Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Francisco Miguel Valada
Nomes de citação
- Valada, F. M.
Identificadores de autor
- Ciência ID
- F712-FEE8-D676
- ORCID iD
- 0000-0002-3505-6149
Formação
Grau | Classificação | |
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2022/09/30 - 2026/10/12
Em curso
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Doutoramento em Linguística (Doutoramento)
Vrije Universiteit Brussel, Bélgica
Universidade Nova de Lisboa, Portugal |
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2015/10/01 - 2017/07/15
Concluído
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Linguistics and Literary Studies (Mestrado)
Especialização em Linguistics
Vrije Universiteit Brussel, Bélgica
"Portuguese words that begin with the written form “es+consonant”: do they have a prothetic vowel?" (TESE/DISSERTAÇÃO)
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17 |
2001/10/01 - 2002/06/15
Concluído
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Interpretação de Conferências (Especialização pós-licenciatura)
Universidade do Minho, Portugal
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1997/10/01 - 2001/06/15
Concluído
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Tradução (Licenciatura)
Especialização em Ramo Intérpretes
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Tecnologia e Gestão, Portugal
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15 |
Produções
Publicações
Artigo em revista |
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Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
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2023/12/18 | Public defense: Final Research Project, discussants: Joan Carles Mora (Universitat de Barcelona), Susana Correia (Universidade NOVA de Lisboa), and Ana Madeira (Universidade NOVA de Lisboa). | Apresentação e avaliação do Projecto Final de Curso
Universidade NOVA de Lisboa (Lisboa, Portugal)
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2023/12/15 | The perception of Southern Standard Dutch monophthongs by L1 speakers of European Portuguese: categorization, rated dissimilarity, and discrimination tasks (poster presentation). | Lisbon Winter Retreat
Universidade Nova de Lisboa/Lancaster University (Lisboa, Portugal)
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2023/08/31 | The effects and the effectiveness of different types of instruction on the acquisition of L2 phonology: a meta-analysis. | The 32nd conference of the European Second Language Association, EuroSLA 32 (Parallel Sessions 1)
University of Birmingham (Birmingham, Reino Unido)
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2023/08/29 | The effects and the effectiveness of different types of instruction on the acquisition of Dutch vowels by L1 speakers of Portuguese. | The 32nd conference of the European Second Language Association, EuroSLA 32 (doctoral workshop)
University of Birmingham (Birmingham, Reino Unido)
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2023/07/14 | A meta-analysis on¿the impact of implicit and explicit instruction on phonological acquisition in a second language. | L2 Portuguese @ Lancaster (L2P@L 2023) -- International conference on L2 Portuguese
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
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