Book chapter |
- Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva. "Globalization of Higher Education". In The Internationalization From a Multifactorial
Perspective. 2024.
10.4018/979-8-3693-5483-4.ch016
- Abílio Lourenço; Maria Olímpia Paiva; Sabina Valente. "Emotional Intelligence". In A Catalyst for Organizational Culture
and Climate in Higher Education. 2024.
10.4018/979-8-3693-6967-8.ch007
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Rebola, Fernando; Almeida, Leandro S.. "Inteligência emocional e educação: uma articulação
possível e necessária à formação inicial de professores". UEG, 2024.
- Lourenço, Abílio Afonso; Paiva, Maria Olímpia; Valente, Sabina. "Emotional Intelligence: A Catalyst for Organizational Culture
and Climate in Higher Education". IGI Global Scientific Publishing, 2024.
10.4018/979-8-3693-6967-8.ch007
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio. "Emotional Skills and Interpersonal Conflict: Testing the Role
of Teachers’ Emotional Intelligence". Nova Science Publishers, 2023.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio. "Emotional Skills and Interpersonal Conflict: Testing the Role
of Teachers’ Emotional Intelligence". Nova Science Publishers, 2023.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Dominguez-Lara, Sergio. "Emotional Skills and Interpersonal Conflict: Testing the
Role of Teachers’ Emotional Intelligence". Nova Science Publishers, Inc., 2023.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Németh, Zsolt; Almeida, Leandro S.. "Gestão de conflito em sala
de aula: A importância da regulação emocional do professor.". Dykinson, 2022.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio. "Teachers in the 21st Century: Emotional Intelligence Skills
Make the Difference". IntechOpen, 2022.
10.5772/intechopen.103082
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Emotional intelligence and conflict management in the pedagogical relationship". Publicacions
de la Universitat Jaume I, 2022.
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.6035/Psique.26
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Editorial: The importance of academic training in emotional intelligence for teachers".
Frontiers in Education, 2022.
10.3389/feduc.2022.992698
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio. "Teachers in the 21st Century: Emotional Intelligence Skills
Make the Difference". IntechOpen, 2022.
10.5772/intechopen.103082
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Németh, Zsolt. "School conflicts: Causes and management strategies in classroom relationships".
IntechOpen, 2022.
https://doi.org/10.5772/intechopen.95395
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Emotional intelligence and conflict management in the pedagogical relationship". Publicacions
de la Universitat Jaume I, 2022.
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.6035/Psique.26
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Dominguez-Lara, Sergio. "Teachers in the 21st Century: Emotional Intelligence Skills
Make the Difference". IntechOpen, 2022.
10.5772/intechopen.103082
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Németh, Zsolt; Almeida, Leandro S.. "Gestão de conflito em sala
de aula: A importância da regulação emocional do professor.". Dykinson, 2022.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Editorial: The importance of academic training in emotional intelligence for teachers".
Frontiers in Education, 2022.
10.3389/feduc.2022.992698
- Lourenço, A. A. ; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Németh, Zsolt. "School conflicts: causes and management strategies
in classroom relationships". In Interpersonal Relationships, 1-16. Londres, United Kingdom: IntechOpen, 2020.
Published • https://doi.org/10.5772/intechopen.95395
- Lourenço, A. A.. "Abordagens restaurativas à delinquência juvenil". In Crime, desvio e risco na adolescência, edited
by José Soares Martins; Margarida Simões, 135-149. Lisboa, Portugal: Edições Sílabo, 2019.
Published
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Gestão de conflitos e comprometimento organizacional: estudo
empírico em contexto educativo". In Procedings of the III International Forum in Management, edited by S. Sarkar. Portugal:
Universidade de Évora, 2019.
Published
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Gestão de conflitos e comprometimento organizacional: estudo
empírico em contexto educativo". Universidade de Évora, 2019.
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Conflict management, commitment and organizational citizenship
behaviors: empirical study in higher education institution". Universidade de Évora, 2019.
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Atitudes no e perante o trabalho: comportamentos de comprometimento
e de cidadania organizacional". Universidade do Algarve, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, 2018.
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Atitudes no e perante o trabalho: comportamentos de comprometimento
e de cidadania organizacional". Universidade do Algarve, Escola Superior de Gestão, Hotelaria e Turismo, 2018.
- Lourenço, A. A.. "Competências emocionais na eficácia da gestão em sala de aula". In Atas do II Encontro Internacional
de Formação na Docência (INCTE), 672-680. Bragança, Portugal: Instituto Politécnico de Bragança., 2017.
