Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Tiago Miguel Montês Pereira Mindrico
Nomes de citação
- Mindrico, Tiago
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 1811-8C74-6A1B
- ORCID iD
- 0000-0001-7062-8328
Endereços de correio eletrónico
- tiagomindrico@gmail.com (Profissional)
Telefones
- Telemóvel
-
- 913405645 (Pessoal)
Moradas
- Rua Frazão de Vasconcelos Nº49, 2080-138, Almeirim, Santarém, Portugal (Pessoal)
Domínios de atuação
- Humanidades - Artes - Arquitetura e Design
- Humanidades - Artes - Artes
- Ciências da Engenharia e Tecnologias
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Português (Idioma materno) | |||||
Inglês | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) |
Espanhol; Castelhano | Utilizador elementar (A2) | Utilizador independente (B1) | Utilizador elementar (A2) | Utilizador independente (B1) | Utilizador elementar (A1) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2020/09/15 - 2026/02/28
Em curso
|
Belas Artes - Arte e Multimédia (Doutoramento)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|
|
2024/04/03 - 2024/05/06
Concluído
|
Professores EaD (Outros)
Especialização em Pedagogia
Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
|
Excelente |
2023/10/26 - 2023/11/30
Concluído
|
Mobilidade Grécia, Atenas (Outros)
National and Kapodistrian University of Athens, DEPARTMENT OF INFORMATICS & TELECOMMUNICATIONS, Grécia
Athena Research & Innovation Center, Grécia |
|
2023/01/30 - 2023/03/01
Concluído
|
Mobilidade Quénia, Nairóbi (Outros)
Kenyatta University, Quénia
|
|
2023/02/07
Concluído
|
Atividades e Ferramentas - Pedagogia na era digital (Outros)
Instituto Politécnico de Leiria, Portugal
|
|
2017/08/01 - 2020/02/05
Concluído
|
Design de Comunicação e Novos Media (Mestrado)
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
"Labirinto Urbano - Ludificação como forma de comunicação cívica e urbana" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
17 |
2013/09/01 - 2016/06/27
Concluído
|
Design Gráfico e Multimédia (Licenciatura)
Especialização em Multimédia
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Artes e Design das Caldas da Rainha, Portugal
|
16 |
2013/09/25
Concluído
|
Científico-Humanístico de Artes Visuais (Ensino secundário)
Escola Secundária Marquesa da Alorna, Portugal
|
16 |
Percurso profissional
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022/10/12 - 2023/07/31 | Assistente convidado (Docente Ensino Superior Politécnico) | Instituto Politécnico de Leiria, Portugal |
Escola Superior de Artes e Design, Portugal | ||
2021/09/13 - 2022/02/28 | Assistente convidado (Docente Ensino Superior Politécnico) | Instituto Politécnico de Leiria, Portugal |
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Artes e Design das Caldas da Rainha, Portugal |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2020/10/06 - Atual | Research Collaborator | Laboratório de Robótica e Sistemas de Engenharia, Portugal |
2020/10/06 - Atual | Research Collaborator | Universidade de Lisboa Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, Portugal |
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal | ||
2020/09/07 - 2022/07/01 | Project ViViDo - Management Platform of the National Support Network for Victims of Domestic Violence [Communication Manager] | Universidade de Lisboa Instituto de Geografia e Ordenamento do Território, Portugal |
Comissão para a Cidadania e Igualdade de Género, Portugal (...) |
||
2018/10/29 - 2022/02/28 | Mobile App & Digital artifacts Designer [UX/UI] | RealizaSom, Portugal |
2016/03/05 - 2022/02/28 | Freelancer Designer [Multimedia] | Freelancer, Portugal |
2018/11/11 - 2019/01/29 | Global Game Jam 2019 [Graphic Designer] | Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico Campus Taguspark, Portugal |
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal | ||
2016/07/05 - 2017/10/11 | Web Designer & Motion Designer | Du-al & Prisma Light, Portugal |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2022/03/01 - 2026/02/28 | Mod City. Ludificação cívica para uma urbanidade sustentável: transmedia como promotora de agenciamento inclusivo na mitigação
e adaptação à emergência climática
PRT/BD/152849/2021
Bolseiro de Doutoramento
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
ITI, LARSyS, Faculdade de Belas Artes, Universidade de Lisboa, Portugal |
Associação para a Inovação e Desenvolvimento da FCT Massachusetts Institute of Technology MIT Portugal Program Em curso
|
2022/03 - 2026/02 | Mod City. Transmedia projects for a sustainable and playful urbanism.
