-OF-MOUTH TOWARDS THE REGION". International E-Journal of Advances in Education (2024): https://zenodo.org/doi/10.5281/zenodo.11002206.
    10.5281/ZENODO.11002206
  2. Sara Santos; Joana Leitão; Belmiro Rego. "The Role of Engagement, Brand Equity, and Trust". International Journal of Business Innovation (2024): Volume 3 Issue 1 (20-Volume 3 Issue 1 (20. https://proa.ua.pt/index.php/ijbi/article/view/35971.
    10.34624/IJBI.V3I1.35971
  3. Ferreira, Sónia; Santos, Sara; Augusto, Luísa; Santo, Pedro Espírito; Vasconcelos, Maria. "Promotional Tourism Videos: Examining The Role Of Familiarity, Attitude, And Word-Of-Mouth Towards The Region". International E-Journal of Advances in Education 10 27 - 28 (2024):
    Published
  4. Sara Santos; Luísa Augusto; Sónia Ferreira; Pedro Espírito Santo; Maria Vasconcelos. "Recommendations for Internal Communication to Strengthen the Employer Brand: A Systematic Literature Review". Administrative Sciences (2023): https://doi.org/10.3390/admsci13100223.
    10.3390/admsci13100223
  5. Sara Santos. "Society and Technology – Opportunities and Challenges. Edited by EwaLechman and MagdalenaPopowska. Routledge Studies in Innovation, Organizations and Technology. Routledge: New York, 2021, ISBN 978-1-03217-337-5, paperback, £36.99, pp. 248.". R&D Management (2023): https://doi.org/10.1111/radm.12639.
    10.1111/radm.12639
  6. Sara Santos. "Tourists’ Engagement on Tourism Organizations' Facebook Pages: The Role of User-Generated Content". International Conference on Tourism Research (2023): https://doi.org/10.34190/ictr.6.1.1164.
    10.34190/ictr.6.1.1164
  7. Sara Santos; Ana Fernandes; Pedro Espírito Santo. "Literary communities in social media: the influence of motivations on engagement and purchase intention in women". European Conference on Social Media (2023): https://doi.org/10.34190/ecsm.10.1.1110.
    10.34190/ecsm.10.1.1110
  8. Santos, Sara; Adriana Oliveira; Ana Pereira; Augusto, Luísa; Pedro Manuel do Espírito Santo. "A influência das motivações dos turistas na visita a diferentes destinos: evidências para a comunicação dos destinos.". Revista Turismo & Desenvolvimento 40 (2023): 47-56.
    Open access • Published
  9. Santos, Sara; Adriana Oliveira; Augusto, Luísa; Pedro Manuel do Espírito Santo. "O papel da qualidade de vida, comunicação e imagem afetiva no WOM dos residentes na promoção turística.". Revista Turismo & Desenvolvimento 40 (2023): 175-184.
    Open access • Published
  10. Santos, Sara; Augusto, Luísa; Pedro Manuel do Espírito Santo. "WOM antecedents of city residents: differences between men and women". International Journal of Marketing Innovation and Strategy 1 1 (2023): 41-50.
    Open access • Published
  11. Sara Santos; Pedro Espírito Santo; Patrícia Azinheira Cardoso; Luísa Augusto; Adriana Oliveira. "Influence of Age on Relationship with Websites". Journal of Information Systems Engineering and Management 7 4 (2022): 18230-18230. http://dx.doi.org/10.55267/iadt.07.12567.
    10.55267/iadt.07.12567
  12. Veiga, Pedro Mota; Diogo, Julien; Do Espírito Santo, P.M.; Santos, Sara. "Consumer Social Media Engagement with Video Ad in the Context of the COVID-19 Pandemic". International Journal of Marketing, Communication and New Media 10 18 (2022): http://dx.doi.org/10.54663/2182-9306.2022.v10.n18.71-87.
    Open access • Published • 10.54663/2182-9306.2022.v10.n18.71-87
  13. Santos, Sara; Santo, Pedro Espírito; Augusto, Luísa; Ferreira, Sónia. "The influence of the quality of a video's script and narrative on engagement with brands on social media". (2022): http://hdl.handle.net/10773/37975.
    10.34624/iciemc.v0i3.29791
  14. Augusto, Luisa; Santos, Sara Cristina Valente dos; Santo, Pedro Espírito ; Luísa Augusto; Santos, Sara. "Factors influencing the credibility of tourism adverts shared on YouTube". Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação E46 (2022): 478-492.