Published
- Lourenço, A. A.. "Variáveis preditivas do rendimento escolar". In Atas dos Dias da Investigação na UFP Research Days Proceedings,
602-618. Porto, Portugal: Gabinete de Relações Internacionais e Apoio ao desenvolvimento Institucional. eBook, 2017.
Published
- Monteiro, A.P.; Cunha, P.; Lourenço, A.A.. "Five personality factors model and conflict management". New York, United States:
Nova Science Publishers. ISBN: 978-1-53610-172-0, 2016.
Published
- Lourenço, A. A.. "Planificação da gestão o tempo versus procrastinação: realidades incontornáveis em contexto escolar". In
Atas dos Dias da Investigação na UFP Research Days Proceedings - eBook. Porto, Portugal: Gabinete de Relações Internacionais
e Apoio ao desenvolvimento Institucional - eBook, 2016.
Published
- Lourenço, A. A.. "Influência do autoconceito na eficácia negocial de conflitos em contexto escolar". In Atas dos Dias da
Investigação na UFP Research Days Proceedings. Porto, Portugal: Gabinete de Relações Internacionais e Apoio ao desenvolvimento
Institucional - eBook, 2015.
Published
- Lourenço, A. A.. "A percepção do ambiente de ensino pelos professores da ESAH". In Actas do I Seminário Internacional “Contributos
da Psicologia em Contextos Educativos”, edited by L. S. Almeida; B. D. Silva; S. Caires, 1485-1500. Braga, Portugal: Universidade
do Minho, 2010.
Published
- Lourenço, A. A.. "A percepção do clima de escola pelos alunos da ESAH". In Actas do I Seminário Internacional “Contributos
da Psicologia em Contextos Educativos”, edited by L. S. Almeida; B. D. Silva, 1501-1516. Braga, Portugal: Universidade
do Minho, 2010.
Published
|
Journal article |
- Abílio A. Lourenço; Sabina Valente; Sergio Dominguez-Lara; Celso Fulano. "Approaches and Conceptions of Teaching and Learning:
Towards the School of Excellence". Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria (2025): https://doi.org/10.14201/teri.31936.
10.14201/teri.31936
- Sabina Valente; Abílio A. Lourenço; Leandro S. Almeida; Marta Sainz-Gómez; Pedro Amaro. "La inteligencia emocional del docente
como predictor de la gestión del aula y de la eficacia de la disciplina". Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento
(2024): https://doi.org/10.32348/1852.4206.v16.n3.42311.
10.32348/1852.4206.v16.n3.42311
- Sabina Valente; Sergio Dominguez-Lara; Abílio Lourenço. "Planning Time Management in School Activities and Relation to Procrastination:
A Study for Educational Sustainability". Sustainability (2024): https://doi.org/10.3390/su16166883.
10.3390/su16166883
- Sergio Dominguez-Lara; Marcos Carmona-Halty; Marion K. Schulmeyer; Sabina N. Valente; Abílio A. Lourenço. "Análisis psicométrico
de dos versiones del Big Five Inventory-15 en estudiantes universitarios chilenos: estructura interna, invarianza de medición
y asociación con bienestar subjetivo". Ciencias Psicológicas (2024): https://doi.org/10.22235/cp.v18i1.3369.
10.22235/cp.v18i1.3369
- Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Paiva. "Academic Performance of Excellence: The Impact of Self-Regulated Learning and
Academic Time Management Planning". Knowledge (2024): https://doi.org/10.3390/knowledge4020016.
10.3390/knowledge4020016
- Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Almeida Paiva. "Self-Regulation in Academic Success: Exploring the Impact of Volitional
Control Strategies, Time Management Planning, and Procrastination". International Journal of Changes in Education (2024):
https://doi.org/10.47852/bonviewIJCE42022392.
10.47852/bonviewIJCE42022392
- Sergio Dominguez-Lara; Sabina N. Valente; Abílio A. Lourenço; Benigno Peceros-Pinto; Maite Diaz-Peñaloza; Segundo R. León.
"Apoyo social percibido y rendimiento académico en estudiantes de secundaria peruanos: influencia del engagement académico
y de la autoeficacia académica.". Revista Fuentes (2024): https://doi.org/10.12795/revistafuentes.2024.23116.
10.12795/revistafuentes.2024.23116
- Dominguez Lara, Sergio Alexis; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Peceros-Pinto, Benigno; Diaz-Peñaloza, Maite; R.
