???global.info.a_carregar???
Rosária Pereira é doutorada em turismo pela Faculdade de Economia da Universidade do Algarve e é professora adjunta na Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo da Universidade do Algarve. Foi, entre 2015 e 2017, Professora Auxiliar convidada na Escola de Turismo e Hospitalidade da Universidade Europeia. É membro integrado no Centro de Investigação, desenvolvimento e Inovação em Turismo (CiTUR) e membro colaborador do Centro de Investigação em Turismo, Sustentabilidade e Bem-estar (CinTurs). Os seus interesses de investigação estão relacionados com o turismo, marketing turístico, branding de destinos e personalidade das marcas turísticas e turismo cinematográfico. Publicou artigos em revistas científicas internacionais como International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, Journal of Destinations Marketing and Management e Journal of Quality Assurance in Tourism and Hospitality, entre outros, assim como alguns capítulos de livros. Pertence à Comissão Científica da revista científica Tourism & Management Studies. Participa em conferências internacionais na área de turismo e do marketing de turismo e é várias vezes convidada a participar em comités científicos de conferências internacionais sobre o turismo.
Identification

Personal identification

Full name
Rosária Pereira

Citation names

  • Pereira, Rosária
  • Pereira, R.

Author identifiers

Ciência ID
EC16-E81B-2D14
ORCID iD
0000-0002-2335-5694
Scopus Author Id
U-1024-2018

Knowledge fields

  • Social Sciences - Other Social Sciences

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese (Mother tongue)
English
Education
Degree Classification
2009/09/01 - 2014/03/14
Concluded
Turismo (Doutoramento)
Major in Especialidade: Turismo
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal
"Golf Destinations Brand Personality. the Case of the Algarve" (THESIS/DISSERTATION)
1999/09/01 - 2000/07/23
Concluded
Relações Publicas (Master)
Manchester Metropolitan University Manchester Department of Marketing Operations and Digital Business, United Kingdom
"Place image formation process - the case of the Algarve" (THESIS/DISSERTATION)
Pass
1992/10/03 - 1995/01/16
Concluded
Assessoria de Direcção e Administração (DESE)
Instituto Superior de Novas Profissões, Portugal
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2000/11/17 - Current Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2015/09/01 - 2017/07/31 Assistant Professor (University Teacher) Universidade Europeia, Portugal
1995/11/17 - 2000/11/16 Assistant (Polytechnic Teacher) Universidade do Algarve, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2024/09/01 - 2025/08/31 Diretora da Licenciatura em Turismo Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo Portimão, Portugal
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo Portimão, Portugal
2023/09/01 - 2025/08/31 Diretora do Núcleo de Gestão Estratégica e Secretariado Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2021/09/01 - 2024/08/31 Diretora do Curso Técnico Superior Profissional em Secretariado Executivo Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Others

