Identification
Personal identification
- Full name
- Filipe Soares Branco da Costa Luz
Citation names
- Luz, Filipe Soares Branco da Costa
- Filipe Luz
Author identifiers
- Ciência ID
- 611F-FE93-68CE
- ORCID iD
- 0000-0002-3608-8417
Websites
- http://movlab.ulusofona.pt (Professional)
- http://filipecostaluz.wordpress.com (Personal)
Knowledge fields
- Humanities - Arts
- Humanities - Arts - Architectural design
- Social Sciences - Media and Communications - Information Science
- Engineering and Technology - Electrotechnical Engineering, Electronics and Informatics
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
English | Upper intermediate (B2) | Upper intermediate (B2) | Upper intermediate (B2) | Upper intermediate (B2) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2020/04/12 - 2020/04/28
Concluded
|
Games Creator Odissey (Rational Game Design) (Outros)
Major in Videogames
UBISOFT, France
|
|
2009 - 2014
Concluded
|
Ciências da Comunicação (Doutoramento)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
"O MOVIMENTO NA ANIMAÇÃO: PARA UMA RECLASSIFICAÇÃO DIGITAL" (THESIS/DISSERTATION)
|
Muito Bom |
2014
Concluded
|
Doutoramento em Ciências da Comunicação. Especialidade em Cultura Contemporânea e Novas Tecnologias (Doutoramento)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
"Movement in Animation: Towards a Digital Reclassification" (THESIS/DISSERTATION)
|
Excellent |
2013 - 2013
Concluded
|
Maya Essentials 6: Lights and Rendering (Curso de Especialização Tecnológica)
Major in 3D modelling and animation
Lynda.Com (Linkedin Corporation), United States
|
|
2012 - 2012
Concluded
|
Photorealistic Lighting with Maya and Nuke (Curso de Especialização Tecnológica)
Major in VFx and Digital Post Production
Lynda.Com (Linkedin Corporation), United States
|
|
2012 - 2012
Concluded
|
Nuke 6.3 New Futures (Curso de Especialização Tecnológica)
Major in VFx and Digital Post production
Lynda.Com (Linkedin Corporation), United States
|
|
2012 - 2012
Concluded
|
Nuke 5.0 (Curso de Especialização Tecnológica)
Major in VFx and Digital Post production
Lynda.Com (Linkedin Corporation), United States
|
|
2012 - 2012
Concluded
|
Maya Essentials 2: Polygonal Modeling Techniques (Curso de Especialização Tecnológica)
Major in 3D Modeling
Lynda.Com (Linkedin Corporation), United States
|
|
2012 - 2012
Concluded
|
Fundamentals of Video: Cameras and Shooting (Curso de Especialização Tecnológica)
Major in Film Arts
Lynda.Com (Linkedin Corporation), United States
|
|
2010
Concluded
|
Ciências da Comunicação (Doutoramento)
Major in Especialidade: Cultura Contemporânea e Novas Tecnologias
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
"O Movimento na Animação. para uma Reclassificação Digital" (THESIS/DISSERTATION)
|
Muito Bom |
2008 - 2008
Concluded
|
Motion Builder (Curso de Especialização Tecnológica)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
2007 - 2007
Concluded
|
Vicon Iq (Motion Capture) (Curso de Especialização Tecnológica)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
2006
Concluded
|
Ciências da Comunicação (Mestrado)
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
"Digital Mediation as Game: Transparency and Immersion" (THESIS/DISSERTATION)
|
Excellent |
2005 - 2005
Concluded
|
Orad Cyberset (Outros)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
2005 - 2005
Concluded
|
Discreet Combustion 3 (Postgraduate Certificate)
Major in Vfx and Digital Post-Production
Escuela Profesional de Nuevas Tecnologías, Spain
|
|
2005 - 2005
Concluded
|
Avid Nitris DS (Curso de Especialização Tecnológica)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
2005 - 2005
Concluded
|
Especialização em Virtools 3.0 (Outros)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
2004 - 2004
Concluded
|
Alias Maya (Outros)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
|
1994 - 1998
Concluded
|
Design Industrial (Licenciatura)
Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal
|
14 |
1998
Concluded
|
Design Industrial (Licenciatura)
Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal
"n.a." (THESIS/DISSERTATION)
|
14 |
Affiliation
Teaching in Higher Education
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2007/09/01 - Current | Assistant Professor (University Teacher) | Cofac, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2016 - 2017 | Assistant (University Teacher) | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2014 - 2016 | Assistant Professor (University Teacher) | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2013 - 2014 | Assistant (University Teacher) | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2003/03 - 2007/09 | Assistant (University Teacher) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2007 - 2007 | Assistant Professor (University Teacher) | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
