???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
MARIA DA GLÓRIA SALAZAR D'EÇA COSTA FRANCO

Citation names

  • Franco, Maria
  • Glória, Franco

Author identifiers

Ciência ID
0410-D39E-6784
ORCID iD
0000-0001-8634-9120

Email addresses

  • gloria@uma.pt (Professional)

Knowledge fields

  • Social Sciences - Psychology

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
English Intermediate (B1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Intermediate (B1)
French Beginner (A1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Beginner (A1)
Spanish; Castilian Beginner (A1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Beginner (A1)
Education
Degree Classification
2003
Concluded
Doutoramento (Doutoramento)
Universidade da Madeira, Portugal
Unanimidade, Louvor e Distinção
1995
Concluded
Mestrado em Psicologia Clínica do Desenvolvimento (Mestrado)
Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
"Squiggle e o imaginário infantil" (THESIS/DISSERTATION)
Muito Bom
1989
Concluded
Curso de Psicologia (Licenciatura)
Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
Bom com Distinção (16 valores)
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2023/11/10 - Current Researcher (Research) Universidade do Algarve- Centro Universitário de Investigação em Psicologia, Portugal

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2021/11/01 - Current Associate Professor (University Teacher) Universidade da Madeira, Portugal
1994/01/24 - 2021/10/31 Assistant Professor (University Teacher) Universidade da Madeira Faculdade de Artes e Humanidades, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2016 - Current Lend a Hand – Social Inclusion Programming for Migrant and Refugee Children at Primary Schools
Researcher
Universidade de Coimbra Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Portugal
European Education and Culture Executive Agency
Concluded
2017/09/01 - 2020/11/30 Cognition & Inclusion
Universidade de Évora Centro de Investigação em Educação e Psicologia, Portugal
Concluded
2010/06/14 - 2013/12/13 RED – Rendimento Escolar e Desenvolvimento: um estudo longitudinal sobre os efeitos das transições em alunos Portugueses
PTDC/CPE-CED/104884/2008
Researcher
Universidade de Évora Centro de Investigação em Educação e Psicologia, Portugal
Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Contract

Designation Funders
2022/02/28 - Current COMPUSEL- Computational Thinking in Enhancing Primary Students’ Social-Emotional Learning Skills
Researcher
Ongoing
2022/02/28 - Current TETRA- TRAINING OF EDUCATORS FOR TRANSFER OF TRANSVERSAL SKILLS - improving competences for real Social Inclusion of people with cognitive disabilities
Researcher
Universidade de Évora, Portugal
Ongoing
2020/09/01 - 2023/08/30 ASUMIE -Additional support and Mediated learning in Inclusive education
Researcher
Universidade de Évora, Portugal
Concluded
2019/09/01 - 2022/08/31 REFLECT - Raising awareness and stimulating Executive Functioning and social emotional Learning by integrating Evidence based strategies in the Classroom to empower pupils, Teachers and parents
Researcher
Universidade de Évora Centro de Investigação em Educação e Psicologia, Portugal
Concluded

Other

Designation Funders
2014/04/20 - 2017 Estudo de Avaliação do Risco de Aluviões na Ilha da Madeira - Fase 2 [Madeira Island Alluvium Risk Assessment Study - Phase 2]
Researcher
Associação do Instituto Superior Técnico para a Investigação e Desenvolvimento, Portugal