León, Segundo. "Apoyo social percibido y rendimiento académico en estudiantes de secundaria peruanos: influencia del engagement
académico y de la autoeficacia académica". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53246.
10.12795/revistafuentes.2024.23116
- Valente, Sabina; Dominguez Lara, Sergio Alexis; Lourenço, Abílio Afonso. "Planning Time Management in School Activities and
Relation to Procrastination: A Study for Educational Sustainability". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53801.
10.3390/su16166883
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Almeida, Leandro S.; Sainz Gómez, Marta; Amaro, Pedro. "La inteligencia emocional
del docente como predictor de la gestión del aula y de la eficacia de la disciplina". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53797.
10.32348/1852.4206.v16.n3.42311
- Lourenço, Abílio; Valente, Sabina; Domínguez-Lara, Sergio; Fulano, Celso Simão. "The impact of emotional intelligence on models
of teaching approaches". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53802.
10.6018/reifop.614521
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Amaro, Pedro. "Inteligência emocional como competência essencial na formação de
professores". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53245.
https://doi.org/10.58041/aprender.200
- Valente, Sabina; Dominguez Lara, Sergio Alexis; Lourenço, Abílio Afonso. "Plan Time Management in School Activities and Relation
to Procrastination: A Study for Educational Sustainability". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53791.
10.20944/preprints202407.0735.v1
- Dominguez-Lara, Sergio; Carmona-Halty, Marcos; Schulmeyer, Marion K.; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso. "Análisis
psicométrico de dos versiones del Big Five Inventory-15 en estudiantes universitarios chilenos: estructura interna, invarianza
de medición y asociación con bienestar subjetivo". (2024): http://hdl.handle.net/10400.26/53242.
10.22235/cp.v18i1.3369
- Valente, S.; Lourenço, A. A. ; Amaro, P.. "Inteligência emocional como competência essencial na formação de professores".
Aprender 46 (2023): 16-31. http://aprender.esep.pt/index.php/aprender/article/view/200.
Published
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Derakhshan, Ali; Németh, Zsolt Németh; Almeida, Leandro S..
"Teachers’ Emotion Regulation: Implications for Classroom Conflict Management". (2023): http://hdl.handle.net/10174/35194.
https://doi.org/10.14221/ajte.2022v47n8.2
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Mohoric, Tamara; Takšic, Takšic. "Psychometric Properties of
the Emotional Skills and Competence Questionnaire for Teachers". (2023): http://hdl.handle.net/10174/35469.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Derakhshan, Ali; Németh, Zsolt Németh; Almeida, Leandro S..
"Teachers’ Emotion Regulation: Implications for Classroom Conflict Management". (2023): http://hdl.handle.net/10174/35194.
https://doi.org/10.14221/ajte.2022v47n8.2
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Mohoric, Tamara; Takšic, Takšic. "Psychometric Properties of
the Emotional Skills and Competence Questionnaire for Teachers". (2023): http://hdl.handle.net/10174/35469.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Dominguez-Lara, Sergio; Mohoric, Tamara; Takšic, Vladimir. "Psychometric Properties
of the Emotional Skills and Competence Questionnaire for Teachers". (2023): http://hdl.handle.net/10400.26/50944.
10.29333/iji.2023.1644a
- Dominguez-Lara, Sergio; Peceros-Pinto, Benigno; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Flores-Cataño, Katioska Rocío. "Análisis
estructural de una versión breve de la Trait Meta-Mood Scale en adolescentes peruanos". (2023): http://hdl.handle.net/10400.26/53243.
10.12795/revistafuentes.2023.22077
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio; Amaro, Pedro. "EmotioEmotional intelligence as an essential competence in teacher training".
(2023): https://doi.org/10.58041/aprender.200.
https://doi.org/10.58041/aprender.200
- Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Paiva. "Motivación escolar: aproximaciones teóricas al proceso de aprendizaje". CES
Psicología (2022): https://doi.org/10.21615/cesp.5952.
10.21615/cesp.5952
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Estilos de gestão de conflitos, comprometimento e cidadania
organizacional: estudo empírico numa instituição de ensino superior portuguesa.". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/42673.
10.36482/1809-5267.ARBP-2022v74.20139
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Conflict Management and Organizational Commitment: A Study
Among Non-Teaching Staff of a Higher Education Institution". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/39418.
