Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Andreia Veloso
Nomes de citação
- Veloso, Andreia
- Veloso, A.
- Veloso, Andreia Salé
- Veloso, A. S.
- Veloso, Andreia S.
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 1715-506A-B025
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Inglês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | |
Português (Idioma materno) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2022/11 - 2023/12
Concluído
|
Cognitive-behavioural psychotherapy in childhood and adolescence (Pós-Graduação)
Instituto Português de Psicologia e Outras Ciências, Portugal
|
18 |
2017/09 - 2023/11
Em curso
|
Psychology (Doctor)
Especialização em Cognitive and Affective Neurosciences
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
|
2021/09 - 2022/03
Em curso
|
Advanced Course in Child and Adolescent Psychopatology (Postgraduate Certificate)
Instituto CRIAP, Portugal
|
|
2021/01 - 2021/05
Concluído
|
Advanced Course in Clinical and Health Psychology (Postgraduate Certificate)
Instituto CRIAP, Portugal
|
19 |
2016/11 - 2017/08
Concluído
|
Advanced Course in Educational Neuropsychology (Postgraduate Certificate)
Instituto CRIAP, Portugal
|
19 |
2011/09 - 2016/10/26
Concluído
|
Psicologia (Master)
Especialização em Psicologia da Educação, Desenvolvimento e Aconselhamento
Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
"As funções executivas em crianças e adolescentes com Perturbação de Hiperatividade e Défice de Atenção: Revisão da literatura" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
14 |
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2018/12 - Atual | Investigador (Investigação) | Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2019/02/01 - 2020/02/01 | Professional Internship for admission to the Portuguese Psychologists Association | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal | ||
2015/09 - 2016/03 | Curricular Internship | Hospital Pediátrico de Coimbra, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2020 - 2024 | Executive functions in Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: Characterization and intervention
2020.04987.BD
Bolseiro de Doutoramento
Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2018/10 - 2020/02 | Mindfulness to students’ success: Relating executive functions and writing through a mindfulness app to promote children’s
cognitive, social, and health-related outcomes
Outra
Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal
|
|
2019/03/15 - 2019/09/14 | Symbiotic technology for societal efficiency gains: Deux ex Machina
NORTE-01-0145-FEDER-00026
Bolseiro de Investigação
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
Produções
Publicações
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Poster em conferência |
|
Tese / Dissertação |
|
Atividades
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2020/02 - 2020/07 | JURE 2020 (2020/07/13 - 2020/07/17)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2018 - 2018 | 1st Literacy Summit of European Literacy Network (ca. 300 participantes) (2018/11/01 - 2018/11/03)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2018 - 2018 | Winter School "Intervention Research in Education: From Planning to Publishing" (ca. 60 participantes) (2018/11/05 - 2018/11/07)
Congresso (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2020/07 - 2020/09 | Initial pedagogical training
Outro
|
Formação pedagógica inicial de formadores
Instituto CRIAP, Portugal
|
2019 - 2019 | Course: Neuropsychological assessment with the Coimbra Neuropsychological Assessment Battery – Initial Level
Oficina (workshop)
|
Neuropsychological assessment with the Coimbra Neuropsychological Assessment Battery – Initial Level
Hogrefe Publishing, Alemanha
|
2019 - 2019 | 2nd National Congress on ADHD
Congresso
|
2nd National Congress on ADHD
Sociedade Portuguesa de Défice de Atenção, Portugal
|
2019 - 2019 | 14th Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology
Encontro
|
14th Meeting of the Portuguese Association of Experimental Psychology
Associação Portuguesa de Psicologia Experimental, Portugal
|
2019 - 2019 | 7th World Congress on ADHD
Congresso
|
7th World Congress on ADHD
World Federation of ADHD, Suiça
|
2018 - 2018 | Workshop "Executive functions assessment measures in the 1st and 2nd cycle of schooling: Application and scoring"
Oficina (workshop)
|
Executive functions assessment measures in the 1st and 2nd cycle of schooling: Application and scoring
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
