Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Ana Isabel Costa Correia
Nomes de citação
- Correia, Ana Isabel
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 7D17-B4E0-2849
- ORCID iD
- 0000-0002-2493-0195
- Google Scholar ID
- muVvsu4AAAAJ&hl=en
- Scopus Author Id
- 57205204205
Endereços de correio eletrónico
- anaisacc@gmail.com (Pessoal)
Websites
- http://scholar.google.com/citations?user=muVvsu4AAAAJ&hl=en (Académico)
- https://ciencia.iscte-iul.pt/authors/author-public-page-2160/cv (Profissional)
Domínios de atuação
- Ciências Sociais - Psicologia
- Ciências Médicas e da Saúde - Medicina Básica - Neurociências
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Português (Idioma materno) | |||||
Inglês | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2024/03 - 2024/10
Concluído
|
Advanced Professional Program in Clinical and Health Psychology (Diploma de especialização)
Especialização em (173 hours)
Instituto CRIAP, Portugal
|
19/20 |
2019/09/01 - 2024/07/26
Concluído
|
Doctoral Degree in Psychology (Doutoramento)
Especialização em Psychology
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal
"Correlates of music training: Plasticity or predispositions?" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
Approved with distinction |
2021/06/14 - 2021/06/17
Concluído
|
Aarhus Summer School in Music Neuroscience (Outros)
Aarhus Universitet, Dinamarca
|
Approved |
2019/11/04 - 2019/12/16
Concluído
|
Short course on functional magnetic resonance imaging (Outros)
Universidade de Lisboa Faculdade de Ciências, Portugal
|
|
2011/09 - 2016/11
Concluído
|
Integrated Master Psychology (Mestrado integrado)
Especialização em Clinical and Health Psychology
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
"Brain structure correlates of emotional speech prosody recognition in children" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
18/20 |
2014/09 - 2014/11
Concluído
|
Child Neuropsychology: Assessment and Intervention (45 hours) (Outros)
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
20/20 |
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2024/09 - Atual | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal | ||
2024/04/01 - 2024/08/31 | Gestão de Ciência e Tecnologia | Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal | ||
2018/11/01 - 2019/08/31 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal |
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal | ||
2017/05/01 - 2018/10/31 | Assistente de Investigação (carreira) (Investigação) | Universidade do Porto Centro de Psicologia, Portugal |
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2019/09/01 - 2024/07/26 | PhD Student | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal | ||
2015/09 - 2016/06 | Internship in Clinical and Health Psychology | Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Centro Hospitalar de Vila Nova de Gaia Espinho EPE, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2019/09/01 - 2024/07/26 | Understanding the association between musical expertise and the ability to recognize vocal emotions
SFRH/BD/148360/2019
COVID/BD/153038/2023
Bolseiro de Doutoramento
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
Produções
Publicações
Artigo em revista |
|
Recurso online |
|
Outros
Outra produção |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2023/05 | Musical Expertise and Foreign-Language Ability: Is there a link? | XVII PhD Meeting in Psychology - Building Bridges: Psychology in an interconnected, unequal and changing world
Iscte - University Institute of Lisbon (Lisbon, Portugal)
|
2022/06/13 | Diferenças Individuais na Competência Musical: o Papel da Experiência Musical e da Personalidade | Conversas Neuromusicais
Grupo Neurociência e Música, Universidade Federal do ABC
|
2022 | Professional Musicians Have Distinct Personalities But Average Cognitive Ability | XVII PhD Meeting in Psychology - Into the unknown: Psychology in the making
Iscte-IUL (Lisbon, Portugal)
|
2021/06 | Improved decoding of vocal emotions in individuals with naturally higher music skills | The Neurosciences and Music VII - Connecting with music across the lifespan
Center for Music in the Brain, Aarhus University (Dinamarca)
|
2021 | Can musical ability be tested online? | XVI PhD Meeting in Psychology - A Whole New World: Implications for Psychology
Iscte-IUL (Lisbon, Portugal)
|
2021 | Individual differences in musical ability among adults with no music training | 16th International Conference on Music Perception and Cognition - 11th Triennial Conference of ESCOM
ESCOM and ICMPC
|
2021 | Individual differences in musical expertise: what does online testing tell us? | International Conference of CIPEM 2021
CIPEM (Porto, Portugal)
|
2019/05/16 | Resting-state functional connectivity predicts children's ability to recognize vocal emotions | XV PhD Meeting in Psychology
ISCTE - Lisbon University Institute (Lisbon, Portugal)
|
2018/06 | Resting-state functional connectivity predicts vocal emotion recognition in children | Organization for Human Brain Mapping Annual Meeting
Organization for Human Brain Mapping (Singapura)
|
2018/04/18 | Introducing JASP as a free and intuitive software to perform frequentist and Bayesian statistical analyses | No Laboratório à Conversa com...
Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (Porto, Portugal)
|
2018/04 | Evaluating musicality in the general population: Portuguese version of the Goldsmiths Musical Sophistication Index (Gold-MSI) | 13rd Meeting of the Portuguese Association for Experimental Psychology
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2018/02 | Resting-state connectivity between inferior frontal and premotor cortices predicts auditory emotion recognition in children | Encontro de Investigação Jovem (IJUP 18)
Faculdade de Medicina, Universidade do Porto (Porto, Portugal)
|
2017/05 | Resting-state functional connectivity indexes individual differences in emotional prosody recognition in children | 12nd Meeting of the Portuguese Association for Experimental Psychology
Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade do Porto (Porto, Portugal)
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2018/09 - 2018/11 | 1st Literacy Summit (European Literacy Network) (2018/11 - 2018/11)
Congresso (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
2016/06/01 - 2016/07/01 | 23rd Annual Meeting of the Society for the Scientific Study of Reading (SSSR) (2016/06/01)
Outro (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024/12 - 2024/12 | Conference “On the evolution of time and rhythm in action, perception, and cognition”, Sonja Kotz, Maastricht University (FRED
TALKS: Conferences in Psychological Science)
Conferência
|
On the evolution of time and rhythm in action, perception, and cognition
Universidade de Lisboa Faculdade de Psicologia, Portugal
|
2023/04/28 - 2023/05/19 | Symposium for Cognitive Auditory Neuroscience (SCAN)
Simpósio
|
Symposium for Cognitive Auditory Neuroscience (SCAN) |
2022/09/09 - 2022/11/04 | Symposium for Cognitive Auditory Neuroscience (SCAN)
Simpósio
|
Symposium for Cognitive Auditory Neuroscience (SCAN)
Carnegie Mellon University, Estados Unidos
|
2022/01/19 - 2022/01/20 | Social Bridges "Do-re-mi DNA: the biological bases of music"
Conferência
|
Social Bridges "Do-re-mi DNA: the biological bases of music"
Universitat der Bundeswehr München, Alemanha
|
2021/09/16 - 2021/09/18 | International Conference of CIPEM/INET-md 2021 – Perspectives in Psychology of Music and Music Education
Conferência
|
International Conference of CIPEM/INET-md 2021 – Perspectives in Psychology of Music and Music Education
Instituto Politécnico do Porto Escola Superior de Educação, Portugal
|
2021/07/28 - 2021/07/31 | ICMPC16-ESCOM11 Conference – Connectivity and diversity in music cognition
Conferência
|
ICMPC16-ESCOM11 Conference – Connectivity and diversity in music cognition |
2021/06/18 - 2021/06/21 | The Neurosciences and Music – VII Congress: “Connecting with music across the lifespan”
Congresso
|
The Neurosciences and Music – VII Congress |
2021/05/28 - 2021/05/29 | Music and Wellbeing Conference
Conferência
|
Music and Wellbeing Conference
University of Saskatchewan, Canadá
|
2021/03/25 - 2021/03/26 | Workshop: Workflows for planning and executing replication research
Oficina (workshop)
|
Workflows for planning and executing replication research
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal
|
2020/11/05 - 2020/11/05 | Sensory biases in nonverbal communication
Conferência
|
Sensory biases in nonverbal communication
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal
|
2020/07/28 - 2020/07/29 | Introduction to E-Prime 3
Oficina (workshop)
|
Introduction to E-Prime 3
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2020/06/11 - 2020/06/12 | Reading Emotions: Emotional and Cognitive Flexibility
Simpósio
|
Reading Emotions: Emotional and Cognitive Flexibility
University of Reading School of Psychology and Clinical Language Sciences, Reino Unido
|
2019/12/12 - 2019/12/13 | Mixed-Models Analysis: From Theory to Practice
Seminário
|
Mixed-Models Analysis: From Theory to Practice
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal
|
2019/11/19 - 2019/11/19 | Introduction to Eye-tracking
Oficina (workshop)
|
Introduction to Eye-tracking
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2019/02 - 2019/02 | Workshop "Systematic Reviews"
Oficina (workshop)
|
Systematic Reviews