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Alves, Paulo; Dominguez-Lara, Sergio; Sabina Valente; Abílio Afonso Lourenço; Paulo
Alves; et al. "The role of emotional intelligence for teacher's efficacy and classroom management". Know and Share Psychology
1 4 (2022): 123-134. http://hdl.handle.net/10174/32476.
Published • https://doi.org/10.21615/cesp.13.2.2
- Cordeiro, João Pedro; Cunha, Pedro; Afonso Lourenço, Abílio. "Antecedents of organizational engagement in non-teaching employees:
A case study in a higher education institution". (2022): https://doi.org/10.31211/rpics.2022.8.2.263.
https://doi.org/10.31211/rpics.2022.8.2.263
- Dominguez-Lara, Sergio; Peceros-Pinto, Benigno; Centeno-Leyva, Sharon; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Quistgaard-Alvarez,
Alberto; Morales-Velasquez, Mercedes P.; et al. "Análisis psicométrico y datos normativos de la UWES en adolescentes peruanos".
Ciencias Psicológicas (2022): http://hdl.handle.net/10174/33055.
10.22235/cp.v16i2.2908
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso; João Pedro Cordeiro; Pedro Cunha; Abílio Afonso Lourenço.
"Antecedentes do empenhamento organizacional em trabalhadores não-docentes: estudo de caso numa instituição de ensino superior.".
Revista Portuguesa de Investigação Comportamental e Social (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/41872.
10.31211/rpics.2022.8.2.263
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Sabina Valente; Abílio Afonso Lourenço; Abílio Lourenço. "Questionário de inteligência
emocional do professor: Adaptação e validação do Emotional Skills and Competence Questionnaire". Revista de Estudios e
Investigación en Psicología y Educación 7 1 (2022): 12-24. http://hdl.handle.net/10174/32468.
https://doi.org/10.17979/reipe.2020.7.1.5480
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Emotional intelligence makes a difference: The impact of teachers’ emotional intelligence
abilities on conflict management strategies in the classroom". (2022): http://hdl.handle.net/10174/32438.
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.25115/kasp.v1i4.4249
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Questionário de inteligência emocional do professor: Adaptação e validação do Emotional
Skills and Competence Questionnaire". (2022): http://hdl.handle.net/10174/32468.
https://doi.org/10.17979/reipe.2020.7.1.5480
- Cordeiro, João Pedro; Cunha, Pedro; Afonso Lourenço, Abílio. "Antecedents of organizational engagement in non-teaching employees:
A case study in a higher education institution". (2022): https://doi.org/10.31211/rpics.2022.8.2.263.
https://doi.org/10.31211/rpics.2022.8.2.263
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.. "Inteligência emocional e gestão de conflito na interação pedagógica". (2022): http://hdl.handle.net/10174/32431.
https://doi.org/10.17979/reipe.2022.9.0.8900
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Derakhshan, Ali; Németh, Zsolt; S. Almeida, Leandro. "Teachers’ Emotion Regulation:
Implications for Classroom Conflict Management". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/50948.
10.14221/ajte.2022v47n8.2
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Conflict Management and Organizational Commitment: A Study
Among Non-Teaching Staff of a Higher Education Institution". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/39418.
- Cordeiro, João Pedro; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Antecedentes do Empenhamento Organizacional em Trabalhadores
Não-docentes: estudo de caso numa instituição de ensino superior". (2022): http://repositorio.ismt.pt/jspui/handle/123456789/1531.
https://doi.org/10.31211/rpics.2022.8.2.263
- Valente, Sabina; Veiga-Branco, Augusta; Rebelo, Hugo; Lourenço, Abílio Afonso; Cristóvão, Ana Maria. "The relationship between
emotional intelligence ability and teacher efficacy". (2022): http://hdl.handle.net/10174/32447.
10.13189/ujer.2020.080324
- Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Alves, Paulo; Dominguez-Lara, Sergio. "The role of emotional intelligence for teacher's
efficacy and classroom management". (2022): http://hdl.handle.net/10174/32476.
https://doi.org/10.21615/cesp.13.2.2
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Estilos de gestão de conflitos, comprometimento e cidadania
organizacional: estudo empírico numa instituição de ensino superior portuguesa.". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/42673.
10.36482/1809-5267.ARBP-2022v74.20139
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Antecedentes do empenhamento organizacional em trabalhadores
não-docentes: estudo de caso numa instituição de ensino superior.". (2022): http://hdl.handle.net/10400.26/41872.