    Published
  15. Luísa Augusto; Santo, Pedro Espírito ; Santos, Sara. "Fatores influenciadores da credibilidade dos anúncios turísticos partilhados no Youtube". RISTI E46 (2021): 478-492.
    Published
  16. Luísa Augusto; Santos, Sara; Pedro Espírito Santo. "O Youtube como meio para a imersão dos consumidores nas narrativas das marcas". RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação E46 (2021): 518-530.
    Published
  17. Sónia Ferreira; Sara Santos; Pedro Espírito Santo. "Video Advertising: Connection and differences between consumers?". Journal of Digital Science (2021): https://doi.org/10.33847/2686-8296.3.1_2.
    10.33847/2686-8296.3.1_2
  18. Santos, Sara. "CREATIVE VIDEO ADS ENGAGEMENT IN COVID-19 ERA: : A PATH TO SOCIAL MEDIA ENGAGEMENT". IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education (2020): 341-348. http://dx.doi.org/10.18768/ijaedu.834582.
    10.18768/ijaedu.834582
  19. "COULD THE VIDEO AD’S NARRATIVE STRUCTURE ENGAGE STUDENTS IN CLASSROM CONTEXT?". IJAEDU- International E-Journal of Advances in Education (2020): 273-280. http://dx.doi.org/10.18768/ijaedu.797065.
    10.18768/ijaedu.797065
  20. Ferreira, Sónia; Santos, Sara; Pedro Espírito Santo. "VIDEO ADS' CREATIVITY AND STRUCTURE INFLUENCE ON BRAND CONGRUENCE AND ENGAGEMENT". IADIS International Journal on WWW/Internet 18 2 (2020): 29-40.
    Published
  21. Santos, Sara. "Bohemian Rhapsody: efeitos da atribuição de prémios cinematográficos no envolvimento no Facebook.". AVANCA | CINEMA (2020): http://dx.doi.org/10.37390/ac.v0i0.68.
    10.37390/ac.v0i0.68
  22. Augusto, L.; Santos, S.; Santo, P.M.D.E.. "Usability and sophistication of websites: A path to satisfaction in online retail,Usabilidade e sofisticação dos websites: Um caminho para a satisfação no retalho online". RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao 2020 E34 (2020): 542-556. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85092249923&partnerID=MN8TOARS.
  23. Augusto, L; Santos, S; Santo, PME. "E-commerce: the main role of trust [E-commerce: o papel principal da confiança]". RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao (2020):
  24. Ferreira, Sónia; Santos, Sara; Do Espírito Santo, Pedro Manuel. "Individuals' perception of an advertising video". (2020): http://hdl.handle.net/10400.19/6686.
    10.37390/avancacinema.2020.a169
  25. Santos, Sara. "Línguas Estrangeiras e as Organizações: a perspetiva dos profissionais de comunicação". Millenium - Journal of Education Technologies and Health (2019):
    Published
  26. Augusto, L.; Santos, S.; Santo, P.E.. "Engagement in social networks: A multigroup analysis between individuals from portugal and poland,Envolvimento nas redes sociais: Uma análise multigrupos entre indivíduos de portugal e da polónia". RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao 2019 E24 (2019): 112-124. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85077546612&partnerID=MN8TOARS.
  27. Santos, Sara; Augusto, Luísa; Barros, Teresa. "Lenguas extranjeras y las organizaciones: la perspectiva de los profesionales de la comunicación". (2019): https://revistas.rcaap.pt/millenium/article/view/15210.
  28. Santos, Sara. "Estratégias de coopetição em Portugal: O contributo dos polos e clusters de empresas". Exedra (2013):
Manual
  1. Santos, Sara. Web Analytics. Portugal. 2020.
    Published
Thesis / Dissertation
  1. Santos, Sara. "O Impacto do Envolvimento nos Social Media na Ligação à Marca e na Lealdade às Instituições de Ensino Superior". PhD, Universidade do Porto, 2019. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/120873.
  2. Santos, Sara. "Portais verticais industriais: o caso PRODUTECH - Expetativas, motivações e criação de valor para a rede da fileira das tecnologias de produção". Master, Universidade do Porto, 2014. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/81016.