1999/09 - 2003/06 | Trainee Assistant (University Teacher) | Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal |
Positions / Appointments
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2018/10 - Current | Vice-Director of R&D unit | Hei-lab - Human Environment Interaction Lab, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2017/04/01 - Current | Vice-Director of Ba Communication Design Studies | Cofac, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2007/10/01 - Current | Co-Director de Laboratório | MovLab - Laboratory of Interactions and Interfaces, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2007/09/01 - Current | Manager of Laboratory, Institute, Museum, Centre or Observatory | MovLab - Laboratory of Interactions and Interfaces, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2015/07/01 - 2019/07 | MsC Animation Arts studies (Vice-Director) | Mestrado em Artes da Animação, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2015 - 2016 | Conselho científico/técnico-científico ou orgão correspondente | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2015 - 2016 | Conselho pedagógico | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2009/05 - 2013 | Vice-Director of Ba Videogames studies | Cofac, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2022/02/22 - Current | External Assessor at doctoral programme | Stockholm University of Arts , Sweden |
2021/06/01 - Current | MSc Game Design and Playable Media - Course Director | Cofac, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2013/09/01 - Current | Director of BA Videogames studies (Director da Licenciatura em Videojogos) | Cofac, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
2007/11/01 - Current | Lab Cordinator of MovLab (Laboratory of Digital Animation and Biomechanics of Humand Movement) | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2008/09/01 - 2017/09/01 | Vice-Director of BA Digital Animation Sub-Director da Licenciatura em Animação Digital | ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2008/09 - 2012/06 | Ba Digital Animation Studies (Vice-Director) | Cofac, Portugal |
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal | ||
1998/09/01 - 2003/07/30 | CAD Lab Coordinator of IADE Coordenador do Laboratório de Cad do IADE | Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal |
Projects
Grant
Designation | Funders | |
---|---|---|
2023/10/01 - 2026/08/31 | Healing Nature - Animation for Health and Well-being in Children Hospital Environments
101173267
EU Grants: Application form (CREA CULT and CROSS): V2.0 – 01.06.2022
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Submitted
|
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2023/03/01 - Current | Empowered Participation through Ideating Cultural Worlds and Environments
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Hei-lab - Human Environment Interaction Lab, Portugal
|
Commission Européenne Représentation au Luxembourg
Ongoing
|
2023/01/02 - Current | GameIn - Games Inclusion Lab: Participatory Media Creation Processes for Accessibility
2022.07939.PTDC
Principal investigator
Hei-lab - Human Environment Interaction Lab, Portugal
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2023 - Current | LearnArch - Teaching Tool for Architecture Learning
2022-2-RO01-KA210-ADU-000100481
|
Ongoing
|
2022/02 - 2025/01 | Curiositas: Peeping Before Virtual Reality. A Media Archaeology of Immersion Through VR and the Iberian Cosmoramas
Researcher
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Investigação em Comunicação Aplicada Cultura e Novas Tecnologias, Portugal Hei-lab - Human Environment Interaction Lab, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2022/03/01 - 2024/06/30 | CONGO VR - Decolonising the Panorama of Congo: A Virtual Heritage Artistic Research
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Investigação em Comunicação Aplicada Cultura e Novas Tecnologias,
Portugal
|
Horizon Europe
Ongoing
|
2023/02/01 - 2024/02/01 | LearnArch - Teaching Tool for Architecture Learning (2022-2-RO01-KA210-ADU-000100481)
Co-Principal Investigator (Co-PI)
Hei-lab - Human Environment Interaction Lab, Portugal
Cofac, Portugal Universidade Lusófona, Portugal |
Erasmus Plus
Ongoing
|
2022/01 - 2023/07 | PlayersAll: media agency and empowerment
EXPL/COM-OUT/0882/2021
EXPL/COM-OUT/0882/2021
Researcher
Hei-lab - Human Environment Interaction Lab, Portugal
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
2020/10 - 2023/04 | TEGA - Training the Educators to Facilitate the Teaching and Assessment of Abstract Syllabus by the Use of Serious Games.
Researcher
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Erasmus Plus
Ongoing
|
2022/03 - 2023/02 | University Lusófona Unreal Education!
