Identification
Personal identification
- Full name
- Juliana Andreia Oliveira Martins
- Date of birth
- 1992/02/08
- Gender
- Female
Citation names
- Martins, J.
- Juliana Martins
Author identifiers
- Ciência ID
- 601B-5900-BD80
- ORCID iD
- 0000-0002-8242-6173
- Google Scholar ID
- https://scholar.google.com/citations?user=o4bNB1cAAAAJ&hl=en
- Researcher Id
- Ciência ID: 601B-5900-BD80
- Scopus Author Id
- 57201061089
Email addresses
- juliana.oliveira.martins.psi@gmail.com (Professional)
- jaomartins@psi.uminho.pt (Professional)
Addresses
- Universidade do Minho. Campus de Gualtar, 4710-057 B, Braga, Braga, Portugal (Professional)
Websites
- guia-psi.com (Professional)
- https://www.linkedin.com/in/juliana-martins-23372269/ (Social media)
- https://www.researchgate.net/profile/Juliana-Martins-17 (Professional)
- https://scholar.google.com/citations?user=o4bNB1cAAAAJ&hl=en (Scholar)
- https://sites.google.com/view/leaf2research/p%C3%A1gina-inicial?authuser=0 (Professional)
- https://sciprofiles.com/profile/3247556 (Professional)
Knowledge fields
- Social Sciences - Psychology
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
English | Upper intermediate (B2) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) | Advanced (C1) |
Spanish; Castilian | Intermediate (B1) | Upper intermediate (B2) | Intermediate (B1) | Upper intermediate (B2) | Upper intermediate (B2) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2025/01/13 - 2025/01/15
Concluded
|
Desenvolver e Validar Escalas de Avaliação com o JAMOVI (18 horas) (Outros)
GADES SOLUTIONS, Portugal
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
|
2024/10/03 - 2024/10/04
Concluded
|
Niños y jóvenes con especial vulnerabilidad en protección infantil: revisión internacional de programas terapéuticos innovadores
(16 horas) (Outros)
Universidad de Oviedo, Spain
|
|
2024/05/08 - 2024/05/09
Concluded
|
Nature Masterclass in Scientific Writing and Publishing (Outros)
Major in Nature Masterclass
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
|
2022/10/15 - 2024/02/01
Concluded
|
Advanced Post-University Specialization in Cognitive-Behavioral Psychotherapies [Especialização Avançada Pós-Universitária
em Psicoterapias Cognitivo-Comportamentais] (237 horas) (Pós-Graduação)
Instituto Português de Psicologia e Outras Ciências, Portugal
|
17 |
2023/09/20 - 2023/10/25
Concluded
|
Skills4Parenting+ Psychological Intervention Program [Programa de Intervenção Psicológica Skills4Parenting+] (15 horas) (Outros)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
|
2023/09/06 - 2023/09/08
Concluded
|
Qualitative Data Analysis with NVivo [Análise Qualitativa de Dados com NVivo] (18 horas) (Outros)
GADES SOLUTIONS, Portugal
|
|
2022/12/06 - 2022/12/20
Concluded
|
Psychological Intervention with Refugees and Asylum Seekers (2nd edition) [Intervenção Psicológica com Pessoas Refugiadas
e Requerentes de Asilo] (10 horas) (Outros)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100 |
2022/10/13 - 2022/10/26
Concluded
|
Guidelines for Supervision Practice (5th edition) [Orientações para a Prática da Supervisão] (10 horas) (Outros)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100 |
2022/09/27 - 2022/10/11
Concluded
|
Psychological Intervention with Older Adults (7th edition) [Intervenção Psicológica com Adultos Mais Velhos - 7ª edição] (10
horas) (Outros)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100 |
2018/02/02 - 2022/06/13
Concluded
|
Ph.D in Applied Psychology [Psicologia Aplicada] (Doutoramento)
Major in Educational Psychology
Universidade do Minho, Portugal
"Projeto Bússola: Impacto de um School based Mentoring Program no envolvimento escolar de alunos do Ensino Básico [Compass
Project: impact of a school-based mentoring program on the school engagement of elementary school students]" (THESIS/DISSERTATION)
|
Very Good [approved unanimously and with distinction] |
2021/06/22 - 2021/07/05
Concluded
|
Psychological Intervention with LGBTQ People (3rd edition) [Intervenção Psicológica Com Pessoas LGBTQ] (10 horas) (Outros)
Major in Clinical and Health Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2021/02/11 - 2021/03/03
