???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Tânia Gouveia

Citation names

  • Gouveia, Tânia

Author identifiers

Ciência ID
E013-B227-B210
ORCID iD
0000-0002-1803-2372

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1) Proficiency (C2) Advanced (C1)
Portuguese (Mother tongue)
Spanish; Castilian Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Upper intermediate (B2) Advanced (C1) Intermediate (B1)
French Elementary (A2) Upper intermediate (B2) Elementary (A2) Intermediate (B1) Beginner (A1)
Education
Degree Classification
2022/09 - 2024
Ongoing
Biostatistics and Bioinformatics applied to health (Mestrado)
Instituto Politécnico do Porto, Portugal

Centro de Investigação em Tecnologias e Serviços de Saúde, Portugal
"Exploring coping profiles in informal caregivers of people with dementia through data from an e-health platform" (THESIS/DISSERTATION)
2022/10 - 2023/12
Concluded
Data Science Applied to Health (Pós-Graduação)
Major in 1 year
Instituto Politécnico do Porto, Portugal
16
2019 - 2019
Concluded
Introduction to Systematic Review and Meta-Analysis (Outros)
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
18
2011/09 - 2016/09/04
Concluded
Psychology (Doutoramento)
Major in Clinical
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
"The role of authenticity in attachment and caregiving in adult romantic relationships" (THESIS/DISSERTATION)
Approved with distinction
2009 - 2009
Concluded
Psychology (Mestrado)
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
18
2008/02 - 2008/02
Concluded
Structural Equation Modelling with MPlus (Outros)
The University of Manchester Cathie Marsh Institute for Social Research, United Kingdom
2005/06 - 2005/07
Concluded
Exploratory and Confirmatory factor analysis (Outros)
Universidade do Porto, Portugal
1998 - 2003
Concluded
Clinical Psychology (Licenciatura)
Major in Clinical and Health Psychology
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
13
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2019 - 2022 Contracted Researcher (Research) Universidade do Porto Faculdade de Direito, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Direito, Portugal
2017 - 2019 Researcher (Research) Universidade do Porto Centro de Investigação e Intervenção Educativas, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
2016 - 2016 Researcher (Research) Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
(...)
2011 - 2015 Researcher (Research) Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2018/07/16 - 2022/07/15 GROW:UP - Grow Up in Border Regions in Portugal: Young People, Educational Pathways and Agenda
PTDC/CED-EDG/29943/2017
Universidade do Porto, Portugal

Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2018/07/02 - 2022/07 Risk for misconduct in entrepreneurship: developing a risk assessment and guideline program for incubators.
POCI-01-0145-FEDER-030912
Post-doc Fellow
Universidade do Porto Faculdade de Direito, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2018/07/02 - 2022/07 MiscRISK: Risk for Misconduct in entrepreneurship
POCI-01-0145-FEDER-030912
Universidade do Porto Faculdade de Direito, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
2011/09 - 2015/08 Transgenerational discontinuities of attachment patterns: influence of caregiving self- differentiation and authenticity in romantic relationships
Provided by PTCRIS: SFRH/BD/69949/2010
SFRH/BD/69949/2010
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2006 - 2009 School experiences and parental involvement: implications for attitudes towards school and the academic success of high-school students
83232
83232/2006
Researcher
Fundação Calouste Gulbenkian
2005/07 - 2008/06 Body image and relational contexts of development: a narrative approach
Provided by PTCRIS: POCI/PSI/61722/2004
Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Contract

Designation Funders
2013/07/01 - 2015/09/30 Protective and risk factors in couples experiencing fertility barriers
PTDC/MHC-PSC/4195/2012
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal

Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal

Centro Hospitalar Universitário de Santo António, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
2007/07/01 - 2010/10/31 Attachment, development, and psychosocial adjustment
PTDC/PSI/65416/2006
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal

Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Sofia Marques da Silva; Gouveia, Tânia; Ana Milheiro Silva. Valor e reconhecimento das possibilidades de participação em contexto escolar: uma análise exploratória de perceções de jovens e documentos de duas escolas em Portugal. 2019.
    Published
  2. Mariana Veloso Martins; Tânia Gouveia; Maria Emília Costa. Sucesso escolar no ensino secundário: factores promotores e trajectórias do adolescente. Portugal. 2012.
    Published
Book chapter
  1. Silva, Sofia Marques; Gouveia, Tânia; Silva, Ana Milheiro. "Valor e reconhecimento das possibilidades de participação em contexto escolar: Uma análise exploratória de perceções de jovens e documentos de duas escolas em Portugal [Value and recognition of the possibilities of participation in the school context: An exploratory analysis of young people's perceptions and documents from two schools in Portugal]". In Currículo, política e cultura: conversas entre Brasil e Portugal, 209-232. Editora CRV, 2019.
Journal article
  1. Ângela Peixoto; T. Gouveia; P. Sousa; R. Faria; P. R. Almeida. "Dark personality traits and tolerance towards unethical behaviors on entrepreneurship: A comparison between entrepreneurs and non-entrepreneurs:". Journal of White Collar and Corporate Crime 4 1 (2021): 5-13. https://doi.org/10.1177/2631309X21102987.
    Published • 10.1177/2631309x211029877
  2. Gouveia, T.; Schulz, M.S.; Costa, Maria. "Authenticity in relationships: Predicting caregiving and attachment in adult romantic relationships". Journal of Counseling Psychology 63 6 (2016): 736-744. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84949908108&partnerID=MN8TOARS.
    10.1037/cou0000128
  3. Tânia Gouveia; Mariana Martins; Ema Loja; Maria Emília Costa. "Dinâmicas relacionais e sucesso escolar: narrativas de pais e alunos de sucesso no ensino secundário". (2009): https://hdl.handle.net/10216/97095.
  4. Ema Loja; Tânia Gouveia; Mariana Martins; Maria Emília Costa. "Factores promotores do sucesso escolar em Portugal: a visão dos conselhos executivos". (2008): https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/92310.
Manual
  1. Gouveia, Tânia; Matos, Paula Mena. QVPM Manual: Attachment to father and mother questionnaire. Portugal. 2011.
    Published
Thesis / Dissertation
  1. Tânia Luís Costa Gouveia. "The role of authenticity on attachment and caregiving in adult romantic relationships". PhD, Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, 2016. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/85762.
  2. Tânia Gouveia. "Vivências escolares e envolvimento parental: implicações nas atitudes face à escola e no sucesso académico de alunos do ensino secundário". Master, 2008. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/23734.

Other

Other output
  1. Vivências escolares e envolvimento parental: implicações nas atitudes face à escola e no sucesso académico de alunos do ensino secundário. 2008. Tânia Gouveia. https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/23734.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2021 Misconduct and Unethical pro-organizational Behaviours in Entrepreneurship. Eurocrim 2021
European Society of Criminology.
2020/09 Walking on eggshells. Convincing entrepreneurs to collaborate in criminological research: sampling issues and other challenges Eurocrim 2020
European Society of Criminology
2020 Misconduct in entrepreneurship: Interviews with investors and entrepreneurs Eurocrim 2020
European Society of Criminology.
2018/02 Young People from Border and Interior Regions transitions to Higher Education III Colóquio Internacional de Ciências Sociais da Educação
2018 Young People and Construction of Educational Pathways in Border Regions of Mainland Portugal: Thinking about the Role of School based on the Concept of Resilience XIV Congresso SPCE 2018: Ciências, Culturas e Cidadanias
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbr (Portugal)
2018 Resilient Schools and Young People’s Sense of Belonging: Young People and Their Schools in Portuguese Border Regions ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?
(Bolzano, Italy)
2014/03 What makes us more authentic? Contributions of caregiving and attachment to parents and partner
(Panama)
2014/03 Authenticity in Relationship Scale: Adaptation and Validation to the Portuguese Population XXII World Therapy Congress
(Panama)
2008 Relationships dynamics and school success: parents, teachers, and peers’ influences: a qualitative approach
(Italy)
2007/06 Relationships dynamics and school success. Parents, teachers, and peers influence
(Praga, Czech Republic)

Ad Hoc journal article review

Journal title (ISSN) Publisher
2020 - Current Journal of White Collar and Corporate Crime (2631-309X) Sage Publications
2018 - Current Journal of Counseling Psychology (0022-0167) American Psychological Association
Distinctions

Other distinction

2011 Individual Doctoral Grant
2007 Research grant