Category
Host institution
Employer
2024/01/22 - Current Investigador Universidade do Algarve, Portugal
Universidade do Algarve Centro Internacional de Investigação em Território e Turismo, Portugal
2016/04/01 - Current Investigador Universidade do Algarve Centro de Investigação sobre Espaço e Organizações, Portugal
Universidade do Algarve, Portugal
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Rita Baleiro; Rosária Pereira. "Reading Between the Scenes". In Cinematic Representations of Literary Tourism, 1-16. {IGI, 2022.
    10.4018/978-1-7998-8262-6.ch001
  2. Pereira, R.. "Academia + Empresas: Uma Abordagem Prática da Gestão das Organizações". In Inovação e Partilha Pedagógica na UAlg, 179-184. Faro, Portugal: UAlg, 2020.
    Published
  3. Correia, Antónia; Oliveira, Cristiana; Pereira, Rosária. "From Emotions to Place Attachment". In Co-Creation and Well-Being in Tourism, edited by Antonia Correia; Metin Kozak; J. Gnoth; Alan Fyall, 163-177. Springer International Publishing, 2017.
    Published • 10.1007/978-3-319-44108-5_13
  4. Pereira, R.. Corresponding author: Pereira, R.. "Turismo de Golfe". In Planeamento e Desenvolvimento Turístico, 303-312. Lisboa: Lidel, 2017.
    Published
  5. Pereira, Rosária. "Strategic Positioning of Golf on the Algarve’s Brand". In Turismo e Gestão: Inovação e Empreendedorismo no Contexto da Economia Empresarial, edited by José Santos, 51-89. Faro, Portugal: Fundação para a Divulgação da Universidade do Algarve, 2009.
    Published
  6. Pereira, R., Correia, A. & Schutz, R.. "Towards a Tourism Brand Personality Taxonomy: A Survey of Practices". In Marketing Innovations for Sustainable Destinations, 254-267. Oxford, United Kingdom: Goodfellow Publishing, 2009.
    Published
Conference abstract
  1. Pereira, Rosária; Antónia Correia. "The Role of Destination Brand Personality on Golf Tourists’ Satisfaction and Behavioural Intentions". Paper presented in 6th Advances of Tourism Marketing Conference,, Joensuu, 2015.
  2. Pereira, Rosária. "Beyond the Perfect Shot: An Exploratory Analysis of Golf Destinations Online Promotional Texts". Paper presented in 7th Global Brand Conference, Oxford, 2011.
    Published
  3. Pereira, P., Ribeiro F.P, Torkington, K. & Dias, J.A.. "A True Feeling of Authentic Portuguese Golf? The Discursive Construction of the Algarve Region in Portuguese Golf Websites". Paper presented in International Conference on Tourism & Management Studies, Faro, 2011.
  4. Pereira, Rosária. "Understanding the Epistemology of the Brand Concept and its Use in Tourism". Paper presented in 5th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure, Ankara, 2010.
    Published
Conference paper
  1. Rodrigues, Áurea; Pereira, Rosária; Reis, Helena. "Assessing behaviours on astrotourism, a study grounded on the Ecological Systems Theory". Paper presented in ATMC 2019, ¿Marketing for more Sustainable and Collaborative Tourism¿, Namur, 2019.
    Published
Conference poster
  1. Barão, A.P.; Baleiro, Rita; Pereira, R.. "Criação de um instrumento promotor da melhoria do atendimento ao público na Administração Pública: O guia do colaborador.". Paper presented in CISA 2106 - Congresso Internacional de Secretariado e Assessoria, 2016.
  2. Pereira, Rosária; Correia, Antónia; Ronaldo Schultz. "Do golf destinations have personality? Personality traits used in online promotional texts of golf courses and destinations around the world". Paper presented in III Seminário de Doutorandos ESGHT 2012, Faro, Portugal, 2012.
Dictionary entry
  1. Pereira, R.. "Turismo de Golfe". In Turismo e Hospitalidade de A a Z. Atual, 2020.
    Published
Edited book
  1. Pereira, R.. Corresponding author: Pereira, R.. Global Perspectives on Literary Tourism and Film-Induced Tourism. United States: IGI Global. 2022.
    Published • 10.4018/978-1-7998-8262-6 • Editor
  2. Pires, Maria José; Lopes, Tiago; Gonçalves, Ana; Gonçalves, Susana Filipa; Calisto, Maria de Lurdes; Carvalho, Luísa Margarida Cagica; Andraz, Georgette; et al. Da resiliência à transformação pedagógica: o que aprendemos com os desafios?: práticas pedagógicas no ensino superior em Portugal. Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril (ESHTE). 2021.
    Published
  3. Pereira, R.. Dynamic Strategic Thinking for Improved Competitiveness and Performance. United States. 2020.
Journal article
  1. Rodrigues, Áurea; Loureiro, Sandra Maria Correia; Lins de Moraes, Michelle; Pereira, Rosaria Gomes. "Memorable tourism experience in the context of astrotourism". Anatolia 34 2 (2022): 235-247. http://dx.doi.org/10.1080/13032917.2021.2015695.
    Published • 10.1080/13032917.2021.2015695
  2. Pereira, R.. "Exploring the Potential of Nightscape Photography for Tourism Purposes: preliminary Insights". Tourism Analysis 25 2-3 (2020): 215-225. https://www.ingentaconnect.com/content/cog/ta/pre-prints/content-p2-ar;jsessionid=6ssmsginmru56.x-ic-live-03.
    Published • 10.3727/108354220X15758301241738
