???global.info.a_carregar???
Ana Paula Lebre dos Santos Branco Melo, Professora auxiliar da Faculdade de Motricidade Humana - Universidade de Lisboa. Membro Integrado do Instituto de Etnomusicologia - Centro de Estudos em Música e Dança (INET-md) Ana Paula Lebre dos Santos Branco Melo, Auxiliary Professor at Faculty of Human Kinetics- Lisbon University. Integrated member at the The Instituto de Etnomusicologia - Centro de Estudos em Música e Dança (INET-md)
Identification

Personal identification

Full name
ANA PAULA LEBRE DOS SANTOS BRANCO MELO

Citation names

  • Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco
  • Paula Lebre
  • Ana Melo

Author identifiers

Ciência ID
D31E-5947-08D4
ORCID iD
0000-0002-8440-2415
Researcher Id
I-7902-2012
Scopus Author Id
56233564900

Email addresses

  • pmelo@fmh.ulisboa.pt (Professional)

Addresses

  • Faculdade de Motricidade Humana, Universidade de Lisboa , 1499-002, Cruz Quebrada - Dafundo, Lisboa, Portugal (Professional)

Websites

Knowledge fields

  • Social Sciences - Other Social Sciences - Social Sciences, Interdisciplinary
  • Social Sciences - Educational Sciences - Education, Special

Languages

Language Speaking Reading Writing Listening Peer-review
Portuguese Advanced (C1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Advanced (C1)
English Advanced (C1) Advanced (C1) Intermediate (B1) Advanced (C1)
French Intermediate (B1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Intermediate (B1)
Spanish; Castilian Intermediate (B1) Intermediate (B1) Beginner (A1) Intermediate (B1)
Education
Degree Classification
2008
Concluded
Motricidade Humana na Especialidade de Educação Especial e Reabiltação (Doutoramento)
Universidade de Lisboa, Portugal
"Qualidade de Vida e Promoção da Saúde de Pessoas com Deficiência" (THESIS/DISSERTATION)
Aprovada
2008
Concluded
Motricidade Humana (Doutoramento)
Major in Especialidade: Educação Especial e Reabilitação
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
"Qualidade de Vida e Promoção da Súde de Pessoas com Deficiência - Estudos dos Determinantes e Relações de Vida e Saúde de Jovens com Deficiência numa Amostra Nacional e em Almada" (THESIS/DISSERTATION)
1998
Concluded
Educação Especial (Mestrado)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
"Percepções de Lazer em pessoas com necessidades especiais" (THESIS/DISSERTATION)
Aprovado por unanimidade
1991
Concluded
Educação Física- Educação Especial e Reabilitação (Licenciatura)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
"Impacto de Programa de Competências Pessoais e Sociais" (THESIS/DISSERTATION)
Bom com distinção
Affiliation

Science

Category
Host institution
Employer
2015 - Current Researcher (Research) Instituto de Etnomusicologia Centro de Estudos em Música e Dança, Portugal
1993/12/15 - 1998/06/06 Research Assistant (Research) Universidade Técnica de Lisboa, Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
Universidade de Lisboa, Portugal

Teaching in Higher Education

Category
Host institution
Employer
2008/07/08 - Current Assistant Professor (University Teacher) Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
1993 - 2008 Assistant (University Teacher) Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal

Positions / Appointments

Category
Host institution
Employer
2023/03 - Current Coordenadora da Licenciatura em Dança Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2020 - Current Coordenadora adjunta Mestrado Mestrado Erasmus Mundus Resilience in Educational Contexts, Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2018/01/01 - Current Docente Coordenadora 1º ano - da Comissão pedagógica do Curso do 1ºciclo de Reabilitação Psicomotora Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2017/07/12 - Current Coordenadora do Programa Mobilidade Estudantes de Reabilitação Psicomotora Erasmus Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2018/11/01 - 2022/11 Membro Conselho Pedagógico Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
Projects

Grant

Designation Funders
2021/12/01 - Current GIFTED - Games and Inclusion For Teacher Education
Researcher
Erasmus Plus
Ongoing
2022 - 2028 Erasmus Mundus Joint Masters - Joint Master in Resilience in Educational Contexts (FLOURISH)
Other
Ongoing