Concluded
|
Implementation of Psychology Services in Health Units of the Portuguese Health Service [Implementação de Serviços de Psicologia
em Unidades de Saúde do Serviço Nacional de Saúde] (10 horas) (Outros)
Major in Clinical and Health Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/11/25 - 2020/12/16
Concluded
|
Provision of Psychology Services Mediated by Information and Communication Technologies (8th edition) [Prestação de Serviços
de Psicologia Mediados por Tecnologias da Informação e da Comunicação] (10 horas) (Outros)
Major in Work, Social and Organizational Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/11/10 - 2020/12/03
Concluded
|
Financial Education and Psychology (28th edition) [Educação Financeira e Psicologia] (10 horas) (Outros)
Major in Work, Social and Organizational Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/10/27 - 2020/11/21
Concluded
|
Personal and Professional Marketing [Marketing Pessoal e Profissional] (10 horas) (Outros)
Major in Educational Psychology; Work, Social and Organizational Psychology; Vocational and Career Development Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/10/19 - 2020/11/12
Concluded
|
Interprofessional Communication and Information Sharing (34th edition) [Comunicação Interprofissional e Partilha de Informação]
(10 horas) (Outros)
Major in Clinical and Health Psychology; Educational Psychology; Work, Social and OrganizationalPsychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/10/12 - 2020/11/09
Concluded
|
Health Literacy, The Psychologist's Role (30th edition) [Literacia em Saúde, O Papel do Psicólogo] (10 horas) (Outros)
Major in Educational Psychology; Clinical and Health Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/06/29 - 2020/07/13
Concluded
|
The Professional in the Scope of Palliative Care (10th edition) [O Profissional no âmbito dos Cuidados Paliativos] (10 horas)
(Outros)
Major in Clinical and Health Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/06/12 - 2020/06/30
Concluded
|
Psychological Intervention in Alcoholism related Problems (18th edition) [Intervenção Psicológica em Problemas Ligados ao
Álcool] (10 horas) (Outros)
Major in Clinical and Health Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/05/08 - 2020/05/27
Concluded
|
Intervention with Children and Youth At-Risk (17th edition) [Intervenção com Crianças e Jovens em Risco] (10 horas) (Outros)
Major in Clinical and Health Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
100% |
2020/05/07
Concluded
|
Educational Psychologist (Título de especialista)
Major in Educational Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
|
2020/04/01
Concluded
|
Curso: Guia de Orientação para a linha de Atendimento Telefónico em Fase Pandémica COVID-19. (Outros)
Major in Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
|
2020/03 - 2020/03/23
Concluded
|
Psychological First Aid [MOOC](15 horas) (Outros)
Major in Psychology
Johns Hopkins University, United States
|
|
2017/09/01 - 2018/09/30
Concluded
|
Intervenção de Mediação Cognitiva: Programa de Enriquecimento Instrumental - Nível 1 [Mediated Cognitive Intervention: Instrumental
Enrichment Program - Level 1] (72 horas) (Outros)
Major in Intervenção Cognitiva Mediada
CEAME, Chile, Chile
|
|
2018/02/05 - 2018/03/15
Concluded
|
Junior Psychologist Initial Training [Formação Inicial Psicólogo Júnior] (Outros)
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
Very Good [Muito bom] |
2017/09/22 - 2017/09/30
Concluded
|
Curso Prático de Avaliação Psicológica de Condutores [Practical Course on Drivers' Psychological Assessment] (24 horas) (Outros)
Major in Psychology
Instituto CRIAP, Portugal
|
20 |
2017/08/04 - 2017/08/04
Concluded
|
Workshop: Aplicabilidade da WISC-lll na Avaliação Neuropsicológica [Workshop: Applicability of WISC-III in Neuropsychological
Assessment] (7 horas) (Outros)
Major in Psychology
Instituto CRIAP, Portugal
|
|
2017/07/12 - 2017/07/27
Concluded
|
Curso Avançado de Hiperatividade com Défice de Atenção: Avaliação e Intervenção [Advanced Course on Attention Deficit Hyperactivity
Disorder: Assessment and Intervention] (17 horas) (Outros)