  3. Barão, A.P.; Baleiro, R.; Pereira, R.. "Criação de um instrumento promotor da melhoria do atendimento ao público na administração pública: O guia do colaborador". Dos Algarves A Multidisciplinary e-Journal 31 (2017): 52-69. http://dx.doi.org/10.18089/damej.2017.31.4.
    Published • 10.18089/damej.2017.31.4
  4. Pereira, R.L.G.; Correia, A.; Schutz, R.L.A.. "Golf destinations’ brand personality: The case of the algarve". International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research 9 2 (2015): 133-153. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84929859403&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/IJCTHR-05-2014-0037
  5. Pereira, R.L.G.; Correia, A.H.; Schutz, R.L.A.. "Towards a taxonomy of a golf-destination brand personality: Insights from the Algarve golf industry". Journal of Destination Marketing and Management 4 1 (2015): 57-67. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84925091645&partnerID=MN8TOARS.
    10.1016/j.jdmm.2014.12.003
  6. Pereira, R.L.G.; de Jesus Henriques Correia, A.; Schutz, R.L.A.. "Destination brand personality: searching for personality traits on golf-related websites". Anatolia 25 3 (2014): 387-402. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84906792792&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/13032917.2014.888359
  7. Pereira, R.L.G.; Correia, A.L.; Schutz, R.L.A.. "Destination Branding: A Critical Overview". Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism 13 2 (2012): 81-102. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84860879331&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/1528008X.2012.645198
  8. Correia, M. & Pereira, R.. "Turismo de Negócios: Viabilidade e Potencial". dos Algarves 20 (2010): 60-78. URL: http://www.dosalgarves.com/revistas/N19/4rev19.pdf.
  9. Pereira, R.. "Relações Públicas: Uma Prática (As)simétrica?". dos Algarves- a Multidisciplinary ejournal 9 (2001): 15-22. http://www.dosalgarves.com/revistas/N9/3rev9.pdf.
Magazine article
  1. Pereira, Rosária. "Golfe do desporto ao lazer, novas tendências", Publituris, 2016, http://www.publituris.pt/2016/01/29/golfe-do-desporto-ao-lazer-novas-tendencias.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2024/11/28 Lights, Camara, Action: a portrait of film tourism in Portugal International Tourism Congress - ITC 2024
Universidade Técnica do Atlântico (Mindelo, Cape Verde)
2024/01/26 Portugal as a film-induced tourism destination: State of the art of the industry and opportunities I International Conference on Literary and Film Induced Tourism
CETT – Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy, Universidade de Barcelona (Barcelona, Spain)
2023/01/12 Reading Between the Scenes: Cinematic Representations of Literary Tourism International Symposium on Literary and Film Tourism
School of Management, Hospitality and Tourism, University of Algarve (Faro, Portugal)
2022/09/08 Film-Induced Tourism: Contributions and Future Paths TerresLab - Congress on Audiovisual, Landscape and Tourism
Terres Travel and Landscape Communication y el CETT Barcelona School of Tourism Hospitality and Gastronomy (Tortosa, Spain)
2020/10/03 A perceção dos estudantes quanto à aplicação da metodologia de ensino-aprendizagem baseada em projeto (PBL) II Encontro de Reflexão e Partilha Pedagógica em Ciências Sociais: Desafios pós covid19
ESGHT -UAlg
2020/06/01 Academia + Empresas: Uma Abordagem Prática da Gestão das Organizações Skills 4 Pós Covid-19: Competências para o Futuro
Ministério da Ciência, Tecnologia e Ensino Superior, Universidade do Algarve (Faro, Portugal)
2019/11/20 Da teoria à prática: o método PBL no processo de ensino-aprendizagem na área da Gestão I Encontro de Reflexão e Partilha Pedagógica em Ciências Sociais: Desafios pedagógicos para a geração Millennium
Instituto Politécnico de Setúbal (setubal, Portugal)
2019/10/25 Dark perceptions and emotions in astrotourism: the case of the Alqueva Dark Sky Reserve 3rd Creatour International Conference and Creative Tourism Showcase:
Universidade do algarve (Faro, Portugal)
2019/09/06 Assessing behaviours on astrotourism, a study grounded on the Ecological Systems Theory 8th Advances of Tourism Marketing Conference
University of Namur (NADI-Center for Research on Consumption and Leisure) (Namur, Belgium)
2019/07/01 Academia + Empresas: Un Abordaje Práctico de la Gestión de las Organizaciones ), II simpósio Internacional sobre empreendimento y internacionalización en el contexto universitário
Universidade de Málaga (Málaga, Spain)
2019/03/09 Turn on/off the lights? The potential of Astrotourism International Research Networking Conference for Tourism and Hospitality,
Universidade Europeia (Viseu, Portugal)
2018/05/29 Emprendimiento. Motivación y Análisis: comparativo Portugal-España I simpósio Internacional sobre empreendimento y internacionalización en el contexto universitário
Universidade de Málaga, (Málaga, Spain)
2017/09/09 The Role of Destination Brand Personality on Golf Tourists’ Satisfaction and Behavioural Intentions 6th Advances of Tourism Marketing Conference