Contract

Designation Funders
2021/02 - 2022/12 StoryMakers Many Voices Many Lives
KA205-9414E828
Universidade de Lisboa, Portugal
Erasmus Plus
Ongoing
2019/02 - 2022/08 Promehs - PROMEHS Promoting Mental health at Schools
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
ERASMUS +
Ongoing
2016 - 2018 ENRETE Enhancing Resilience Through Teacher Education
2016-1-MT01-KA203-015222
Erasmus Plus
2015/12 - 2017/11 Be Ready - Life Skills and Career Development: helping young people progress into success
2015-1-UK01-KA201-013739
Erasmus Plus
Cancelled
2012 - 2015 RESCUR - A Resilience Curriculum for Early and Primary Schools in Europe Conservation Leadership Programme
Outputs

Publications

Book
  1. Branquinho, Catarina; Morais, Ana; Espadinha, Cristina; Santos, Sofia; Paula, Lebre. Gerontopsicomotricidad. Manual de Apoyo al Psicomotricista.. Ediciones Corpora. 2023.
  2. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. Currículo para Promover a Saúde Mental nas Escolas: Manual de Atividades do Aluno - 2º e 3º Ciclos e Secundário (11-18 anos).. Portugal. 2020.
  3. Paula Lebre; Henrique Amoedo; Elisabete Monteiro; Tânia Seixas; Ana Falcão. Desporto com sentido: Dança. Lisbon, Portugal: APCAS. 2015.
    Published
  4. Paula Lebre. RESCUR: Surfing the waves. A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools - A Teacher's Guide.. Malta. 2015.
  5. Paula Lebre. RESCUR: Currículo Europeu para a Resiliência na Educação Guia para os professores. 2015.
  6. Paula Lebre. RESCUR: Surfing the waves. A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools. Activities Manual Late Primary.. 2015.
  7. Paula Lebre. RESCUR: Surfing the waves. A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools – Activities Manual – Early Primary.. 2015.
  8. Paula Lebre. RESCUR: Surfing the waves. A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools - A Parent's Guide. 2015.
  9. Paula Lebre. RESCUR: Currículo Europeu para a Resiliência na Educação – Manual de atividades - Pré-escolar. 2015.
  10. Paula Lebre. RESCUR: Currículo Europeu para a Resiliência na Educação – Manual de atividades - 2º Ciclo. 2015.
  11. Paula Lebre. RESCUR: Currículo Europeu para a Resiliência na Educação – Guia para os pais. 2015.
  12. Paula Lebre. RESCUR: Currículo Europeu para a Resiliência na Educação – Manual de atividades - 1º Ciclo. 2015.
  13. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. RESCUR: Surfing the waves. A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools. Activities Manual. Early Years. 2015.
  14. Moniz-Pereira, L.; Lebre, P.. Videotelephony as a tool for recreation programming for elderly people. 1998.
    10.3233/978-1-60750-892-2-187
Book chapter
  1. "Programa de assistência a mulher mastecotomizada". 2020.
    10.22533/at.ed.25220250912
Conference paper
  1. Simões, Celeste; Santos, Anabela Caetano; Lebre, Paula; Branquinho, Cátia Sofia dos Santos; Gaspar, Tania; Matos, MG. "RESCUR em ação : resultados preliminares do estudo de impacto do projeto RESCUR em contexto nacional". 2018.
  2. Paula Lebre; Elisabete Monteiro; Henrique Amoedo. "In capacidades e in sucessos na dança: Que direito à diferença". Paper presented in Conferência internacional 2012, Corpos (Im)perfeitos na performance contemporânea, Lisbon, 2012.
    Published
Journal article
  1. Valeria Cavioni; “R. Massa” Department of Human Sciences for Education, University of Milano-Bicocca, Italy; Ilaria Grazzani; Veronica Ornaghi; Alessia Agliati; Sabina Gandellinia; Carmel Cefai; et al. "A multi-component curriculum to promote teachers’ mental health: Findings from the PROMEHS program". International Journal of Emotional Education 15 1 (2023): 34-52. http://dx.doi.org/10.56300/kfnz2526.
    10.56300/kfnz2526
  2. Margarida Frade dos Santos; Celeste Simões; Anabela Caetano Santos; Paula Lebre; Ilaria Grazzani. "Does Online Implementation Make a Difference in the Effects of a Mental Health Curriculum at Schools?". International Journal of Environmental Research and Public Health (2022): https://doi.org/10.3390/ijerph192416990.
    10.3390/ijerph192416990