10.31211/rpics.2022.8.2.263
- Dominguez-Lara, Sergio; Peceros Pinto, Benigno; Centeno-Leyva, Sharon; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio Afonso; Quistgaard-Alvarez,
Alberto; Morales-Velasquez, Mercedes Patricia. "Análisis psicométrico y datos normativos de la UWES en adolescentes peruanos".
(2022): http://hdl.handle.net/10400.26/50947.
10.22235/cp.v16i2.2908
- Dominguez-Lara, Sergio; Peceros-Pinto, Benigno; Centeno-Leyva, Sharon; Valente, Sabina; Lourenço, Abílio A.; Quistgaard-Alvarez,
Alberto; Morales-Velasquez, Mercedes P.. "Análisis psicométrico y datos normativos de la UWES en adolescentes peruanos". (2022):
http://hdl.handle.net/10174/33055.
10.22235/cp.v16i2.2908
- Lourenço, A. A. ; Valente, S.. "La importancia de la gramática de los afectos en el aprendizaje". CES Psicología 14
2 (2021): 209-228.
Published
- Lourenço, Abílio Afonso; Valente, Sabina. "A importância da gramática dos afetos na aprendizagem". (2021): http://hdl.handle.net/10400.26/50950.
- Jhonatan S. Navarro-Loli; Abílio Afonso Lourenço. "Estructura interna e invarianza de medición del Children’s Hassles Scale
en adolescentes". Liberabit: Revista Peruana de Psicología (2020): https://doi.org/10.24265/liberabit.2020.v26n1.07.
10.24265/liberabit.2020.v26n1.07
- Lourenço, A. A.. "Conflict in the Classroom: How Teachers’ Emotional Intelligence Influences Conflict Management". Frontiers
in Education 5 5 (2020): 1-10. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2020.00005/full.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Adaptação e análise da estrutura interna da escala de Leymann (LIPT45) para o contexto português". Avaliação
Psicológica 19 1 (2020): 56-66. https://www.researchgate.net/publication/340580122_Adaptacao_e_Analise_da_Estrutura_Interna_da_Escala_de_Mobbing_de_Leymann_LIPT45_para_o_Contexto_Portugues.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Avaliação da tendência para o rumor: validação portuguesa da escala TGQ (Tendency to Gossip Questionnaire)".
Estudos em Comunicação 30 (2020): 225-243. https://www.researchgate.net/publication/342154398_Avaliacao_da_tendencia_para_o_rumor_validacao_portuguesa_da_escala_TGQ_Tendency_to_Gossip_Questionnaire.
Open access • Published
- Valente, Sabina; Veiga-Branco, Augusta; Rebelo, Hugo; Lourenço, Abílio Afonso; Cristóvão, Ana Maria. "The relationship between
emotional intelligence ability and teacher efficacy". (2020): http://hdl.handle.net/10198/21615.
- Sabina Valente; Ana Paula Monteiro; Abílio Afonso Lourenço. "The relationship between teachers’ emotional intelligence and
classroom discipline management". Psychology in the Schools 56 5 (2019): 741-750. https://doi.org/10.1002/pits.22218.
10.1002/pits.22218
- Jhonatan Steeven Navarro-Loli; Cesar Merino-Soto; Sergio Dominguez-Lara; Abilio Lourenço. "Estructura interna de la Multidimensional
Scale of Perceived Social Support (MSPSS) en adolescentes peruanos". Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento
(2019): https://doi.org/10.32348/1852.4206.v11.n1.21532.
10.32348/1852.4206.v11.n1.21532
- Cordeiro, João Pedro Pina; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso. "Comportamentos no trabalho: estudo com os profissionais
Não-Docentes do IPS". (2019):
- Alves, M.P.; Cunha, P.; Lourenço, A.A.; Monteiro, A.P.. "Teachers' perceptions about teacher performance assessment,Perceção
dos professores sobre a avaliação do desempenho docente". Revista Portuguesa de Educacao 31 1 (2018): 61-78. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85051274646&partnerID=MN8TOARS.
10.21814/rpe.14082
- Alves, Maria Piedade; Cunha, Pedro Fernando; Lourenço, Abílio Afonso; Monteiro, Ana Paula; Cunha,Pedro; Monteiro,Ana Paula;
Lourenço,Abílio Afonso; et al. "Perceção dos professores sobre a avaliação do desempenho docente". Revista Portuguesa de
Enfermagem de Saúde Mental 20 (2018): 9-18. https://doi.org/10.21814/rpe.14082.