Universidade da Madeira, Portugal
Concluded
Outputs

Publications

Book
  1. Candeias, Adelinda; Portelada, António; Guerra, Cristina; Pires, Heldemerina; Franco, Glória; Grácio, Luísa; Carapeto, Maria João; Fragoso, Susana; Calisto, Inês. O que faz o meu dia? / What make my day? Bem-estar, competências socioemocionais e funcionamento executivo em crianças e jovens. Universidade de Évora (Departamento de Ciências Médicas e da Saúde – Escola de Saúde e Desenvolvimento Humano). 2023.
  2. Galindo, Edgar; Reschke, Konrad; Franco, Maria; Pires, Heldemerina; Candeias, Adelinda; Beja, Maria João; Rodrigues, Nuno; Witruk, Evelin. Psychology in education and health IV: Proceedings of the IV Leipzig-Evora Scientific Meeting in Psychology | 1st International Scientific Meeting in Psychology. Funchal, Portugal: Universidade da Madeira. 2019.
    Published • Editor
  3. pinheiro, cristina; Beja, Maria João Pereira; Emonts, Anne; Franco, Maria. Mulheres: Feminino, plural [Women: Feminine, plural]. Funchal, Portugal: Nova Delphi. 2013.
    Published • Editor
  4. Franco, Maria da Glória Salazar D' Eça Costa. A gestão das emoções na sala de aula [Emotion management in the classroom]. Lisboa, Portugal: Fundação Calouste Gulbenkian/ FCT. 2007.
    Published
Book chapter
  1. Franco, Maria; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Beja, Maria João Pereira. "Teachers’ perceived emotional intelligence profiles and vulnerability to stress". In Propuestas didácticas para la nueva sociedad del conocimiento[Didactic proposals for the new knowledge society], 769-780. Madrid, Spain: Dykinson, 2023.
    Published
  2. Beja, Maria João Pereira; Franco, Maria; Sousa, Fábia; Rodrigues, Domingos. "Social vulnerabiliy and risk perception: a study from Madeira Island". In Psychology in education and health IV: Proceedings of the IV Leipzig-Evora Scientific Meeting in Psychology | 1st International Scientific Meeting in Psychology, 117-127. Funchal, Portugal: Universidade da Madeira, 2019.
    Published
  3. Franco, Maria; Caldeira, Emília; Pires, Heldemerina. "Psychological practices, job and life satisfaction, stress and burnout in school psychologists". In Psychology in education and health IV: Proceedings of the IV Leipzig-Evora Scientific Meeting in Psychology | 1st International Scientific Meeting in Psychology, 40-53. Funchal, Portugal: Universidade da Madeira, 2019.
    Published
  4. Beja, Maria João Pereira; Franco, Maria; Sousa, Fábia; Portugal. Alda. "Epistemological development in higher education: a portuguese". In Psychology in Education and Health, 59-66. Évora, Portugal: FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P.,, 2018.
    Published
  5. Franco, Maria; Beja, Maria João Pereira; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Roazzi,António; Candeias, Adelinda; Portugal, Alda. "Crosssectional study of emotion understanding in Portuguese children". In Psychology in Education and Health, 51-57. Évora, Portugal: FCT – Fundação para a Ciência e a Tecnologia, I.P.,, 2018.
    Published
  6. Franco, Maria Glória; Beja, Maria João; Soares, Maria Luísa; Antunes, Ana Pereira. "Olhares da psicologia sobre os estudantes do ensino superior: o caso da Universidade da Madeira". Universidade da Madeira, 2015.
  7. Franco, Maria. "A representação dos alunos do 1º ciclo do ensino básico das características afetivas dos seus professores: um estudo na RAM [Primary school pupils' representation of their teachers' affective characteristics: a study in the Autonomous Region of Madeira, Portugal].". In O futuro da escola pública [The future of public schools], 287-295. Funchal, Portugal: Universidade da Madeira, Centro de Investigação em Educação, 2013.
    Published
  8. Nóbrega, Elsa; Franco, Maria. "Os conflitos entre docentes nas escolas de 1º ciclo. Que realidade?[ Conflicts between teachers in primary schools. What reality?]". In A escola em tempo de crise: Oportunidades e constragimentos.[ Schools in times of crisis: Opportunities and constraints], 199-210. Funchal, Portugal: Universidade da Madeira, Centro de Investigação em Educação, 2012.
    Published
  9. Sousa, Ricardo; Franco, Maria. "Inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress em context escolar [Teachers' emotional intelligence and vulnerability to stress in the school context ]". In A escola em tempo de crise: Oportunidades e constragimentos.[Schools in times of crisis: Opportunities and constraints]., 172-187. Funchal, Portugal: Universidade da Madeira, Centro de Investigação em Educação, 2012.
    Published
  10. Candeias, Adelinda; Franco, Maria. "Contributes of abstract intelligence, emotional intelligence , social intelligence and social competences for academic performance". In Investigación en convivencia escolar: Variables relacionadas [Research on school coexistence: Related variables], 489-492. Granada, Spain: Editorial GEU, 2010.
    Published
  11. Pereira, Sofia; Franco, Maria. "PHDA: Uma visão dos professores do 1º Ciclo do Ensino [ADHD: A vision of primary school teachers Básico]". In Investigación en convivencia escolar: Variables relacionadas[Research on school coexistence: Related variables], 343-351. Granada, Spain: Editorial GEU, 2010.
    Published
  12. Franco, Maria. "Inteligência emocional: Modelos, Instrumentos de avaliação e Limites [Emotional Intelligence: Models, Assessment Tools and Limits]". In Inteligência Humana[Human Intelligence], 72-96. Coimbra, Portugal: Quarteto, 2008.
    Published
  13. Franco, Maria. "Inteligência emocional: O que se sabe hoje [Emotional intelligence: What we know today].". In Inteligência Múltiplos Enfoques [Intelligence - multiple approaches].. São Paulo, Brazil: Casa do Psicólogo, 2008.
    Published
  14. Franco, Maria Glória. "A representação dos alunos do 1º ciclo do ensino básico das características afetivas dos seus professores: um estudo na RAM, Portugal". Universidade da Madeira, Centro de Investigação em Educação, 2003.
Conference abstract
  1. Franco, Maria; Beja, Maria João Pereira; Silva, Emanuel. "Bullying nos alunos do 1º Ciclo do Ensino Básico e a compreensão emocional [Bullying among primary school pupils and emotional understanding][". Paper presented in XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía [XVII Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2023.
    Published
  2. Beja, Maria João Pereira; Franco, Maria; Freitas, Fátima. "Burnout parental em pais/cuidadores de adultos com necessidades [Parental burnout in parents/caregivers of adults with needs]". Paper presented in XVII Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía [XVII Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2023.
    Published
  3. Franco, Maria; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Beja, Maria João Pereira. "Teachers’ perceived emotional intelligence profiles and vulnerability to stress". Paper presented in XVI International Congress on Education and Innovation, Yucatán, 2023.
    Published
  4. Miranda, Lúcia ; Franco, Maria; Casiraghi, Bruna; Diaz, Yanina. "Potencialidades e limites da metodologia gamificação na intervenção com alunos do ensino fundamental [Potential and limits of the gamification methodology in intervention with primary school students]". Paper presented in 4 º Congresso Internacional de Psicologia, Educação e Cultura Desafios sociais e educação: Culturas e Práticas [4th International Congress on Psychology, Education and Culture Social Challenges and Education: Cultures and Practices], Porto, 2022.
    Published
  5. Franco, Maria; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Beja, Maria João Pereira. "Implicações das práticas/atividades do psicólogo escolar na satisfação com o trabalho, stress e burnout [Implications of school psychologists' practices/activities on job satisfaction, stress and burnout]". Paper presented in I Congresso Internacional de Investigação e Intervenção em Psicologia Escolar e da Educação [1st International Congress on Research and Intervention in School and Educational Psychology],, Braga, 2022.
    Published
  6. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco; Almeida, João; Portugal, Alda Patrícia. "Exaustão Familiar e Resiliência Familiar em Tempos de Covid-19 [Family Exhaustion and Family Resilience in Times of Covid-19. Paper presentation]". Paper presented in 14 º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde: Psicologia e Saúde em Tempos de Crise [14th National Congress of Health Psychology: Psychology and Health in Times of Crisis], Funchal, 2022.
    Published
  7. Beja, Maria João Pereira; Spínola, Carolina; Glória, Franco; Portugal, Alda Patrícia. "Burnout Parental em Pais e Mães Estudantes do Ensino Superior em Tempos de Covid-19 [Parental Burnout in Fathers and Mothers of Higher Education Students in Times of Covid-19 , Paper presentation]". Paper presented in 14 º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde: Psicologia e Saúde em Tempos de Crise [14th National Congress of Health Psychology: Psychology and Health in Times of Crisis], Funchal, 2022.
    Published
  8. Franco, Maria; Beja, Maria João Pereira; De Nóbrega dos Santos, Natalie. "Socio-Emotional Profiles and Academic Performance". Paper presented in 8th International Congress on Emotional Intelligence- ICEI 2022, Palermo, 2022.
    Published
  9. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Maria; Beja, Maria João Pereira. "Socio-Emotional Profiles in Children: Preliminary Studies". Paper presented in 8Th International Congress on Emotional Intelligence- ICEI 2022, Palermo, 2022.
    Published
  10. Glória, Franco; Batista, Rosangélica. "Meta-Emoção Parental e Exaustão Parental no Pós-Covid [Parental Meta-Emotion and Parental Exhaustion in the Post-Covid Period [Paper presentation]". Paper presented in 14 º Congresso Nacional de Psicologia da Saúde: Psicologia e Saúde em Tempos de Crise [14th National Congress of Health Psychology: Psychology and Health in Times of Crisis], Funchal, 2022.
    Published
  11. Franco, Maria; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Andrade, Cláudia. "XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía [XVI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy]". Paper presented in V Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology, Leipzig, 2021.
    Published
  12. Spínola, Carolina; Franco, Maria; Portugal, Alda Patrícia; Beja, Maria João Pereira; Rodrigues, Nuno. "Parental Burnout in higher Education Students that are Mothers and Fathers". Paper presented in V Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology, Leipzig, 2021.
    Published
  13. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Maria; Andrade, Cláudia. "Perfis de inteligência percebida dos professores e a sua relação com o burnout e o engagement [Teachers' perceived intelligence profiles and their relationship with burnout and engagement].". Paper presented in XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia [XVI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy],, Braga, 2021.
    Published
  14. Franco, Maria; Garcês, Ana Isabel ; Maio, Teresa. "Questionário de Habilidades de Interação Social: Estudos Exploratórios com Indivíduos com Incapacidade Intelectual [Social Interaction Skills Questionnaire: Exploratory Studies with Individuals with Intellectual Disability]". Paper presented in XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía [XVI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Braga, 2021.
    Published
  15. Glória, Franco. "Violência. Aquém e além da justiça [Violence. Beyond and beyond justice]". Paper presented in II Jornadas do Tribunal da Comarca da Madeira[II Conference of the Madeira District Court], Funchal, 2019.
    Published
  16. Beja, Maria João; Franco, Maria; Sousa, Fábia; Rodrigues, Domingos. "Social vulnerabiliy and risk perception: a study from Madeira Island". Paper presented in IV Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology | 1st International Scientific Meeting in Psychology, Funchal, 2019.