  3. Adriana Frazão; Sofia Santos; Ana Rodrigues; Teresa Brandão; Celeste Simões; Paula Lebre. "Consensus on the Best Practice Guidelines for Psychomotor Intervention in Preschool Children with Autism Spectrum Disorder". Children (2022): https://doi.org/10.3390/children9111778.
    10.3390/children9111778
  4. Martinsone, Baiba; Stokenberga, Ieva; Damberga, Ilze; Supe, Inga; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Canha, Lúcia; et al. "Adolescent social emotional skills, resilience and behavioral problems during the COVID-19 pandemic: A longitudinal study in three European countries". Frontiers in Psychiatry 13 (2022): http://dx.doi.org/10.3389/fpsyt.2022.942692.
    10.3389/fpsyt.2022.942692
  5. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. "The Movement Assessment and Reporting App (MARA) for Music Therapy". GMS Journal of Arts Therapies – Journal of Art-, Music-, Dance-, Drama- and Poetry-Therapy (2022): https://www.egms.de/en/journals/jat/2022-4/jat000018.shtml.
    10.3205/JAT000018
  6. Camélia Santina Murgo; Lucia Maria Canha; Maria Celeste Rocha Simões; Ana Paula Lebre Santos Branco Melo. "Processos de Resiliência na Transição para Vida Adulta de Adolescentes com Deficiência". Revista Subjetividades 21 3 (2022): e11481-e11481. https://doi.org/10.5020/23590777.rs.v21i3.e11481.
    10.5020/23590777.rs.v21i3.e11481
  7. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. "Psychomotor Intervention Practices for Children with Autism Spectrum Disorder: a Scoping Review". Review Journal of Autism and Developmental Disorders (2021): https://doi.org/10.1007/s40489-021-00295-2.
    Published • https://doi.org/10.1007/s40489-021-00295-2
  8. Amoedo, Henrique; Monteiro, Elisabete; Lebre, Paula. "Everybody Can Dance: Conceptual Features of Inclusive Dance". Civae: Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education (2021): https://publons.com/wos-op/publon/60335838/.
  9. Amoedo, Henrique; Monteiro, Elisabete; Lebre, Paula. "From the ultraperipherial regions to the center - Dancing with the Difference in movement". Civae: Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education (2021): https://publons.com/wos-op/publon/60335837/.
  10. Fonseca, Alexandra; Lebre, Paula; Fialho, Teresa; Gois, Carlos; de Matos, Margarida Gaspar; Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. "Female Depression: Adverse Childhood and Adolescent Experiences and its relations with Depressive Triggers". Mediterranean Journal of Clinical Psychology 9 3 (2021): https://publons.com/wos-op/publon/53902250/.
    Published • 10.13129/2282-1619/MJCP-3164
  11. Simões, Celeste; Santos, Anabela Caetano; Lebre, Paula; Daniel, João R.; Branquinho, Cátia Sofia dos Santos; Gaspar, Tania; Matos, Margarida Gaspar de; Paula Lebre. "Assessing the impact of the European resilience curriculum in preschool, early and late primary school children". School Psychology International (2021): 014303432110250-014303432110250. http://hdl.handle.net/10451/49087.
    10.1177/01430343211025075
  12. Susana Cristina Marques Guimarães; Ana Sofia Pedrosa Gomes dos Santos; Paula Lebre. "Validade e Confiabilidade da Versão Portuguesa da Brief Motor Scale em Pessoas com Esquizofrenia: Um Estudo Preliminar". Revista Portuguesa de Psiquiatria e Saúde Mental (2020): https://doi.org/10.51338/rppsm.2020.v6.i3.160.
    Published • https://doi.org/10.51338/rppsm.2020.v6.i3.160
  13. Paula Lebre. "Repercussões psicológicas da cirurgia plástica em mulheres mastectomizadas". 6 7 (2020): 47743-47751. https://www.brazilianjournals.com/index.php/BRJD/issue/view/96.
    Open access • Published
  14. Paula Lebre; Kim Dunphy; Soraia Juma. "Exploring use of the Outcomes Framework for Dance Movement Therapy to establish a group profile and objectives for psychomotor therapy interventions". Body, Movement and Dance in Psychotherapy (2020): 1-16. https://doi.org/10.1080/17432979.2020.1806926.
    10.1080/17432979.2020.1806926
  15. Paula Lebre. "The quality of life in elderly people with dementia: the interrater reliability". Psicologia Saúde & Doenças (2020):
    10.15309/20psd210113
