Identification
Personal identification
- Full name
- Mónica Chambel
Citation names
- Chambel, Mónica
Author identifiers
- Ciência ID
- 8211-C332-0E57
- ORCID iD
- 0000-0002-5939-9840
Email addresses
- monica.sa.chambel@gmail.com (Professional)
Knowledge fields
- Humanities - Arts
- Humanities - Arts - Performing Arts Studies (Musicology, Theater Science, Dramaturgy)
Languages
Language | Speaking | Reading | Writing | Listening | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Portuguese (Mother tongue) | |||||
English | Advanced (C1) |
Education
Degree | Classification | |
---|---|---|
2017 - 2019
Concluded
|
Música (Mestrado)
Major in Musicologia
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal
"Da arqueologia à performance: a recriação de Double e Don't, Juan de Constança Capdeville" (THESIS/DISSERTATION)
|
18 |
2011 - 2014
Concluded
|
Música (Licenciatura)
Major in Musicologia
Universidade de Évora, Portugal
|
15 |
Affiliation
Others
Category Host institution |
Employer | |
---|---|---|
2014/01/02 - 2014/04/30 | Voluntariado na catalogação do espólio de Constança Capdeville (BNP, Área de Música) | Biblioteca Nacional de Portugal, Portugal |
2013/04 - 2013/07 | Assistente de investigação do Prof. Dr. Filipe Mesquita de Oliveira para o paper “A formação orquestral durante o período final do Antigo Regime no contexto dos fundos musicais da Sé de Évora" | Universidade de Évora Escola de Artes, Portugal |
Projects
Contract
Designation | Funders | |
---|---|---|
2018 - 2021 | Experimentation in music in Portuguese culture: History, contexts and practices in the 20th and 21st centuries
PTDC/ART-PER/31380/2017
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
Universidade de Aveiro, Portugal Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal Instituto de Etnomusicologia Centro de Estudos em Música e Dança, Portugal Instituto de Engenharia de Sistemas e Computadores Tecnologia e Ciência, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Ongoing
|
2019/02/08 - 2019/07/08 | Euterpe revelada: Mulheres na composição e interpretação musical em Portugal nos séculos XX e XXI
Research Fellow
Universidade de Aveiro, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluded
|
2018/07 - 2018/12 | Capdeville XXI
DGArtes 00008031
Researcher
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Etnomusicologia Centro de Estudos em Música e Dança, Portugal |
Direção-Geral das Artes
Concluded
|
Outputs
Publications
Book |
|
Book chapter |
|
Conference abstract |
|
Conference paper |
|
Edited book |
|
Journal article |
|
Journal issue |
|
Thesis / Dissertation |
|
Artistic / Performance
Musical performance |
|
Visual artwork |
|
Activities
Oral presentation
Presentation title | Event name Host (Event location) |
|
---|---|---|
2020 | Revisiting 20th century-experimental practices: the recreation of Don't Juan, Double and Avec Picasso, ce matin... by Constança Capdeville | Performance Studies Network International Conference 2020
University of Huddersfield (Huddersfield, United Kingdom)
|
2020 | Gendering the [piano] performing body | AEC European Platform for Artistic Research in Music (EPARM) Conference 2020
Royal College of Music (Londres, United Kingdom)
|
Event organisation
Event name Type of event (Role) |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2017 - 2019/11/23 | Comissão Organizadora da Conferência Internacional Post-ip'19 – 5º Forum Internacional de Pós-graduação em Estudos em Música
e Dança (2019/11/21 - 2019/11/23)
Conference
|
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal Universidade Nova de Lisboa Instituto de Etnomusicologia Centro de Estudos em Música e Dança, Portugal |
2017/12/05 - 2017/12/07 | Membro da organização da Conferência Post-ip'17 - 4º Forum Internacional de Pós-graduação em Estudos em Música e Dança (2017/12/05 - 2017/12/07)
Conference
|
Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal Universidade Nova de Lisboa Instituto de Etnomusicologia Centro de Estudos em Música e Dança, Portugal |
2013/12/05 - 2013/12/07 | Colaboradora da organização do III Symposium on the paradigms of teaching musical instruments in the 21st century (2013/12/05 - 2013/12/07)
Conference
|
Universidade de Évora Instituto de Investigação e Formação Avançada, Portugal |
2013/06/14 - 2013/06/16 | Colaboradora da organização do International Colloquium - International music in the Iberian world 1760-1820 (2013/06/14 - 2013/06/16)
Conference
|
Universidade de Évora Instituto de Investigação e Formação Avançada, Portugal Fundação Calouste Gulbenkian, Portugal |
2013/04/18 - 2013/04/20 | Colaboradora do Congresso de Organologia (2013/04/18 - 2013/04/20)
Conference
|
Universidade de Évora Instituto de Investigação e Formação Avançada, Portugal |
Association member
Society Organization name | Role | |
---|---|---|
2019 - 2021 | OPGBAC - Associação Cultural de Plectro | Secretária |
Committee member
Activity description Role |
Institution / Organization | |
---|---|---|
2018 - 2020 | Membro do Grupo Post-ip, grupo de estudantes de pós-graduação da Universidade de Aveiro (Portugal)/ Instituto de Etnomusicologia
– Centro de Estudos em Música e Dança (INET-md)
Member
|
Universidade Nova de Lisboa Instituto de Etnomusicologia Centro de Estudos em Música e Dança, Portugal Universidade de Aveiro Departamento de Comunicação e Arte, Portugal |
Evaluation committee
Activity description Role |
Institution / Organization | Funding entity | |
---|---|---|---|
2019 - Current | Comissão de avaliação da Revista "Post-ip: Journal of the International Forum for Studies in Music and Dance". https://proa.ua.pt/index. php/postip/article/view/4879. |