Principal investigator
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Epic Games
Ongoing
|
2021/01 - 2023/02 | Youth for Youth (YFY)
Researcher
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Erasmus Plus
Ongoing
|
2019/05/01 - 2022/12/31 | Carlos Relvas: Stereo Raisonné (European Stereo Masters: Carlos Relvas/ Carlos Relvas Full 3D) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Investigação em Comunicação Aplicada Cultura e Novas Tecnologias
Concluded
|
2019/09/01 - 2022/02/28 | ID GAMES - Co-Create assistive games for people with Intellectual Disability to enhance their inclusion
Principal investigator
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Erasmus Plus
Ongoing
|
2018/05/01 - 2021/04/30 | Videojogos Educativos Acessíveis a Surdos
PTDC/COM-CSS/32022/2017
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2018 - 2020 | Game-Based learning for Deaf Students
Researcher
Cofac, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2019/01/01 - 2019/12/31 | CENTRO DE INVESTIGAÇÃO EM COMUNICAÇÃO, INFORMAÇÃO E CULTURA DIGITAL (CIC.Digital)
UID/CCI/04667/2019
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
Universidade do Porto Faculdade de Letras, Portugal Universidade de Aveiro, Portugal Universidade NOVA de Lisboa, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2019 - 2019 | Carlos Relvas Full 3D. The Stereo Catalogue
UID!CCI!04667!2016
|
Concluded
|
2012/10/01 - 2015/10/01 | Stereo Visual Culture. The Visual Culture of Portuguese Stereoscopic Photography
Researcher
Cofac, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2010/10/01 - 2014/03/31 | iDTV-SAÚDE: Serviços inclusivos de promoção da saúde e bem-estar via televisão digital interactiva
UTA-Est/MAI/0012/2009
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias Centro de Investigação em Comunicação Aplicada Cultura e Novas Tecnologias,
Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2008/10/01 - 2010/10/01 | ADOPT_DTV: Barriers to digital television adoption in the context of the digital switchover
Researcher
Cofac, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2007/10/01 - 2009/12/01 | INFOMEDIA - Information Acquisition in New Media
Researcher
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2006/10/01 - 2009/10/01 | EVOLUTIO : FROM EVOLUTIONARY ROBOTICS TO THE PHILOSOPHY OF NATURAL COGNITION AND COMMUNICATION
Researcher
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
Outputs
Publications
Book |
|
Book chapter |
|
Conference abstract |
|
Conference paper |
|
Conference poster |
|
Edited book |
|
Journal article |
|
Journal issue |
|
Magazine article |
|
Manual |
|
Online resource |
|
Preface / Postscript |
|
Report |
|
Thesis / Dissertation |
|
Artistic / Performance
Artistic exhibition |
|
Program / Show |
|
Video recording |
|
Visual artwork |
|
Other
Dataset |
|
Other output |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2019/05 | O Jogo como ferramenta pedagógica para o educador social - um estudo exploratório | Congresso Internacional 2019 | Humanismo, Direitos Humanos e Cidadania Global |
2015 | Motion Analysis Toolkit: From life sciences to animation | Movlab Spring School 2015
ULHT (Lisboa, Portugal)
|
2014 | Searching for the Awe Effect: From 19th century Stereoscopic Photography to 21st century Digital Visual Effects, an investigation on the remediation of the spectacular. | Archaeologies of Media and Film
University of Bradford in collaboration with the National Media Museum, Bradford City of Film and the Royal Television Society. (Bradford, United Kingdom)
|
2014 | A percepção de real em documentaries animados | IV Encontro Anual da AIM
Associação de Investigadores da Imagem em Movimento (Covilhã, Portugal)
|
2013 | MovLab interactions (Biomechanics; Digital Animation, Podiatrics) | Movlab Spring School 2013
MovLab - CICANT (Lisboa, Portugal)
|
2012 | SF e Animé: Os monstros encantadores do período pós-guerra. | Colóquio "Ficção e Cibercultura
CECL - Faculdade Ciências Sociais e Humanas (Lisboa, Portugal)
|
2012 | Movlab activities | MovLab Spring School 2012 - Equine Biomechanics
Movlab - ULHT (Lisboa, Portugal)
|
2002 | A Visualização Digital de Projectos de Interiores | Diálogos Interiores
Viterbo Arte & Design (Lisboa, Portugal)
|
Supervision
Thesis Title Role |
Degree Subject (Type) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2022 - Current | A consideração da curva de dificuldade através da imersão narrativa dos jogadores nos videojogos
Supervisor
|
Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Portugal
|
2021 - Current | Computer games minor histories: Elifoot series as a case study in Portuguese 20th century game development history and minor
history relevance
Supervisor
|
artes dos media (PhD)
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
2017 - 2018 | Avaliação da Comunicação Visual em pósteres científicos
Supervisor
|
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
2015 - 2016 | Propositadamente Incoerente: Estudo das Adaptações dos Videojogos para o Cinema
Supervisor
|
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2015 - 2015 | Global Game Jam (Lisboa)
Call (Other)
|
Cofac, Portugal |
2015 - 2015 | Movlab Spring School 2015 - Interacções de Biomecânica e Podologia
Conference (Co-organisor)
|
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2014 - 2014 | ESSEMBLE - NOMADIC REALITIES AND DIGITAL FILMMAKING
Other (Co-organisor)
|
Media (Europe loves cinema), Portugal |
2014 - 2014 | MovLab School - Equine Biomechanics
Symposium (Other)
|
|
2014 - 2014 | Games and society: From social interaction to social change?