    Published
  17. Franco, Maria da Glória; Caldeira, Emília; ´Pires, Heldemerina. "Psychological practices, job and life satisfaction, stress and burnout in school psychologists". Paper presented in IV Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology | 1st International Scientific Meeting in Psychology, Funchal, 2019.
    Published
  18. Glória, Franco; Andrade, Márcia; Beja, Maria João Pereira. "A Perceção dos Alunos do 1º Ciclo do Ensino Básico sobre a Vinculação aos pais, pares e Professores e o Ajustamento Escolar[The Perception of Primary School Students on Attachment to Parents, Peers and Teachers and School Adjustment.].". Paper presented in XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía [XVI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2019.
  19. Glória, Franco; Rodrigues, Ana Sofia; Telo, Simone. "[Development of Socioprofessional Skills in Individuals with Special Needs: Evaluation of an Intervention Programme]". Paper presented in XVI Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía [XVI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2019.
    Published
  20. Glória, Franco; Moura, Letícia; Beja, Maria João Pereira. "Meta-Emoción parental en famílias com indivíduos com incapacidad intelectual [Parental Meta-Emotion in families with individuals with intellectual disabilities]". Paper presented in XV Congreso RELATES[XV RELATES Congress]., Barcelona, 2019.
    Published
  21. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Andrade, Cláudia; Glória, Franco. "Impacto da inteligência emocional no engagement e no burnout dos professores: Diferenças de género [Impact of emotional intelligence on teacher engagement and burnout: Gender differences]". Paper presented in X Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia [X National Symposium on Research in Psychology Poster presentation], Braga, 2019.
    Published
  22. Franco, Maria Glória. "Escola e Prevenção: Nas emoções encontramos a solução? Emoções [School and Prevention: Can we find the solution in emotions?],". Paper presented in 3º Congresso da Educação Emocional- Brincar e Crescer Saudável… Com as Emoções [Emotions, 3rd Emotional Education Congress - Playing and Growing Healthy... With Emotions], Coimbra, 2019.
  23. Glória, Franco; Caldeira, Emília. "Workplace stress, burnout and satisfaction with work and life in Portuguese school psychologists". Paper presented in International Seminar in Multiple Approaches to the Study and Interventions in Stress, Évora, 2018.
    Published
  24. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco; Pestana, Anísia. "Famílias com Filhos com Necessidades Educativas Especiais: Lutos e Perdas [Families with Children with Special Educational Needs: Grief and Loss]". Paper presented in III Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology, Évora, 2018.
    Published
  25. Garcês, Ana Isabel ; Glória, Franco; Maio, Teresa; Beja, Maria João Pereira. "Programa de Habilidades Sociais com Criancas com Incapacidade Intelectual [Social Skills Programme with Children with Intellectual Disability].". Paper presented in 6th International Congresso of Educational Sciences and Development, Setubal, 2018.
    Published
  26. Santos, Mário; Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete; Correia, Sandra. "Programa de Desenvolvimento de Competências Sociais e Emocionais em Crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico: O Programa Kidstalentum [Social and Emotional Skills Development Programme for Primary School Children: The Kidstalentum Programme]". Paper presented in 6th International Congresso of Educational Sciences and Development, Setubal, 2018.
    Published
  27. Santos, Mário; Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Correia, Sandra. "O Impacto da Aprendizagem na Natureza no Desenvolvimento de Competência Sociais e Emocionais de Crianças do Ensino Pré-Escolar [The Impact of Learning in Nature on the Development of Social and Emotional Skills in Preschool Children]". Paper presented in 6th International Congresso of Educational Sciences and Development, Setubal, 2018.
    Published
  28. Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Roazzi,António. "O Teste de Compreensão Emocional (TEC): Vantagens e Contributos em Contexto Escolar [The Emotional Comprehension Test (ECT): Advantages and Contributions in the School Context].". Paper presented in 6th International Congresso of Educational Sciences and Development, Setubal, 2018.
    Published
  29. Glória, Franco. "School achievement and Emotions". Paper presented in III Leipzig-Évora Scientific Meeting in Psychology, Évora, 2018.
    Published
  30. Glória, Franco; Nóbrega, Marisa. "Inteligência Emocional, Resolução de Problemas Sociais e Rendimento Académico em Adolescentes [Emotional Intelligence, Social Problem Solving and Academic Performance in Adolescents.]". Paper presented in XIV Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia [XIV Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy]., Braga, 2017.
    Published
  31. Franco, Maria. "As emoções na Aprendizagem, Que contributos [Emotions in Learning, What Contributions]". Paper presented in Seminário Emoções, Criatividade e Aprendizagem na Natureza [Seminar on Emotions, Creativity and Learning in Nature], Funchal, 2017.
    Published
  32. Glória, Franco; Rodrigues, Eduína Marilena. "Resolução de Conflitos em Idade Pré-escolar [Conflict Resolution at Preschool Age]". Paper presented in XIV Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia [XIV Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy]., Braga, 2017.
    Published
  33. Glória, Franco; Jardim, Sara. "A escolha dos líderes e a compreensão emocional na Educação Pré-escolar [The choice of leaders and emotional understanding in Pre-school Education]". Paper presented in XIV Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia [XIV Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy]., Braga, 2017.
    Published
  34. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Santos, Mário. "Emotional Regulation and Resolution of Social Problems.". Paper presented in 6th International Congresso on Emotional Inteligence, Porto, 2017.
    Published
  35. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Velosa, Sílvio. "Emotional Regulation: Contributions to the Study of Gross Questionnaire". Paper presented in 6th International Congresso on Emotional Inteligence, Porto, 2017.
    Published
  36. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Velosa, Sílvio. "Evaluation with Berkeley Expressivity Questionnaire.". Paper presented in 6th International Congresso on Emotional Inteligence, Porto, 2017.
    Published
  37. Glória, Franco; Andrade, Sofia. "O absentismo dos estudantes e as vivências académicas dos alunos do Ensino Superior da Região Autónoma da Madeira [Student absenteeism and the academic experiences of higher education students in the Autonomous Region of Madeira.]". Paper presented in II Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia de Educação[2nd International Congress on Student Involvement at School: Perspec, Lisboa, 2016.
    Published
  38. Franco, Maria; Rodrigues, Eduína Marilena. "gestão de conflitos e a compreensão emocional em crianças do pré-escolar [Conflict management and emotional understanding in pre-school children]". Paper presented in XIII Congreso Internacional Galego Portugués de Psicopedagoxía [XIII Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy]., Corunã, 2015.
    Published
  39. Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Silva, Elisabete. "Avaliação da inteligência emocional em crianças: instrumentos de autorrelato ou de habilidades [Assessment of emotional intelligence in children: self-report or skills instruments.]". Paper presented in XIII Congreso Internacional Galego Portugués de Psicopedagoxía [XIII Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy]., Corunã, 2015.
    Published
  40. Franco, Maria; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete; Santos, Mário. "). Inteligência emocional, autoconceito e inteligência fluida: Um estudo com crianças do 1º ciclo do Ensino Básico [Emotional intelligence, self-concept and fluid intelligence: A study with primary school children]". Paper presented in 13º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação[13th International Conference on Educational Psychology], Lisboa, 2015.
    Published
  41. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Glória, Franco. "Competências sociais e hábitos de leitura em crianças do 1.º ciclo do Ensino Básico [Social skills and reading habits in primary school children].". Paper presented in 13º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação [13th International Conference on Educational Psychology], Lisboa, 2015.
    Published
  42. Santos, Màrio; Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete. "Programa KidsTalentum para o treino de competências sociais e emocionais em crianças do 1º ciclo do Ensino Básico [KidsTalentum programme for training social and emotional skills in primary school children]". Paper presented in 13º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação[13th International Conference on Educational Psychology], Lisboa, 2015.
    Published
  43. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Candeias, Adelinda; ´Pires, Heldemerina. "Competências emocionais e sociais em crianças sobredotadas: Um estudo comparativo [Emotional and social competences in gifted children: A comparative study].". Paper presented in Congresso Internacional da ANEIS 2014: Sobredotação: A aceleração escolar como resposta educativa[ANEIS International Congress 2014: Giftedness: School acceleration as an educational response], 2014.
    Published
  44. Santos, Mário; Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete. "KidsTalentum: Um programa para a promoção de competências socioemocionais [KidsTalentum: A programme to promote socio-emotional skills].". Paper presented in Congresso Internacional da ANEIS 2014: Sobredotação: A aceleração escolar como resposta educativa[ANEIS International Congress 2014: Giftedness: School acceleration as an educational response], 2014.
    Published
  45. Dias, Lisandra; Glória, Franco. "Desenvolvimento de Competências Emocionais na população com deficiência intelectual: Uma possibilidade de atuação do Psicólogo [Developing Emotional Competences in the Intellectually Disabled Population: A Possible Way for Psychologists to Practice]". Paper presented in IX Congresso Iberoamericano de Psicologia e 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses[IX Ibero-American Congress of Psychology and 2nd Congres, 2014.
    Published
  46. Glória, Franco. "Expressividade e regulação emocional em alunos do ensino superior[Expressiveness and emotional regulation in higher education students]". Paper presented in VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD]., 2014.
    Published
  47. Andrade, Claudia; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Glória, Franco. "Inteligência emocional como factor protetor do burnout em professores dos 2º - 3º Ciclos e Secundário da RAM [Emotional intelligence as a protective factor against burnout in 2nd - 3rd cycle and secondary school teachers in Madeira]". Paper presented in VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD], 2014.
    Published
  48. Porto Silva, Elisabete; Glória, Franco. "Relação entre a inteligência emocional e o rendimento escolar em crianças do 1º ciclo do ensino básico da RAM [Relationship between emotional intelligence and school performance in primary school children in the Autonomous Region of Madeira]". Paper presented in VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD], 2014.
    Published