University of Eastern Finland (Joensuu, Finland)
2017/09/08 Nightscape photography and Tourism Promotion, an exploratoy study 7th Advances of Tourism Marketing Conference
Universidade Europeia de Casablanca (Casablanca, Morocco)
2016/11/23 Criação de um instrumento promotor da melhoria do atendimento ao público na Administração Pública: O guia do colaborador CISA 2106 - Congresso Internacional de Secretariado e Assessoria
Conselho Nacional de Secretariado
2016/01/03 Insights to Develop a Brand Personality Scale I International Tourism Brand Conference
(Isfahan, Iran)
2014/07/11 A Personalidade da Marca Algarve enquanto destino de golfe V Postgraduate Conference
ESGHT -UAlg (Faro, Portugal)
2013/10/06 Golf Destinations’ Brand Personality: The Case of the Algarve 5th Advances of Tourism Marketing Conference
Universidade do Algarve - Faculdade de Economia (Vilamoura, Portugal)
2013/07/12 Searching for Golf Destination Brand Personality Traits: The Algarve Golf Industry Contribution IV Postgraduate Conference
ESGHT -UAlg
2013/04/04 A Taxonomy for golf Destination Brand Personality: Insights from the Golf Industry, 8th Global Brand Conference
Universidade Católica do Porto (porto, Portugal)
2012/07/13 Do Golf Destinations Have Personality? Personality Traits Used in Online Promotional Texts of Golf Courses and Destinations Around the World XIII PostGraduate Conference
ESGHT -UAlg (faro, Portugal)
2011/10/27 A True Feeling of Authentic Portuguese Golf? The Discursive Construction of the Algarve Region in Portuguese Golf Websites 1st International Conference on Tourism & Management Studies
ESGHT– UAlg,
2011/08/08 Golf and Destination Brand Personality: The Algarve and its Main Competitors II Postgraduate Conference
ESGHT -UAlg (faro, Portugal)
2011/04/05 Beyond the Perfect Shot: An Exploratory Analysis of Golf Destinations Online Promotional Texts 7th Global Brand Conference
Academy of Marketing’s Brand Corporate Identity and Reputation Special Interest Group (Oxford)
2010/06/25 Where You Go Might Tell Who You Are: Filling the Gap between Human Personality and Destination Brand Personality I Postgraduate Conference
Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo - UAlg (Faro, Portugal)
2010/05/25 Understanding the Epistemology of the Brand Concept and its Use in Tourism 5th World Conference for Graduate Research in Tourism, Hospitality and Leisure
Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research (Turkey)
2009/11/25 Contribuição para o Estudo da Epistemologia do Conceito de Marca e a sua Aplicação no Turismo III Congresso Internacional de Leiria e Oeste
Escola Superior de Turismo e Tecnologia do Mar, Instituto Politécnico de Leiria (Peniche, Portugal)
2009/11/12 Strategic Positioning of Golf on the Algarve’s Brand XI Seminário Luso-Espanhol de Gestão Empresarial
ESGHT -UAlg (Faro, Portugal)
2009/09/06 Towards a Tourism Brand Personality Taxonomy: A Survey of Practices, 3rd Advances of Tourism Marketing Conference, 6 a 9 de setembro 2009, Universidade de Bournemouth, Reino Unido. 3rd Advances of Tourism Marketing Conference
Universidade de Bournemouth (Bournemouth, United Kingdom)
2002/12/13 Estratégias de Comunicação para uma Comunicação Estratégica Seminário de Gestão Estratégica
ESGHT -UAlg (Faro, Portugal)
2001/05/29 The Management of Corporate and Marketing Communications in UK Companies: Interdependencies Between Marketing and Public Relations Disciplines as Correlates of Communication Organisation 31ª Conferência da Academia Europeia de Marketing (EMAC 2002)
Universidade do Minho (Braga, Portugal)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2017 - 2017 Satisfação dos clientes através da plataforma Booking.com: O caso VIP Hotels
Supervisor
Gestão do Turismo e da Hotelaria (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2017 - 2017 Envolvimento dos Jovens Residentes na Valorização do Património Cultural: As Marchas Populares
Supervisor
Gestão do Turismo e da Hotelaria (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2017 - 2017 Utilização de online reviews como estratégia de Revenue: O caso Zenit Lisboa
Supervisor
Gestão do Turismo e da Hotelaria (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2017 - 2017 O Guia do Colaborador. um instrumento dinâmico de apoio ao colaborador no atendimento ao munícipe
Co-supervisor
Gestão de Recursos Humanos (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2017 - 2017 Os desperdícios alimentares em Hotelaria: Estudo de caso: controlo e gestão dos desperdícios ao pequeno-almoço nos Hotéis Fénix
Supervisor
Gestão do Turismo e da Hotelaria (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2014/09/01 - 2015/06/17 The Impact of Internal Marketing and Service Quality on Customers´ Satisfaction in Moldovan Higher Education Institution: The Case of Cahul State University – Bogdan Petriceicu Hasdeu,
Co-supervisor
Gestão de Recursos Humanos (Master)

