Identification
Personal identification
- Full name
- Carlos António Roque Martinho
- Gender
- Male
Citation names
- Martinho, Carlos
Author identifiers
- Ciência ID
- 161F-95EA-379A
Knowledge fields
- Engineering and Technology - Electrotechnical Engineering, Electronics and Informatics
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Portuguese | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
English | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | |
French | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2007
Concluded
|
Engenharia Informática e de Computadores (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
"Emotivectors: Anticipatory Affective Mechanism for Synthetic Characters." (THESIS/DISSERTATION)
|
(aprovado) |
1999 - 2001
Attended
|
Curso Regular (DESE)
Escola Superior de Jazz Luís Villas-Boas (Hot Club de Portugal), Portugal
|
|
1999
Concluded
|
Engenharia Electrotécnica e de Computadores (Mestrado)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
"Emotions in Motion: Rapid Development of Pathematic Agents in Virtual Environments." (THESIS/DISSERTATION)
|
(aprovado) |
1997
Concluded
|
Specialization course for the Master’s degree (Curso de mestrado (conclusão do curso de especialização))
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
|
1992 - 1996
Concluded
|
5-years degree in Computer Science and Engineering (Licenciatura)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
Affiliation
Science
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2008 - Current | Researcher (Research) | Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal |
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2020 - Current | Associate Professor (University Teacher) | Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal |
2007 - 2020 | Assistant Professor (University Teacher) | Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal |
2001 - 2007 | Assistant (University Teacher) | Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal |
2000 - 2001 | Trainee Assistant (University Teacher) | Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal |
Universidade de Lisboa Departamento de Engenharia Informática, Portugal | ||
1996 - 1997 | Tutor (University Teacher) | Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal |
Universidade de Lisboa Departamento de Engenharia Informática, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2020 - 2024 | Te@ch4SocialGood
PTDC/PSI-GER/1918/2020
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Ongoing
|
2019 - 2022 | iv4XR (Intelligent Verification/Validation for Extended Reality Based Systems) (ICT-25-2018-2020)
ICT-25-2018-2020
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2015 - 2019 | AMIGOS (PTDC/EEISII/7174/2014)
PTDC/EEISII/7174/2014
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2015 - 2018 | Tutoria Virtual (TDC/IVC-PEC/3963/2014)
TDC/IVC-PEC/3963/2014
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2011 - 2014 | INVITE - social Identity and partNership in VIrTual Environments (UTA-Est/MAI/2008/2009)
UTA-Est/MAI/2008/2009
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2010 - 2013 | SIREN - Social games for conflIct REsolution based on natural iNteraction (EU FP7 ICT TeL-258453)
EU FP7 ICT TeL-258453
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
|
2008 - 2012 | LIREC - LIving with Robots and intEractive Companions (EU FP7 ICT-215554)
EU FP7 ICT-215554
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2004 - 2009 | CHAMELEON: Construction of Humane Autonomous Machines Embodied in Living Environments Of Nature (QREN 001492)
QREN 001492
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2004 - 2008 | HUMAINE – Network of Excellence in Machine Interaction Network on Emotion. (EU FP6-IST 507422)
EU FP6-IST 507422
Researcher
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2004 - 2007 | MindRACES - from Reactive to Anticipatory Cognitive Embodied Systems (EU FP6-IST 511931)
EU FP6-IST 511931
PhD Student Fellow
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
|
2003 - 2005 | VICTEC - Virtual ICT with Empathic Characters. (EU FP5-IST 2001-33310)
EU FP5-IST 2001-33310
PhD Student Fellow
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
2000 - 2002 | SAFIRA: Supporting AFfective Interactions for Real-time Applications (EU FP5-IST 1999-11683)
EU FP5-IST 1999-11683
PhD Student Fellow
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
1998 - 2000 | NIMIS: Networked Interactive Media In Schools (EU-FP4 I3-ESE 29301)
EU-FP4 I3-ESE 29301
Master Student Fellow
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
1996 - 1998 | IDEALS (EU FP Telematics)
IDEALS (EU FP Telematics)
Master Student Fellow
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
1997 - 1998 | S3A: Tristão e Isolda, uma História Interativa de Golfinhos Virtuais (EXPO’98)
S3A: Tristão e Isolda, uma História Interativa de Golfinhos Virtuais
Technical development
Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Investigação e Desenvolvimento em Lisboa, Portugal
|
Concluded
|
1996 - 1997 | Kate Moss, Ex-Mater. Projecto Parque Museu Virtual (Aula do Risco)
Kate Moss, Ex-Mater
Technical development
|
|
1996 - 1996 | Salas da História (Centro Multimedia do INESC)
Salas da História
Technical development
Centro Multimédia do INESC, Portugal
|
Concluded
|
Outputs
Publications
Book |
|
Book chapter |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Edited book |
|
Journal article |
|
Journal issue |
|
Activities
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2023 - Current | Procedural Generation of Progression Systems
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2023 - Current | Adaptive Game Orchestration