  49. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Glória, Franco. "Inteligencia emocional: La compreensión emocional y las relaciones entre pares en el Jardín de Infancia [Emotional Intelligence: Emotional Understanding and Peer Relationships in Kindergarten]". Paper presented in VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD], 2014.
    Published
  50. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Glória, Franco. "Inteligencia emocional y actividad lectora en una escuela de 1.º ciclo. VII Congreso de Psicología y Educación [Emotional intelligence and reading activity in a 1st cycle school]". Paper presented in VII Congress of Psychology and Education], XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD], 2014.
    Published
  51. Santos, Mário; Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete. "Outdoor training como metodologia para potenciar la inteligencia emocional en niños de 1º ciclo [Outdoor training as a methodology to promote emotional intelligence in children in the first cycle.].". Paper presented in VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD]., 2014.
    Published
  52. Santos, Màrio; Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete. "Outdoor training como metodologia para potenciar la inteligencia emocional en niños y adolescentes [Outdoor training as a methodology to enhance emotional intelligence in children and adolescents.].". Paper presented in VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD [VII Congreso de Psicología y Educación, XXI Congreso INFAD]., 2014.
    Published
  53. Glória, Franco. "O Burnout na profissão de psicólogo[Burnout in the psychology profession]". Paper presented in II Jornadas em Psicologia da Educação. A globalização e as mudanças sociais: Os novos desafios da Psicologia [II Conference on Educational Psychology. Globalisation and social change: new challenges for psychology], Funchal, 2013.
    Published
  54. Glória, Franco; Santos, C.. "O Autoconceito e o Rendimento Académico [Self-Concept and Academic Performance]". Paper presented in I Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação [1st International Congress on Student Involvement at School: Perspectives from Psychology and Education]., 2013.
    Published
  55. Glória, Franco. "O Envolvimento dos Alunos com os seus Professores: a Representação dos Alunos do 1º Ciclo das Qualidades dos Seus Professores [Students' Involvement with Their Teachers: Primary School Students' Representation of Their Teachers' Qualities]". Paper presented in I Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia e Educação [1st International Congress on Student Involvement at School: Perspectives from Psychology and Education]., 2013.
    Published
  56. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "O adolescente e a família: Autonomia ou autonomias? [The adolescent and the family: Autonomy or autonomies?].". Paper presented in Adolescência: Desafios e riscos [Adolescence: Challenges and risks], Ponta Delgada, 2012.
    Published
  57. Medeiros, Maria Teresa Pires de; Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; Melo, P.. "Os adolescents e a internet: Um estudo nas Regiões Autónomas dos Açores e da Madeira [Teenagers and the Internet: A study in the Autonomous Regions of the Azores and Madeira]". Paper presented in II Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos[II International Seminar on the Contributions of Psychology in Educational Contexts]., 2012.
    Published
  58. Glória, Franco. "Inteligência Emocional: Duas Décadas de Discussão [Emotional Intelligence: Two Decades of Discussion]". Paper presented in II Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos[II International Seminar on the Contributions of Psychology in Educational Contexts]., 2012.
    Published
  59. Freitas, Lénia; Glória, Franco. "Programa de promoção da Inteligência Emocional no 1º Ciclo do Ensino Básico [Programme to promote Emotional Intelligence in the 1st Cycle of Basic Education].". Paper presented in II Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos[II International Seminar on the Contributions of Psychology in Educational Contexts]., 2012.
    Published
  60. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Glória, Franco. "Inteligência Emocional: A compreensão das emoções em crianças do pré-escolar [Emotional Intelligence: Understanding emotions in pre-school children]". Paper presented in II Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos[II International Seminar on the Contributions of Psychology in Educational Contexts]., 2012.
    Published
  61. Carvalho, Olga; Glória, Franco. "Inteligência Emocional: Um estudo com crianças de Idade Pré-Escolar [Emotional Intelligence: A study with pre-school children].". Paper presented in II Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos[II International Seminar on the Contributions of Psychology in Educational Contexts]., 2012.
    Published
  62. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira. "Expressividade e Regulação Emocional em Alunos do Ensino Superior [Expressiveness and Emotional Regulation in Higher Education Students].". Paper presented in II Seminário Internacional Contributos da Psicologia em Contextos Educativos[II International Seminar on the Contributions of Psychology in Educational Contexts]., Braga, 2012.
    Published
  63. Freitas, Lénia; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Gonçalves, L.; Branco, S.; Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira. "Burnout e o psicólogo educacional: O caso da RAM [Burnout and the educational psychologist: The case of RAM].". Paper presented in 12º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação[12th International Colloquium on Educational Psychology], Lisboa, 2012.
    Published
  64. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; Medeiros, Maria Teresa Pires de; Melo, P.. "Padrões de uso da internet em adolescentes: Conhecer para intervir [Patterns of internet use in adolescents: Knowing in order to intervene].". Paper presented in 12º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação[12th International Colloquium on Educational Psychology], Lisboa, 2012.
    Published
  65. Carvalho, Olga; Glória, Franco. "Inteligência emocional: A compreensão das emoções em crianças do pré-escolar [Emotional intelligence: Understanding emotions in pre-school children].". Paper presented in 12º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação[12th International Colloquium on Educational Psychology], Lisboa, 2012.
    Published
  66. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Glória, Franco; Roazzi,António. "Inteligência emocional: Um estudo com crianças de 5 e 6 anos [Emotional intelligence: A study with 5 and 6 year old children].". Paper presented in 12º Colóquio Internacional de Psicologia da Educação[12th International Colloquium on Educational Psychology], Lisboa, 2012.
    Published
  67. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira. "As crianças sobredotadas: Inteligência emocional e relações afectivas[Gifted children: Emotional intelligence and emotional relationships]". Paper presented in Seminário de Sobredotação: Perspectivas, percursos e desafios [Seminar on Giftedness: Perspectives, trajectories and challenges], Funchal, 2011.
    Published
  68. Pereira, Sofia; Glória, Franco. "Pais e professores: O que pensam sobre a PHDA [Parents and teachers: What they think about ADHD]". Paper presented in Congresso Internacional “Educação, Saúde e Desenvolvimento Social” International Congress "Education, Health and Social Development"]., Funchal, 2011.
    Published
  69. Faria, Carla; Pocinho, Margarida; Glória, Franco. "Criatividade e Inteligência Emocional: Um estudo em duas escolas da RAM [Creativity and Emotional Intelligence: A study in two schools in the Autonomous Region of Madeira]". Paper presented in Congresso Internacional “Educação, Saúde e Desenvolvimento Social” [International Congress "Education, Health and Social Development"], Funchal, 2011.
    Published
  70. Garcês, Soraia; Glória, Franco; Santos, Lina. "Programa de intervenção de competências cognitivas [Cognitive skills intervention programme]". Paper presented in Congresso Internacional “Educação, Saúde e Desenvolvimento Social” [International Congress "Education, Health and Social Development"], Funchal, 2011.
    Published
  71. Glória, Franco. "A violência no feminino [Violence involving women]". Paper presented in Colóquio Internacional “A Mulher em debate: Passado e presente”[International Colloquium "Women in Debate: Past and Present”]., Funchal, 2011.
    Published
  72. Glória, Franco; Candeias, Adelinda. "Social and emotional intelligence in children with special educational need institutinalized: Self and others". Paper presented in 12th European Congress of Psychology, Istambul, 2011.
    Published
  73. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira; Medeiros, Maria Teresa Pires de; Melo, P.. "Adolescence and internet use". Paper presented in 12th European Congress of Psychology, Istambul, 2011.
    Published
  74. Pereira, Sofia; Glória, Franco. "PHDA sob a perspetiva de pais e professores [ADHD from the perspective of parents and teachers]". Paper presented in XI Congreso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía [XI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2011.
    Published
  75. Glória, Franco; Candeias, Adelinda. "Inteligência emocional e inteligencia social: Um estudo com crianças do 1º Ciclo do Ensino Basico [Emotional intelligence and social intelligence: A study with primary school children].". Paper presented in XI Congreso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía [XI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2011.
    Published
  76. Camacho, Ana Sofia; Glória, Franco. "A percepção que alunos, diretores de turma e encarregados de educação têm sobre o papel do psicólogo escolar [The perception that pupils, head teachers and parents have of the role of the school psychologist].". Paper presented in XI Congreso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía [XI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2011.
    Published
  77. Sousa, Ricardo; Glória, Franco. "Inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress em contexto escolar [Teachers' emotional intelligence and vulnerability to stress in the school contexto].". Paper presented in XI Congreso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía [XI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2011.
    Published
  78. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "Formação superior de profissionais na área da saúde: Perspectivas das vivências sobre a morte [Higher education for health professionals: Perspectives on experiences of death].". Paper presented in XI Congreso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía [XI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2011.
    Published
  79. Nóbrega, Elsa; Glória, Franco. "Gestão construtiva de conflitos nas escolas de 1º ciclo da RAM [Constructive conflict management in primary schools in Madeira].". Paper presented in XI Congreso Internacional Galego-Português de Psicopedagoxía [XI Galician-Portuguese International Congress of Psychopedagogy], Coruña, 2011.
    Published
  80. Glória, Franco. "Competências emocionais em crianças com necessidades educativas espaciais [Emotional competences in children with spatial educational needs.]". Paper presented in III Encontro Regional da Associação de Pais da RAM [III Regional Meeting of the Parents' Association of Madeira]., Funchal, 2010.
    Published
  81. Pereira, Sofia; Glória, Franco. "PHDA: Uma visão dos professores do 1º Ciclo do Ensino Básico [A view from primary school teachers]". Paper presented in II Congreso Internacional de Convivencia escolar: Variables psicológicas Y Educativas implicadas [II International Conference on School Coexistence: Psychological and Educational Variables Involved], Almeria, 2010.