Published • 10.21814/rpe.14082,title
- Alves,Maria Piedade; Cunha,Pedro; Lourenço,Abílio Afonso; Monteiro,Ana Paula. "Perceção dos professores sobre a avaliação
do desempenho docente". (2018): http://scielo.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0871-91872018000100005.
- Alves, Maria Piedade; Cunha, Pedro Fernando; Lourenço, Abílio Afonso; Monteiro, Ana Paula. "Perceção dos professores sobre
a avaliação do desempenho docente". (2018): https://doi.org/10.21814/rpe.14082.
https://doi.org/10.21814/rpe.14082
- Cunha,Pedro; Monteiro,Ana Paula; Lourenço,Abílio Afonso; Moreira,Ricardo Bessa. "Conflitos em contexto de saúde: Um instrumento
de avaliação de estilos de gestão de conflito". (2018): http://scielo.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1647-21602018000300002.
- Sabina Valente; Ana Paula Monteiro; Abílio Afonso Lourenço. "Inteligência emocional na gestão da disciplina em sala de aula".
Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación 02 (2017): 046-046. https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.02.2514.
10.17979/reipe.2017.0.02.2514
- Sabina Valente; Ana Paula Monteiro; Abílio Afonso Lourenço. "Adaptação e validação da escala de gestão de conflitos entre
professores-alunos". Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación 02 (2017): 041-041. https://doi.org/10.17979/reipe.2017.0.02.2512.
10.17979/reipe.2017.0.02.2512
- Abílio Afonso Lourenço; Maria Olímpia Almeida Paiva. "A essencialidade da autoeficácia para a aprendizagem autorregulada".
Educação e Filosofia 31 61 (2017): 283-320. https://doi.org/10.14393/REVEDFIL.issn.0102-6801.v31n61a2017-p283a320.
10.14393/REVEDFIL.issn.0102-6801.v31n61a2017-p283a320
- Cunha, P.; Lourenço, A.; Paiva, M.O.; Monteiro, A.P.; Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso; Paiva, Maria Olímpia; Monteiro,
Ana Paula. "Validation of the School Conflict Negotiation Effectiveness Questionnaire". Journal of Psychoeducational Assessment
35 8 (2017): 799-806. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85032695319&partnerID=MN8TOARS.
10.1177/0734282916662422
- Lourenço, A. A.. "Abordagens ao ensino: implicações no processo de aprendizagem dos alunos". Estudos e Pesquisas em Psicologia,
17(3), 1022-1041. 17 3 (2017): 1022-1041.
Open access • Published
- Pedro Cunha; Ana Paula Monteiro; Abílio Afonso Lourenço. "Clima de escola e táticas de gestão de conflito – Estudo quantitativo
com estudantes portugueses". CES Psicología (2016):
10.21615/cesp.9.2.1
- Lourenço, A. A.. "Autorregulação da aprendizagem uma perspetiva holística". Ciências & Cognição 21 1 (2016): 33-51.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Eficácia negocial, autoconceito e variáveis sociodemográficas: estudo em contexto escolar". Revista Argentina
de Ciencias del Comportamiento 8 3 (2016): 20-29.
Open access • Published
- Cunha, Pedro; Lourenço, Abílio Afonso; Paiva, Maria Olímpia; Monteiro, Ana Paula. "Validation of the school conflict negotiation
effectiveness questionnaire". (2016): http://hdl.handle.net/10284/5713.
- Lourenço, A. A.. "Abordagens à aprendizagem: a dinâmica para o sucesso académico". Revista CES Psicologia 8 2 (2015):
47-75.
Open access • Published
- Lourenço, Abílio Afonso; Nogueira, Carla Maria Leite. "Perceções sobre as abordagens à aprendizagem – estudo de variáveis
psicológicas". (2014): http://www.seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/21649.
- Rosário, P.; Núñez, J.C.; Valle, A.; González-Pienda, J.; Lourenço, A.. "Grade level, study time, and grade retention and
their effects on motivation, self-regulated learning strategies, and mathematics achievement: A structural equation model".
European Journal of Psychology of Education 28 4 (2013): 1311-1331. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84891670605&partnerID=MN8TOARS.
10.1007/s10212-012-0167-9
- Rosário, P.; Núñez, J.C.; Ferrando, P.J.; Paiva, M.O.; Lourenço, A.; Cerezo, R.; Valle, A.. "The relationship between approaches
to teaching and approaches to studying: A two-level structural equation model for biology achievement in high school". Metacognition
and Learning 8 1 (2013): 47-77. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84874814779&partnerID=MN8TOARS.