Symposium (Co-organisor)
|
COFAC, FCT, ECREA, Portugal |
2014 - 2014 | Altera Game Jam
Call (Other)
|
Cofac, Portugal |
2013 - 2013 | Essemble - NOMADIC REALITIES AND DIGITAL FILMMAKING
Meeting (Other)
|
Media Programme, Hungary |
2013 - 2013 | Movlab Spring School 2013 - Biomechanics of Football
Conference (Co-organisor)
|
Cofac, Portugal |
2013 - 2013 | Essemble - NOMADIC REALITIES AND DIGITAL FILMMAKING
Meeting (Co-organisor)
|
Media, Portugal |
2012 - 2012 | Movlab Spring School 2012 - Equine Biomechanics
Conference (Co-organisor)
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
2012 - 2012 | ESSEMBLE 2012- NOMADIC REALITIES AND DIGITAL FILMMAKING
Congress (Other)
|
Media, Portugal |
2011 - 2011 | 2011 MovLab Spring School - Biomechanics of locomotion
Conference (Other)
|
|
2011 - 2011 | Essemble - Nomadic Realities and Digital Filmmaking
Workshop (Other)
|
Media, Portugal |
2010 - 2010 | 2010 MOVLAB SPRING SCHOOL: Biomechanics of Lower limb system
Congress (Other)
|
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2009 - 2009 | Geect – Beest Kept Secrets V. Conference / Between Film and Digital Animation: When old distinctions no longer work
Conference (Other)
|
CILECT, ULHT e ICA, Portugal |
2009 - 2009 | MovLab Spring School 2009 - Biomechanics, Theory and Assessment of Loading in Human Body
Conference (Other)
|
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2005 - 2005 | O cinema de Animação em Portugal
Conference (Other)
|
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
Event participation
Activity description Type of event |
Event name Institution / Organization |
|
---|---|---|
2016 - 2016 | AnimaLusófona 2016
Congress
|
AnimaLusófona 2016
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
2011 - 2011 | MovLab Breakdown - Desenvolvimento de Videojogos para Plataformas
Conference
|
Jornadas Game Ismat 2011
Instituto Superior Manuel Teixeira Gomes, Portugal
|
2011 - 2011 | III Simpósio de Animação. Ensino e Formação de Animação em Portugal
Symposium
|
III Simpósio de Animação Ensino e Formação de Animação em Portugal
Casa da Animação, Portugal
|
2010 - 2010 | SYMPOSIUM ON CREATIVE POST-PRODUCTION
Symposium
|
SYMPOSIUM ON CREATIVE POST-PRODUCTION
CILECT, United Kingdom
|
2009 - 2009 | Best Kept Secrets V / Between Film and Digital Animation: when old distinctions no longer work.
Symposium
|
Best Kept Secrets V / "Between Film and Digital Animation: when old distinctions no longer work".