85050DFA
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2024/01/01 - Atual | Outcasts: Theories and Practices
Investigador
Universidade de Lisboa Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2023/01/01 - 2026/02/01 | Communities and Artistic Participation in Hybrid Environment (CAPHE)
Investigador
Uniwersytet Jagiellonski Instytut Europeistyki, Polónia
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal |
European Commission
Em curso
|
2021/02/04 - 2024/02/03 | GAGE - Game Art and Gender Equity
Investigador
ITI, LARSyS, Faculdade de Belas Artes, Universidade de Lisboa, Portugal
|
ITI, LARSyS, Faculdade de Belas Artes, Universidade de Lisboa
Concluído
|
2020/09/07 - 2022/02/28 | Project ViViDo - Management Platform of the National Support Network for Victims of Domestic Violence
Investigador
Universidade de Lisboa Instituto de Geografia e Ordenamento do Território, Portugal
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal Comissão para a Cidadania e Igualdade de Género, Portugal |
EEA Grants
Concluído
|
Outro
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2019 - 2019/03 | "Playful Interfaces and Interaction Strategies to Develop Media Literacy about Migration" - Erasmus +, École Estienne, Paris
Erasmus +
Tutor e Participante
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
École Estienne, França European Union, Bélgica |
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes
Concluído
|
2007/05/09 - 2009/04/15 | "Different Bridges from School to Professions" - Comenius Multilateral Partnership supported by EU
Intercâmbio
European Union, Bélgica
|
European Union
Concluído
|
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista |
|
Capítulo de livro |
|
Poster em conferência |
|
Tese / Dissertação |
|
Artística / Interpretação
Arte visual |
|
Obra teatral |
|
Outros
Outra produção |
|
Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
|
---|---|---|
2024/06/19 | Generative Artificial Intelligence (AI) Potentialities in the Creative Field | ICRT Video & Photo meeting
DECO PROteste & International Consumer Research and Testing (Lisboa, Portugal)
|
2024/05/17 | Como jogar: Um caminho especulativo para os média cívicos. | Seminário de iniciação à investigação artística: Práticas multimédia e transmédia
Universidade de Évora (Évora, Portugal)
|
2024/03/12 | How to play: A Speculative Way into Civic Media [Como brincar: Um caminho especulativo para os média cívicos. | curricular units Transmedia Questions (Master of Multimedia Art) and Interactive Systems (Degree of Multimedia Art)
Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2023/11/28 | Playful Revolution: Integrating ludic design and art in civic media for social and environmental transformation | Communities and Artistic Participation in Hybrid Environment (CAPHE)
Narratologies (Atenas, Grécia)
|
2023/09/28 | LUDIC URBAN EXPERIENCE "CASSANDRA". CASE STUDY OF A COMMUNITY MAPPING WORKSHOP FRAMEWORK | URBEXPLORERS CONFERENCE
Tesserae Urban Social Research (Berlim, Alemanha)
|
2023/09/11 | How does the ViViDo Platform empower and support connections? The Perspective of the National Network for Support to Victims of Domestic Violence | 3rd Digital Geographies Conference: can digital technologies bring hope to vulnerable territories?