10.1007/s11409-013-9095-6
- Maria Olímpia Almeida de Paiva; Abílio Afonso Lourenço. "A influência da aprendizagem autorregulada na mestria escolar". Estudos
e Pesquisas em Psicologia 12 2 (2012): http://dx.doi.org/10.12957/epp.2012.8279.
10.12957/epp.2012.8279
- Rosário P; Lourenço A; Paiva O; Rodrigues A; Valle A; Tuero-Herrero E. "[Prediction of mathematics achievement: effect of
personal, socioeducational and contextual variables].". (2012): http://europepmc.org/abstract/med/22420359.
- Rosário, P.; Lourenço, A.; Paiva, M.O.; Núñez, J.C.; González-Pienda, J.A.; Valle, A.. "Self-efficacy and perceived utility
as necessary conditions for self-regulated academic learning,Autoeficacia y utilidad percibida como condiciones necesarias
para un aprendizaje académico autorregulado". Anales de Psicologia 28 1 (2012): 37-44. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84858313572&partnerID=MN8TOARS.
- Rosário, P.; Lourenço, A.; Paiva, O.; Rodrigues, A.; Valle, A.; Tuero-Herrero, E.. "Prediction of mathematics achievement:
Effect of personal, socioeducational and contextual variables,Predicción del rendimiento en matemáticas: Efecto de variables
personales, socioeducativas y del contexto escolar". Psicothema 24 2 (2012): 289-295. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84858322243&partnerID=MN8TOARS.
- Rosário, Pedro; Lourenço, Abílio; Paiva, Maria Olímpia; Núñez, José Carlos; González-Pienda, Júlio A.; Valle, Antonio. "Autoeficacia
y utilidad percibida como condiciones necesarias para un aprendizaje académico autorregulado". (2012): http://hdl.handle.net/1822/14907.
- Rosário, Pedro; Lourenço, Abílio; Paiva, Maria Olímpia; Núñez, José Carlos; González-Pienda, Júlio A.; Valle, Antonio. "Autoeficacia
y utilidad percibida como condiciones necesarias para un aprendizaje académico autorregulado". (2012): http://hdl.handle.net/1822/14907.
- Maria Olímpia Almeida de Paiva; Abílio Afonso Lourenço; Paiva,Maria Olímpia Almeida de; Lourenço,Abílio Afonso. "Rendimento
académico: influência do autoconceito e do ambiente de sala de aula". Psicologia: Teoria e Pesquisa 27 4 (2011): 393-402.
http://dx.doi.org/10.1590/s0102-37722011000400002.
10.1590/s0102-37722011000400002
- de Paiva, M.O.A.; Lourenço, A.A.. "Academic achievement: Influence of self-concept and classroom environment,Rendimento Académico:
Influência do Autoconceito e do Ambiente de Sala de Aula". Psicologia: Teoria e Pesquisa 27 4 (2011): 393-402. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84857565150&partnerID=MN8TOARS.
10.1590/S0102-37722011000400002
- Lourenço, A. A.. "Inventário de percepções de ambiente de ensino (IPAE): validação numa perspectiva exploratória". Psicologia,
Educação e Cultura 15 1 (2011): 77-92.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Ambiente da sala de aula: um estudo de caso". Educação e Filosofia, 25(49), 17-42. 25 49 (2011):
17-42.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Estudo empírico sobre a eficácia negocial de conflitos em ambiente escolar". Ciências & Cognição
16 3 (2011): 151-166.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Questionário de Eficácia Negocial de Conflitos na Escola (QENCE): validação de um instrumento para a construção
de Paz nas escolas". Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento 3 3 (2011): 23-31.
Open access • Published
- Paiva,Maria Olímpia Almeida de; Lourenço,Abílio Afonso. "Rendimento académico: influência do autoconceito e do ambiente de
sala de aula". (2011): http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0102-37722011000400002.
- Rosário, Pedro; González-Pienda, Júlio A.; Cerezo, Rebeca; Pinto, Ricardo; Ferreira, Pedro; Lourenço, Abílio; Paiva, Olimpia.
"Eficacia del programa «(Des)venturas de Testas» para la promoción de un enfoque profundo de estudio". (2010): http://hdl.handle.net/1822/11957.
- Lourenço, A. A.. "Comportamentos disruptivos e sucesso académico: a importância de variáveis psicológicas e de ambiente".
