???global.info.a_carregar???
Paulo Bogas. Concluiu o(a) Licenciatura em Organização e Gestão de Empresas em 1994 pelo(a) ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Doutoramento em Educação em 2022/12/07 pelo(a) Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias e Mestrado em Gestão de Empresas em 2005 pelo(a) Universidade Autónoma de Lisboa. É Professor Adjunto no(a) Instituto Politécnico de Setúbal. Publicou 3 artigos em revistas especializadas. Possui 1 capítulo(s) de livros e 1 livro(s). Orientou 2 dissertação(ões) de mestrado. Participa e/ou participou como Investigador em 2 projeto(s). Atua na(s) área(s) de Ciências Sociais com ênfase em Ciências da Educação e Ciências Sociais com ênfase em Ciências da Educação. Nas suas atividades profissionais interagiu com 5 colaborador(es) em coautorias de trabalhos científicos. No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: Gestão; Marketing; Estratégia; Liderança de mercado; Ensino Superior; Aprendizagem experiencial. Paulo Bogas. Completed a Degree in Business Organization and Management in 1994 from ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, PhD in Education in 2022/12/07 from Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias and Master's in Business Management in 2005 from the Autonomous University of Lisbon. He is Adjunct Professor at the Polytechnic Institute of Setúbal. He has published 3 articles in specialized journals. It has 1 book chapter(s) and 1 book(s). He supervised 2 master's thesis(s). He participates and/or participated as a Researcher in 2 project(s). He works in the area(s) of Social Sciences with an emphasis on Educational Sciences and Social Sciences with an emphasis on Educational Sciences. In his professional activities, he interacted with 5 collaborator(s) in co-authoring scientific works. In your Ciência Vitae curriculum, the most frequent terms in the context of scientific, technological and artistic-cultural production are: Management; Marketing; Strategy; Market leadership; University education; Experiential learning.
Identification

Personal identification

Full name
Paulo Bogas

Citation names

  • Bogas, Paulo Sérgio

Author identifiers

Ciência ID
D418-963D-DEF7
ORCID iD
0000-0003-2762-7324
Researcher Id
Paulo Sérgio Bogas

Knowledge fields

  • Social Sciences - Educational Sciences
  • Social Sciences - Educational Sciences

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English Upper intermediate (B2) Proficiency (C2) Upper intermediate (B2) Proficiency (C2) Proficiency (C2)
Education
Degree Classification
2022/12/07
Concluded
Educação (Doutoramento)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
2013
Concluded
Marketing e Publicidade (Título de especialista)
Instituto Português de Administração de Marketing de Lisboa, Portugal
2005
Concluded
Gestão de Empresas (Mestrado)
Universidade Autónoma de Lisboa, Portugal
"Gestão da liderança de mercado" (THESIS/DISSERTATION)
Bom com distinção
1994
Concluded
Organização e Gestão de Empresas (Doutoramento)
Major in Marketing
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Bom
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2022/09/01 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2003/03/01 - 2022/08/31 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Setúbal Escola Superior de Ciências Empresariais, Portugal
2016 - 2019 Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2013 - 2016 Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Setúbal Escola Superior de Ciências Empresariais, Portugal
2013 - 2015 Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Português de Administração de Marketing de Lisboa, Portugal
2013 - 2014 Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril, Portugal

Other Careers

Category
Host institution
Employer
1995 - 2008 Técnico Superior (Técnico Superior) Nestle Portugal S A, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2018 - 2019 Conselho científico/técnico-científico ou orgão correspondente Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2022/09/01 - 2023/09/30 Living lab
eudres
Researcher
2022/09/01 - 2023/09/30 EINS
eins
Researcher
Outputs