  16. Simoes, Celeste; Lebre, Paula; Santos, Anabela; Fonseca, Ana Marta; Simoes, Alexandra; Branquinho, Catia; Gaspar, Tania; de Matos, Margarida Gaspar. "Resilience promotion in Portugal: Rescur in action". Resilience in Schools: Research and Practice (2020): https://publons.com/wos-op/publon/49593633/.
    Published
  17. Marques Guimarães, Susana Cristina; Santos, Ana Sofia Pedrosa Gomes dos; Lebre, Paula. "Validity and Reliability of the Portuguese Version of Brief Motor Scale in Persons with Schizophrenia: A Preliminary Study". Revista Portuguesa De Psiquiatria E Saúde Mental 6 3 (2020): 109-117. https://doi.org/10.51338/rppsm.2020.v6.i3.160.
    Published • https://doi.org/10.51338/rppsm.2020.v6.i3.160
  18. Silvano,Ana; Antunes,Ana; Lebre,Paula; Santos,Sofia. "A qualidade de vida das pessoas idosas com e sem demência: a fiabilidade interrespondente". (2020): http://scielo.pt/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1645-00862020000100013.
  19. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. "Reconstrução de um ser impacto emocional da cirurgia plástica em mastectomizadas". Brazilian Journal of Development 5 12 (2019): 29465-29487. http://www.brazilianjournals.com/index.php/BRJD/article/view/5243.
    Open access • Published
  20. Morais, A.; Santos, S.; Lebre, P.; Simões, C.. "Assessing Motor and Cognitive Areas in Older People: Confirmatory Factor Analysis of Portuguese Version of Éxamen Géronto-Psychomoteur". International Journal of Aging and Human Development (2019): http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-85059956561&partnerID=MN8TOARS.
    10.1177/0091415018822093
  21. Santos, Anabela; Simões, Maria Celeste Rocha; Lebre, Paula; Matos, Margarida Gaspar de, 1956-; Santos, Anabela Caetano; Simões, Celeste; Matos, Margarida Gaspar de. "Autoeficácia e outras questões psicossociais : como se sentem os adolescentes portugueses". (2019): http://hdl.handle.net/11067/4936.
    https://doi.org/10.34628/yqc6-c910
  22. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. "Psychomotor, functional, and cognitive profiles in older people with and without dementia: What connections?". Dementia (London, England) (2017): http://europepmc.org/abstract/med/28752771.
    10.1177/1471301217719624
  23. Paula Lebre; Cristina Rocha; Ana Morais; Sofia Santos. "As competências psicomotoras e cognitivas de idosos". Revista iberoamericana de psicomotricidad y técnicas corporales 41 (2016): https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5862310.
    Open access • Published
  24. Paula Lebre; Ana Morais; Sofia Santos; Rosario Tuzzo; Juan Mila. "PROPRIEDADES PSICOMÉTRICAS DO ÉXAMEN GERONTO-PSYCHOMOTEUR (EGP) A VALIDAÇÃO EM PORTUGAL E NO URUGUAI". Revista iberoamericana de psicomotricidad y técnicas corporales 1 41 (2016): 5-22.
    Open access • Published
  25. Celeste Simões; Paula Lebre; Anabela Caetano. "RESILIENCE IN ACTION: RESCUR, European curriculum for resilience promotion". OMNIA, Revista Interdisciplinar de Ciências e Artes (2016):
    10.23882/OM5-2016-10-03
  26. Melo, Ana Paula Lebre dos Santos Branco. "Proceedings of the 3rd IPLeiria's International Health Congress : Leiria, Portugal. 6-7 May 2016.". BMC health services research (2016): http://europepmc.org/articles/PMC4943498.
    10.1186/s12913-016-1423-5
  27. Morais, A.; Santos, S.; Lebre, P.. "Psychometric properties of the Portuguese version of the Éxamen Geronto-Psychomoteur (P-EGP)". Educational Gerontology 42 7 (2016): 516-527. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84975229712&partnerID=MN8TOARS.
    10.1080/03601277.2016.1165068
  28. Cefai, C.; Cavioni, V.; Bartolo, P.; Simoes, C.; Miljevic-Ridicki, R.; Bouilet, D.; Ivanec, T.P.; et al. "Social inclusion and social justice: A resilience curriculum for early years and elementary schools in Europe". Journal for Multicultural Education 9 3 (2015): 122-139. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84937878042&partnerID=MN8TOARS.
    10.1108/JME-01-2015-0002
  29. Paula Lebre; Elisabete Monteiro; Henrique Amoedo; Rui Martins. "A Inteligência Emocional, Competências Sociais e Traços Psicológicos de Estudantes Universitários de Dança e Reabilitação Psicomotora". 4 1 (2014): 53-64. https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/41.