GEECT - CILECT, Portugal
|
2008 - 2008 | Geect - Best Keep Secrets
Conference
|
SCHOOLS' BEST KEPT SECRETS
GEECT - CILECT, Netherlands
|
2006 - 2006 | Exploring Digital Cinema-2
Symposium
|
Exploring Digital Cinema-2
CILECT, United Kingdom
|
2003 - 2003 | MXM - European Concept Development
Workshop
|
MXM - European Concept Development
Media academie, Portugal
|
Jury of academic degree
Topic Role |
Candidate name (Type of degree) Institution / Organization |
|
---|---|---|
2022/01 | A Utilidade Dos Monstros no Concept Art dos Videojogos e a sua Relação com o Ensino Artístico
(Thesis) Main arguer
|
Maria Inês Henriques Garcia (PhD)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|
2021 | "Explorative Drawing: Investigating Knowledge Creation in Indonesian Animation Education"
(Thesis) Main arguer
|
Dimas Rifqi Novica (Other)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|
2021 | "O Jogo como Método na Educação em Design"
(Thesis) Main arguer
|
Marta Guerreiro Belo (Other)
Universidade de Lisboa Faculdade de Arquitectura, Portugal
|
2020/04/14 | A Imagem Animada como Ferramenta Pedagógica No Ensino Do Desenho
(Thesis) Main arguer
|
Ana Sofia Amador Simões (Master)
Cofac, Portugal
|
2020 | Estudo da memória espacial com a tarefa "Soundspace” em realidade virtual
(Thesis) Main arguer
|
Luís Miguel da Costa Fialho. Outubro (Master)
ULHT - Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
2019 | Modelos e Desenvolvimento no teste do Design
(Thesis) Main arguer
|
Diogo Graça (Master)
Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal
|
2019 | Jogos Híbridos: Um Problema Novo Em Design Visual
(Thesis) Main arguer
|
Cássio Siquara Rocha (Master)
Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal
|
2018/07/12 | Design e Produção: Calçado V Shoes
President of the jury
|
Vasco Pedro de Andrade Borges (Master)
Cofac, Portugal
|
2018/06/11 | Avaliação da Comunicação Visual em pósteres científicos
Supervisor
|
Luís Morgado (Master)
Cofac, Portugal
|
2018/01/06 | Do Artesanato para o Design - Valorização da estaria senegalesa
President of the jury
|
Elsa Conceição Gomes (Master)
Cofac, Portugal
|
2018 | Animated Space: Thoughts On Reclaiming The Territory
Thesis Member
|
Pedro Serrazina (PhD)
Cofac, Portugal
|
2017/09/21 | Das Triangularidades entre design, arte e publicidade nos espaços públicos: um estudo sobre o mural urbano publicitário
President of the jury
|
Mariana Sacramento Costa dos Reis (Master)
Cofac, Portugal
|
2016/07/22 | Propositadamente Incoerente: Estudo das Adaptações dos Videojogos para o Cinema
Supervisor
|
Jacopo Wasermann (Master)
Cofac, Portugal
|
2016 | Sobre a Monstra: Festival de Animação de Lisboa
(Thesis) Main arguer
|
Miguel Queiroz Martinho (Master)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
2014 | O Uso de Câmaras Digitais e a Imaginação Cinematográfica: Un Novo Cinema na Era das Câmaras Fotográficas Digitais DSLR e dos
Smartphones
(Thesis) Main arguer
|
José manuel Monteiro de Andrade (Master)
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
|
2014 | Qual a Resposta do Produtor Mediante o Actual Ambiente Média?
(Thesis) Main arguer
|
Nuno Ricardo Castro Beato (Master)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
2013 | Novas Tecnologias e Imagem em Movimento
(Thesis) Main arguer
|
Alexandre José Garcia Rocha Rodrigues Guedes (Master)
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal
|
Association member
Society Organization name | Role | |
---|---|---|
2015/01 - Current | Sociedade Portuguesa de Ciências dos Videojogos |
Committee member
Activity description Role |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2007/09 - Current | Outro
Other
|
Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
Consulting
Activity description | Institution / Organization | |
---|---|---|
2015 - Current | A Terceira Imagem, A Fotografia Estereoscópica em Portugal e o Desejo do 3D (1ª exposição) | |
2015 - Current | A Terceira imagem: A Fotografia Estereoscópica em Portugal e o Desejo do 3D(2ª exposição) |
Course / Discipline taught
Academic session | Degree Subject (Type) | Institution / Organization | |
---|---|---|---|