Center for Geographical Studies (CEG), Institute of Geography and Spatial Planning of the University of Lisbon (IGOT-UL). (Lisbon, Portugal)
|
2023/02/13 | Unitary urbanism through the lens of ludification: An artistic project promoting inclusion and accessibility in public space | Communities and Artistic Participation in Hybrid Environment (CAPHE)
Kenyatta University (Nairóbi, Quénia)
|
2021/10/28 | Does the "ludification" of culture tend to unblock the problem of gender "digital inequalities"? | II Digital Geographies Conference (Virtual): Critical perspectives on the platform economy
Centro de Estudos Geográficos, Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2021/07/15 | Project "Labirinto Urbano" [Urban Maze] Ludification as a form of civic and urban communication towards inclusion | PUBLIC PLAY SPACE SYMPOSIUM
Institute for advanced architecture of Catalonia (Barcelona, Espanha)
|
2020/11/20 | "À descoberta da cidade lúdica" [Discovering the playful city] | Corpo a corpo: Art Talks
Centro de Estudos e de Investigação em Belas-Artes (CIEBA), Faculdade de Belas-Artes da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
|
2019/10/03 | "Labirinto Urbano - A ludificação como forma de comunicação cívica e urbana" | EnIAD - Encontro de Investigação - Artes e Design
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas Artes (Lisboa, Portugal)
|
Orientação
Título / Tema Papel desempenhado |
Curso (Tipo) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2023/12/21 - 2024/11/01 | Intervenção do Design na melhoria do ambiente escolar de jovens com sintomatologia depressiva
Coorientador de Marco António Fernandes Veiga Monteiro
|
Mestrado em Design para a Saúde e Bem-Estar (Mestrado)
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Artes e Design das Caldas da Rainha, Portugal
|
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2023/11/29 - 2023/11/29 | Exploring Hybrid Realms: Representations, Perspectives and Methodologies.
This upcoming workshop and lecture session will delve into the complexities of combining digital and physical mediums in sculpture,
as well as the impact of playful century methodologies in different social and pedagogical dimensions. Participants had the
chance to explore the intricate issues surrounding this fusion of technologies with traditional artistic mediums, while also
discovering innovative engagement methodologies combined with playful techniques. (2023/11/29 - 2023/11/29)
Oficina (workshop) (Coorganizador)
|
Athena Research & Innovation Center, Grécia National and Kapodistrian University of Athens, DEPARTMENT OF INFORMATICS & TELECOMMUNICATIONS, Grécia |
2023/03/15 - 2023/03/15 | Seminar with Anthony Mbatia, from Kenya, (Founder and Lead Developer, Auravision Interactive), on the theme VR and Mobile
Apps for Health: Use cases and impact in the context of Kenyan Surgical Service delivery. (2023/03/15 - 2023/03/15)
Seminário
|
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Artes e Design das Caldas da Rainha, Portugal |
2022/11/12 - 2022/11/12 | Workshop "Cassandra" is a playful urban experience that proposes a rediscovery of the city through multiple senses. We aim
to foster a critical look at the socio-environmental conditions we experience in the places of our daily lives.
This Workshop is part of the PhD research, supported by the doctoral Grant PRT/BD/152849/2021 financed by the Portuguese
Foundation for Science and Technology (FCT), under MIT Portugal Program (2022/11/12)
Oficina (workshop) (Coorganizador)
|
ITI, LARSyS, Faculdade de Belas Artes, Universidade de Lisboa, Portugal |
2021/09/25 - 2021/09/25 | "Digital Games and Preventing Abusive Relationships: Sea of Roses, a Case Study."