    Published
  82. Glória, Franco. "Percepção que os alunos têm dos seus professores, autoconceito e os resultados escolares [Students' perception of their teachers, self-concept and school results.]". Paper presented in XVII Congreso de Psicología do INFAD “Dificultades Sociales y Psicología Positiva de la vida” [XVII INFAD Psychology Congress "Social Difficulties and Positive Psychology of Life"], 2010.
    Published
  83. Glória, Franco; Candeias, Adelinda. "Social and emotional intelligence in children with special educational need institutinalized: Preliminary studies.". Paper presented in 4th Annual International Conference on Psychology, 2010.
    Published
  84. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "L’ adolesncence et les différents visages de l´autonomie [Adolescence and the different faces of autonomy]". Paper presented in 7th EFTA, Paris, 2010.
    Published
  85. Glória, Franco. "Inteligência Emocional [Emotional Intelligence].". Paper presented in 3º Colóquio- Educar, (Re) Habilitar e Integrar [3rd Colloquium - Educating, (Re)Enabling and Integrating], Funchal, 2009.
    Published
  86. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira. "Questionário de regulação emocional de Berkeley: Estudos exploratórios para a população portuguesa [Berkeley Emotional Regulation Questionnaire: Exploratory studies for the Portuguese population].". Paper presented in I Congresso Luso-Brasileiro de Psicologia da Saúde [1st Luso-Brazilian Congress of Health Psychology]., Faro, 2009.
    Published
  87. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "E agora o que é que eu digo?. [And now what do I say? ]". Paper presented in I Congresso Luso-Brasileiro de Psicologia da Saúde [1st Luso-Brazilian Congress of Health Psychology]., Faro, 2009.
    Published
  88. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira. "Teste de expressividade emocional: Estudos exploratórios para a população portuguesa [Emotional expressiveness test: Exploratory studies for the Portuguese population].". Paper presented in I Congresso Luso-Brasileiro de Psicologia da Saúde[1st Luso-Brazilian Congress of Health Psychology, Faro, 2009.
    Published
  89. Pereira, Sofia; Glória, Franco. "Necessidades de (In) Formação dos professores relativamente à PHDA em contexto escolar: O caso do Concelho de Santa Cruz [Teachers' Training Needs in relation to ADHD in the school context: The case of the Municipality of Santa Cruz. ].". Paper presented in X Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogía [X International Galician-Portuguese Congress of Psychopedagogy], Braga, 2009.
    Published
  90. Glória, Franco; Beja, Maria João Pereira. "As emoções num grupo de alunos de ensino superior: Regulação e expressividade emocional [Emotions in a group of higher education students: Emotional regulation and expressiveness].". Paper presented in X Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogía [X International Galician-Portuguese Congress of Psychopedagogy], Braga, 2009.
    Published
  91. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "Vivências de morte em contexto de formação [Experiences of death in a training contexto].". Paper presented in X Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogía [X International Galician-Portuguese Congress of Psychopedagogy], Braga, 2009.
    Published
  92. Glória, Franco. "What teachers want to mean with student´s “affective Behavior”". Paper presented in XVI Congreso INFAD Y First Internacional Congreso of ICARO “Psicología y Sociedad em el siglo XXI. Competencias Relacionales”., Turim, 2009.
    Published
  93. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "Expressividade emocional e perspectivas sobre a morte em contextos de saúde [Emotional expression and perspectives on death in healthcare contexts].". Paper presented in icPED 2009. Internacional Conference of Psychology and Education: Practices, Training and Research, Covilhã, 2009.
    Published
  94. Glória, Franco; Candeias, Adelinda; Pires, Heldemerina. "Estudo da percepção emocional, resolução de problemas sociais e competências sociais: Um estudo com crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico [Emotional perception, social problem solving and social skills: A study with primary school children].". Paper presented in icPED 2009. Internacional Conference of Psychology and Education: Practices, Training and Research, Covilhã, 2009.
    Published
  95. Candeias, Adelinda; Glória, Franco; Pires, Heldemerina. "Estudo da relação entre a perceção emocional, o rendimento académico e a inteligência geral em crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico [Study of the relationship between emotional perception, academic performance and general intelligence in primary school children].". Paper presented in icPED 2009. Internacional Conference of Psychology and Education: Practices, Training and Research, Covilhã, 2009.
    Published
  96. Pires, Heldemerina; Candeias, Adelinda; Glória, Franco. "Perceção emocional e competências sócio-emocionais: A perceção dos pais face à perceção dos filhos [Emotional perception and socio-emotional competences: Parents' perception of their children's perception].". Paper presented in icPED 2009. Internacional Conference of Psychology and Education: Practices, Training and Research, Covilhã, 2009.
    Published
  97. Glória, Franco; Candeias, Adelinda; Pires, Heldemerina. "Perceção emocional e competências socioemocionais: A perceção dos alunos face à perceção dos professores no 1º Ciclo do Ensino Básico [Emotional perception and socio-emotional competences: Students' perceptions compared to teachers' perceptions in the 1st Cycle of Basic Education].". Paper presented in icPED 2009. Internacional Conference of Psychology and Education: Practices, Training and Research, Covilhã, 2009.
    Published
  98. Glória, Franco; Candeias, Adelinda; Pires, Heldemerina. "[Emotional intelligence and socio-emotional competences: The perspective of students, parents and teachers].". Paper presented in icPED 2009. Internacional Conference of Psychology and Education: Practices, Training and Research, Covilhã, 2009.
    Published
  99. Glória, Franco. "Refletir sobre o comportamento afetivo para melhor compreender o contexto da sala de aula [Reflecting on affective behaviour to better understand the classroom contexto].". Paper presented in XV Congresso Internacional INFAD [XV INFAD International Congress]., Évora, 2008.
    Published
  100. Glória, Franco. "Competências Sociais e Emocionais em crianças sobredotadas: perceção dos pais [Social and Emotional Competences in Gifted Children: Parents' Perceptions. Internationa"].". Paper presented in Conferência Internacional “Excelência e Rendimento Superior” [Conference "Excellence and Higher Achievement]., Braga, 2008.
    Published
  101. Glória, Franco. "Inteligência Social e Emocional em crianças sobredotadas: Estudo comparativo [Social and Emotional Intelligence in gifted children: A comparative study].". Paper presented in Conferência Internacional “Excelência e Rendimento Superior” [Conference "Excellence and Higher Achievement], Braga, 2008.
    Published
  102. Candeias, Adelinda; Glória, Franco; Rebocho, M.; Pires, H.; Rocha, A.; Franco, C.; Barahona, H.; Ferreira. M.. "Estudo da interação entre inteligência social, inteligência emocional e competência social - Um estudo com crianças portuguesas [Study of the interaction between social intelligence, emotional intelligence and social competence - A study with Portuguese children]". Paper presented in III Congresso Brasileiro de Avaliação Psicológica e XII Conferência Internacional de Avaliação Psicológica: Formas e Contextos [III Bra, 2007.
    Published
  103. Glória, Franco. "A importância das grelhas de observação na avaliação psicológica [ The importance of observation grids in psychological assessment.]". Paper presented in XI Conferência Internacional de Avaliação Psicológica: Formas e Contextos [XI International Conference on Psychological Assessment: Forms and Contexts],, Braga, 2006.
    Published
  104. Glória, Franco. "Inteligência Emocional: Modelos, Instrumentos de avaliação e Limites [Emotional Intelligence: Models, Assessment Instruments and Limits].". Paper presented in I Simpósio de Inteligência Humana[1st Human Intelligence Symposium, Évora, 2005.
    Published
  105. Glória, Franco. "Teachers training and emotions: How training in emotional intelligence can help.". Paper presented in 9th European Congress of Psychology, Granada, 2005.
    Published
  106. Glória, Franco. "Adaptation of the multifactor emotional intelligence scale (MEIS) to a Portuguese population.". Paper presented in VII European Conference on Psychological Assessment, Malaga, 2004.
    Published
  107. Glória, Franco. "Emotional Intelligence in the Classroom.". Paper presented in 28th International Congress of Psychology, Beijing, 2004.
    Published
  108. Glória, Franco; André, Manuel; Pereira, Maria João; Aragão, Carmo; Pocinho, Margarida. "Attitude change toward the new solid waste incineration system in Meia Serra". Paper presented in 28th International Congress of Psychology, Beijing, 2004.
    Published
Conference paper
  1. Franco, Maria; Garcês, Ana Isabel ; Maio, Teresa. "Questionário de Habilidades de Interação Social: Estudos Exploratórios com Indivíduos com Incapacidade Intelectual [Social Interaction Skills Questionnaire: Exploratory Studies with Individuals with Intellectual Disability].". Braga, 2021.
    Published
  2. Franco, Maria; Andrade, Marisa. "A Perceção dos Alunos do 1º Ciclo do Ensino Básico Sobre a Sua Vinculação aos Pais, Pares e Professor e o Ajustamento Escolar [Primary School Students' Perceptions of Their Attachment to Parents, Peers and Teachers and School Adjustment]". Paper presented in XV Congreso Internacional Gallego-Portugués de Psicopedagogía / II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía, Coruña, 2019.
    Published • 10.17979/spudc.9788497497268
  3. Franco, Maria; Rodrigues, Ana Sofia; Telo, Simone. "Desenvolvimento de Habilidades Socioprofissionais em Indivíduos com Necessidades Especiais: Avaliação de um programa de Intervenção.[Development of Socio-professional Skills in Individuals with Special Needs: Evaluation of an Intervention Programme]". Paper presented in Congreso Internacional Gallego-Portugués de Psicopedagogía / II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía, Coruña, 2019.
    Published • 10.17979/spudc.9788497497268
  4. Galindo, Edgar; Reschke, Konrad; Franco, Glória; Pires, Heldemerina; Candeias, Adelinda; Beja, Maria João; Rodrigues, Nuno; Witruk, Evelin. "Psychology in education and health IV: Proceedings of the IV Leipzig-Evora Scientific Meeting in Psychology. 1st International Scientific Meeting in Psychology, 14th and 15th October, 2019, Madeira, Portugal". 2019.
  5. Franco, Maria; Jorge, Sílvia. "Literacia Emocional em Adolescentes [Emotional Literacy in Adolescents]". Paper presented in IX Congresso Iberoamericano de Psicologia/ 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses, Lisboa, 2014.
    Published
  6. Dias, Lisandra; Franco, Maria. "Desenvolvimento de Competências Emocionais Na População com Deficiência Intelectual: Uma possibilidade de Atuação Do Psicólogo [Development of Emotional Competences in the Intellectually Disabled Population: A Possibility for Psychologists Practise]". Paper presented in IX Congresso Iberoamericano de Psicologia/ 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses [ IX Ibero-American Congress of Psychology / 2nd Congress of Portuguese Psychologists Order], Lisboa, 2014.
    Published
  7. Santos, Natalie; Branco, Susana; Freitas, Lénia; Gonçalves, Liliana; Franco, Glória; Beja, Maria João. "Burnout e o psicólogo educacional: O caso da ram". 2012.