2007/09 - Current | Pós-Produção e Composição Multimédia | (Outros) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2007/09 - Current | Edição e Pós-Produção para Cinema, Vídeo e Comunicação Multimédia | (Outros) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2007/09 - Current | Animação | (Outros) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2007/09 - Current | Efeitos Visuais para Cinema e Vídeo | (Outros) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2014 - 2014 | Motion Capture, Stereoscopic and visual fx | Especialização (Curso médio) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2013 - 2013 | Cinematography and Post Production | Especialização (Curso médio) | Media e COFAC, Portugal |
2013 - 2013 | Digital Post Production: Workflows and media management | Especialização (Curso médio) | Media e COFAC, Portugal |
2012 - 2012 | Motion Capture and Visual Effects | Especialização (Curso médio) | Cofac - Media Programme, Portugal |
2012 - 2012 | Motion capture e efeitos visuais | Especialização (Curso médio) | MovLab, Portugal |
2012 - 2012 | Project development through Visual Effects | Especialização (Curso médio) | Programa Media e Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2011 - 2011 | Motion Capture for Videogames | Especialização (Curso médio) | Movlab - Universidade Lusófona, Portugal |
2011 - 2011 | Motion Capture para videojogos | Especialização (Curso médio) | MovLab, Portugal |
2011 - 2011 | Animação 3D e Motion Capture | Especialização (Curso médio) | MovLab, Portugal |
2010 - 2010 | Motion Capture for Mobile Animation | Especialização (Curso médio) | MovLab - ULHT, Portugal |
2010 - 2010 | Motion Capture for Videogames | Especialização (Curso médio) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2010 - 2010 | Super-heros: Motion Capture and Visual Effects | Especialização (Curso médio) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
2009 - 2009 | Workshop Multimédia | Especialização (Curso médio) | Movlab - Universidade Lusófona, Portugal |
2009 - 2009 | Workshop de Desenho Digital para Arquitectura | Especialização (Curso médio) | Movlab - Universidade Lusófona, Portugal |
2009 - 2009 | MovLab - the Animation Strategy (Spring School 2009) | Especialização (Curso médio) | MovLab-ULHT, Portugal |
2006 - 2006 | Cenografia Virtual | Especialização (Curso médio) | Universidade Lusófona, Portugal |
2006 - 2006 | Programação visual para jogos de computador | Especialização (Curso médio) | |
2005 - 2005 | ITAP - Interactive Television Authoring and Production II | Especialização (Curso médio) | Media Programme, Portugal |
2004 - 2004 | ITAP - Interactive Television Authoring and Production | Especialização (Curso médio) | Media, Portugal |
2003/03 - 2003/09 | Computação Multimédia e Interactividade | (Outros) | Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, Portugal |
1999/09 - 2003/06 | Computação Gráfica - CAD | Design Industrial (Licenciatura) | Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal |
1999/09 - 2003/06 | Computação Gráfica - 3D | Design Industrial (Licenciatura) | Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal |
1999/09 - 2003/06 | Introdução ao Design Industrial | Design Industrial (Licenciatura) | Instituto de Artes Visuais, Design e Marketing, Portugal |
2003 - 2003 | 3dstudio max | Especialização (Curso médio) | Fundação Antero de Quental, Portugal |
2002 - 2002 | 3dstudio max | Especialização (Curso médio) | Fundação Antero de Quental, Portugal |
2001 - 2001 | Especialização em 3ds max para Design Industrial | Especialização (Curso médio) | Instituto de Arte Design e Empresa - Universitário, Portugal |
2001 - 2001 | 3dstudio max | Especialização (Curso médio) | Fundação Antero de Quental, Portugal |
Interview (tv / radio show)
Program | Topic | |
---|---|---|
2010/11/24 - 2010 | Bridion | Congresso Farmacêutico - Projecção em estereoscopia |
2008/12/20 - 2008 | Caleidoscópio - reshape | Um discurso científico e de reflexão sobre a actualidade e a vida nacional e académica |
Journal scientific committee
Journal title (ISSN) | Publisher | |
---|---|---|
2016/01/21 - Current | International Journal of Film and Media Arts | |
2015/05/01 - Current | International Journal of Film and Media Arts | |
2011/11/01 - 2011/11/13 | Videojogos 2011 (conferência) | |
2010/09/15 - 2010/09/17 | Videojogos 2010 | |
2008/11/06 - 2008/11/07 | Digital Games 2008 |
Distinctions
Other distinction
2009 | Prémio Zon: Menção Honrosa na Categoria Curtas-metragens
Zon, Portugal
|
2007 | melhor teledisco de animação (competição nacional)
festival Vimus (International Music Vídeo Festival) - Póvoa de Varzim 2007, Portugal
|
2007 | melhor vídeo de animação português |
2006 | Selecção para melhor vídeo MTV nacional, |