Publications

Book
  1. Bogas, Paulo Sérgio Ribeiro de Araújo. Gestão da Liderança de Mercado. Lisboa, Portugal: Quimera. 2008.
    Published
Book chapter
  1. Paulo Bogas. "Greater Diversification of Activities, Greater Integration of Student Profiles". 2023.
    10.4018/978-1-6684-6961-3.ch016
Conference paper
  1. Bogas, Paulo Sérgio. Corresponding author: Bogas, Paulo Sérgio. "LIVING LABORATORIES: ENGAGING STAKEHOLDERS AND MARKETING STUDENTS TO PROMOTE INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP". 2023.
  2. Bogas, Paulo Sérgio. "The Experiential Learning Intervention as A Bridge Between Academia and Future Career". 2023.
  3. Bogas, Paulo Sérgio. Corresponding author: Bogas, Paulo Sérgio. "DIVERSIFICATION of ACTIVITIES and STUDENT PROFILES". 2023.
  4. Bogas, Paulo Sérgio. Corresponding author: Bogas, Paulo Sérgio. "Reflective Thinking and Experiential Learning – A Quasi-Experimental Quanti-Quali Response to Greater Diversification of Activities, Greater Integration of Student Profiles". 2022.
  5. Bogas, Paulo Sérgio. Corresponding author: Bogas, Paulo Sérgio. "Aprendizagem experiencial na resolução de problemas em marketing: um exemplo de “casos vivos”". 2020.
  6. Bogas, Paulo Sérgio Ribeiro de Araújo. "Condutor ou conduzido pelo mercado". Paper presented in Congresso Luso-Brasileiro (ELBE) organizado pelo ISCTE, 2008.
Journal article
  1. Paulo Sérgio Bogas. "The experiential learning intervention as a bridge between academia and future career". International Journal of Didactical Studies (2023): https://doi.org/10.33902/IJODS.2023219392.
    10.33902/IJODS.2023219392
  2. Bogas, Paulo Sérgio. "The Influence of Brand Effect on Slogan‘s Memorability". European Research Studies Journal XXIII 4 (2019):
  3. Bogas, Paulo Sérgio Ribeiro de Araújo; Silveira, Paulo Duarte; Galvão, Susana C. Brito. "The influence of customer retention time on slogan recall and recognition: an empirical study". International Journal of Business Economics & Management 1 1 (2018):
    Published
Activities

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2022/06/01 - Current A arte de influenciar: O Digital Influencer e o seu impacto no engagement e no comportamento dos consumidores
Supervisor
2021/06/01 - Current Os influenciadores digitais e a cocriação de valor entre marcas sustentáveis e os Millenials
Supervisor
2018/06/01 - Current O que leva um cliente a contratar um serviço 3PL
Supervisor
2021/07/01 - 2021/12/01 BRAND ACTIVISM: Implicações para Marcas e Consumidores
Supervisor

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2023/06/01 Vítor Hugo Caetano Rodrigues
(Thesis) Main arguer
Vítor Hugo Caetano Rodrigues (Master)
2023/06/01 Andreia Filipa Lopes dos Santos
(Thesis) Main arguer
Andreia Filipa Lopes dos Santos (Master)
2022/06/02 Vânia Inês de Freitas Pereira
(Thesis) Main arguer
Vânia Inês de Freitas Pereira (Master)
2020/06/02 Marisa Santos
(Thesis) Main arguer
Marisa Santos (Master)
2020/06/01 Rodrigo Cruz
(Thesis) Main arguer
Rodrigo Cruz (Master)
2019/06/03 Conceção do plano de Marketing Digital para a empresa Viagens El Corte Inglês
(Thesis) Main arguer
A (Master)
2019/06/02 Irene da Costa Celorinda
(Thesis) Main arguer
Irene da Costa Celorinda (Master)
2019/06/01 Ana Raquel Mira Gomes
(Thesis) Main arguer
Ana Raquel Mira Gomes (Master)
2019 Otimização do sítio de internet da Voluntiir
(Thesis) Main arguer
Ana Raquel Mira Gomes (Master)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2019 Plano de Marketing Digital: aplicação à empresa Lima Fortuna
(Thesis) Main arguer
Irene da Costa Celorinda (Master)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2019 Conceção do plano de Marketing Digital para a empresa Viagens El Corte Inglês
(Thesis) Main arguer
Rui Miguel Macedo (Master)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal
2014/06/01 Estratégias de fidelização e retenção de clientes
(Thesis) Main arguer
A (Master)
2014 Estratégias de fidelização e retenção de clientes
(Thesis) Main arguer
Paulo Fernando Rodrigues Pires (Master)
Instituto Politécnico de Setúbal, Portugal

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2024/01/02 - Current Asian Social Science Journal

Other jury / evaluation

Activity description Institution / Organization
2023/06/01 - Current Arguência de provas para atribuição do título de especialista
2022/06/01 - Current Arguência de provas para atribuição do título de especialista