Conference poster
  1. Glória, Franco; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Beja, Maria João Pereira. "Perfis de inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress [Teachers' emotional intelligence profiles and vulnerability to stress].". Paper presented in I Congresso Internacional de Investigação e Intervenção em Psicologia Escolar e da Educação [1st International Congress on Research and Intervention in School and Educational Psychology],, 2022.
  2. Glória, Franco; Beja, Maria João; Bernardo, Raquel. "A perceção de pais e filhos sobre as práticas educativas parentais: efeito das variáveis individuais e contextuais [Parents' and children's perceptions of parental educational practices: the effect of individual and contextual variables]". Paper presented in II Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia de Educação [2nd International Congress on Student Involvement at School:, 2016.
  3. Glória, Franco; Nóbrega, Marisa. "Inteligência emocional, resolução de problemas sociais e desempenho académico [Emotional intelligence, social problem solving and academic performance]". Paper presented in II Congresso Internacional Envolvimento dos Alunos na Escola: Perspetivas da Psicologia de Educação[2nd International Congress on Student Involvement at School: Perspectives from Educational Psychology], 2016.
  4. Freitas, Letícia; Glória, Franco. "Conhece-te [Get to understand yourself].". Paper presented in Colóquio Internacional Psicologia e Educação. Diversidade e Educação, desafios atuais [International Psychology and Education Colloquium. Diversity and Education, current challenges], 2015.
Edited book
  1. Miranda, Lúcia ; Beja, Maria João Pereira; Franco, Maria. Revista Psicologia, Educação e Cultura: : Desenvolvimento, aprendizagem, relação e contexto escolar[Journal of Psychology, Education and Culture: Development, learning, relationships and the school contexto]. Porto, Portugal. 2018.
    Published • Editor
Journal article
  1. Nóbrega Santos, Natalie; Franco, Glória; Beja, Maria João. "Perfiles de Inteligencia Emocional y Competencias Sociales: Relación con el Desempeño Académic [Emotional Intelligence and Social Competence Profiles: Relationship with Academic Performance]". Escritos de Psicología - Psychological Writings 16 1 (2023): 65-76. http://dx.doi.org/10.24310/espsiescpsi.v16i1.14749.
    Published • 10.24310/espsiescpsi.v16i1.14749
  2. Mário Santos; Natalie Nóbrega Santos; Glória Franco; Elisabete Porto Silva. "Aprendizagem de competências sociais e emocionais em crianças do 1.o ciclo do ensino básico: Avaliação do programa KidsTalentum [Learning social and emotional skills in children in the 1st cycle of basic education: Evaluation of the KidsTalentum program]". PSICOLOGIA [Psychology] 34 2 (2020): 123-142. https://doi.org/10.17575/psicologia.v34i2.1503.
    Published • 10.17575/psicologia.v34i2.1503
  3. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Andrade, Cláudia; Franco, Glória. "Impacto da inteligência emocional no engagement e no burnout dos professores: Diferenças de sexo [Emotional intelligence impact on engagement and teacher burnout: gender diferences]". PSICOLOGIA 34 1 (2020): 361-369. http://dx.doi.org/10.17575/psicologia.v34i1.1681.
    Published • 10.17575/psicologia.v34i1.1681
  4. Maria da Gloria Franco; António Roazzi; Natalie Nóbrega Santos. "O Teste de Compreensão Emocional (TEC): Estudos Psicométricos numa População Portuguesa [The Emotional Comprehension Test (ECT): Psychometric Studies in a Portuguese Population]". Psico-USF 25 2 (2020): 247-260. https://doi.org/10.1590/1413-82712020250204.
    10.1590/1413-82712020250204
  5. Sousa, Fábia Camacho; Beja, Maria João; Franco, Glória; Rodrigues, Domingos. "Vulnerabilidade social em contextos de riscos naturais: uma revisão sistemática da literatura [Social vulnerability in natural hazard contexts: a systematic review of the literature]". RECH- Revista Ensino de Ciências e Humanidades – Cidadania, Diversidade e Bem Estar [RECH - Journal of Science and Humanities Teaching – Citizenship, Diversity and Well-Being]] IV 2 (2020): 486-509. http://hdl.handle.net/10400.13/3515.
    Open access • Published
  6. D' Eça Costa Franco PHD, Maria da Glória Salazar; Miranda, Lúcia. "Inteligência Emocional Percebida em Crianças Sobredotadas: Um Estudo Comparativo [Perceived emotional intelligence in gifted children: A comparative study)". TALINCREA: Talento, Inteligencia y Creatividad [TALINCREA: Talent, Intelligence and Creativity] 7 13 (2020): 48-61. http://hdl.handle.net/10400.13/3514.
    Open access • Published
  7. Moura, Letícia; D' Eça Costa Franco PHD, Maria da Glória Salazar; Beja, Maria João Pereira. "Meta-Emoção Parental e Autonomia Funcional em Adultos com Incapacidade Inteletual: Fatores Moderadores [Parental Meta-Emotion and Functional Autonomy in Adults with Intellectual Disability: Moderating Factors]". Revista Psicologia, Educação e Cultura [Psychology, Education and Culture Journal] 24 2 (2020): 137-152. http://hdl.handle.net/10400.13/3084.
    Open access • Published
  8. Moura, Letícia; D' Eça Costa Franco PHD, Maria da Glória Salazar; Beja, Maria João Pereira. "Meta-Emoção Parental e Autonomia Funcional em Adultos com Incapacidade Intelectual [Parental Meta-Emotion and Functional Autonomy in Adults with Intellectual Disability]". Revista Psicologia, Educação e Cultura [Psychology, Education and Culture Journal] 24 1 (2020): 115-130. http://hdl.handle.net/10400.13/3513.
    Open access • Published
  9. Franco, Maria da Glória; Rodrigues, Ana Sofia; Rodrigues, Nuno; Telo, Simone. "Desenvolvimento de habilidades socioprofissionais em indivíduos com necessidades especiais: avaliação de um programa de intervenção [Development of socio-professional skills in individuals with special needs: evaluation of an intervention program]". RECH- Revista Ensino de Ciências e Humanidades – Cidadania, Diversidade e Bem Estar [RECH - Journal of Science and Humanities Teaching – Citizenship, Diversity and Well-Being]] V 2 (2019): 620-648. http://hdl.handle.net/10400.13/3511.
    Open access • Published
  10. D' Eça Costa Franco PHD, Maria da Glória Salazar; Rodrigues, Marisa. "Inteligência Emocional e Resolução de Problemas Sociais na Adolescência [Emotional Intelligence and Social Problem Solving in Adolescence].". Revista Psicologia, Educação e Cultura [Psychology, Education and Culture Journal] 23 2 (2019): 7-27. http://hdl.handle.net/10400.13/3512.
    Open access • Published
  11. Beja, Maria João; G, Franco; JM, Sousa; AA, Candeias; S, Aveiro. "Ageing perception in seniors’ formal caregivers". MOJ Gerontology & Geriatrics 3 2 (2018): 142-144. http://dx.doi.org/10.15406/mojgg.2018.03.00102.
    Open access • Published • 10.15406/mojgg.2018.03.00102
  12. Sousa, Fábia; Beja, Maria João; Franco, Glória. "Desenvolvimento cognitivo na adultez emergente: um estudo na Universidade da Madeira [Cognitive development in emerging adulthood: a study at Madeira University ]". Revista Psicologia, Educação e Cultura [Journal of Psychology, Education and Culture] 22 1 (2018): 10-27. http://hdl.handle.net/10400.13/2144.
    Open access • Published
  13. Santos, Natalie de Nóbrega dos; Franco, Glória; Beja, Maria João. "Competencias sociales y emocionales y hábitos de lectura en niños(as) del 1.º ciclo de Educación Básica [Social and emotional competencies and reading habits in children in Basic Education]". Revista Psicologia, Educação e Cultura [Journal of Psychology, Education and Culture] 22 1 (2018): 200-219. http://hdl.handle.net/10400.13/3628.
    Open access • Published
  14. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Maria. "Fatores que Influenciam o Desenvolvimento da Compreensão Emocional [Factors that influence the development of emotional understanding].". Amazônica-Revista de Psicopedagogia, Psicologia escolar e Educação [Amazônica-Journal of Psychopedagogy, School Psychology and Education] 20 1 (2018): 25-55. http://hdl.handle.net/10400.13/3627.
    Open access • Published
  15. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Maria. "Competencias sociales y emocionales y hábitos de lectura en niños(as) del 1.º ciclo de Educación Básica [Social and emotional competencies and reading habits in children in Basic Education]". Revista Psicologia, Educação e Cultura [Journal of Psychology, Education and Culture] 22 1 (2018): 200-219. http://hdl.handle.net/10400.13/3628.
    Open access • Published
  16. Franco, Maria Glória; Nóbrega, Marisa. "Inteligência Emocional, Resolução de Problemas Sociais e Rendimento Académico [Emotional Intelligence, Social Problem Solving and Academic Performance]". Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación [Journal of Studies and Research in Psychology and Education] 10 (2017): 098-103. http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2899.
    Open access • 10.17979/reipe.2017.0.10.2899
  17. Maria Glória Franco; Sara Jardim. "A Escolha dos Líderes e a Compreensão Emocional na Educação Pré-Escola [Choosing Leaders and Emotional Understanding in Preschool Education]". Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación [Journal of Studies and Research in Psychology and Education] 04 (2017): 129-133. https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.04.2690.
    Open access • Published • 10.17979/reipe.2017.0.04.2690
  18. Santos PHD, Mário Fortes; Carrasco-Santos PHD, María Jesús; D' Eça Costa Franco PHD, Maria da Glória Salazar; Chinchilla PHD, José Luis Minguete; Reinoso-Caparrós PHD, , Miguel Reinoso-Caparrós PHD; Bahia PHD, Sara; Santos MD, Natalie; Pereira Beja PHD, Maria João. "KIDSTALENTUM: OUTDOOR TRAINING PROGRAM TO IMPROVE EMOTIONAL INTELLIGENCE IN ADOLESCENTS IN MANCHESTER UNITED SOCCER SCHOOLS, LISBON". EPH - International Journal of Educational Research 1 2 (2017): 11-21. http://dx.doi.org/10.53555/ephijer.v1i2.11.
    Open access • Published • 10.53555/ephijer.v1i2.11
  19. Andrade, Cláudia; De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Glória. "Inteligência emocional como factor protector do burnout em professores do 2º e 3º ciclo, e secundário da RAM [Emotional intelligence as a protective factor against burnout in 2nd and 3rd cycle and secondary school teachers in the Autonomous Region of Madeira]". International Journal of Developmental and Educational Psychology [International Journal of Developmental and Educational Psychology] 6 1 (2017): 417-426. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v6.761.
    10.17060/ijodaep.2014.n1.v6.761
  20. Franco, M.G.; Beja, M.J.; Candeias, A.; Santos, N.. "Emotion understanding, social competence and school achievement in children from primary school in Portugal". Frontiers in Psychology 8 AUG (2017): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85027712036&partnerID=MN8TOARS.
    Open access • Published • 10.3389/fpsyg.2017.01376
  21. Vilia, Paulo N.; Candeias, Adelinda A.; Neto, António S.; Franco, Maria da Glória S.; Melo, Madalena. "Academic achievement in physics-chemistry: the predictive effect of attitudes and reasoning abilities". Frontiers in Psychology 28 8 (2017): http://hdl.handle.net/10400.13/3499.
    Published • 10.3389/fpsyg.2017.01064
  22. M.G, Franco. "Expressividade e regulação emocional em alunos do ensino superior [Expressiveness and emotional regulation in higher education students]". International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. 5 1 (2016): 477-486. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.709.
    Published • 10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.709
  23. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Glória. "Inteligencia emocional y actividad lectora en una escuela de 1.º ciclo [Emotional intelligence and reading activity in a basic school]". International Journal of Developmental and Educational Psychology [International Journal of Developmental and Educational Psychology] 5 1 (2016): 159-166. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.658.
