???global.info.a_carregar???
Identification

Personal identification

Full name
Nuno da Silva Jorge

Citation names

  • Jorge, Nuno

Author identifiers

Ciência ID
0413-D2B1-E68D
Education
Degree Classification
2015/03/03
Concluded
Ciências da Comunicação (Doutoramento)
Major in Comunicação estratégica
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal
Aprovado por unanimidade com direito a distinção
2011/01/10
Concluded
Gestão Estratégica das Relações Públicas (Mestrado integrado)
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
2008/04/18
Concluded
Ciências da comunicação e da cultura (Licenciatura)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
Affiliation

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2012/09/01 - Current Invited Adjunct Teacher (Polytechnic Teacher) Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Projects

Contract

Designation Funders
2013/02/03 - Current GlobCom
GlobCom
Supervisor
Instituto Politécnico de Lisboa Escola Superior de Comunicação Social, Portugal
Ongoing
Outputs

Publications

Book chapter
  1. Jorge, Nuno. "Para Além das Dicotomias: mass media e social media". In Comunicação e Organizações da Sociedade Civil: conhecimento e reconhecimento. 2017.
  2. Jorge, Nuno; joão simão. "From Integration to Legitimacy: Values and Publics in Public Relations". In Public Relations, Values and Cultural Identity. 2015.
Book review
  1. Jorge, Nuno. "The Business of Influence: reframing marketing and PR for the digital age". 10, (2012):
Conference paper
  1. Jorge, Nuno; Eiró-Gomes, Mafalda. "A publireportagem redescoberta ou um outro nome para os blogues de lifestyle e não só?". Paper presented in 9º Congresso da SOPCOM, 2015.
  2. Jorge, Nuno. "A evolução do comício em Portugal: o que mudou para a comunicação estratégica na política?". Paper presented in 9º Congresso da SOPCOM, 2015.
  3. Jorge, Nuno. "From Integration to Legitimacy - Publics and Values in PR". Paper presented in EUPRERA 2013, 2013.
  4. Jorge, Nuno. "A Comunicação Digital e os seus desafios para as Relações Públicas". Paper presented in 8º Congresso da SOPCOM, 2013.
  5. Jorge, Nuno. "Relações Públicas e Função Política: da Integração à Legitimação". Paper presented in 8º Congresso da SOPCOM, 2013.
  6. Jorge, Nuno. "Grassroots Campaign in the USA: would it be possible in Portugal?”". Paper presented in International Academy of Business Disciplines, 2013.
  7. Jorge, Nuno; Cesar Neto. "Teoria Situacional do Discurso baseada em Valores". Paper presented in 8º Congresso da SOPCOM, 2013.
  8. Jorge, Nuno. "Creating Engagement Trough the Social Web". Paper presented in EUPRERA Spring Symposium 2012, 2012.
  9. Jorge, Nuno. "Reputation: interpretation and economic value". Paper presented in 7º Congresso SOPCOM, 2011.
  10. Jorge, Nuno. "Values in the Arena of Meanings - Development of a Situational Values Discourse Theory". Paper presented in Euprera Annual Congress 2011, 2011.
  11. Jorge, Nuno. "Reputation: a valuable asset that protects organizations under a crisis situation". Paper presented in International Academy of Business Disciplines, 2011.
  12. Jorge, Nuno. "Public Relations as one discipline: online and offline practice in one hybrid reality". Paper presented in EUPRERA Spring Symposium 2011, 2011.
  13. Jorge, Nuno. "Understanding Values and Culture - key dimentions for effective Public Relations". Paper presented in ECREA 2010, 2010.
Conference poster
  1. Jorge, Nuno. "Understanding Values and Culture - key dimentions for effective Public Relations". 2010.
Journal article
  1. Jorge, Nuno. "Relações públicas: políticas ou na política? Um contributo para o estudo das RP no setor da política". Comunicação Pública 11 21 (2016):
  2. Jorge, Nuno. "From the Inside of Obama’s 2012 Grassroots Campaign: A Portuguese Perspective". American Behavioral Scientist June 2014 58 7 (2014):
  3. Jorge, Nuno. "Da Integração à Legitamação: Valores e Públicos em Relações Públicas". Comunicação Pública 13 (2013):