Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Andrew Woolley
Nomes de citação
- Woolley, Andrew
Identificadores de autor
- Ciência ID
- 8119-76F3-780C
- ORCID iD
- 0000-0003-0086-3247
Moradas
- Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical (CESEM), Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Nova de Lisboa, Avenida de Berna, 26 C, 1069-061, Lisbon, Lisbon, Portugal (Profissional)
Websites
- https://fcsh-unl.academia.edu/AndrewWoolley (Académico)
- https://cesem.fcsh.unl.pt/pt/pessoa/andrew-woolley/ (Profissional)
Domínios de atuação
- Humanidades - Artes - Estudo das Artes da Representação (música, teatro e dramaturgia)
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
---|---|---|---|---|---|
Inglês (Idioma materno) | |||||
Português | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) | Utilizador proficiente (C1) |
Espanhol; Castelhano | Utilizador elementar (A1) | Utilizador independente (B1) | Utilizador elementar (A1) | Utilizador elementar (A2) | Utilizador elementar (A2) |
Formação
Grau | Classificação | |
---|---|---|
2012 - 2015
Concluído
|
Postgraduate Certificate in Academic Practice (Postgraduate Certificate)
The University of Edinburgh Moray House School of Education, Reino Unido
|
|
2012
Concluído
|
Licentiate diploma in pianoforte performance (Outros)
University of West London London College of Music, Reino Unido
|
|
2004/09/01 - 2008/10/13
Concluído
|
PhD (Doutoramento)
University of Leeds School of Music, Reino Unido
"English Keyboard Sources and their Contexts, c.1660-1720" (TESE/DISSERTAÇÃO)
|
|
2003 - 2004
Concluído
|
MMus. (Mestrado)
University of Leeds School of Music, Reino Unido
|
Pass with Merit |
2000 - 2003
Concluído
|
BA. (Licenciatura)
University of Leeds School of Music, Reino Unido
|
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2016/12/02 - Atual | Investigador (Investigação) | Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
Universidade Nova de Lisboa, Portugal | ||
2011/09/01 - 2013/08/31 | Pós-doutorado (Investigação) | The University of Edinburgh Reid School of Music, Reino Unido |
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2013/09/01 - 2014/08/31 | Leitor (Docente Universitário) | Bangor University, Reino Unido |
Cargos e Funções
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2019/06 - Atual | Member of the Scientific Council | Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
---|---|---|
2022 - Atual | Editor of Portuguese Early Music Database (Polyphony) | Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal | ||
2019/06 - 2022 | Co-coordinator of the Early Music Studies Research Group | Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal |
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal | ||
2009 - 2022 | Editor of *Early Music Performer: Journal of the National Early Music Association* (UK) | National Early Music Association UK, Reino Unido |
Projetos
Bolsa
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2021/03 - Atual | Texts and voices lost and found. Recovering, reconstituting and re-creating musical fragments (c.1100-c.1600)
PTDC/ART-PER/0902/2020
Investigador
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2019/02 - Atual | PASEV: Patrimonialization of Évora's Soundscape -- 1540-1910
PTDC/ART-PER/28584/2017
Investigador
Universidade de Évora, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2015 - 2015 | The Music Collection of Charles Henry Mueller (fl. 1819)
Investigador
University of Huddersfield School of Music Humanities and Media, Reino Unido
|
Music & Letters Trust
Concluído
|
2012 - 2012 | English keyboard music c.1650-c.1700: a series of facsimiles of manuscript sources
Investigador
|
Music & Letters Trust
Concluído
|
2011/07 - 2011/08 | Documenting Musical Life in Late Seventeenth-Century England: Manuscript Collections of Keyboard and Consort Music at the
Clark Library
Bolseiro de Investigação
University of California Los Angeles Center for Seventeenth and Eighteenth-Century Studies, Estados Unidos
|
University of California Los Angeles Center for Seventeenth and Eighteenth-Century Studies
Concluído
|
2011 - 2011 | The William Walond Manuscript of Keyboard Music and Related Sources
Investigador
American Handel Society, Estados Unidos
|