Presentation of the "Sea of Roses" digital game - the game addresses the theme of "dating violence among young people" - developed
within the scope of the annual competition "2020 LIFE.LOVE. GAME DESIGN CHALLENGE", organized by Jennifer Ann's Group Executive
Director, Drew Crecente. The team that developed the game were present, as well as the organization's executive director,
Drew Crecent (2021/09/25 - 2021/09/25)
Conferência (Coorganizador)
|
Universidade de Lisboa Instituto de Geografia e Ordenamento do Território, Portugal Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal |
2021/06/23 - 2021/06/23 | Workshop - "Improving responses and results in combating and preventing DV", especially aimed for RNAVVD entities. The event
was attended by speakers Sandra Ribeiro, President of the CIG; Elza Pais, Doctoral Student at CICS.NOVA; Susana Ramos, Coordinator
of the National Unit for the Management of the Financial Mechanism of the European Economic Area; Ana Lúcia Teixeira Researcher
at CICS.NOVA and Operational Coordinator at the National Observatory of Violence and Gender (ONVG) and moderation by Margarida
Queirós, coordinator of the ViViDo Project. (2021/06/23 - 2021/06/23)
Oficina (workshop) (Coorganizador)
|
Universidade de Lisboa Instituto de Geografia e Ordenamento do Território, Portugal |
2020/09/16 - 2021/02/11 | Member of the organizing committee and mediator at the CIEBA "Corpo a Corpo Conferences: Art Talks" - 11 weeks, 31 lecturers,
with the aim of promoting and communicating the scientific work proposed for development in the PhD degree at the Faculty
of Fine Arts of the University of Lisbon. (2020/09/16 - 2021/02/10)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade de Lisboa Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, Portugal Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal |
2020/09/21 - 2020/10/30 | Kick off Meeting Projeto ViViDo. Speakers: Tove Bruvik Westberg (Norway ambassadress in Portugal); Cristina Cuevas "Instituto
de La Mujer de Castilla-La Mancha"; Stein Runar Bergheim, company "Avinet", Norway; Dr.ª Margarida Queirós (IGOT); Dr. Manuel
Lisboa (NOVA FCHS); APAV; President and Vice-President of "CIG"; Director of "CEG"; Two entities of "RNAVV" (Casa abrigo/Soroptimist
e Espaço V); (2020/10/21 - 2020/10/21)
Conferência (Coorganizador)
|
Universidade de Lisboa Instituto de Geografia e Ordenamento do Território, Portugal |
2018/02/01 - 2018/09/01 | Layout Design and Co-organizer of the Exhibition [Index.Everything] at Fabrica Features, Chiado, Lisbon. (2018/06/22 - 2018/07/08)
Exposição (Coorganizador)
|
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2024/01/25 - 2024/01/27 | This conference aims to bring together researchers and cultural practitioners to share (and produce) knowledge around contemporary
discourses on spatial narratives and narratives on space. This discussion welcomes multidisciplinary perspectives and contributions
from fields such as architecture, culture, gender and urban studies, politics, design, and semiotics to question and challenge
the potentialities and criticalities of present spatial narratives and opportunities for future ones.
Conferência
|
Space Oddity: On Spatial Narratives
Universidade Católica Portuguesa, Portugal
|
2024/01/25 - 2024/01/25 | This session focuses on the practices and challenges of teaching inclusively, focusing on the learning experience instead
of the learning outcome. We invite participants to explore and share ideas on access, inclusion and ways of knowing more relevant
and reflective of the world we inhabit and the student population.
Mesa-redonda
|
EDI Online Session #3: Teaching in Different Gears
ELIA, Países Baixos
|
2024/01/12 - 2024/01/12 | Sustainability Workshop by Sebastian Prost "This workshop presented an opportunity for ITI researchers to come together to
reflect on sustainability in the broadest sense possible and spanning ecological, economic, political, cultural, and technological
aspects in their past, current, or future work."
Oficina (workshop)
|
Sustainability Workshop by Sebastian Prost
ITI, LARSyS, Faculdade de Belas Artes, Universidade de Lisboa, Portugal
|
2023/04/05 - 2023/04/05 | Oral communication course as part of the educational initiatives of MIT Portugal Program
Oficina (workshop)
|
Oral Communication Course
Massachusetts Institute of Technology MIT Portugal Program, Portugal
|
2022/09/29 - 2022/09/29 | Mind and Technology Congress - "This event seeks, through world-renowned researchers and philosophers, on the one hand, to
clarify the state of the art based on the relationship between mind and technology, and on the other hand, to reveal new
approaches about this relationship and the consequences for our future."