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2023 - Current | Real-World Preference-based Teamwork
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2023 - Current | Player Modeling with Artificial Intelligence in a cooperative setting
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2023 - Current | A Model of Portuguese Boardgame Players
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2023 - Current | Mixed-initiative Player Control for Action Role-Playing Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - Current | TASTES: a Trend Adaptive Strategy for Tracklist Expansion on Spotify
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - Current | Preference-Based Student Team Assignment
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2021 - Current | AI-based Modulation of a Teleoperation Interface for Space Exploration
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - Current | Improving Believable Interactions in Real-time Multi-party Interactive Experiences
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - Current | Augmentation of Situation Awareness Through Multimodal Interfaces in Mobile Robot Teleoperation
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - Current | Preference-Driven Group Management
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2019 - Current | Experience-based Procedural Content Generation for Groups
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - Current | Enriching Simple Actions with Impactful Emotions
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - Current | Analysis of Virtual Behaviour Using Personality Traits in a Decision-Making Task
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2008 - Current | Open Source Software vs. Proprietary Software: An agent based modelling approach
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Using Secondary Tasks to Measure Cognitive Load in Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | A Pedagogical Agent for Teaching Cyberbullying
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Supporter Crowds for Fighting Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Dynamically Constructing Tutorials according to the Individual Capabilities of Players
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Modeling Player Understanding of Game Character Expression
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Exploring Perspective in Virtual Tabletop Role-Playing Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Synergistic Companions for Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | Tutorial Adaptation based on Working Memory
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2022 - 2023 | A Serious Game Platform for Teacher Cyberbullying Training
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2021 - 2022 | Modelling Player Skill in a Procedurally Generated Single-Player Videogame
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2021 - 2022 | On the Feeling of Acoustic and Visual Tension in Generative Art
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2021 - 2022 | Team Formation in Gamified Environments
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2021 - 2022 | Improving believability through timing manipulation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2021 - 2022 | Pro(f)Social: a serious game to improve teachers’ bystander behaviour in cyberbullying situations
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Highlight The Path Not Taken to Add Replay Value to a Storytelling Video Game
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Procedural challenge generation guided by player choice in video games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | The influence of Conscientiousness in Game Content Personalisation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Assessing Players’ Cognitive Load in Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | An Approach to Multiplayer Interactive Storytelling
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico Campus Taguspark, Portugal
|
2020 - 2021 | Personality and Motivation to Play Board Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Adaptive Single Player Challenge Generation for World War Online
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Balancing Randomness and Predictability in Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Player Preference Extraction From In-Game Behavior
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Player-based Adaptive Tutorials for Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Tales of Fear: Impact of Non-Diegetic Sound in a Horror
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Active vs Passive Flow Adjustment in Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Conveying Believable Emotions Through Control Modulation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Perception of Emotion Expression in Synthetic Characters
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Player and Simulation based Environmental Storytelling for Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Personality-Based Reward Sharing In Cooperative Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2020 - 2021 | Using Bayesian Networks to Support Believable Expression of Emotions in Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico Campus Taguspark, Portugal
|
2020 - 2021 | Deep QL-APF: An Automated Playtesting Framework for Unreal Engine
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2019 - 2020 | Imitation-based Artificial Player for Pic-A-Boo
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2019 - 2020 | Multi-dimensional ELO-based Challenge Progression for Single-Player Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2020 | Personality-based Persuasion by an Interactive Social Robot Storyteller