Major in Psychology
Instituto CRIAP, Portugal
|
18 |
2017/07/11 - 2017/07/11
Concluded
|
Workshop em Avaliação Psicológica - Avaliação Multiaxal de Achanbach: CBCL, TRF, YSR, SCICA (7h) [Achenbach System of Empirically
Based Assessment: CBCL, TRF, YSR, SCICA] (Outros)
Major in Psychology
Instituto CRIAP, Portugal
|
|
2014/09/01 - 2016/07/15
Concluded
|
Applied Psychology (Mestrado)
Major in Educational Psychology
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
"Systematic review of school engagement in elementary school: Interveners and outcomes." (THESIS/DISSERTATION)
|
17 |
2011/10/01 - 2014/07/06
Concluded
|
Psychology (Licenciatura)
Major in Psychology
Universidade da Beira Interior, Portugal
|
16 (Very Good) |
Affiliation
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2022/11/21 - Current | Junior Researcher [Investigadora Júnior] | Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal | ||
2018/05/18 - Current | Membro Efetivo da Ordem dos Psicólogos Portugueses [Effective member of the Portuguese Association of Psychologists] | Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal |
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal | ||
2018/04/01 - 2022/05/31 | Ph.D. Student Fellow [Bolseiro de Investigação de Doutoramento] | Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal | ||
2017/10 - 2018/12 | Consulta de Apoio Psicológico e Psicopedagógico em Psicologia da Educação | Rosário, Hogemann & Pereira - Psicologia e Educação, Lda (Edy&Co) , Portugal |
Rosário, Hogemann & Pereira - Psicologia e Educação, Lda (Edy&Co) , Portugal | ||
2016/07/01 - 2018/03/31 | Research Collaborator [Colaborador de Investigação] | Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal | ||
2017/03/01 - 2018/03/01 | Estágio Profissional em Psicologia da Educação - Psicólogo Júnior | Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
Serviço de Psicologia da Universidade do Minho, Portugal | ||
2015/10/01 - 2016/04/30 | Educational Psychology Intern [Estagiário de Psicologia da Educação] | Hospital de Braga, Portugal |
Hospital de Braga Pediatria, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2018/04/01 - 2022/06/13 | Compass Project: Impact of a school-based mentoring program on the school engagement of elementary school students [Projeto
Bússola: Impacto de um School-based Mentoring Program no envolvimento escolar de alunos do ensino básico]
SFRH/BD/132058/2017
PhD Student Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2017/03/15 - 2018/03/14 | Project MENTOR-Self-Regulatory Mentoring [Projeto MENTOR - Tutorias Autorregulatórias]
CIPSI-03-2016
Research Fellow
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Direção-Geral de Educação
Concluded
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2022/01/01 - 2025/01/16 | "There's no PLANet B!": Adolescents' agency towards climate change problem
PTDC/PSI-GER/1892/2021
Researcher
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2016/09 - 2017/07 | “MENTOR: Tutorias autorregulatórias”.
MENTOR
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
Direção-Geral de Educação
Concluded
|
Other
Designation | Funders | |
---|---|---|
2024/09 - Current | Study Skills Project - SoUMinho 5.0 [Projeto: Competências de Estudo - SoUMinho 5.0]
SoUMinho 5.0
Technical development
Universidade do Minho, Portugal
|
SoUminho5.0
Ongoing
|
2023/04/03 - 2023/06/28 | cUMe Program: Study Skills at the University of Minho - UMINHO4U [Programa cUMe: Competências de Estudo na Universidade do
Minho - UMINHO4U]
cUMe_UMINHO4U
Technical development
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
POCH; UMUNHO4U
Concluded
|
2020/03 - 2021/06 | Covid-19 into Trials and Tribulations - Social Network Intervention [Covid-19 em Sarilhos]
COVID-19 em Sarilhos
Technical development
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação Calouste Gulbenkian ‘MAIS Val Melhores Aprendizagens, Inovação e Sucesso em Valongo). Concluded
|
2018/10 - 2021/06 | Learning to Be with Transversal Skills (MENTOR - Self-regulatory Mentoring). [Aprender a Ser com Competências Transversais
(MENTOR - Tutorias Autorregulatórias)].]