American Handel Society
Concluído
|
2009/07 - 2009/08 | English Keyboard Collections in the Newberry Library: Music Teaching and Amateur Music-Making in Restoration England
Bolseiro de Investigação
American Society for Eighteenth Century Studies, Estados Unidos
|
Newberry Library
Concluído
|
Projeto
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2021/01/01 - 2025/12/31 | Laboratório Associado para a Investigação e Inovação em Património, Artes, Sustentabilidade e Território
LA/P/0132/2020
Universidade do Porto Centro Interdisciplinar de Investigação Marinha e Ambiental, Portugal
Universidade do Minho, Portugal Universidade Nova de Lisboa, Portugal Universidade Nova de Lisboa Instituto de Historia da Arte, Portugal Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal Universidade do Minho Laboratório de Paisagens Património e Território, Portugal ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa, Portugal Universidade de Évora, Portugal Laboratório Hercules Herança Cultural Estudos e Salvaguarda, Portugal Universidade de Coimbra, Portugal Instituto de História Contemporânea, Portugal |
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2022/01/01 - 2023/09/30 | Music paper and handwriting studies in Portugal (18th and 19th centuries): the case study of the collection of the Count of
Redondo
EXPL/ART-PER/0749/2021
Bolseiro de Integração na Investigação
Universidade Nova de Lisboa Centro de Estudos de Sociologia e Estética Musical, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2016/12/02 - 2021/12/01 | A reevaluation of Portuguese music sources c.1640-c.1720: codicology, provenance, musical style and performance practices
IF/01469/2015
Investigador
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
|
2019/01/01 - 2019/12/31 | Research Centre for the Sociology and Aesthetics of Music
UID/EAT/00693/2019
Universidade Nova de Lisboa, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2011/09 - 2013/08 | Beyond London: 18th-century musical archives in Edinburgh
ECF-2011-039
Bolseiro de Pós-Doutoramento
The University of Edinburgh Reid School of Music, Reino Unido
|
Leverhulme Trust
Concluído
|
Outro
Designação | Financiadores | |
---|---|---|
2019/01/01 - 2019/12/31 | CESEM - Strategic project - UID/EAT/00693/2019
UID/EAT/00693/2019
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2019/01/01 - 2019/12/31 | CESEM - Research Centre for the Sociology and Aesthetics of Music - Strategic project - UID/EAT/00693/2019
UID/EAT/00693/2019
Universidade Nova de Lisboa Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Portugal
|
Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Concluído
|
2004/09 - 2007/08 | English keyboard sources and their contexts c.1660-1720
Stanley Burton Research Scholarship 2004
Bolseiro de Doutoramento
University of Leeds, Reino Unido
|
University of Leeds
Concluído
|
Produções
Publicações
Artigo em conferência |
|
Artigo em revista |
|
Artigo em revista (magazine) |
|
Capítulo de livro |
|
Edição de livro |
|
Entrada de enciclopédia |
|
Prefácio / Posfácio |
|
Relatório |
|
Revisão de livro |
|
Tradução |
|
Artística / Interpretação
Interpretação musical |
|
Outros
Outra produção |
|
Atividades
Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
---|---|---|
2021/07/05 - 2021/07/11 | 49th Medieval and Renaissance International Music Conference (MedRen 2021 Lisbon) (2021/07/05 - 2021/07/11)
Conferência (Membro da Comissão Organizadora)
|
Universidade Nova de Lisboa, Portugal |
2018/06/07 - 2018/06/09 | 3rd International Conference on Historical Keyboard Music: Authorship in Keyboard Music (2018/06/07 - 2018/06/09)
Conferência (Presidente da Comissão Organizadora)
|
Universidade Nova de Lisboa, Portugal |
2013/07/19 - 2013/07/21 | 2nd International Conference on Historical Keyboard Music: the keyboard and its role in the internationalisation of music
1600-1800 (2013/07/19 - 2013/07/21)
Conferência (Coorganizador)
|
The University of Edinburgh Reid School of Music, Reino Unido |
2011/07/01 - 2011/07/03 | 1st International Conference on Historical Keyboard Music (2011/07/01 - 2011/07/03)
Conferência (Coorganizador)
|
The University of Edinburgh Reid School of Music, Reino Unido |
Participação em evento
Descrição da atividade Tipo de evento |