Other

Other output
  1. ONLINE ENGAGEMENT IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS: THE TRIPLE RELATIONSHIP AMONG WEBOMETRICS RANKING, FACEBOOK AND WEBSITE. 2017. Sara Santos; Carlos Brito. https://doi.org/10.21125%2Ficeri.2017.1768.
    10.21125/iceri.2017.1768
Activities

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2023 - 2024/07 Integração de CRM para uma comunicação omnicanal : o caso da Celeuma
Supervisor
Mestrado em Comunicação e Marketing Digital
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2023 - 2024 A Importância das Redes Sociais na Hotelaria – Caso de Estudo Hotel Covilhã Dona Maria Affiliated by Meliá
Supervisor
Mestrado em Comunicação e Marketing Digital (Master)
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2022/09 - 2023/11 The role of social responsibility in social media engagement and brand attachment of fashion brands - case study of generation Z | O papel da responsabilidade social no envolvimento nas redes sociais e brand attachment das marcas de moda -estudo de caso da geração Z
Supervisor
Comunicação Aplicada (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2022/09 - 2023/11 The Influence of User-Generated Content On Tourism Organizations - The Case of Portuguese Center Region
Supervisor
Comunicação Aplicada (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2022/09 - 2023/07 Internship report: influencer marketing | Relatório de estágio: marketing de influência
Supervisor
Marketing e Comunicação Digital (Master)
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2022/09 - 2023/07 Digital marketing plan: the case of Urban Advertising in the Center (PUC) | Plano marketing digital: o caso da Publicidade Urbana do Centro (PUC)
Supervisor
Comunicação e Marketing Digital (Master)
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2022/09 - 2023/07 Salesforce marketing cloud: CRM for marketing | Salesforce marketing cloud: CRM para marketing
Supervisor
Comunicação e Marketing Digital (Master)
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2020 - 2023/02 O envolvimento do consumidor com as marcas de telecomunicações: consequências dos comentários negativos no valor da marca.
Supervisor
Mestrado em Comunicação Aplicada (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2021/09 - 2022/07 Internship report: digital marketing plan - the case of zoomguide | Relatório de estágio: plano de marketing digital - o caso da zoomguide
Supervisor
Comunicação e Marketing Digital (Master)
Universidade de Aveiro Instituto Superior de Contabilidade e Administração, Portugal
2021/09 - 2022/07 Digital marketing strategy: internship report at Sound Particles | Estratégia de marketing digital: relatório de estágio na Sound Particles
Co-supervisor
Linguas e Relações Empresariais (Master)
Universidade de Aveiro Departamento de Línguas e Culturas, Portugal
2020 - 2021/11 Influência das Redes Sociais nos Hábitos Alimentares: estudo de caso do Instagram
Co-supervisor
Mestrado Comunicação Aplicada (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2019/02 - 2021 Determinantes da qualidade do serviço online e o impacto na ligação à marca nos websites de retalho eletrónico.
Co-supervisor
Mestrado em Marketing e Comunicação (Master)
Instituto Politécnico de Coimbra Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Oliveira do Hospital, Portugal

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2024/06 A influência do neuromarketing no engagement através das redes sociais.
(Thesis) Main arguer
Catarina Filipa Duarte Marreiros (Master)
Universidade Nova de Lisboa Departamento de Ciências da Comunicação, Portugal
2024/06 O Cemitério Enquanto Experiência Turística: Motivações por Detrás da Experiência de Turismo Cemiterial em Portugal.
(Thesis) Main arguer
Jéssica Gonçalves da Silva (Master)
Universidade Nova de Lisboa Departamento de Ciências da Comunicação, Portugal
2024/05 Promoção do território e comunicação de produtos endógenos: o caso do queijo.
(Thesis) Main arguer
Mónica Alexandra Melo Cardoso (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2024/02 Lovemarks Estudo de caso da marca Apple na geração Z.
(Thesis) Main arguer
Ana Rita Demar (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2023/07 Digital Marketing Plan for the Art by Hand brand | Plano de Marketing Digital para a marca Art by Hand
(Thesis) Arguer
César Almeida (Master)
2023/03 The importance of Communication plans in companies: ANSOFT case study | A importância dos planos de Comunicação nas empresas: estudo de caso ANSOFT
(Thesis) Arguer
Catarina Alexandra Teixeira Pinto (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2023/02 The role of digital communication in companies - DETA case study | O papel da comunicação digital nas empresas - estudo de caso DETA
(Thesis) Arguer
Michaela Filipa Dias Costa (Master)
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Educação de Viseu, Portugal
2023/01 Effects of content marketing and storytelling on engagement with brands | Efeitos do marketing de conteúdo e do storytelling no engagement com as marcas.
(Thesis) Arguer
Susana Cristina Machado dos Santos (Master)
Instituto Politécnico de Coimbra Escola Superior de Educação de Coimbra, Portugal
2022/11/08 Environment: Development of Marketing Strategies and Boosting Digital Marketing | Enbiente: Desenvolvimento de Estratégias de Marketing e Dinamização do Marketing Digital
(Thesis) Main arguer
Ana Catarina Rodrigues Costa (Master)
Instituto Politécnico de Viseu, Portugal
2022/03/22 When video storytelling influences emotional responses to brands and their word of mouth | Quando as narrativas em vídeo influenciam as respostas emocionais às marcas e o seu word of mouth
(Thesis) Main arguer
Gabriela Moreira Fernandes de Almeida (Master)
Instituto Politécnico de Coimbra, Portugal
2021/12/21 Emotional Communication Strategies on Social Networks in a Crisis Context - CUF and Trofa Saúde Case Study | Estratégias de Comunicação Emocional nas Redes Sociais em Contexto de Crise - Caso de Estudo CUF e Trofa Saúde
(Thesis) Main arguer
Márcia dos Santos Soares (Master)
Instituto Politécnico de Viseu, Portugal
2021/07 Influence of Social Networks on Eating Habits: Instagram case study | Influência das Redes Sociais nos Hábitos Alimentares: estudo de caso do Instagram
Supervisor
Sara Bento Pais (Master)

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2021/09 - Current Internacional ICMarketech - International Conference on Marketing and Technologies.
2021/01 - Current DIGICOM –International Conference on Design and Digital Communication. Barcelos
2021 - Current ESCM- European Conference on Social
2021 - Current International Conference on Economics, Business and Marketing Management
2021 - Current ICEME - International Conference on E-business, Management and Economics.
2020/01 - Current Internacional ICIEMC -International Conference on Innovation, Entrepreneurship, Marketing and Consumer Behaviour. Aveiro
Distinctions

Award

2015 Best Thesis Award 2015 in Marketing and Innovation systems