CIM_Cávado
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
Agrupamento de Escolas de Prado, Portugal |
Comunidade Intermunicipal do Cávado.
Concluded
|
2018 - 2021 | "AWAKENING TO LEARN: Program To Promote School Engagement Of Gypsy Children Attending Elementary School" [DESPER TAR PARA
APRENDER: Programa De Promoção De School Engagement Em Crianças De Etnia Cigana Do 1.º Ciclo Do Ensino Básico]
-----
Research Collaborator
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2020/02 - 2020/07 | Serviços Psicologia_Instituto Politécnico de Viana do Castelo
Serviços de Ação Social - IPVC
Technical development
Instituto Politécnico de Viana do Castelo, Portugal
|
Instituto Politécnico de Viana do Castelo
Concluded
|
2019/09 - 2020/07 | Rainbow Project: Promoting Self-Regulated learning through Narratives (Gulbenkian Knowledge Academies) [Projeto Arco-Íris:
Promoção da Autorregulação da Aprendizagem através de Narrativas (Academias Gulbenkian do Conhecimento)]
UMINHO/Gulbenkian
Technical development
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação Calouste Gulbenkian
Concluded
|
2019 - 2020 | Mentor: Mentoring on Self-regulated Learning of Elementary Children from Rural and Low-income Background
CIM_TTM
Technical development
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Comunidade Intermunicipal das Terras de Trás-os-Montes
Concluded
|
2018/09 - 2019/06 | Mentor: Programa de Tutoria Escolar
Mentor_Barroselas
Technical development
Escola Básica e Secundária de Barroselas, Portugal
|
Escola Básica e Secundária de Barroselas
Concluded
|
2017/09 - 2018/02 | Tasca do Laranja [projeto de intervenção baseado na narrativa autorregulatória "O monte das árvores carecas"]
Tasca do Laranja_APCB
Technical development
Associação de Paralisia Cerebral de Braga , Portugal
|
Concluded
|
2016 - 2017 | Math homework monitoring: Mapping and examining teacher, student and parent practices
----
Research Collaborator
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2015/10 - 2016/07 | "CresciMENTE" Project [Learning to learn in the hospital setting; Projeto CresciMENTE]
CRESCIMENTE/GUIA
Technical development
|
Samsung Electronics Co., Ltd Direção-Geral de Educação Concluded
|
Outputs
Publications
Book chapter |
|
Conference poster |
|
Journal article |
|
Thesis / Dissertation |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2024/07/24 | Adolescents’ Agency Toward Climate Change Questionnaire: Development, and Content Validity | 33rd International Congress of Psychology [21st - 26th July 2024]
International Congress of Psychology (Prague, Czech Republic)
|
2023/12 | Youngsters' behaviors to address climate change measures: Preliminary findings of a scoping review | IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud
Universidad de Almeria (Sevilla, Spain)
|
2023/12 | Impact of a Group Mentoring Program on Students' Educational Variables | IX Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud
(Sevilla, Spain)
|
2023/10 | Self-reported eco-parenting behaviors: Are they enough to fight climate change? | 11th International Congress of Educational Sciences and Development
Universidad de Granada
|
2023/07/12 | Compass Project: Impact of a School-based Mentoring Program in elementary students' School Engagement [Projeto Bússola: Impacto de um Programa de Tutoria Escolar no Envolvimento Escolar de Alunos do Ensino Básico] | ENCO(M)TRE - Encontro Nacional “Comunidades Marginalizadas: Transformar a Educação”
Instituto de Educação, Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2023/06 | Mapping parents' worries and perceived roles in a time of climate crisis: Preliminary findings | Xi Congreso Internacional de Psicología y Educación
Universidad de Valencia (Valencia, Spain)
|
2023/06 | Impact of the narrative-based intervention 'Yellow Trails and Tribulations' on elementary students' self-regulation skills: Implementers' perspectives | Xi Congreso Internacional de Psicología y Educación
Universidad de Valencia (Valencia, Spain)
|
2023/06 | Mentoring Program to Promote Self-regulated Learning Skills: A Qualitative Analysis of the Mentees? Life Goals Map | Xi Congreso Internacional de Psicología y Educación