Jury of academic degree

Topic
Role
Candidate name (Type of degree)
Institution / Organization
2024/12/17 Greenwashing na industria da moda: a Perspectiva da Geração Z
(Thesis) Main arguer
Raquel Rodrigues Canário (Master)
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal
2024/12/11 A EXPERIÊNCIA TURÍSTICA GASTRONÓMICA EM PORTUGAL E AS APLICAÇÕES DE ENCONTROS ESTUDO DE CASO DA START-UP TIMELEF
President of the jury
ROBERTA LEVY ALVARENGA JORGE (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2024/11/13 There is a universe outside the text: young readers and the future of literary tourism
(Thesis) Arguer
Laura Furtado Esteves (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2023/12/20 PERCEPÇÃO DOS RESIDENTES ACERCA DOS IMPACTOS AMBIENTAIS DO TURISMO NO ALGARVE
President of the jury
Taís Lessa Gomes (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2023/12/15 HOTELARIA ADAPTADA EM PORTUGAL: PERCEÇÕES DE HÓSPEDES COM MOBILIDADE REDUZIDA
President of the jury
Catarina Novo Guimarães (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2023/11/23 RELATÓRIO DE ESTÁGIO - PLANO DE MARKETING DA MANAGING THE INTELLIGENCE SA
President of the jury
Elisabete Maria Correia de Sousa, (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2022/06/27 Human-artificial intelligence engagement: exploring the perspectives of users and tourism managers
(Thesis) Arguer
Mónica Ferreira (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2022/03/28 A função de Guest Relations: Um estudo de caso no Lisbon Marriott Hotel
(Thesis) Arguer
Pedro Jorge Pinheiro da Cruz Santos (Master)
Universidade Europeia Faculdade de Turismo e Hospitalidade, Portugal
2022/01/12 Assessing the sharing economy characteristics and social impacts of peer-to-peer accommodation on host communities: an analysis of Airbnb and Fairbnb.coop
(Thesis) Arguer
Marina Arriada Petruzzi (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal

Universidade Europeia, Portugal
2021/11/17 NAU HOTELS & RESORTS: Caracterização do Segmento MICE
(Thesis) Arguer
PATRÍCIA SOFIA HOLGADO ALEXANDRE (Master)
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2021/07/14 The Importance of Guest Relations Department in the Guest Experience: A study carried out at the Myriard By SANA Hotel
(Thesis) Arguer
João Paulo Amaro Marinho Pinto Alves (Master)
Universidade Europeia Faculdade de Turismo e Hospitalidade, Portugal
2021/07/14 Relatório de Estágio: Turim Avenida da Liberdade Hotel
(Thesis) Arguer
Catarina Maria Félix da Silva (Master)
Universidade Europeia Faculdade de Turismo e Hospitalidade, Portugal
2021/07/07 Europcar Services Unipessoal, Lda : Departamento de General Accounting
(Thesis) Arguer
Maria Cujba (Master)
Universidade Europeia Faculdade de Turismo e Hospitalidade, Portugal
2021/02/15 A satisfação dos clientes numa empresa de aluguer de automóveis: Hertz – Aluguer de Automóveis, S.A.
(Thesis) Arguer
Miguel Ângelo Gonçalves (Master)
Universidade do Algarve Faculdade de Economia, Portugal
2019/07/23 A Model for Recreational Sport Tourism Events’s Experience: A Participant’s perspective
(Thesis) Arguer
Teresa Palrão (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2019/06/25 Turismo de Experiências em Espaço Rural: O Caso das Sete Cidades
(Thesis) Arguer
Maria de Lurdes Álvares Cabral Raposo Cabral (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2019/05/14 Volatility of City Tourism Demand
(Thesis) Arguer
Alexandra Sofia Marinho Silva Mendes (PhD)
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
2017/05/30 Presença templária em Tomar: proposta para a criação de um centro interpretativo,
(Thesis) Arguer
Inês Gonçalves Duque Pereira, (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2016/07/27 Construção do Conceito de Glamping - Um novo paradigma no Turismo de Campismo em Portugal,
President of the jury
Bárbara Carvalho Rebôcho (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2016/07/22 O Carnaval de Torres Vedras: Novas estratégias de Desenvolvimento Turístico
President of the jury
Bianca Stefanie Carvalho Xavier (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2016/07/14 A Influência das Redes Sociais na perceção e escolha de um destino turístico na geração Y
(Thesis) Arguer
Miguel Alberto Adão Pinto (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2016/07/11 O risco percebido e coberto pelas seguradoras
(Thesis) Arguer
Carla Maria Ventura Prates de Figueiredo Delfino (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2016/07/06 Conciliar o novo turista com destinos sol e praia – Caso do Algarve
President of the jury
Mário Nuno Ferreira Rafael (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2016/03/09 Partilha de Informação em Online Rentals, a qualidade das respostas a online reviews: o caso Português.
President of the jury
Maria João Alves Ferreira de Sousa (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2015/12/03 O Turismo Chinês em Lisboa
(Thesis) Arguer
Rita Gouveia Febrer (Master)
Universidade Europeia, Portugal
2015/07/24 A volatilidade da procura turística no Algarve
President of the jury
Zuleika Santos de Jesus (Master)
Universidade do Algarve, Portugal

Committee member

Activity description
Role
Institution / Organization
2024/09/01 - Current Membro da Comissão Especializada de Creditaçao (Licenciatura em Turismo)
Member
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2023/01/26 - 2025/08/31 Comissão de Coordenação do Mestrado em Turismo
Member
Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Conference scientific committee