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Personalized Game Reviews
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Holiday Knight: a Videogame with Skill-based Challenge Generation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Matching the effects of immersion with game mechanics in a cooperative game
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Profiling Players Through In-Game Animations
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Interação baseada na personalidade
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Fishing for Words: A game to learn grammatical gender in Portuguese
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Co-Designing the Lighting of a Game Level
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | The influence of Conscientiousness in cooperative video games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | A Procedurally Generated Approach to Emotional Storytelling for Games and Interactive Systems
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Application of RRT for overtaking in a Racing Car Simulation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Profiling Players Through In-Game Animations
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Holiday Knight: a Videogame with Skill-based Challenge Generation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Personalized Game Reviews
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Interação baseada na personalidade
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Fishing for Words: A game to learn grammatical gender in Portuguese
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Matching the effects of immersion with game mechanics in a cooperative game
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | The influence of Conscientiousness in cooperative video games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Co-Designing the Lighting of a Game Level
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | A Procedurally Generated Approach to Emotional Storytelling for Games and Interactive Systems
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Mixed Procedurally Generated Creatures
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 - 2019 | Modelling Human Player Sensorial and Actuation Limitations in Artificial Players
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Expressing Emotions through Animated Speech Balloons
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Com@Viver: A serious game to improve bystander behavior
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Creating AI bots in DOTA2
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Game content placement through progression modelling
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Virtual Tutor - Virtual Tutoring Agent using Empathy and Rapport Techniques
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Supporting Affective Expression in Multi-party Interactions
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Believable Communication Between Non-Player Characters
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Co-creativity in Videogame Puzzle Creation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Procedural Content Generation for Cooperative Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Multi-dimensional Player Skill Progression Modeling for Procedural Content Generation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Skill-based Progression Model for Smash Time
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 - 2018 | Alignment of Player and Non-Player Character Assertiveness Levels
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Enclothed Cognition in Virtual Worlds
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Design of a tactical turn-based game for mobile devices
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Expectancy and Emotions in Synthetic Characters
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Gamification Outside Physical Borders
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | PLEASED - PLayEr Affective Simulation for progrEssion Design
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Ludificação e Personalização
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | PONTiFF - PersONaliTy Framework For Companion Characters
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Synthetic Characters for Creative Child-Computer Interaction
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 - 2017 | Application and Design of GPU Parallel RRT for Racing Car Simulation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2015 - 2016 | Co-creativity in Videogame Level Design
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2015 - 2016 | CoBelievable: the effect of Cooperation in Believability
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2015 - 2016 | Modelling Progression in Video Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2015 - 2016 | Gameplay Aware Emotional Model for Virtual Characters in Video Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2015 - 2016 | Procedural Content Generation for Cooperative Games
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2014 - 2015 | Believable Interactions Between Synthetic Characteres
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2013 - 2014 | CASTLES: influence of Complexity on the plAyer experience. a Study Towards ameLiorating emergent Storytelling
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2013 - 2014 | The Island - Creating Believable Social Behaviour