Conferência
|
Mind and Technology Congress
Universidade de Coimbra Faculdade de Letras, Portugal
Universidade de Coimbra Instituto de Estudos Filosóficos, Portugal |
2022/09/20 - 2022/09/20 | 2022 MIT Portugal Annual Conference - Theme "Education, Research, and Innovation: tomorrow's pillars" - which seeks to discuss
the importance of science and technology and its pillars, namely research, education, innovation for building the future.
Conferência
|
2022 MIT Portugal Annual Conference
Massachusetts Institute of Technology MIT Portugal Program, Portugal
|
2021/08/23 - 2022/02/25 | Foundations of User Experience (UX) Design | Certificate - XGVBG8J3N4RV
Oficina (workshop)
|
Google Inc, Estados Unidos
Coursera, Estados Unidos Fundação para a Ciência e a Tecnologia, Portugal |
2021/11 - 2021/11 | Enterprise Design Thinking - Team Essentials for AI & Co-Creator & Practioner
Oficina (workshop)
|
International Business Machines Corporation - IBM, Estados Unidos
|
2021/06/24 - 2021/06/25 | "The focus of the International Congress - The Social World after Covid-19 is an opportunity to share investigations and ongoing
essays about social dimensions implicated by the phenomenon of pandemic."
Congresso
|
International Congress - The Social World after Covid-19
Instituto Politécnico de Viseu Escola Superior de Tecnologia e Gestão de Lamego, Portugal
|
2021/06/07 - 2021/06/11 | CES Summer School - "Reacender a imaginação cívica para a mudança social". Keynote Speaker: Henry Jenkins. [Five days with
theoretical sessions, round tables, workshops and cultural program. The Summer School sessions were held in Portuguese and
English.]
Oficina (workshop)
|
Reacender a imaginação cívica para a mudança social
Universidade de Coimbra Centro de Estudos Sociais, Portugal
|
2021/04/29 - 2021/04/29 | EEA Grants - Communication Workshop for Project Communication Managers.
Oficina (workshop)
|
Workshop Comunicação EEA Grants
EEA Grants, Bélgica
Governo da República Portuguesa, Portugal |
2021/04/21 - 2021/04/23 | Webinar Cycle - "Desafios da Urbanização"; "Sustentabilidade Empresarial e Economia Circular" e "Ecossistemas Marinhos e Economia
Azul".
Conferência
|
Ciclo de Webinares | Entra na Onda
Quercus Associação Nacional de Conservação da Natureza, Portugal
Universidade do Porto, Portugal |
2021/03/15 - 2021/03/15 | Experimental Games: Guest Lecture by Patrick Jagoda. Resume: "Imagining ways that games can be experimental - not only in
the sense of problem solving, but also the more nuanced notion of problem making that embraces the complexities of our digital
present."
Conferência
|
Experimental Games: Guest Lecture
University of Chicago College, Estados Unidos
|
2020/12/15 - 2020/12/16 | Digitalks Global Summit - [Cycle of conferences with 50 speakers in 2 days, on the theme of global digital transformation,
creative and shared economy. Subjects such as artificial intelligence, digital marketing, digital transition and interaction
were addressed.]
Conferência
|
Digitalks Global Summit
LISPOLIS Associação para o Pólo Tecnológico de Lisboa, Portugal
Digitalks Portugal, Portugal LISPOLIS Associação para o Pólo Tecnológico de Lisboa Centro de Incubação e Desenvolvimento, Portugal |
2020/12/08 - 2020/12/11 | Games for Impact - International Festival showcasing purposeful video games that reach beyond entertainment. Themes: Child's
play; Critical games for democracies in crisis; Accessibility is usability.
