Book |
- Nobre, Ana; Novo, Ana; Simão, João. Plágio e integridade académica na sociedade da informação / Plagiarism and academic
integrity in the information society. Lisboa, Portugal: Universidade Aberta. 2020.
Published
- Nobre, Ana. REA: de A a .... Manual para identificar, procurar, utilizar, reutilizar, produzir e partilhar recursos educacionais
abertos / OER: from A to .... Manual for identifying, searching, using, reusing, producing and sharing open educational resources.
Lisboa, Portugal: Universidade Aberta. 2020.
Published
|
Book chapter |
- Nobre, Ana. "Open Educational Practices and Resources in the Higher Education Learning Environment". In Advancing Online
Course Design and Pedagogy for the 21st Century Learning Environment, 93-111. IGI Global, 2021.
10.4018/978-1-7998-5598-9.ch006
- Nobre, Ana. "Open Educational Practices and Resources in the Higher Education Learning Environment". In Advancing Online
Course Design and Pedagogy for the 21st Century Learning Environment, 93-111. IGI Global, 2021.
10.4018/978-1-7998-5598-9.ch006
- Nobre, Ana. "Educational Practices Resulting From Digital Intelligence". In Handbook of Research on Teaching With Virtual
Environments and AI, 43-60. IGI Global, 2021.
Published • 10.4018/978-1-7998-7638-0.ch003
- Mazzardo, Mara Denize; Nobre, Ana. "Recursos Educacionais Abertos e as Novas Formas de Produção de Material Didático / Open
Educational Resources and the New Forms of Production of Didactic Material". In REA: teoria e prática, 147-164. Pimenta
Cultural, 2020.
10.31560/pimentacultural/2020.298.147-164
- Nobre, Ana. "The Pedagogy That Makes the Students Act Collaboratively and Open Educational Practices". In Advances in Educational
Technologies and Instructional Design, 34-54. IGI Global, 2020.
10.4018/978-1-7998-1492-4.ch002
|
Conference paper |
- Pereira, Jasete; Nobre, Ana; Pinto, Anamelea. "Autoria online, numa perspectiva multirreferencial na plataforma de aprendizagem
virtual da Universidade Aberta de Portugal". 2018.
- Fernandes, Isabelle Martin; Nobre, Ana. "Motivação dos alunos por encontrar?: aliança tripartida: design-based research, tecnologia
e aprendizagem da língua estrangeira". 2018.
- Novo, Ana; Nobre, Ana; Simão, João; Pereira, Pedro. "Promoção da originalidade nos trabalhos académicos na Universidade Aberta".
2018.
- Burgués, Ana Setien; Nobre, Ana; Barros, Daniela Melaré Vieira. "DK eLearning-TPCK na língua e cultura espanhola na educação
a distância". 2018.
- Filipe, Ana; Nobre, Ana. "Educação aberta e tecnologia aberta na formação de professores". 2018.
|
Journal article |
- Mouraz, Ana; Nobre, Ana. "Change Life to Online: Pedagogical Relationship in Pandemic Time". EDEN Conference Proceedings
1 (2021): 494-502. http://dx.doi.org/10.38069/edenconf-2021-ac0049.
10.38069/edenconf-2021-ac0049
- Nobre, Ana; Martin-Fenandes, Isabelle. "Abrir caminhos para a investigação em educação: design-based research / Opening path
for research in education: design-based research". Práxis Educacional 17 48 (2021): http://dx.doi.org/10.22481/praxisedu.v17i48.8821.
Open access • Published • 10.22481/praxisedu.v17i48.8821
- Nobre, Ana. "Explorando desafios pedagógicos digitais no ensino profissional durante a pandemia da COVID-19 / Exploring digital
pedagogical challenges in vocational education during the COVID-19 pandemic". EmRede Revista de Educação a Distância
8 1 (2021): 1-16. https://www.aunirede.org.br/revista/index.php/emrede/article/view/732.
Open access • Published
- Nobre, Ana; Cruz, Ema. "Educação do século XXI: a resiliência dos professores e as re(i)novações no ensino primário em Portugal
/ 21st century education: teacher resilience and re(i)novations in primary education in Portugal". Dialogia 37 (2021):
e19736. http://dx.doi.org/10.5585/dialogia.n37.19736.
Open access • Published • 10.5585/dialogia.n37.19736
- Nobre, Ana; Mouraz, Ana. "Reflexões sobre os efeitos da pandemia na aprendizagem digital / Reflections on the effects of the
pandemic on digital learning". Dialogia 36 (2020): 367-381. http://dx.doi.org/10.5585/dialogia.n36.18722.
10.5585/dialogia.n36.18722
- Nobre, Ana; Edmundo, Francisco. "Reivindicações Educativas das Línguas Nacionais em Angola no Contexto de Predomínio da Língua
Portuguesa / Educational Claims of National Languages in Angola in the Context of Predominance of the Portuguese Language".
Indagatio Didactica 12 5 (2020): 177-192.
Published
- Nobre, Ana. "Universidades Seniors em Portugal e o uso das Tecnologias Digitais: inclusão digital e social / Senior Universities
in Portugal and the use of Digital Technologies: digital and social inclusion". Educação em Foco 23 41 (2020): 446-461.
Published
- Nobre, Ana; Pereira, Jasete. "Didactic-Pedagogical Approaches in e-Learning: Teaching Authorship, Multireferential Methodology,
and Gamification". Educacio´n y Educadores 23 1 (2020): 31-46.
Published
- Nobre, Ana. "Uma abordagem sobre o ensino de língua estrangeira no Brasil e acepções sobre tradução / An approach to foreign
language teaching in Brazil and meanings about translation". BABEL: Revista Eletro^nica de Li´nguas e Literaturas Estrangeiras
15 (2019): 1-18.
Published
- Nobre, Ana; Filipe, Ana. "Design of a Learning Framework for Open Mobile Applications". Educação em Foco 24 1 (2019):
513-530.
Published
- Nobre, Ana; Barros, Daniela Melaré Vieira; Chenoll, António; Sétien, Ana. "Tabla DK eLearning: optimización de la práctica
docente en un ambiente online / Table DK eLearning: optimization of teaching practice in an online environment". (2019): http://hdl.handle.net/10400.2/8144.
- Gomes, Cláudia; Pereira, Alda; Nobre, Ana. "Desenho instrucional gamificado no ensino superior online: a perceção e experiência
dos estudantes / Gamified instructional design in online higher education: students' perception and experience". (2019): http://hdl.handle.net/10400.2/8102.
- Mazzardo, Mara Denize; Nobre, Ana; Mallmann, Elena Maria. "Competências digitais dos professores para produção de Recursos
Educacionais Abertos (REA) / Digital skills of teachers for the production of Open Educational Resources (OER)". (2019): http://hdl.handle.net/10400.2/8104.
- Caparica, Joana; Universidade Aberta; Nobre, Ana; LE@D, Universidade Aberta. "Tecnologias Digitais Abertas para Dinamização
da Leitura no 1º Ciclo". (2019): http://revistas.ua.pt/index.php/ID/article/view/12177.
- Nobre, Ana. "Multimedia technologies and online task-based foreign language teaching-learning". (2018): http://hdl.handle.net/10400.2/7814.
doi: http://dx.doi.org/10.18543/tjhe-5(2)-2018pp75-97
- Nobre, Ana. "Um percurso pela educação: Didática – Pedagogia – Didactologia". (2018): http://hdl.handle.net/10400.2/7809.
|