Instituto Superior de Psicologia Aplicada Centro de Investigacao, Portugal
|
2019/02 - 2019/02 | Workshop on Statistics
Oficina (workshop)
|
Workshop on Statistics
Universidade de Lisboa Faculdade de Medicina, Portugal
|
2018/06 - 2018/06 | Seminar "Neuroimaging of emotion: Sexuality, language and feelings"
Seminário
|
Neuroimaging of emotion: Sexuality, language and feelings
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
2018/04 - 2018/04 | 13rd Meeting of the Portuguese Association for Experimental Psychology
Encontro
|
13rd Meeting of the Portuguese Association for Experimental Psychology
Universidade do Minho, Portugal
|
2018/04 - 2018/04 | 12nd Symposium of BIAL Foundation, "Aquém e Além do Cérebro"
Simpósio
|
"Aquém e Além do Cérebro", 12nd Symposium of BIAL Foundation
Fundação Bial, Portugal
|
2018/02 - 2018/02 | Encontro de Investigação Jovem da Universidade do Porto (IJUP 2018)
Encontro
|
Encontro de Investigação Jovem da Universidade do Porto
Universidade do Porto Faculdade de Medicina, Portugal
|
2017/05 - 2017/05 | 12nd Meeting of the Portuguese Association for Experimental Psychology
Encontro
|
12nd Meeting of the Portuguese Association for Experimental Psychology
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
2017/02 - 2017/02 | Seminar "The Predictive Mind and Emotion: Predictive Coding Approaches in Affective Neuroscience"
Seminário
|
The Predictive Mind and Emotion: Predictive Coding Approaches in Affective Neuroscience
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
2016/03 - 2016/04 | 11st Symposium of BIAL Foundation, "Aquém e Além do Cérebro"
Simpósio
|
"Aquém e Além do Cérebro", 11st Symposium of BIAL Foundation
Fundação Bial, Portugal
|
2015/10 - 2015/10 | 8as Jornadas de Saúde Mental do Centro Hospitalar Vila Nova de Gaia/Espinho
Congresso
|
Entre as Redes Neuronais e as Redes Sociais
Centro Hospitalar de Vila Nova de Gaia Espinho EPE, Portugal
|
2014/10 - 2014/10 | Conference "Neuropsicologia da Música" (Neuropsychology of Music; XXII Semana de Psicologia e de Ciências da Educação)
Conferência
|
Neuropsicologia da Música (Neuropsychology of Music)
Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
|
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2021/10 - 2023/10 | Post-graduation in Neurosciences of Music [Classes: Brain specialization for music; Functional organization and plasticity of the auditory cortex; Harmony processing (consonance and dissonance)] | Post-graduation in Neurosciences of Music (Pós-Graduação) | Universidade Católica Portuguesa, Portugal |
2020/03 - 2023/04 | Course Psychophysiology and Genetics (Classes: Electrodermal Activity; Electromyography) | Master Degree in Emotion Sciences (Mestrado) | ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal |
Membro de associação
Nome da associação | Tipo de participação | |
---|---|---|
2022/01/02 - Atual | Ordem dos Psicólogos Portugueses | Membro Efectivo |
2018/04 - Atual | Associação Portuguesa de Psicologia Experimental | Membro Efectivo |
Membro de comissão
Descrição da atividade Tipo de participação |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2022/11 - 2023/10 | Member of the Coordination Team of the Behavior, Emotion and Cognition Research Group (BEC) – PhD students’ representative
Coordenador
|
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa Centro de Investigação e Intervenção Social, Portugal |
Tutoria
Tópico | Nome do aluno | |
---|---|---|
2021/01 - 2021/05 | Tutoring a group of students in the development of a research project | Master Program in Emotion Sciences (ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa) |
Distinções
Prémio
2024 | Iscte R&D Awards 2024
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2023 | Iscte R&D Awards 2023
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2022 | Iscte R&D Awards 2022
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2021 | Iscte R&D Awards 2021
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2020 | Iscte R&D Awards 2020
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
|
2019 | Best poster at the XV PhD Meeting in Psychology: "Resting-state functional connectivity predicts children's ability to recognize vocal emotions" |