    Open access • Published • 10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.658
  24. Andrade, Cláudia Alexandra; Santos, Natalie Nobrega; Franco, Maria Glória. "Inteligência emocional e engagement em professores do ensino básico e secundário da Ilha da Madeira [Emotional intelligence and engagement in teachers of basic and secondary education of Madeira Island]". Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación [Journal of Studies and Research in Psychology and Education] 3 2 (2016): 121-130. http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2016.3.2.1810.
    Published • 10.17979/reipe.2016.3.2.1810
  25. Silva Santos, Mário Alberto; Da Gloria Franco, Maria; De Nobrega Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete. "Outdoor training como metodologia para potenciar la inteligencia emocional en niños y adolescentes [Outdoor training as a methodology to enhance emotional intelligence in children and adolescents.].". International Journal of Developmental and Educational Psychology [International Journal of Developmental and Educational Psychology] 2 1 (2016): 429. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v2.458.
    Open access • 10.17060/ijodaep.2014.n1.v2.458
  26. Porto Silva, Elisabete; Franco, Glória. "Relação entre a inteligência emocional e o rendimento escolar em crianças do 1.º ciclo do ensino básico da RAM [Relationship between emotional intelligence and school performance in primary school children in the Autonomous Region of Madeira (RAM)].". International Journal of Developmental and Educational Psychology [International Journal of Developmental and Educational Psychology] 2 1 (2016): 419-428. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v2.457.
    Open access • Published • 10.17060/ijodaep.2014.n1.v2.457
  27. Franco, Maria Glória; Rodrigues, Eduína Marilena. "Resolução de conflitos e a compreensão emocional em crianças do Pré-escolar [Conflict resolution and emotional understanding in preschool children].". Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación [Journal of Studies and Research in Psychology and Education] 2 (2015): 045-050. http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2015.0.02.449.
    Open access • Submitted • 10.17979/reipe.2015.0.02.449
  28. Franco, Maria. "Emotional comprehension development | Desenvolvimento da compreensão emocional". Psicologia: Teoria e Pesquisa [Psychology: Theory and Research] 31 3 (2015): 339-348. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84947749582&partnerID=MN8TOARS.
    Open access • Published • 10.1590/0102-37722015032099339348
  29. De Nóbrega dos Santos, Natalie; Franco, Glória. "Inteligencia emocional: la compreensión emocional y las relaciones entre pares en el jardín de infancia [Emotional intelligence: emotional understanding and peer relationships in kindergarten]". International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. 5 1 (2014): 167. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.659.
    Open access • Published • 10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.659
  30. Silva Santos, Mário Alberto; Da Gloria Franco, Maria; De Nobrega Santos, Natalie; Porto Silva, Elisabete. "Outdoor training como metodologia para potenciar la inteligencia emocional en niños de 1.º ciclo [Outdoor training as a methodology to enhance emotional intelligence in basic education].". International Journal of Developmental and Educational Psychology [International Journal of Developmental and Educational Psychology] 2 1 (2014): 429-438. http://dx.doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v2.458.
    Open access • Published • 10.17060/ijodaep.2014.n1.v2.458
  31. Natalie de Nóbrega dos Santos; Glória Franco. "INTELIGENCIA EMOCIONAL Y ACTIVIDAD LECTORA EN UNA ESCUELA DE 1.º CICLO". International Journal of Developmental and Educational Psychology (2014): https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851788017.
  32. Mário Alberto Silva Santos; Maria da Glória Franco; Natalie de Nobrega Santos; Elisabete Porto Silva. "?OUTDOOR TRAINING COMO METODOLOGÍA PARA POTENCIAR LA INTELIGENCIA EMOCIONAL EN NIÑOS Y ADOLESCENTES?". International Journal of Developmental and Educational Psychology (2014): https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851788020.
  33. Mário Alberto Silva Santos; Maria da Glória Franco; Natalie de Nobrega Santos; Elisabete Porto Silva. "OUTDOOR TRAINING COMO METODOLOGÍA PARA POTENCIAR LA INTELIGENCIA EMOCIONAL EN NIÑOS DE 1.º CICLO?". International Journal of Developmental and Educational Psychology (2014): https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851782045.
  34. Cláudia Andrade; Glória Franco. "INTELIGÊNCIA EMOCIONAL COMO FATOR PROTETOR DO BURNOUT EM PROFESSORES DO 2.º E 3.º CICLOS E SECUNDÁRIO DA RAM". International Journal of Developmental and Educational Psychology (2014): https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851790048.
  35. Mário Alberto Santos; Maria da Glória Franco; Natalie Santos; Elisabete Silva. "O Programa de Outdoor Training KidsTalentum no Desenvolvimento das Competências Sociais e Emocionais nas Crianças do 1.º Ciclo". The Journal of Linguistic and Intercultural Education (2013): https://doi.org/10.29302/jolie.2013.6.10.
    10.29302/jolie.2013.6.10
  36. Glória, Franco; Candeias, Adelinda; Beja, Maria João Pereira. "Social and emotional intelligence in children with special educational need institutionalized: Preliminary studies". International Journal of Development and Educational Psychology 23 1 (2011): 277-282. http://hdl.handle.net/10400.13/2556.
    Open access • Published
  37. Beja, Maria João Pereira; Glória, Franco. "Expressividade emocional e perspectivas sobre a morte em alunos do ensino superior [Emotional expressivity and perspectives on death in higher education students].". International Journal of Development and Educational Psychology 23 1 (2011): 153-160. http://hdl.handle.net/10400.13/2557.
    Open access • Published
  38. Glória, Franco. "Percepção que os alunos têm dos seus professores, auto-conceito e os resultados escolares [Students' perceptions of their teachers, self-concept and school results]". International Journal of Development and Educational Psychology 22 1 (2010): 37-46. http://hdl.handle.net/10400.13/3629.
    Open access • Published
  39. Franco, Maria Glória; Maria Glória Franco. "What teachers want to mean with student`s “affective behaviour”". International Journal of Developmental and Educational Psychology (2009): http://hdl.handle.net/10400.13/3510.
  40. Glória, Franco. "What teachers want to mean with student´s “affective Behavior”". International Journal of Development and Educational Psychology 21 1 (2009): 417-426. http://hdl.handle.net/10400.13/3510.
    Published
  41. Candeias, Adelinda; Leal, F. ; Barahona, H. ; Charrua, M., ; Matos, A. O.; Glória, Franco; Dias, C. ; Oliveira, M.. "The relationships between social intelligence, social competence and abstract inteligence-A Study of validity with portuguese gifted and non gifted children". International Journal of Development and Educational Psychology 21 1 (2009): 151-157.
    Open access • Published
  42. Glória, Franco. "Emotional intelligence in the classroom". International Journal of Psychology 39 5-6 (2004): 87.
    Published
  43. Glória, Franco; André, Manuel; Pereira, Maria João; Pocinho, Margarida. "Attitude change toward the new solid waste incineration system in Meia Serra (Portugal)". International Journal of Psychology 39 5-6 (2004): 203.
    Published
  44. Franco, Maria; Pereira, Maria João. "Pensar Emocionalmente a relação escola-família [Thinking emotionally about the school-family relationship]". Sobredotação [Giftedness] (2003): 107-122.
    Published
Thesis / Dissertation
  1. Baptista, Rosangelica Baptista. "Meta-emoção parental e exaustão parental". Master, 2023. http://hdl.handle.net/10400.13/5109.
  2. Freitas, Fátima Carolina da Silva. "Burnout parental em pais/cuidadores de adultos com necessidades especiais". Master, 2022. http://hdl.handle.net/10400.13/5120.
  3. Silva, Emanuel Rodrigues da. "Bulling nos alunos do 1º ciclo do Ensino Básico e compreensão emocional". Master, 2022. http://hdl.handle.net/10400.13/4200.
  4. Almeida, João Henrique Jesus. "Burnout parental: a influência da resiliência familiar de variáveis sociodemográficas". Master, 2022. http://hdl.handle.net/10400.13/4156.
  5. Diniz, Beatriz Maria Ramos Ribeiro de Andrade. "Burnout parental e perfecionismo - Qual a sua relação? Estudo exploratório". Master, 2021. http://hdl.handle.net/10400.13/3890.
  6. Moura, Letícia Rodrigues. "A meta-emoção parental e autonomia funcional em adultos com incapacidade intelectual". Master, 2020. http://hdl.handle.net/10400.13/3084.
  7. Moura, Letícia Rodrigues. "A meta-emoção parental e autonomia funcional em adultos com incapacidade intelectual". Master, 2020. http://hdl.handle.net/10400.13/3084.
  8. Crawford, Carlota Maria Faria. "A relação entre a qualidade das relações fraternais e as práticas agressivas entre pares". Master, 2020. http://hdl.handle.net/10400.13/2984.
  9. Rodrigues, Ana Sofia Silva. "Desenvolvimento de habilidades socioprofissionais em indivíduos com necessidades especiais: avaliação de um programa de intervenção". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.13/2287.
  10. Mendonça, Jessica Andreia Silva. "Violência entre pares: especificidades do contexto prisional". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.13/3081.
  11. Chacin, Mamlio Aramy Martinez; Martinez, Mamlio; Franco, Maria da Glória; Portugal, Alda Patrícia. "Motivação para frequentar o ensino em contexto prisional: perceções da comunidade penitenciária". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.13/2398.
  12. Correia, Laura Maria Fernandes Rodrigues. "A transmissão transgeracional dos padrões de interação violenta dos reclusos agressores". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.13/3082.
  13. Rodrigues, Ana Sofia Silva. "Desenvolvimento de habilidades socioprofissionais em indivíduos com necessidades especiais: avaliação de um programa de intervenção". Master, 2019. http://hdl.handle.net/10400.13/2287.
  14. Andrade, Márcia Raquel Abreu. "A perceção dos alunos do 1º ciclo do ensino básico sobre a sua vinculação aos pais, pares e professor e o ajustamento escolar". Master, 2018. http://hdl.handle.net/10400.13/1911.
  15. Garcês, Ana Isabel Abreu. "Programa de competências sociais e o seu impacto em adultos com incapacidade intelectual". Master, 2018. http://hdl.handle.net/10400.13/2102.
  16. Garcês, Ana Isabel Abreu. "Programa de competências sociais e o seu impacto em adultos com incapacidade intelectual". Master, 2018. http://hdl.handle.net/10400.13/2102.
  17. Caldeira, Emília Vanessa Florença. "A prática e os níveis de satistação com o trabalho, stress e burnout dos psicólogos escolares". Master, 2018. http://hdl.handle.net/10400.13/2101.
  18. Garcês, Ana Isabel Abreu. "Programa de competências sociais e o seu impacto em adultos com incapacidade intelectual". Master, 2018. http://hdl.handle.net/10400.13/2102.
  19. Teixeira, Tanya Patrícia Perestrelo. "Autodeterminação e motivação académica na população reclusa: estudo comparativo no Estabelecimento Prisional do Funchal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1914.
  20. Teixeira, Fátima Mariana Agrela. "Impacto do programa GPS no desenvolvimento de competências socio-emocionais nos indivíduos em situação de reclusão: o caso do estabelecimento prisional do Funchal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1622.