    Open access • Published • https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.41
  30. Cefai, Carmel; Matsopoulos, Anastassios; Bartolo, Paul; Galea, Katya; Gavogiannaki, Mariza; Zanetti, Maria Assunta; Renati, Roberta; et al. "A Resilience Curriculum for Early Years and Primary Schools in Europe: Enhancing Quality Education". Croatian Journal of Education (2014): https://publons.com/wos-op/publon/7431244/.
  31. Lebre, Ana Paula; Monteiro, Elisabete; Amoedo, Henrique; Martins, Rui. "Emotional Intelligence, Social Competence and Psychological Traits of Dance University Students and Psychomotor Rehabilitation". (2014): https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.41.
    https://doi.org/10.34639/rpea.v4i1.41
  32. Cefai, C.; Matsopoulos, A.; Bartolo, P.; Galea, K.; Gavogiannaki, M.; Zanetti, M.A.; Renati, R.; et al. "A resilience curriculum for early years and primary schools in Europe: Enhancing quality education,Kurikul otpornosti za rane godine i osnovnu školu u Europi: Poboljšavanje kvalitetnog obrazovanja". Croatian Journal of Education 16 SPEC. EDIT (2014): 11-32. http://www.scopus.com/inward/record.url?eid=2-s2.0-84903381498&partnerID=MN8TOARS.
  33. De Matos, Margarida Gaspar; Gaspar, Tania; Ferreira, Mafalda; Tome, Gina; Camacho, Ines; Reis, Marta; Melo, Paula; et al. "KEEPING A FOCUS ON SELF-REGULATION AND COMPETENCE: "FIND YOUR OWN STYLE", A SCHOOL BASED PROGRAM TARGETING AT RISK ADOLESCENTS". Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies 12 1 (2012): 39-48. https://publons.com/wos-op/publon/4189952/.
    Published
  34. Paula Lebre; Matos, M.G.; Tomé, G.; Camacho, I.; Simôes, C.; Ramiro, L.. "Programa de promoção de competências pessoais e sociais, auto-regulação e capital social com adolescentes". Journal of child and adolescent psychology 3 (2011): 165-187. https://www.researchgate.net/publication/292721887_Programa_de_promocao_de_competencias_pessoais_e_sociais_auto-regulacao_e_capital_social_com_adolescentes.
    Published
  35. GASPAR, DM; FONSECA, V; LEBRE, P; GASPAR, A; JESUS, L; OLIVEIRA, L; BELO, Y. "Prevention of Social Behavioral Disorders in Children". International Journal of Psychology 27 3-4 (1992): 223-223. https://publons.com/wos-op/publon/13710020/.
Journal issue
  1. Marques Pinto, Alexandra; Simões, Celeste; Lebre, Paula; Evans, Kathy. "Special Issue on Social and Emotional Competences". (2016): https://revista.appsicologia.org/index.php/rpsicologia/article/view/1251.
    10.17575/rpsicol.v30i2.1251
Magazine article
  1. Paula Lebre; Ana Morais; Sofia Santos; Ana Antunes; Pedro Varandas; Paula Carneiro; Lola García Olalla. "Perfil Psicomotor de los pacientes ancianos atendidos por los centros de las hermanas hospitalarias (CHH) en Portugal", Informaciones Psiquiátricas, 2015, http://www.informacionespsiquiatricas.com/admin-newsletter/uploads/docs/20151025180746.pdf.
Newspaper article
  1. Paula Lebre; Celeste Simões; Anabela Caetano. "RESILIÊNCIA EM AÇÃO RESCUR, Currículo Europeu para a resiliência", OMNIA - Revista Interdisciplinar de Ciências e Artes, 2016, https://www.grei.pt/site/livraria/858/view_bl/52/omnia/17/omnia-5?tab=getmybooksTab&is_show_data=1.
  2. Paula Lebre; Pereira, L. M.; Matos, M.G.. "Remote intervention for people with mental impairment", Motricidade Humana-Journal of Human performance Studies, 1993, 9
Preprint
  1. Dora Carolo; Ricardo Carvalho; Carolina Batalha; Susana Gouveia; Paula Lebre. "Integrating Middle East and North Africa Unaccompanied Minors Refugees and Asylum Seekers through Mentoring: Exploring Eu-Based Research to Inform Future Applications in Portugal". 2023. https://doi.org/10.20944/preprints202208.0363.v2.
    10.20944/preprints202208.0363.v2
Thesis / Dissertation
  1. Baião, Ana Lúcia Lourenço. "Intervenção psicomotora com alunos com perturbações do espetro do autismo do Agrupamento de Escolas Dr. Azevedo Neves". Master, 2017. http://hdl.handle.net/10400.5/14563.
Website
  1. Paula Lebre. Making Dance Matter. 2016. https://www.makingdancematter.com.au/.

