???global.info.a_carregar???
Angela holds a degree in International Relations and during her Master’s in Marketing Management, she had the opportunity to explore her research interests, particularly focusing on food packaging. With 14 years of diverse professional experience, she has built a strong foundation in the healthcare and pharmaceutical sectors. Angela spent 5 years as a Pfizer representative, gaining deep industry knowledge and honing her communication skills with healthcare professionals. She then worked for 4 years as a Logistics Manager, enhancing her organizational and management skills in dynamic environments. Until 2021, Angela served as a Pharmacy Consultant for 5 years, providing strategic solutions to improve efficiency and performance, collaborating closely with pharmacists, accountants, and pharmacy teams. In addition to her professional experience, Angela has been deeply involved in academia. She was accepted into a Marketing Strategy doctoral program at the University of Minho, where she focuses on social and public marketing. Over the last 3 years, she has been admitted to present her research at 4 international conferences, further establishing her academic presence and in early 2023, she published a book chapter in a social marketing and nonprofit book, showcasing the beginnings of her investigation. Last year, she was given the opportunity to teach as a professor at UTAD, and by the end of the year, she was awarded a scholarship by the FCT (Foundation for Science and Technology) to support her research. Now in the final year of her PhD, Angela is eager to transition fully into academia, where she can share her extensive knowledge and experience. As Angela approaches the final year of her PhD, she aspires to remain in academia as a professor. She is eager to continue her research, focusing on topics such as social and public marketing, consumer behaviour, advertising, and communication. Angela is enthusiastic about the opportunity to contribute to these fields while sharing her knowledge and experience with students and colleagues alike.
Identificação

Identificação pessoal

Nome completo
Ângela Sofia Campos Lima de Sousa

Nomes de citação

  • Lima S., Ângela

Identificadores de autor

Ciência ID
0216-5DEF-FBCD
ORCID iD
0000-0001-9588-1784

Telefones

Telemóvel
  • 913821310 (Pessoal)

Moradas

  • rua da seara, 195, 4770-012, abade de vermoim, vila nova de famalicão, Portugal (Pessoal)

Idiomas

Idioma Conversação Leitura Escrita Compreensão Peer-review
Inglês Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1) Utilizador proficiente (C1)
Espanhol; Castelhano Utilizador independente (B1) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B2) Utilizador independente (B1)
Formação
Grau Classificação
2021/10/15 - 2024/10/01
Em curso
Marketing e Estratégia (Doutoramento)
Universidade do Minho, Portugal
2015/09/18
Concluído
Gestão de Marketing (Mestrado)
Especialização em Sem especialização
Instituto Português de Administração de Marketing, Portugal
"Marketing alimentar: a influência da embalagem nas escolhas alimentares do consumidor infantil" (TESE/DISSERTAÇÃO)
18
2003/09 - 2007/07/04
Concluído
Relações Internacionais (Licenciatura)
Universidade do Minho, Portugal
12
Percurso profissional

Ciência

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2023/09/01 - Atual Investigador (Investigação) Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal
Universidade do Minho Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais Polo da Universidade do Minho, Portugal
(...)
2023/03/03 - Atual Investigador (Investigação) Universidade do Minho, Portugal
Universidade do Minho Centro Interdisciplinar de Ciências Sociais Polo da Universidade do Minho, Portugal

Docência no Ensino Superior

Categoria Profissional
Instituição de acolhimento
Empregador
2023/02/20 - Atual Professor Auxiliar Convidado (Docente Universitário) Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Portugal
Produções

Publicações

Artigo em conferência
  1. Sousa, Ângela; Casais, Beatriz; Soares, Ana Maria dos Santos Costa. "Package Healthvertising: a pandora box". Trabalho apresentado em 22nd International Congress on Public and Nonprofit Marketing, Veszprém, 2023.
    Aceite para publicação
  2. Lima S., Ângela; Casais, Beatriz. "From nudging to greenwashing in FOP food packaging - A Research proposal to measure social marketing effectiveness". Trabalho apresentado em IAPNM 2022 - International Congress on Public and NonProfit Marketing, 2022.
    Submetido
Capítulo de livro
  1. Lima S., Ângela; Casais, Beatriz; Soares, Ana Maria dos Santos Costa. "Healthvertising on food packaging and its impact on consumers: a systematic literature review". In Uniting Marketing Efforts for the Common Good: a challenge for four sectors. Portugal: Springer, 2023.
    Aceite para publicação
Resumo em conferência
  1. Sousa, Ângela; Casais, Beatriz; Soares, Ana Maria dos Santos Costa. "Healthvertising in Non-Food Packaging: Trustworthy Claims and Consumer Willingness to Pay – a scoping review". Trabalho apresentado em XXXIII Jornadas Hispano lusas de Gestion Cientifica, Ceuta, 2024.
Atividades

Apresentação oral de trabalho

Título da apresentação Nome do evento
Anfitrião (Local do evento)
2016/06/01 The daily journey in the pharmaceutical industry Ipam - Career Day
IPAM (Porto, Portugal)