Universidad de Valencia (Valencia, Spain)
|
2023/05/15 | The Potential of Mentoring Throughout the Doctorate. | SIMPSI (Doctoral Symposium PSI.UNorte)
School of Psychology, University of Minho (Braga, Portugal)
|
2022/11/28 | Measures of behaviors to address climate change: A scoping review protocol | VIII Congreso Internacional en Contextos Psicológicos, Educativos y de la Salud
Universidad de Almeria (Madrid, Spain)
|
2022/05/05 | Intervention Programs, Recommendations, and Relevant Audiences I - An integrated approach to "Specific tutoring support and Mentoring. [Programas de Intervenção, Recomendações e Audiências Relevantes I - Uma abordagem integrada ATE/Mentorias]. | IX Seminar of Educational Psychology [IX Seminário de Psicologia da Educação]
Direção-Geral da Educação e Ordem dos Psicólogos Portugueses (Figueira da Foz, Portugal)
|
2021/09/03 | Students perceived impact of a mentoring program on school engagement: A qualitative study | XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2019/10 | Mentoring in a school context: Impact of remedial and promotional approaches. [Tutorias em contexto escolar: Impacto das abordagens remediativa e promocional.] | I National Seminar on Tutoring in School Context [I Seminário Nacional de Tutorias em Contexto Escolar]
Universidade do Minho (Sines, Portugal)
|
2019/10 | How to organize a mentoring session? [Como organizar uma sessão de tutoria?] | I National Seminar on Mentoring in School Context [I Seminário Nacional de Tutorias em Contexto Escolar]
Universidade do Minho (Sines, Portugal)
|
2019/09 | Returning to school life after hospital discharge. | XV Congreso Internacional Galego-Portugués de Psicopedagoxía
(Coruña, Spain)
|
2019/07/17 | The Role of Prior Achievement And Self-Efficacy on Students’ Homework Engagement | III International Congress of Student Engagement in School: Perspectives from Psychology and Education
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa)
|
2019/07 | Students’ perspectives on homework feedback: The pros and cons for school engagement. | III International Congress Students Engagement in School: Perspectives of Psychology and Education
(Lisboa, Portugal)
|
2018/09 | Projeto de formação em resposta à medida educativa “Apoio Tutorial Específico”. | 4.º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
Ordem dos Psicólogos Portugueses (Braga, Portugal)
|
2018/06/29 | Self-regulatory Mentoring: A tool to prevent school dropout and promote educational success. [Tutorias Autorregulatórias: Uma ferramenta para prevenir o abandono escolar e promover o sucesso educativo.] | 6th Meeting "Psychology in an Educational Context" [6.º Encontro "Psicologia em Contexto Educativo"]
Escola Superior de Saúde do Politécnico de Leiria (Leiria, Portugal)
|
2018/06 | Student’s math homework engagement: The role of teacher, student and parent related variables. | 6th International Congress of Educational Sciences and Development
(Setúbal, Portugal)
|
2017/11 | Feedback a las tareas para casa como herramienta promotora del envolvimiento escolar. | I Congreso Internacional de Psicología, Salud y Educación
(Oviedo, Spain)
|
2017/11 | Impacto de un curso online en la promoción de competencias de profesores-tutores | I Congreso Internacional de Psicología, Salud y Educación
(Oviedo, Spain)
|
2016/09 | Alunos não tradicionais na Universidade do Minho: Um modelo exploratório da intenção de continuar a estudar | II Seminário Ser Estudante no Ensino Superior: As respostas institucionais à diversidade de públicos
Universidade do Minho (Braga, Portugal)
|
2016/06 | Práticas de monitorização do TPC utilizadas pelos professores de matemática do 3.º ciclo do EB: Quê e para quê? | I International Seminar on Reading, Education and School Achievement
(Famalicão, Portugal)
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2025/01/16 - 2025/01/16 | “Não há planeta B!”: Qual o papel dos jovens no combate às alterações climáticas?
(2025/01/16 - 2025/01/16)
Workshop (Co-organisor)
|
Agrupamento de Escolas António Feijó, Portugal |
2025/01/07 - 2025/01/07 | “Não há planeta B”: Qual o papel dos jovens no combate às alterações climáticas?