2018 - 2018 | Workshop: Promoting attention in children
Oficina (workshop)
|
Workshop: ¿Promoting attention in children
Reconstruir - Psicologia e desenvolvimento pessoal, Portugal
|
2018 - 2018 | 4th Meeting of the Order of Portuguese Psychologists
Encontro
|
4th Meeting of the Order of Portuguese Psychologists
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
2018 - 2018 | 1st National Congress on ADHD
Congresso
|
1st National Congress on ADHD
Sociedade Portuguesa de Défice de Atenção, Portugal
|
2017 - 2017 | Workshop: Neuropsychology of emotions
Oficina (workshop)
|
Workshop ¿- Neuropsychology of emotions
Reconstruir - Psicologia e desenvolvimento pessoal, Portugal
|
2017 - 2017 | Workshop: The brain goes to school: attention, memory, and emotions
Oficina (workshop)
|
Workshop: The brain goes to school: attention, memory, and emotions
NeuroAtiv, Portugal
|
2016 - 2016 | 6th Symposium of ADHD: From childhood to adulthood
Simpósio
|
6th Symposium of ADHD: From childhood to adulthood
Unidade de Hiperatividade do Hospiral Pediátrico de Coimbra, Portugal
|
2016 - 2016 | 3rd Meeting of the Order of Portuguese Psychologists
Encontro
|
3rd Meeting of the Order of Portuguese Psychologists
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2021/11 - Atual | Risk of bias: A "how to" guide on the RoB 2.0 tool, (2h). | Dissertation in Clinical and Health Psychology (2nd year class - Master in Clinical and Health Psychology) | Universidade Lusófona do Porto, Portugal |
2021/06 - Atual | Neuropsychological intervention in Attention Deficit/Hyperactivity Disorder: Case studies, (2h). | (Master) | Universidade Lusófona do Porto, Portugal |
2021/05 - Atual | Workshop: A stepwise approach to systematic reviews | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal | |
2021/04 - Atual | Attention Deficit Hyperactivity Disorder: Assessment and Intervention | (Master) | Universidade Lusófona do Porto, Portugal |
2021/02 - Atual | Risk of bias assessment in systematic reviews, (2h). | Dissertation in Clinical and Health Psychology (2nd year class - Master in Clinical and Health Psychology) (Master) | Universidade Lusófona do Porto, Portugal |
2020/12 - Atual | ADHD and neuropsychological intervention | Universidade Lusófona do Porto, Portugal | |
2020/12 - Atual | Neuropsychological Assessment Class (4th year Integrated Program in Psychology) – Paediatric Neuropsychology: Coimbra Neuropsychological Assessment Battery | Integrated Program in Psychology (Master) | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2020/11 - Atual | Webinar “Think before you do: Behavioural strategies for families and teachers of children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder” | ||
2019/11/22 - 2019/11/22 | Neuropsychological Assessment Class (4th year Integrated Program in Psychology) - A comprehensive neuropsychological assessment battery for children, (4h). | Integrated Program in Psychology (Master) | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2019/11/16 - 2019/11/16 | Child Neuropsychology: From assessment to intervention - An executive function intervention program for children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder (developed within the PhD scope). Neuropsychological Assessment Reports: A "how to". Presentation of two comprehensive neuropsychological assessment batteries for children (BANC and NEPSY-II), (11h). Scientific coordination: Prof. Selene Vicente. Lectured by: Dr. Marisa Filipe. | Child Neuropsychology: From assessment to intervention (Outros) | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2019/10/25 - 2019/10/25 | Workshop upon invitation: Promoting executive functions in children with Attention Deficit/Hyperactivity Disorder, (3h). | VIII Scientific Journeys of Psychology | Universidade de Aveiro, Portugal |
2019/10/04 - 2019/10/04 | Neuropsychological Assessment Class (4th year Integrated Program in Psychology) ¿- Presentation of the Child Neuropsychology Consulting Services at University of Porto, (2h). | Integrated Program in Psychology (Mestrado integrado) | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Membro de associação
Nome da associação | Tipo de participação | |
---|---|---|
2019 - Atual | Order of Portuguese Psychologists | Effective member |
Revisão ad hoc de artigos em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2021 - 2022 | BMJ Open | |
2021 - 2021 | BMC Psychiatry | |
2020 - 2020 | Scientific Reports | |
2019/06 - 2019/07 | Journal of Writing Research (2294-3307) | ARLE (International Associaton for Research in L1 Education) |