Nome do evento Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2021/01/18 - Atual | Panel member (by invitation) for the first symposium of the “Digital directions for collected editions” project
Simpósio
|
Digital Editing Online Symposium
Northumbria University, Reino Unido
|
2021/11/11 - 2021/11/11 | Chair and organizer of the session "Olhar as fontes de cantochão: metodologias, diálogos, práticas performativas"
Conferência
|
ENIM 2020/1 ¿ X Encontro de Investigação em Música
Universidade de Coimbra Faculdade de Letras, Portugal
|
2021/02/04 - 2021/02/04 | Speaker and panel member (by invitation) for the seminar series "Webinaire AteCop: Les premiers ateliers français de copistes
en musique"
Seminário
|
Webinaire AteCop: Les premiers ateliers français de copistes en musique
Centre de musique baroque de Versailles, França
|
2020/07/21 - 2020/07/21 | Panel member (by invitation) at an online workshop for research students at Royal Holloway who would have presented at the
19th Biennial International Conference on Baroque Music
Oficina (workshop)
|
"Biennial Baroque" virtual session for research students
Royal Holloway University of London, Reino Unido
|
2019/10/19 - 2019/10/19 | Speaker (by invitation) at the workshop "The Current State of Performance Practice Studies"
Oficina (workshop)
|
The Current State of Performance Practice Studies
University of Cambridge Fitzwilliam College, Reino Unido
|
2019/10/16 - 2019/10/16 | Speaker (by invitation) at the symposium "Richard Ayleward: Lost and Found"
Simpósio
|
Norwich Cathedral, Reino Unido
|
2018/11 - 2018/11 | Chair and organizer of the session "Performance Practices and Source Studies" | ENIM 2018 - 8th Conference on Musical Research
Instituto Politécnico do Porto, Portugal
|
2016/07/31 - 2016/08/07 | Pre-concert lecturer (by invitation) at the Cambridge Early Music Summer School
Concerto
|
The Spanish Baroque World: Spain, Naples and the Netherlands
Jesus College, University of Cambridge, Reino Unido
|
Júri de grau académico
Tema Tipo de participação |
Nome do candidato (Tipo de grau) Instituição / Organização |
|
---|---|---|
2022 | "This day the Organs did begin to play at White-hall before the King": The work and influence of Christopher Gibbons (1615-76)
Arguente principal
|
Paul Michael Stubbings (Doutoramento)
Canterbury Christ Church University Department of Music and Performing Arts, Reino Unido
|
2019 | Violinists and Violin Music in Scotland, 1550-1750
Arguente principal
|
Aaron McGregor (Doutoramento)
University of Glasgow, Reino Unido
|
2014 | The voice of instruments: Vocal idioms in the works for solo strings and orchestra by Max Bruch | Nicholas Hardisty (Doutoramento)
Bangor University, Reino Unido
|
Arbitragem científica em conferência
Nome da conferência | Local da conferência | |
---|---|---|
2021/07/05 - 2021/07/11 | 49th Medieval and Renaissance International Music Conference (MedRen 2021 Lisbon) | Universidade Nova de Lisboa |
2018 - 2018 | 3rd International Conference on Historical Keyboard Music: Authorship in Keyboard Music | Universidade Nova de Lisboa |
2017 - 2017 | VII Encontro Nacional de Investigação em Música ENIM 2017 | Universidade do Minho |
2013 - 2013 | 2nd International Conference on Historical Keyboard Music: the keyboard and its role in the internationalisation of music 1600-1800 | University of Edinburgh |
2011 - 2011 | 1st International Conference on Historical Keyboard Music | University of Edinburgh |
Arbitragem científica em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2009 - Atual | Early Music Performer (1477-478X) | National Early Music Association (UK) |
2011 - 2013 | British Postgraduate Musicology | British Postgraduate Musicology |
Consultoria / Parecer
Descrição da atividade | Instituição / Organização | |
---|---|---|
2013 - Atual | General Editor (with Heather Windram and Terence Charlston) of *English keyboard music c.1650-c.1700: a series of facsimiles of manuscript sources* (http://www.ekm.org.uk/) | Norsk musikkforlage, Noruega |
2011 - Atual | General Editor (with David J. Smith) of the Ashgate Historical Keyboard Series (Routledge) (https://www.routledge.com/Ashgate-Historical-Keyboard-Series/book-series/AHKS) | Routledge, Reino Unido |
2022 - 2024 | Peer-review of 2 monographs submitted to Routledge | |