Conference name Conference host
2024/10/09 - Current Algarve Winter Meeting Universidade do Algarve - Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo
2024/07/01 - Current II Conferência Internacional em Turismo Literário e Cinematográfico Univerisadade do Algarve - Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo
2024/03/07 - 2024/03/09 VIII International Forum on Management Escola Superior de Hotelaria e Turismo do Estoril
2023/01/25 - 2024/01/26 I Conferencia Internacional en Turismo Literario y Cinematográfico Barcelona school of Tourism, Hopitality and Gastronomy
2023/07/06 - 2023/07/07 Congresso Nacional de Práticas Pedagógicas no Ensino Superior CNaPPES.23 na UAlg Universidade do Algarve, Faro
2023/01/23 - 2023/01/24 VII International Forum on Management Univerisade da Madeira, Funchal
2022/11/16 - 2022/11/18 TMS ALGARVE 2022: SUSTAINABILITY CHALLENGES IN TOURISM, HOSPITALITY AND MANAGEMENT Faro
2022/07/08 - 2022/07/08 XIII PostGraduate Conference Faro
2022/01/24 - 2022/01/25 VI International Forum on Management Centro Universitário de Mérida da Universidade de Extremadura
2021/11/18 - 2021/11/19 XXIII SEMINARIO LUSO-ESPAÑOL DE ECONOMÍA EMPRESARIAL Universidade de Salamanca, Espanha
2021/10/01 - 2021/10/02 III ENCONTRO DE REFLEXÃO E PARTILHA PEDAGÓGICA EM CIÊNCIAS SOCIAIS (ER2P) Escola Superior de Turismo e Hotelaria do Estoril
2021/06/30 - 2021/06/30 Places of Peace: Making Europe throughout Peace Treaties, First Annual International Interdisciplinary Conference Universidade de Bolonha e Universidade de Évora
2021/02/19 - 2021/02/20 V International Fórum on Management (IFM) Instituto Politécnico de Setúbal
2020/11/05 - 2020/11/06 XXII Seminário Hispano-Luso de Economia Empresarial, CIBECEM Facultad de Ciencias Empresariales y Turismo de Ourense, Universidad de Vigo
2020/10/02 - 2020/10/03 II Encontro de Reflexão e Partilha Pedagógica em Ciências Sociais ESGHT - UAlg
2020/03/18 - 2020/03/21 The Tourism Intelligence Forum (t-Forum) 2020 Global Conference Vilamoura, Portugal
2019/11/20 - 2019/11/20 I Encontro de Reflexão e Partilha Pedagógica em Ciências Sociais Instituto politécnico de Setúbal
2019/09/04 - 2019/09/09 8th Advances in Tourism Marketing Conference Namur, Bélgica
2019/03/28 - 2019/03/29 III Conferência Internacional Turismo e História, Universidade do algarve e Universidade de Caxias do Su Caxias do Sul, Brasil
2018/11/14 - 2018/11/17 TMS Tourism and Management Studies Conference – Algarve 2018 Olhão, Portugal
2017/09/06 - 2017/09/09 7th ATMC . Advances of Tourism Marketing Conference, Casablanca, Marrocos
2016/10/10 - 2016/10/11 I International Fórum on Management (IFM) Estoril Portugal
2014/11/26 - 2014/11/29 TMS - Tourism and Management Studies International Conference Olhão, Portugal
2014/08/05 - 2014/08/08 17º AMS (Academy of Marketing Science) World Marketing Congress Lima, Peru

Course / Discipline taught

Academic session Degree Subject (Type) Institution / Organization
2017/09/16 - Current Atendimento e Técnicas de Negociação Secretariado Executivo (Curso Técnico Superior Profissional) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2017/09/16 - Current Produção de Conteúdos Empresariais Secretariado Executivo (Curso Técnico Superior Profissional) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2022/02/05 - 2025/05/31 Sistema Turistico Turismo (Licenciatura) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo Portimão, Portugal
2021/09/18 - 2024/12/22 Organização de Eventos e Congressos Marketing Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2017/09/18 - 2023/12/22 Gestão Estrategica de Marketing Turismo (Mestrado integrado) Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal
2015/09/15 - 2017/06/14 Gestão de Marcas Turísticas e Hoteleiras Gestão do Turismo e da Hotelaria (Mestrado) Universidade Europeia Faculdade de Turismo e Hospitalidade, Portugal
2015 - 2017 Fundamentos do Turismo Turismo (Licenciatura) Universidade Europeia Faculdade de Turismo e Hospitalidade, Portugal
2014 - 2015 Introdução ao Turismo Gestão Hoteleira Universidade do Algarve Escola Superior de Gestão Hotelaria e Turismo, Portugal

Interview (tv / radio show)

Program Topic
2020/09/22 - 2020/09/22 Sociedade civil As universidades

Journal scientific committee

Journal title (ISSN) Publisher
2023/02/07 - Current IJMIS –International Journal of Marketing, Innovation and Strategy
2019/01/02 - Current Dos Algarves a Multidisciplinary e-journal (2182-5580) "School of Management, Hospitality and Tourism, University of the Algarve"
2017/10/01 - Current TMS - Tourism and Management Studies ( 2182-8466)
2013 - 2013 Marketing Intelligence and Planning Emerald