(2025/01/07 - 2025/01/07)
Workshop (Co-organisor)
|
Escola secundária Henrique Medina, Portugal |
2023/11/23 - 2023/11/23 | Dinamização de uma sessão denominada "Os jovens e a emergênciaclimática: Papel e impacto." [Young people and the climate change],
com alunos do 3.º ciclo do ensino básico. (2023/11/23 - 2023/11/23)
Workshop (Co-organisor)
|
Agrupamento de Escolas de Gouveia, Portugal |
2022/07/21 - 2022/07/21 | ENAPEE: ENCONTRO NACIONAL 'APRENDER PARA ENVOLVER' NA ESCOLA [ENAPEE: NATIONAL MEETING 'LEARNING TO ENGAGE' AT SCHOOL] (2022/07/21 - 2022/07/21)
Meeting (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2020/06/09 - 2020/06/09 | I Online Seminar "Yellow Trials and Tribulations": Field reports in time of pandemic [I Encontro Online "Sarilhos do Amarelo":
Relatos do Terreno em Tempo de Pandemia] (2020/06/09 - 2020/06/09)
Meeting (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho, Portugal |
2019/10/25 - 2019/10/25 | 1st National Seminar Mentoring in the School Context: Dialogue(s) between Research and Educational Practice [I Seminário
Nacional de Tutorias em Contexto Escolar: Diálogo(s) entre a Investigação e a Prática Educativa] (2019/10/25 - 2019/10/25)
Seminar (Member of the Organising Committee)
|
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
Event participation
Activity description Type of event |
Event name Institution / Organization |
|
---|---|---|
2024/10/03 - 2024/10/04 | Niños y jóvenes con especial vulnerabilidad en protección infantil: revisión internacional de programas terapéuticos innovadores.
[Children and youth with special vulnerability in child protection: An international review of innovative therapeutic programmes.]
Conference
|
II Conferencia Internacional ACORES24
Universidad de Oviedo, Spain
|
2024/09/25 - 2024/09/27 | XIII IBERIA-AMERICAN CONGRESS OF PSYCHOLOGY | 6TH CONGRESS OF THE ORDER OF PORTUGUESE PSYCHOLOGISTS. [XIII CONGRESSO IBERO-AMERICANO
DE PSICOLOGIA | 6.º CONGRESSO DA ORDEM DOS PSICÓLOGOS PORTUGUESES.]
Congress
|
XIII CONGRESSO IBERO-AMERICANO DE PSICOLOGIA | 6.º CONGRESSO DA ORDEM DOS PSICÓLOGOS PORTUGUESES
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
2024/07/21 - 2024/07/26 | 33rd International Congress of Psychology (ICP 2024; Prague, Czech Republic)
Congress
|
33rd International Congress of Psychology |
2023/10/10 - 2023/10/10 | Dinamização de uma sessão denominada "Os jovens e a emergência climática: Papel e impacto." [Young people and the climate
emergency: Role and impact.]
Workshop
|
O melhor estudante na Uminho. VEM – Viver Experiências na Uminho
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2023/07/12 - 2023/07/12 | Compass Project: Impact of a School-based Mentoring Program in elementary students' School Engagement. [Projeto Bússola: Impacto
de um Programa de Tutoria Escolar no Envolvimento Escolar de Alunos do Ensino Básico.]
Meeting
|
ENCO(M)TRE - National Meeting “Marginalized Communities: Transforming Education” [ENCO(M)TRE - Encontro Nacional “Comunidades
Marginalizadas: Transformar a Educação”]
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
2022/05/05 - 2022/05/05 | Intervention Programs, Recommendations, and Relevant Audiences I - An integrated approach to "Specific tutoring support and
Mentoring. [Programas de Intervenção, Recomendações e Audiências Relevantes I - Uma abordagem integrada ATE/Mentorias].
Seminar
|
IX Seminar of Educational Psychology [IX Seminário de Psicologia da Educação]
Republica Portuguesa Ministério da Educação, Portugal
|
2021/07/20 - 2021/07/20 | II Online Meeting "Yellow Trials and Tribulations": We have found Yellow and now what? [II Encontro Online "Sarilhos do Amarelo":
Encontrámos o Amarelo. E agora?]
Meeting
|
II Online Meeting "Yellow Trials and Tribulations": We have found Yellow and now what? [II Encontro Online "Sarilhos do Amarelo":
Encontrámos o Amarelo. E agora?]
Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal
|
2021/06/14 - 2021/06/14 | Workshop Emotional Intelligence, organized by the Doctoral College UMinho, University of Minho, Braga, Portugal.
Workshop
|
Emotional Intelligence
Universidade do Minho, Portugal
|
2021/05/18 - 2021/05/18 | IV Webinar "Teaching and Learning Portuguese Language" [IV Webinar “Ensinar e Aprender Português"]
Other
|
IV Webinar “Ensinar e Aprender Português |
2021/04/28 - 2021/04/28 | Researcher Academy On Campus
Social Sciences & Humanities Open: All About Reviewing
Other
|
Social Sciences & Humanities Open: All About Reviewing
Elsevier Ltd, United Kingdom
|
2021/03/15 - 2021/03/15 | “VIII Seminar on Educational Psychology – Educational Psychology: Well-being and Educational Success” [“VIII Seminário de
Psicologia da Educação – Psicologia da Educação: Bem-Estar e Sucesso Educativo”]
Seminar
|
“VIII Seminar on Educational Psychology – Educational Psychology: Well-being and Educational Success” [“VIII Seminário de
Psicologia da Educação – Psicologia da Educação: Bem-Estar e Sucesso Educativo”]
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
2020/12/21 - 2020/12/21 | Workshop Balance of Skills and Self-Knowledge
Workshop
|
Balance of Skills and Self-Knowledge
Universidade do Minho, Portugal
|
2018/06/29 - 2018/06/29 | Self-regulatory Mentoring: A tool to prevent school dropout and promote educational success. [Tutorias Autorregulatórias:
Uma ferramenta para prevenir o abandono escolar e promover o sucesso educativo.]
Meeting
|
6.º Encontro "Psicologia em Contexto Educativo"
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Saúde, Portugal
|
2018/04/19 - 2018/04/20 | II Seminário Internacional de Desenvolvimento de Carreira e Aconselhamento: Educação, Mobilidade e Emprego
Seminar
|
II Seminário Internacional de Desenvolvimento de Carreira e Aconselhamento: Educação, Mobilidade e Emprego
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2017/11/03 - 2017/11/04 | Tutorias Autorregulatórias: Uma ferramenta para prevenir o abandono escolar e promover o sucesso educativo
Seminar
|
V Seminário de Psicologia e Orientação em Contexto Escolar
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|
2017/11/03 - 2017/11/04 | V Seminário de Psicologia e Orientação em Contexto Escolar
Seminar
|
V Seminário de Psicologia e Orientação em Contexto Escolar
Direção-Geral de Educação, Portugal
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal |
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2024/06 | The effect of learners’ characteristics on the impact of gamification on user engagement: An experimental task with college
students
(Thesis) Main arguer
|
Mariana Moreira Magalhães (Master)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2023/07/03 | Parent and child perspectives of engagement in an online intervention to promote self-regulation skills for healthy eating:
A qualitative study
(Thesis) Arguer
|
Andrea Pereira (Master)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
2022/11/18 | Engagement and Disaffection of Roma Students from Portugal, Spain and Romania: A perspective of antecedents, mediators and
outcomes
(Thesis) Arguer
|
Daniela Moreira Costa (Master)
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal
|
Ad Hoc journal article review
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2024/08/28 - Current | Scientific Reports (2045-2322) | Nature Portfolio |
2024/08/12 - Current | Social Psychology of Education (1573-1928) | Springer Nature |
2023/04 - Current | Frontiers in Psychology (1664-1078) | Frontiers Media |
Association member
Society Organization name | Role | |
---|---|---|
2018/05/10 - Current | Ordem dos Psicólogos Portugueses [Order of Portuguese Psychologists] | Effective Member number 22579 |
Consulting
Activity description | Institution / Organization | |
---|---|---|
2018/10 - 2021/06 | "School-based Group Mentoring" Coordination and Supervision - Elementary and Middle School Teachers and Students [A THREE-YEAR PROJECT] | Agrupamento de Escolas de Prado, Portugal |
Course / Discipline taught
Academic session | Degree Subject (Type) | Institution / Organization | |
---|---|---|---|