  21. Teixeira, Tanya Patrícia Perestrelo. "Autodeterminação e motivação académica na população reclusa: estudo comparativo no Estabelecimento Prisional do Funchal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1914.
  22. Teixeira, Fátima Mariana Agrela. "Impacto do programa GPS no desenvolvimento de competências socio-emocionais nos indivíduos em situação de reclusão: o caso do estabelecimento prisional do Funchal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1622.
  23. Teixeira, Tanya Patrícia Perestrelo. "Autodeterminação e motivação académica na população reclusa: estudo comparativo no Estabelecimento Prisional do Funchal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1914.
  24. Teixeira, Fátima Mariana Agrela. "Impacto do programa GPS no desenvolvimento de competências socio-emocionais nos indivíduos em situação de reclusão: o caso do estabelecimento prisional do Funchal". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.13/1622.
  25. Andrade, Soraia Filipa Gomes Ferreira Espinho; Pestana, Anísia José Sousa. "O absentismo nos estudantes e as vivências académicas nas insituições de ensino superior da Região Autónoma da Madeira". Master, 2016. http://hdl.handle.net/10400.13/1232.
  26. Nóbrega, Marisa Carina Alves. "Inteligência emocional e resolução de problemas sociais na adolescência: um estudo comparativo". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.13/1481.
  27. Nóbrega, Marisa Carina Alves. "Inteligência emocional e resolução de problemas sociais na adolescência: um estudo comparativo". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.13/1481.
  28. Nóbrega, Marisa Carina Alves. "Inteligência emocional e resolução de problemas sociais na adolescência: um estudo comparativo". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.13/1481.
  29. Duarte, Vera Joana Vasconcelos Gonçalves. "A perceção do luto infantil nos contextos educacionais e familiar". Master, 2015. http://hdl.handle.net/10400.13/1508.
  30. Anjo, Érica Nicola Silva. "Aspetos desenvolvimentais da inteligência emocional em jovens institucionalizados: estudo de caso". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.13/1005.
  31. Simões, Verónica Sofia Mendonça. "Estilos de aprendizagem e reeducação: um estudo comparativo com agressores de violência doméstica". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.13/1038.
  32. Anjo, Érica Nicola Silva. "Aspetos desenvolvimentais da inteligência emocional em jovens institucionalizados: estudo de caso". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.13/1005.
  33. Anjo, Érica Nicola Silva. "Aspetos desenvolvimentais da inteligência emocional em jovens institucionalizados: estudo de caso". Master, 2014. http://hdl.handle.net/10400.13/1005.
  34. Freitas, Lénia Carina Vieira. "A inteligência emocional e a leitura: um estudo com crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/433.
  35. Quintanilha, Mafalda Correia Nogueira Fino. "A inteligência emocional na prática educativa do Pré-Escolar: um estudo etnográfico". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/344.
  36. Jorge, Sílvia Olímpia Freitas. "Literacia emocional nos adolescentes: a emoção como sustentáculo para a aprendizagem e o sucesso escolar...?". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/335.
  37. Dias, Lisandra Maria Lopes Gomes Fernandes. "Desenvolvimento de um programa de competências emocionais em jovens e adultos com deficiência intelectual: estudo de caso na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/701.
  38. Jardim, Manuel Jorge Bazenga Marques. "Competências emocionais nas organizações aeronáuticas: um factor humano para a gestão de desempenhos e para a segurança". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/475.
  39. Sousa, Ricardo Luís Valente. "Inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress em contexto escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/443.
  40. Rodrigues, Eduína Marilena Telo Neves. "A gestão de conflitos e a compreensão emocional em crianças do pré-escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/1066.
  41. Jardim, Sara Maria Mendonça. "A escolha dos líderes e a compreensão emocional na educação pré-escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/702.
  42. Nóbrega, Elsa Maria de Freitas Ferreira. "Gestão construtiva de conflitos nas escolas básicas do 1º Ciclo". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/453.
  43. Andrade, Cláudia Alexandra Rodrigues. "Inteligência emocional, engagement e burnout em professores do 2º e 3º Ciclos e Secundário da RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/622.
  44. Castro, Dolores Carina Reis. "A influência das variáveis socioemocionais e do autoconceito nos anos de transição 2º e 3º Ciclo do Ensino Básico: um estudo exploratório na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/450.
  45. Santos, Carminda da Conceição Baptista de Sousa. "Perceção das educadoras de infância sobre a relação escola/família: um estudo no ensino pré-escolar na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/692.
  46. Sousa, Ricardo Luís Valente. "Inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress em contexto escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/443.
  47. Jardim, Sara Maria Mendonça. "A escolha dos líderes e a compreensão emocional na educação pré-escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/702.
  48. Castro, Dolores Carina Reis. "A influência das variáveis socioemocionais e do autoconceito nos anos de transição 2º e 3º Ciclo do Ensino Básico: um estudo exploratório na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/450.
  49. Andrade, Cláudia Alexandra Rodrigues. "Inteligência emocional, engagement e burnout em professores do 2º e 3º Ciclos e Secundário da RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/622.
  50. Jardim, Manuel Jorge Bazenga Marques. "Competências emocionais nas organizações aeronáuticas: um factor humano para a gestão de desempenhos e para a segurança". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/475.
  51. Jorge, Sílvia Olímpia Freitas. "Literacia emocional nos adolescentes: a emoção como sustentáculo para a aprendizagem e o sucesso escolar...?". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/335.
  52. Santos, Carminda da Conceição Baptista de Sousa. "Perceção das educadoras de infância sobre a relação escola/família: um estudo no ensino pré-escolar na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/692.
  53. Nóbrega, Elsa Maria de Freitas Ferreira. "Gestão construtiva de conflitos nas escolas básicas do 1º Ciclo". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/453.
  54. Rodrigues, Eduína Marilena Telo Neves. "A gestão de conflitos e a compreensão emocional em crianças do pré-escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/1066.
  55. Quintanilha, Mafalda Correia Nogueira Fino. "A inteligência emocional na prática educativa do Pré-Escolar: um estudo etnográfico". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/344.
  56. Dias, Lisandra Maria Lopes Gomes Fernandes. "Desenvolvimento de um programa de competências emocionais em jovens e adultos com deficiência intelectual: estudo de caso na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/701.
  57. Jorge, Sílvia Olímpia Freitas. "Literacia emocional nos adolescentes: a emoção como sustentáculo para a aprendizagem e o sucesso escolar...?". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/335.
  58. Andrade, Cláudia Alexandra Rodrigues. "Inteligência emocional, engagement e burnout em professores do 2º e 3º Ciclos e Secundário da RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/622.
  59. Quintanilha, Mafalda Correia Nogueira Fino. "A inteligência emocional na prática educativa do Pré-Escolar: um estudo etnográfico". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/344.
  60. Freitas, Lénia Carina Vieira. "A inteligência emocional e a leitura: um estudo com crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/433.
  61. Jardim, Sara Maria Mendonça. "A escolha dos líderes e a compreensão emocional na educação pré-escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/702.
  62. Rodrigues, Eduína Marilena Telo Neves. "A gestão de conflitos e a compreensão emocional em crianças do pré-escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/1066.
  63. Santos, Carminda da Conceição Baptista de Sousa. "Perceção das educadoras de infância sobre a relação escola/família: um estudo no ensino pré-escolar na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/692.
  64. Jardim, Manuel Jorge Bazenga Marques. "Competências emocionais nas organizações aeronáuticas: um factor humano para a gestão de desempenhos e para a segurança". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/475.
  65. Castro, Dolores Carina Reis. "A influência das variáveis socioemocionais e do autoconceito nos anos de transição 2º e 3º Ciclo do Ensino Básico: um estudo exploratório na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/450.
  66. Nóbrega, Elsa Maria de Freitas Ferreira. "Gestão construtiva de conflitos nas escolas básicas do 1º Ciclo". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/453.
  67. Santos, Carolina Sofia Pita Dionísio dos. "A transição escolar do 1º para o 2º Ciclo: implicações a nível do rendimento académico". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/637.
  68. Sousa, Ricardo Luís Valente. "Inteligência emocional dos professores e vulnerabilidade ao stress em contexto escolar". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/443.
  69. Dias, Lisandra Maria Lopes Gomes Fernandes. "Desenvolvimento de um programa de competências emocionais em jovens e adultos com deficiência intelectual: estudo de caso na RAM". Master, 2013. http://hdl.handle.net/10400.13/701.
  70. Santos, Natalie de Nóbrega dos. "Inteligência emocional: a compreensão das emoções em crianças do pré-escolar". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/444.
  71. Silva, Elisabete de Borba Porto da. "A relação entre inteligência emocional e o rendimento escolar em crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico da R.A.M.". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/687.
  72. Silva, Elisabete de Borba Porto da. "A relação entre inteligência emocional e o rendimento escolar em crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico da R.A.M.". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/687.
  73. Santos, Natalie de Nóbrega dos. "Inteligência emocional: a compreensão das emoções em crianças do pré-escolar". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/444.
  74. Correia, Ana Isabel Marote. "Auto-conceito: uma visão integradora de alunos, pais e professores". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/1550.
  75. Santos, Natalie de Nóbrega dos. "Inteligência emocional: a compreensão das emoções em crianças do pré-escolar". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/444.
  76. Silva, Elisabete de Borba Porto da. "A relação entre inteligência emocional e o rendimento escolar em crianças do 1º Ciclo do Ensino Básico da R.A.M.". Master, 2012. http://hdl.handle.net/10400.13/687.
  77. Franco, Maria da Glória Salazar d’ Eça Costa. "A gestão das emoções na sala de aula: projecto de modificações das atitudes emocionais de um grupo de docentes do 1º Ciclo do Ensino Básico". PhD, 2003. http://hdl.handle.net/10400.13/1409.
  78. Franco, Maria da Glória Salazar d’ Eça Costa. "Squiggle e o imaginário infantíl: contribuições ao estudo da relação entre o desenvolvimento emocional da criança e a sua expressão pela técnica do Squiggle". Master, 1995. http://hdl.handle.net/10400.13/136.
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2015 Conhece-te. Colóquio Internacional Psicologia e Educação. Diversidade e Educação, desafios atuais
ISPA (Lisboa, Portugal)
2009 E agora o que é que eu digo?. I Congresso Luso-Brasileiro de Psicologia da Saúde
Universidade do Algarve (Faro, Portugal)