2015 - 2022 | Peer-review reports on seven articles submitted to *Early Music* | Oxford University Press, Reino Unido |
2009 - 2022 | Editor of *Early Music Performer: the Journal of the National Early Music Association* (two issues per year) | National Early Music Association UK, Reino Unido |
2020 - 2020 | Peer-review of edition submitted to the Web Library of Seventeenth-Century Music (Society for Seventeenth-Century Music) | Society for Seventeenth-Century Music, Estados Unidos |
2018 - 2018 | Peer-review of *Studies in English Organ Music*, ed. Iain Quinn (Routledge) | Routledge, Reino Unido |
2018 - 2018 | Peer-review of *Aspects of English Keyboard Music Before c.1630*, ed. David J. Smith (Routledge) | Routledge, Reino Unido |
2018 - 2018 | Peer-review of article submitted to *Revista Portuguesa de Musicologia* | Portuguese Society for Music Research / Sociedade Portuguesa de Investigação em Música, Portugal |
2017 - 2017 | Peer-review of *Muzio Clementi and British Musical Culture*, ed. Luca Lévi Sala and Rohan H. Stewart-MacDonald (Routledge) | Routledge, Reino Unido |
2017 - 2017 | Peer-review of *Perspectives on Early Keyboard Music and Revival in the Twentieth Century*, ed. Rachelle Taylor and Hank Knox (Routledge) | Routledge, Reino Unido |
2017 - 2017 | Peer-review of Barry Cooper, *The Creation of Beethoven's 35 Piano Sonatas* (Routledge) | Routledge, Reino Unido |
2014 - 2016 | Peer-review reports on two articles submitted to *Royal Musical Association Research Chronicle* | Routledge, Reino Unido |
2014 - 2014 | Peer-review report on article submitted to *Performance Practice Review* | Claremont Colleges Library, Estados Unidos |
2013 - 2013 | Committee member of a group tasked with identifying articles on seventeenth-century British topics requiring updating/revision in *Grove Music Online* | Oxford University Press, Reino Unido |
Curso / Disciplina lecionado
Disciplina | Curso (Tipo) | Instituição / Organização | |
---|---|---|---|
2013 - 2014 | Undergraduate modules at Bangor University with responsibility for module coordination: WXM 2004/3004 (Vivaldi and the Baroque Concerto); WXP 1016/2241/3297/3298 (Solo Performance); WXP 2243/3243 (Ensemble Performance); WXK 2231 (Orchestration). Other undergraduate modules taught with colleagues: WXM 1001 (The Study of Music); WXM 1004 (Harmony and Counterpoint); WXM 2178 (Words and Music); WXM 2203 (Writing about Music); WXM 2267/3267 (Teaching Techniques); WXM 3276/3282 (Dissertation/Edition); WXP 2247/3247 (Historical Performance Studies) | Music (Bachelor) | Bangor University, Reino Unido |
2013 - 2014 | Postgraduate modules at Bangor University (all with responsibility for module coordination): WMM 4044 (Principal Subject: Performance); WMP 4047 (Performance Practice); WMP 4048 (Performance and Pedagogy in the Digital Age); WMP 4052 (Preparation for Part II Project) | Music (Master) | Bangor University, Reino Unido |
2011 - 2013 | Undergraduate module at Edinburgh University with responsibility for module coordination: MUSI10079 (Genre and Form in 17th- and 18th-Century Music). Undergraduate modules co-taught with colleagues at Edinburgh University: MUSI08012 (Music and Technologies); MUSI08031 (Music and Ideas). | Music (Bachelor) | The University of Edinburgh Reid School of Music, Reino Unido |
2011 - 2013 | Postgraduate seminar leading and research-project supervision at the University of Edinburgh for: Research Methods A | Musicology (Master) | The University of Edinburgh Reid School of Music, Reino Unido |
Entrevista / Programa (rádio / tv)
Programa | Tema | |
---|---|---|
2012 - 2012 | Tales from the Stave (BBC Radio 4) | Vivaldi's Flute Concerto |
2010 - 2010 | Interviews for BBC Radio 4, BBC Television, BBC World Service, the Canadian Broadcasting Corporation and the Norwegian Broadcasting Company concerning my discovery of a ‘lost’ flute concerto by Antonio Vivaldi in 2010 | A newly discovered flute concerto by Antonio Vivaldi (RV 431a) |
Revisão ad hoc de artigos em revista
Nome da revista (ISSN) | Editora | |
---|---|---|
2015 - 2022 | Early Music | Oxford University Press |
Tutoria
Tópico | Nome do aluno | |
---|---|---|
2022 - 2022 | Guitar Repertoire Inspired by the Operas of Vincenzo Bellini | Davide Sciacca |