Other

Other output
  1. Éxamen Geronto-Psychomoteur--Portuguese Version. 2017. Ana Morais; Sofia Santos; Paula Lebre. https://doi.org/10.1037%2Ft58750-000.
    10.1037/t58750-000
Activities

Oral presentation

Presentation title Event name
Host (Event location)
2017/07/06 Disabled students in dance vocational courses: Paths to individual development and inclusion. 6th ENSEC conference: Diversity
ENSEC (Stockholm, Sweden)

Supervision

Thesis Title
Role
Degree Subject (Type)
Institution / Organization
2021/07 - 2022/06 Aplicabilidade do instrumento de avaliação Movement assessment and reporting app (MARA) em Dança : contributos para a validação da versão portuguesa
Supervisor
Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2017 - 2017 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA NO CENTRO DE ATIVIDADES OCUPACIONAIS DE CERCIOEIRAS
Supervisor
Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2017 - 2017 PSICOMOTRICIDADE E TERAPIAS EXPRESSIVAS: A IMPORTÂNCIA DA MÚSICA E DOS JOGOS E TRADIÇÕES INFANTIS ORAIS E RÍTMICO-EXPRESSIVOS NA INTERVENÇÃO PSICOMOTORA COM CRIANÇAS Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2017 - 2017 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA NA PERTURBAÇÃO DO ESPECTRO DO AUTISMO NO CENTRO DE RECURSOS PARA A INCLUSÃO E NO CENTRO DE ATIVIDADES OCUPACIONAIS DA ASSOCIAÇÃO PORTUGUESA PARA AS PERTURBAÇÕES DO DESENVOLVIMENTO E AUTISMO DE LISBOA
Supervisor
Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2015/09/09 - 2016/03/15 Intervenção psicomotora na perturbação do espectro do autismo : Centro de Recursos para a Inclusão e Centro de Atividades Ocupacionais da Associação Portuguesa para as Perturbações do Desenvolvimento e Autismo de Lisboa
Supervisor
Reabilitação Psicomotora, Ramo de Aprofundamento de Competências Profissionais (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2015/09/01 - 2016/03/15 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA NA PERTURBAÇÃO DO ESPECTRO DO AUTISMO: CENTRO DE RECURSOS PARA A INCLUSÃO E CENTRO DE ATIVIDADES OCUPACIONAIS DA APPDA - LISBOA
Supervisor
Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2016 - 2016 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA OM CRIANÇAS E JOVENS COM ESPETRO DE AUTISMO (PEA) PERTENCENTES AO AGRUPAMENTO DE ESCOLAS DR. AZEVEDO NEVES (AMADORA) Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2016 - 2016 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA PARA PESSOAS IDOSAS NO CENTRO SOCIAL DA TRAFARIA DA SANTA CASA DA MISERIORDIA DE ALMADA Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2016 - 2016 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA EM SAÚDE MENTAL - CASA DE SAÚDE SÃO JOÃO DE DEUS - FUNCHAL
Supervisor
Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal
2016 - 2016 INTERVENÇÃO PSICOMOTORA NAS PERTURBAÇÕES DO ESPECTRO DO AUTISMO NA ASSOCIAÇÃO PORTUGUESA PARA AS PERTURBAÇÕES DO DESENVOLVIMENTO E AUTISMO (APPDA) DE LISBOA Reabilitação Psicomotora (Master)
Universidade de Lisboa Faculdade de Motricidade Humana, Portugal