Revista Argentina de Ciencias del Comportamiento 2 2 (2010): 18-31.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Autoconceito e rendimento académico: um estudo com modelos de equações estruturais". Revista Galego-Portuguesa
de Psicoloxía e Educación 18 1 (2010): 177-194.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "A motivação escolar e o processo de aprendizagem". Ciências & Cognição 15 2 (2010): 132-141.
Open access • Published
- Lourenço, Abílio Afonso; Paiva, Maria Olímpia Almeida de; Young, Nathan; Rosa, Victor M.P. da; Lourenço, A. A.. "Effects of
personality on intenpersonal negotiation strategies and self-presentation in a school setting". Anais, 6, 7-27. 6 -
(2010): 7-27. http://hdl.handle.net/11144/5982.
Published
- Lourenço, Abílio Afonso; Rosa, Victor Pereira da; Paiva, Maria Olímpia. "Ambiente psicossociológico da sala de aula e rendimento
escolar: um estudo de caso". (2010): http://hdl.handle.net/10284/2818.
- Paiva, Maria Olímpia; Rosa, Victor Pereira da; Lourenço, Abílio Afonso. "Variáveis explicativas do sucesso escolar: um estudo
no 3.º ciclo do ensino básico". (2010): http://hdl.handle.net/10284/2833.
- Paiva, Maria Olímpia; Rosa, Victor Pereira da; Lourenço, Abílio Afonso. "Variáveis explicativas do sucesso escolar: um estudo
no 3.º ciclo do ensino básico". (2010): http://hdl.handle.net/10284/2833.
- Rosário, Pedro; González-Pienda, Júlio A.; Cerezo, Rebeca; Pinto, Ricardo; Ferreira, Pedro; Lourenço, Abílio; Paiva, Olimpia.
"Eficacia del programa «(Des)venturas de Testas» para la promoción de un enfoque profundo de estudio". (2010): http://hdl.handle.net/1822/11957.
- Lourenço, Abílio Afonso; Rosa, Victor Pereira da; Paiva, Maria Olímpia. "Ambiente psicossociológico da sala de aula e rendimento
escolar: um estudo de caso". (2010): http://hdl.handle.net/10284/2818.
- Lourenço, Abílio Afonso; Paiva, Maria Olímpia Almeida de; Young, Nathan; Rosa, Victor M.P. da. "Effects of personality on
intenpersonal negotiation strategies and self-presentation in a school setting". (2010): http://hdl.handle.net/11144/5982.
- Paiva, Maria Olímpia A. de; Lourenço, Abílio Afonso. "Conflitos na escola: a importância da amabilidade na negociação". (2009):
http://www.seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/2192.
- Lourenço, A. A.. "Comportamentos Disruptivos versus Rendimento Académico: uma abordagem com modelos de equações estruturais".
Psicologia, Educação e Cultura 13 2 (2009): 283-306.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Conflitos na escola – a dinâmica da mediação. 12(2), 315-366.". Psicologia, Educação e Cultura 12
2 (2008): 315-366.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Conflitos Negociados na Escola – estudo comparativo entre escolas com características urbanas, suburbanas
e rurais". Psicologia, Educação e Cultura 11 1 (2007): 41-71.
Open access • Published
- Santos,Cíntia Lourenço; Abílio,Edmundo Jorge; Oliveira,André Lacerda de Abreu; Mariano,Carlos Magno Anselmo; Nunes,Anderson
Teixeira; Cravalho,Eulógio Carlos Queiroz de. "Estudo comparativo entre as técnicas de sutura total e serosubmucosa em anastomoses
colônicas na presença de um protetor intraluminar em cães". (2007): http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-69912007000400009.
- Lourenço, A. A.. "Comportamentos anti-sociais dos adolescentes: influência da satisfação escolar". Psicologia, Educação
e Cultura 10 1 (2006): 159-181.
Published
- Lourenço, A. A.. "A extroversão na negociação de conflitos escolares". Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxia e Educación
13 1 (2006): 221-236.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Multiculturalidade, Etnia e Personalidade". Revista de Psiquiatria e Psicologia 25 1-4 (2004): 29-50.
Published
- Lourenço, A. A.. "Negociação de Conflitos em Contexto Escolar". 8 1 (2004): 121-140.
Open access • Published
- Lourenço, A. A.. "Influência da Personalidade na Negociação de Conflitos em Contexto Escolar". 8 2 (2004): 533-559.
Open access • Published
|