2024/02/05 - 2025/01/07 | Dissertation | Dissertation (Mestrado) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2024/02/05 - 2025/01/07 | Internship in Educational Psychology [Estágio em Psicologia da Educação] | Internship in Educational Psychology (Mestrado) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2024/02/05 - 2024/07/31 | Psychology of Motivation [Psicologia da Motivação] | Psychology (Licenciatura) | Universidade do Minho, Portugal |
2024/02/05 - 2024/07/31 | Research Project in Educational Psychology | Masters in Educational Psychology (Mestrado) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2024/06/28 - 2024/07/03 | Formação de professores do ensino secundário sobre "Programas de Intervenção em contexto escolar: Do planeamento à operacionalização". [7h] | (Outros) | Escola Secundária das Taipas, Portugal Rosário, Högemann & Pereira – Psicologia e Educação, Lda (Edy&Co - Spinoff da Universidade do Minho), Portugal |
2023/10 - 2023/10 | How to search in multidisciplinary, domain-specific and grey literature databases effectively? | Research Methods (Mestrado) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2023/09/09 - 2023/09/09 | Systematic Review of Literature: From Planning to Execution and Reporting. | Advanced Studies in Applied Psychology (Doutoramento) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2022/09/23 - 2022/09/23 | Systematic Review of Literature: From Planning to Execution and Reporting | Advanced Studies in Applied Psychology (Doutoramento) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2018/09/03 - 2019/04/05 | MENTOR - Self-regulatory Mentoring [MENTOR - Tutorias autorregulatórias] | MENTOR - Self-regulatory Mentoring [MENTOR - Tutorias autorregulatórias] | Universidade do Minho, Portugal Agrupamento de Escolas de Prado, Portugal |
2018/01 - 2018/05 | B-Learning Training Course - Self-regulatory Mentoring | Psychology and Orientation | Direção-Geral de Educação, Portugal |
2016/09 - 2017/06 | E-learning Certificated Course - MENTOR: Self-regulatory Mentoring | Certificated Teachers Training Course (MENTOR) (Outros) | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
2016/09 - 2017/06 | MOOC - MENTOR: Self-regulatory mentoring | MOOC - MENTOR: Self-regulatory mentoring | Direção-Geral de Educação, Portugal |
2016/12 - 2016/12 | B-learning Course: Educational Inspection (Government Department [Inspeção Geral de Educação (IGEC)]) - MENTOR - Self-regulatory Mentoring | B-learning Course: Educational Inspection (Government Department [Inspeção Geral de Educação (IGEC)]) - MENTOR - Self-regulatory Mentoring | Direção-Geral de Educação, Portugal |
Evaluation committee
Activity description Role |
Institution / Organization | Funding entity | |
---|---|---|---|
2023/02 - Current | Membro da Comissão de Acompanhamento da estudante de Doutoramento Daniela Moreira Costa - Doutoramento em Psicologia [PhD
Evaluation Committee - PhD student Daniela Moreira Costa - Doctoral Program in Psychology]
Evaluator
|
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal | |
2022/02 - Current | Membro da Comissão de Acompanhamento do Estudante de Doutoramento Hélder Oliveira - Doutoramento em Psicologia [PhD Evaluation
Committee - PhD student Hélder Oliveira - Doctoral Program Psychology
Evaluator
|
Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
Mentoring / Tutoring
Topic | Student name | |
---|---|---|
2023/11 - 2023/12 | "Instruments to assess children and adolescents climate change mitigation behaviors": A Scoping Review (methodology) [10 horas] | Sara Miranda |
2022/04 - 2023/03 | "Meaning in Life and Catholic Priests: A Scoping Review on theoretical and methodological issues, and research findings” (methodology) (10 horas] | Claúdio Santana |
Other jury / evaluation
Activity description | Institution / Organization | |
---|---|---|
2023/01 - Current | Effective Member of the Committee for the granting of Research fellowships (Master’s Degree). [Membro Efetivo no Júri de concursos para a atribuição de bolsas de Investigação (Grau de Mestre).] | Universidade do Minho Centro de Investigação em Psicologia, Portugal |
2023/07/10 - 2023/07/10 | Curricular Internship Report in Educational Psychology [Student: Rafael Barreto de Castro] | Universidade do Minho Escola de Psicologia, Portugal |
Distinctions
Title
2020 | Specialist in Educational Psychology
Ordem dos Psicólogos Portugueses, Portugal
|