Festival
|
Games for Impact 2020
Ministry of Culture and National Heritage of the Republic of Poland, Polónia
National Film Archive – Audiovisual Institute, Polónia Indie Games Polska, Polónia |
2020/12/03 - 2020/12/03 | Olga Kisseleva artist talk: bio-art: when a tree became a partner
Conferência
|
olga kisseleva artist talk
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|
2020/11/24 - 2020/11/24 | Sarah Williams - IAAC LECTURE SERIES
Conferência
|
Data Action: Using Data for a Public Good
Massachusetts Institute of Technology, Estados Unidos
Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya, Espanha |
2020/09/23 - 2020/09/23 | Celia Hodent - Speaker Meetup at Wired25. Cognitive science, UX research, and dark patterns play into video game design
Conferência
|
Wired 25
Wired, Reino Unido
|
2019/10/23 - 2019/10/24 | Workshop ergoUX 2019
Oficina (workshop)
|
ergoUX 2019
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|
2018/11 - 2019/04 | Mojo games fair - public presentation of the video game "One has 2 Die"
Exposição
|
Mojo - Feira de Jogos
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
Universidade de Lisboa Instituto Superior Técnico, Portugal |
2018/11 - 2018/12 | Google Atelier Digital | Certificate - GWJ ABN J9B
Oficina (workshop)
|
Google Inc, Estados Unidos
Governo da República Portuguesa, Portugal Conselho Coordenador dos Institutos Superiores Politécnicos, Portugal |
2018/11/04 - 2018/11/07 | Web Summit 2018
Festival
|
Web Summit 2018
Google Inc, Estados Unidos
Microsoft Corp, Estados Unidos United Nations Global Compact, Estados Unidos |
2018/04/18 - 2018/04/18 | Gamification workshop by Manuel Pimenta - Lead Gamification Designer at Fractal Mind.
Oficina (workshop)
|
Workshop Gamification - Fractal Mind
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|
2017/11/06 - 2017/11/09 | Web Summit 2017
Festival
|
Web Summit 2017
Google Inc, Estados Unidos
Microsoft Corp, Estados Unidos United Nations Global Compact, Estados Unidos |
2016/05/17 - 2016/05/17 | Typographic workshop workshop with designer Alexis Taieb (Tyrsa)
Oficina (workshop)
|
Workshop Tyrsa - Alexis Taieb
Instituto Politécnico de Leiria Escola Superior de Artes e Design das Caldas da Rainha, Portugal
|
Arbitragem científica em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2024/02/01 - Atual | Art, Design & Communication in Higher Education (1474273X) | Intellect Ltd |
Tutoria
Tópico | Nome do aluno | |
---|---|---|
2019/09/09 - 2020/01/07 | Digital Game Development for Albufeira Municipal Museum of Archeology | José Ribeiro |
2019/03/18 - 2019/03/24 | Tutoring on the prototyping of a digital game, "École Estienne", Paris | Victor NEVEU; Sara LIÈVRE; Arthur VENAYRE; Nathan MARDOUKH |
Distinções
Prémio
2019 | Honorable mention - Prémios Acesso Cultura 2019
EGEAC - Empresa de Gestão de Equipamentos e Animação Cultural, Portugal
Atelier - Museu Júlio Pomar, Portugal |
Outra distinção
2024 | Financiamento de projeto - piloto| OUTCASTS: THEORIES AND ARTISTIC PRACTICES
Universidade de Lisboa Centro de Investigação e de Estudos em Belas-Artes, Portugal
|
2022 | Bolsa de Investigação MIT Portugal - PRT/BD/152849/2021
Massachusetts Institute of Technology MIT Portugal Program, Portugal
Associação para a Inovação e Desenvolvimento da FCT, Portugal |
2019 | UX Hackathon (2º lugar), no ErgoUX · 2019
Universidade de Lisboa Faculdade de Belas-Artes, Portugal
|