Identification
Personal identification
- Full name
- INES RIBEIRO CADORIO
Citation names
- CADORIO, INES
- Cadório, Inês
Author identifiers
- Ciência ID
- CA16-BEF0-59EB
- ORCID iD
- 0000-0002-6142-2341
Email addresses
- inescadorio@ufp.edu.pt (Professional)
Websites
- https://www.researchgate.net/profile/Ines_Cadorio (Social media)
Knowledge fields
- Social Sciences - Psychology
- Medical and Health Sciences - Health Sciences
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
English | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
Spanish; Castilian | Intermediate (B1) | Intermediate (B1) | Intermediate (B1) | Intermediate (B1) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2020/01/30
Concluded
|
Programa Doutoral em Psicologia (Doutoramento)
Universidade de Aveiro, Portugal
"The effects of a combined neurolinguistic intervention for primary progressive aphasia " (THESIS/DISSERTATION)
|
n/a |
2013/07/24
Concluded
|
Ciências da Fala e da Audição (ERASMUS na Universitat Autònoma de Barcelona) (Mestrado)
Universidade de Aveiro, Portugal
Universitat Autònoma de Barcelona, Spain "Análise do desenvolvimento linguístico de crianças em idade escolar" (THESIS/DISSERTATION)
|
16 |
2011/06/22
Concluded
|
Terapia da Fala (Licenciatura)
Universidade de Aveiro, Portugal
"Permitindo a essência das relações humanas: Avaliação da existência de necessidades comunicativas no doente oncológico submetido
a cirurgia de cabeça e pescoço" (THESIS/DISSERTATION)
|
15 |
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2015/10/12 - Current | Researcher (Research) | Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde, Portugal |
2018/09 - 2019/03 | Invited Auxiliary Researcher (Research) | Universidade de Aveiro Instituto de Engenharia Eletrónica e Informática de Aveiro, Portugal |
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2022/09/01 - Current | Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) | Escola Superior de Saúde Fernando Pessoa, Portugal |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2019 - 2022 | Terapeuta da Fala | Ministério da Educação, Portugal |
Comunidade Intermunicipal da Região de Aveiro (Plano Integrado e Inovador de Combate ao Insucesso Escolar), Portugal | ||
2013 - 2015 | Terapeuta da Fala | Ministério da Educação, Portugal |
2013/02/01 - 2013/07/31 | Estagiária de investigação no Grup de Recerca Percepció, Comunicació i Temps (GPCiT) | Universitat Autònoma de Barcelona, Spain |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2018/09 - 2019/03 | Envelhecimento vocal: estudo das alterações segmentais e variações de ritmo em Português Europeu
VOX SENES
Invited Scientist Fellow
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Concluded
|
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2022 - Current | Tradução e adaptação cultural da Progressive Aphasia Rating Scale (PARIS)
PARIS
Principal investigator
Escola Superior de Saúde Fernando Pessoa, Portugal
Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde, Portugal |
Ongoing
|
2022 - Current | Análise das propriedades psicométricas da Progressive Aphasia Rating Scale (PARIS)
PARIS_1
Principal investigator
Escola Superior de Saúde Fernando Pessoa, Portugal
Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde, Portugal |
Ongoing
|
2022 - Current | Efeito da imageabilidade em tarefas de nomeação na afasia
IMAGEABILIDADE_AFASIA
Principal investigator
Escola Superior de Saúde Fernando Pessoa, Portugal
Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde, Portugal |
Ongoing
|
2022 - 2024 | Primary progressive aphasia core outcome set
PPA_CORE_OUTCOME_SET
Researcher
University College London, United Kingdom
Escola Superior de Saúde Fernando Pessoa, Portugal |
|
2015/09/08 - 2020/01/30 | Eficácia de uma abordagem integrada de intervenção neurolinguística na afasia progressiva primária
ABORDAGEM_INTEGRADA
Principal investigator
Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde, Portugal
Universidade de Aveiro, Portugal |
Concluded
|
2011/10 - 2013/07 | Análise do desenvolvimento linguístico de crianças em idade escolar
N/A
Principal investigator
|
Concluded
|
Outputs
Publications
Book |
|
Book chapter |
|
Conference abstract |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Journal article |
|
Activities
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2020/09/07 - 2020/09/30 | Educação Clínica em Terapia da Fala II
Supervisor
|
Licenciatura em Terapia da Fala (Degree)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2021/03/30 | Análise Fonológica de Crianças com Perturbação do Desenvolvimento da Linguagem
(Thesis) Main arguer
|
Alexandra Martins de Figueiredo (Master)
Universidade de Aveiro, Portugal
|
Association member
Society Organization name | Role | |
---|---|---|
2015/10/01 - 2022/01/04 | Investigadora integrada do grupo de investigação AgeingC | Investigador Colaborador |
Committee member
Activity description Role |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2020/11 - Current | Como membro da Comissão de Inovação e Desenvolvimento da SPTF, assumem-se como principais funções: apoiar a Direção na definição
das políticas de inovação, desenvolvimento e investigação; promover a obtenção de financiamentos de suporte ao desenvolvimento
de investigação científica; incentivar a discussão para a promoção de investigação científica nas licenciaturas, mestrados
e programas doutorais na área da terapia da fala; reunir informação sobre fontes de financiamento para o desenvolvimento de
projetos de investigação e eventos científicos.
Member
|
Sociedade Portuguesa de Terapia da Fala, Portugal |
Journal scientific committee
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2017 - Current | Journal of Psychology and Brain Studies | iMedPub, LTD. |
2017 - Current | Psychology & Psychological Research International Journal (2576-0319) | Medwin Publishers |
Distinctions
Other distinction
2019 | TOP Downloaded Article 2017-2018 (International Journal of Language and Communication Disorders) |