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2013 - 2014 | paSSPORT Suggestion System for Players basen On personality
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2012 - 2013 | Adding User Modelling to a Serious Game The Methodology behind ‘My Dream Theatre’
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2012 - 2013 | GLASS - Adapting Game content to pLayer Affective State and personality
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2012 - 2013 | E-lumination - Lighting 3D Scenes Using Examples
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2012 - 2013 | PhASE: Physics-based Action SElection - A Physics Metaphor to Create Believable Behaviour for Synthetic Characters
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2010 - 2013 | Supply Chain Coordination Analysis through a Multi-Agent System
Co-supervisor
|
Engenharia e Gestão (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2013 | Long-term Interactions with Empathic Social Robots
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (PhD)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | An approach to Collaborative Storytelling
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | AutoBroad - A Realtime Broadcasting System for E-Sports
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | AffectiveWall - An Intermedia Instrument for Affective Generation of Music and paintings through gestural expressivity
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | My Dream Theater
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | iCu Gaze Communication Towards Multiple Users
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | iCu Gaze Communication Towards Multiple Users
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | The Friendly Blacksmith - Application of Preference Elicitation Techniques to a Computer Game's Synthetic Vendor
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | Micromanagement in Real Time Strategy Games: A Squad - Based Approach
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 - 2012 | CONFLICT: a conflict resolution game
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2010 - 2011 | Escherichia Coli simulation using the Dynamic Energy Budget theory applied on a multi-agent environment
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | Creative Swarm
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | inFlow - Adapting Gameplay to Player's Personality
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | Haps: Hábitos para Personagens Sintéticas
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | WAIST: Wasp Inspired Scheduling for Real-Time Strategy Games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | Interactive Storytelling in Guided Tours
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | Simulação de Organismos Multicelulares Baseada em Agentes
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2009 - 2010 | MEEMOs: Believable Agents with Episodic Memory Retrieval
Co-supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2008 - 2009 | DogMate: Intent Recognition Through Anticipation
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2007 - 2008 | iCat e o Jogo das Letras
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2007 - 2008 | Gaia: Intelligent Control Of Virtual Environment
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2007 - 2008 | Applying agent-based modelling techniques to business games
Supervisor
|
Engenharia Informática e de Computadores (Master)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2021 - 2022 | General Chair of 22nd ACM International Conference on Intelligent Virtual Agents (2022/09/06 - 2022/09/09)
Conference (President of the Organising Committee)
|
Distinctions
Other distinction
2022 | Excelência de resultados pedagógicos (Design de Jogos, 2020-21) |
2019 | Excelência de resultados pedagógicos (Computação Gráfica para Jogos, 2018-19)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2019 | Excelência de resultados pedagógicos (Design de Jogos, 2018-19) |
2019 | Excelência de resultados pedagógicos (Metodologia de Desenvolvimento de Jogos, 2018-19) |
2018 | Excelência de resultados pedagógicos (Computação Gráfica para Jogos, 2016-17)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2018 | Excelência de resultados pedagógicos (Metodologia de Desenvolvimento de Jogos, 2017-18)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2017 | 2º place Academy for CUBUS (serious game to stimulate creativity in children) |
2016 | Excelência de resultados pedagógicos (Computação Gráfica para Jogos, 2015-16)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2016 | Excelência de resultados pedagógicos (Metodologia de Desenvolvimento de Jogos, 2015-16)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2013 | Excelência de resultados pedagógicos (Tecnologias de Jogos e Simulação, 2012-13)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2013 | Excelência de resultados pedagógicos (Design e Desenvolvimento de jogos 2012-13)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2012 | Excelência de resultados pedagógicos (Programação 3D para Simulação e Jogos 2011-12)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 | Excelência de resultados pedagógicos (Animação e Visualização Tridimensional 2010-11)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2011 | Excelência de resultados pedagógicos (Programação 3D para Simulação e Jogos 2010-11)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2010 | Excelência de resultados pedagógicos (Desenho e Desenvolvimento de Jogos 2009-10)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|
2010 | Excelência de resultados pedagógicos (Tecnologia de Jogos e Simulação 2009-10)
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal
|