Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Gabriela Gomes Costa
Nomes de citação
- Costa, Gabriela
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 5C14-889C-0B14
- ORCID iD
- 0009-0001-4120-0370
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2021/09/13 - 2025/09/13
Em curso
|
Direito (Doutoramento)
Universidade do Porto Faculdade de Direito, Portugal
|
|
2010/08/01 - 2013/06/24
Concluído
|
Legal and social sciences (Master)
Universidade Federal Fluminense, Brasil
"Conflict Mediation, New Perspectives: Theoretical Analysis and Case Study on the Insertion of Mediation in the Context of
Public Policies in General and Public Security." (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
|
2005/02/01 - 2009/07/10
Concluído
|
Direito (Bachelor)
Universidade Federal do Ceará, Brasil
"Restorative Justice in Brazil: A Possibility" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
Percurso profissional
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2015/04/10 - 2017/04/10 | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | Universidade Federal do Ceará, Brasil |
Faculdade de Direito da Universidade Federal do Ceará, Brasil | ||
2014/02/01 - 2016/02/01 | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | DeVry Brasil, Brasil |
2013/08/01 - 2015/01/02 | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | Faculdade Integrada da Grande Fortaleza, Brasil |
2012/06/01 - 2014/03/31 | Professor Auxiliar (Docente Universitário) | Universidade Regional do Cariri, Brasil |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2017/02/01 - 2023/02/28 | Legal advisor | Tribunal de Justiça do Estado do Ceará - TJCE, Brasil |
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista (magazine) |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2024/03/03 | Rehabilitación y nuevas tecnologías: una reflexión sobre la realidad virtual en las cárceles catalanas | Seminario del Grupo de Investigación en Criminología y Sistema Penal de la Universidad Pompeu Fabra
Universidad Pompeu Fabra (Barcelona, Espanha)
|
2023/06/27 | Smart technologies and the prison system: a brief reflection on smart prisons | 4th edition of the Summer School for Young Researchers
Faculty of Law of the University of Valencia (Valencia, Espanha)
|
2022/05/05 | Sistema prisional e reinserção social no Estado de Direito democrático: exigências, garantias, eficácia e praticabilidade. | II Encontro de Jovens Investigadores em Humanidades e Ciências Sociais. Debates Contemporâneos
Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra (Coimbra, Portugal)
|
2021/06/24 | PANDEMIA DO NOVO CORONAVÍRUS (COVID-19), SISTEMA CARCERÁRIO E HABEAS CORPUS COLETIVO: UMA ANÁLISE À LUZ DAS DECISÕES DO SUPERIOR TRIBUNAL DE JUSTIÇA | III ENCONTRO VIRTUAL do CONPEDI
CONPEDI (Brasil)
|
Expedição científica
Descrição da atividade | Instituição / Organização | |
---|---|---|
2024/01/09 - 2024/04/12 | Erasmus+ Internship: In this doctoral research internship, my primary goal is to develop advanced research skills while delving into the application of new technologies for the social reintegration of incarcerated individuals. My objectives include gaining a comprehensive understanding of the regulatory framework in Spain related to this subject and exploring the Spanish experience with virtual reality programs for rehabilitating domestic violence offenders. Throughout this process, I aim to systematically compile relevant literature, data, and... | Universitat Pompeu Fabra, Espanha |
2023/10/02 - 2023/10/05 | Erasmus+ Blended Intensive Programme (BIP) - Urban Transformation and Public Safety: Crime prevention through environmental design (CPTED) The BIP offers students the opportunity to learn different analysis tools related to urban planning and public safety and apply them on a real-life case. They participate in a physical intensive week so that they will build on their experiences working in an interdisciplinary and multicultural team. At the end of the project, students pitch their findings to their commissioner and participating teachers. | Høgskulen på Vestlandet, Noruega |