Identificação
Identificação pessoal
- Nome completo
- Yuxin Ge
Nomes de citação
- Ge, Yuxin
Identificadores de autor
- Ciência ID
- C31C-EBB4-88D9
- ORCID iD
- 0000-0002-9971-7532
Moradas
- NOVA FCSH, Campolide campus, Colégio Almada Negreiros, Room 343, 1099-085, Lisbon, Lisbon, Portugal (Profissional)
Websites
- https://clunl.fcsh.unl.pt/en/team/ge-yuxin/ (Profissional)
Domínios de atuação
- Humanidades - Línguas e Literaturas - Linguística
Idiomas
Idioma | Conversação | Leitura | Escrita | Compreensão | Peer-review |
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Inglês | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | Utilizador proficiente (C2) | |
Chinês (Idioma materno) |
Formação
Grau | Classificação | |
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2024/08/14
Concluído
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Linguistics (Doktor (PhD))
Lancaster University, Reino Unido
"Influence of phonology and individual differences in adults’ statistical word learning" (TESE/DISSERTAÇÃO)
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2021/09/30
Concluído
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Applied Linguistics and Second Language Acquisition (Master)
University of Oxford, Reino Unido
"Exploring Speech Sound Acquisition in Adult Learners under a Discriminative Learning Model" (TESE/DISSERTAÇÃO)
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Distinction |
2019/07/01
Concluído
|
Linguistics (Bachelor)
University College London, Reino Unido
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First Class Honours |
Percurso profissional
Ciência
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
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2024/10/01 - Atual | Pós-doutorado (Investigação) | Universidade Nova de Lisboa, Portugal |
Docência no Ensino Superior
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
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2022/10/01 - 2023/07/01 | Monitor (Docente Universitário) | Lancaster University, Reino Unido |
Outros
Categoria Profissional Instituição de acolhimento |
Empregador | |
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2021/10 - 2024/08 | PhD student | Lancaster University, Reino Unido |
2023/10/01 - 2024/07/31 | PhD student, research grant holder | Universidade Nova de Lisboa, Portugal |
2023/01 - 2023/10 | Lancaster Camões Cátedra Administrator | Lancaster University, Reino Unido |
Projetos
Projeto
Designação | Financiadores | |
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2023/10/01 - 2024/07 | Production and Perception in L2 speech learning
Bolseiro de Doutoramento
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Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Em curso
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Produções
Publicações
Artigo em conferência |
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Artigo em revista |
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Poster em conferência |
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Pré-impressão |
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Atividades
Apresentação oral de trabalho
Título da apresentação | Nome do evento Anfitrião (Local do evento) |
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2024/02/09 | The effect of language experience on statistical word learning: An event-related potential study | NLT L2 Phonology Research Forum
NOVA University Lisbon, Lancaster University, University of Toronto
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2023/12/14 | Cross-situational learning of L2 Portuguese: The effect of phonology, perception training, language background and age | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
CLUNL (Lisbon, Portugal)
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2023/12/14 | Individual differences in the L2 acquisition of tonal languages | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
CLUNL (Lisbon, Portugal)
|
2023/12/14 | Processing of Portuguese and Turkish multiword expressions | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
CLUNL (Lisbon, Portugal)
|
2023/12/14 | The perception- production link in L2 speech learning: Insights from study 1 of the ProPerL2 project | NOVA-Lancaster Winter Retreat 2023
CLUNL (Lisbon, Portugal)
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2023/11/16 | Does perception training facilitate word learning? Evidence from L2 Portuguese | The Vienna Portuguese Linguistics workshop
University of Vienna (Vienna, Áustria)
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2023/10/31 | Comparing online and offline measures of nonnative word learning: Evidence from cross-situational statistical learning | Lancaster University Phonetics Lab Meetings
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
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2023/07/14 | Does perception training facilitate word learning? Evidence from L2 Portuguese | L2 Portuguese @ Lancaster 2023
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
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2023/07/13 | Effects of perceptual training and cognitive aptitudes in the development of non-native speech perception abilities: Evidence from L2 Portuguese | L2 Portuguese @ Lancaster (L2P@L 2023)
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
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2022/12/07 | The role of phonology in L2 word learning: Evidence from cross-situational statistical learning | Heritage Language 2 Consortium (HL2C) and Second Language Learning and Teaching (SLLAT) seminar
Lancaster University (Lancaster, Reino Unido)
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2022/05 | Towards a systematic review of adult language learning of phonology | University of Tübingen Oberseminar “Linguistic Modeling and its Interfaces”
University of Tübingen (Tübingen, Alemanha)
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Organização de evento
Nome do evento Tipo de evento (Tipo de participação) |
Instituição / Organização | |
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2023/07/13 - 2023/07/14 | L2 Portuguese @Lancaster is an international conference focusing on Portuguese as an additional language (L2, L3, L4, Ln).
We aim to bring together researchers and students from a variety of disciplines (linguistics, cognitive psychology, education,
neuroscience, etc.) who share an interest in the acquisition, processing or teaching of L2 Portuguese across the lifespan
and in a variety of settings (in the classroom and in the wild, face to face and in digital environments). (2023/07/13)
Conferência (Coorganizador)
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Lancaster University, Reino Unido |